PS4 Emulators

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Feb 22, 2011
17,158
نام
∂αнмα
اگه صفحه گیت هاب پروژه رو نگا کنید
A project done for fun, and for technical research
The only reason I have started this project is for learning 3D graphics; I don't intend it to become a serious application
نوشته که، برای تحقیقات و یادگیری گرافیک 3D ساخته شده، و قصد نداره که تبدیل به یه نرم افزار جدی بشه.
گرچه پروژه اوپن سورس هست، ولی امید زیادی بهش نیست (حداقل فعلا)
جدای این همینی که ایشون تا اینجا اومده خیلیه الان در حال حاضر به غیر این امولاتور سه تا امولاتور دیگه هم در دست ساخته معروف ترینشون Orbital ـه که پارسال تازه تونست سیستم عالم PS4 رو دست و پا شکسته بوت کنه و الان چند ماهیه دیگه ازش خبری نیست اینم مطمعن باش رو هوا ملت میزننش شبیه ساز xbox 360 رو هم همینجوری شد طرف پا پس کشید یـ نفر اومد کد هاش رو برداشت استفاده کرد ظرف 6 ماه اینجورا کاری کرد Halo 3 قابل بازی شد روش !!!
 

33505775

کاربر سایت
May 17, 2013
711
نام
محمد علی
Spine is a new Playstation 4 emulator, 20-50 games can go in-game, demo available for download - DSOGaming

عجیب ساخت شبیه ساز رقابتی شده این فک کنم پنجمین شبیه ساز PS4 باشه ای کاش همشون با هم جمع بشن رو یـ شبیه ساز کار کنن
تقریبا اخرش هم همین میشه یعنی یکی دو تاشون باقی می مونند (اونایی که زودتر پیشرفت کردن) بعد بقیه دولوپر ها میان تو تیم اونا
 

m.a.t

کاربر سایت
Dec 31, 2005
3,092
نام
محمد علی
Spine is a new Playstation 4 emulator, 20-50 games can go in-game, demo available for download - DSOGaming

عجیب ساخت شبیه ساز رقابتی شده این فک کنم پنجمین شبیه ساز PS4 باشه ای کاش همشون با هم جمع بشن رو یـ شبیه ساز کار کنن
فکر نمی‌کنم امکانش باشه. الان سه تایی که یه خروجی‌هایی دارن میدن (که یکی‌شون هم اینه) هر کدوم یه رویکرد کاملاً متفاوت دارن
یکی که الان توی تاپیکش هستیم بر اساس شبیه سازی نرم‌افزاری مثل اکثر شبیه سازهاست.
Orbital داره بر اساس VM کار می‌کنه
Spine هم می‌خواد مثل wine یه Compatibility Layer توسعه بده.
هر کدوم از اینا انقدر با بقیه متفاوته که فکر نمی‌کنم بشه ترکیبشون کرد.
 

m.a.t

کاربر سایت
Dec 31, 2005
3,092
نام
محمد علی
اسم تاپیک یه ذره آف شده.
نسخه جدیدی از Spine منتشر شده که پیشرفت قابل توجهی نسبت به دو سال پیش داشته. حدود ۱۰۰۰ تا بازی رو تست کردن و ۲۵٪ اونا به وضعیت Ingame رسیده. البته فکر می‌کنم اکثر اونا دو بعدی هستن.
وضعیت Ingame هم البته معنیش این نیست که اخ جون برم دانلود کنم و زانوم تو گوش سونی و این حرفا:D
وضعیت این شکلیه:


لیست بازی‌های تست شده و وضعیت اونها:

بیلد منتشر شده هم برای لینوکسه. روی ویندوز فعلا چیزی نیست.
 

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Feb 22, 2011
17,158
نام
∂αнмα
اینم RPCS4 که توسط DH یکی از بنیان گذار های RPCS3 در حال ساخته :

View attachment 8nPR0f0U6IvOvIN1.mp4

خیلی مونده تا به بقیه رقبا برسه ولی خوب از تیم RPCS هر چه رسد نیکوست

پ.ن : اسم تاپیک تغییر داده شده از این به بعد تمام اخبار و مسائل مختلف مربوط به شبیه ساز های PS4 در این تاپیک گذاشته میشه
 
آخرین ویرایش:

m.a.t

کاربر سایت
Dec 31, 2005
3,092
نام
محمد علی
حدود ۹ ماه از آخرین پست این تاپیک می‌گذره و در این مدت وضعیت کمی پیشرفت داشته.
در حال حاضر ۶ شبیه‌ساز برای PS4 در حال توسعه‌است که یکی‌شون وعده اجرای بازی‌های PS5 رو در آینده‌ای نامعلوم داده.

شبیه‌سازهای فعلی PS4 این‌ها هستن:
منبع باز: gpcs4, fpps4, kyty و PS4Delta

منبع بسته: spine, orbital, rpcs4

از rpcs4 و orbital خیلی وقته که خبری نیست و چون منبع باز هم نیستن نمیشه گفت در حال رها شدن یا داره روشون کار میشه.
در بین منبع بازها هم PS4Delta به صورت قطعی توسعه‌اش متوقف شده و پرونده‌اش رو باید بسته شده بدونیم.

بین شبیه‌سازهای فعال سه رویکرد اتخاذ شده

- رویکرد Compatibility Layer:
مثل کاری که wine انجام میده. در واقع کدهای اجرایی PS4 و زبان ماشین اون x86 ـه و در نتیجه اگر API ها و Library های لازم وجود داشته باشه، میشه هر فایل اجرایی Ps4 رو روی یه سیستم‌عامل دیگه اجرا کرد.
مثل الان که میشه بازی‌های ویندوزی رو روی لینوکس با Proton که نسخه‌ای از Wine هست اجرا کرد.
در حال حاضر جز rpcs4 و orbital، همه شبیه‌سازهای فعال از این روش استفاده می‌کنن و موفق‌ترین نتایج رو هم ایجاد کردن.

- رویکرد VM
از اون‌جایی که ps4 در واقع یه شبه PC با معماری x86 ـه، اصولا باید بشه به روشی سیستم عامل اون رو روی یک ماشین مجازی بوت کرد و در نتیجه یه کنسول شبیه سازی شده کامل داشت.
این تئوری پشت شبیه ساز orbital بوده که خیلی وقت هم هست ازش خبری نیست.

در مورد RPCS4 هم که هیچ اطلاعاتی وجود نداره اما ممکنه مثل کار قبلی DH یه شبیه‌ساز سخت افزاری باشه یا این که یکی از دو روش بالایی رو استفاده کنه.

به تاریخ نوشته شدن این پست، چهار شبیه ساز spine, fpps4, gpcs4, kyty یه حدی از خروجی رو نشون دادن.
و خب بهترین نتیجه رو هم Spine تولید کرده و kyty هم نتیجه‌اش بد نیست و همین طور مدعی ـه که در آینده می‌تونه با Ps5 هم سازگار باشه.
 
آخرین ویرایش:

m.a.t

کاربر سایت
Dec 31, 2005
3,092
نام
محمد علی
بعد از kyty و spine که در این مدت اخیر به وضعیت ingame توی یک سری بازی‌ها رسیدن و ویدیوهایی ازشون منتشر شد، fpPS4 هم نسخه جدیدی
منتشر کرد که یه چند تایی بازی دو بعدی رو هم اجرا می‌کنه. این هم مثل اون دو تا Compatibility Layer ـه و با فری پاسکال نوشته شده.


دانلود:

کد منبع (که اپدیت هم نیست):
GitHub - red-prig/fpPS4: PS4 compatibility layer (emulator) on Free Pascal
 

m.a.t

کاربر سایت
Dec 31, 2005
3,092
نام
محمد علی
بعد از هفت تا شبیه ساز قبلی PS4 که قبلا نام برده شده بود، هشتمین شبیه ساز PS4 هم اعلام وجود کرد:D
GitHub - ultimaweapon/obliteration: An experimental PS4 emulator written in Rust

کم کم تعداد شبیه سازهای PS4 از تعداد بازی‌هاش هم بیشتر میشه.

این شبیه ساز برمبنای kyty توسعه پیدا کرده. با این تفاوت که توسعه دهنده‌اش داره اون رو به استفاده از زبان برنامه نویسی Rust منتقل می‌کنه.
انگیزه‌اش از توسعه این شبیه ساز رو هم 4 چیز عنوان کرده:

۱- کاملا منبع باز بودن
۲- تغییر مسیر Kyty به سمت PS5 و عدم تمرکز روی PS4
۳- توسعه شبیه سازی که روی لینوکس هم کار کنه
۴- توسعه شبیه سازی که برمبنای Rust باشه

فعلا هیچی رو اجرا نمی‌کنه و در مرحله انتقال کد منبع از C++ به Rust قرار داره.
 

m.a.t

کاربر سایت
Dec 31, 2005
3,092
نام
محمد علی
الان با سیستم که کارت گرافیک 1050 ti داره به پردازنده نسبتا قدرتمند میشه بازی های ps4 رو بازی کرد ؟
با هیچ سیستمی نمیشه نتیجه قابل بازی از این شبیه سازها گرفت.
در شبیه سازی سه بعدی که همه‌شون وضعشون خرابه، توی بازی‌های ساده دو بعدی هم خروجی بعضاً مشکلی داری دارن.
هنوز فاصله زیادی داریم تا قابل کاربرد بشن.
الان برای علاقه‌مندان به مسائل فنی و ... جالب هستن.
 
  • Like
Reactions: Adam and milad.ps4

m.a.t

کاربر سایت
Dec 31, 2005
3,092
نام
محمد علی
چند روزه شبیه ساز rpcs4 که توسط DH (اولین توسعه دهنده‌ی RPCS3) توسعه پیدا می‌کنه به صورت منبع باز روی گیت‌هاب منتشر شده.
هنوز هیچی رو اجرا نمی‌کنه اما سابقه خوب DH و کد بیس خوبی که برای RPCS3 نوشته این امید رو میده که بالاخره تا ۲۰۳۰ بشه بازی‌های PS4 *اهم اهم بلادبورن اهم اهم* رو روی PC رفت.
فعلا فقط روی لینوکس هیچ کاری نمی‌کنه و امکان کامپایلش روی ویندوز و اجرا کردنش و هیچ کاری نکردن وجود نداره.
برای دانلود سورس و کامپایل توسط خودتون:
GitHub - RPCSX/rpcsx
بعدش می‌تونید هیچ کاری باهاش نکنید.

Nekotekina و KD11 که در حال حاضر توسعه دهنده‌های اصلی RPCS3 هستن هم یه مشارکت جزئی در این داشتن.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر