بررسی کارت گرافیک Radeon R9-290X با تصاویر حرارتی مادون قرمز

HosseinBrusli

کاربر سایت
Jun 19, 2010
3,265
نام
حسین
AMD_Hawaii_R9_290X_GPU_GFX_card_1-543x250.jpg


در این تست ، تصویر برداری حرارتی با استفاده ازحالت مادون قرمزو دوربین FLIR با وضوح مناسب و هزینه ای بالغ بر 10 هزار دلار استفاده شده و از این نظر بهترین تصاویر ممکن گرفته شده . در این تصویر برداری ، لنز به صورت مادون قرمز بر روی نقطه مورد نظر تنظیم شده و نور متمرکز شده توسط آرایه های فازی مخصوصی از عناصر مادون قرمزاسکن میشود . این عناصر آشکار ساز ، جزئیات بسیار دقیق حرارتی هر چیزی را مشخص میکنند که دمانگار نامیده میشوند . آرایه های مخصوص این اطلاعات را ز بین چند هزار نقطه در آشکار ساز بدست می آورد و این مورد برای آشکار ساز و برای اینکه جزئیات دقیق اطلاعات دما را از دمانگار بدست آورد 30 ثانیه طول میکشد .

وظیفه دمانگاری که توسط عناصر آشکار ساز ایجاد میشود ، ترجمه پالس های الکتریکی برای شناسایی بهتر جزئیات و اطلاعات مربوط به دمای هر بخش است و سپس این عناصر ترجمه شده توسط بورد مخصوصی برای ارسال به صفحه نمایش آماده میشود و ، واحد پردازش سیگنال ، اطلاعات را به صفحه نمایش میفرستد و با ترکیب رنگ های مختلف از تصاویر گرفته شده ، میزان گرمای هر بخش را نمایش میدهد که هر چه شدت رنگ آن بخش به سمت قرمز متمایل باشد نشان از گرمای شدید آن بخش و هر چه به سمت زرد متمایل باشد نشان دهنده گرمای استاندارد آن بخش از بورد است .

با استفاده از تصویر برداری حرارتی میتوان نقاط مختلف PCB که نشان دهنده درجه حراری دمای GPU و VRM است را مشخص کرد و از این نظر میشود مطمئن شد که کارت های فوق بااین روش چه میزان حرارت واقعی تولید میبکند و آیا این حرارت با ارقام اعلام شده یکی است یا خیر ! همین طور به راحتی میشود بر اساس میزان حرارت تولیدی فن و سیستم کولرینگ متناسب با کارت در دما های مختلف را تهیه کرد



در این تصویر میتوانید میزان دما کارت را در حالت IDLE مشاهده کنید . این تصویر از پشت GPU گرفته شده و دمای گارت در اینحالت 28 درجه سانتی گراد است .



زمان شروع به تصویر برداری ، دمای GPU به سراعت تغییر کرد و حالا دما را بهصورت بسیار دقیق با 10th مشاهده مکنید . این تصویر با دوربین کالیبره شده گرفته شده ودر حال حاضر دما PCB کارت نزدیک به 90 درجه سانتی گراد است ! .

به دلیل طولانی بودن مقاله ، بقیه مقاله را در منبع مطالعه کنید :



بررسی کارت گرافیک Radeon R9-290X با تصاویر حرارتی مادون قرمز
 
آخرین ویرایش:

strategy

کاربر سایت
Mar 31, 2013
319
نام
mahdi
فکر کنم خلاصش میشه اگه میخواید کیستون آتیش بگیره و قبض برقتون فضایی بیاد میتونید این کارت رو تهیه کنید .
یعنی ارزش داره آدم واسه چهار قرون ارزون تر بودن بره سراغ amd ؟
 

|PREDATOR|

کاربر سایت
Aug 4, 2011
2,311
نام
Rashed
فکر کنم خلاصش میشه اگه میخواید کیستون آتیش بگیره و قبض برقتون فضایی بیاد میتونید این کارت رو تهیه کنید .
یعنی ارزش داره آدم واسه چهار قرون ارزون تر بودن بره سراغ amd ؟
چار قرون نیست و 150$ امریکاست!!!برای ما چه فرقی داره که دما 150درجه باشه یا 30 درجه؟؟کارت که با این دما مشکلی نداره!
 

LBJ4Ever

FedExpress
کاربر سایت
Apr 11, 2011
6,289
نام
Afshin
من که پشت دستمو داغ کردم دیگه کارت داغ نخرم! این کارت هم خود بخاریه و قطعاً دمای بالا طول عمرش رو کم می‌کنه!
سری 7 از نظر خنک بودن عالی بود، من یه دونه 7870 دارم دماش به 63 درجه نمی‌رسه!
کلاً با توجه به وضعیت مصرف برقش و دماش اصلاً و ابداً حاضر نیستم این کارتو تهیه کنم، حتی اگه 600-700 تومن ارزون‌تر از کارت همرده‌ی Nvidia باشه.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر