بازی Crysis انقلابی در گرافیک برای PC

کدام یک از گزینه های زیر انقلاب گرافیکی در بازی ها ایجا


  • مجموع رای دهنده‌ها
    92

sadegh93

کاربر سایت
Dec 19, 2011
3,341
Crysis انقلابی در گرافیک برای PC

در ده سال گذشته اتفاق های زیادی برای گرافیک بازی ها افتاده است. به غیر از Crysis، بازی هایی نظیر 3 Uncharted ،The Last of US ،Halo 4 و ... برای کنسول های بازی گرافیک خیلی خوب و زیبایی به ارمغان آوردند؛ اما حدود 8 سال پیش یعنی سال 2007 سالی که بازی ای به نام Crysis برای PC توسط EA Games منتشر شد. این بازی توسط Crytek توسعه داده شده بود و در گیم پلی و موسیقی و داستان و صداگذاری و اتمسفر عملکرد خوبی داشت اما یک جنبه از این بازی استکه با بقیه قسمت های این بازی اختلاف بسیاری دارد و آن چیزی جز گرافیک تکنیکی و هنری این بازی نیست. به جرات می توان گفت که این بازی از هر بازی دیگری که تا آن زمان عرضه شده بود از گرافیک بالاتری بهرهمند بوده است به طوری که اختلاف سطح زیادی با گرافیک بازی های دیگر در زمان خود داشته است.
به عنوان مثال تصویری از Uncharted ی که در 2007 برای PS3 منتشر شد را با Crysis نسخه ی PC مقایسه کنید.



تصویری از بازی crysis در سال 2007



تصویری از اولین نسخه ی uncharted




مقایسه ی گرافیک بین crysis و metal gear solid 4



مقایسه ی گرافیک بازی Crysis با دنیای واقعی



مقایسه ی گرافیک بازی Crysis با دنیای واقعی


اولین نسخه ی Crysis که در سال 2007 برای PC منتشر شد امتیاز متای 90 گرفت و تقریبا همه ی سایت ها گرافیک بازی را تحسین کردند. این بازی جزء اولین بازی هایی بود که از DirectX 10 استفاده می کرد (البته از DirectX 9 هم پشتیبانی می کند). کیفیت سایه ها یا کیفیت نور پردازی در این بازی یکی از بهترین های نه تنها زمان خود بلکه همچنان هم جز بهترین ها است .


کیفیت سایه ها و نورپردازی در سطح بالایی قرار دارد


کیفیت بافت ها یا Texture ها هم یکی از بالاترین ها در زمان خود بود. مدل سازی درخت ها و گیاه ها و بالاخص کارکتر ها در این بازی جز بهترین ها یا شاید هم بد نباشد بگوییم بهترین در سال 2007 بود.


کیفیت بافت ها و مشخصات صورت کاراکترها


به طور خلاصه به راحتی می توان گفت که سال 2007 این بازی هیچ رقیب جدی در زمینه گرافیک نداشت و به راحتی از تمامی بازی های آن زمان در زمینه ی گرافیک فنی بهتر بود.
بعدها نسخه ای از این بازی برای کنسول Xbox 360 و PS3 پورت شد. اما اختلاف نسبتا مهمی از لحاظ گرافیکی با نسخه ی PC داشتند.

پس از Crysis که در سال 2007 برای pc منتشر شد. یک سال بعد crysis warhead که spin-off ی از crysis بود برای pc منتشر شد و بار دیگر ثابت شد که همچنان گرافیک این بازی برترین است. تصاویر زیر از crysis warhead است.






به جرات می توان گفت که crysis warhead و crysis گرافیکی را به ارمغان آوردند که می توان آن را انقلاب گرافیکی نامید. البته لازم به ذکر است که این گرافیک در pc قابل اجرا است که از لحاظ سخت افزاری محدودیت کمتر ولی ولی قیمت بالاتری به نسبت کنسول دارد.




CRYSIS 2


در سال 2011 پس از حدود 4 سال از crysis دومین نسخه اصلی از این بازی منتشر شد؛ اما این بار نه فقط برای PC بلکه برای Xbox 360 و PS3 هم منتشر شد. بازی از لحاظ گرافیکی بسیار زیبا بود اما دیگر آن انقلاب و تحولی را که اولین crysis ایجاد کرد را در آن شاهد نبودیم. نسخه ی PC بازی در ابتدای عرضه از DirectX 11 پشتیبانی نمی کرد و بعد از انتشار با یک به روز رسانی و با درخواست زیاد طرفدارها به بازی اضافه شد. گرافیک نسخه PC و کنسولی تقریبا مشابه هم شده بود. البته نه این که تفاوت نباشد اما خیلی زیاد نبود.
آیا علت این که اینبار بازی از لحاظ گرافیکی خیلی انقلابی نبود توسعه دهنده ی بازی یعنی crytek بود؟ آیا به خاطر نسخه ی کنسولی همچین چیزی رخ داده بود؟


تصویری از بازی از Crysis 2 با استفاده از DirectX 11



تصویری از بازی از Crysis 2 با استفاده از DirectX 11

به غیر از گرافیک بازی که قطعا خیلی خوب اما انقلابی نبوده گیم پلی بازی و دیگر بخش های بازی هم پیشرفت نداشتند. میانگین امتیاز متای نسخه ی PC این بازی 86 است.




CRYSIS 3

در سال 2013 سومین نسخه ی اصلی از سری بازی CRYSIS برای PC و Xbox 360 و PS3 منتشر شد. این بار بر اساس تبلیغ ها به نظر می آمد که Crytek قصد دارد دوباره گرافیک را یک سطح بالاتر ببرد. گرافیک بازی چه بر روی PC که بهترین بود و جه بر روی کنسول واقعا فوق العاد بود. این بار هم تقریبا گرافیک نسخه ی PC و کنسول مشابه هم بود البته نسخه ی کنسول با افت فریم هایی هم همراه بود که یکی از نکات منفی فنی این بازی بودبر روی کنسول به شمار می آید.

نسخه PC بازی از DirectX 11 به طور پیش فرض پشتیبانی می کرد و در اصل باید کارت گرافیکی با قابلیت پشتیبانی از DirectX 11 برای انجام آن واجب بود. ویژگی های گرافیکی بازی تقریبا از هر بازی موجود در زمان خودش بهتر بود. computer and video games گرافیک بازی را به نحوی تحسین کرد که این بازی را به عنوان بهترین بازی از لحاظ بصری در همه زمان ها قبول داشت. با وجود این که گرافیک بازی بسیار زیبا بود؛ اما به نظر می رسد گرافیکی که اولین نسخه ی Crysis ایجاد کرد را در این نسخه نمی توان مشاهده کرد.

دو تصویر از Crysis 3 را در زیر می توانید مشاهده کنید.



گرافیک بازی واقعا زیبا است و چه از لحاظ تکنیکی و چه از لحاظ هنری فوق العاده است. به راحتی این بازی را می توان بهترین بازی از لحاظ گرافیکی تا پایان سال 2013 نامید.

به نظر Crysis 3 می خواست انقلاب گرافیکی که crysis در سال 2007 ایجاد کرده بود را بار دیگر تکرار کند؛ اما انقلاب گرافیکی Crysis 3 به اولین نسخه ی خود نرسید و بعد از Crysis می توان گفت بهترین پیشرفت گرافیکی را در این سری بازی داشته است. البته قطعا پیشرفت گرافیکی این بازی نسبت به پیشرفتی که نسخه دومش داشت بهتر بوده است.
این بازی تقریبا در بقیه ی موارد مثل گیم پلی دچار افت شده بود و متای نسخه ی PC این بازی به 76 رسید. البته بخش چند نفره ی بازی هم خوب بود.

به شخصه Crysis 3 را تا به الان بهترین بازی از لحاظ گرافیک می دانم، اما تا کی ؟


نگاهی بر گرافیک و اتمسفر بازی The Order 1886 داشته باشید (بازی انحصاری PS4 )



این بازی یک عنوان انحصاری برای کنسول PS4 است که قرار است در اوایل سال 2015 منتشر شود. گرافیک بازی با توجه به این که برای کنسول است و از لحاظ قدرت هم محدود است بسیار عالی و بالا است (توان محاصباتی گرافیکی کنسول ps4 حدود 1.84 ترافلاپس است. ). البته قدرت ps4 کم نیست بلکه در قیاس با high end gaming pc های امروزی که به گرانتر هم هستند این کنسول ضعیف تر است. از لحاظ گرافیکی این بازی خیلی واقعی به نظر می رسد و حالتی شبیه به فیلم های سینمایی و همچنین اتمسفر عالی ای هم دارد.

شاید بتوان گفت تا عرضه این بازی , crysis 3 پرگرافیک ترین بازی می باشد ؟

آیا the order 1886 میتواند انقلاب گرافیکی را که اولین نسخه ی Crysis ایجاد کرد را به وجود بیاورد ؟

نظر شما چیست ؟

تیتر نظر سنجی به علت کمی طولانی بودن بد افتاده
در اصل این هست :

به نظر شما کدام یک از گزینه های زیر نقش مهمتری در ایجاد انقلاب گرافیکی در بازیها را دارند؟ (2005 تا 2015 )


باتشکر


سید صادق یوسف زاده

www.VGFA.ir|VGFA.ir|VGFARS|ویدئوگیم فارس|
 
آخرین ویرایش:

P.O.P

کاربر سایت
May 15, 2008
714
نام
Davood
من بازی های زیادی رو دیدم که گرافیک بالایی هم داشتن ولی تنها یک بازی منو میخکوب کرد اون هم نسخه ی اول کرایسیس بود !!!!
با کارت 8800GTS خیلی لذت زیادی بردم ازش : در واقع نمیتونستم باورکنم که دارم بازی میکنم !!!
ممنون از مقاله ;)
 

sadegh93

کاربر سایت
Dec 19, 2011
3,341
من بازی های زیادی رو دیدم که گرافیک بالایی هم داشتن ولی تنها یک بازی منو میخکوب کرد اون هم نسخه ی اول کرایسیس بود !!!!
با کارت 8800GTS خیلی لذت زیادی بردم ازش : در واقع نمیتونستم باورکنم که دارم بازی میکنم !!!
ممنون از مقاله ;)

خواهش میکنم
8800GTS غولی بوده زمان خودش
بله به نظر منم شاهکاریه برای خودش Crysis نسخه ی اول , PC
و بهترینشم همون بود کلا به نظرم (نه فقط گرافیک)
ممنون

- - -ویرایش - - -

ممنون از مقاله. دستت درد نکنه
خواهش میکنم
 

655

کاربر سایت
Sep 27, 2012
2,368
نام
RZA
کرایسیس 1 فوق العاده بود چون در کنار گرافیک باور نکردنی یه گیمپلی خیلی خوبی هم داشت برخلاف کرایسیس 3 که نه از نظر داستان و نه گیمپلی اصلا خوب نبود... The order هم به نظرم یک استاندارد جدید در گرافیک ایجاد میکنه..
 

sadegh93

کاربر سایت
Dec 19, 2011
3,341
کرایسیس 1 فوق العاده بود چون در کنار گرافیک باور نکردنی یه گیمپلی خیلی خوبی هم داشت برخلاف کرایسیس 3 که نه از نظر داستان و نه گیمپلی اصلا خوب نبود... The order هم به نظرم یک استاندارد جدید در گرافیک ایجاد میکنه..
دقیقا ! به نظر من هم بهترین همون نسخه ی اول بازی بود .
البته شماره ی سوم هم گرافیک واقعا فوق العاده ای داشت اما سطح گیم پلیش در مقایسه با گرافیکش , چندان جالب نبود !
ممنون
اردر سبکش گرافیکیش خیلی واقع گرایانه هست به نظرم
 

last of amir

کاربر سایت
Sep 3, 2014
2,160
نام
Amir
داداش دوست دارم نظرتونو بدونم
به نظرتون اردر تا حالا بهترین گرافیک ساخته شده تو تاریخ هست؟البته قبل از اومدن انچارتد
که اون احتمالا خیلی از اردر قویتره
 

dante-turbo

کاربر سایت
Dec 14, 2007
271
نام
Farzad
نسخه اول Crysis همه جوره یکی از بهترین تجربه های اول شخص زندگیم بوده و خواهد بود!!!

یادم نمیره سالی که بازی ریلیز شد من کارت گرافیک FX6200 داشتم... اجرای نرمال بازی برام غیر ممکن بود، روی پایین ترین تنظیمات و رزولوشن ممکنه، افت فریم شدید داشتم، جوری که نرخ فریم ریت در حدود 7-10 در نوسان بود :D با این تفاسیر هرجور بود بازی رو تمومش کردم و برام تجربه ای بی نظیر بود با تمام مشکلاتش!!! سکانس اول بازی، سپس فرود آومدن بر سطح جزیره و دیدن اون لاک پشت دریایی کنار ساحل که آدم رو محو خودش میکرد، تجربه جهش گرافیکی بود که دیگه تو هیچ بازی ای به اون شکل حس نکردم. بدون شک دستاورد بزرگی برای این صنعت بوده و هست!

بعد از گذشت سالها تنها یک بازی روی سیستمم همیشه نصب بوده و هیچگاه حذف نشده، اونم جز Crysis نیست. قدم زدن در فضای جنگل و ساحل و خیره شدن به اقیانوس کم از حضور در مکان واقعی نداره و بشدت برام آرامش بخش هست...
در مورد گیم پلی هم نیازی نیست حرفی زد که این بازی با قابلیت های متنوع Nanosuit و محیط کاملا سندباکس، بهمراه هوش مصنوعی فوق العاده دشمنان هنوز بی نظیره :x
خیلی خیلی تشکر بابت این مقاله :bighug:

پ.ن: چند روز پیش در مورد مقایسه گرافیکی چند بازی با یکی از دوستان بحثی داشتم، از بازی چند اسکرین شات گرفتم... اینجا هم قرار میدم. فکر میکنم بد نباشه :)









 

Hamid Payne

کاربر سایت
Jun 29, 2012
3,703
نام
حمیدرضا
اگر بخوام در مورد انقلاب گرافیکی صحبت کنیم، بدون هیچ شکی انتخاب کرایسیس 1 هست، با بررسی اختلاف گرافیکی عناوین سال 2007 و حتی چند سال بعد با کرایسیس 1، دقیقا به همین نتیجه می رسیم ....
تشکر بابت مقاله.
 

sadegh93

کاربر سایت
Dec 19, 2011
3,341
داداش دوست دارم نظرتونو بدونم
به نظرتون اردر تا حالا بهترین گرافیک ساخته شده تو تاریخ هست؟البته قبل از اومدن انچارتد
که اون احتمالا خیلی از اردر قویتره

سبک هنری آنچارتد 4 با اردر تقریبا تفاوت های مهمی داره و من قیاس نمیکنم فعلا این دو عنوان رو (آنچارتد 4 هنوز کیفیت نهایی گرافیکش معلوم نیست دقیق تاجایی که میدونم)
اردر خیلی واقع گرایانه است و اتمسفر فوق العاده ای هم داره و یه جورایی دقیقا حسی مشابه با دیدن فیلم سینمایی داره . اما اینکه بهترین در تاریخ میتونه بشه یا نه , قضاوت با کاربران محترم باشه به نظرم بهتره , اما قطعا یکی از بهترین بهترین گرافیک ها رو داره این بازی , البته محیط بازی در اردر مثلا به نسبت آنچارتد 4 به نظرم محدودتره و خود این باعث میتونه بشه که بهتر بشه بازم روی گرافیک مانور داد .
ممنون

- - -ویرایش - - -

تیتر نظر سنجی به علت کمی طولانی بودن بد افتاده ببخشید
در اصل این هست :
به نظر شما کدام یک از گزینه های زیر نقش مهمتری در ایجاد انقلاب گرافیکی در بازیها را دارند؟ (2005 تا 2015 )
 
آخرین ویرایش:

PWLG

کاربر سایت
Feb 6, 2014
748
نام
Qeiji
داداش دوست دارم نظرتونو بدونم
به نظرتون اردر تا حالا بهترین گرافیک ساخته شده تو تاریخ هست؟البته قبل از اومدن انچارتد
که اون احتمالا خیلی از اردر قویتره
میدونم از من نپرسیدی ولی خواستم نظر خودمو بگم:
به نظرم نمیشه به هیچ بازی ای همچین لقبی داد مگه اینکه بگیم بهترین گرافیک نسل! ولی تاریخ کلمه درستی نیست چون مدام داریم میریم جلو و پیشرفت میکنیم. الان هم تقریبا همه بازیای جدید، گرافیکشون در یه سطحه و فقط وقتی میشه به گرافیک یه بازی wow گفت که بشه مثل تریلرهای سینماتیک. (چیزی که انتظار داریم از آنچارتد4 ببینیم ولی ظاهرا ممکن نیست)
غیر از اون گرافیک بازیا نمیتونند خیلی مارو متعجب کنن. (نه در حد کرایسیس1) به نظرم الان فقط وقتی به نکات خیییییلی ریز توجه بشه، اون گرافیک میشه wow. مثلا راه رفتن از رو سطوح شیب دار و پله ها طبیعی باشه، (که اکثر بازیا تو این مورد مشکلی ندارن) جای اثابت گلوله ها و زخم ها و پارگی لباس طبیعی و دقیق کار بشه (اینو اکثر بازیا مشکل دارن:d و من جز مکس پین3 تو هیچ بازی ای چنین چیزی ندیدم) افکت های آب (دو ثانیه ای خشک نشن:d و مث مکس3 باشن) و کثیف شدن و گرد و خاکی شدن لباسا هم طبیعی باشه. (تو پرنس پرشیا1 وقتی زیادی غلط میزدیم شلوارمون خاکی میشد و تا تو آب نمیرفتیم، تمیز نمیشد) جدا از اینا مهمترین چیز طراحی مو هست که تو همه بازیا انگار یه کلاه که شبیه مو هست، سر کاراکترها گذاشتن. مو باید دونه دونه و تمام تارهای مو جدا باشن و با وزش باد قشنگ تکون بخورن. (یه چیزی مثل موهای رایلی تو کالاف گوست ولی بهتر از اون) البته بازم چیزای دیگه هست ولی در کل بازی ای که اینچنین نکات ریزی رو تو گرافیکش رعایت کنه میتونه بهترین باشه!
 

Gotham Knight

کاربر سایت
Nov 28, 2012
1,082
ممنون مقالت خیلی عالی بود. تو عمرم گرافیک هیچ بازیی به اندازه ی Crysis 1 نتونسته منو شگفت زده کنه حتی Uncharted , TLOU و ... :scare:
گرافیک بصری که Crysis 1 داشت هنوز هم بی رقیبه و Crysis 2-3 عمرا نمی تونن بهش برسن :drooling:

ولی در کل فکر میکنم The Oder 1886 بتونه از همه ی اینا بهتر بشه :d
 
آخرین ویرایش:

Triangels

플레이 스테이션 팬
کاربر سایت
Sep 17, 2007
9,891
نام
ارمان
اون تاثیری که CrySIS 1 اون زمان داشت رو هیچ بازی نمیتونه بزاره دیگه . خیلی از زمانه خودش جلوتر بود . اصلا یادمه اکثره Review ها همه نقدهاشون رو روی high بازی میکردن چون هیچ سیستمی نبود 30 فریم ثابت بده براشون روی very high . طول کشید تا سیستم بیاد بازار بتونه روی dx10 بازی رو روون با AA و 1080 و 30 فریم اجرا کنه
هنوزم که بازی میکنی فوق القعاده هست
همچنین توی gameplay عالی بود.

به نظرم Order میتونه استاندارده جدیدی توی این نسل باشه اما فکر نکنم دیری بکشه بازیهای با کیفیت بهتر و یا مشابه این هم ببینیم توی همین امسال .
 

655

کاربر سایت
Sep 27, 2012
2,368
نام
RZA
اون تاثیری که CrySIS 1 اون زمان داشت رو هیچ بازی نمیتونه بزاره دیگه . خیلی از زمانه خودش جلوتر بود . اصلا یادمه اکثره Review ها همه نقدهاشون رو روی high بازی میکردن چون هیچ سیستمی نبود 30 فریم ثابت بده براشون روی very high . طول کشید تا سیستم بیاد بازار بتونه روی dx10 بازی رو روون با AA و 1080 و 30 فریم اجرا کنه
هنوزم که بازی میکنی فوق القعاده هست
همچنین توی gameplay عالی بود.

به نظرم Order میتونه استاندارده جدیدی توی این نسل باشه اما فکر نکنم دیری بکشه بازیهای با کیفیت بهتر و یا مشابه این هم ببینیم توی همین امسال .

انچارتد :d
 

P.O.P

کاربر سایت
May 15, 2008
714
نام
Davood
خواهش میکنم
8800GTS غولی بوده زمان خودش
بله به نظر منم شاهکاریه برای خودش Crysis نسخه ی اول , PC
و بهترینشم همون بود کلا به نظرم (نه فقط گرافیک)
ممنون
دقیقا نکتش اینه که نسخه ی اول گیم پلی خیلی خوبی هم داشت ......
تنوع مراحل برفی البته بی تاثیر نبود ... هر چند بازی از هیجان اولیش یه مقدار نزول کرده بود ولی در کل عالی بود چیزی که نه تو نسخه ی دوم و نه سوم تکرار نشد ...
من بعدا ps3 خریدم و وقتی داشتم کیلزون بازی میکردم اصلا تعجب زده نبودم در حالی که دوستانم وقتی دیسک کیلزون رو بهم میدادن همگی میگفتن منتظر باش قکت بیاد پایین!!!!!!!!!!
نمیخوام البته مقایسه کنم ولی خب اصلا نوع انجین کرایتک خاصه ینی بافت های که میسازه کاملا زنده و واقعی هستند حتی هنوز به نظرم سازنده های دیگه از لحاظ فنی نمیتونن باهاش رقابت کنن
البته از لحاظ هنری کرایسیس عنوان شاهکاری نیست نه حتی تو گیم پلی و نه داستان ولی حداقل تو گرافیک میدونم که اصلا رقیبی نداره ....
در مورد بازی های نسل جدید هم فکر میکنم فقط یه عنوان انحصاری میتونه کرایسیس رو شکست بده ;)
نکته ی دیگه ای هم هست اونم اینه که ابتکار عمل میتونه خیلی شاهکار ها رو خلق کنه مثل the last of us شاید بیراه نباشه بگم که گرافیک این بازی از لحاظ فنی بدون در نظر گرفتن این که رو چه کنسوبی اجرا میشه شاهکار نیست !!!
در واقع بعد هنری این بازیه که اونو خاص کرده ;)
چقدر حرف زدم نصفه شبی !!!!
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر