به نام پدرخوانده: از Resident Evil تا GhostWire: Tokyo

ARTHUR WESKER

“We can’t change what’s done, we can only move on.
کاربر فعال
Jan 25, 2018
6,600
نام
Albiceleste
1637824277272.png

ما در این مطلب با توجه به سابقه‌ی بازیساز افسانه‌ای یعنی شینجی میکامی و استودیوی شخصی ایشان یعنی”Tango Gameworks”، به آنچه که در مورد Ghostwire Tokyo احتمال می‌دهیم رخ دهد خواهیم پرداخت.

Ghostwire Tokyo عنوان جدید استودیوی شینجی میکامی یعنی Tango Gameworks است. این عنوان نیز مانند بازی The Evil Within و دنباله‌ی آن، توسط Bethesda منتشر خواهد شد. پدر فرانچایز رزیدنت ایول و البته تمام عناوین ژانر وحشت و بقا، با بازی جدید خود به میدان مبارزه بازگشته است. مراسم معرفی این بازی اما به جای اینکه پاسخی به پرسش‌های بازی‌بازان باشد، باعث ایجاد سوالات بیشتری در ذهن مخاطبان شد.




1637824409223.png


میکامی بازی‌ساز خلاقی که همیشه در حال پیشرفت است


علیرغم این واقعیت که استودیوهای بازی‌سازی امروزی از صدها (اگر نگوییم هزاران نفر) نیروی کار تشکیل شده، اما با این حال تنها برخی از نام‌ها هستند که در طول دوران فعالیت حرفه‌ای خود برجسته می‌شوند. در میان این افراد، نام شینجی میکامی افسانه‌ای می‌درخشد. او با کارگردانی رزیدنت ایول در سال 1996، شکل امروزی مدیومی که ما می‌شناسیم و عاشقش هستیم را تعریف کرده است. اینجا جایی بود که عملاً یک ژانر جدید متولد شد؛ ژانر وحشت و بقا.

میکامی پدر ژانر وحشت و بقاست؛ ژانری که تا به امروز آثار مختلف خود را در همه‌ی زمینه‌ها ارائه کرده است. همچنین میکامی جزو کسانی است که بیشترین تلاش را در جهت تکامل این ژانر انجام داده است. از زمان رزیدنت ایول اصلی، میکامی در آثاری مانند Dino Crisis و دنباله‌ی آن، قسمت‌های مختلف Resident Evil، Devil May Cry، Viewtiful Joe، Vanquish و The Evil Within نقش داشته است.

وجه اشتراک تمام این آثار در چیست؟ خب پاسخ مشخص است، این آثار وجه اشتراک بسیار کمی با یکدیگر دارند. میکامی یکی از افراد خلاقی است که علیرغم کسب موفقیت‌های شگفت انگیز در ژانر وحشت و بقا (تا حدی که پدر ژانر خوانده می‌شود)، از ماندن در منطقه‌ی امن خود امتناع ورزیده و همیشه در حال بررسی موقعیت‌های مختلف دیگری است.

میکامی با سری Resident Evil به سمت عناوین اکشن شوتر رفت، با عنوانی چون “Devil May Cry” در دنیای عناوین hack & slash به کاوش پرداخت، با Viewtiful Joe به دنیای عناوین beat ’em up سر زد، با ونکوئیش تمرکز خود را روی ساخت یکی از سریع‌ترین عناوین شوتر گذاشت و با The Evil Within نیز به سمت آثار ترسناک روانشناسانه رفت. بنابراین می‌توان میکامی را مترادف با شگفتانه‌ و تغییر دانست!

به همین دلیل حدس زدن اینکه هنگام عرضه Ghostwire: Tokyo با چه عنوانی روبرو هستیم امری بسیار دشوار است. اما با توجه به سابقه‌ی میکامی می‌توان مطمئن بود این عنوان اثری خواهد بود که تاثیر خود را روی مخاطب خواهد گذاشت.




wp1943183-the-evil-within-wallpapers.jpg


میراث The Evil Within


همان طور که گفتیم The Evil Within فرمول وحشت کلاسیک را به روز رسانی کرده و یک تجربه‌ی ترسناک روانشناسانه ارائه می‌دهد. این مورد کاملاً در روایت اثر مشخص است و باعث می‌شود تا شخصیت بازی (و خودمان) همیشه در تشخیص واقعیت و خیال سردرگم باشد. علی رغم اینکه این وحشت همیشه از ذهن پروتاگونیست نشات می‌گیرد اما همیشه واقعی به نظر می‌رسد.

با این تفاسیر، با توجه به اینکه Ghostwire Tokyo نیز از Tango Gameworks می‌آید و بخش بزرگی از افراد خلاقی که روی عنوان The Evil Within کار کردند در این پروژه نیز شرکت دارند، می‌توان انتظار داشت که ما با یک اثر وحشتناک روانشناسانه روبرو هستیم.

با توجه به آنچه که در معرفی Ghostwire Tokyo نشان داده شد، ما با دنیایی روبرو خواهیم شد که جلوه‌های وحشت را با عناصر روزمره و افرادی که نسبت به آنچه که در حال وقوع است بی تفاوت هستند، در هم آمیخته است. ما به عنوان بازی‌باز یکی از معدود افرادی هستیم که می‌توانیم این عناصر ماوارء طبیعی را ببینیم و به همین منظور باید شهر توکیو را نجات دهیم. اگرچه هنوز تایید نشده است که آیا این عنوان همانند The Evil Within 2 به صورت جهان باز خواهد بود یا خیر، اما به نظر می‌رسد از اکشن بیشتری نسبت به The Evil Within 2 برخوردار باشد.

با توجه به نمایش Ghostwire Tokyo، این عنوان علیرغم داشتن عناصر وحشت، از سبک اصلی وحشت و بقا میکامی دور می‌شود تا با صحنه‌های مستقیم‌تری از مبارزه با موجودات ترسناکی که توکیو را ویران می‌کنند، روبرو باشیم.


از سوی دیگر اگر این عنوان واقعاً میراث The Evil Within 2 باشد و بتواند آزادی بیشتری را در اختیار بازی‌بازها قرار دهد، این احتمال نیز وجود دارد داستان کمی بیشتر از پیش باز شود و به ما نیز اجازه‌ی تصمیم گیری داده شود. با توضیحاتی که داده شد و با توجه به تمام آنچه که ما در مورد Ghostwire Tokyo می‌دانیم، به نظر می‌رسد Tango Gameworks می‌خواهد به عقب برگردد و در فرمول موفق فرانچایز The Evil Within پیچشی ایجاد کند.




E4LTN3iWUAkYgTK.jpg


Ghostwire Tokyo با تمرکز بر وحشت روانشناسانه و اکشن بیشتر نسبت به عناصر وحشت و بقا، منطقی‌ترین قدم پس از عنوان The Evil Within و ادامه‌ی آن است که البته در یک محیط کاملاً جدید دنبال می‌شود. موجودات هیولایی، اتفاقات جادویی و اکشن‌های فراوان در دنیایی که ماوراءطبیعه با عناصر روزمرگی در هم آمیخته شده است. این همان چیزی است که Ghostwire Tokyo می‌خواهد باشد.

با این وجود جزئیات بسیاری باقی مانده که باید مشخص شوند و این جزئیات شامل بخش روایی (از جمله اینکه این موجودات از کجا آمده‌اند و ما چرا قادر هستیم آن‌ها را ببینیم و…) و بخش گیم‌پلی (اینکه آیا ما با یک بازی جهان باز طرف هستیم یا خیر و اینکه قابلیت‌های ما در بازی چه چیزهایی هستند و این عناصر چگونه با یکدیگر به تعادل می‌رسند؟) می‌شوند. برای فهمدین جزئیات بیشتر از بازی باید به اخباری که از طرف بتزدا و تنگو گیم ورکز منتشر می‌شود توجه کنیم.

چیزی که واضح به نظر می‌رسد این است که”Ghostwire Tokyo” با وحشت، اکشن و بخش هنری دیدنی خود توانسته توجه هزاران طرفدار را به خود جلب کند. آیا این بازی آینده‌ی یک شبیه ساز چشم گیر است؟ آیا این بازی یک اثر اکشن با عناصر وحشت خواهد بود؟ یا اینکه نقطه عطف جدید میکامی در ژانر وحشت است؟ تنها زمان می‌تواند به این پرسش‌ها پاسخ دهد.




 
آخرین ویرایش:

kamyy

کاربر سایت
Mar 20, 2013
3,874
نام
بنیامین
باعث ناراحتی هست که از رزیدنت بعدی هنوز هیچ خبری نیست . هالووین هم گذشت و کپکام جز چرت پرت چیزی برای نشان دادن نداشت . رزیدنت از اون اتمسفرهایی دارد که سالی دو بار ازش بازی هم بیاد نیکو هست .
 

Gotham Knight

کاربر سایت
Nov 28, 2012
1,082
من که همیشه از ساخت بازی های متفاوت و خلاقانه حمایت میکنم و برای همینه که خیلی طرفدار بازی های Suda 51 هم هستم

در مورد Ghostwire میتونم بگم بازیه خیلی متفاوتی بنظر میاد اما یکم هم عجیب و غریبه و نمیدونم چه نظری نسبت بهش داشته باشم
توی خود مقاله هم به این موضوع اشاره کرده "حدس زدن اینکه هنگام عرضه Ghostwire Tokyo با چه عنوانی روبرو هستیم امری بسیار دشوار است"
اما اگه تریلر های بیشتری بیاد که مربوط به گیم پلی و اتمسفر خاص بازی باشه بهتر میشه در موردش نظر داد
 

ARTHUR WESKER

“We can’t change what’s done, we can only move on.
کاربر فعال
Jan 25, 2018
6,600
نام
Albiceleste
این ویدیو را هم ببینید :-"

مال 100 بازیساز برتر تاریخ از نگاه وبسایت IGN در سال 2009

استاد رتبه 7 را کسب کرد:-bd

حالا صحبت های دکتر Greg Zeschuk یکی از موسسان شرکت بایوور و در ادامه جون تاکوئوچی یکی از کارمندان شرکت کپکام و تهیه کننده رزیدنت اویل 5


View attachment vlc-record-2021-12-07-11h28m41s-IGN Top 100 Game Developers- Legends of Gaming.mp4-.mp4
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر