اینترنت 20 مگابیتی از فروردین 93 عرضه می‌شود

djamir

کاربر سایت
Jul 8, 2011
613
نام
امیر

home-fiber.jpg



[h=2]> اینترنت 20 مگابیتی از فروردین 93 عرضه می‌شود[/h]
مدیرعامل شرکت ایرانیان نت از آغاز فاز مطالعاتی اجرای پروژه اتصال فیبرنوری به منازل ( FTTH ) خبر داد و گفت : فاز نخست این پروژه که اینترنتی با حداقل سرعت 20مگابیت در ثانیه را برای کاربران ارائه می کند، فروردین ماه سال 93 عملیاتی می‌شود.
حسین شفیع در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه فاز مطالعاتی پروژه اتصال فیبرنوری به منازل پس از دریافت مجوز فعالیت و صدور پروانه این اپراتور، آغاز شده است، گفت: این پروژه ظرف مدت کمتر از 18 ماه آینده به بهره برداری نهایی می رسد.
مدیرعامل اپراتور چهارم ارتباطات کشور با بیان اینکه برابر پروانه فعالیت درنظر گرفته شده برای این اپراتور، امکان ایجاد دسترسی به اینترنت برای کاربر نهایی با حداقل سرعت 20 مگابیت برثانیه و حداکثر 100 مگابیت بر ثانیه قابل اجرا است، اظهار داشت: شرکت ایرانیان نت با هدف توسعه اینترنت در کشور از حیث سرعت و دسترسی، در سال دوم فعالیت خود یک میلیون پورت پرسرعت، در سال سوم 3 میلیون پورت و تا پایان سال هشتم تعداد 6 میلیون و 870 هزار پورت فیبرنوری برای اتصال منازل به اینترنت پرسرعت راه اندازی می کند.
وی گفت: براین اساس تاکنون مبلغ 50 میلیارد تومان به عنوان حق ضمانت اولیه برای این پروژه پرداخت شده است و کل مبلغ این پروژه 150 میلیارد تومان است که باید به صورت اقساط توسط کنسرسیوم ایرانیان نت، به دولت پرداخت شود.
شفیع خاطرنشان کرد: براساس پیش بینی های انجام شده در طرح تجاری این پروژه، فاز نخست اتصال فیبرنوری به منازل فروردین سال 93 آغاز خواهد شد و پس از آن به مرور و براساس زمان بندی این پروژه در کل کشور اجرایی می‌شود.
مدیرعامل ایرانیان نت اضافه کرد: 20 درصد پروژه ایرانیان نت متعلق به شرکت ارتباطات زیرساخت است و 80 درصد آن نیز متعلق به بخش خصوصی و تعاونی است.
به گفته وی این پروژه یک برنامه 8 ساله است که توسعه آن به طور قطع به تعداد کاربران و تمایل آنها به دریافت این سرویس بستگی دارد اما آنچه که مهم است این است که با اجرای اتصال فیبرنوری به منازل، امکان دریافت اینترنت پرسرعت و با کیفیت برای کاربران فراهم می شود .

از آنجایی که امروزه توسعه فیبرنوری و دسترسی با ظرفیت بالا برای کسب و کارها و برای کاربران خانگی در همه دنیا به یک ضرورت تبدیل شده برنامه 5 ساله پنجم توسعه نیز به دسترسی کاربران ایرانی به اینترنت با سرعت بالا تاکید کرده است که براین اساس وزارت ارتباطات بخش عمده ای از این تکالیف را قرار است با اجرای شبکه ایرانیان نت تامین کند.

اتصالات باندپهن فیبر به خانه یا همان اتصالات FTTH، معرف اتصالات کابل فیبرنوری برای اماکن به صورت اختصاصی است و این سیستم ها که براساس نور هستند توان انتقال انبوهی از اطلاعات به شکل کارآمدتری از قبیل تلفن، ویدئو، دیتا و غیره را در مقایسه با شیوه سنتی کابلهای مسی دارا هستند.
فناوری Fibre To The Home به سرعت رو به گسترش است زیرا برتری هایی نسبت به فناوری های کنونی دارد که امکان اتصال پرسرعت تر و ظرفیت برد بیشتر نسبت به زوج های پیچیده رسانا و خطوط DSL از جمله آنها است.
اتصالات فیبر به خانه، تنها فناوری با پهنای باند کافی برای راه اندازی برنامه ریزی شده درخواست مشترکان با قیمت مناسب در دهه آینده است. به طوری که فیبر واقعا دارای پهنای باند نامحدودی است و علاوه بر اینکه فاصله دسترسی طولانی دارد ایجاد این شبکه به عنوان یک شبکه امن و یک رسانه استاندارد، زمان زیادی را سپری خواهد کرد.

منبع : خبرگزاری مهر


 

aMiRia_BIG

کاربر سایت
Sep 12, 2011
34
نام
امیر
من نمیدونم تا کی وعده وعید تازه بعدشم اینترانت 100 مگا هم باشه بدرد خودشون میخوره دیگه خودتون میدونید چیه جریان !
 

Abolfazl3007

کاربر سایت
Sep 11, 2007
1,986
نام
Abolfazl
برین دعا کنین عملی نشه مومنین ...

عملی بشه بیچاره میشیم .... 10 مگ ؟!؟ 10 ترابایت هم پهنای باند ، کوچکترین ارزشی نداره تو اینترنت ملی !!

دانلود و دسترسی به بازی و فیلم و ... کلا تعطیل ....
 

s.e.p.e.h.r

کاربر سایت
Aug 18, 2011
486
نام
sepehr
برین دعا کنین عملی نشه مومنین ...

عملی بشه بیچاره میشیم .... 10 مگ ؟!؟ 10 ترابایت هم پهنای باند ، کوچکترین ارزشی نداره تو اینترنت ملی !!

دانلود و دسترسی به بازی و فیلم و ... کلا تعطیل ....
اینترانت نیست.تو خبر گفته اینترنت
طبیعتا باید نامحدود باشه وگرنه حداقل در عرض یه روز ده گیگو میگیریم.
 

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Feb 22, 2011
17,148
نام
∂αнмα
دوستان چرا هی فاز منفی میدین یکم خوش بین باشید نسبت به این مسله چند تا نشستند یه سری شایعات درست کردن که من خودم شاهد تکذیب شدن بارها و بار های اونها تو فضای اینترنت و تلوزیون بودم به چه زبون دیگه این مسئول ها بگن

"میدونم یه روز خوب میاد"​


---------- نوشته در 02:07 AM اضافه شد ---------- نوشته قبلی در 02:02 AM ارسال شده بود ----------

ایجاد دسترسی به اینترنت برای کاربر نهایی با حداقل سرعت 20 مگابیت برثانیه و حداکثر 100 مگابیت بر ثانیه قابل اجرا است
این قسمتش یکم بو داره فکر نکنم تو کره جنوبی هم همچین تعرفه هایی پیدا بشه دیگه چه برسه به ایران که یک دهم (شایدم کمتر) زیر ساخت های اینترنت کره رو هنوز پیدا نکرده
 

Al!reza

کاربر سایت
Jul 27, 2011
7,549
نام
Alireza
نکته جالب اینجاست که 150 میلیارد دارن به دولت به عنوان حق تجاری پرداخت میکنن پس یعنی انترنت ـه .. شبکه ملی نیست
نکته بعدی 150 میلیارد رو شوما تقسیم 8 میلیون پورت بکنی میشه به عبارتی 19 هزار تومان ... که به گفته خودشون حداقل 20 میگ ـه
خب اینا بخوان 100% هم سود بکنن نباید بیشتر از 35 هزار تومن تو ماه باشه ...
یعنی 150 میلیاردی که سرمایه گذاری کردن میشه 300 میلیارد و خیلی هم خوبه براشون :d
نکته بعدی وارد شدن نت به کشوره چون زیر ساخت تعهد داده 8 میلیون پورت 20 میگ بده به ایرانیان پس بعد از 2 سال حق انحصاری ایرانیان باید یه pop های دیگه که 9 تا هستن هم این نت رو بده ...
اگر زیر قولشون نزنن تو 4 سال دیگه میشه امیدوار بود اکثر قشر گیمر جامعه از نت ها داشته باشن و قیمت نت هم فوق العاده پایین بیاد ... هرچند بعیده همچین چیزی :|
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر