برخلاف PS5 ، Xbox Series X در هنگام عرضه بازی های انحصاری خواهد داشت

z2s sas

Fear Inoculum
کاربر سایت
Jun 15, 2008
1,711
طبق گزارش سونی، آنها برخلاف مایکروسافت رویکرد متفاوتی برای عرضه بازیهای انحصاری در زمان عرضه PS5 خواهند داشت.
مایکروسافت روشن کرد که بازیبازها حداقل یک سال بعد از لانچ Xbox Series X  نباید توقع بازیهایی که منحصرا برای این کنسول عرضه شود را داشته باشند.
گرچه این خبر باعث ناامیدی بعضی از طرفداران شد ولی واقع بینانه تر از تعهد دادن به آنها برای عرضه بازی های انحصاری از ابتدای عرضه کنسول است. اما به هرحال سونی ظاهرا با دیدگاه متفاوتی قصد ورود به نسل جدید را دارد.
جیسون شرایر (Jason Schreier) دبیر وبسایت Kotaku در پادکستی به نام Splitscreen فاش کرد که سونی در هنگام...

Continue reading...


 

s.1

کاربر سایت
Oct 28, 2011
8,162
حالا نیست سونی با کیلزون 4 ش چه انحصاری لانچ خفنی داد؟ همین الانشم fh4 روی pc واقعا 1 نسل جلو هست و نسل بعدی هست گرافیکش هر چند صرفا انحصاری قطعا گرافیک بالاتری داره اما به شرطی که حسابی هم روش کار شده باشه کنسولی که حتی بگیم Devkit ش 2 سال قبل از عرضه اماده شده باشه که نشده بازی های انحصاری خوب همه بالای 3 سال زمان ساخت دارن تازه این برای این نسل هست نسل بعدی قطعا زمان ساخت انحصاری خوب بیشترم خواهد شد.
 
  • Like
Reactions: richard92 and g4mer

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Feb 22, 2011
17,148
نام
∂αнмα
در مورد این بحث اخیری که دوستان داشتن یـ کامنت زیر ویدئوی مربوطه از DF دیدم که گفتم بزارم اینجا :

GPU scaling is easy. A game that is ran at 4k 60 on the series x could easily be scaled down to 720p 30 fps on the normal xbox one. The problem is the CPU scaling. You can't necessarily scale down the CPU requirement without fundamentally changing the game. Also storage scaling is difficult as well.

نسل هفت با نسل 8 از نظر CPU تفاوتش خیلی کم بود حالا این نسل به غیر CPU قضیه SSD ها هم مطرحه که خودش رسما یـ چالش جداگونه هست خود DF مثلا یـ مثال از هورایزن میزنه که سازنده ها میخواستن قابلیت پرواز کردن رو هم به بازی اضافه کنن ولی به خاطر مشکل استریم کردن دیتا روی هارد زپرتکی PS4 کلا بیخیال این قضیه شدن شما مثلا فک کنید یکی از استدیو های ماکرو یـ ایده خیلی خفن برا بازیش طراحی میکنه که سنگ بناش روی CPU قدرتمند و SSD کنسول هستش بعد که خواستن اجراییش کنن یادشون میوفته واسه نسل قبل هم باید پورت بشه بازی و کلا بیخیال قضیه میشن
 

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,403
نام
محمد
در مورد این بحث اخیری که دوستان داشتن یـ کامنت زیر ویدئوی مربوطه از DF دیدم که گفتم بزارم اینجا :

GPU scaling is easy. A game that is ran at 4k 60 on the series x could easily be scaled down to 720p 30 fps on the normal xbox one. The problem is the CPU scaling. You can't necessarily scale down the CPU requirement without fundamentally changing the game. Also storage scaling is difficult as well.

نسل هفت با نسل 8 از نظر CPU تفاوتش خیلی کم بود حالا این نسل به غیر CPU قضیه SSD ها هم مطرحه که خودش رسما یـ چالش جداگونه هست خود DF مثلا یـ مثال از هورایزن میزنه که سازنده ها میخواستن قابلیت پرواز کردن رو هم به بازی اضافه کنن ولی به خاطر مشکل استریم کردن دیتا روی هارد زپرتکی PS4 کلا بیخیال این قضیه شدن شما مثلا فک کنید یکی از استدیو های ماکرو یـ ایده خیلی خفن برا بازیش طراحی میکنه که سنگ بناش روی CPU قدرتمند و SSD کنسول هستش بعد که خواستن اجراییش کنن یادشون میوفته واسه نسل قبل هم باید پورت بشه بازی و کلا بیخیال قضیه میشن
خب رو نسخه X1 این قابلیت رو نمیزارن :D شروع همین نسل یه سری بازی میان نسلی بودن که نسخه نسل جدیدشون فارغ از گرافیک تکنیکی، تو مباحث گیم پلی هم با نسل قبل تفاوت داشتن. الان هم قضیه همونه.
 

esm nadaram

کاربر سایت
Jan 24, 2010
2,676
نام
حسین
خب رو نسخه X1 این قابلیت رو نمیزارن :D شروع همین نسل یه سری بازی میان نسلی بودن که نسخه نسل جدیدشون فارغ از گرافیک تکنیکی، تو مباحث گیم پلی هم با نسل قبل تفاوت داشتن. الان هم قضیه همونه.
جدا واسم سوال شد.

مثله چه بازی‌هایی؟
 
  • Like
Reactions: gamer1998y

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Feb 22, 2011
17,148
نام
∂αнмα
خب رو نسخه X1 این قابلیت رو نمیزارن :D شروع همین نسل یه سری بازی میان نسلی بودن که نسخه نسل جدیدشون فارغ از گرافیک تکنیکی، تو مباحث گیم پلی هم با نسل قبل تفاوت داشتن. الان هم قضیه همونه.
اگه مستقیم وابسطه باشه به لول دیزاین و هسته گیم پلی چی ؟ نسل هفت به نسل هشت به غیر GPU عملا تو بقیه ضمینه ها بیشرفت خاصی نداشتن کنسول ها الان تو ضمینه CPU چیزی بین 5 الی 8 برابر و SSD وحشتناک تفاوت دارن دو نسل بازی های نسل هشت قابلیت پورت رو سویچ رو دارن چون CPU سویچ تقریبا نصف کنسول های نسل هشته واسه همین یـ بازی مثل ویچر 3 با هزار ضرب و زوری عملی میشه روش ( چهار تا NPC کم کردن و دراو دیستنس رو زدن نابود کردن) ولی الان داریم از تفاوت فرای این حرفا صحبت میکنیم از یـ قدرت چند برابری و یـ تکنولوژی کاملا جدید اگه ایده سازنده ها مربوط بشه به لول دیزاین و گیم پلی (نه صرفا چهار تا قسمت فرعی) اون وقت باید اخرش یک سری فداکاری ها انجام بشه رو دیزاین کلی بازی هر جور بخوای حساب کنی این نسل با نسل قبلی فرق شدید داره ....
 

g4mer

XBOX 20/20
کاربر سایت
Nov 18, 2017
2,310
نام
سعید ربانی
تو اون یکی تاپیک هم بحث شد :D اصلا سه نسل اختلاف باشه هم هیچ ربطی نداره، چون نسخه ۳۶۰ رو یه استودیو مجزا از پایه ساخته و پلی گراند تمام وقتش رو برای ساخت نسخه X1 گذاشته بود.
===
دو تا بازی Everwild و Hellblade II تو یه مقطع معرفی شدن، اولی تایید شده برای X1 میاد ولی دومی نه. رویکرد مایکروسافت رو همین جا راحت میشه متوجه شد :D یعنی هلبلید واسه X1 بیاد هم مشخصه یه چیز نسبتا متفاوت با نسل بعد خواهد بود ولی Everwild نه چون داره بر پایه سخت افزار همین نسل ساخته میشه.
Everwild هم بنظرم پروژه اصلی Rare نیست و پروژه اصلیشون مثل obsidian نسل بعدی هست و تیم اصلی لید پلتفرومشون نسل بعدی هست هممون خوب به این موضوع واقفیم که این استدیوها چند تیمه هستن و همزمان رو چند پروژه کار میکنن که احتمالا اون جم و جوره نسل قبلی هست که هساپورت بشه و پروژه اصلی نسل بعدی
اگه قرار باش قضیه رو اینطوری ببینیم که استدیویی کهthe ouder worlds رو ساخته بیاد Gruonded رو تحویل بده؟ :D
بشخصه یکی از دلایل خرید اصلی من تو نسل بعد شاهکار بعدیobsidian هست:x
کلا بنظرم نسل نهم کلکل از قدرت کنسول سویچ میشه رو کیفیت خروجی استدیوهای فرست پارتی بین سونی و ماکروسافت که مشخصا سونی با تبحر تر هست اما ماکروسافت هم خشاب پر به میدون میاد!
 
آخرین ویرایش:

g4mer

XBOX 20/20
کاربر سایت
Nov 18, 2017
2,310
نام
سعید ربانی
الان چند ساله که استدیوهای سونی در حال ساخت بازی برای نسل بعد هستن و شاید فقط ساکرپانچ مونده باشه (حتی ND هم تیم دومش دارن رو نسل بعد کار میکنن که طبق شایعات باید اون FPS استیم پانکی باشه)، در نتیجه طبیعی هست که سونی بتونه نسل رو با انحصاری های بزرگ و خوب شروع کنه. اما مایکرو تازه استدیو خریده و تشکیل داده و تا اینا بیان به پروژه جدید برسن حداقل همین 2 سال زمان میبره. به هر حال بهترین فرصت برای سونی هست که به واسطه کیفیت بالای انحصاری هاش از همین ابتدای کار میخ خودش رو محکم بکوبه و بازار رو تسخیر کنه.
یا ip های ماکرو و لانچ اکس باکس رو نمیشناسی یا کلا تو باغ نیستی یا خودتو به کوچه علی چپ میزنی :-"
ماکروسافت ip بزرگتر از halo و نمادی بزرگتر از HALO اگه داشته باش و خبری فعلا ازش نباش اره شما درست میگی
استدیو از سال 2016 داره رو بازی کار میکنه که رو lunch نسل نهم بتونه بازی رو برسونه و برای اولین بار تو همه نمایشهاش تا حالا جو و اتمسفر بازی بوی بهترین شماره سری ینی halo 3 رو داره اونوقت میگی هیچی تا ۲۰۲۲ نداره؟؟!!
دوربین مخفیه یا واقعا همینقدر تو باغ نیستی؟!! :D
Hell blade II با ی نمایش همه رو با دومین معرفی نسل بعدی مسخ کرده بازی که بعد hell blade فاز ساختش شروع شده اونوقت چطوری تازه خریده شدن و میخان علی کنن که بچه ها خوشی بسه پاشین کم کم یه بازی بسازیم اره شایعه شده که Nd داره یچی خفن میسازه مام یچی بسازیم حرفی واس گفتن داشته باشیم =)):p
ارهsony شده هالیوود و ماکروسافت بالیوود؟؟ :D
هر استدیویی مدیریت و روند خودشو داره اینکه nd چون شاهکار میسازه دلیل نمیشه playgrounds نادیده گرفته بشه
مگه چه کسایی باعث تولید سری horizon شدن؟
کارکنان قبلی code masters
متای بازی قبلیشون چند بود؟
با ماکرو چند شد؟
تیم دومشون از سال ۲۰۱۷ اعلام کردن بوجود اومده e3 2018 رسما تایید کردن رو سبک دیگه ای هم قرار کار کنن که حتما نسل بعدی هم هست و نهایتا اگر لانچ تایتل نباش یه سال بعد سری X لانچ میشه
بعدش initative هستن که از 2018 دارن با colation رو بازیشون کار میکنن که حتما اگر کراس جن باش حتما نسخه نسل بعدی هم داره(که بنظرم کاملا نسل بعدیه)حتما اینا استدیوهای قوی نیستن و قراره متا زرد تحویل بدن؟؟ که به چشم اساتید نیومده :D:p
درسته obsidian inixile و colation و زمان بیشتری میخان چون یا دم رلیز هست بازیشون یا تازه رلیز کردن
چشماتونو بشورید جور دیگر ببینید xgs کاملا با وضعیت ۲۰۱۳ متفاوت شده و خیلی جدی تر قرار محتوا تولید کنه
 

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,403
نام
محمد
اگه مستقیم وابسطه باشه به لول دیزاین و هسته گیم پلی چی ؟ نسل هفت به نسل هشت به غیر GPU عملا تو بقیه ضمینه ها بیشرفت خاصی نداشتن کنسول ها الان تو ضمینه CPU چیزی بین 5 الی 8 برابر و SSD وحشتناک تفاوت دارن دو نسل بازی های نسل هشت قابلیت پورت رو سویچ رو دارن چون CPU سویچ تقریبا نصف کنسول های نسل هشته واسه همین یـ بازی مثل ویچر 3 با هزار ضرب و زوری عملی میشه روش ( چهار تا NPC کم کردن و دراو دیستنس رو زدن نابود کردن) ولی الان داریم از تفاوت فرای این حرفا صحبت میکنیم از یـ قدرت چند برابری و یـ تکنولوژی کاملا جدید اگه ایده سازنده ها مربوط بشه به لول دیزاین و گیم پلی (نه صرفا چهار تا قسمت فرعی) اون وقت باید اخرش یک سری فداکاری ها انجام بشه رو دیزاین کلی بازی هر جور بخوای حساب کنی این نسل با نسل قبلی فرق شدید داره ....
مثال که بالا گذاشتم :D یه سری بازی تقریبا دیزاین متفاوتی داشتن، یا مثلا Black OPS 3 برای نسل قبل اصلا بخش تک نفره نداشت! به نظر من خیلی موضوع خاصی نیست این قضیه چرا که محدود به ماه های ابتدایی نسل هست.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر