اپراتور چهارم ~ تلفن ثابت

™SHADOW

کاربر سایت
Jul 21, 2008
1,813
نام
آ میز مـِــیتی ** ( مــَهدی )
سلام ...:)
دیگه توی تاپیک اپراتور سوم ادامه ندید که قاطی نشه ...

با تشکر از شما و MASOUD_MW2

دیگه هر بحثی هست بیارید اینجا
 

™SHADOW

کاربر سایت
Jul 21, 2008
1,813
نام
آ میز مـِــیتی ** ( مــَهدی )
اپراتور چهارم با اینترنت 8 مگابیتی برای منازل

وزیرارتباطات: یکی از کاربردهای این شبکه ارائه فیلم به صورت درخواستی (video on demand) است که پهنای باند مناسب این سرویس حداقل 8 مگابیت بر ثانیه و بالاتر است که در داخل شبکه این پهنای باند را در اختیار کاربران قرار می‌دهیم .




وزیر ارتباطات گفت: حداکثر پهنای باند اپراتور فناوری اطلاعات(اپراتور چهارم) متناسب با کاربرد متفاوت خواهد بود اما برای مثال در سرویس ویدئو درخواستی حداقل پهنای باند 8 مگابیت بر ثانیه به منزل کاربران ارائه خواهد شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از فارس، رضا تقی‌پور در خصوص اینکه اپراتور فناوری اطلاعات دسترسی به چه پهنای باندی را برای کاربران فراهم می‌کند، اظهار داشت: بهتر است فعلاً نام این اپراتور را اپراتور IT نگذاریم.
وی ادامه داد: این اپراتور شبکه‌ای است که خدمات دیتا را ارائه می‌کند و پهنای باند مورد نیاز آن بستگی به کاربردها و سرویس‌های ارائه شده از طریق این شبکه دارد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: برای مثال یکی از کاربردهای این شبکه ارائه فیلم به صورت درخواستی (video on demand) است که پهنای باند مناسب این سرویس حداقل 8 مگابیت بر ثانیه و بالاتر است که در داخل شبکه این پهنای باند را در اختیار کاربران قرار می‌دهیم.
به گزارش فارس، پیش از این قائم مقام وزیر ارتباطات در امور بین الملل و فناوری از راه‌اندازی اپراتوری برای فعالیت در لایه دسترسی در آینده نزدیک خبر داده بود.
بنابراین گزارش، مهدی اخوان بهابادی گفته بود: بستر فعالیت این اپراتور فیبر نوری خواهد بود و در پروژه رساندن فیبر نوری (FTTX) قرار است فیبر تا در منازل کشیده شود.
 

™SHADOW

کاربر سایت
Jul 21, 2008
1,813
نام
آ میز مـِــیتی ** ( مــَهدی )
اپراتور چهارم كشور كاملاً خصوصي است.

خبرگزاري فارس: قائم مقام وزير ارتباطات با اشاره به اينكه دولتي بودن اپراتور فناوري اطلاعات مغاير با كوچك‌سازي دولت و اصل 44 است، گفت: اپراتور لايه دسترسي يك اپراتور خصوصي خواهد بود.





مهدي اخوان بهابادي در گفت‌وگو با خبرنگار فناوري اطلاعات خبرگزاري فارس درخصوص چهارمين اپراتور كشور گفت: بنابر تصميم وزارت ارتباطات قرار شد اپراتور چهارمي با نام اپراتور "فناوري اطلاعات " وارد بازار شود كه حوزه فعاليت آن لايه دسترسي و فيبر نوري خواهد بود.
قائم مقام وزير ارتباطات در فناوري و امور بين‌الملل در خصوص اينكه اين اپراتور خصوصي يا دولتي خواهد بود، گفت: با توجه به اينكه دولتي بودن اپراتور فناوري اطلاعات مغاير با كوچك‌سازي دولت و اصل 44 است، بنابراين اين اپراتور نمي‌تواند دولتي باشد و خصوصي خواهد بود.
وي در خصوص اينكه آيا فعاليت اين حوزه در زمينه فيبر در برگيرنده adsl و dial up نيز خواهد بود و احتمالاً به علت اشتراك حوزه كاري تداخلي بين اپراتور IT و شركت‌هاي pap پيش نخواهد آمد، گفت: طبيعتاً شبكه دسترسي، adsl و dial up را نيز در بر مي‌گيرد اما تدابيري انديشيده خواهد شد كه حوزه كاري اين اپراتور و papها حداقل تداخل را داشته باشد.
همچنين اخوان در خصوص حداكثر سرعت دسترسي قابل ارائه از سوي اپراتور IT، اظهار نظر نكرد و اعلام اين مطلب را به آينده موكول كرد.
اخوان در عين حال خاطر نشان كرد: سرعت دسترسي اين اپراتور به اندازه‌اي خواهد بود كه سرويس‌هايي نظير IPTV بر روي اين شبكه قابل ارائه باشد.
به گزارش فارس، پيش از اين مسئولان شركت مخابرات در اظهار نظري در خصوص ويژگي‌هاي سرويس IPTV اين شركت، گفته بودند: حداقل سرعت لازم براي استفاده از امكانات سرويس IPTV نظير ويدئو درخواستي با كيفيت مطلوب 2Mbps است.



پ ن : تنها چیزی که به چشم میخوره معلوم نیست حداقل 8 مگه یا 2 مگ
 

™SHADOW

کاربر سایت
Jul 21, 2008
1,813
نام
آ میز مـِــیتی ** ( مــَهدی )
مقدمات راه‌اندازی اپراتور چهارم IT با همکاری رگولاتوری در حال انجام است


وزیر ارتباطات: مقدمات راه‌اندازی اپراتور چهارم IT با همکاری رگولاتوری در حال انجام است
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با همکاری رگولاتوری مراحل مقدماتی اعطای پروانه اپراتور چهارم IT درحال انجام است.
به گزارش آژانس خبری صنعت ارتباطات (سینا)، رضا تقی‌پور در جمع خبرنگاران گفت: کارهای اولیه اپراتور چهارم فناوری اطلاعات انجام شده، چارچوب پروانه آن مشخض شده تا بتوانیم زیرساخت‌های فناوری اطلاعات را برای پیاده‌سازی دولت الکترونیک توسعه دهیم.
وی افزود: مطالعات مقدماتی اعطای پروانه آن را سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی انجام داده اما زمان مشخصی برای اعطای پروانه معین نشده است.
او همچنین در مورد گسترش پهنای باند در ایران تاکید کرد: ظرفیت شبکه داخلی در مهر ماه به ۴۷۰ گیگا بیت در ثانیه می‌رسد. طراحی‌های اولیه شروع شده و فاز به فاز انجام می‌شود. با انجام فازها که پایان برنامه پنجم خواهد بود، پهنای باند وسیعی در اختیار تمامی مردم قرار خواهد گرفت.
تقی پور در ارتباط با زیرساخت‌های بانکی عنوان کرد: مشکل جدی در زیرساخت بانک‌های کشور نداریم. بعضا گله‌هایی وجود داشت و ما جواب دادیم که شما ارتباطات نقطه به نقطه خریداری کرده‌اید که شبکه‌ای شدن آن نیاز به بازطراحی دارد. بانک‌ها به شرکت‌های مخابرات استانی و شرکت ارتباطات زیرساخت مراجعه کنند تا آنها با طراحی‌هایشان سرویس و خدمات را با SLA مشخص در اختیار بانک‌ها قرار دهند.
وی درپاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گفته می‌شود ایران جزو یکی از ۱۵ سیاه چاله اینترنتی دنیا است، گفت: معتقد نیستم ایران جز سیاه چاله‌های ارتباطات بین‌الملل است، حملاتی که به سایت‌های ما می‌شود این است که ما جز اهداف این نوع تعابیر هستیم و با افتتاح مسیر ترانزتیت ارتباطات شمال به جنوب، از این نوع پروژه‌ها برای اینکه ایران تبدیل به هاب منطقه شود و جمهوری اسلامی مسیر ارتباطات باشد باتوجه موقعیت خاص جغرافیایمان در برنامه داریم.
او در پاسخ به این سوال که آیا از هفته آینده سایت‌های دولتی که سرورهایشان را در داخل کشور هاست نکرده‌اند، فیـــــلتر خواهند شد، اظهار داشت: اطلاعاتی که مربوط به دولت و سایت‌های دولتی است باید در جای امنی نگهداری شود و بارها ثابت شده که سرورهای خارجی جای امنی برای نگهداری اطلاعات جمهوری اسلامی نیست و گفته شده باید سایت‌های دولتی سرورهایشان را تغییر دهند اما مشخص نیست که از چه زمانی سایت‌هایی که سرورهای خارجی‌شان را به داخلی تغییر ندهند، فیـــــلتر می‌شوند.
 

™SHADOW

کاربر سایت
Jul 21, 2008
1,813
نام
آ میز مـِــیتی ** ( مــَهدی )
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات :
اپراتور چهارم برای توسعه دولت الکترونیک در کشور ضرورتی انکارناپذیر است


به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر رضا تقی پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه دو افتتاح شبکه ارتباطات زیرساخت در جمع خبرنگاران اظهار داشت : بحث میزبانی سایت های دولتی در داخل کشور از مدتهای مدیدی طرح بوده است چرا که ما معتقدیم سایتهای دولتی با توجه به ضرورت ایمنی لازم است در داخل کشور میزبانی شوند.

تقی پور با تاکید بر اینکه میزبانی سرورهای خارجی امن نیستند ، در مورد زمان دقیق *****ینگ سایتهایی که میزبانی آنها در خارج از کشور صورت می گیرد ، گفت: کمیسیون جرایم رایانه ای با توجه به وظایف خود موظف به تصمیم گیری در این خصوص بوده البته اجرای این بحث برعهده وزارت ارتباطات است .

وی در مورد زمان اجرای این طرح اظهار بی اطلاعی کرد.


تقی پور با تاکید بر اینکه مشکل جدی در ارتباط با زیرساخت های بانکی کشور وجود ندارد ، ادامه داد: بانک ها زیرساخت ها را به صورت نقطه به نقطه خریداری کرده اند که البته باید مجدد بازبینی شود.

وی گفت: با توجه به طراحی های حرفه ای شرکت های مخابراتی می توانیم سطح خدمات مشخصی به بانک ها با کیفیت بالا ارائه دهند .


وزیر ارتباطات در پاسخ به سوالی در مورد اینکه ایران را جزء سیاهچاله های ارتباطی بین المللی مطرح کرده اند این تعبیر را نامناسب خواند و گفت: در تلاش هستیم ایران را تبدیل به هاب منطقه کنیم البته با توجه به اینکه ایران در یک موقعیت استراتژیک قرار دارد ارتباطات آن در معرض تهدید کشورهای خارجی است.

وی در مورد بحث اپراتور چهارم کشور که قرار است در حوزه فناوری اطلاعات فعال شود ، گفت: اپراتور چهارم برای توسعه دولت الکترونیک در کشور ضرورتی انکارناپذیر است. در این میان سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اطلاعات مربوط به پروانه این اپراتور را مشخص کرده و چارچوب اصلی این پروژه آماده شده است.



تقی پور در پاسخ به سوالی مبنی بر محدودیت سرعت اینترنت تا سقف 128 کیلوبیت در ثانیه گفت: هم اکنون برای مراکز کاربردی و دانشگاهی محدودیت ارائه اینترنت وجود ندارد. در برنامه پنجم توسعه اقتصادی کشور نیز پیش بینی شده این محدودیت برای همه مراکز و نقاط در داخل کشور برداشته شود.

وی با بیان این که غاین مساله متفاوت از اینترنت است گفت: به تعبیری دسترسی به اینترنت یک جز بسیار کوچک از شبکه ارتباطی است و تا زمانی که در داخل کشور نیاز به بحث های الکترونیکی مانند آموزش از راه دور احساس نشود این مقدار سرعت پاسخگو خواهد بود.
وی گفت: برای اجرای دولت الکترونیکی شبکه ای با پهنای باند بالا بدون محدودیت نیاز خواهیم داشت همچنینی برای ارتباط با سایت های خارجی نیز باید دریافت اطلاعات به نحو مطلوبی مدیریت شود.

وزیر ارتباطات در مورد وضعیت فعلی شبکه ملی اینترنت نیز گفت: این پروژه فاز به فاز در حال انجم است و پیش بینی می شود در مهرماه ظرفیت شبکه داخلی به 470 گیگابیت بر ثانیه برسد که به این معنی است که ما همه ترافیک را بتوانیم در داخل کشور جا به جا کنیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به *****ینگ سایتهای دولتی که در خارج از کشور میزانی می شود ، بر لزوم امنیت اطلاعات این سایتها تاکید کرد و گفت: کمیسیون جرایم رایانه ای با توجه به وظایف خود موظف به تصمیم گیری در مورد مسدود کردن این سایتها است و اجرای این بحث برعهده وزارت ارتباطات خواهد بود.


به گفته وی با انجام فازهای مختلف شبکه ملی اینترنت تا انتهای برنامه پنجم توسعه ، پهنای باند بالایی را در اختیار همه مردم خواهیم گذاشت.
 

Horror

Valar Morghulis
کاربر سایت
Mar 16, 2010
4,234
نام
Mohammad
می ترسم یواش یواش یه ۱ مګ هم برسه.

اگه این یک مگشون به صورت اختصاصی (ددیکیت) با پینگ خوب باشه هم ما راضی هستیم. :|
فقط اگه باز بحث قیمت شد نگن ماهی یک میلیون یا نگن باز محدوده و برای هر گیگ اضافه خداد تومان باید بدید !!! /:)
 

™SHADOW

کاربر سایت
Jul 21, 2008
1,813
نام
آ میز مـِــیتی ** ( مــَهدی )
باو برو سَرِ اصل مطلب :biggrin1:
کی میاد ؟!
حساب باز کن رو حرفشون ...
فیبر نوری تا در منازل ...

یه دهه طول میکشه :D
بلکه بیشتر

فقط گفتن یه امر ضروریه
 

spiderman2007

کاربر سایت
Nov 10, 2007
2,407
نام
امیر
بهتر بود به جای اینکه بگن خصوصی هست بگن مال "سپاه" هست.
چون هرچی خصوصی میشه ، میشه مال سپاه

فکر کنم google هم شیل*تر باشه.



وقتیم بیاد احتمالا توش 90 درصد سایت ها فیل تره:D


همین الان هم بیشتر از 90% سایت ها شی*لتر هستن.:d
 

alimami

کاربر سایت
Feb 13, 2008
3,028
نام
علی
اگه این اپراتور راه بیوفته سرعت ها بالا میره و قضیه بین شرکت ها رقابتی میشه. اینجوری می تونیم امیدوار باشیم که سرعت و کیفیت بره بالا و قیمت ها هم سیر نزولی پیدا کنند. این به نفع همست. به علاوه به احتمال زیاد این اپراتور یکی از مشتقات یکی از شرکت های خارجیه(مقل ایرانسل که مشتق MTN هست) پس این احتمال وجود داره که کیفیت و هزینه ها مطلوب باشه.
این سایت یک ISP کاناداییه:
http://www.rogers.com/web/link/hispeedBrowseFlowDefaultPlans

سرعت و محدودیت ها رو مقایسه و بررسی کنید.
اینجا حتی با سرعت فوق خفن 50 مگ هم 175 گیگ محدودیت داره. یعنی محدودیت یه امر غیر قابل اجتناب و طبیعیه.
 

Daedalus

کاربر سایت
Apr 8, 2010
12,576
نام
فرهود
اگه این اپراتور راه بیوفته سرعت ها بالا میره و قضیه بین شرکت ها رقابتی میشه. اینجوری می تونیم امیدوار باشیم که سرعت و کیفیت بره بالا و قیمت ها هم سیر نزولی پیدا کنند. این به نفع همست. به علاوه به احتمال زیاد این اپراتور یکی از مشتقات یکی از شرکت های خارجیه(مقل ایرانسل که مشتق MTN هست) پس این احتمال وجود داره که کیفیت و هزینه ها مطلوب باشه.
این سایت یک ISP کاناداییه:
http://www.rogers.com/web/link/hispeedBrowseFlowDefaultPlans

سرعت و محدودیت ها رو مقایسه و بررسی کنید.
اینجا حتی با سرعت فوق خفن 50 مگ هم 175 گیگ محدودیت داره. یعنی محدودیت یه امر غیر قابل اجتناب و طبیعیه.

محدودیت وجود داره اما کیفیت اینترنت نامحدودشون خوبه !
ما اگه محدودیت دار بگیریم بنفعمونه چون نامحدود بی خودی گرونه و سرعتشم ماشالله میندازن !
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر