سبک استراتژی را میتوان یکی از کم محصول ترین ژانرهای بازی دانست.معمولا در یک سال یک یا دو عنوان رده بالا در این ژانر بیشتر عرضه نمی شود اما بازیهای این سبک بر خلاف بسیاری از سبکهای دیگر دارای گیم پلی طولانی مدتی هستند که تا مدتها هر کسی را سرگرم می کند حتی شاید تا سالها پس از عرضه!
اصولا پلتفورم اصلی این نوع بازیها کامپیوترهای شخصی است و کمتر برای کنسولها منتشر می شوند که علت اصلی آن را میتوان پیچیدگی زیاد و کنترل خاص این عناوین دانست.
به علت همین پیچیدگیها سازندگان کمی نیز دستی در این سبک دارند و اصولا هر استدیوی تازه کاری نمیتواند در این ژانر موفق ظاهر شود,به طوری که تنها 5 استدیو را در طول تاریخ میتوان پرچمدار این سبک و پیش برنده ی آن دانست.
Firaxis Games

Creative Assembly

Westwood Studios / Petroglyph Games

Blizzard

Relic Entertainment

حال به نظر شما کدام یک از این استدیوها نقش موثرتری در پیشرفت این ژانر داشته اند و سبک استراتژی بیشتر مدیون کدام استدیو است؟؟
اصولا پلتفورم اصلی این نوع بازیها کامپیوترهای شخصی است و کمتر برای کنسولها منتشر می شوند که علت اصلی آن را میتوان پیچیدگی زیاد و کنترل خاص این عناوین دانست.
به علت همین پیچیدگیها سازندگان کمی نیز دستی در این سبک دارند و اصولا هر استدیوی تازه کاری نمیتواند در این ژانر موفق ظاهر شود,به طوری که تنها 5 استدیو را در طول تاریخ میتوان پرچمدار این سبک و پیش برنده ی آن دانست.
Firaxis Games

Creative Assembly

Westwood Studios / Petroglyph Games

Blizzard

Relic Entertainment

حال به نظر شما کدام یک از این استدیوها نقش موثرتری در پیشرفت این ژانر داشته اند و سبک استراتژی بیشتر مدیون کدام استدیو است؟؟
آخرین ویرایش: