این مبارزان فداکار : رتبه بندی عناوین سری Gears Of War

بهترین نسخه سری Gears Of War از نظر شما کدام است؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    87

ARTHUR WESKER

“We can’t change what’s done, we can only move on.
کاربر فعال
Jan 25, 2018
6,600
نام
Albiceleste

174142

مطمئنا فرنچایز Gears of War یکی از مهم‌ترین فرنچایزها در تاریخ اکس باکس است، اما کدام نسخه بهترین و کدام یک بدترینِ آنها هستند؟پس از عرضه‌ی موفق بازی Gears of War در 2006 برای Xbox 360، این فرنچایز یکی از بهترین سری بازی‌های شوتر سینماتیک بوده است. با بخش چند نفره‌ی محشر و کمپینی فوق العاده ، Gears of War همیشه یکی از بازی‌های مورد علاقه‌ی طرفداران اکس باکس بوده است.

این بازی که در سبک تیراندازی سوم شخص است ، شباهت هایی به دیگر بازی شوترِ محبوب ، هیلو هم داشت و سیستمِ کاورگیری روان و فینیشرهای لذت بخش از نکات بارز دیگرش بودند. با این حال این سری نیز تاریخچه‌ی طولانی‌ای داشته و پستی و بلندی‌های زیادی را پشت سر گذاشته است. همانند Lands of Sera و مبارزان COGاش.

استدیوهای Epic، The Coalition و People Can Fly بارها فرمول ساخت بازی را تغییر دادند و با امتحان کردنِ مودها و مکانیزم‌های جدید ، بازی را دچار آزمایش‌های مختلف کردند. این مورد را می‌توان در جهان بازتر شدن Gears 5 و استراتژیِ Real Time شدن اسپین آف سری ، Gears Tactics به خوبی مشاهده کرد. اما کدام یک بهترین نسخه‌ی بازی بوده است و کدام یک در حد و اندازه‌ی Gears of War نبوده‌اند؟ در لیست زیر می‌توانید رتبه بندیِ ما از بازی را مشاهده کنید:




174143


7- (Gears of War Judgment (2013

سهم People Can Fly از Gears of War یک تجربه جالب بود که با چند نوآوری نیز همراه شد. گرچه این موارد نتوانستند هوادارانِ ناراضی از مکانیزم‌های گیمپلی همچون عدم تقویت کننده Active Reloads را جلب خود کنند. بخش داستانی هم که حول محور یک Baird جوان می‌چرخید ، مثل بخش مولتی پلیر چندان موفق نبود. اما فارغ از اینها بازی یک نقطه‌ی قوت نیز داشت و آن هم حالت OverRun بود. این مد رقابتی همراه با هیجان و یک گیم‌پلی تاکتیکال ، به شما اجازه می‌داد که نقش یکی از COG یا Locust ها را برعهده بگیرید و در قامت آنان بازی کنید.



174144


6- (Gears of War 4 (2016
همانند شماره‌ی قبل ، محصولِ The Coallition نیز یک فرمول جدید در ساخت Gears of War و ترکیبی از چند مورد مختلف است. از طرفی دیگر، بخش کمپین بازی که چند سال پس از Gears 3 جریان داشت با ساخت دوباره‌ی Sera لذت بخش بود؛ گرچه چندان هم بی نقض نبود و ایرادات خودش را داشت. برخی از این ایرادات را می‌توان نویسندگی نه چندان درخشان، صحنه‌های غیر الگوبرداری شده و دشمنان روبات‌وار که سر جای خودشان نبودند برشمرد.

قسمت مولتی پلیر بازی نیز گرچه سرگرم کننده بود اما گاهی اوقات از کنترل خارج می‌شد و بسیار هرج و مرج آمیز دیده می‌شد. بخش فنی بازی نیز گرچه به آن بدی نبودند، اما باز هم به بهتر کردن بازی کمک نکردند. در آخر می‌توان گفت که Gears بر روی اکس باکس وان برخی جلوه‌های بصری زیبا و گیم‌پلی خوب داشت که توانستند این عنوان را تا حدودی بالا بکشند.




174145


5- (Gears Tactics (2020

وقتی که حرف از بازی‌های RTS می‌شود، مقایسه‌ی عناوین این سبک با پرچمدارانی مثل StarCraft یا Age of Empires بسیار سخت است. گرچه Gears Tactics به حد و اندازه‌ی این بازی‌ها نمی‌رسد ، ولی یک تجربه‌ی خوب در سبک استراتژی Real Time است و مسیری جدید در IP را طی می‌کند.

حال باید دید که این بازی با پورت شدن روی کنسول می‌تواند به کارش ادمه دهد و زنده بماند یا نه. به هر حال Gears Tactics یک تجربه‌ی مفرح بر روی رایانه‌های شخصی است. با یک گروه 4 نفره که علاوه بر کنترل آنان می‌توانید خودتان نیز در مبارزات عمیق حضور پیدا کنید ، موارد بسیاری برای سرگرم ساختن مخاطب بدون آزار و اذیت وجود دارند.




174146

4- (Gears 5 (2019

وقتی Gears 4 به سمت نوآوری و مکانیزم‌های جدید رفت، دیدیم که بازی Gears 5 دست به چنین کاری نزد و ترجیح داد که سنتی‌تر عمل کند و در این مورد موفق هم شد. گرچه برخی المان‌های جهان باز Gears 5 ناخوشایند بودند ، اما همین که بودند و توانستیم آنها را تجربه کنیم خودش جای شکر داشت. بازی از خطی بودن فاصله گرفته بود و تمرکز بیشتری روی آزادی دادن به مخاطب داشت.

شخصی سازی‌ها به بازی روح و جان می‌داد. علاوه بر بخش مولتی پلیر، در بخش کمپین نیز با شخصی سازی کردن رفیق روباتیک‌تان Jack ، می‌توانستید دست به چنین اقدامی بزنید. در کنار ماموریت‌های فرعی ، Jack باعث می‌شد که عمق بیشتری به مبارزات و استراتژی‌ها در بخش تک نفره اضافه شود. همراه با کمپین فوق العاده‌ای که روی کیت دیاز می‌چرخد ، سلاح‌های دیوانه کننده و چندین حالت مولتی پلیر نیز در بازی وجود داشتند که Gears 5 را عنوانی درخور و شایسته می‌ساختند.




174327


3- (Gears of War (2006

خیلی ساده است. یک دلیل خیلی بزرگ برای ریمستر شدن این بازی پس از ده ها سال گذشت از انتشارش وجود دارد. از یک طرف باید این بازی را که نخستین عنوان از فرنچایز بود را ستود و از طرف دیگر تجربه‌ی Gears of War در ایام مدرن کمی سخت است و شاید چندان چشم نواز نباشد. هیچ کس نمی‌تواند منکر لذت بردنش از Gears 1 شود، گرچه برخی مشکلات فنی و هوش مصنوعی باعث آزار بازیکن می‌شدند.

درمورد سادگی و راحت بودنِ بازی نیز باید سخن گفت و باید متذکر شد که سختی‌های پیچیده‌ی عناوین امروزی را ندارد. شما در بازی نه Digger نه Cryo bell می‌بینید، بلکه فقط بوم شات‌ها و اره برقی‌ها و شلیک‌های انفجاری هستند که انتظارتان را می‌کشند. Gears 1 به خوبی بازی را متعادل می‌سازد و با گیم‌پلی لذت بخش‌اش ، مولتی پلیری دارد که هنوز هم سرگرم کننده است و سرورهایش میزبان افراد زیادی هستند.




174149


2- (Gears of War 3 (2011

این بازی که پس از Gears 2 و در سال 2011 منتشر شد ، یکی از موردانتظارترین عناوین Xbox 360 بود. آیا موفق ظاهر شد؟ تقریبا در همه‌ی ابعاد بله ، موفق شد. گرچه آخرین بازی اپیک گیمز در Gears همانند بازی پیش‌ترش عالی نبود ، اما با گیم‌پلی‌ای آشنا و لذت بخش توانست یک تجربه‌ی فوق العاده به بازیکن ارائه دهد.

قابل ذکر است که Gears 3 همانند دنباله‌های بعدی بازی ، چندان تغییرات زیادی در Gears ایجاد نکرد. هواداران نیز از این مورد راضی بودند چرا که سلاح‌های بی شمار، نقشه‌های بسیار عالی و مراحل شگفت انگیز بیشتر از حد انتظارات بودند و نیازی به تغییر چندانی نداشتند. در این نسخه از بازی اپیک گیمز شخصیت Lambent را نیز به ما معرفی کرد و شاهد متعادل شدن مبارزات بودیم. سازندگان همچنین حالت Horde Mode را نیز به بازی اضافه کردند و با قرار دادن المان‌های تاکتیکال باعث هر چه بهتر شدن بازی شدند.




174157


1- (Gears of War 2 (2008
این بازی به راستی سرآمد Gears است. گرچه بازی بدون ایراد نیست اما مکانیزم‌های عالی گیم‌پلی و نقشه‌های به یاد ماندنی باعث می‌شوند که نخستین دنباله‌ی Gears در رتبه‌ی اول لیست قرار بگیرد.چه کسی می‌تواند تعقیب و گریز در راهروهای Ruin را از یاد ببرد یا هرج و مرج Jacinto را به یاد نداشته باشد؟

طراحی مراحلِ فوق العاده در کنار صحنه‌های خاطره انگیز شما را در سفری قرار می‌دهند که به سمت Riftworm حرکت می‌کند. شاید این بازی تاریک‌ترین و احساسی‌ترین روایت داستانی را در فرنچایز داشته باشد. بازی با قرض گرفتن المان‌های موفق بازی قبلی ، مواردی به خود اضافه می کند که به هر چه بهتر شدنش کمک شایانی می‌کند.



 
آخرین ویرایش:

Madridista

کاربر سایت
Feb 2, 2008
2,876
نام
حسين
گیرز 2 از لحاظ پیشرفت نسبت به نسخه یک و داشتن صحنه های اپیک و حماسی واقعا یونیک بود. نه اینکه نسخه یک و سه نداشتن همچین چیزایی ولی توی نسخه دو همه چیز بالاترین حد ممکن قرار داشت.
 

Musician

کاربر فعال
Dec 16, 2006
1,263
به ترتیب
GEARS OF WAR 1
GEARS OF WAR 2
GEARS OF WAR 3
GEARS OF WAR ULTIMATE EDITON
GEARS OF WAR 4
GEARS 5
GEARS TACTICS
GEARS OF WAR JUDGMENT

از لحاظ لذت مولتی پلیر هم
GEARS OF WAR 2
GEARS OF WAR 1
GEARS OF WAR ULTIMATE EDITION
GEARS OF WAR 3
GEARS OF WAR 4
اینم فکر کنم آخرین کلیپ مولتی بود که گرفتیم.

هر موقع این بازی حرف تازه ای برای زدن داشت ارزش وقت گذاشتن هم داره وگرنه کیه که وقتشو بخواد پای تکرار و مکررات بزاره...
 
آخرین ویرایش:

HalfLife G

کاربر سایت
Feb 21, 2009
3,711
نام
مراد حلیمی
به ترتیب:
gears2
gears1
gears3
gears 4 و gears5 و gears j اصلا در حد سه گانه نبودن


بهترین نسخه در مجموع شماره 2 بود
هم کمپینش عالی بود و قشنگ اومده بودن کمپین شماره 1 رو تقویت کرده بودن / هم مولتیش عالی بود و هم گرافیک فک براندازی داشت زمان خودش
بعد از اون 1 بود که برای سال 2006 خیلی خفن و جدید بود و شماره 3 هم درسته در حد 1 و 2 نبود ولی پایان بخش خوبی برای سه گانه بود و با احترام سه گانه رو تموم کرد

بعد این سه گانه هر چی بازی از این ip اومد جهش خاصی درشون دیده نمیشد و یه جور مکمل برای سه گانه اصلی بودن تا شماره جدید...............واقعا جای خالی کلیف و تیمش بشدت احساس میشه برای توسعه گیرز

.
 

Holy Diver

کاربر سایت
Jun 2, 2010
1,705
نام
عرفان
من اولین بار که geow1 دیدم تو گیم نت بود و انقدر خفن و نو بود که رفتم همون موقع یه 360 خریدم به خاطرش. اگه بخوام نمره بدم به اولی 10 میدم به نسخه دوم 9 و قسمت سوم هم به خاطر گیم پلی تکراریش وسطش ولش کردم. وقتی دیدم قسمت پنجم هنوزم همون دیگه کلا امیدم از دست دادم به این فرنچایز.
 

Gotham Knight

کاربر سایت
Nov 28, 2012
1,082
بنظرم با اختلاف Gears of War 1 بهترین نسخه است.
لول دیزاین عالی، سختی خاص و دشمنای سرسخت بازی، باس فایت اخر، موسیقی با تم جنگی و فوق العاده و اتمسفر تاریک و گیرای بازی که حتی اپیک هم نتونست تو نسخه های بعدی تکرارش کنه

واقعا حساب تعداد دفعاتی که Gears 1 رو تموم کردم از دستم رفته و بعدش بهترین نسخه به ترتیب بنظرم Gears 3 و Gears 2 هست
 
آخرین ویرایش:

milad.ps4

کاربر سایت
Aug 5, 2014
3,589
نام
milad
عالیه بهزاد جان خسته نباشی 👍 👍 👍
من تا بحال هیچکدوم از این سری رو بازی نکردم اما چشم بسته gears of war 2 رو انتخاب می کنم یادمه یه گیم پلی ازش دیدم باورم نمیشد اون موقع بازی به این زیبایی باشه
 
  • Like
Reactions: ARTHUR WESKER

darksider666

کاربر سایت
Mar 8, 2016
1,049
نام
رضا قاسمی
سپاس - جاجمنت هم ایده های خوبی داشت محیط ها و مراحل هم جذاب بودند . در کل همه قسمت های سری جذابیت های خودشون رو دارن ولی سه گانه اصلی جهنمیه !گیرز 2 موقعی که در مسیر جسینتو هستید و تم گیرز رو میشنوید موبه تن آدم سیخ میشه . دقیقا حالت موسیقی Halo رو داره وقتی تم اصی نواخته میشه فقط میشه بگی Lets go !!
 
آخرین ویرایش:
  • Love
Reactions: ARTHUR WESKER

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر