اولین اطلاعات از Engine جدید TES V : SKYRIM

Isildur

Rise and Shine Mr. Freeman
کاربر سایت
Dec 10, 2006
8,617
نام
امیرحسین
20110118crtn_gr.jpg


بعد از مدت ها از اعلام آقای تاد هاوارد طراح ارشد Bethesda مبنی بر استفاده از موتور جدید برای عنوان TES V که Creation نام دارد ،بالاخره GameInformer لیستی از قابلیت ها و تغییرات آن نسبت به موتور قبلی شرکت یعنی Gamebyro منتشر کرد ، که بازه ی گسترده ای از تغییرات عظیم گرافیکی تا ساختار ماموریت ها ، هوش مصنوعی و تعامل با NPC ها را شامل می شود ، مشروح این تغییرات به شرح زیر است :

گرافیک :


ساختن دنیای عظیم Elder Scrolls همیشه نیاز به آخرین پیشرفت های گرافیکی داشته است ، که نورپردازی دینامیک و سایه های پویا و گسترده بخشی از آنند .

طبق گفته ی تاد هاوارد در بازی جدید به لطف موتوری قدرتمند شاهد یک نورپردازی پویای بسیار پیشرفته به همراه سایه هایی خواهیم بود که به صورت پویا برای همه ی اشیاء موجود بوده و به باورپذیر تر شدن همه چیز کمک بسیاری کرده اند .

دیگر پیشرفت عظیم بازی در بخش گرافیکی ساختار جدید گیاهان و واکنش آن ها نسبت به فعالیت های محیطی است ، به طور مثال درختان نسبت به وزن و ابعاد خویش به طور متفاوتی نسبت به باد های در حال وزش ! واکنش نشان خواهند داد !

از دیگر وِیژگی های محیطی این موتور می توان به بازسازی پدید های طبیعی چون برف و باران به صورت کاملا پویا و مبتنی بر شرایط جوی اشاره کرد.

مطمئنا شما ویژگی Draw Distance بی نظیر Oblivion را به یاد دارید ، حالا تاد هاوارد قول داده تا در بازی جدید با یک دورنمایی فوق العاده قدرتمند ، طبیعی و پیشرفته طرف خواهیم بود که با توجه به کوهستانی بودن بافت سرزمین Skyrim بسیار ضروری به نظر می رسد.

رفتار NPC ها :

یکی از بزرگترین انتقاداتی که به OBLIVION و بعد ها FALLOUT 3 وارد بود و در مقایسه با آثار BIOWARE بسیار مشهود ، نحوه ی تعامل با شخصیت های مختلف و سیتم انتخاب دیالوگ ها بود ، در اسکای رم ، NPC ها هنگام صحبت دیگر فقط مقابل شما بی حرکت نخواهند ایستاد بلکه در حین انجام دادن کار خود با شما به صحبت خواهند چرداخت ، همچنین همه ی NPC های بازی شاغل بوده و مثلا ممکن است یکی کارگر معدن باشد ! همچنین بسته به ویژگی های شخصیتی آن ها ممکن است شاهد رفتارهای متفاوتی از آن ها باشید !

در SKYRIM برخلاف OBLIVION رفتار ها NPC ها با شما نسبت به روابطتان تنظیم می شود ، مثلا ممکن است نیمه شب سرزدن به یک دوست با استقبال او مواجه شود اما برای فردی که شما را نمی شناسد شما شاید یک دزد یا یک مزاحمید !

Animations :


طبق گفته ی تاد هاوارد Skyrim از یک ساختار بسیار پیشرفته و هنرمندانه در بخش انیمیش به کمک موتور مشهور HAVOK استفاده خواهد کرد و اولین عنوانی خواهد بود که این سطح تکنولوژی را در چنین ابعادی به کار میگیرد .

این تکنولوژی به سازندگان اجازه میدهد تا نرم ترین و طبیعی ترین حرکت ها را برای شخصیت ها رقم زده و آنها را قابل باورتر از قبل کنند.

همچنین این سیستم اجازه ی خلق انیمیشن های میتنی بر موقعیت را موتور داده و به هیچ وجه شاهد انیمیشن ها ی از پیش تعیین شده و اسکرپیت نویس شده نخواهیم بود .

یکی از ارکان این بازی را DRAGON های معروف سری تشکیل خواهند داد که به گفته ی هاوارد شاهد حرکات شگفت انگیز و بسیار طبیعی از آن ها خواهیم بود.

ساختار ماموریت ها :


OBLIVION و بازی قبل از آن یعنی MORROWIND هر دو از ساختار مشابهی برای ماموریت های جانبی بهره می بردند که تصادفی بودن آن بعضا باعث غیر قابل انجام دادن آن ماموریت برای یک شخصیت با کلاس و Level خاص آن می شد ، همچنین کشته شدن شخصیت ماموریت دهنده باعث غیرقابل انجام دان شدن آن ماموریت برای همیشه می شد ، اما SKYRIM ساختار کاملا متفاوتی برای ماموریت های جانبی خواهد داشت ، در SKYRIM ، ماموریت های جانبی بسته یه شخصیت ، کلاس ،نژاد و Level شما به شما پیشنهاد خواهند شد و به جذابیت کار خواهند افزود و با این ساختار اکثر بازی کنندگان را به انجام ماموریت ها مشتاق خواهد کرد .

همچنین مشکل عناوین قبلی یعنی کشته شدن فرد ماموریت دهنده بر طرف شده و در صورت وقوع این اتفاق یکی از دوستان یا بستگان او این کار را انجام خواهد داد ، که البته بسته به شرایط پیش آمده نحوه ی تعامل او با شما متفاوت خواهد بود !


در کل به نظر می رسد به راحتی میتوان TES V : SKYRIM را یکی از بزرگترین بازی های این نسل و حتی تاریخ نامید که چه از بعد حماسی و داستان سرایی و چه از بعد گیم پلی شما را شگفت زده خواهد کرد !

TESV : SKYRIM در نوامبر سال 2011 میلادی توسط شرکت BETHESDA SoftWorks برای پلتفورم های PC و XBOX 360 و PS3 منتشر خواهد شد.


منبع
 
آخرین ویرایش:

magiteq

کاربر سایت
May 1, 2008
1,582
نام
Ata
اگه واقعیت داشته باشه حداقل تو بحث فیزیک به مراتب از کرایسیس بالاتره البته تو استفاده از هاواک
red faction:guerrilla قضیش فرق میکنه بیشتر رو تخریب تمرکز داره تا جزییات البته انچارتد رو هم نمیشه از غلم
انداخت
 

amir-yorke

کاربر سایت
Mar 11, 2007
170
نام
امیر
مرسی بابت ترجمه.

اون جمله اخری که نوشتین رو خود هاوارد گفته یا خودتون اضافه کردین؟
این بازی که هنوز هیچیش معلوم نیست نمیشه یهو گفت از بهترین بازیهای تاریخ میشه اینجور گزافه گویی ها رو قبل از ریلیز همه بازیها میتوان شنید!
با اون فال اوتشون خدا رحم کنه به سری الدر اسکرولز..
 

Quarantine

کاربر سایت
Dec 17, 2008
348
نام
صادق
آقا خيلي ممنون.

كلا اين انجين جديد(Creation)،به نظرم پتانسيل بالايي داره،فقط استفاده از HAVOK به نظرم گذينه خوبي نيست.
منم اين مطلبو نوشته بودم ميخواستم بزارم كه يه هو دلم هوري ريخت!:))

حالا من چي بنويسم؟:|:d

برم همه رو پاك كنم!

خبرنگار شدنت مبارك...فقط حواست باشه مثل زمان ما نشه قاطي پاتي بشه همه چي!:))
 

Timeless One

Fate of Hellas
مدیر انجمن
Apr 18, 2007
4,811
نام
امیرعلی
بعد این فیزیک و انیمیشنها رو با HAVOK میخوان نشون بدن؟! فقط باید موند و دید نتیجه چی میشه.

Havok Behavior نسبت به قبل پیشرفتش بیشتر از این حرف ها بوده
حداقل میشه این رو حساب کرد که شرکتی مثل Bethesda و این همه پیشرفتی که دارن میکنن، مسلما این جوابگو باید بوده باشه
 

Fusion

کاربر سایت
Sep 21, 2006
1,211
نام
هکر SQL INJECTION
Havok مشکل اساسیش این که از CPU تغذیه میکنه (شدیدا احتیاج به پردازنده های چند هسته ای داره) که جارو زیاد باز نمیزاره به نظر من بهتر بود از physx استفاده کردن :d
 

Wander

کاربر سایت
Oct 2, 2006
6,238
نام
محمد
کاری به گرافیک و این بحث ها ندارم ولی این دو مورد رو اگه خوب اجرا کنن جدا شاهکار کردن
یکی این:
یکی از بزرگترین انتقاداتی که به OBLIVION و بعد ها FALLOUT 3 وارد بود و در مقایسه با آثار BIOWARE بسیار مشهود ، نحوه ی تعامل با شخصیت های مختلف و سیتم انتخاب دیالوگ ها بود ، در اسکای رم ، NPC ها هنگام صحبت دیگر فقط مقابل شما بی حرکت نخواهند ایستاد بلکه در حین انجام دادن کار خود با شما به صحبت خواهند چرداخت ، همچنین همه ی NPC های بازی شاغل بوده و مثلا ممکن است یکی کارگر معدن باشد ! همچنین بسته به ویژگی های شخصیتی آن ها ممکن است شاهد رفتارهای متفاوتی از آن ها باشید !
این همون ویژگیی هست که من همیشه توی این ژانر دوست داشتم وجود داشته باشه
این کار باعث میشه عین فیلم های سینمایی وقتی داریم با یه NPC صحبت می کنیم اونم مثلا در حال هیزم شکستنه و در این بین که اون داره هیزم ها رو برای شکستن میاره باهاش صحبت می کنیم.

و یکی دیگه این:
همچنین مشکل عناوین قبلی یعنی کشته شدن فرد ماموریت دهنده بر طرف شده و در صورت وقوع این اتفاق یکی از دوستان یا بستگان او این کار را انجام خواهد داد ، که البته بسته به شرایط پیش آمده نحوه ی تعامل او با شما متفاوت خواهد بود !
این یکی هم همیشه روی اعصاب بود.یادمه توی آبلیویون چندین بار این مشکل برای من پیش اومد و کلی زمان برد که من دوباره بتونم اون ماموریت رو بگیرم

همین 2 تا نکته 2 تا فاکتور کلیدی من برای این عنوان هست و همینا رو انجام بدن کلی به جونشون دعا می کنم
 
آخرین ویرایش:

Isildur

Rise and Shine Mr. Freeman
کاربر سایت
Dec 10, 2006
8,617
نام
امیرحسین
نکته ای که من بهش خیلی امیدوارم سینمایی تر شدن سیر روایی داستانه !

توی OBLIVION آدم جدا بعضی جاها حسرت نبود یه کات - سین درست و حسابی رو میخورد ولی مطمئنا Bethesda با دیدن موفقیت عالیه DA دست به تغییراتی در سیر روایی خواهد زد که تعاملات nPC ها فقط بخشی از اون خواهد بود.
 

POW3R

کاربر سایت
Oct 11, 2007
2,482
نام
کیان
خیلی ممنون بابت ترجمه و چشم امیدم به این بازی هست امیدوارم موتورش از Fallout بهتر باشه حداقل یه گرافیک درست حسابی داشته باشه.
 

Mr.Death

دبیر تحریریه بازنشسته
کاربر سایت
May 31, 2006
4,070
نام
احد
خوب به نظر ميرسه باگ ها زجر آور بازي قبل در حال رفع شدن هستن.
گرافيك بازي رو كه از همين الان بايد به عنوان يكي از بهترين ها در نوع خود دونست.
واي دوباره موزيك هاي فوق العاده ي اين سري رو در جريان بازي خواهيم شنيد. اين باز خدا ميدونه كه چند ساعت بايد ديالوگ داشته باشيم !!
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر