انتقاد Tim Schafer از اخراج کارمندان توسط شرکت های بازیسازی

Augustus

Caesar
کاربر سایت
Sep 22, 2009
2,224
نام
Мojtaba
70083327634870418337.jpg

آقای Tim Schafer موسس و مدیر شرکت Double Fine در تازه ترین صحبت های خود اقدام شرکت های بازیسازی در مورد اخراج کارمندان در زمان تکمیل پروژه ها را تقبیح کرده است. وی در صحبتی با سایت Wired گفته است: "یکی از ناامیدکننده ترین مسائل در صنعت بازیسازی این است که عده ای دور هم جمع می شوند تا یک بازی را بسازند و شاید در مسیر ساخت پروژه با مشکلاتی رو برو بشوند و اشتباهاتی از آن ها سر بزند، اما در پایان آن ها صاحب تجربه بسیاری می شوند و این همان زمانی است که معمولا از کار کنار گذاشته می شوند. به جای این که اجازه داده بشود تا تجربیات این سازندگان به مرور بهتر شود و در بازی های دیگری اجازه خودنمایی به آن ها داده شود، این افراد به مانند غباری در باد پراکنده می شوند و تمام این دانسته ها به باد می رود." متن صحبت های Tim Schafer به کنار گذاشته شدن یک سری از کارکنان شرکت Lionhead به فاصله یک روز پس از انتشار عنوان Fable: The Journey اشاره می کند.
وی می گوید: "بعد از عنوان Psychonauts ما می توانستیم نصف تیم سازنده را اخراج کنیم و بهانه ما نیز پول بیشتر و زمان کافی برای انتشار عنوان Brütal Legend می توانست باشد، اما انجام این کار به منزله از هم گسستن اعضای تیمی بود که به تازگی یاد گرفته بودند که چطور با یکدیگر هماهنگ باشند، و این مساله چه پیامی را به کارمندان ما ارائه می داد؟ این حرکت به این معنا بود که ما به کارکنان خود وفادار نیستیم و به آن ها نیز اهمیت نمی دهیم. در این صورت دیگر جای تعجب نبود اگر کارمندان نیز با خود بگویند که "چرا ما باید به شرکت وفادار باشیم؟" اگر شما به کارمندان خود وفادار نباشید، می توانید از کمک آن ها بهره مند شوید. اما در نهایت روزی شما نیاز به تکیه بر وفاداری آن ها نسبت به خود دارید و این جا است که دیگر اثری از این وفاداری مشاهده نمی شود."
در ماه آگوست شرکت Double Fine از علاقه خود برای رها کردن کار بر روی کنسول ها و طرح کار برای استخدام خبر داد و و عنوان کرده بود که تمرکز خود را برای پیدا کردن راه های جدید به منظور کسب درآمد های لازم برای بخش توسعه شرکت و باقی ماندن در عرصه شرکت های مستقل معطوف خواهد کرد. Tim Schafer در آن بازه زمانی گفته بود: "باید با واقعیت روبرو شد، هر چیزی می تواند باعث ضربه زدن به مدل سنتی کسب درآمد شرکت های مستقل شود." وی در ادامه گفته بود: "این مدل کسب درآمد سنتی به مانند وامی با بهره بسیار وحشتناک است."
منبع
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر