بهترین نوع DS چیست ؟

بهترین Ds کدام هست ؟

  • DS معمولی

    رای‌ها: 0 0.0%
  • Ds Lite

    رای‌ها: 6 25.0%
  • Dsi

    رای‌ها: 5 20.8%
  • DS xl یا DS XX

    رای‌ها: 3 12.5%
  • 3DS

    رای‌ها: 10 41.7%

  • مجموع رای دهنده‌ها
    24

Fallen Soul

کاربر سایت
May 15, 2009
1,656
نام
ali
سلام. به نظر شما کدام دی اس بهتر هست ؟
DS معمولی :
- نینتندو دی اس چیست؟
2- مشخصات نینتندو دی اس/لایت !
3- نینتندو دی اس دارای چند مدل میباشد و این مدل ها چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند؟
4- آیا می توان بازی های دی اس را دانلود و اجرا کرد؟
5- به جز دی اس چه وصیله ی دیگری برای خرید لازم است؟
6- آیا با دی اس می توان به اینترنت متصل شد ؟
7- ...
نینتندو دی اس چیست؟
دی اس جدید ترین کنسول دستی شرکت نینتندو می باشد.این کنسول در سال 2004 ریلیس و اولین کنسول دستی ای , که از دو صفحه نمایش برخوردار می باشد , که یکی از انها نیز حساس به ضربه میباشد.در ویرایش جدیدی از این کنسول آن را دی اس لایت می نامند که در سال 2006 وارد بازار جهانی شد.اصلاحاتی که در لایت انجام شد , میتوان به قابلیت تنظیم نور صفحه , سایز کوچکتر و وزن کمتر ان اشاره کرد.
نکته : این 2 کنسول در کل از نظر اجرای بازی ها هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند!
مشخصات نینتندو دی اس/لایت !
- پردازشگر : پردازشگر 2 واحدی - یک پردازشگر ARM9 با قدرت 67 MHz و یک پردازشگر ARM7 با قدرت 33 MHz
- حافظه ی اصلی : 4 مگابایت
- صفحه نمایش اول (بالایی) : نیمه شفاف , 3 اینچی , بادقت 256x192 پیکسل.
- صفحه نمایش دوم (پایینی/لمسی) : نیمه شفاف , 3 اینچی , بادقت 256x192 پیکسل و حساس به ضربه.
- رنگ : قابلیت نمایش 260,000 رنگ.
- ارتباط بی سیم : پشتیبانی از استاندارد 802.11b همرا با 30 تا 100 متر برد.
- کنترل : صفحه ی حساس به ضربه , جاسازی میکروفن برای تشخیص صدا , دکمه های A/B/X/Y , کلید های L/R , دکمه های استارت و سلکت.
- درگاه ها : در گاه مربوط به کارت های بازی نینتندو دی اس . در گاه مربوط به کارت های بازی های گیم بوی ادونس, درگاه مربوط به گوشی استریو و میکروفن.
- صدا : بلند گوی استریو توکار.
- باتری : باتری لیتوم . 6 تا 10 ساعت کارکرد با بالاترین روشنایی تصویر .زمان شارژ مجدد 4 ساعت
- پشتیبانی از زبان های : انگلیسی , ژاپنی , اسپانیائی , فرانسوی , آلمانی و ایتالیا .
- خصیصه های داخلی : تاریخ . ساعت جهانی همراه با زنگ اخبار , درجه بندی مقدار حساسیت, نرم افار مربوط به چت کردن پشتیبانی تا 16 کاربر.

نینتندو دی اس دارای چند مدل میباشد و این مدل ها چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند؟
نینتندو دی اس بر خلاف کنسول های دیگر , چندان دارای پک ها مختلفی نمیباشد.. ولی در سال 2006 کنسول ارتقا یافته ی دی اس با نام لایت وارو بازار شد که تفاوت هایی نسبت به دی اس دارا است که به برخی از انها در زیر اشاره شده است:
- تغییر در طراحی کنسول (شکل ضاهری و تغییر کردن جای کلید ها و در گاه ها)
- کوچتر و سبکتر شدن کنسول نسبت به دی اس
- نگه دارندگی شارژ بیشتر باتری نسبت به دی اس
- قابلیت تنظیم نور صفحه
Nintendo DS
4keo715.jpg




4kjk18z.jpg


محتویات داخل بسته :
- کنسول دی اس
- دفتر چه ی راهنما
- شارژر
- بند (دستی)
- قلم اضافه
(دمو بازی Metroid Prime Hunters)ا

61l8i1u.jpg

دی اس لایت :
Nintendo DS Lite
63cuidt.jpg


536pgmg.jpg


محتویات داخل بسته :
- کنسول دی اس لایت
- دفتر چه ی راهنما
- شارژر
- قلم اضافه

6eutr3k.jpg


آیا می توان بازی های دی اس را دانلود و اجرا کرد؟
بازی های دی اس معمولا از حجم کمی بر خوردار میباشند و بازی های محدودی وجود دارند که از حجم بالایی بر خوردار می باشند که با استفاده از وصایل جانبی مانند R4,G6 ,M3 و ... میتوان بازی های دانلودی را اجرا کرد. به طور مثال R4 :ا
R4

4pkploz.jpg


شما با استفاده از دستگاه R4 می توانید بازی های دانلودی را اجرا کنید. R4 چند مدل دارند که فرقشان فقط در مورد کارت های حافظه ی اس دی (میکرو ) میباشند که میتوانید این کارت ها را به طور جدا گانه خریداری نمایید . در غیر این صورت این مدل ها هیچ فرق دیگه ای با هم ندارند. شما با گرفتن یک پک ساده ی R4 و یک کارت میکرو اس دی با ظرفیت 1 تا 2 گیگ (این مقدار فضا نسبت به حجم بازی های دی اس زیاد میباشد) می توانید بازی ها را اجرا کنید .

4ygy4hu.jpg


(توضیح مختصر) بعد از نصب برنامه اول کارت خوان مربوط به حافظه ی دی اس را همرا با حافظه به کامپیوتر متصل و بازی مورد نظر را در آن کپی و بعد حافظه ی میکرو اس دی را خارج و در دستگاه R4 قرار دهید و در آخر هم کارت R4 را در درگاه DS قرار داده و بازی مورد نظر را انتخاب کنید !
به جز دی اس چه وصیله ی دیگری برای خرید لازم است؟
در حالت عادی خیر (البته بستگی به خود فرد داره که بخواد چه وصایل جانبی ای برای کنسول خودش خریداری نمایید ) ولی اگر قصد انجام بازی های غیر اصل را دارید حتما باید یک نوع فلش کارت تهیه کنید! کارت های زیادی موجود میباشد که بسته به نوع فعالیت و انتظار خودتون می توانید یکی از انها را خریداری نمایید.

52n39cn.jpg


آیا با دی اس می توان به اینترنت متصل شد ؟
با استفاده از وایرلس میتوان به اینترنت متصل شد و با مرورگر قدرتمند دی اس (Opera) میتوانید صفحات وب را مشاهده و یا به بازی به صورت آنلاین بپردازید.
68lvuyr.jpg
66nnjae.jpg

در صورت دسترسی نداشتن به اینترنت بدون سیم میتوانید از دستگاه wifimax برای ایجاد ارتباط استفاده کنید .

6aywduv.jpg

دی اس ای
DSi-Closed1.jpg

مقدمه

سالها در بازی ها تلاش برای بهبود گرافیک بود. بسیاری از بازیهای گرافیک بالا با وجود تکراری بودن شیوه بازیشان کولاک کردند. ولی مدتی است سلیقه های بازیکنان تغییر کرده و اکنون داشتن گرافیک خیره کننده نمی‌تواند به تنهایی تضمینی برای موفقیت یک بازی باشد. برعکس بسیاری از بازی‌ها با وجود نداشتن گرافیک عالی و تنها به کمک ویزگی‌های جالب در گیم پلی خود موفقیتی شگفت‌آور کسبکردند. نینتندو دی‌اس (DS مخفف Dual Screen به معنی دو صفحه‌‌‍‍‌ای) با هدف تغییر شیوه بازی کردن و جذب گروهی از مردم که چندان اهل بازی‌‌‌های کامپیوتری نیستند پا به عرصه وجود گذاشت و به نظرمی‌‌‌رسد که موفق نیز بوده‌‌‌ است‌٬ چرا که از سال ۲۰۰۴ تا کنون بیش از ۱۰۰ میلیون عدد فروش داشته است و PSP را پشت سر گذاشته است. میتوان گفت DS در میان کنسولهای دستی مقامی را دارد که در حال حاضردررده کنسولهای خانگی از آن Wii دیگر ساخته نینتندو است. مخاطبان و طرفداران این کنسول را گروه‌‌‍‍‌های مختلفی تشکیل می‌‌‌‌‌دهند و کودک تا سالمند همه از آن لذت می‌‌‌‌‌برند.
DS شیوه جدیدی برای بازی کردن را معرفی کرد. دو صفحه یکی لمسی‌٬ میکروفن داخلی و حتی تشخیص بسته شدن در دستگاه در بازیهای آن قابل استفاده است. به عنوان مثال دریک بازی‌‌‌‌‌ شما باید در میکروفن فوت می‌‌‌‌‌کردید تا آتشی را خاموش کنید یا در بازی دیگری باید با فوت حباب‌‌‌‌‌ها را جابجا می‌‌‌‌‌کردید. درجای دیگر درون بازی که باید نامه‌‌‌‌‌ای را پست می‌‌‌‌‌کردید باید در دستگاه را می‌‌‌‌‌بستید و دوباره باز می‌‌‌‌‌کردید. من به دلیل دسترسی نداشتن به این کنسول نام این بازی‌‌‌‌‌ها را به خاطر نسپردم ولی از این سبک باز‌‌‌‌‌یهای خلاقانه برای DS فراوان است. این شیوه بازی کردن شاید حرفه‌‌‌‌‌ای! نباشد ولی حتما سرگرم کننده خواهدبود. به هر حال یکی از اصلی‌‌‍‍‌ترین هدف بازیهای کامپیوتری نیز همین است.
معرفی

تا کنون سه نوع از DS توزیع شده: DS, DS lite و اکنون DSi

DSi از نسل هفتم کنسول‌‌های بازی است. این محصول همان DS است که اندک تغیراتی بر روی آن انجام گرفته. یکی از این تغییرات اضافه شدن دو عدد دوربین ۰.۳ مگا پیکسلی به آن است یکی در داخل و دیگری بر روی در دستگاه. این دوربین‌‌ها مسلما ضعیفند ولی احتمالا بهتر از مدل‌‌های قبلی است که اصلا دوربینی در خود دستگاه نداشتند. اضافه شدن درگاه قرارگیری کارت‌‌های حافظه SD و حذف شدن قابلیت استفاده از کارت‌‌های کنسول قدیمی Game Boy Advanced از جمله آنهاست.
i کوچک در نام دستگاه اشاره‌‌‌ای دارد به وجود دوربین‌‌‌های یا چشم(eye) کنسول. در نامگذاریهای نینتندوحرف i (احتمالا مخفف individual به معنای شخص و فردی) نماد فرد بازیکن است.Wii کنسولی گروهی است که از این جهت دو حرف i در آن وجود دارد. پس DSi باید کنسولی شخصی باشد‌٬ البته این به آن معنا نیست که نم‌‌‍‍‌یتوان با دیگر دارندگان آن همزمان اقدام به بازی‌‌‍‍‌های چند نفره نمود. بلکه این یکی از مهمترین توانایی‌‌‍‍‌های کنسول‌‌‍‍‌های دستی جدید است. از فلسفه نامگذاری بگذریم و تا مقاله ادبی نشده برویم سراغ امکانات دستگاه.
DSi1.jpg

امکانات دستگاه

DSi دو عدد صفحه نمایش ۳.۲۵ اینچی LCD از نوع TFT دارد که پایینی لمسی است و میتوان با قلم مخصوص (استایلوس Stylus ) یا انگشت با آن کار کرد. این صفحه‌‌‍‍‌ها قابلیت نمایش ۲۵۶۰۰۰ رنگ را دارند. دکمههای اصلی کنار صفحه پایینی قرار دارند و مانند گیم پدهای معمولی هستند منتهی کلیدهای جهت ابتدایی است. در قسمت پشت دستگاه درگاه کارتهای بازی قرار گرفته و همچنین محل قرارگیری فیشت غذیه. بر خلاف گذشته دیگر نیازی نیست که برای عوض کردن کارتها دستگاه را خاموش کنیم.
دوربین ها بر روی در یکی در بیرون و یکی در قسمت داخلی است و هرکدام ۰.۳ مگاپیکسل. با توجه به ضعف دوربین‌‌‍‍‌ها عملا نمیتوان در محیط تاریک عکسی گرفت‌٬ ولی مسلما در بازی‌‌‍‍‌ها از این امکان جدید استفاده خوبی خواهد شد.ضلع سمت راست دستگاه درگاه کارت حافظه SD را در خود جای داده‌٬ چیزی که نبود آن در قبل کاملا احساس میشد و برای اجرای بازیها از روی کارت SD نیاز به میدل‌‌‍‍‌هایی بود که در کنار دستگاه نصب شده و منظره جالبی به وجود نمیاورد. کلید روشن کردن دستگاه در پایین سمت چپ صفحه پایینی قرار دارد. کلید تنظیم نور و بلندی صدا نیز در ضلع چپ وجود دارد. اکنون میتوان در حین بازی نیز روشنایی صفحه را تغییر داد. باتری دستگاه یک باتری ۸۴۰mAh است در حالی که در مدل قبلی ۱۰۰۰mAh استفاده شدهبود‌‌‌٬ پس از این جهت پسرفت داشتهایم‌٬ چرا که مدل قبلی تا ۱۹ ساعت دوام میاورد. بدنه مات است و اثر انگشت زیادی روی آن نمیماند.
دستگاه دو عدد سی پی یو دارد که فرکانس قطعه اصلی ۱۳۳MHz میباشد. رم دستگاه ۱۶MB و حافظه داخلی دستگاه ۲۵۶MB است و از کارتهای SD تا ۲GB و SDHC تا ۳۲GB پشتیبانی میکند. مشخصات فنی دستگاه قوی به نظر نمیرسد ولی اکثر موارد نسبت به DS های قبلی بسیار بهتر شده. DSi مانند پیشینیانش از اتصال Wi-Fi پشتیبانی میکند و میتوان با آن به اینترنت بیسیم متصل شد. PictoChat قابلیتی است که اجازه چت کردن با دیگر دارندگان DS را از طریق اتصال بیسیم همراه با متن و نقاشی میدهد. DSi Shop قابلیت جدیدی است برای دانلود بازیها مستقیما به DS چیزی که قبلا امکانش به این شکل نبود. اکنون دستگاه فرمتهای MP4 , 3GP , AAC را اجرا میکند و عجیب است که قابلیت پخش MP3 را ندارد.در عوض میتوان در هنگام پخش از افکتهای صوتی استفاده کرد و برخی تغییرات را بر روی صوت اعمال کرد که خود میتواند به سرگرمی دیگری تندیل شود . این کنسول امکان ضبط صدا تا را فقط ۱۰ ثانیه را نیز به ما میدهد که واقعا کم است. Nintendo DSi Camera برنامه‌‌‍‍‌ایست که اجازه افکت گذاری و حتی کاریکاتوری نمودن تصاویر را در داخل کنسول میدهد از جمله افزودن کلیپ‌‌‍‍‌آرت. عکسها را میتوان برای شبکه‌‌‍‍‌های اجتماعی نیز فرستاد.
Pictochat1.jpg

همانطور که دیدید این کنسول در کنار وجود امکانات جالبی همچون صفحه لمسی و وی فی معایب عجیبی نیز دارد که غیر عمدی به نظر نمیایند. با این وجود اغلب خریداران آن راضی اند‌٬ حتی با وجود اینکه برخی از مشکلات آن واقعا میتواند آزار دهنده باشد. این دستگاه کیفیت عالی و فوق العاده‌‌‍‍‌ای ندارد و با آنکه کلی تغییر کرده‌٬ هنوزمثل رقیبش همه کاره نیست‌٬ ولی کار اصلی خود را که سرگرم کردن است به بهنرین شکل انجام میدهد.
تاریخ توزیع: آوریل۲۰۰۹
قیمت جهانی : ۱۶۹.۹۹دلار
طول : ۳ اینچ
عرض : ۵.۴ اینچ
ضخامت : ۰.۷۴ اینچ
وزن : ۲۱۴ گرم
اندازه صفحه: ۳.۵ اینچ
اندازه فلم : ۹۰ میلیمتر
زمان شارژ : ۲.۵ ساعت
عمر باطری : ۱۴ ساعت

Ds Xl یا Ds XX
70dce818a59046f.jpg

مشخصات

  • دارای صفحه نمایش 4.2 اینچی با وضوح 240×160 پیکسلی
  • دارای پردازنده 32 بیتی مدل 2ARM architecture
  • طول عمر باطری 13 الی 17 ساعت
  • صفحه نمایش این دستگاه 2 برابر بزرگتر از DS های قبلی است
ارادو : کنسول بازی همراه نینتندو دی اس NINTENDO DS موفق ترین و پرفروش ترین کنسول بازی در عصر حاضر است. این کنسول کوچک با فروش روزافزون توانست غولهایی چون پی اس پی و پلی استیشن 3 از شرکت سونی PSP & PS3 و ایکس باکس 360 از شرکت مایکروسافت XBOX 360 را شکست داده و در صدر جدول فروش لقب پرفروش ترین کنسول نسل حاضر را به خود اختصاص دهد. پس از عرضه مدلهای دی اس لایت DS LIGHT و دی اس آی DSI مدل جدید این کنسول تحت عنوان دی اس آی ایکس ال DSI XL (در ژاپن DSI XL/LL) بین سال های 2009 و 2010 روانه بازارهای جهان شد. این دستگاه به غیر از اینکه شکیل تر و زیباتر از قبل است دارای حجمی تقریبا 1/5 برابر مدلهای قبلی نیز هست به طوری که اندازه مانیتورهای آن از 3 اینچ در مدل اولیه به 4.3 اینچ رسید. این دستگاه قابلیت پشتیبانی از SD CARD و SDHC CARD را نیز دارد. حافظه داخلی دستگاه 256 مگابایت بوده و این حافظه از طریق SD قابلیت ارتقاع تا 32 گیگابایت را دارد. ابعاد دستگاه نیز به 161.91/4.21/2 افزایش یافته است. در تصویری که مشاهده می کنید دستگاه DSI LX با دستگاه DS LIGHT مقایسه شده است.
A%2810%29.jpg

3DS :
4703196667_b1652df395.jpg



سلام به دوستان...
این لیستی از شرکتها هست که توی این عکس میتونید ببینید و حمایت خودشون از کنسول دستی جدید شرکت نینتندو یعنی 3ds اعلام کردن:

500x_phpseb48oimg_0111-w1000_01.jpg



همه شرکتهای مشهور هم هشتند!!!حتی level 5!!!!!!

درادامه لیستی رو براتون میذارم که شامل بازی های همین شرکتها هست که برای شروع کار دستگاه اعلام کردن و در دست ساخت دارنش!!
Activision

DJ Hero® 3D



AQ INTERACTIVE

cubic ninja



ATLUS

Etrian Odyssey
Shin Megami Tensei
Shin Megami Tensei: Persona
Shin Megami Tensei: Devil Survivor



Capcom

RESIDENT EVIL® REVELATIONS
SUPER STREET FIGHTER IV 3D Edition (name not final)



Electronic Arts

FIFA Soccer
Madden NFL
The Sims™ 3
Gameloft
Asphalt GT



Harmonix

Music game



Hudson

Bomberman franchise
DECA SPORTS franchise
KORORINPA franchise



Konami

Baseball franchise
Contra franchise
Frogger franchise
HIDEO KOJIMA’S METAL GEAR SOLID SNAKE EATER 3D
“The Naked Sample”
PRO EVOLUTION SOCCER franchise /
WINNING ELEVEN franchise



Level 5

Professor Layton and the Mask of Miracle (name not final)



Majesco Entertainment

BloodRayne: The Shroud
A Boy and His Blob
Face Racers: Photo Finish
Lion’s Pride: Adventures on the Serengeti
Martha Stewart
WonderWorld Amusement Park
Marvelous Entertainment
BOKUJYOUMONOGATARI 3D (name not final)



Namco Bandai

Dragon Ball® franchise (name not final)
Gundam® franchise (name not final)
PAC-MAN™ & GALAGA™ (name not final)
RIDGE RACER® (name not final)
Super Robot franchise (name not final)



Nintendo

Animal Crossing™
Kid Icarus™: Uprising
Mario Kart™
nintendogs™ + cats
Paper Mario™
PilotWings Resort™
Star Fox 64™ 3D
Steel Diver™
ROCKET
Crash-City GP
VS-robo



SEGA

Sonic (name not final)
Super Monkey Ball (name not final)



Square-Enix

CODENAME: Chocobo Racing® 3D
DRAGON QUEST® franchise
FINAL FANTASY® franchise
KINGDOM HEARTS franchise



Take-Two Interactive

Carnival Games® franchise



Tecmo Koei

DEAD OR ALIVE® 3D (name not final)
DYNASTY WARRIORS® (name not final)
NINJA GAIDEN® (name not final)
SAMURAI WARRIORS® 3D (name not final)



THQ

de Blob 2
Kung Fu Panda Kaboom of Doom
Marvel Super Hero Squad Infinity Gauntlet
The Penguins of Madagascar
Puss N Boots
Saints Row: Drive-By



Ubisoft

Assassin’s Creed™ Lost Legacy
Battle of Giants™: Dinosaur Strike
Driver® Renegade
Hollywood 61 (name not final)
Tom Clancy’s Ghost Recon™
Tom Clancy’s Splinter Cell Chaos Theory™



Warner Bros

Batman franchise
LEGO franchise

داخل این لیست بازیهای مشهوری وجود داره که من چندتاشو براتون این پایین مینویسم!!! واقعا مثل اینکه شرکتها از این کنسول خوششون اومده!چون واقعا عنوانین عجیبی برای این کنسول در راه!!»

HIDEO KOJIMA’S METAL GEAR SOLID SNAKE EATER 3D:eek:
“The Naked Sample”
DJ Hero® 3D
Tom Clancy’s Ghost Recon™
Tom Clancy’s Splinter Cell Chaos Theory™
Driver® Renegade

Assassin’s Creed™ Lost Legacy

Saints Row: Drive-By
DEAD OR ALIVE® 3D (name not final)
DYNASTY WARRIORS® (name not final)
NINJA GAIDEN® (name not final)
SAMURAI WARRIORS® 3D (name not final)
RESIDENT EVIL® REVELATIONS
SUPER STREET FIGHTER IV 3D Edition (name not final)
The Sims™ 3

نصف بیشتر این بازی ها قراره 3بعدی باشه!!!

اینم از عکسهای خود کنسول....:

4703196667_b1652df395.jpg





واینک مشخصات»
وزن:8 انس (نمیدونم چند گرم میشه!!:biggrin1:)
پهنا:5.3 اینچ بلندی:2.9 اینچ ضخامت:0.8 اینچ
مانیتور بالا:3.53....LCD میباشد...قابلیت به تصویر کشیدن تصاویر 3D
رزلوشن:800*240
مانیتور پایین:کاملا TOUCH SCREEN....رزلوشن 800*240 ....3.02 اینچ
دوربین:3 مگاپیکسل...با رزولوشن 480*640
حافظه:2 گیگابایت...با امکان ارتقا

دکمه و ابزار برای بازی:مانیتور TOUCHSCREEN....میکروفون...دکمه ها:A.B.X.Y ....همچین دکمه های L.R در گوشه ها...دکمه های START وSELECT....انالوگ با قابلیت چرخش در تمامی جهات...دوربین داخلی(طرف داخل)...دوربین بیرونی(پشت دستگاه)...خروجی صدا برای انواع هدست...

اداپتور: AC
مدل مموری کارت:SD
باتری: LITIOM
+
دستگاه دارای آنالوگ هست به علاوه motion sensor و gyro sensor
صفحه نمایش پایینی تاچ بالایی نیست چون 3d است ممکن است اگه تاچ بود در 3d مشکل پیدا می کرد
بدون عینک می تونید 3d ببینید
ساپورت فیلم های 3d
گرافیک و سخت افزار ارتقا یافته
دارای دو دوربین است و می تونید به صورت 3 بعدی عکس بگیرید

عکسهای بازی های تایید شده:
HIDEO KOJIMA’S METAL GEAR SOLID SNAKE EATER 3D

به نقل از این تایپیک



تفاوت های DS lite ; DSi ;DS XL ( از این تایپیک )
DS که در بازار به 4 نوع پکیج یا همون شکل ظاهری در بازار موجود می باشد :
DS معمولی
DS lite
DS i
DS XL یا DS LL


500x_comparison.jpg




تفاوت ها:

از نظر فنی این مدلها تفاوت چندانی ندارند ولی از نظر ظاهری و لوازم جانبی متمایز هستند.

تمام مشخصات داده شده به ترتیب زیر هستند:

DS LL
DSi
DS lite

سایز صفحه ها نمایش:

DSi LL: 4.2 inches
• DSi: 3.2 inches
• DS Lite: 3 inches

سایز و حجم سخت افزاری:

DSi LL (across): 161mm
• DSi (across): 137mm
• DS Lite (across): 133mm

DSi LL (front to back): 94.4mm
• DSi (front to back): 74.9mm

DS Lite (front to back): 73.9mm


DSi LL (thickness): 21.2mm
• DSi (thickness): 18.9mm
• DS Lite: 21.5mm


اندازه قلم نوری:

DSi LL (short pen): 96mm
DSi LL (long pen): 129.3mm
• DSi: 92mm
• DS Lite: 87.5mm


وزن:

• DSi LL (including Battery Pack, short Touch Pen): 314g
• DSi (including Battery Pack, Touch Pen): 214g
• DS Lite (including Battery Pack, Touch Pen, GBA Cover): 218g


مدت زمان شارژ شدن:

DSi LL: 3 hours
• DSi: 2 hours 30 mins.
• DS Lite: 3 hours


عمر و ماندگاری باتری:

• DSi LL (Lowest Brightness): 13~17 hours
• DSi (Lowest Brightness): 9~14 hours
• DS Lite (Lowest Brightness): 15~19 hours

DSi LL (Second Lowest Brightness): 11~14 hours
• DSi (Second Lowest Brightness): 8~12 hours
• DS Lite (Second Lowest Brightness): 10~15 hours


DSi LL (Middle Brightness): 9~11 hours
• DSi (Middle Brightness): 6~9 hours
• DS Lite (Middle Brightness): Not setting such exists on DS Lite


DSi LL (Second Highest Brightness): 6~8 hours
• DSi (Second Highest Brightness): 4~6 hours
• DS Lite (Second Highest Brightness): 7~11 hours


DSi LL (Highest Brightness): 4~5 hours
• DSi (Highest Brightness): 3~5 hours
• DS Lite (Highest Brightness): 5~8 hours


ساپورت نرم افزاری:

DSi LL: Nintendo DS, DSi, DSiWare
• DSi: Nintendo DS, DSi, DSiWare
• DS Lite: Nintendo DS, Game Boy Advance

ورودی ها و خروجی ها:

DSi LL: DS Card Slot, SD Memory Card Slot, AC Adaptor, Headphones, Mic
• DSi: DS Card Slot, SD Memory Card Slot, AC Adaptor, Headphones, Mic
• DS Lite: DS Card Slot, Game Boy Advance Slot, AC Adaptor, Headphones, Mic



چرا - از نظر CPU با هم فرق دارند :

DS Lite
One 67 MHz ARM9 and one 33 MHz ARM7

DSi - DSi XL
The DSi has two ARM architecture CPUs; ARM9 and ARM7 The main CPU is clocked at 133 MHz
------------------
و رم :
DS Lite
4 MB

DSi - DSi XL
16 MB
---------------------------------
و امکانات بیشتر اینترنتی :

DS Lite
Wireless IEEE 802.11b

DSi - DSi XL
Wireless 802.11b/g




تشکر از raya2 عزیز

 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر