بانوی اول ژانر ترسناک بقا: 10 نکته در مورد Jill Valentine

ARTHUR WESKER

“We can’t change what’s done, we can only move on.
کاربر فعال
Jan 25, 2018
6,600
نام
Albiceleste

198191
«جیل ولنتاین» یکی از کرکترهای محبوب سری Resident Evil است و چیزهای زیادی در مورد او وجود دارد که حتی قدیمی‌ترین طرفداران بازی نیز از آن مطلع نیستند.بعد از عرضه اولین نسخه از سری رزیدنت ایول در سال ۱۹۹۶، بازی‌های زیادی در سبک ترسناک و بقا منتشر شدند و طرفداران بازی‌های ویدیویی هم علاقه مند به آن عناوین شدند.

در سال‌های اخیر عناوین زیادی از سری رزیدنت ایول منتشر شده است و سال هاست که این سری بازی، بازیبازان را واقعا درگیر خود کرده است .
شخصیت هایی که خیلی وقت است معرفی شده اند و بازیکنان تمایل دارند در مورد شخصیت های مورد علاقه خود اطلاعات کاملی داشته باشند و همه چیز را در مورد آنها بفهمند.

یکی از محبوب‌ترین کرکتر‌های فرانچایز رزیدنت‌ ایول که قطعا در دنیای گیم‌ هم بسیار محبوب است، جیل ولنتاین است. جیل در اولین نسخه سری معرفی شد و بعد از آن نیز در چند عنوان دیگر حضور داشت. در این مقاله شما ده چیز را که پیش از راجع به جیل نمی‌دانستید، خواهید دانست.


198181

10- اولین شخصیت زن قابل بازی در عناوین ترسناک بقا

وقتی در سال ۱۹۹۶ عنوان Resident Evil منتشر شد، جیل ولنتاین یکی از دو شخصیت قابل بازی این عنوان بود. این بازی یکی از اولین بازی‌های عرضه شده در سبک ترسناک بقا بود و طبیعتا منبع الهام بازی‌های دیگر شد.

قطعا بازی‌های ترسناک دیگری قبل از Resident Evil وجود داشتند، اما معمولا این عنوان، اولین عنوانی شناخته می‌شود که سبک ترسناک و بقا را آن گونه که امروزه می‌شناسیم تعریف کرد و در سراسر جهان محبوب شد. به این دلیل، وجود جیل به عنوان یک شخصیت اصلی موضوع مهمی بود. کرکترهای اصلی مونث، حتی امروزه هم زیاد معمول نیستند، خصوصا در عناوین سبک ترسناک بقا. وجود جیل به عنوان یک کرکتر مونث در سال ۱۹۹۶، برای این ژانر خیلی عظیم بود.



198182

9- قابلیت‌های ویژه او

بازی کردن با جیل در رزیدنت ایول، تجربه منحصر به فردی به شمار می‌آید. جیل طوری طراحی شده بود تا کاملا با همکارش، کریس متفاوت باشد. کریس در برابر ضربات دشمنان مقاوم‌تر است اما جیل نیز ویژگی‌های مخصوص به خود را دارد.

هنگامی که بازی را شروع می‌کنید، جیل یک قفل بازکن در وسایل خود دارد و می‌تواند خیلی پیشتر از کریس به اتاق‌های قفل موجود در عمارت دسترسی داشته باشد. او همچنین یک جایگاه اضافه‌تر نیز در کوله‌پشتی وسایل خود دارد که با استفاده از آن می‌تواند مهمات و داروهای بیشتری نسبت به کریس حمل کند.



198183

8- چرایی وجود Claire در نسخه بعدی
اولین نسخه از فرانچایز رزیدنت ایول، کاملا روی کریس و جیل و گشت و گذار آن‌ها در عمارت تمرکز داشت. اما وقتی قسمت دوم منتشر شد، دو شخصیت جدید داشت: لئون و کلیر.دلیل عوض شدن کاراکتر‌ها چه بود؟ به گفته توسعه‌دهندگان بازی، آن‌ها نیاز داشتند تا کاراکتر‌های Resident Evil 2 دو شخص تازه‌کار باشند و از افراد خبره در دنیای مبارزه با زامبی‌ها نباشند! لئون، اولین روز خود به عنوان نیروی ویژه را در ابتدای بازی Resident Evil 2 شروع می‌کند.


198184

7- او برگشت!

بازیکنانی که عاشق جیل شده بودند، برای دیدار دوباره او در یک بازی دیگر، نیاز به صبر زیادی نداشتند. با وجود اینکه در دو نسخه اول بازی دو دسته شخصیت مختلف وجود داشتند، توسعه دهندگان در نسخه سوم جیل را بازگرداندند.

به دلیل خط داستانی سری، حضور لئون و کلیر در نسخه سوم بازی یعنی Resident Evil 3: Nemesis زیاد منطقی نبود، به همین دلیل، جیل برگشت! با وجود اینکه او برای حضور در بازی دوم بیش از حد باتجربه بود، توسعه دهندگان به جای ساختن دو کاراکتر جدید برای نسخه سوم،‌ جیل را بازگرداندند . این بازی تنها دو ماه بعد از اتفاقات نسخه اول جریان داشت و رویدادهای رخ داده در اولین حضور جیل،‌ هنوز تازه بودند.



198185

6- خود او یک‌بار آلوده شده است

هرچند جیل برای حضور در نسخه دوم بازی خیلی با تجربه و پیشرفته بود و سابقه کار با T-Virus را داشت، این به این معنی نبود که او شکست ناپذیر است. هرکسی که رزیدنت ایول را بازی کرده باشد، می‌داند که گیر یک زامبی نیافتادن و گزیده نشدن توسط آن‌ها، غیرممکن است! حتی برای کسی مثل جیل.

درجریان عنوان رزیدنت ایول ۳،‌ جیل نشان داد که علیرغم قابلیت‌های ویژه‌اش و تجربه‌هایی که در دنیای زامبی‌ها کسب کرده است، شکست ناپذیر نیست. در سومین بازی فرانچایز، جیل توسط آنتاگونیست اصلی بازی یعنی Nemesis‌ مورد حمله قرار می‌گیرد و به T-Virus آلوده می‌شود. ترسناک است، مگر نه؟! خیلی از طرفداران نمی‌دانند که این شخصیت نمادین، به این ویروس ترسناک آلوده شده بود.



198186

5- این موضوع باعث توقف او نشد!

آلوده شدن به T-Virus و نجات یافتن توسط همکارتان برای خیلی از مردم به این معنی بود که جیل دیگر باید BSAA را ترک کند و به سراغ زندگی عادی برود، اما نه! هرچند جیل در بخش‌های زیادی از Resident Evil 5 حضور نداشت و تمرکز داستان بازی روی کریس و تلاش او برای پیدا کردن جیل بود، اما او صرفا پنهان نشده بود تا از دست زامبی‌ها فرار کند.

در بسته الحاقی Lost in Nightmares مشخص می‌شود دلیل گم شدن جیل به خاطر این است که او خود را برای نجات یافتن کریس، قربانی کرده است. کریس در مبارزه با وسکر بود و جیل به وسکر حمله کرد تا کریس را نجات دهد و در نهایت همراه با وسکر از پنجره به بیرون پرید.



198187

4- تغییر غیرمنتظره او در Resident Evil 5
هرکسی که با سری رزیدنت ایول آشنا باشد جیل را با موهای کوتاه و قهوه‌ای می‌شناسد. او این مدل مو را در تمام نسخه‌هایی که حضور داشته، حفظ کرده است، بجز یک مورد! در نسخه پنجم سری بعد از اینکه کریس و شوا موفق می‌شوند تا جیل را پیدا کنند، او یک کت آبی تنگ بر تن دارد، یک دستگاه قرمز چسبیده به قفسه سینه اوست و حالا موهای بلندتر و بلوند دارد، چه تغییری!

برای این تغییر هرچند، توضیحاتی نیز وجود دارد. هنگامی که جیل گم شده بود، به آرایشگاه نرفته بود! تغییر رنگ موهای او به دلیل تست‌های بیولوژیکی بود که وسکر روی او انجام داده بود، دستگاه روی قفسه سینه او، دستگاهی برای کنترل ذهن است و ویروس T که او زمانی به آن آلوده شده بود، حالا تبدیل به منبع ویروسی شده است که مردم در آفریقای جنوبی در عنوان RE5 به آن آلوده شده اند.



198188

3- او از همان ابتدا در این سری حضور داشته اشت
جیل یکی از شخصیت های اصلی سری رزیدنت ایول است. او از زمان انتشار اولین عنوان در این در سری بازی بوده و در عناوین مختلفی حضور داشته است. البته این بدان معنا نیست که او در همه عناوین بوده یا در همه عناوین از او یاد شده است.

هنگامی که رزیدنت ایول ۶ معرفی شد، طرفداران نمی‌دانستند که جیل در آن حضور دارد یا خیر. متاسفانه او در این عنوان حضور نداشت. برای کریس و لئون کرکتر‌های جدیدی به عنوان همکار معرفی شدند، تصمیمی که توسعه دهندگان برای این موضوع گرفتند، زیاد به مذاق طرفداران خوش نیامد. آیا او در رزیدنت ایول ۸ برخواهد گشت؟ امیدواریم!



198189

2- حضور او محدود به بازی‌ها نبود!

بازی‌ها تنها جایی نیستند که جیل در آن‌ها حضور داشته است. او بخش بزرگی از سایر بخش‌های این فرانچایز نیز بوده است و حتی در فیلم‌های سری هم حضور داشته است.او اولین حضور خود در فیلم‌ها را در سال ۲۰۰۴ و در فیلم Resident Evil: Apocalypse به عنوان یک افسر پلیس داشت که راکون سیتی را به کمک کاراکتر اصلی فیلم یعنی آلیس، ترک می‌کند.

علاوه بر فیلم‌ها، او در رمان های جدید سری نیز حضور داشته است و در دو بازی از سری Marvel vs. Capcom هم ایفای نقش کرده است. جیل از زمانی که در سری بازی Resident Evil معرفی شد، خیلی سرش شلوغ بوده است!



198190

1- او یکی از بهترین شخصیت های بازی‌های ویدیویی است

خیلی از بازیهای ویدیویی در خارج از دنیا و محدوده مربوط به خود (بازی ) به معنای واقعی محبوب و نمادین می شوند. آن‌ها در بین طرفداران بسیار محبوب می شوند و حتی برخی از آن ها جزء ارکان اصلی فرهنگ عامه به شمار می‌روند. جیل ولنتاین قطعا در میان طرفداران سری رزیدنت ایول بسیار محبوب است، اما کدام یک از طرفداران می‌دانستند که بعد از عرضه بازی او چه قدر در میان همگان محبوب شده است؟

در سال ۲۰۱۱، کتاب رکورد‌های گینس نسخه مخصوص گیمر‌ها منتشر شد و پنجاه کرکتر برتر دنیای بازی‌های ویدیویی را معرفی کرد. در این لیست کرکترهایی مثل ماریو، کلود استرایف، لارا کرافت و جیل ولنتاین حضور داشتند. جیل تنها در سری رزیدنت ایول محبوب نیست- او یکی
از بهترین کرکتر‌هایی است که تاکنون در دنیای ویدیو گیم خلق شده است.


 
آخرین ویرایش:

Jill-Valentine

By hiding you show your true nature coward
Loyal Member
May 18, 2012
4,703
نام
Ebrahim
- جز محبوبترین شخصیت های زن مجموعه رزیدنت اویل.:x

- جز محبوبترین شخصیت های زن در صنعت بازیسازی؛ در کنار بانوی گوگولی، لارا کرافت:x:D

- طراحی فوق العاده و همچنین دوست داشتنی شخصیت باعث شده که - با وجود اینکه دستخوش تغییرات زیادی شده بود - در طول این همه سال ذره ای از محبوبیتش بین طرفداران سری و همچنین خود بانو کم نشده!:x

- بانو در مهمترین و خوف ترین وقایع داستانی مجموعه رزیدنت اویل حضور داشته.

===================
مرسی بهزاد.

مقاله خوبی بود.\m/

ولی باید خودتم از بانو تعریف می کردی!x-(:D

مثلا اینو میگفتی:

«حتی بانو ولنتاین از کلیرردفیلد و ایدا ونگ هم جذابتر و قشنگتره:D»

#فکت:D:x
 

ThePS-Only

کاربر سایت
Aug 14, 2020
46
نام
مصطفی ( Mustapha )
بهترین طراحی جیل بدون شک در نسخه ی اصلی Resident Evil 3 & 1 بود و این نکته هم نباید فراموش کرد که بیشترین تعداد حضور رو در تاریخ Resident Evil , کریس ردفیلد داره.
خوب ترجمه کردی.

" You want STARS, i give you STARS "
 
آخرین ویرایش:

ChampionOfLight

کاربر سایت
Jul 21, 2016
1,140
ممنون بابت ترجمه مقاله. جالب بود.

جیل قطعا یکی از محبوب ترین شخصیت های سری و جز سه شخصیت اصلی سری در کنار لیون و کریس هست. با این وجود خیلی عجیبه بعد از RE5 توی سال 2009 از نظر تایم لاین هیچ جا حضور نداشته. ( ریمیک 3 و رولیشنز 1 چون قبل از 2009 هستند مسلما یه حضور جدید حساب نمیشن.) حتی توی فیلم های CG، مانگاهای رسمی سری و همینطور نمایش های تئاتر و... کوچکترین اثری از جیل نیست. در صورتی که توی نمایش ها،مانگا و فیلم ها کاراکترهای کم اهمیت تر و فرعی مثل ربکا، هانگین و یا حتی پارکر از رولیشنز 1 رو میبینیم.

حدس من اینه که دولوپرهای اصلی سری و کسانی که الان در راس سری هستند علاقه چندانی به این کاراکتر ندارند. برای مثال جان تاکچی که مسئول و رئیس دیویژن 1 کپکام و یجورایی تصمیم گیرنده اصلی بازی های این دیویژن از جمله RE هست، یکی از طرفدارهای سرسخت کریس هست. کریس با RE8 توی 4 تا نسخه به طور متوالی حضور داشته. یا هیرویوکی کوبایاشی که تهیه کننده فیلم های CG، نمایش ها،مانگاها و میشه گفت هر چیزی از سری که به بازی ها مربوط نمیشه هست، از طرفدارهای دو اتیشه لیون هست. همونطور که لیون تا الان توی تمام فیلم های CG حضور داشته. کوبایاشی خودش تو یک مصاحبه به صراحت بیان کرد تا زمانی که فیلم ها ادامه داشته باشند دوست داره لیون نقش اول اونها باشه. با این وجود ممکنه اشتباه کنم و عدم حضور جیل دلیل دیگه ای داشته باشه. امیدوارم حداقل توی اینفینیت دارکنس و یا رولیشنز 3 دوباره جیل رو ببینیم.
 

milad.ps4

کاربر سایت
Aug 5, 2014
3,587
نام
milad
ممنون بهزاد جان عالی بود خسته نباشی
jill valentine بهترین شخصیت تاریخ گیم واسه منه
اولین باری که تو3 resident evil دیدمش تا الان هیچ شخصیت زن دیگه ای نتونسته حتی 1 درصدش هم برام جذابیت داشته باشه
 

Manchestercity

کاربر سایت
Oct 8, 2021
45
نام
بهروز
جدای از cute بودن ایشون در مهمترین نسخه های بازی در بطن مهمترین اتفاقات بازی در کنار کریس به عنوان قهرمانان اصلی این سری حضور دارند و قطعا بانوی اول این سری هستند. بسیار پارتنر های شیکی بودند برای همدیگه.
Jill re 1 , 3 > Jill re 3 remake
 

Dead2021

کاربر سایت
Jul 20, 2021
988
تنها شخصیت مؤنث قابل بازی که مشکلی باهاش نداشتم و حتی به شخصیت مذکر هم ترجیح می‌دادم
به جز این (و تا حدی هم سیری) ، با هیچ شخصیت مؤنث قابل بازی نتونستم کنار بیام (در همه ی گیم ها)
پ‌ن:البته زیبایی وصف ناپذیرش در ریمیک 1 هم بی‌تأثیر نبود.
فمنیست ها اینجا بودن می‌خوردنم با این نظر


Sent from my iPad using Tapatalk Pro
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر