باب اسفنجي --|-- مرحله اول

Tizhoosh

کاربر سایت
Mar 24, 2006
19
نام
مهدي بهرام
سلام
چند ماهي هست كه ديگه اين بازي را كنار گذاشتم ولي گفتم اسكرين شاتهاش را اينجا هم بزارم.كلا يه مرحله از بازي كامل شده .
يكي از علتهاي اصلي كه فعلا كار را رها كردم انتخاب كردن موتور نا مناسب براي اين كار بود و فعلا هم دنبال پيدا كردن يه موتور بهتر هستم.
تويه طراحي و ساخت اين بازي به جر من آقاي محمد رضا يزداني و خانم سحر رضوي ( فكر كنم تويه اين سايت هم با نام كاربري Dante3 عضو هستند) دست داشتند.
زياد حرف نمي زنم فعلا فقط همين اسكرين شاتها را از بازي مي زارم بعدا بيشتر درباره با بازي توضيح مي دم:

shot_4.JPG


shot_1.JPG


shot_2.JPG


shot_3.JPG


فقط اگه مي بينيد كيفيت بازي از نظر گرافيكي پايينه درسته ولي مخاطبين بازي از 4 سالند تا 12 سال و فكر نمي كنم اين موضوع براشون زياد مهم باشه.
بقيش را هم لينك مي دم :

http://www.tizhoosh.com/Downloads/Image/shot_5.JPG

http://www.tizhoosh.com/Downloads/Image/shot_6.JPG
 

test84

کاربر سایت
Aug 22, 2006
4,743
سلام!
سوال که زیاده.

1-شما در زمینه 2بعدی هم کار کردین؟ بیشتر سوالام در مورد 2بعدی هستش.

2-در مورد Physic چیکار کردین تو این بازی؟

3- برای ذخیره کردن نقشه بازی چی کار کردین؟

4- از چه Engine ای استفاده شده؟ و چرا اون engine رو انتخاب کردین؟

در آخر با تشکر از اینکه تجربیاتتون رو با ما شریک شدین/میشین.
 

Tizhoosh

کاربر سایت
Mar 24, 2006
19
نام
مهدي بهرام
سلام!
سوال که زیاده.

1-شما در زمینه 2بعدی هم کار کردین؟ بیشتر سوالام در مورد 2بعدی هستش.

2-در مورد Physic چیکار کردین تو این بازی؟

3- برای ذخیره کردن نقشه بازی چی کار کردین؟

4- از چه Engine ای استفاده شده؟ و چرا اون engine رو انتخاب کردین؟

در آخر با تشکر از اینکه تجربیاتتون رو با ما شریک شدین/میشین.
حالا بهتر شد.
1- بله ، خانم سحر رضوي تويه اين ضمينه كمك كردند.
2- فيزيكش جز سخت ترين قسمتهاش بود چون حفظ تعادل يك سه چرخه واقعا سخته.
3- منظورتون را درست متوجه نشدم.
4- از انجين Game Studio كه واقعا از انتخاب خودم پشيمون هستم و دليل انتخابش فقط بي تجربگي بود.

سوال ديگه بود در خدمتم.
 

samanwqv

کاربر سایت
Sep 16, 2006
380
نام
سامان ا.
حالا بهتر شد.
1- بله ، خانم سحر رضوي تويه اين ضمينه كمك كردند.
2- فيزيكش جز سخت ترين قسمتهاش بود چون حفظ تعادل يك سه چرخه واقعا سخته.
3- منظورتون را درست متوجه نشدم.
4- از انجين Game Studio كه واقعا از انتخاب خودم پشيمون هستم و دليل انتخابش فقط بي تجربگي بود.

سوال ديگه بود در خدمتم.
ضمن خسته نباشيد ...
كارتون واقعا عاليه . خوشحالم كه اين كار در ايران هم داره رونق ميگيره. حتي اگه بازي گرافيكي در حد 32 داشته باشد. ميشه روش ارزش گذاشت يعني از جون و دل مايه گذاشت براي ساختن.
Unreal 1 كه سال 1999 عرضه شد اگر چه گرافيك 32 داشت ولي به شدت محبوب شد. از قبيل. من نميگم حتما مثل آنريل باشه. نه نه. اين سليقه هستش كه به گيمر اين انتخابو ميده كه چه بازي رو انتخاب كنه. باز هم خسته نباشيد....
 

test84

کاربر سایت
Aug 22, 2006
4,743
خوب وقتی با انجین آماده کار کردین, شاید جواب یه سری از سوالات منو ندونین؛ ولی میپرسم.
1-سوالم این بود که برای ذخیره کردن مراحل بازی از چه روشی استفاده کردین. یعنی تو چه فرمتی و با چه ساختمان داده ای و چطوری اونو خوندین.
2- برای Collision Detection از چه تکنیک ای استفاده کردین.
3 - زبان مورد استفاده چی بود و چرا اون زبون و از کدوم نسخه DirectX یا OpenGL یا چه API دیگه ای استفاده کردین؟
4- از چه مراجعی استفاده کردین؟ منظورم هرچیزی به جز مطالب یادگیری با اون انجین خاص شما هست.
5- چقدر از texture ها رو همیشه تو حافظه نگه میدارین؟ (بهتر بگم, میداشتین!)
6- چقدر این بازی Portable است؟ چقدر منطق بازی شما به گرافیکتون وابسطه هست؟

با تشکر و امید به روزی برای هممون.
یه جمله از استاد وحید نصیری بگم تا این پست بی فایده نباشه. تو امضاشون میزاشتن:
A Day Without Learning Is A Lost Day.
 

Tizhoosh

کاربر سایت
Mar 24, 2006
19
نام
مهدي بهرام
درسته براي استفاده از انجين اماده زياد لازم نيست يه سري موارد باهاشون سر و كار داشت.

1- خوده موتور توانايي ذخيره مراحل را به طور كامل داره. اما من براي بازي يه سري مكانهاي خاص را براي ذخيره انتخاب كردم يعني به صورتي كه كاربر نتونه در هر قسمت از كار بازي را ذخيره كنه و مثلا موقعي كه باب غذاها را به شخص مورد نظر داد با پيام آيا مي خواهيد بازي را ذخيره كنيد مواجه ميشه كه از اين طريق ما نياز به ذخيره اطلاعات زيادي نداريم و فقط بايد براي هر بار قسمت از بازي كه پيام ذخيره داده ميشه يك عدد را اختصاص بديم و اين عدد را ذخيره كنيم حالا براي Load كردن بهش ميگيم كه اگه عدد مثلا 10 بود بازي را از جايي شروع كن كه قبلا توضيح داده ايم كه شماره 10 چه اطلاعاتي مربوط بهش هست البته ما بايد يه سري اطلاعات ديگه اي مثل زمان باقي مونده مقدار امتياز بدست اومده و چندتا مورد ديگه هم تويه اون فايل .sav ذخيره كنيم.
2- Collision Detection انجين به نظره من افتضاحه و اصلا نميشه روش حساب كرد و براي همين من خودم از يه سري حقه هايي استفاده كردم كه حالا نمي دونم اسمشون را چي ميشه گذاشت در اين ضمينه روش استانداردي را به كار نبردم ولي در كل در اين ضمينه بازي مشكل خاصي نداره .
3- زبانش C-Script هست و اونجوري كه من اطلاع دارم مثل اينكه از DirectX 8 اسفاده مي كنه.
4- يكي از مهمترين عواملي كه روش وقت گذاشتم الگوهاي مسيريابي براي AI بود.
5- اين مربوط به موتور ميشه و من از اون اطلاعي ندارم.
6- ؟
 

Medi

کاربر سایت
Jun 26, 2007
116
سلام به همه ی گیمرز های عزیز بازی سنتر
این آیدی جدید من هست ( آیدی قبلیم tizhoosh بود ) .
این تاپیک مربوط میشه به خیلی وقت پیش. گروه ما در حال حاظر در حال روی پروژه جدیدی هست که انشا... در چند ماه آینده کار به پایان خواهد رسید.
در جواب اون دوستمون هم که درباره با سبک بازی پرسیده بود باید بگم سبک بازی به خاطر مخاطبانی که بازی داشت به صورت کارتونی انتخاب شده بود.
فعلا ....
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر