Fight Night Round 3
Fight Night Round 3
کوشش برای افسانه شدن
از بدو تولد سرگرمی های تصویری ژانر بازی های Fighting << مبارزه ای >> از پرطرفدارترین سبکها به شمار می اید . علاقه انسان به تنوع و متفاوت بودن باعث شد که مجموعه ها نوع های مختلفی از این سبک بازی به وجود بیایند . بازی های که در آن از سلاح و جادو بهره میبرند و بازی های که فقط به همان ضربات دست و پا ختم میشود .
شرکت های بازی سازی از کوچک و بزرک به اهمیت و سود آور بودن این بازی ها پی بردن و با ساخت یک بازی مبارزه ای وارد میدان رقابت شدن .
با این عمل پی ساخت بازی های فراموش نشدنی مانند :
Mortal Kambat . Tekken . Dead or Alive . Street Fighter. King of Fighters . Soul Calibur . WWE. Virtua Fighter و .... ریخته شد .
در این بین بزرگ ترین شرکت بازیسازی و نشر بازی در جهان EA دست به ساخت یک بازی مبارزه ای که از هر لحاظ به واقعیت نزدیکتر باشد زد . بازی که حسی بیشتر و بهتری از دیگر بازی ها در این سبک به بازیباز بدهد .
{ البته نا گفته نماند که EA قبل از این یه بازی موفق با سبکی خلاقانه و با استفاده از سلاطین موسیقی Rap & HipHap به نام DefJam : Vendeta ساخته بود . که بنده بیصبرانه منتظر شماره سوم این بازی یعنی DJ : ICON هستم }
Fight Night
بازی که با استقبال فراوان دوست دارن این سبک مواجه شد . این باعث شد که EA دست به ساخت قسمت دوم این مجموع بزند .
ّFight Night Round 2
بازی از نظر گرافیکی بهتر شده بود و نواقص گیم پلی بازی تا حدی رفع شده . اما آزار دهنده و ناامید کنده ترین این شماره نبودن بخش داستانی بود . بله . بخش اصلی و اساس و بنیان یه بازی مبارزه ای .
رسیدیم به سال 2005 . سکوی پرتاب به نسل بعد بازی ها . E3 05 جای که سه شرکت ساخت کنسول Nintendo . sony . Microsoft جدیدترین دست آوردهای خودشان را به جهانیان نشان دادن . EA هم با نمایش یک Demo از پیش رندر شده در کنفرانس Sony از بازی نسل بعد یعنی Fight Night Round 3 پرده برداشت . بازی که هم برای نسل بعد و قبل درحال ساخت بود .
اولین دروازه نسل بعد با ورود کنسول Xbox360 باز شد و EA همراه با FNR3 پا به این عرصه گذاشتند. اما قبل از پرداختن به این بازی لازم دیدم بگم این بازی در لیست بهترین بازی های ماه مارچ 2006 درمقام سوم جای گرفت قبل از Oblivion & GRAW که به خودی خود نشان از فوق العاده بودن این بازی دارد.
گرافیک
چیزی که در اولین نگاه و روبرو با این بازی نظر هرکسی را به خودش جلب میکنه گرافیک مثال زدنی و خیره کننده بازی ست . صورت . پوست . حرکات بدن . عکس العمل های بکسورها بسیار به واقعیت نزدیک است . به لطف قدرت سخت افزار کنسول های نسل بعد { که دیگه شده نسل فعل } شبیه سازی بوکسورها عالی انجام شده . نور پردازی . حرکت دوربین . جزییات و بافتها چشم نواز و دیدنی ساخته شده اند.
واکنش صورت به مشت های سنگین در حد فیلم های سینمای درست شده که بی ارده آدم رو یاد مشتی که Neo در فیلم Matrix Revolution نصار صورت مامور اسمیت زد میندازه . نور پردازی بازی هم زنده و پویا ست . این مضوع رو میشه به راحتی از همان ابتدا بازی دید .
روند و داستان
خدا روشکر این بار EA با گنجاندن بخش های گوناگون از جمله Carrier Mode . ESPON Classic . Play Now & .... این شماره را پربار و سرگرم کننده تر از شماره های پیشین کرده . شما میتوانید از گذینه Play Now بوکسور خود را انتخاب کنید و با A.I یا دوست خود به نبرد بپردازید . برای انتخاب بکسور خود احتیاج دارید که اول مشخص کنید او در چه وزنی مشت میزند . سبک . میان . و سنگین وزن . بعد از انتخاب بکسور میتوانید رینگ مبارزه رو انتخاب کنید و ....
بهترین و لذت بخش ترین این بازی چیزی نیست بجز Carrier Mode . شما میتوانید بکسور خود را انتخاب کنید یا اینکه یک شخصیت جدید بسازید . ابتدا باید نام و نام خانوادگی برای او در نظر بگیرید . بعد یه لقب برای اینکه گزارشگر با آن شما را خطاب کند. بعد وزنی راکه در آن میخواهید فعالیت کنید . و کلی قابلیت مختلف که باید برای شخصیت خود در نظر بگیرید . در انتها هم باید حدود 200 امتیاز فنی که برای شما در گرفته شده رو به هر صورتی که مایل هستید بین کارائی های خود تقسیم کنید مانند : سرعت . قدرت . استقامت . دقت و ....بعد وارد مسابقات بشوید . اما شما راه زیادی را برای نام اور شدن باید طی کنید . فعلا شما یک بکسور آماتور هستید .قبل از مسابقه به شما چند انتخاب داده میشود . از جمله : رفتن به فروشگاه . تمرین { شمامل 4 بخش میشود } . انتخاب حریف . گذینش مربی
در بخش تمرین شما میتوانید و در هر بار فقط یک تمرین رو انتخاب کنید .
1. تمرین با مجسمه . که با انجام درست دستورات مربی دقت شما در اجرای حرکات بیشتر میشود
2. تمرین با کیسه . شما با انجام صحیح حرکات و دستورات سرعت شما بیشتر میشود .
3. تمرین با وزنه . قدرت شما را افزایش میده .
4. تمرین آزاد با حریف تمرینی . در این بخش شما آموختهای خود را مرور کرده . خود را برای اجرای حرکات در مسابقه آماده میکنید .
{ نتیجه ای که در انجام هر بخش به شما تعلق می گیرد به صورت درصدی به 11 قلیلیت شما تعلق میگیرد }
گیم پلی
شاید شما شنیده باشید که گیم پلی سری FN با تمام بازی های مبارزه ای دیگه قرق داره . تعجب نکنید اگر بگم اجرای 70% از فنون در این بازی توست آنالوگ سمت راست صورت میگیرد . درسته به نظر سخت و خنده دارمیرسه اما بعد از ساعاتی بازی کردن هم عادت میکنید و هم نزدیک بودن گیم پلی به ورزش بوکس پی میبرید .
دکمه RB مشت سنگین مخالف گاردهست .
Y حرکت دراپ { گرفتن حریف برای جلوگیری از حملات متعدد او } .
B حرکات وفل و حرکات ناجوان مردانه .
X یه حرکت نمایشی برای تضعیف روحیه رقیب .
LT . با نگه داشتن این دکمه میتوانید بکسور خود را باحالت جای خالی در اورده و با انالوگ سمت چپ به اطرف بچرخانید تا از ضربات سنگین و قالب پیش بینی حریف در امان بماند .
یکی دیگر از نقاط قوت گیم پلی که به شدت در FNR2 ازار دهنده بود در این شماره با بهترین شکل ممکنه رفع شده این است که شما دیگر نظاره گر کل هیکل بکسور نیستید بلکه تصویر از سر تا کمر بکسور رو نشون میده . که باعث میشه تمرکز بازیباز بیشتر بشه .
K.O Time رو میشه جذاب ترین بخش گیم پلی نام برد . { لذت و هیجان این قسمت در کلام نمیگنجه }
صدا و موسیقی
صدای تماشاگران . تشویق و هو کردن شان . مشت های که رد و بدل میشود . خرد شدن استخوانهای گونه و و دنده های بکسور ها و نفس های پر از خستگی شان . صدای مربی و نکاتی راکه با شما تذکر های که به شما میدهد واقعا زیبا و حقیقی از آب در امده . همه اینها رو با گزارشگری بدون وقفه و جذاب جمع ببندید نتیجش میشود اینکه شما خود را دررینگ مسابقه فینال قهرانی جهان در شهر لاس وگاس حس میکند.
موسیقی Hiphop & Rap در هنگام بار گذاری بازی هم اشتیاق شما رو برای مبارزه و انجام بیشتر این بازی تحریک میکند.
همه می دانید که هیچ گلی بی خار نمشه . حرکات بکسورها در هنگام پیروزی و ناک اوت شودن حریف کم است و بعد از چند وقت تکراری میشود . کم تنوع بودن آهنگ های بازی .
اگر وقت باشگاه رفتن ندارید . اگر به بازی های مبارزه ای و مخصوصا بوکس علاقه دارید . اگر در آرزوی رسیدن به قهرمانی هستید . بهترین راه برای شما Fight Night Round 3 هست .
<< پیروز سر بلند و شاد باشید >>