بررسی شایعات و خبرهای پیرامون کنسول ها و بازی های نسل بعد

به نظر شما کدامیک کنسول خود را زودتر عرضه می کند؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    107

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
16,959
نام
آریا
سلام !
شاید در نگاه اول این تاپیک رو مناسب این بخش ندونین ، ولی جای بهتری براش پیدا نمیشه و از طرفی هم میتونه به درد همین بخش بخوره. چون اطلاعاتی که از کنسول های نسل بعد بدست میاریم ، یه جور مقایسه هم بین اون ها محسوب میشه.
در کل توی این تاپیک قصد داریم هر خبر و شایعه ای که در مورد کنسول های نسل بعد میاد رو جمع آوری کنیم تا این اطلاعات کنار همدیگه دید بهتری نسبت به نسل بعد بهمون بده.
دوستان هم هر تاپیکی که از قدیم توی بخش اخبار در این مورد دیدن ، لطفاً اینجا لینکش رو بدن تا مطالبش رو به این تاپیک اضافه کنم.
 

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
16,959
نام
آریا
Sony

نام کنسول نسل بعد سونی هم هنوز مشخص نشده. بیشترین نامی که برای اون به کار رفته و Codename کنسول محسوب میشه ، Orbis هست به معنی Circle ، Ring و Orbit به معنی دایره یا حلقه.
خبر جالبی که چندی پیش منتشر شد این بود که Four در ژاپنی Shi تلفظ میشه و این عبارت در زبان ژاپنی به معنای مرگ هست. برای همین خیلی ها حدس میزنن که اسم این کنسول PlayStation 4 نخواهد بود.
===
این کنسول هم احتمالاً در اواخر سال 2013 عرضه میشه.
===
در فوریه 2012 سایت Kotaku خبری مبنی بر عدم استفاده سونی از پردازشگر Cell در کنسول بعدی رو اعلام کرد. همچنین گفته شد که سونی به دنبال پردازنده ای از AMD هست.
همین سایت اخبار جدیدتری در مورد پردازنده سونی منتشر کرد. پردازنده کنسول AMD x64 بوده و کارت گرافیک اون هم مثل کنسول مایکروسافت ، احتمالاً از سری Southern Islands شرکت ATI باشه. همچنین این کنسول توانایی پردازش تصاویری با رزولوشن 4K رو خواهد داشت که البته این موضوع تنها در مورد فیلم ها و ویدئوها عملی هست.
Kotaku در ادامه توضیحاتی هم در مورد عدم پشتیبانی کنسول بعدی سونی از بازی های PS3 داده و البته اعلام شده که سونی به شدت مشغول کار روی امنیت این کنسول هست. یعنی بازی های این کنسول به PSN ID مرتبط شده و امکان بازی کردن عناوین دست دوم وجود نخواهد داشت.
جدیدترین شایعات در مورد این کنسول به مجله PSM3 برمیگرده. اعلام شده که بازی های موج اول این کنسول کیفیتی مانند دموهای ارائه شده از Star Wars 1313 و Watch Dogs بر روی PC خواهند داشت. همچنین استاندارد بازی های این کنسول 1080p , 60fps هست.
در همین مجله گفته شده که حافظه کنسول 4 یا 8 گیگابایت خواهد بود و سونی نسبت به انتخابی که مایکروسافت برای کنسولش انجام میده ، این حافظه رو تعیین میکنه. سرویس Plus بخش مهمی از کنسول محسوب میشه و بعید نیست همه کنسول های نسل بعد سونی همراه با Move و PS Eye عرضه بشن.
همچنین بعد از خریداری شدن Gaikai توسط سونی ، احتمالاً از سرویس های این شرکت برای ارائه بازی های کلاسیک از طریق سیستم Cloud استفاده میشه. شایعاتی هم مبنی بر تبلیغات داخل بازی به چشم میخوره.
در نهایت هم قیمت کنسول در اروپا بین 400 تا 500 یورو برآورد شده.
==================================================
28/3/2012
Kotaku امروز عصر شایعه ای را منتشر کرد که گفته میشود نام بعدی کنسول سونی Orbis است و در روز holiday 2013 ( کریسمس 2013 ) رونمایی میشود.
بر اساس این گزارش Orbis به معنی دایره یا حلقه در زبان لاتین است و اگر با Vita ترکیب شود به معنی حلقه زندگی خواهد شد.این حدس بر اساس ادرس اینترنتی http://orbis.scedev.net زده میشود.
سخت افزار ان خاص است و از یک پردازنده x64 AMD و AMD Southern Islands GPU استفاده میکند تا بتواند بازی های با رزولیشن 4096×2160 را نمایش دهد. قبلا هم شایعه شده بود که خروجی تصویر 3 بعدی و کیفیت تصویر 1080P از قابلیت های کنسول بعدی سونی خواهد بود. PS3 دارای کیفیت تصویری 720P است.
dev kit ها زودتر در این ماه در زمان برپایی نمایشگاه GDC برای سازندگان ارسال شده است.
Orbis همانند xbox بعدی دارای anti-used games ( سیستمی که از اجرای بازی های دست دوم جلوگیری میکنه ) است و همچنین بازی ها به صورت دیجیتالی و فیزیکی که بر روی دیسک های Blue-Ray خواهد بود، عرضه میشوند. بازی هایی که بر روی Blue-Ray عرضه میشوند قفلی دارند که باید همیشه به شبکه PSN متصل بود تا بتوانید بازی کنید و عنوان هایی که به صورت دیجیتالی خریداری میکنید میتوانید بر روی هارد ذخیره کنید تا در اینده هر وقت خواستید به ان دسترسی داشته باشید.
کسانی که بازی های دست دوم را خریداری کنند بازی انها قفل خواهد شد یا به حالت Trial میرود که برای بازی کردن باید پول پرداخت کنند.
شایعه ای نیز سال گذشته وجود داشت که یک استدیو نامعلوم کیت های توسعه را در اختیار دارد و قرار است سیستم ان را در نمایشگاه e3 ماه ژوئن نمایش دهد اما سونی ان را رد کرده و گفته است که در این نمایشگاه از هیچ کنسولی رونمایی نخواهد کرد.
همچنین شایعه دیگری وجود دارد که گفته میشود سونی از پردازنده های Cell در کنسول بعدی خود استفاده نخواهد کرد.

16/11/2012
مجله انگلیسی PSM3 در آخرین شماره خود گزارشی در مورد مشخصات PS4 به چاپ رسانده است. در این آمار و مشخصات کلیه برداشت ها از توسعه دهندگان و سایر منابع از کنسول نسل بعد سونی ذکر شده است.
1- نام این کنسول PS4 نخواهد بود.
نام تجاری آن PlayStation خواهد بود ولی نام دستگاه 4 نخواهد بود.
کنسول PS4 را در ژاپن "shi" می نامند "shi" به معنای مرگ است. در ژاپن طبقه 4 هیچ بیمارستانی اتاق شماره 4 ندارد. ساختمان های بلند حتی 13 طبقه هستند.
نام رمز این کنسول در بیشتر گزارش ها و شایعات Orbis گفته شده است پس می توان این را بخشی از نام نهایی این کنسول نامید.
2- بازی های نسل جدید را می توان با قدرت high-end مقل دمو به نمایش گذاشته شده بازی های watchdogs و Star Wars و دمو نمایشی موتور Luminous را تماشا کرد.
سونی دمو PS4 را در E3 سال 2013 به نمایش خواهد گذاشت.
3- بازی های PS4 قادر به اجرا و نمایش رزولیشن 4K 'Ultra HD' نخواهند بود.
بازیهای PS4 را می توان با رزولیشن استاندارد یا وضوح تصویر 1080p در 60 فریم اجرا کرد.
تکنولوژی 4k فقط برای دیدن ویدئو کاربرد دارد و به راحتی فیلم ها را به نمایش می گذارد.
4- بازی های دسته دوم به راحتی در PS4 اجرا نخواهند شد.
سونی برنامه هایی برای حمایت کامل از PS4 دارد،از جمله استفاده از online pass یا چیزی شبیه آن.
5- این کنسول 4 الی 8 گیگ حافظه خواهد داشت.
PS4 احتمالا 4 گیگ حافظه دارد و تا پایان عمر خود به 8 گیگ ارتقا پیدا خواهد کرد،اگر مایکروسافت در کنسول جانشین Xbox 360 حدود 8 گیگ حافظه به کار بگیرد سونی تحت فشار قرار می گیرد و تغییراتی خواهد داد.
6- برنامه هایی برای فلش مموری 16 گیگی در نظر دارند.
7- کنسول PS4 با بازی های PS3 سازگاری ندارد(احتمالا بازیهای PS3 را قادر به اجرایش نخواهد بود.)
8- بازی های باید در اکانت PlayStation Network ثبت بشوند.
9- یکی از ابعاد اصلی PS4 پرداخت حق عضویت premium برای PlayStation Plus خواهد بود.
10- هر عدد از کنسول PS4 به همراه PS Move و دروبین عرضه می شود.
11- بازی های کلاسیک این کنسول فقط از طریق سیستم ابری (Gaikai) در دسترس خواهند بود.
12- تبلیغات درون بازی در کالکشن PS4 ادامه خواهد داشت.
13- کنسول از پردازنده شرکت AMD که (4 هسته) دارد بهره می برد. این تراشه نام رمز آن "Liverpool" است و با تکنولوژی 28 نانومتری تولید شده است.
14- کنسول PS4 با قیمت 400 تا 500 یورو در اروپا عرضه می شود. انتظار می رود سونی کاهش قیمت نیز داشته باشد.
سونی هنوز اظهار نظری در مورد این اطلاعات نکرده و آن را تایید نکرده است.

11/12/2012
سایت SemiAccurate گزارش داده است که با توجه به منابع خود، ‘Thebes’ نام رمزی کنسول PS4 بوده است و هم چنین AMD تراشه اصلی این کنسول را مهیا خواهد کرد.
گزارشات حاکی از این است که تراشه AMD کنسول PS4 در Global Foundries یا IBM در دست تولید است و پس تراشه Oban کمپانی مایکروسافت، وارد خط تولید خواهد شد.
بنا به گفته های این سایت، کنسول PS4، بهار یا پاییز 2014 عرضه خواهد شد. با توجه به گفته های آقای Shuhei Yoshida که صحبت کردن در مورد کنسول PS4 را زودهنگام خواند، این تاریخ عرضه دور هنگام شاید درست به نظر می‌رسد.

3/1/2013
شرکت سونی به تازگی فایلی در مورد یک فناوری جدید را تنظیم کرده است که بکارگیری آن در PS4 موجب بحث و جدل های فراوانی خواهد شد.
بخش ژاپنی شرکت سونی SCEJ ، فایلی مربوط به یک اختراع جدید را تنظیم کرده است و به تازگی هم این اقدام صورت گرفته، چرا که در تاریخ 09/12/2012 ثبت شده است.
در صورت تصویب این طرح، طی 3 تا 4 سال آینده اجرایی خواهد شد و به دنبال آن بازار خرید و فروش بازی های دست دوم نابود خواهد شد.
در بخشی از این متن این طور ذکر شده است:
" توسعه محتویات الکترونیکی پروسه ای هزینه بر می باشد. توزیع مجدد این هزینه ها و بازگشت آن ها به شرکت های سازنده امری حیاتی محسوب می گردد؛ و این در حالی است که در حال حاضر این مضامین الکترونیکی به راحتی در بازار دست دوم فروشی در حال خرید و فروش می باشند .
در چنین شرایطی که این مضامین الکترونیکی یا محصولات مشابه آنها به راحتی در بازار کالاهای دست دوم مبادله می گردند، هیچ سودی عاید شرکت های سازنده نخواهد شد. همچنین تا زمانی که کاربران به خرید عناوین دست دوم می پردازند و به طریقی انگیزه خرید را در خریداران واقعی از بین می برند . توسعه دهندگان هم از مزایایی که باید از خرید دست اول بازی ها کسب کنند بی بهره خواهند بود.
و با این تکنولوژی یک کلید مخصوص بر روی هر محصول قرار گرفته و در صورتی که از این محصول بیش از دفعات مجازی که در ID آن رمز گذاری شده استفاده شود، استفاده مجدد از آن دیگر مقدور نخواهد بود. "
بنابر این هر محصول از یک برچسب RF بهره می برد که تشخیص می دهد این عنوان قبلا بر روی چه سخت افزار و یا چه اکانت های مختلفی استفاده شده است؛ و با این روش به سادگی خرید و فروش بازی ها خنثی خواهد شد؛ چرا که قبل از شروع بازی دستگاه برچسب نرم افزار را چک خواهد کرد.
این روش به نظر راه ساده ای برای از بین بردن بازار بازی ها دست دوم به نظر می رسد؛ اما نکته ای که عجیب به نظر می رسد این است که صاحبان پلتفرم چرا اکنون قصد دارند از فروش مجدد بازی ها که یکی از حقوق طبیعی مصرف کنندگان است، جلوگیری به عمل آورند.
منبع

2/1/2013
سونی قصد دارد در روز 20 فوریه در جریان مراسمی تحت عنوان See the Future (آینده را ببینید)، PlayStation بعدی را معرفی کند و به همین مناسب سایت Edge به ارائه اطلاعاتی که از طریق منابع خود در مورد این کنسول بدست آورده، پرداخته است.
منابع نزدیک به Edge گفته اند که کنترلر PS4 تغییراتی نسبت به کنترلر PS3 داشته است. در عین حال که اندازه این کنترلر مانند DualShock می باشد، صفحه لمسی کوچکی در آن وجود دارد که در محل فعلی دکمه های Start, Select و دکمه PS قرار می گیرد. تکنولوژی این صفحه مانند صفحه لمسی پشتی کنسول Vita بوده و عملکردی مشابه آن دارد.
دکمه جدیدی تحت عنوان Share Button در این کنترلر دیده می شود که بعد از فشار داده شدن توسط بازیکن، صفحه ای باز شده و امکان تهیه عکس و ویدئو از بازی ها و ارسال آنلاین آن ها فعال می شود. PS4 قادر به ضبط 15 دقیقه ویدئوی متوالی از بازی ها بوده و در این حالت وقفه و مشکلی در بازی ایجاد نخواهد شد. ویدئوهای ضبط شده قابلیت ادیت شدن و ارسال به فضای اینترنت را خواهند داشت.
گفته می شود PS4 در کریسمس وارد آمریکا و ژاپن شده و عرضه آن در اروپا به اوایل سال 2014 می رسد. دلیل این تأخیر نیز پیچیدگی های بازار پخش اروپا ذکر شده است. در کنار کنسول، نسخه جدیدی از PS Eye نیز عرضه خواهد شد که با کنترلرهای Move سازگاری دارد. کنترلرهای Move در زمان عرضه PS4 فروخته می شوند، ولی هنوز مشخص نیست که در داخل تمام پکیج های PS4 قرار می گیرند یا خیر.
سونی در حال حاضر بازخورد خیلی خوبی از طرف بازیسازان در هنگام کار با PS4 دریافت کرده است. نماینده سونی در صحبت های محرمانه خود عنوان کرده که آن ها در ساخت PS3 اشتباهاتی داشته اند و سخت افزار پیچیده آن کنسول مشکلاتی را ایجاد کرده بود. ولی PS4 شرایط دیگری داشته و این بار به دلیل نزدیک بودن ساختار آن به PC، بازیسازان کار بسیار راحت تری برای ساخت بازی ها بر عهده خواهند داشت.
منابع آگاه به ما گفته اند که ویژگی های سخت افزار PS4 که اخیراً فاش شده، واقعی بوده اند. Devkit های Durango (اسم رمز کنسول بعدی مایکروسافت) دارای 8GB RAM از نوع DDR3 هستند، ولی Devkit های Orbis (اسم رمز کنسول بعدی سونی) دارای 4GB RAM بوده و برای جبران این موضوع، از RAM های GDDR5 استفاده شده است که امکان انتقال اطلاعات با سرعت 176 گیگابایت بر ثانیه را می دهد، موضوعی که باعث می شود PS4 در این زمینه با مشکلاتی که PS3 داشت روبرو نشود. همچنین سونی به بازیسازان اعلام کرده که سخت افزار نهایی PS4 از نظر RAM به 8GB RAM کنسول مایکروسافت خواهد رسید.
هر دو کنسول سونی و مایکروسافت از CPU های 8 هسته ای و 1.6GHz کمپانی AMD استفاده می کنند. مایکروسافت از GPU ای بر پایه D3D11.X بهره برده و سونی از GPU های ساخت AMD با معماری R10XX در کنار Liverpool SoC استفاده خواهد کرد.
طبق گفته ها به نظر می رسد که کنسول سونی، حداقل روی کاغذ از کنسول مایکروسافت قدرتمندتر خواهد بود. یکی از منابعی که با هر دو سخت افزار آشنایی دارد، کنسول سونی را اندکی قوی تر از کنسول مایکروسافت دانسته و کار کردن با آن را بسیار ساده اعلام کرده است.
در نهایت به نظر می رسد تفاوت سخت افزار دو کنسول به میزانی خواهد بود که در بازی های مولتی پلتفورم، شاهد تفاوت بسیار کمی در حد این نسل و کنسول های PS3 و Xbox 360 باشیم. ولی انتظار می رود سونی با استفاده از عناوین First Party پر هزینه خود مانند نسخه بعدی Uncharted، برتری سخت افزاری کنسول خود را نشان دهد.

17/1/2013
اگر آخرین شایعات در مورد نسل بعدی سخت افزار های به کار رفته در این 2 کنسول صحت داشته باشد ، کنسول بعدی سونی به طور قابل ملاحظه ای از لحاظ سخت افزار از xbox 720 قوی تر خواهد بود .
منابع توسعه دهنده بعد از ملاقاتی که در نمایشگاه بزرگ ces داشته اند ، می گویند که نسل بعدی کنسول سونی با رمز و نام Orbis دارای 1.84-tf یا واحد پردازیش محاسبات کامپیوتر خواهد بود .
به طور رسمی و شفاهی قبل ها اعلام شده بود که کنسول بعدی مایکروسافت دارای واحد پردازیش محاسبات کامپیوتر با قدرت 1.23 ترافلاپ خواهد بود ؛ اگر این ارقام حقیقت داشته باشند ، این بدین معنی است که orbis پنجاه درصد قوی تر از 720 است .
اما صبر کنید ؛ این همه ی ماجرا نیست . ممکن است مایکروسافت از این بعد ضعف داشته باشد ، اما قبلاً مایکروسافت تایید کرده بود که 720 دارای 8 گیگ رم خواهد بود و این به خودی خود رقم قابل ملاحظه و تاملی است . منابع ما می گویند که از این 8 گیگ رم ، 3 گیگ جهت سیستم عامل ، برنامه ها و کاربرد ها در نظر گرفته شده و 5 گیگ دیگر ان برای بازی اختصاصی پیدا کرده است .
این در حالی است که اوربیس تنها 4 گیگ رم خواهد داشت و بد تر از ان این که یک گیگ از ان برای امنیت ، سیستم عامل و برنامه ها و کاربرد ها خواهد بود و 3 گیگ آن برای بازی !
انتظار می رود هر 2 ماشین برای نسل بعد توانایی خواندن دیسک های بلو ری با حجم 100 گیگ را داشته باشند .
Durango یا اکس باکس 720 مبتنی بر کارت گرافیک Radeon HD 8770 GPU و بر اساس شایعات ps4 مبتنی بر کارت گرافیک AMD’s A10 APU خواهد بود .
اخیراً ادعا شده که هر 2 شرکت کنسول های نسل بعد خود را در اواخر مارچ رونمایی می کنند ؛ اما تصور برنامه نویسان ، عامه ی مردم و افراد شاغل در صنعت کنسول سازی و سخت افزار این است که هر 2 کنسول در نوامبر رونمایی می شوند .
vg247 این اطلاعات را تحت تاثیر شایعاتی که شرکت های مختلف در نمایشگاه های مختلف دادنده به بیرون درز داده و مسئول صحت یا عدم صحت ان ها نیست .
منبع

19/1/2013
منابع بسیار معتبر CVG خبر از نبود کنترلر DUALSHOCK در PS4 می‌دهند کنترلر جدید دارای صفحه لمسی و سنسور بیومتریک است. پایان 16 ساله دسته‌‌های DualShock در PlayStation با لانچ PlayStation 4 به واقعیت می‌پیوندد.
یکی از اعضای ارشد استدیو‌های داخلی سونی خبر داد که کنترلر جدید در حال تست است و مانند هیچ کدام از کنترل‌‌های دیگر PlayStation نخواهد بود طرح این کنترلر در هر دفعه تغییرات زیادی را در برگرفته است تعداد کمی از طرح‌ها شبیه به DualShock کنترلر PlayStation بوده‌اند. این تست‌ها در داخل دپارتمان R&D داخلی Sony در حال برسی هستند. ورژن جدید گیم پد PS4 دارای حسگرهای بیومتریک و صفحه لمسی LCD است.
یکی دیگر از منابع که به نظر شرکت سخت افزاری است و با سونی همکاری دارد بیان کرده است:" سونی قصد دارد رابطه کاربری مانند PS Vita در کنسول بعدی خود ایجاد کند این گفته ممکن است اشاره به صفحه لمسی کنسول دستی سونی دارد که سونی تصمیم گرفته است تا کنسول دستی و خانگی خود را با یک سیستم یکپارچه گرداند.
سونی ممکن است چیزی مثل ارتباط گیم پد و صفحه کنترلر Wii U را ایجاد کند اگر کنترلر Playstation بعدی دارای DualShock نباشد احتمالا بیشتر کنترلر‌های PS3 با کنسول بعدی سونی سازگار باشند. مارس سال 2007 سونی بر سر نقض ثبت اختراعی با یکی از شرکت‌ها درگیر شد بعد از مدتی این موضع حل شد CVG می‌گوید سونی مبلغ 150 میلیون دلار به همراه هزینه حقوق استفاده از این اختراع و هزینه‌های دیگری را پرداخت کرده است. در قسمتی از این مجوز که در اسناد SEC بوده سال 2017 امتیاز این حقوق باطل می‌شود ذکر شده است که سونی بخشی از این حقوق را برای کنسول‌های آینده خود استفاده خواهد کرد البته ممکن است سونی ایده‌ها و طرح‌های زیادی برای کنترلر کنسول آینده خود داشته باشد.
سونی اولین بار طرح کنترلر DualShock را در PlayStation 1 سال 1997 رونمایی کرد analogue stick‌هایی که تفاوتی اساسی با کنسول رقیب یعنی Nintendo 64 داشت در طول این مدت کنترلر‌‌های کنسول سونی دچار تکامل شدند از جمله اضافه شدن قابلیت بی‌سیم بودن کنترلر و حرکت در محدوده‌ای معین.
سونی در سال 2007 برنده جایزه Emmy به خاطر کنترلر خود برنده جایزه تکنولوژی و تاثیر کنترلر بازی‌‌های ویدئویی و توسعه آن شد.
طرح اصلی کنترلر جدید PS4 در کل دپارتمان PlayStation محفوظ مانده فن آوری بیومتریک چیزی که استدیو‌های بازیسازی مانند Valve خواستار آن هستند. Sony همواره در زمان توسعه PlayStation 3 خواستار این بود که کنترلری جدیدی را جایگزین DualShock نماید.
منبع

24/1/2013
مشخصات و ویژگی های احتمالی Orbis
مشخصات سخت افزار:
Kotaku جدیدا اطلاعاتی حذف شده از یک سند PDF ـ 90 صفحه ای در مورد Orbis چاپ کرده که حکایت از قطعه هایی جدید ، کنترلر و مشخصات جدیدی این دستگاه دارد . بر اساس این گزارش کیت توسعه شامل 8GB حافظه سیستم ، 2.2GB حافظه ویدئویی ، یک CPU 4x ـ 2 هسته ای AMD64 با معماری Bulldozer که احتمالا جای خود را به یک 8 هسته ای میدهد ، GPU سری AMD R10xx ، دیسک Blue-ray ، دیسک سخت 160GB و 4x USB 3.0 و 2 پورت Ethernet میباشد . همچنین طبق این اطلاعات خروجی صدای PS4 شامل خروجی صدای HDMI و Optical ( صدای دیجیتال ) و پشتیبانی از سینمای خانگی 2.0, 5.1 و 7.1 کاناله است .
مشخصات کنترلر :
البته این مشخصات همچنان نه تاییدی هستند و نه نهایی به این دلیل که شاید نیاز به توسعه مجدد کنسول باشد . براساس اطلاعات منتشره ازکیت توسعه PS4 این دستگاه از Sixaxis و کنترلر DualShock 3 نیز پشتیبانی میکند ، اما طبق اسناد شامل تغییراتی درانها بوده ایم . طبق کیت توسعه ای که Orbis نام دارد این کنسول هنوز هم برای بازی کردن از 4 دکمه برای 2 انگشت شصد و دکمه های پشتی برای کنترل بازی استفاده میکند وشامل خازنی لمسی مشابه یکی از Vita های قبلی است که میتواند 2 نقطه تماس را به صورت multi-touch ( چندلمسی ) تشخصی دهد و میتوانیم از آن به عنوان دکمه های جدید در کنترل بازی استفاده کنیم . همچنین کنترلر جدیدشامل motion-sensing ( سنسور حرکتی ) همانند کنترلر های قبلی با اصلاح شیب بهبودیافته است . این نسخه ازکنترلر همچنان حاوی vibration ( لرزاننده کنترلر ) و نورهای RGB LED نیز میباشد . البته هیچ اشاره ای به قابلیت های بیومتریک کنترلر کهدر هفته های اخیر شایعه شده بود نیز نشده . طبق گفته های Kotaku دکمه ای مخصوص برای اشتراک گذاری بر روی کنترلر وجود دارد که ازآن برای اشتراک گذاری گیم پلی و نکات مختلف بازی در شبکه های اجتماعی و گرفتن عکس و ظبط تصاویر گیم پلی بازی میتوان استفاده کرد .
احتمال میرود سونی با PS4 قصد ایجاد محیطی به صورت multi-user ( چند کاربره ) بااستفاده از logins ( ورود ) چند کاربر به صورت همزمان است که میتواند اجازه دهد بیش از 1 کاربر برای بار اول وارد ( log ) کنسول شود و هر اکانتی به کنترلر مخصوص خودش لینک شده . همچنین کنترلر ازقابلیت syncs ( هماهنگ سازی )استفاده میکند که به صورت اتوماتیک کاربرانی که واردیک PS4 شده اند را با هم هماهنگ میکند . طبق این گزارش حساب کنترلر بسته نمیشود و به محز شناسایی کنترلری جدید کاربران میتوانند به صورت سریع در حساب ان کنترلر ثبت نام کنند . این قابلیت برای بازیهای چند نفره فوق العاده است و طبق اسناد منتشر شده 4 نفر به صورت همزمان میتوانند ازاینقابلیت در یک خانه به صورت co-op استفاده کنند . هنوزمشخص نیست ایااین قابلیت ازطریق PSN در دسترس است یا خیر .
منبع

28/1/2013
مشخصات احتمالی Orbis

LIVERPOOL SOC
Custom implementation of AMD Fusion APU Arquitecture (Accelerated Processing Unit)
Provides good performance with low power consumtion
Integrated CPU and GPU
Considerably bigger and more powerful than AMD’s other APUs

PU:
Orbis contains eight Jaguar cores at 1.6 Ghz, arranged as two “clusters”
Each cluster contains 4 cores and a shared 2MB L2 cache
256-bit SIMD operations, 128-bit SIMD ALU
SSE up to SSE4, as well as Advanced Vector Extensions (AVX)
One hardware thread per core
Decodes, executes and retires at up to two intructions/cycle
Out of order execution
Per-core dedicated L1-I and L1-D cache (32Kb each)
Two pipes per core yield 12,8 GFlops performance
102.4 GFlops for system



GPU:
GPU is based on AMD’s “R10XX” (Southern Islands) architecture
DirectX 11.1+ feature set
Liverpool is an enhanced version of the architecture
18 Compute Units (CUs)
Hardware balanced at 14 CUs
Shared 512 KB of read/write L2 cache
800 Mhz
1.843 Tflops, 922 GigaOps/s
Dual shader engines
18 texture units
8 Render backends


Memory:
4 GB GDDR5 unified system memory, 176 GB/s
3.5 available to games (estimate)


Storage:
- High speed Blu-ray drive
single layer (25 GB) or dual layer (50 GB) discs
Partial constant angular velocity (PCAV)
Outer half of disc 6x (27 MB/s)
Inner half varies, 3.3x to 6x


- Internal mass storage
One SKU at launch: 500 GB HDD
There may also be a Flash drive SKU in the future



Networking:
1 Gb/s Ethernet, 802.11b/g/n WIFI, and Bluetooth


Peripherals:
Evolved Dualshock controller
Dual Camera
Move controller


Extra:
Audio Processor (ACP)
Video encode and decode (VCE/UVD) units
Display ScanOut Engine (DCE)
Zlib Decompression Hardware

6/2/2013
مشخصات احتمالی Orbis
CPU



  • [*=center]4 core (2 core pairs) 3.2 GHz AMD x86 (Steamroller)
    [*=center]aggregate, 10x PS3 PPU performance
    [*=center]512 KByte L2 per core pair
    [*=center] bit pointers 64


GPU



  • [*=center]AMD R10x series GPU @ 800 MHz (Tahiti)
    [*=center]aggregate 10x RSX performance, 1.84 TFlops
    [*=center]DX”11.5″
    [*=center]cheap branching
    [*=center] compute units, focus on fine grained compute & tessellation 18


MEMORY:



  • [*=center]2 GByte UMA, pushing for 4 GByte
    [*=center]192 GByte/ sec non-coherent access for e.g. GPU
    [*=center]12 GByte/ sec coherent access for CPU
    [*=center]>50% longer memory latency for CPU/ GPU compared to PC!!!
    [*=center]DXT is lowest bpp texture compression format


MEDIA:




  • [*=center]50 GByte BD drive
    [*=center]PCAV, between 3.3 and 8x BD, most likely clamped to 6x
    [*=center]automatic background caching to HDD
    [*=center]HDD SKU with at least 380 GByte
    [*=center]downloadable games


EXTRA HARDWARE:



  • [*=center]video encoder/ decoder
    [*=center]audio processing unit, ~200 concurrent MP3 streams
    [*=center]HW zlib decompressor
Our source claims that the final specs should be 10x powerful than PS3, due to this info has got 10 months

7/2/13
احتمال عرضه PS4 با قیمت 40 هزار ین در ژاپن (معادل 430 دلار)

9/2/2013
طبق شایعات سایت VGLeaks احتمالا PlayStation Eye به صورت باندل به همراه PS4 و بانام " Dual Camera " ( دو دوربین ) عرضه خواهد شد . طبق اطلاعاتی که ازاین سایت منتشر شده این دوربین نسخه کامل شده و HD دوربین EyeToy است که با استفاده از یک جفت دوربین " زاویه - گسترده " قابلیت ارائه تصاوری با وضوح 720p را دارد . همچنین این دوربین ورزشی به 4 میکروفون مجهز شده که به ترتیب در فرکانس صدای 48KHZ کار میکند . احتمالا از این دوربین برای ویدئو چت و همچنین شناسایی کاربران هنگام ورود به محیط PS4 استفاده خواهد شد . این دوربین قابلیت ردیابی سر و دست بایباز ها هنگام حرکات مختلف را دارد و البته برخلاف رقیبش Kinect ، قابلیت شناسایی بدن بازیباز ها را ندارد .
این شایعات هنوز به تایید سونی نرسیده و امکان دارد به زودی و در مراسم سالانه PlayStation ، اطلاعات بیشتری ارائه شود .
منبع



لیستی از شایعات مربوط به کنسول بعدی سونی

Durango Vs Orbis
 
آخرین ویرایش:

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
16,959
نام
آریا
Microsoft

هنوز اسم نهایی کنسول مایکروسافت برای نسل بعد مشخص نشده. ولی بیشترین اسمی که تا حالا به کار رفته و به نوعی Codename این کنسول محسوب میشه ، Durango هست. Durango نام ایالتی در مکزیک هست. البته اسامی ای مثل Loop و Xbox 8 هم شنیده شده.
===
تاریخ عرضه کنسول هنوز مشخص نیست ولی احتمالاً برای انتهای سال 2013 در نظر گرفته شده.
چند ماه پیش مجله MCV هم سال 2013 رو زمان عرضه این کنسول معرفی کرده بود.
البته در سپتامبر امسال خبری از طریق سایت SemiAccurate منتشر شد که در اون اعلام شده بود مشکلاتی در خط تولید کنسول بعدی مایکروسافت (در بخش پردازنده کنسول) وجود داره و شاید عرضه این کنسول رو به تأخیر بندازه. البته این موضوع در حد یه شایعه باقی موند.
===
مجله MCV ماه ها پیش خبری منتشر کرد در این مورد که کنسول بعدی مایکروسافت Disc Drive نداره. یعنی بازی های این کنسول به صورت معمولی رو دیسک عرضه نمیشن و روی یک مدیای دیگه (شاید نوعی کارت حافظه) منتشر میشن. البته این شایعه خیلی بعید به نظر میرسه.
سایت Fudzilla حدوداً یک سال پیش صحبت هایی در مورد سخت افزار احتمالی کنسول انجام داده بود. به گفته اون ها ، پردازنده کنسول از نوع PowerPC هست و کارت گرافیک هم از خانواده Southern Islands شرکت ATI خواهد بود. شاید یک کارت سری 7000 با یک سری تغییرات. نام واحد پردازش کنسول هم Oban ذکر شده.
مجله Xbox World در فوریه 2012 این شایعه رو مطرح کرد که دسته این کنسول صفحه نمایش لمسی HD داره که برای بازی کردن ، کار با تلویزیون و ... به کار میره. همچنین کینکت هم نقش زیادی در این کنسول داره.
همین مجله صحبت هایی هم در مورد سخت افزار کنسول کرد و حرف هایی شبیه سایت Fudzilla رو مطرح کرد. یعنی پردازنده IBM PowerPC با 16 هسته و کارت گرافیکی بر پایه سری 7000 شرکت ATI.
یکی دیگه از مواردی که در مورد این کنسول ذکر شده ، استفاده اون از فرمت Blu-Ray هست. همچنین شایعاتی در مورد اتصال دائم کنسول به شبکه آنلاین برای جلوگیری از استفاده بازیکن از دیسک های کپی مطرح شده.
جدیدترین شایعه در مورد کنسول نسل بعد مایکروسافت (که البته پیش از این هم خبرهای دیگه ای در این زمینه منتشر شده بود) به این برمیگرده که این کنسول در دو نوع متفاوت به بازار عرضه میشه. یکی کنسول اصلی با سخت افزار نسل بعد و دیگری کنسولی با سخت افزار پایین تر که مخصوص قشرهای کژوال ساخته میشه. این کنسول قرار هست بازی هایی مثل عناوین Live Arcade رو پشتیبانی کنه و وسیله ای مناسب برای سرگرمی افرادی هست که بازی رو به صورت حرفه ای دنبال نمی کنند.
==================================================
24/1/2012
بر طبق اخبار و گزارش های معتبر تکنولوژی: از ماه گذشته, چیپ ست نسل بعد کنسول XBOX در دست ساخت می باشد و تا پایان سال جاری به تولید کامل یا انبوه خواهد رسید .
بر طبق گزارشی از سایت معتبر Fudzilla در زمینه تکنولوژی و فن آوری "حدس و گمانه زنی ها پیرامون سیستم اصلی چیپ ست سازنده کنسول بعدی XBOX ظاهراً معتبر و دقیق است و در حقیقت کار ساخت این سیستم و تکنولوژی چیپ ست از ماه دسامبر سال سال 2011 استارت خورده است . منبع ما در این رابطه میگوید که Code Name یا نام فعلی این پردازنده Oban خوانده میشود و توسط دو کمپانی بزرگ IBM و Global Foundries برای مایکروسافت تولید خواهد شد" .
در این گزارش ادعا میشود که "قدرت پشت ساخت XBOX بعدی از یک CPU با قدرتی و کارائی همچون CPU کامپیوتر بهره خواهد برد که پیوسته با یک GPU چند قسمتی (از خانواده Southern Islands) یا سری تغییر یافته 7000 از کمپانی ATI همراه خواهد بود همچنین اضافه میشود که بعید بنظر میرسد تا پایان سال 2012 شاهد شیپ یا عرضه انبوه این کنسول باشیم".
این اولین اجرا از چیپ ست های 32 نانومتری Oban خواهد بود که برای ساخت کنسول استفاده خواهد شد پس هرگونه انتظار برای ریلیس XBOX بعدی در تعطیلات 2012 غیر واقعی یا بعید به نظر میرسد اما رونمایی از این کنسول تا قبل از پایان سال جاری دور از ذهن نیست . ما اینطور فکر میکنیم که کار تولید تراشه های سازنده کنسول نسل بعد مایکروسافت تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید و همچنین شاهد عرضه XBOX720 (یا هرچیزی که نامیده خواهد شد) در سال 2013 خواهیم بود .
سایت SemiAccurate نیز در همین زمینه گمانه زنی های مشابه ای داشته است و به تجزیه و تحلیل شایعات پیرامون این موضوع پرداخته است .
پیش از این مایکل پکتر نیز شایعات پیرامون عرضه XBOX720 در سال 2012 را احمقانه خوانده بود .
Xbox 720 Chipset "in Production" - Xbox360 News at IGN

25/1/2012
منابع نزدیک به پروژه ی نسل بعدی کنسول ها به IGN گفته اند که Xbox بعدی اواخر اکتبر یا اوایل نوامبر 2013 روانه ی بازار خواهد شد و قدرت پردازشی دستگاه، 6 برابر قوی تر از 360 خواهد بود، این یعنی حدودا 20 درصد قوی تر از کنسول بعدی نینتندو یعنی Wii U است.
به دنبال گزارشی که امروز توسط بلاگ Fudzilla و SemiAccurate داده شد، منابع IGN تایید کردند تولید انبوه GPU دستگاه [Xbox بعدی]، در واقع از اواخر 2012 آغاز خواهد شد، اما از سری AMD 7000 Southern Islands نخواهد بود. به جای آن ماکروسافت از سری 6000 AMD که پارسال معرفی شد، استفاده کرده است. در جزییات بیشتر، گفته شده است GPU دستگاه وابسته به Radeon HD 6670 خواهد بود. این تراشه از DirectX11 ،3D، خروجی MultiDisplay و در آخر خروجی 1080p HD پشتیبانی می کند. در حال حاضر این تراشه در بازار به قیمت $79.99 به فروش می رسد.
به گفته ی آی جی ان، Dev Kit های نهایی کنسول در ماه آگوست امسال به دست سازنده ها خواهد رسید. قیمت کنسول مشخص نشد.
IGN

16/2/2012
خبرهای متنوعی در این چند مدت اخیر پیرامون نسل بعد کنسول شرکت بزرگ ماکروسافت یعنی Xbox 720 به گوش می‌رسد، از سخت افزار تعبیه شده در این کنسول گرفته تا تاریخ عرضه آن همگی نشان از این دارد که ماکروسافت با جدیت در حال ساخت کنسول خود جدید می‌باشد.
در همین راستا نیز بار دیگر خبری پیرامون Xbox 720 به بیرون درج نمود. خبرگذاری معتبر Kotaku در طی اطلاعیه اعلام کرد که از منابع اگاه خود فهمیده است که کنسول 720 با اسم رمز Durango منتشر می‌شود. یک نکته جالب در این نام وجود دارد و آن این است که کلمه "Durango " نام منطقه‌ای است در کشور مکزیک؛ اگر به قبل نیز بنگریم خواهیم دید ماکروسافت مدت‌ها از اسم رمز Natal برای حس گر حرکتی خود استفاده می‌کرد. نِتال نیز منطقه ای است در یکی از شهرهای برزیل، با این شواهد تا حدودی می‌توان نام Durango را برای کنسول 720 قطعی خواند.
در حال حاضر از سوی مسئولان ماکروسافت در این خصوص سخنی گفته نشده است و باید دید کی و چه وقت سران MS به این شایعات پاسخ می‌دهند.
vg247

17/7/2012
کمپانی AMD ، که سابقه ی ساخت سخت افزار گرافیکی کنسول Xbox 360 را بر عهده داشته است،ادعا کرده است که Xbox بعدی قادر است سطح جزئیات و گرافیکی همانند فیلم Avatar ساخته ی جیمز کمرون ارائه بدهد.در حال حاضر حتی بر روی PC نیز همچنین تکنولوژی وجود ندارد اما AMD گفته است که کنسول Xbox 720 ماکروسافت به همراه همچنین تکنولوژی عرضه خواهد شد.
البته باید گفت که AMD این موضوع را تایید نکرد که آن ها بر روی Xbox 720 در حال کار هستند اما Neal Robison (مدیر روابط ISV در AMD) خاطر نشان کرد که گیمرها در این مورد بسیار هیجان زده خواهند شد.
Robison همچنین اشاره کرد قدرت و توانایی های A.I(هوش مصنوعی) و فیزیک در سخت افزارهای نسل آینده ی (کنسول ها) این قابلیت را به هر عابر پیاده ای در بازیهایی مانند GTA و یا Saints Row میدهد که یک طرز فکر کاملا منحصر به فرد و مجزا از بقیه ی NPC ها داشته باشد ،به این معنی که هنگامی شما در خیابان شلیک میکنید یا به کسی حمله میکنید تمام افراد یک عمل مشترک مانند جیغ کشیدن و فرار کردن انجام نمیدهند ، بلکه همان طور که گفته شد هر NPC یک طرز فکر منحصر به فرد دارد و عمل خاص خود را انجام میدهد.
Source

12/9/2012
اگر یادتان باشد AMD تقریبا سال پیش اذعان داشت که کنسول‌های نسل بعدی می‌‌توانند گرافیکی در حد آخرین ساخته‌ی جیمز کامرون یعنی لایو اکشن/انیمیشن AVATAR - که بنچمارک جدیدی برای انواع فرمت های مدیا و صنعت دیجیتال به حساب می‌‌آید - ارایه دهند. ادعای بزرگی که باور کردنش بسیار سخت است، مخصوصا با اعداد عجیب و غریبی از قبیل استفاده از پانصد سوپر کامپیوتر، 2400 عدد سی پی یو و 18 ساعت زمان تنها برای رندر 1 فریم و البته تفاوت‌های رندرهای ریل تام در بازی و فیلم باور این موضوع را سخت کرده است.
دکتر Chris Doran یکی از بنیانگذاران Geomerics، شرکتی که ساخت موتور واسطه‌ی Enlighten - موتور نورپردازی‌ای که در Frostbite 2.0 از آن استفاده شده است - در کارنامه‌ی خود دارد ادعا کرده است که در بخش نورپردازی می‌توانند به فیلم اوتار برسند.
وی در بخشی از مصاحبه‌ی اخیرش با وبسایت خبری Cinemablend اظهار داشت: "Enlighten در حال حاضر به راحتی بر روی سخت افزار نسل فعلی اجرا می‌شود. پس شما از همین الان می‌توانید متصور شوید که بدون هیچ تغییر جزیی (به دلیل سخت افزار قویتر) می‌توان آن را به نسل بعد بُرد. اما سوال اصلی اینجاست. سازنده‌ها تا چه قدر می‌توانند از این قدرت اضافی در نسل بعد استفاده کنند؟ می‌توانم بگویم با Enlighten ما می‌توانیم در چندین مورد [در مبحث گرافیک] استاندارهای جدیدی را به وجود آوریم."
وی در مورد این‌که آیا کیفیت بازی‌ها به AVATAR خواهند رسید یا خیر جواب داد: "این‌که کیفیت گرافیک بازی‌ها در نسل آینده به چه اندازه می‌رسد همچنان نامشخص است، اما با قاطعیت می‌توانم این موضوع را متذکر شوم که نورپردازی در بازی‌ها می‌تواند به فیلم AVATAR نزدیک شود. سپس در این سوال به جنبه‌های دیگه‌ی آن می‌رسیم، این‌که قابلیت مدل‌سازی محیط به همان حد امکان پذیر است؟ انیمیشن‌ها، AI و فیزیک بازی نیز به همان نسبت آیا می‌توانند قابل اجرا باشند و در آخر آیا اصلا خود بازی خوب هست یا خیر؟!"
در مبحث AI نیز AMD قبلا قول یک انقلاب را داده بود. این‌که هر NPC در یک بازی Open World هوش مصنوعی و طرز فکر منحصر به فرد خود را دارد و عملا با هیچ دو NPCای که یک عمل یکسان را انجام می‌دهند روبه‌رو نخواهیم شد.
هزاران NPC در یک بازی Open World را که هرکدام پردازش AI متفاوت دارد مطمئنا ادعای بزرگی است.
Source

17/11/2012
Dan Dawkins سردبیر این مجله به CVG می گوید:
Xbox World در مدت 12 ماه این اطلاعات را دریافت کرده است. تغییرات چشمگیری و اخبار اصلی را می توان در شماره قبل از برگزاری E3 و ماه ژوئن شاهد خواهیم بود.
این کنسول در ماه مارس برای سازندگان ارسال خواهد شد. اطلاعات اولیه سخت افزاری این کنسول در 28 فوریه 2012 در کنفرانسی در لندن به سازندگان بازی داده شده است.
مدیر فنی Crytek بعد از نمایش در توییتر خود اعلام کرد : نمایش بهره برداری از Durango را در لندن داشتیم. آن بسیار عظیم و صحبت درباره اش جالب است. جلسات دیگری در سانفرانسیکو برای توسعه دهنگان آمریکایی برای نمایش کنسول برگزار شده
"کنسول نسل بعد مایکروسافت با نام Xbox شناخته خواهد شد و نام رمز این کنسول برای سازندگان Durango اعلام گردیده است کنسول نسل بعد مایکروسافت دارای CPU quad-core به همراه 16 threads
4 هسته logica و مقدار حافظه 8 گیگ خواهد بود در صحبت های این مجله گفته شده است که GPU این کنسول از سری 7000 شرکت AMD هست.
Xbox 720 دارای Blu-rays خواهد بود، آن هم برای افزایش میزان ذخیره سازی می شود تلویزیون مشاهده کرد و یا برنامه های تلویزیون را حتی ضبط کرد برای کمک به عرضه بهتر کنسول به همراه آن Kinect 2.0 هم قرار می گیرد با قابلیت دقت بیشتر و همین طور قدرت لب خوانی. به علاوه خروجی و وردی جدید برای TV
این کنسول دارای 4 پوررت USB 3.0 ، دکمه های حساس به لمس و یک هارد درایو خواهد بود.دارای اسلات ها اضافی HDD و HDMI به همراه AV
بازی های این کنسول در دیسک هایی با حجم 8.9GB عرضه می شوند. گفته اند یکی از مزایای این کنسول قابلیت رندر شگفت انگیز آن است
درباره Kinect 2.0 : این دستگاه قادر خواهد بود 4 بازیکن را همزمان ساپورت کند یعنی خواندن حرکات همزمان وحتی کوچک ترین حرکت انگشت دست را هم از قلم نمی اندازد. با توجه به ارتقا قدرت دوربین و پردازنده این کنسول پاسخ دهی خوب در اتاق های بزرگ این کنترلر قادر است اطلاعات شما و چهره دوستانتان را با دقت بخواند.

24/11/2012
گزارشات تازه حاكي از آن است كه كنسول بعدي مايكروسافت در دو مدل مختلف عرضه خواهد شد و اين طور كه مشخص شده اين دو دومدل با هم تفاوت هاي بسيار زيادي خواهند داشت دارند.
اولين مدل هماني هست كه همگان از كنسول نسل بعد Xbox انتظار دارند يعني يك كنسول قدرتمند با مشخصات فني بالا . اما مدل ديگر اين كنسول كه با قيمتي مقرون به صرفه تراست گروه كاربران casual را هدف قرار داده است وگفته شده كه اين مدل از Xbox از Windows 8 به عنوان سيستم عامل اصلي خود استفاده خواهد كرد و علاوه بر اينها اين مدل از كنسول قابليت اجراي بازي هاي سطح بالا و حرفه اي را نداشته اما امكان دانلود و بازي عناوين casual از Xbox Live را دارا مي باشد.
بنابراين عملكرد نوع دوم اين كنسول شباهت زيادي به ستاپ باكس ها و يا Apple TV خواهد داشت كه امكان بهره مندي از بازي هاي casual را در اختيارطيف وسيعي از كاربران قرار خواهند داد. همچنين به نظر مي رسد اين كنسول نسل بعد, كنسولي "هميشه آماده به كار(روشن)" خواهد بود وبا شروع به كار فوري اش به شما اين امكان را خواهد داد كه بدون هيچ وقفه اي به ادامه بازي كه قبلا درحال انجامش بوده ايد بپردازيد.
براساس گزارشي كه The Verge به نقل از منابع نزديك به Redmond ) Redmond محلي است كه سران بزرگ مايكروسافت در ان جمع مي شوند) ارائه كرده , مدعي شده است كه مايكروسافت استراتژي ويژه اي براي عرضه ي دوگانه ي كنسول نسل بعدش دارد تا اطمينان حاصل كند كه كنسول نسل بعدش با طيف وسيعي از سخت افزار ها و گجت ها سازگاري داشته باشد.
در اين جلسات گويا حتي صحبت از ارائه ي گوشي موبايلي شده كه اجازه ي دسترسي به كليه ي امكانات Xbox Live را به كاربران دهد.
آنها حتي نيم نگاهي هم به قرار دادن سيستمي ساده از Xbox درون تلويزيون هاي آينده دارند.
اعتقاد اكثريت بر اين است كه هردو مدل اين كنسول در زماني نامشخص در سال 2013 رونمايي شوند و قبل از پايان سال 2013 در دسترس عموم قرار بگيرند.

11/12/2012
بنا به گزارش SemiAccurate - از طریق منابع ظاهرا داخلی - کنسول نسل بعد کمپانی مایکروسافت توسط تراشه AMD موسوم به 'Oban' پردازش خواهد شد که پیش از این شایعه شده بود که تا پیش از پایان سال 2012، وارد تولید انبوه خواهد شد.
منبعی مرتبط با این سایت به دنبال گزارش مربوط به مشکلات ساختمان این تراشه، کیفیت اجزا سازنده این تراشه را به طور شدیدی پایین خواند. شایعات حاکی از این است که موضوع سبب تاخیر در تولید شده است.
این سایت هم چنین می‌گوید که بنا بر منابع داخلی خود، هم اکنون به جای اسم 'Durango' که ظاهرا در کمپانی مایکروسافت برای کنسول Xbox 720 استفاده می‌شده است، از کنسول Xbox 720 به عنوان ‘Kryptos’ یاد می‌شود.

3/1/2013
بلاگ رسمی ماکروسافت که توسط Larry Hryb اداره می شود، در یک اقدام بی سابقه شمارشگر معکوسی برای کنفرانس مطبوعاتی خود در همایش سالانه ی (2013) E3 گذاشته است. محتوای پست بلاگ همین است و Hryb تنها به گفتن جمله ی "و شروع شد..." اکتفا کرد.
آیا این هایپ 159 روزه ی قبل از E3 2013، برای Xbox بعدی است؟ باید منتظر ماند.
Source

2/2/2013
زمانی که شرکت Sony در حال برنامه ی ریزی برای مشخص کردن کنسول نسل آینده خود، در اواخر این ماه است، کنسول بعدی شرکت Microsoft
تا بهار امسال معرفی نخواهد شد. "شما منابع آشکار با این شرکت را در زیر می توانید بررسی کنید".
"Microsoft هنگامی که از تاریخ معرفی کنسول Sony آگاهی پیدا کرد، برنامه های خود را برای معرفی کنسول خود در بهار امسال محفوظ نگه می دارد، بدین معنی که چند ماه پس از
معرفی کنسول شرکت Sony، کنسول خود را معرفی خواهد کرد. شکل های ضاهری متنوعی برای کنسول جدید این شرکت داده شده است. به ما گفته شده است، که در حال آزمایش آن هستند".
در شایعات اخیر، اشاره به این شد که کنسول بعدی Microsoft، با اسم رمز Durango، در حال پایه ریزی می باشد و بر روی یک سیستم 64x (بیتی) و با CPU 8 هسته ای به همراه 8 گیگابایت Ram DDr3 اداره می شود.
منبع

6/2/2013
مشخصات احتمالی Durango


معماری GPU

.
StatValue
Clock rate800 MHz
Compute
Shader cores12
Instruction issue rate12 SCs * 4 SIMDs * 16 threads/clock = 768 ops/clock
FLOPs768 ops/clock * (1 mul + 1 add) * 800 MHz = 1.2 TFLOPS
Interpolation( 768 ops/clock / 2 ops ) * 800 MHz = 307.2 Gfloat/sec
Geometry
Triangle rate2 tri/clock * 800 MHz = 1.6 Gtri/sec
Vertex rate2 vert/clock * 800 MHz = 1.6 Gvert/sec
Vertex/buffer fetch rate (4 bytes)4 elements/clock * 12 SCs * 800 MHz = 38.4 Gelement/sec
Vertex/Buffer data rate from cache38.4 Gelements/sec * 4 bytes = 153.6 GB/sec
Memory
Peak throughput from main RAM68 GB/sec
Peak throughput from ESRAM128 bytes/clock * 800 MHz = 102.4 GB/sec
ESRAM size32 MB
GSM size64 KB
LSM size12 SCs * 64 KB = 768 KB
L2 cache size4 x 128 KB = 512 KB (shared)
Texture
Bilinear fetch rate (4 bytes)4 fetches/clock * 12 SCs * 800 MHz = 38.4 Gtexels/sec
Bilinear data rate from cache38.4 Gtexels/sec * 4 bytes = 153.6 GB/sec
L1 cache size16 KB/SC * 12 SCs = 192 KB (nonshared)
Output
Color/depth blocks4
Pixel clear rate1 8×8 tile/clock * 4 DBs * 800 MHz = 204.8 Gpixel/sec
Pixel hierarchical Z cull rate1 8×8 tile/clock * 4 DBs * 800 MHz = 204.8 Gpixel/sec
Sample Z cull rate16 /clock * 4 DBs * 800 MHz = 51.2 Gsample/sec
Pixel emit rate4 /clock * 4 DBs * 800 MHz = 12.8 Gpixel/sec
Pixel resolve rate4 /clock * 4 DBs * 800 MHz = 12.8 Gpixel/sec







Cache سیستم


دیاگرام روش محاسباتی



Antialiasing


The Durango GPU supports 2x, 4x, and 8x MSAA levels. It also implements a modified type of MSAA known as compressed AA. Compressed AA decouples two notions of sample:

Coverage sample–One of several screenspace positions generated by rasterization of one pixel

Surface sample– One of several entries representing a single pixel in a color or depth/stencil surface

6/2/2013
به گزارش EDGE، کنسول نسل بعد مایکروسافت باید همیشه آنلاین باشه، از بازی های دسته دوم پشتیبانی نمیکنه، از دیسک های 50 GB بلو ری استفاده میکنه + کینکت جدید.

7/2/2013
احتمال استفاده Durango از سیستمی مشابه Siri در محصولات Apple

21/2/2013
این کنسول میتونه همزمان چندین برنامه و بازی رو اجرا کنه
حتما باید بازی ها رو نصب کرد که به صورت اتوماتیک در پشت زمینه انجام میشه
خروجی 3 بعدی داره
دارای wifi هست
و کنترل جدید داره براش طراحی میشه و از کنترلر قبلی نمیشه استفاده کرد.
همچنین منبع ادعا کرده که 2 نوع کیت توسعه اولیه برای کنسول جدید وجود داره!
Kotaku در مورد جهش گرافیکی گفته:
Our source even claims to have played some Durango games, describing the graphical leap from current-gen console gaming like going from playing Halo 2 on an original Xbox to playing Crysis on a powerful PC
کینکت هم به همراه کنسول فروخته میشه و نصبش اجباریه تقریبا. به خاطر یه سری کارای کنسول و اینکه دیگه سازنده ها میدونن که دوربین رو همه دارن و دستشون باز میشه. کلا از همه نظر هم پیشرفت کرده:
It's mandatory. Not only does a Kinect ship with every console, but it must be plugged in and calibrated for the console to even function.
This requirement is due to the way Kinect has been integrated with the Durango; because every console can be guaranteed of having the camera, developers can now program every game with the peripheral in mind
45174873829867374833.jpg

هارد کنسول ظاهرا 500 گیگ هست و بازی ها رو نصب میکنه. اینطوری که وقتی بازی میکنین، کنسول خودش همزمان بازی رو هم نصب میکنه. که اینم اجباریه
برنامه ها و بازی ها هم باهم اجرا میشن. یعنی میشه وسط یه بازی پاز کرد و رفت سر یه بازی دیگه
کنترل جدید هم داره ساخته میشه
http://kotaku.com/5982986/we-know-al...theyve-got-one


Durango Vs Orbis
 
آخرین ویرایش:

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
16,959
نام
آریا
بازی ها و استودیوها

Avalanche Studios
جناب Christofer Sundberg رئیس Avalanche Studios سازنده سری Just Cause رسماً توی توییترش اعلام کرد که Dev-kit های قدیمی کنسول های این نسل رو کلاً جمع کردن و بازی سازی برای نسل بعد رو رسماً شروع کردن .
نوامبر پارسال هم مشخصشده بود که این استدیو در حال کار بر روی یک بازی با اسم رمز Project Mamba هست, یک عنوان برای PC و احتمالاً کنسول های نسل بعد برای عرضه در سال 2014 .

Rare
استودیوی Rare در حال استخدام افرادی برای پروژه آینده خود می باشد. پروژه ای که ترکیبی از Kinect و قابلیت های مبتنی بر تکنولوژی Cloud خواهد بود.
در آگهی استخدام این استودیو ، تأکید فراوانی روی سرویس های Cloud شده و به نظر می رسد عنوان بعدی آن ها به شدت بر این پایه استوار باشد.
همچنین آگهی دیگری نیز از طرف Rare منتشر شده که به افرادی برای توسعه گیم پلی پروژه آتی آن ها نیاز است. نکته جالب در این مورد به جمله ای برمی گردد که در آن گفته شده پروژه بعدی Rare عنوانی Jaw Dropping (فک بر انداز) خواهد بود که تا به حال نمونه آن را نساخته اند.

Black Tusk Studios
استودیوی Vancouver که مدت ها قبل خبرهایی در مورد آن به گوش می رسید و یکی از زیرمجموعه های آینده Microsoft خواهد بود ، بالاخره با نام رسمی Black Tusk Studios سایت خود را راه اندازی کرد.
این استودیو در حال کار روی عنوانی AAA و Multiplayer Shooter برای نسل بعد می باشد که قرار است Franchise بزرگ بعدی مایکروسافت باشد. بازی ای که Black Tusk از آن با عنوان Haloـی بعدی (یعنی بازی ای در حد و اندازه Halo) یاد کرده است.

Ubisoft MMO RPG
بر طبق اطلاعاتی که جدیدا در پروفایل LinkedIn یکی از سازندگان عنوان Farcry 3 از کمپانی Ubisoft آورده شده است، این شخص مشغول کار بر روی یک عنوان AAA در سبک RPG برای نسل بعد است.
در پروفایل LinkedIn آقای Marc Cartwright که در شعبه سوئد کمپانی Ubisoft مشغول به کار است، وی در لیست شغلی کنونی خود عنوان 'طراح یک عنوان AAA در سبک RPG آنلاین' را آورده است.

Rockstar
به نظر می رسد Rockstar در حال ساخت انجین جدیدی برای نسل بعد می باشد. Rockstar به دنبال افرادی برای کار روی انجین بعدی خود بوده و البته بدون اینکه اشاره ای به نسل بعد داشته باشد ، از عباراتی چون cutting-edge physics and collision systems استفاده شده است.

Workhorse Studios
سازنده سابق Mafia یعنی Daniel Vavra از موتور نسل بعدی RPG خود رونمایی کرد و احتمالا بازی بین سال های 2014/2015 عرضه می شود.
Daniel Vavra تصاویر را از بازی RPG قرون وسطایی خود که با موتور نسل بعد ساخته شده و هنوز بازی تایید نشده رونمایی کرد.
این سازنده که در استدیو Workhorse در حال کار است بازی شبیه به Skyrim برای Xbox 720 ساخته است و حتما برای PC قوی است.
به گزارش شعبه Eurogamer.cz چک چیزی که نمایش داده شده با استفاده از ابزار و همچنین نسخه تغییر یافته CryEngine 3 ساخته شده است. انبار و خانه های چوبی مزارع ساخته شده، بازتاب آب و برگ درختان در ویدئو نمایش داده شده چیزی که نمایش داده شد بسیار شبیه به واقعیت بود.

Final Fantasy Versus XIII
طبق شایعاتی، بازی FF Versus XIII به نسل بعد منتقل خواهد شد و در سال 2014 برای PS4 منتشر می شود.
منبع

Quantic Dream Project
استدیو مشهور Quantic Dream در پاییز دامنه‌ای با نام singularityps4.com ثبت کرده است که به نظر می‌رسد ناشر دومین بازی فعلی در حال توسعه این استدیو نیز Sony باشد. هم اکنون این استدیو در حال کار برروی Beyond: Two Souls است اما این دامنه بیانگر این است که آنان در حال ساخت بازی برای PlayStation نسل بعد هستند.
Quantic Dream قبلا نیز با ثبت ‌این دامنه‌ها اقدام به ساخت عناوینشان کرد مانند:"heavyrainps3.com و beyondps3.com و هم اکنون دامنه singularityps4 را ثبت کرده است. قابل ذکر است که “Singularity” نام فیلم کنسل شده Sony Pictures است که درمورد فناوری نانوتکنولوژی بود.هم چنین “Singularity” نام بازی شوتر Raven Software در سال 2010 است که توسط اکتیویژن منتشر شد
تاپیک

Project Gotham Racing 5
به نقل از STFUandPlay، بازی PGR 5 قرار است برای کنسول XBOX 720 عرضه شود. مایکروسافت نیز این پروژه را برای استدیو تازه کار یعنی Lucid Games در نظر گرفته است تا کار ساحت و توسعه این بازی را انجام دهد.
نویسنده سایت Polygon، آقای Arthur Gies هم این اطلاعات را تایید کرده ولی نمی توان هیچ اظهار نظری در این مورد کرد که آیا این موضوع صحت دارد یا نه!
سایت NeoGAF هم در اظهار نظری در این مورد بیان کرده : " تمامیه این شایعات دقیق هستند و به دانش ما، این اطلاعات واقعی هستند."
اعضا این استدیو جدید، شامل افرادی از Criterion قدیمی و سازندگان Bizzare هستند و یک launch title برای کنسول XBOX720 خواهد بود.
تاپیک

Killzone 4
در یک محتوی اضافی برای Killzone: Mercenary برای کنسول دستی Vita، شرکت Guerilla Games شایعه کرده است که بازی Killzone 4 برای کنسول
جانشین Play Station 3 در حال ساخت می باشد.
به گفته ی یکی از خبرنگاران Video Gamer، شرکت Sony امیدوار است که بتواند این بازی را برای عرضه برای کنسول بعدی خود آماده سازد. همانطور که در خبرهای اخیر
خواندید، این شرکت احتمالا کنسول بعدی خود را در همایش 20 February معرفی کن، روزی که Sony از Play Station 4 صحبت خواهد کرد.
تاپیک

تعدادی از شایعات نسل بعد در زمینه بازی ها و کنسول ها
 
آخرین ویرایش:

Tommy Fisher

Shit happens
کاربر سایت
Apr 5, 2009
5,954
نام
رضـا
فقط در مورد خود کنسول ها ؟ بازی ها رو شامل نمیشه ؟ نمیدونم :D ! ولی;

جناب Christofer Sundberg رئیس Avalanche Studios سازنده سری Just Cause رسماً توی توییترش اعلام کردم که Dev-kit های قدیمی کنسول های این نسل رو کلاً جمع کردن و بازی سازی برای نسل بعد رو رسماً شروع کردن .
نوامبر پارسال هم مشخص شده بود که این استدیو در حال کار بر روی یک بازی با اسم رمز Project Mamba هست, یک عنوان برای PC و احتمالاً کنسول های نسل بعد برای عرضه در سال 2014 .
 

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
16,959
نام
آریا
فقط در مورد خود کنسول ها ؟ بازی ها رو شامل نمیشه ؟ نمیدونم :D ! ولی;

جناب Christofer Sundberg رئیس Avalanche Studios سازنده سری Just Cause رسماً توی توییترش اعلام کردم که Dev-kit های قدیمی کنسول های این نسل رو کلاً جمع کردن و بازی سازی برای نسل بعد رو رسماً شروع کردن .
نوامبر پارسال هم مشخص شده بود که این استدیو در حال کار بر روی یک بازی با اسم رمز Project Mamba هست, یک عنوان برای PC و احتمالاً کنسول های نسل بعد برای عرضه در سال 2014 .
بازی ها رو یادم رفت ! :D در مورد همه چی کلاً ! :D
 

Lord Zeus

کاربر سایت
Sep 15, 2009
1,234
تاپیک خیلی خوبیه، ولی :
اینجا فقط خبر گذاشته میشه یا در مورد همه چیز مربوط به نسل بعد میشه بحث و پیش بینی هم کرد؟!
خبرها حتما باید منبع داشته باشن؟! خیلی اطلاعات هست که از جاهای پراکنده جمع اوری شدن و واقعا حس پیدا کردن منبع نیست.
 

HosseinBrusli

کاربر سایت
Jun 19, 2010
3,265
نام
حسین
خوب اول از همه از آریا بابت تایپیک ممنون !

اما چرا اینقدر دیر ؟! چرا ؟!
دوم اینکه به نظرم اگر این تایپیک تو بخش اخبار زده میشد و مهم میشد ، استقبال بیشتری از میشد و بهتر میشد .
سوم اینکه لینک تایپیک های بخش اخبار و شایعه ( که در باره کنسولهای نسل بعدی اند ) خیلی زیاد هستن . بهتره بر اساس حروف الفبا دسته بندی بشه که نظم بهتری بگیره .
 

Fratos

کاربر سایت
Aug 23, 2006
16,071
فک کنم این اولین شایعه مربوط به Xbox 720 بود:

اطلاعاتی در رابطه با کارمندانی که در حال کار بر روی این کنسول هستند، کشف شد .




همه ما می دانیم که نسل بعدی ایکس باکس واقعا وجود دارد. اینکه ایکس باکس بعدی با نام 720 بیرون بیاید، یا NeXtbox، آن را دیگر مایکروسافت تایید می کند، ولی بالاخره یکی از این اسم ها را شاید مایکروسافت بگذارد. و اما سوال اصلی این است که زمان عرضه ی این کنسول کی می تواند باشد. با توجه به عناوین و توصیفات بسیاری از کارکنان مایکروسافت، ایکس باکس نسل بعدی می تواند نزدیک تر از آن چیزی باشد که ما فکر می کنیم. اما این چیزی نیست که بتوانیم بگوییم تاریخ انتشار این کنسول بزودی آشکار خواهد شد یا نزدیک تر است، اما این توصیفات و شرح هایی که تاکنون دیده ایم، حداقل می تواند نشان دهد که مایکروسافت در حال کار بر روی نسل بعدی کنسول ایکس باکس است.


با توجه به مشخصات یکی از کارمندان مایکروسافت، یعنی Jeff Faulkner، او در حال کار بر روی "ایکس باکس بعدی" به عنوان یک مدیر خلاق، از ژانویه 2011، که برای این پروژه کار هایی چون، طراحی پروفایل کاربر، بخش تفریحی یا همان Entertainment ، و هدایت صدا ورودی، و همینطور طراح رسیدگی برای نام تجاری این کنسول می باشد. همینطور که می بینید، این ها، کار های زیادی است که باید روشون وقت گذاشت و انجام شوند. با توجه به مدیر ارشد طراح ایکس باکس، Jonathan Harris، از شرح شغل او می گوید که از طراحی نسل بعدی این کنسول، 14 ماه گذشته است.


مایکروسافت حتی کار آموزانی را در محل کار بر روی کنسول جدید خود فرستاده است که بسیار مسئولیت های سختی را بر عهده خواهند داشت. Joe Lagevin، کار سخت افزار در مایکروسافت؛ "طراحی و شبیه سازی داده ها با سرعت بالا برای جلوگیری از تداخل الکترومغناطیسی در نسل بعدی کنسول ایکس باکس را بر عهده دارد". به نظر می رسد یک کار مهمی برای یک کارآموز است که به مسئولیت آن رسیدگی کند. در نهایت، کار مسئولیتی بعدی به Patrick Corrigan می رسد، که در مایکروسافت از فوریه 2011 تا ژوئن 2011 کار می کرده است؛ در فراهم نمودن زمینه، و یکپارچه سازی عناصر نام تجاری بعدی پلت فروم ایکس باکس است".


بنابراین در تجزیه و تحلیلی که ما از این مطلب دیدیم، آنچه که می توانیم بگوییم این است که هر یک از کارکنان مایکروسافت، کار خود را برای نسل بعدی کنسول ایکس باکس آغاز کرده اند. و وقتی که شما کلمه ی نسل بعد را می شنوید، خود به خود فکر می کنید که این کلمه به کنسول بعدی Xbox 360 متعلق دارد. و از آنجایی که ما واقعا امیدوارم هستیم اینطور باشد. مایکروسافت در حال حاضر گفت: Xbox Kinect برای نسخه Xbox 720 می باشد. با این حال مردم هنوز این را باور نکرده اند و آن را نپذیرفتند. آن ها هنوز هم بر روی یک کنسول جدید از مایکروسافت فکر می کنند و اصرار هم دارند که نام آن Xbox 720 باشد. حتی در Real Steel مشاهده شد که Xbox 720 در حال آمدن است.


شاید تعریف ما از نسل بعدی و همینطور تعریف مایکروسافت از نسل بعدی، کاملا متفاوت باشد. نسل بعدی، برای ما، بدین معنی است که یک کنسول جدید با ارتقاء گرافیکی، گیم پلی بهتر، پردازش سریعتر، و ویژیگی های بیشتری است که امیدوارم در حال ساخت باشند. و اما برای مایکروسافت شاید نسل بعدی، بدین معنی باشد که ایکس باکس 360 امروزی را با گنجاندن یکسری رسانه های اجتماعی و عناصر دیگری و بروز رسانی آن کامل تر کند. و اما شاید نیاز به ایجاد چیز های دیگری نباشد، مایکروسافت در حال حاضر برای کاربران ایکس باکس 360 هر روز یک تجربه ی جدید تری به نماش می گذارد، یک آپدیت جدید را به نمایش گذاشت؛ با بروز رسانی صفحه داشبورد، دسترسی کابران به بینگ، خدمات ویدئویی از یوتیوب، و از هر نظر سازگاری بهتر با Kinect را که شاید بتوان گفت "گام بعدی این کنسول" در حال شکل گرفتن است.






منبع: http://www.gamezone.com/news/xbox-72...info-uncovered

+ این:

بر طبق اخبار و گزارش های معتبر تکنولوژی: از ماه گذشته, چیپ ست نسل بعد کنسول XBOX در دست ساخت می باشد و تا پایان سال جاری به تولید کامل یا انبوه خواهد رسید .

بر طبق گزارشی از سایت معتبر
Fudzilla
در زمینه تکنولوژی و فن آوری "حدس و گمانه زنی ها پیرامون سیستم اصلی چیپ ست سازنده کنسول بعدی XBOX ظاهراً معتبر و دقیق است و در حقیقت کار ساخت این سیستم و تکنولوژی چیپ ست از ماه دسامبر سال سال 2011 استارت خورده است . منبع ما در این رابطه میگوید که Code Name یا نام فعلی این پردازنده Oban خوانده میشود و توسط دو کمپانی بزرگ IBM و Global Foundries برای مایکروسافت تولید خواهد شد" .

در این گزارش ادعا میشود که "قدرت پشت ساخت XBOX بعدی از یک CPU با قدرتی و کارائی همچون CPU کامپیوتر بهره خواهد برد که پیوسته با یک GPU چند قسمتی (از خانواده Southern Islands) یا سری تغییر یافته 7000 از کمپانی ATI همراه خواهد بود همچنین اضافه میشود که بعید بنظر میرسد تا پایان سال 2012 شاهد شیپ یا عرضه انبوه این کنسول باشیم".

این اولین اجرا از چیپ ست های 32 نانومتری Oban خواهد بود که برای ساخت کنسول استفاده خواهد شد پس هرگونه انتظار برای ریلیس XBOX بعدی در تعطیلات 2012 غیر واقعی یا بعید به نظر میرسد اما رونمایی از این کنسول تا قبل از پایان سال جاری دور از ذهن نیست . ما اینطور فکر میکنیم که کار تولید تراشه های سازنده کنسول نسل بعد مایکروسافت تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید و همچنین شاهد عرضه XBOX720 (یا هرچیزی که نامیده خواهد شد) در سال 2013 خواهیم بود .

سایت
SemiAccurate
نیز در همین زمینه گمانه زنی های مشابه ای داشته است و به تجزیه و تحلیل شایعات پیرامون این موضوع پرداخته است .

پیش از این مایکل پکتر نیز شایعات پیرامون عرضه XBOX720 در سال 2012 را احمقانه خوانده بود .
Xbox 720 Chipset "in Production" - Xbox360 News at IGN

360controller-012412.jpg





منابع نزدیک به پروژه ی نسل بعدی کنسول ها به IGN گفته اند که Xbox بعدی اواخر اکتبر یا اوایل نوامبر 2013 روانه ی بازار خواهد شد و قدرت پردازشی دستگاه، 6 برابر قوی تر از 360 خواهد بود، این یعنی حدودا 20 درصد قوی تر از کنسول بعدی نینتندو یعنی Wii U است.

به دنبال گزارشی که امروز توسط بلاگ Fudzilla و SemiAccurate داده شد، منابع IGN تایید کردند تولید انبوه GPU دستگاه [Xbox بعدی]، در واقع از اواخر 2012 آغاز خواهد شد، اما از سری AMD 7000 Southern Islands نخواهد بود. به جای آن ماکروسافت از سری 6000 AMD که پارسال معرفی شد، استفاده کرده است. در جزییات بیشتر، گفته شده است GPU دستگاه وابسته به Radeon HD 6670 خواهد بود. این تراشه از DirectX11 ،3D، خروجی MultiDisplay و در آخر خروجی 1080p HD پشتیبانی می کند. در حال حاضر این تراشه در بازار به قیمت $79.99 به فروش می رسد.

به گفته ی آی جی ان، Dev Kit های نهایی کنسول در ماه آگوست امسال به دست سازنده ها خواهد رسید. قیمت کنسول مشخص نشد.

IGN
ps4.jpg


Kotaku امروز عصر شایعه ای را منتشر کرد که گفته میشود نام بعدی کنسول سونی Orbis است و در روز holiday 2013 ( کریسمس 2013 ) رونمایی میشود.
بر اساس این گزارش Orbis به معنی دایره یا حلقه در زبان لاتین است و اگر با Vita ترکیب شود به معنی حلقه زندگی خواهد شد.این حدس بر اساس ادرس اینترنتی http://orbis.scedev.net زده میشود.

سخت افزار ان خاص است و از یک پردازنده x64 AMD و AMD Southern Islands GPU استفاده میکند تا بتواند بازی های با رزولیشن 4096×2160 را نمایش دهد. قبلا هم شایعه شده بود که خروجی تصویر 3 بعدی و کیفیت تصویر 1080P از قابلیت های کنسول بعدی سونی خواهد بود. PS3 دارای کیفیت تصویری 720P است.

dev kit ها زودتر در این ماه در زمان برپایی نمایشگاه GDC برای سازندگان ارسال شده است.

Orbis همانند xbox بعدی دارای anti-used games ( سیستمی که از اجرای بازی های دست دوم جلوگیری میکنه ) است و همچنین بازی ها به صورت دیجیتالی و فیزیکی که بر روی دیسک های Blue-Ray خواهد بود، عرضه میشوند. بازی هایی که بر روی Blue-Ray عرضه میشوند قفلی دارند که باید همیشه به شبکه PSN متصل بود تا بتوانید بازی کنید و عنوان هایی که به صورت دیجیتالی خریداری میکنید میتوانید بر روی هارد ذخیره کنید تا در اینده هر وقت خواستید به ان دسترسی داشته باشید.

کسانی که بازی های دست دوم را خریداری کنند بازی انها قفل خواهد شد یا به حالت Trial میرود که برای بازی کردن باید پول پرداخت کنند.

شایعه ای نیز سال گذشته وجود داشت که یک استدیو نامعلوم کیت های توسعه را در اختیار دارد و قرار است سیستم ان را در نمایشگاه e3 ماه ژوئن نمایش دهد اما سونی ان را رد کرده و گفته است که در این نمایشگاه از هیچ کنسولی رونمایی نخواهد کرد.

همچنین شایعه دیگری وجود دارد که گفته میشود سونی از پردازنده های Cell در کنسول بعدی خود استفاده نخواهد کرد.

Xbox-720.jpg




خبرهای متنوعی در این چند مدت اخیر پیرامون نسل بعد کنسول شرکت بزرگ ماکروسافت یعنی Xbox 720 به گوش می‌رسد، از سخت افزار تعبیه شده در این کنسول گرفته تا تاریخ عرضه آن همگی نشان از این دارد که ماکروسافت با جدیت در حال ساخت کنسول خود جدید می‌باشد.
در همین راستا نیز بار دیگر خبری پیرامون Xbox 720 به بیرون درج نمود. خبرگذاری معتبر Kotaku در طی اطلاعیه اعلام کرد که از منابع اگاه خود فهمیده است که کنسول 720 با اسم رمز Durango منتشر می‌شود. یک نکته جالب در این نام وجود دارد و آن این است که کلمه "Durango " نام منطقه‌ای است در کشور مکزیک؛ اگر به قبل نیز بنگریم خواهیم دید ماکروسافت مدت‌ها از اسم رمز Natal برای حس گر حرکتی خود استفاده می‌کرد. نِتال نیز منطقه ای است در یکی از شهرهای برزیل، با این شواهد تا حدودی می‌توان نام Durango را برای کنسول 720 قطعی خواند.
در حال حاضر از سوی مسئولان ماکروسافت در این خصوص سخنی گفته نشده است و باید دید کی و چه وقت سران MS به این شایعات پاسخ می‌دهند.

vg247
 
آخرین ویرایش:

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
16,959
نام
آریا
ممنون فریدون ! تا فردا یه نظمی به مطالب میدم.

تاپیک خیلی خوبیه، ولی :
اینجا فقط خبر گذاشته میشه یا در مورد همه چیز مربوط به نسل بعد میشه بحث و پیش بینی هم کرد؟!
خبرها حتما باید منبع داشته باشن؟! خیلی اطلاعات هست که از جاهای پراکنده جمع اوری شدن و واقعا حس پیدا کردن منبع نیست.
نه اصلاً به اون صورت نیست که فقط خبر بذاریم ! :D تاپیک کاملاً جنبه بحث و گفتگو و پیش بینی داره ! :D
منبع هم نمیخواد به اون صورت.

خوب اول از همه از آریا بابت تایپیک ممنون !

اما چرا اینقدر دیر ؟! چرا ؟!
دوم اینکه به نظرم اگر این تایپیک تو بخش اخبار زده میشد و مهم میشد ، استقبال بیشتری از میشد و بهتر میشد .
سوم اینکه لینک تایپیک های بخش اخبار و شایعه ( که در باره کنسولهای نسل بعدی اند ) خیلی زیاد هستن . بهتره بر اساس حروف الفبا دسته بندی بشه که نظم بهتری بگیره .
کشتی من رو ! :| هر جا میریم میگه چرا انقدر دیر ! :D
حالا بعداً شاید جاش رو عوض کنم. :D
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر