بمب خبری سونی در VGA11 چیست ؟

عنوان انحصاری PS3 در مراسم VGA11 چیست ؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    163
  • نظرسنجی بسته شده است .

Astiak

کاربر سایت
May 27, 2007
4,017
نام
آرش
درود

شاید برای ما رنگ و بوی بابانوئل و هدایای رنگارنگ و آسمان های رنگین نداشته باشد اما وجه اشتراک حال و هوای آخر سال میلادی ما با غرب شاید برف و شو تلویزیونی Video Game Award باشد که هر ساله در واپسین ماه میلادی برگزار می شود. طبق سنت دیرینه این مراسم، هر سال خبرهای داغ و بعضا تکان دهنده ای نقل محفل رسانه های خبری می شود و جدا از آن؛ بهترین های هر سال در حوزه های مختلف بازی های رایانه ای نیز انتخاب می شوند تا رسما با پایان نمایش VGA پرونده یک سال دنیای بازی های رایانه ای بسته شود. امسال نیز از این قائده مستثنی نیست؛ رقابت بزرگان سبک اول شخص شاید از همه رقابت ها دیدنی تر باشد، نبرد Killzone 3 و Rage و Crysis 2 و Battle.Field 3 و Modern Warfare 3 شاید مهمترین خط مقدم امسال باشد. در وجه دیگر نام هایی به چشم می خورند که انتخاب بازی برتر سال 20011 را سخت تر از پیش می کنند؛ Gears of War 3 و Uncharted 3 و در نهایت Skyrim که با میانگین 96، شگفتی ساز نه، بلکه با لیاقت و به احترام نام بزرگ The Elder Scrolls درخشید و تمام بازیکنان و منتقدان را بار دیگر به تحسین واداشت.

بدون شک هدف از نگارش این مقاله شرح برنامه های Video Game Award یا معرفی نامزد های امسال نیست، عنوان هایی که هیچ یک نیاز به معرفی ندارند و گذشته از آن؛ مراسمی بزرگ و با شکوه که اهمیت آن بر هیچکس پوشیده نیست. آن چه که مرا به نوشتن این مقاله ترغیب کرد، همان حس روانی ـست که توسط سونی در چهار راه معروف تایمز در قالب یک بیلبورد تبلیغاتی آویخته شد و پس از آن سخنان پر تب و تابب مجری معروف شبکه Game Trailers یعنی Geoff Keighley به همه ما تزریق شد تا به واسطه دیدن دلیل این همه تعجب و حالت به اصطلاح "hype"، این روزهای پر التهاب برای همه ما دیر سپری شود.


PS3-VGAs-Teaser-Geoff-400x225.jpg


سخنان Keighley به حدی هیجان انگیز است که آدم را از عواقب بعذ از اعلام این خبر یا به قول خود Keighley " معرفی عظیم " می ترساند. نکته جالب اینجاست که این بار هیچ صدایی از سمت سونی بلند نمی شود، نه تنها سونی بلکه استدیو های متعلق به سونی هم اظهار نظر رسمی راجع به اظهار نظرهای Keighley نکرده اند.

در ادامه مقاله چند احتمال را با در نظر گرفتن نزول درصد امکان وقوع خواهید خواند. گزینه های نظرسنجی هم مطابق با گزینه های مقاله را شما انتخاب خواهید کرد. نکته قابل توجه اینکه تمام موارد ذکر شده تحلیل و نظر نویسنده مقاله بوده و صرفا جنبه پیش بینی و احتمال سنجی داشته و در غیر این موارد از درجه اعتبار ساقط است. همچنین به علت تعداد تقریبا نا محدود که می توان به این عنوان نسبت داد، تعداد گزینه های این مقاله به عناوینی محدود می شود که تا حدود زیادی قابل تصور و دست یابی هستند. ( منظور اختصاصی Half Life 3 برای PS3 یا Halo 4 ! و این عناوین برای PS3 ـست! )


  • [*=right]اگر بخواهیم بر اساس تجربه و منطق فکر کنیم، اغلب این گونه خبر ها و پرچم "hype" به دست گرفتن ها؛ آخر و عاقبتی چون نا امیدی و ناسزا در پی نخواهد داشت. خیلی سخت است اگر بخواهیم از میان ده ها گزینه موجود، یکی را به عنوان محتمل ترین امکان انتخاب کنیم. من فکر می کنم احتمال اینکه ما نا امید خواهیم شد زیاد است اما احتمال اینکه این معرفی عنوانی برای Move باشد، زیاد تر هم هست! کم کم فاصله ما تا عرضه Move بیشتر و بیشتر می شود و قبول این شکست برای سونی روز به روز سنگین تر. Keighley در خلال سخنان خود به یک استدیو و سازنده معروف و نام آشنا اشاره می کند. چه می شود اگر ما با یک عنوان مبتنی بر Move از Santa Monica یا Naughty Dog روبرو باشیم. سبک و سنگین کردن حرف های رد و بدل شده این چند وقت اخیر فقط به بزرگ تر شدن دروغ کمک می کند و طبق یک ضرب المثل قدیمی" دروغ هر چه بزرگ تر، باور کردنش آسان تر" به عقیده من بیشترین امکان را یک بازی مبتنی بر Move از یک استدیو بزرگ شاید با استفاده از نام یک بازی بزرگ در اختیار دارد. شاید همان Until Down ـیی باشد که شاید ریز بین ها، عکس های آن را در خلال تریلر های مربوط به Move دیده باشند. عنوانی در ژانر ترسناک و دلهره آور که سونی هنوز حرفی از آن به میان نیاورده است.

درصد احتمال : 85 %


zc1jtppghgvgdw2kyb2z.jpg




  • [*=right]نام Santa Monica را بدون Kratos و God of War تصور کنید. خدایان جنگ سازانی که افتخار Hack & Slash به حساب می آیند را انتهای تریلر یک IP جدید و در عین حال عجیب و غریب با محیط های جدید و یک گرافیک زیبا ... شاید حق با Keighley باشد، کسی چه می داند. شاید شایعات بی انتها پیرامون Santa Monica در VGA رنگ واقعیت به خود بگیرند و ما شاهد معرفی عنوان و IP جدید این استدیو برای PS3 باشیم. اگر چه احتمال این اتفاق با وجود کنفرانس خبری سالانه E3 و صد البته گزینه بالا کمتر است اما با این حال با توجه به صحبت های Keighley و اخبار ضد و نقیض پیرامون اینکه Santa Monica بر روی یک IP جدید که عنوانی انحصاری برای PS3 است کار می کند، این احتمال را قوی تر و قوی تر می کند. خیلی ها سخن از God of War 4 را به میان می آورند، تمام احتمال سنجی ها از روی صحبت های مدیر VGA و شایعات و شنیده های قبلی به علاوهاندکی قوه تخیل است، با این وجود و با توجه به هیجانی که در حرف های Keighley موج می زند نمی توان انتظار یک God of War دیگر داشت. دوجین God of War منتشر شده از آغاز تا کنون کمی اسم God of War در کنار یک سورپرایز بزرگ را لوس می کند. پس این احتمال را فقط به آنچه که گفته شد می دهیم و از دیدن یک GOW جدید صرف نظر می کنیم.

درصد احتمال : 70 %


SCE-Santa-Monica-Shooter.jpg




  • [*=right]The Last of Us ؟! شاید ارتباطی با هم نداشته باشند، اصلا مورچه و قارچ های سمی و مستند معروف BBC چه ارتباطی با یک معرفی عظیم دارد. یا نمایش هرج و مرج عمومی و آتش زدن مکان ها و درگیری با پلیس زد شورش و ده ها زخمی از نزاع های خیابانی ... ربط داشته باشد یا نداشته باشد، The Last of Us در این لیست خواهد بود، نه به خاطر اینکه اسم زیبایی دارد یا اینکه تم درگیری های خیابانی دز یک ژانر بازی های رایانه ای جا می شود! بلکه به این علت که لینک دانلود ویدئو ـی که متعلق به یک سکانس کوتاه از مستند BBC Planet Earth است، مستقیما به سرور های شعبه آمریکای شمالی سونی برمیگردد، قطعا تصادفی نیست، شخصی سایتی با دو ویدئو برپا کند و جدا از مرموز و روزآلود بودن آن، لینکی از وب سایت SCEA را در آن قرار دهد. وب سایت های مختلفی از جمله VG247 در چند خبر مجزا اسم این بازی را The Last of Us خطاب کرده اند و از زبان Keighley هم گفته اند که نمایش روز دهم دسامبر به یک تیزر یا شو کوتاه ختم نخواهد شد و تریلر in-game از بازی شما را به وجود خواهد آورد. شاید با توجه به این عنوان و این گواه که لینک سایت SCEA به کار رفته است، این گزینه اولین شانس را داشته باشد اما به نظر من حتی اگر عنوان مرموز VGA امسال به این وب سایت و این ویدئو های مرموز ارتباطی داشته باشد، اسم این بازی The Last of Us نخواهد بود. The Last of Us اگر ربطی داشته باشد، شاید بیشتر شبیه به یک توصیف کوتاه و هنرمندانه از بازی جدید PS3 باشد.

درصد احتمال 65 %


20111205thelastofus.jpg




  • [*=right]David Cage را فراموش کردیم! گذشته از گزینه های بالا که هر کدام شانسی برای پایان بخشیدن به تب و تاب های این چند روز دارند، عنوان جدید Quantic Dream به راحتی می تواند hype ها را تمام کند و به یکی از بازی های انحصاری سال 2012 یا 2013 PS3 تبدیل شود. همین چند وقت پیش بود که مدیر استدیو Quantic Dream و کارگردان عنوان متفاوت Heavy Rain خبر از مشغول شدن این استدیو و همکارانش روی یک یا دو عنوان متفاوت با آن چه قبلا ساخته اند داد. پیش از آن هم، اگرچه Cage نام Horizon را که همگان به عنوان بازی بعدی Cage معرفی کرده بوده بودند تکذیب کرد اما در ادامه این تکذیب تایید کرد که آن ها روی تکنولوژِی جدیدی کار می کنند که به در موعد مقرر آن را معرفی خواهند کرد. بعید نیست هیجان ناشی از دیدن این عنوان مرموز، تفاوت های بنیادین Cage با باقی سازندگان این عرصه است و حتی دور از ذهن نیست که تکنولوژی جدیدی که Cage عنوان کرد را Move تلقی کنیم و به انتظار دیدن یک IP جدید و متفاوت از Cage بنشینیم، شاید هم از Move پشتیبانی کرد!

درصد احتمال : 50 %


quantic-dream-logo.jpg



  • [*=right]شخصیت های سونی را تصور کنید، همه دور هم جمع شدند تا تشکیل IP ـی را بدهند که از این پس نام آن را بسیار خواهیم شنید؛ مانند همان چیزی که نینتندو با شخصیت های خود و عنوان Smash Bros کرد! چند روز پیش بود که آگهی استخدام استدیو Superbot توجه همه را به خود جلب کرد. آگهی استخدام برای ساخت یک عنوان فوقع العاده که در آن Kratos از God of War و Nathan Drake از Uncharted و Sweet Thooth از Twisted Metal و سایز شخصیت های سونی حضور خواهند داشت. عنوانی انحصاری که هنوز معرفی نشده است و مبتنی بر ژانر Fighting خواهد بود. علت Smash Bros هایی که در فضای اینترنت هم پیچیده بود، همین خبری بود که از استیدو Superbot به بیرون درز کرد. اگرچه طبق حرف های Keighley این استدیو خیلی معروف نیست و شاید به ذهن کسی خطور نکند، اما اگر شایعات پیرامون این استدیو و بازی ـشان حقیقت داشته باشد، می تواند تا حدودی عکس العمال های مدیر معروف VGA را توجیه کند.

    درصد احتمال : 40 %


    685f3__SuperBot-Ent-Fighter_01-600x358.jpg




  • [*=right]نوستالژی ... الان یادم افتاد، تنها حس نوستالژی ـست که می تواند کسی را مانند Keighley به هیجان بیاورد. اینکه به یاد گذشته های شیرین بیافتد و در همین حین که به رویا بودن آن ها فکر می کند، آن ها را در برابر خود در واقعیت ببیند. شما خود را جای Keighley قرار دهید. اینکه ناگهان Syphon F1lter را روی PS3 ببینید، Syphon F1lter ـیی اصیل که بار یک عنوان ناب در سبک مخفی کاری و اکشن را به دوش می کشد، با محیط های بزرگ و تخریب پذیر و یک گرافیکی هنری زیبا و در نهایت خلق دوباره آن توسط یک استدیو معروف، درست همانطور که Keighley در تیزر خود اشاره کرد. بدون شک یکی از هیجان انگیز ترین گزینه، همین گزینه خواهد بود. بازگشت یکی از قهرمانان کودکی ما در PS که سال هاست انتظار دیدن دوباره آن را روی PS3 می کشیم و هر بار که E3 می شود، به یاد دیدن دوباره Gabe Logan به تماشای کنفرانس سونی می نشینیم. به هر حال، این هم یکی از گزینه های موجود است که هر چند با خود می گوییم، در این چند سال که اتفاقی نیافتاده است، در آشپن شب کذایی هم نخواهد افتاد اما؛ فکر کردن به این عنوان هم لذت بخش است.

    درصد احتمال : 25 %


    attachment.php




    [*=right]بیایید کمی به Keighley اعتماد کنیم و او و احساسات و هیجان ناشی از دیدن این عنوان را قبول کنیم. در این صورت باید منتظر چه عنوانی باشیم ؟ اولین چیزی که به ذهن من می رسد و تا حدودی نیز قابل باور است، یک انحصاری دیگر از سری Metal Gear Solid برای PS3 است. آن قدر تقدس و آن قدر پتاسنیل دارد که بتواند باز هم بر صدر بازی های PS3 با ایستد و باز هم کوجیما با خلق یک MGS اصیل دیگر، همه را شوکه کند. اگر کمی قوه تخیل خود را تقویت کنیم و از عقل و منطق فاصله بگیریم، واقعا دیدن یک MGS اصیل با یک سکانس و موسیقی حماسی، نفس همه ما را چند ثانیه ای در سینه حبس خواهد کرد. درست است، اینکه امکان یک MGS انحصاری با وجود رفتار های اخیر کوچیما و روند بازی های رایانه ای غیر قابل باور است اما با این وجود این اولین اقتباس اریجینالی است که من از شدت هیجان های Keighley کردم!

درصد احتمال : 15 %

kojima_productions.jpg



----------------------------------------------------------------------------

هرآن چه که هست، روزهای قدیم و این گونه hype شدن ها، بازیکنان و مخاطبان رو به نوعی در برابر این حملات روانی پوست کلفت کرده، اگرچه که Keighley یک شخصیت و مدیر و مجری معروف است و باز هم پیش خود می گوییم، شاید؛ شاید این بار با دفعه های پیش فرق کنه ...

امیدوارم خوشتنون اومده باشه؛ بازم میگم گزینه های مقاله صرفا نظر نویسنده مطلب بوده و سعی شده از بین کلی احتمال، اونایی لیست بشه که واقعی تر به نظر می رسند.

 

Attachments

  • 23ef5fb738e800633f56.jpg
    23ef5fb738e800633f56.jpg
    46.1 KB · مشاهده: 645

.:Pouria:.

کاربر سایت
Sep 20, 2009
2,382
نام
-_-
تا حالا هیچ وقت برای نمایش یک بازی اینقدر هایپ نشده بودم :D جدی خیلی هیجان وارد کردن !!!! امیدوارم بازی دیوید کیج باشه ...
ممنون ارش خسته نباشی
 

Kainé

Kuraudo Sutoraifu
کاربر سایت
May 29, 2009
10,102
نام
احسان
خسته نباشی آرش :D
هر کوفتی می خواد باشه فقط یه چیزی نباشه که ضدحال و فحش و ... خلاصه این حرفا :D
 

SOL!D 5NAK3

کاربر سایت
Jul 26, 2008
2,674
نام
meyti
معرفی Metal Gear Solid 5 به صورت انحصاری برای PS3
من يكي كه خيلي دوست دارم اين اتفاق بيفته. فن PS3 نيستم ولي MGS برروي كنسول هاي سوني اصلا يه حس خاصي داره. رو كنسول هاي مايكروسافت غريبه باور كنيد خوده اسنيك بهم گفت :d
یکی از بچه ها تاریخ دقیق VGA رو میگه؟
10 دسامبر
 

Farh@d

کاربر سایت
Jun 5, 2007
8,952
نام
فرهاد
یکی از بچه ها تاریخ دقیق VGA رو میگه؟

شنبه شروع میشه .

نکته جالب حضور یک ایرانی با نام خانم تینا امینی هستش که از مجله Complex Magazine میاد . ایشون دستار سردبیر این مجله و همچنین Video Games Channel Manager هم هستند که خیلی خوب هستش .
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر