بازی Dark Souls سخت ترین گیمی است که در تمام عمر بازی کرده اید!!

ترجیح می دین یک بازی چطور باشه؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    156

mahi58

کاربر سایت
Feb 19, 2007
1,985
نام
محمود
آقای Kristan Reed ادیتور سابق Eurogamer، گفته اند که بازی Dark Souls نه تنها از بازی پیشین خود یعنی Demon’s Souls سخت تر است، بلکه از هر چیز دیگری که ایشان در تمام زندگی شان بازی کرده اند سخت تر بوده!!




جملات زیر نظرات ایشان در مورد این بازی است [طولانیه، ولی جالبه]:

"بازی Dark Souls مثل یک پادگان آموزش گیم است! انگار این بازی رو ساختند تا گیمر قوی از ضعیف، بازیکن حرفه ای و متعهد از بازیکن غیرجدی، و آدم وسواسی از آدم متعادل درش تشخیص داده شود! این بازی، با اختلاف زیاد، مشکل ترین بازیه که در تمام عمرم بازی کردم، و حتی از بازی قبلی سازنده اش، یعنی Demon’s Souls هم سخت تره! بله، درست خوندید!

وقتی کارگردان بازی Hidetaka Miyazaki دیوانه وار اعلام کرد که می خواهد Dark Souls را حتی از بازی سال 2009 خودشان هم سخت تر بسازد، خیلی ها فکر کردند که ایشان دارد اغراق می کند تا بازیش رو در صفحه اول سایت ها و مجله ها قرار بدهد! آخه چرا کسی ممکن است با گفتن این که این دفعه قراره تجربه ای وحشتناک تر و اعصاب خرد کن تر نسبت به قبل داشته باشید، مردم را فراری بدهد؟

ولی وقتی شما شروع به بازی می کنید، بعد از یک ساعت اول بازی که نسبتا عادی و معمولی است، Boss (غول) دوم بازی که هیولای تبر به دست معروف یا همون Taurus Demon است، به سر شما که با هیجان و آب و تاب حمله کرده بودید در عرض چند ثانیه چنان بلایی می آورد که از ناتوانی و بیچارگی خودتون خنده تان می گیرد! بعد هم بازی شما رو کلی به عقب بر می گرداند تا با تمام دشمنان سخت جانی که قبلا نابود کرده بودید دوباره وارد نبرد شوید، و اگر در این کار شکست بخورید تمام روح های به دست آمده تون رو از دست می دهید.

تا اینجای کار برای کسانی که بازی قبلی یعنی Demon’s Souls رو بازی کرده بودند شناخته شده است. پس چه چیزی فرق کرده؟ در این بازی حتی دشمن های معمولی شما هم واقعا یک مشت حروم زاده هستند که گروه گروه به شما حمله می کنند، رهاتون نمی کنند، و از کوچک ترین اشتباه تون حداکثر استفاده رو می برند. خراب کردن در این بازی نباید شما رو عصبانی کند! شما یا باید به مردن به عنوان یک نکته مثبت و یاد گرفتن یه چیز جدید نگاه کنید، یا گریه کنان به سمت یه بازی آسون تر پناه ببرید! من سعی کردم به بالا بردن درجه (Level) کاراکتر بازی پناه ببرم، ولی حتی این کار هم فایده زیادی به حالم نکرد!

اگر پشتکار کافی داشته باشید به مرور متوجه نقطه ضعف های کوچک دشمنان خود در هنگام حمله هایشان می شوید. فرصت های کوچک هنگامی که آنها حمله می کنند. غلت زدن در بین پاهای آنها و رفتن به پشت سرشان و زدن شان. آنها بارها و بارها نابودتان می کنند و دسته شما پشت سر هم [از عصبانیت] به این ور و آن ور اتاق پرت می شود! ولی در کنار تمام این سختی ها پیشرفت کند شما، کمی به شما روحیه می دهد!

مرگ در این بازی بدترین بلایی نیست که بر سر شما می آید! به زودی متوجه چیزی وحشتناک تر به نام "نفرین" می شوید که باعث از دست رفتن نصف خط جان (Health) شما می شود! اگر باز هم نفرین شوید یک نصفه دیگر از دست می رود، تا جایی که دیگر گیم قابل بازی کردن نباشد...

برای این که اعصاب خرد شده من بیشتر شده و به حد جنون برسد، بعد از حدود 35 ساعت بازی، در حالی که برای نجات از سیو شدن بازی بعد از نفرین شدنم سیم برق دستگاه را بیرون کشیده بودم، فایل سیوم خراب شد و حالا مجبورم کل بازی را از اول بازی کنم!! [
7g55dtp4i83pi0balag.gif
]

ولی جالب اینجاست که من چون بار دومم است که بازی می کنم، می دانم که چطور این 35 ساعت را در 10 ساعت تمام کنم، و می دانم که فقط باید آمادگی شکست را داشته باشم، و شجاع تر از هر زمان دیگری در طول تاریخ گیم باز بودنم باشم.

من تازه فقط حدود یک چهارم بازی را رفته بودم، و دوستان Reviewer (بررسی کننده) دیگر من هم به من گفته اند که از اینجا به بعد بازی تازه سخت تر و سخت تر می شود، ولی من بی صبرانه منتظر ادامه دادن بازی هستم"!


بازی هفته بعد برای PS3 و XBOX 360 منتشر می شود [توضیح: تعدادی از دوستان در ایران بازی رو از الان دارند].


منبع: vg247
 
آخرین ویرایش:

moji123

کاربر سایت
Jan 15, 2007
47
هدف از ساخت این بازی اذیت کردن گیمر ها نیست و یا اینکه ثابت کنن ما سخت ترین بازی رو ساختیم بلکه هدف اصلی همون هدفی هست که بقیه بازی دارن اونم سرگرم کردن بازی کننده هست ولی این بازی از روش متفاوتی استفاده می کنه ، امتحان صبر و استقامت گیمر
یعنی هر چی بیشتر توی این بازی صبر داشته باشی و به اعصابت مسلط باشی سریع تر توش پیشروی می کنی و به جای ناله و نفرین و شکوه با صبر و حوصله به شکل کاملا حساب شده و با استراتژی موفق تر می تونی عمل می کنی . مثلا پیدا کردن ضعف های دشمن فوق العاده توی مبارزات راهگشا هست در کنار انتخاب سلاح و زره مناسب و آپگرید های صیحیح. باید با این موضوع کنار بیای که توی این بازی قرار هست زیاد بمیری پس بعد از هر بار مردن با وجود اینکه همه سول هات هم از بین میره نباید عصبانی بشی بلکه باید با صبر دوباره تلاش بکنی. این مسئله به قدری تکرار می شه که بعد از کشتن یه غول و سیو شدن بازی احساس یک پیروزی بزرگ بهت دست میده و این احساس همون هدفی هست که این بازی برای اون خلق شده. پیروزی بعد از یک تلاش طاقت فرسا پیروزیی که واقعا طعم پیروزی میده و برای همیشه توی ذهنت نقش می بنده. فکر نمی کنم توی هیچ بازی دیگه ای حس کشتن یه باس اینقدر لذت بخش باشه
دیگه خودتون حساب کنید که یه جزوه 250 صفحه ای مربوط به نحوه صحیح بازی کردن این بازی از طرف تیم سازنده منتشر شد که به نحوه پیشروی و مبارزه به شکل صحیح پرداخته بود و استراتژِی مبارزه با تک تک دشمنا توش شرح داده شده بود!
گیم پلی توی این بازی به حدی پیچیده و در عین حال حساب شده کار شده که فکر نمی کنم توی هیچ رقم بازیی توی این نسل چنین سیستمی پیاده شده باشه. همه چی توی این بازی مهم هست و بهم ربط داره و گره خورده.
یه مثال ساده ; سلاحی که تو هر جفت دستت گرفتی و زرهی که به تن کردی و مجیک و آیتم انتخاب شده همه توی برد در مبارزات تاثیر اساسی و مستقیم داره. هر کدوم از اینا باید کاملا دقیق و حساب شده انتخاب بشه مثلا سلاحت یا زرهت در برابر یه دشمن سریع نباید سنگین باشه که حرکت و جا خالی دادنت رو کند کنه( بعضی موقع ها کار به جایی می رسید که اگه با زیرپوش به جنگ یه غول می رفتم!) اسلحت باید مناسب اون دشمن باشه. جزییات آیتم ها و اسلحه ها دیوونه کننده هست. مثلا یه شمشیر هست که توی ضربات به شکل عمودی خوب عمل می کنه و یکی دیگه توی ضربات به حالت مستقیم و رو به جلو ( سوراخ کردن!) مثل نیزه. در کنار اینها،جزییات مثل مقدار دمیجی که هر سلاح وارد می کنه و درصد سالم بودن و وزنش و بقیه چیزا که توی همه بازی های نقش آفرینی میشه نظیرش رو دیدهم هست . ولی این بازی پا رو فراتر میزاره و علاوه بر اینها که گفتم محل قرار گیری سلاح در دست چپ یا راست و یا هر دو دست رو هم توی قدرت ضربات و نحوه دفاع موثرمی دونه! هر دشمنی هم رو هر مدل حالت ضربه زدن با شمشیر خاص یه مقدار مشخص از جونش میره که اگه اسلحه درستی انتخاب بشه بیشتره یعنی مثلا یه اسلحه مثل یه شمشیر نمی تونه روی پوست زخیم یه سری از جک و جونور های بازی تاثیر خاصی بزاره و پوستشون رو زخمی کنه بلکه باید از یه سلاح سوراخ کننده مثل نیزه برای مبارزه با این افراد استفاده کرد. به علاوه همه اینها، اندازه فاصله شخصیت اصلی و دشمن هم مهمه یعنی هر چی بیشتر نزدیک باشی ضربه هات مهلک تره.
در مورد سختی بازی اصلا و به هیچ وجه این سختی الکی نیست بلکه واقعی و کامل حساب شده است. اگرم کسی می گه نیست مطمئنا با نحوه بازی کردن توی این بازی آشنا نیست و به نظرم اون جزوه خیلی می تونه کمک کنه
زیاد بحث از هوش مصنوعی نیست چون دشمنا حرکت خاصی انجام نمی دن بلکه یه حرکت رو به شکل لوپ تکرار می کنن( مثل دشمنای GOW) و لحظه ای راحتت نمی زارن به شکلی که همیشه باید در حال گارد گرفتن توی محیط حرکت کنی و همیشه آماده باشی. تنها تفاوتشون نوع حمله و ضربشون هست که باعث میشه هر کدوم مقدار مشخصی از جونت رو کم کنن. تنها راه زنده موندن توی این دنیا احتیاط و گارد گرفتن و استفاده از استراتژی درست در برابر دشمنه. مثلا اگه دشمن جدیدی می بینی اول امتحانی برو جلو فقط برای فهمیدن نوع ضربش و حرکاتش تا ضعفش رو تشخیص بدی و اگه جونت کم شد سریع فرار کن و بعد دوباره با جون کافی و استراتژی صحیح سراغش برو
همون جور که باس فایت ها کشنده هستن 3تا از دشمن های مرحله اول هم که با دو تا ضربه شمشیر می میرن اگه باهم بهت حمله کنن می تونن با 3 تا ضربه مهلک کارت رو بسازن و همه تلاش هاتون حروم بشه ولی این رو هم نباید فراموش کرد که توی این بازی نباید از مردن ترسید.

دیمون سولز مثل زندگی می مونه که نباید از شکست هاش نا امید شد بلکه باید ازشون درس گرفت و اینقدر تلاش کرد تا به هدف نهایی رسید.

اگرم توی تاپیک ها سازنده این بازی رو مسخره کردم بیشتر از سر مزاح و خنده بوده و اینکه زورم به بازی نمی رسید چون وقت کافی هم نداشتم که بخوام روش بزارم ولی مطمئنا یه روز وقت میزارم وتمومش می کنم
معلومه که الکی عضو تحریریه نشدی خدا قوت!
 

Dark War

کاربر سایت
Jan 9, 2011
2,522
نام
امير حسين
البته من يكم به تيم سازنده حق ميدم وقتي شما يه بازي مي سازي بايد سعي كني كه بقيه بازي ها پيرو نسخه ي قبلي باشن و در يه مسيري قرار ميگيري كه بازي بايد بر پايه ي اون ساخته بشه مثلا همين بازي killzone3 با تغييراتي كه تو بازي ايجاد شد بعضي از فناي بازي ازش دلگير شدن( البته اين چيزي از ارزش بازيش كم نكرد و بازي به نظر شخص بنده از هر لحاظ عالي بود) ولي ميگم اين بازي هم براي سختيش معروفه و يكي از برگ برنده هاش در مقابل بازي هاي هم سبكش همين سختيشه ولي خوب سختي هم گاه مي تونه لذت بخش و گاه مي تونه اعصاب خردكن باشه كه با چيزايي كه من تا حالا فهميدم فكر كنم تقريبا گزينه ي دوم در مورد اين بازي درست باشه ولي خوب اين هم به نظر بنده از ارزش هاي اين بازي كم نمي كنه و به نظرم بازي از هر لحاظ زيبا كار شده.ولي اين بازيم نياز به صبر و حوصله داره كه خيلي از ماها مثل خودم(البته تا حدودي) نداريمش ولي بي صبرانه منتظر بازي هستم و تمام تلاشمو مي كنم تا بازي رو تموم كنم و بتونم نهايت لذت رو ازش ببرم.
اميدوارم همه ي شما دوستان عزيز هم بتونين بدون هيچ اعصاب خردي و دسته تركوندن بازي رو تموم كنيد.:d
 

moosa

کاربر سایت
Mar 11, 2009
296
نام
MooSa
من به همون اندازه که منتظر Uncharted3 ام منتظر dark soul ام واقعا demon souls قشنگ بود فقط مشکلی که داشت این بود که با عرف بیشتر بازی ها نمی خوند شما باید ذهنیت بازی های قبلی و می ذاشتید کنار و با صبر حوصله زبون این دنیای قشنگ و یاد می گرفتید(البته این یاد گرفتن صبر فولادی می خواست) بعد از این لذت زیادی از بازی می برید یا بهتر بگم معتاد بازی میشید متاسفانه فعلا نمیتونم بازی کنم میخرمش میذارم بعد کنکور ارشد



 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر