امتياز اعضای بازی سنتر به عناوین پلتفرم PC

Meysam

کاربر سایت
Apr 11, 2006
4,955
سلام
تو اين تاپيك مي خوايم نظر شما و امتيازي رو كه به هر بازي ميديد مشخص كنيم تا شايد بتونيم بهترين بازي رو تو هر ماه يا سال با نظر خودمون انتخاب كنيم
پايين ترين امتياز 0
بالاترين امتياز 10
همراه نظر ( خواهشمند است نظر کارشناسانه باشه )

اینم بازی های سری 1 : ( تا تاریخ 5 مهر )

Wolfenstein
Wanted Weapons of Fate
Left 4 Dead


Bionic Commando
Call of Juarez Bound in Blood
Street Fighter IV

جواب لیست امتیازات سری اول :


امتیاز اعضای بازی سنتر به عناوین PC


اینم بازی های سری 2 ( با تشکر از میثم ) تا تاریخ 20 مهر :

Batman Akham Asylum
Resident Evil 5
Mini Ninja
NFS: SHIFT
Red Faction Guerilla
Darkest of days
Section 8
overlord 2
ARMA II
Trine
X-Men Origins: Wolvorine

جواب لیست امتیازات سری دوم :


امتیاز اعضای بازی سنتر به عناوین PC

اینم بازی های سری 3 : ( تا تاریخ 28 مهر )

Assassin's Creed
Bioshock
Brothers In Arms 3
Crysis
Crysis Warhead
Dark Sector
Dead Space
Far Cry 2
F.E.A.R 2
Gears of War
GTA IV
GRID
Mirror Edge

لیست امتیازات سری سوم :

امتیاز اعضای بازی سنتر به عناوین PC

بازیهای سری 4 ( تا تاریخ 5 آبان )

Splinter Cell: Double Agent
STALKER: Shadow of Chernobyl
STALKER: Clear Sky
Call of Duty 4
Call of Duty: World At War
Fallout 3
H.A.W.X
Resident Evil 4
Prince of Persia 2008
Burnout: Paradise
Mass Effect
Devil May Cry 3
Devil May Cry 4
Pro Evolution Soccer 2009
Colin Mac Rae: Dirt
Silent Hill: Homecoming

لیست امتیازات سری چهارم :

امتیاز اعضای بازی سنتر به عناوین PC
 
Last edited by a moderator:

Vesemir

A WITCHER ON THE PATH
کاربر سایت
May 29, 2014
1,428
نام
کیوان
re.png
Resident Evil Village
داستان و شخصیت پردازی
داستان بازی 3 سال بعد از وقایع نسخه هفتم شروع میشه و خیلی خوب تا انتها روایت میشه. جای جای بازی اتفاقات هیجان انگیز و بعضا جالبی اتفاق میافته و از 7 بهتره. کاراکترهای جالبی در جبهه منفی وجود داره و در لحظه اول شاید ماورالطبیعه بنظر بیان اما همشون براشون توضیحات خوبی ارائه میشه. همچنین بازی به خوبی به سوالات مختلفی از رزیدنت اویل 7 پاسخ میده. بعضی تو Cutscene ها و بعضی توی متونی که تو بازی پیدا میکنید. نکته مثبت بعدی شخصیت پردازی ایتان هست که باعث میشه این شخص از نسبت به 7 پردازش بهتری داشته باشه.
گیمپلی
گیمپلی بازی ادامه دهنده راه قسمت 7 هست. اما حس اسلحه ها تو بازی خیلی بهتره. دشمنها هم چالش بیشتری براتون ایجاد میکنن و باس فایتهای بیشتر و هیجان انگیز تری داره. بازی گلوله و منابع رو طوری بهتون میده که یکجا حسابی مهمات زیادی داشته باشین بعد همش رو با دشمنهای سگ جون ازتون میگیره. بازی با اینکه Inventory داره اما هیچ مدیریتی در کار نبود برام. علتشم هم اینه که بر خلاف رزیدنتهای قبلی، آیتمهایی که مال کرفتینگ یا آیتمهای کلیدی مربوط به داستان دیگه اسلاتهای Inventory شما رو نمیگیره. همچنین جایی که بهتون میده برای آیتمهاتون بیشتر از کل مهمات و آیتمهایی که نیاز پیدا میکنید مگر بخوای تمام 10-15 تا اسلحه بازی رو با خودتون حمل کنید. نکته مثبت دیگه یکی لول دیزاین قلعه هست که مشابه اداره پلیس توی رزیدنت اویل 2 هست. بخش مثبت دیگه هم روستا هست که پر از سوراخ سمبه برای جست و جو هست. پازلهای بازی هم از ساده ترین پازلهایی هست که تا حالا دیدم.
گرافیک
گرافیک بازی خیلی خوبه. مخصوصا مدل سازی، سطح جزئیات محیط و تکسچرها خیلی خوب کار شده. حیرت انگیزترین قسمت بازی موشن کپچر صورتهاست که عالی کار شده و یکی از بهترینهایی که میشه دید. البته گرافیک بازی رگه های نسل هشتی زیاد داره چون بهر حال بخاطر عرضه برای کنسولهای نسل قبله. جا داره از بهینه سازی خوب بازی یاد بشه که روی تنظیمات بالا با کارت گرافیک 4-5 سال (GTX 1080) تا 100 فریم میده.
صداگذاری و موسیقی
فوق العاده. با هدفون واقعا به ارضای روحی روانی میرسه. توجه به جزئیات توی صدا گذاری بازی مثال زدنی و کوچکترین چیزها رو تو بازی میتونید صداشون رو بشنوید. صدای اسلحه ها و انفجارها، صداگذاری کاراکترها هم خیلی خوب کار شده. به خوبی هم میتونید جهت صداها رو توی بازی تشخیص بدید. موسیقی بازی هم خیلی خوبه و جاهای بجایی هم پخش میشه.
-------------------
امتیازات
داستان و شخصیت پردازی: 9 از 10
گیمپلی: 9.5 از 10
گرافیک: 9 از 10
صداگذاری و موسیقی: 9.5 از 10
نمره نهایی: 9 از 10
 
آخرین ویرایش:

CriRo7

کاربر سایت
Sep 10, 2010
10,516
نام
حسین

10/10
Assassins origins
موقعی که این بازی رو شروع کردم هیچوقت انتظار چنین بازی خفنی رو نداشتم قطعا برای من بهترین AC بدون هیچ شکی
من عاشق تم آروم صحرا و صدای باد و آرامششم و این بازی دقیقا همون چیزی بود که دوست داشتم بعد از رد دد 1 خیلی دوست داشتم یه بازی اینطوری تجربه کنم که بالاخره با اورجین تجربش کردم
شخصیت بایک یکی از خفن ترین و بهترین شخصیت های بازیه که دیدم
قطعا تا اخر عمرم خاطرات این بازی روی فراموش نمیکنم تموم معما ها ساید کوئست ها و سلاح ها و لباس ها رو و دی ال سی ها رو تموم کردم جز بهترین 70 ساعت های عمرم بود و برای من جز تاپ فایو بازی هایی که تجربه کردم
مرسی بایک:x

Assassins odyssey
6/10
متاسفانه بسیار شلخه با شخصیت نچسب ساید کوئیست های داغون
ولی داستان خوب که متاسفانه بد روایت میشه ، گرافیک و محیط های چشم نواز و بسیار زیبا و وسعت خیلی زیاد بازی آدمو انگشت به دهن میزاره با این جزئیات
حیف اگه یکم بیشتر رو این بازی کار میکردن میتونستن شاهکاری مثله اورجین بسازن که نشد
این نیزه شکسته و ترکیبش با سلاح ها و نداشتن شیلد هم یکی از رو مخ ترین چیزای بازیه

 
آخرین ویرایش:

kamyy

کاربر سایت
Mar 20, 2013
3,874
نام
بنیامین
Days Gone

days gone.jpg

داستان: درباره فردی به نام دیکن (Deacon) به همراه دوست صمیمی اش بوزر (Boozer) که جز انجمن موتور سواران هستند (موتور سواران هارلی با خالکوبی های خاص خود) که بعد از حادثه ای فاجعه آمیز در دنیای پسا آخرزمانی برای بقا تلاش می کنند و همچنین دیکون به دنبال همسر خود سارا نیز هست .

با تغییر سیاست های سونی شاهد عرضه بازی های فوق العاده اش در پلتفرم پر طرفدار رایانه های شخصی هستیم و بعد از هورایزن و دث استرندینگ اینبار نوبت به دیزگان رسیده است .

بازی یکجورایی کپی درجه 2 از بازی The Last of Us می باشد . کرفت کردن و برداشتن آیتم ها و تیراندازی و مبارزات تن به تن و .... همه شبیه لست هستند اما در کیفیتی پایین تر . انگار دارید لست بازی می کنید در دنیایی جهان باز . حمله گله های زامبی با سرعت زیاد هم یاد آور بازی Left4Dead و World War Z هست. کلا بازی از بازی های دیگر یک چیزی قرض گرفته و ترکیب کرده .

مهمترین وجه تمایز آن موتور سواری (با جزییات بالا در کنترل موتور مانند جاده خیس و خشک و یا برفی قشنگ روی موتور احساس می کنید که سر پیچ ها موتور سر می خورد) هست. تنها وسیله برای پیمودن فواصل بین ماموریت ها . همین موتور هم می تونه مهمترین دلیل برای انجام دادن آن باشد چون بازی بیشتر خلاصه می شود در پاک سازی لانه زامبی ها و گرفتن کمپ ها و مخفی کاری (گذاشتن ردیاب و استراق سمع) و نجات افراد و یکسری کارهای خورد ریز که بعد مدت 10 ساعت کمی تکراری می شوند .

البته نیمه دوم بازی خیلی زیباتر از نیمه اول بازی هست و درگیری با گروه Ripper ها و یافتن حقایقی درباره زامبی ها (Freakers) و شرکت مرموز Nero به بازی جان جدیدی می بخشد .

از نکات لذت بخش بازی به غیر از موتور سواری و ارتقا آن ، درگیری با دسته زامبی ها (Horde) می باشد که واقعا عرق آدم درمیاره (با توجه به اینکه منابع همیشه محدود هست و باید دنبال لوت کردن باشید) مخصوصا دسته زامبی مربوط به کارگاه چوب بری و الوار . تنوع اسلحه ها و آپشن های متنوع برای آپگرید موتور خیلی عالی هست . تنوع گونه های جانوری و زامبی ها هم خوبه . در بازی در محیط های بیرون یک لحظه آرامش ندارید و هر لحظه ممکن هست توسط زامبی یا حیوانات وحشی یا راهزن ها مورد هجوم قرار بگیرید .

این بازی از حیث دیالوگ و داستان یک بازی متوسط رو به خوب هست (گاها دیالوگ ها سطحی و خنده داری شنیده می شود که با ریتم بازی همخوانی ندارد) و داستان متوسط بیشترین ضربه به آن زده است . پایان بندی بازی هم می تونست حماسی باشه . بعضی ماموریت ها هم غیر ضروری هست و خود بازی همین جوری طولانی هست و با این ماموریت ها طولانی تر می شود (می توانستند روی لول دیزاین مراحل و روابط بین افراد بیشتر کار کنند) .

مراحل بازی در یک حد متوسط از هیجان پیش می روند (نیمه دوم خیلی بهتر می شود) . نکته منفی دیگر هوش مصنوعی ضعیف دشمنان هست که گاهی توی در و دیوار هستند و باگ های ریزی در بازی هست که گاهی واقعا خنده دار هستند مثلا زامبی ناگهان از جلوی شما غیب و در کسری از ثانیه از پشت ظاهر می شود یا گیر کردن افراد در داخل سنگ که مجبور بودم بازی دوباره لود کنم . هدف گیری روی شانه و کاور گیری هم می توانست بهتر باشد اما قابل قبول هست.

از چیزهای جالب در بازی وجود حیوانات زامبی مثل خرس و گرگ و کلاغ هست و همچنین زامبی های بچه که فکر کنم در بازی این سبکی دیگری شاهد آن نبودیم.

گرافیک فنی بازی بینظیرهست . سیستم داینامیک شب و روز و تغییرات آب و هوا (برفی و بارانی و مه آلود) هم خیلی خوب کار شده (ناگهان وارد منطقه کوهستانی می شوید و برف شروع به بارش می کند که خیلی زیبا هست و در کمتر بازی دیده ام) . گرافیک هنری و طراحی محیط پسا آخر زمانی هم خیلی با دقت طراحی و پیاده سازی شده است . صدا گذاری زامبی ها و محیط پیرامون و اسلحه ها عالی هستند .

نورپردازی بازی چه در شب و چه در روز (طلوع خورشید و بالا آمدن آفتاب و پرتوهای نور در جنگل) عالی هست حرفی برای گفتن باقی نمی گذارد (مخصوصا شب ها و آسمان پر ستاره) .

شخصیت پردازی کارکترها متوسط هست که کمپانی سازنده می تونست به جای خلق دنیای خیلی گسترده بازی کمی بیشتر روی روابط بین کارکترها و دیالوگ ها زمان صرف کند که نتیجه خروجی خیلی خیلی بهتر می شد .

هیجان بازی و کمبود مواد و مهمات و مخصوصا بنزین قشنگ حس Survival Horror به بازیباز منتقل می کند . باید سعی کنید در جاده کمتر در جاهای ناهموار بروید تا موتور کمتر آسیب ببیند یا در آپگرید کردن موتور بیشتر روی باک مانور دهید تا بین راه سوخت کم نیارید . کلا توجه سازندگان در بخش موتور سواری ستودنی هست .

با پیشروی در داستان و کسب پول و اعتماد و اعتبار در بین افراد کمپ ها می توانید موتور خود را اپگرید کرده و حتی کمی می توان اسلحه ها اپگرید کرد (مثل صدا خفه کن) و مهمات و سلاح سرد جدیدی ساخت . Molotov هم در بازی نقش مهمی دارد و همیشه حواستان باشد که چند تا همراه خود داشته باشید .

گیم پلی بازی و سیستم خیلی خوب اتو سیو و شوتینگ نرم بازی هم خیلی خوب هستند .

بخش داستانی بازی حدود 35 ساعت گیم پلی دارد (روی درجهNormal ) و نقشه بازی هم خیلی بزرگه و کلی مکان برای گشتن و پیدا کردن آیتم رو به روی خود دارید البته اگر مایل باشید .

نقاط زرد رنگ روی نقشه مراحل اصلی هستند و بازی خیلی کم شما مجبور به انجام فعالیت های جانبی (نارنجی رنگ) می کند. روند پیشروی در ماموریت ها کاملا خطی گونه هستند .

به طور کل شدیدا این بازی پیشنهاد می شود . حس واقع گرایانه موتور سواری در یک دنیای ویران شده آخر زمانی را به شما القا می کند . بهینه سازی بازی هم خیلی عالی هست (روان و نرم) .

به جرات بازی های سونی خیلی عالی و با کیفیت هستند (بعد رد دد 2 بهترین و خیره کننده ترین محیط ها در دیزگان و هورایزن دیدم (در بازی های جهان باز))



گیم پلی : 9 از 10
موسیقی و صدا گذاری : 9 از 10
تنوع و کیفیت طراحی مراحل : 8 از 10
گرافیک هنری و طراحی محیط : 10 از 10
گرافیک فنی : 10 از 10
نورپردازی و طراحی سایه ها :10 از 10
داستان : 7 از 10


نمره کل : 9 از 10
 
آخرین ویرایش:

majidred2011

< RED PHANTOM >
کاربر سایت
Jul 16, 2011
11,339
نام
Majid
220px-Little_Nightmares_Cover_Art.jpg

Little Nightmares II: 9/10

گیمپلی: 8.5/10
گرافیک: 9/10
صداگذاری و موزیک: 10/10
داستان: 9/10

عجب عنوان فوق العاده ای بود، اوایل زیاد جدیش نمیگرفتم اما هرچی جلوتر میرفت میفهمیدم چه عنوان پر محتوایی هست چه از نظر داستان چه لول دیزاین و شخصیت پردازی.
شاید ترسناک نباشه اما یکی از کریپی ترین چیزایی بود که تجربه کردم، ایده هاش فقط میتونه از ذهن یک سریال کیلر در بیاد :D داستان بازیم تقریبا چیز خاصی ازش نفهمیدم تا وقتی که ویدئو تئوریاشو رو یوتیوب دیدم که برگام ریخت :D
بشدت پیشنهاد میشه.
 

Paradise Lost

کاربر سایت
Feb 4, 2016
2,939
نام
احمد
Control
میخواستم یک نقد خیلی طولانی براش بنویسم، تا حق مطلب رو براش ادا کنم، ولی هم از توان من خارجه، هم کسی حوصله خوندنش رو نداره پس بصورت کلی و تیتر وار بازی رو نقد میکنم. بازی جدید رمدی تو یک سری زمینه ها بعد های جدیدی رو درنوردیده، و از یک سری جاهای دیگه به طرز وحشتناکی خراب کرده، در کل ادمی نیستم که الکی از یک بازی ایراد بگیرم و بخوام نمره کم ، در کل ایرادات بازی جزئی هستن، و ویژگی های بازی انقلابی!

+++
*بهترین تخریب بازی تاریخ، تخریب پذیری بازی های مثل بتلفیلد، در مقابلش هیچی نیستن، همه چیز تو بازی تخریب میشه و به ذرات ریزی تبدیل میشه، مثلا اگر به یک فلز ضربه وارد کنید با یک شی سنگین، مثل ذارت جوشکاری اون جسم فلزی نابود میشه و تک تک فیزیک ذراتش تو محیط پخش و پلا میشه!

*بهترین طراحی ممکن برای یک محیط پویا و گسترده و بشدت عمیق و در هم تنیده شده، با الگو برداری شده از سیستم سیو و ذخیره سری سولزر بورن، اینجا کنترل پوینت ها جاشون رو دادن به بانفایر ها ، و سولز ها هم جاشون دادن به امتیاز درون بازی که با هر بار مردن 10 درصدش کمتر میشه، و با اون امتیاز میشه یا لول اپ کرد ایتم ها رو یا مد های جداگونه ای رو خرید، یعنی اگر خود میازاکی هم میخواست سری سولز بورن رو تو سبک اینده بسازه از این بازی بهتر نمیتونست بسازه! در کل میشه به عنوان یک سولز بورن سایبرپانکی هم بهش نگاه کرد.

*طراحی بینهایت بی رحم و مشقت باس فایت های بازی، این مورد هم فقط یک چیزی هست که بعد از میازاکی بعید بود از کسی مثل رمدی سر بزنه:D

* سیستم لول اپ گسترده بازی، همه جور و نوع و اقسامی لول اپ برای بازی هست

*سیستم شوتینگ و سلاح های جدید و جذاب

* محیط گسترده و عمیق بازی، تو گزینه دوم هم اینو گفتم ولی یک چیزی دیگه هم هست و اونم اینه که محیط برای من شبیه دارک سولز 1 بود، یک سری محیط ها قفل بودن، که باید میرفتی جلوتر یا توانایی جدیدی میگرفتی تا باز میشدن، یا میشد یک سری محیط دیگه رو دور زد و میانبر زد، بازی بشدت محیطش شبیه دارک سولز یک بود برام، مثلا رفتن به باس فایت فرعی سوم بازی مثل رفتن برای 4 king تو دارک سولز 1 بود:| یک سری پیش زمینه خیلی بزرگ دارن باس فایت ها+ مراحل فرعی که ادم وقتی بازیشون میکنه فکر میکنه سران رمدی قبل از درست کردن بازی دارک سولز رو جویدن.

*طراحی مراحل، طراحی مبارزت بازی بشدت بی نقص بودن، گیم پلی بازی از چهار عنوان پلتفرمینگ، شوتینگ، معما و تعامل با محیط تشکیل شده. معما های بازی جدید بودن و تا الان نمونش رو ندیده بودیم، درجه سختیشون هم نرمال به رو به سخت بودن

* داستان بازی ، با وجود این که در کل هیچی از داستان بازی نفهمیدم، کلا علاقه ای هم به فهمیدنش ندارم، سم لیک از همون مکس پین تا الن ویک و کوانتوم و کنترل دوست داره داستانی بسازه، که ننه و بابای شخصیت اصلی رو به چهار بعد زمانی وصل کنه، در کل من از داستان بازی خوشم اومد و بازی زیاد در مورد اتفاقات داستان بازی حرفی نمیزنه و نزدیک 250 تا ایتم خوندنی و نوشتاری و ظبظ شده و فیلم، درون بازی هستش که با پیدا کردنشون میشه به کل اطلاعات بازی رو فهمید، نکته مهم اینه بازی خیلی رو این نوشتار های پخش شده درون محیط بازی اهمیت میده و گیمر بدبخت باید از هر سر گوشه و زیر میز ها این ایتم ها رو پیدا کنه و شخصا که چون حصوله اش رو نداشنم بزور 120 تا جمع کردم بازم هیجی از داستان بازی نفهمیدم :/ فکر کنم نوشته های مهم رو جا گذاشتم، از این نظر بازی بی رقیبه حتی بازی های هم مثل ویچر 3 و اسکایریم هم این قدر کتاب و نوشته ندارن، بابا کاشکی یکم کوتاه میومدن سر این قضیه اخه 250 تا نوشته داخل بازی ؟ :|

* گرافیک بازی منهای انیمیشن های صحبت کردن، واقعا بازی گرافیک خیلی خوبی داره، محیط های بازی بشدت از ساخت و سازه های عظیم الجسه و بزرگ تشکیل شدن، کیفیت بافت های محیط ها هم واقعا نسل 9 می هست با وجود این که بازی نسل 8 ساخته شده، البته در مورد انیمیشن های صحبت کردن و صورت ها بازی یک عقب گرد کامل نسبت به بازی قبلیشون کوانتوم بریک هست، اصلا اون یک جوری بود انگار فیلم می دیدی.



___
*طراحی بشدت بد مپ بازی، واقعا افتضاح ترین مپ تاریخ برای یک بازی هست، اصلا چطوری دلشون اومده همچین مپ بد و زشتی طراحی کردن؟ نه میشه موقعیت ماموریت ها رو دید، نه موقعیت ایتم ها و مپ ها نه مرحله ها... یعنی اگر نبودش خیلی راحت تر میشد محیط ها رو حفظ کرد ، مپ بازی بیشتر ادم رو گمراه میکنه :/

*جایگزاری بد ماموریت های فرعی، از بین رفتن ماموریت های فرعی با مردن، واقعا این دیگه اخرش بود، 20 دقیقه زمان برای چلنج های بازی ، این مورد هم 90 درصد مواقعه وقتی وسط ماوریت های اصلی میاد هستید و اگر رد نکنید اچیومنتش رو بهت نمیده :/

*تعادل نداشتن بازی، وقتی تعداد بسیار زیادی دشمن تو محیط میاد، بازی واقعا بشدت سخت میشه و میبنی تو یک ثاینه درجه خونت به اخر رسیده، این مورد باعث شده سر بعضی محیط ها و دشمنان بالای 20 بار بمیرم :|


در کل نمره نهایی رو 9/10 بهش میدم.
 
آخرین ویرایش:

Sir Daniel

کاربر سایت
Mar 22, 2017
1,101
Dirt 5

12070.jpg

5/10
به لطف گیم پس چند ساعتی نشستم پای این بازی نه چندان خوب که افت زیادی نسبت به شماره های اولیه اش پیدا کرده، یادمه سال 2009 2010 که نسخه 2 این سری اومد اصلا یه انقلاب گرافیکی بود برای خودش و یه دِرت ریسینگ فوق العاده جذاب بود. نسخه 3 هم نسبتا خوب بود اما شماره های 4 و 5 عملا بازی پسرفت کرد و هیچ چیز جدیدی رو به شماره های قبلی اضافه نکرد.
کنترل ماشینا توی شماره 5 حتی با خاموش کردن Assist ها فوق العاده آرکید شده و شبیه NFS شده، AI ها هم به طرز عجیبی بسیار راحتن و من حتی روی Very Hard هم توی اکثر مسابقات چالش خیلی زیادی رو تجربه نکردم! Career بازی در کل بعد از چندتا مسابقه یکنواخت میشه و عملا جذابیت خاصی برای نشستن پاش رو نداره.
گرافیک بازی تویبعضی موارد خیلی خوبه و توی بعضی موارد افتضاحه. مثلا نورپردازی و افکت های SSAO و Bloom و ... توی بعضی تایم ها واقعا چشم نواز میشن و توی شب هایلات ها فوق العاده ان، خاک و جزئیاتی که روی بدنه ماشین و شیشه هم میشینه جزئیات فوق العاده خوبی داره اما تکسچرهای سطح زمین زیاد جالب نیستن، حجم و ماندگاری گردوخاکی که از حرکت ماشینا بلند میشه عملا افتضاحه (با توجه به اینکه بازیا اکثرا روی شن و خاکن)، سایه ها عملا نیستن! و به همه اینا بهینه سازی بسیار بسیار افتضاح بازی رو هم اضافه کنید که عملا روی 2K و بالاتر خیلی سخت بشه 60 فریم گرفت.
آب و هوای بازی هم بیش از حد پویاست! مثلا ابتدای مسابقه دم غروبه، هوام صافه، بعد ظرف کمتر از چند دقیقه شب میشه و هوا طوفانی میشه!
بخش آنلاین بازی با وجود این همه افت فریم یه مقدار داغونه و کلا چنگی به دل نمیزنه!
کلا اگر فن این سری باشید شاید بتونه 8 9 ساعتی سرگرمتون کنه و الا این شماره یه ریسینگ آرکید خیلی معمولیه و نسبت به شماره های 2 و 3 یک پسرفت کامله.

Wreckfest

GicIvt4FoQK0d9yaO5v5nBeT.jpg

9/10
نمی دونم چرا این بازی اینجا خیلی طرفدار نداره اما واقعا ریسینگ خوش ساختیه. مطابق اسمش تمرکز اصلیش در کنار مسابقه برای اول شدن، تصادف و خرد کردن ماشینای حریفه! به همین خاطر مدل سازی بدنه ماشینا نسبت به ضربه کاملا شبیه سازی شده و شاسی، موتور و چرخای ماشین شما با هر تصادفی (مخصوصا اگه Damage روی Realistic باشه) مطابق با شدت و زاویه ضربه آسیب می بینه! این بازی به نوعی در راستای همون سری FlatOut و تا حد کمتری Burnout هست.
به نظر من فیزیک بسیار کار شده بازی و تصادفات و کنترل بسیار خوب ماشین ها اصلی ترین نکته مثبت بازیه! و با خاموش کردن تمام Assist ها دیگه اصلا حال و هوای آرکیدهایی مثل NFS رو نداره و یه چیزی توی مایه های سری فورتزا هورایزن و حتی موتوراسپرت میشه. بخش Career بازی شامل تعداد زیادی مسابقه میشه از مسابقه توی پیست و خاک تا Death Match ها و Last Man Standing که باید زنده ازشون بیرون بیاید!
بازی سال هاست داره توسعه داده میشه و نسخه حال حاضرش هم از نظر گیم پلی و تنوع ماشین و ترک و هم بهینه سازی و گرافیک خیلی خیلی بهتر شده و ازین جهت بازی زنده ای هست.
بازی بخش آنلاین هم داره که P2P هست و اگر مکان اون Host جایی جز اروپا یا خاورمیانه باشه پینگ بالای 200 300 میره و چون بازی خیلی پر ضد و خورده تجربه مولتی رو خراب میکنه، اما اگر دوست و رفیق داشته باشید می تونید با پینگ بسیار خوبی بشینید مولتی هم بازی کنید و لذت ببرید.
در کل ریسینگ بسیار خوبی هست، گرافیک خوبیم داره، فیزیک بازی عالی هست و تنوع ماشین ها و ترک ها هم بسیار خوب شده که تجربه خیلی فانی رو بهتون میده.
 

Paradise Lost

کاربر سایت
Feb 4, 2016
2,939
نام
احمد
Dirt 5

View attachment 209069

5/10
به لطف گیم پس چند ساعتی نشستم پای این بازی نه چندان خوب که افت زیادی نسبت به شماره های اولیه اش پیدا کرده، یادمه سال 2009 2010 که نسخه 2 این سری اومد اصلا یه انقلاب گرافیکی بود برای خودش و یه دِرت ریسینگ فوق العاده جذاب بود. نسخه 3 هم نسبتا خوب بود اما شماره های 4 و 5 عملا بازی پسرفت کرد و هیچ چیز جدیدی رو به شماره های قبلی اضافه نکرد.
کنترل ماشینا توی شماره 5 حتی با خاموش کردن Assist ها فوق العاده آرکید شده و شبیه NFS شده، AI ها هم به طرز عجیبی بسیار راحتن و من حتی روی Very Hard هم توی اکثر مسابقات چالش خیلی زیادی رو تجربه نکردم! Career بازی در کل بعد از چندتا مسابقه یکنواخت میشه و عملا جذابیت خاصی برای نشستن پاش رو نداره.
گرافیک بازی تویبعضی موارد خیلی خوبه و توی بعضی موارد افتضاحه. مثلا نورپردازی و افکت های SSAO و Bloom و ... توی بعضی تایم ها واقعا چشم نواز میشن و توی شب هایلات ها فوق العاده ان، خاک و جزئیاتی که روی بدنه ماشین و شیشه هم میشینه جزئیات فوق العاده خوبی داره اما تکسچرهای سطح زمین زیاد جالب نیستن، حجم و ماندگاری گردوخاکی که از حرکت ماشینا بلند میشه عملا افتضاحه (با توجه به اینکه بازیا اکثرا روی شن و خاکن)، سایه ها عملا نیستن! و به همه اینا بهینه سازی بسیار بسیار افتضاح بازی رو هم اضافه کنید که عملا روی 2K و بالاتر خیلی سخت بشه 60 فریم گرفت.
آب و هوای بازی هم بیش از حد پویاست! مثلا ابتدای مسابقه دم غروبه، هوام صافه، بعد ظرف کمتر از چند دقیقه شب میشه و هوا طوفانی میشه!
بخش آنلاین بازی با وجود این همه افت فریم یه مقدار داغونه و کلا چنگی به دل نمیزنه!
کلا اگر فن این سری باشید شاید بتونه 8 9 ساعتی سرگرمتون کنه و الا این شماره یه ریسینگ آرکید خیلی معمولیه و نسبت به شماره های 2 و 3 یک پسرفت کامله.

Wreckfest

View attachment 209068

9/10
نمی دونم چرا این بازی اینجا خیلی طرفدار نداره اما واقعا ریسینگ خوش ساختیه. مطابق اسمش تمرکز اصلیش در کنار مسابقه برای اول شدن، تصادف و خرد کردن ماشینای حریفه! به همین خاطر مدل سازی بدنه ماشینا نسبت به ضربه کاملا شبیه سازی شده و شاسی، موتور و چرخای ماشین شما با هر تصادفی (مخصوصا اگه Damage روی Realistic باشه) مطابق با شدت و زاویه ضربه آسیب می بینه! این بازی به نوعی در راستای همون سری FlatOut و تا حد کمتری Burnout هست.
به نظر من فیزیک بسیار کار شده بازی و تصادفات و کنترل بسیار خوب ماشین ها اصلی ترین نکته مثبت بازیه! و با خاموش کردن تمام Assist ها دیگه اصلا حال و هوای آرکیدهایی مثل NFS رو نداره و یه چیزی توی مایه های سری فورتزا هورایزن و حتی موتوراسپرت میشه. بخش Career بازی شامل تعداد زیادی مسابقه میشه از مسابقه توی پیست و خاک تا Death Match ها و Last Man Standing که باید زنده ازشون بیرون بیاید!
بازی سال هاست داره توسعه داده میشه و نسخه حال حاضرش هم از نظر گیم پلی و تنوع ماشین و ترک و هم بهینه سازی و گرافیک خیلی خیلی بهتر شده و ازین جهت بازی زنده ای هست.
بازی بخش آنلاین هم داره که P2P هست و اگر مکان اون Host جایی جز اروپا یا خاورمیانه باشه پینگ بالای 200 300 میره و چون بازی خیلی پر ضد و خورده تجربه مولتی رو خراب میکنه، اما اگر دوست و رفیق داشته باشید می تونید با پینگ بسیار خوبی بشینید مولتی هم بازی کنید و لذت ببرید.
در کل ریسینگ بسیار خوبی هست، گرافیک خوبیم داره، فیزیک بازی عالی هست و تنوع ماشین ها و ترک ها هم بسیار خوب شده که تجربه خیلی فانی رو بهتون میده.
DIRT 1/2 زمان خودشون چه گیم پلی چه گرافیک واقعا شاهکار هایی بودن واسه خودشون، سر DIRT /3/4 DIRT RALLY 1.2 و غیره زدن جاده خاکی فوق شبیه سازی و گرافیک درب داغان و گیم پلی خشک و خالی همون بهتر EA خریدشون...
 

Sir Daniel

کاربر سایت
Mar 22, 2017
1,101
DIRT 1/2 زمان خودشون چه گیم پلی چه گرافیک واقعا شاهکار هایی بودن واسه خودشون، سر DIRT /3/4 DIRT RALLY 1.2 و غیره زدن جاده خاکی فوق شبیه سازی و گرافیک درب داغان و گیم پلی خشک و خالی همون بهتر EA خریدشون...
البته سری Dirt Rally تمرکزش روی شبیه سازیه و یه چیز توی مایه های همون پراجکت کارزه مثلا که معمولا با گیم پد گیم پلی خوبی بهت نمیده و سخته، این تیپ ریسینگ ها فرمون و حوصله زیاد میخواد که خیلیامون نداریم :D
 

Sir Daniel

کاربر سایت
Mar 22, 2017
1,101
Maneater
7/10

maneater-ps5-ps4-guide-1.original.jpg

شما در این بازی کنترل یه کوسه ماهی ماده رو دارید که از دوران بچگی تا بلوغ کامل رو طی می کنه و میخواد انتقام خون مادرشو از یک شکارچی کهنه کار کوسه بگیره!
شاید بشه گفت گیم پلی سطحی و تکراری، بزرگترین نقطه ضعف این گیمه. شما عملا یا باید ماهی های دیگه رو بخورید یا آدمارو لت و پار کنید و قابلیت های کوسه ـتون رو ارتقا بدید! :D البته از یک شبیه ساز کوسه انتظار بیشتریم نمیشه داشت و به نظر من توی چارچوب خودش گیم پلی بازی کاملا مهیج و فانه!

گرافیک محیط زیر آب بازی و صداگذاریش بسیــــار زیباست و شامل محیط های متنوعی از آب های کم عمق و باتلاقی تا مناطق عمیق دریا میشه. به صورت محدود میشه روی خشکی هم خزید و اینور اونور پرید و آدمای نزدیک ساحل و لب آبو تیکه تیکه کرد!
موجودات آبی خیلی متنوعی هم توی بازی وجود داره از تمساح و چکش ماهی گرفته تا کوسه و نهنگ عنبر و وال و ... . در صورتی که آدمای زیادی رو هم لت و پار کنید گشت دریایی میرزه سرتون شکارتون کنه! به مرور زمان که لول آپ هم بشید به حدی قوی میشید که عملا معادل رزم ناو تا دندان مسلح میشید و هیشکی حریفتون نمیشه!
من در مجموع از بازی لذت بردم و به نظرم کنترل یه کوسه وحشی و خوردن بقیه ماهی ها و آدما تجربه جدید و فانیه، گیم پلی مفید بازی هم حداکثر 10 12 ساعته و به نظرم اگه تونستید حتما امتحانش کنید!
 
آخرین ویرایش:

kamyy

کاربر سایت
Mar 20, 2013
3,874
نام
بنیامین

Red Dead Redemption 1 (Emulator on PC)

rdr 1.jpg

داستان: درباره جان مارستون از اعضای قدیمی گنگ داچ ون درلیند هست . جان توبه کرده و دیگر یاغی نیست و به همراه عمو و خانواده خود (همسرش ابیگل و پسرش جک) در مزرعه زندگی می کند اما مارشال های ایالتی او را پیدا کرده اند و در صورت نابود کردن اعضای گنگ ون درلیند (خاویر اسکوئلا / بیل ویلیامسون / داچ ) او را راحت می گذارند . حال او وارد سفری در غرب وحشی در پی پیدا کردن و شکار داچ و بقیه اعضای گروه می رود .

راک استار در سال 2010 از زیر سایه ساخت متوالی GTA بیرون آمد و یک آی پی جدید ساخت . با استفاده از پتانسیل بالای غرب وحشی و جهان وسترن بازی شاهکار (رستگاری سرخپوست مرده) را ساخت که ستودنی هست .

بازی را با شبیه ساز و کیبورد به سختی خیلی زیاد انجام دادم (خدا راک استار تنبل لعنت کنه هوای پیسی بازها رو نداره . ریمستری / پورتی چیزی بکنه) . بازی کمی تیک می زد در حین اجرا و فشار تقریبا زیادی به سیستم می آورد .

بازی مربوط به سال 2010 هست اما هنوزم محیط ها و جزییات و شوتینگ و کاورگیری عالی هستند . گرافیک هنری در به تصویر کشیدن غرب وحشی و اون فضای بیابانی و خشن عالی هست و گرافیک فنی نسبت به آن زمان فوق العاده .

مراحل بازی اعم از گاو داری و کمک به کلانتر و مزرعه داری و اکشن و سوارکاری و مسابقه ارابه رانی و .... در تنوع بالایی قرار دارند .

شخصیت پردازی و دیالوگ ها هم در کیفیت بالایی هستند . بازی به زیبایی مباحث مختلف مانند شرافت و مذهب و نژاد پرستی و ... در لا به لای صحبت ها بازگو می کند .

نور پردازی و سایه ها و چرخه شب و روز و موسیقی وسترن که در بدنه بازی پخش می شود همه و همه عالی هستند .

بازی هنوزم گاهی باگ های خنده دار دارد که برای همچین جهان بزرگی قابل قبول هست .

تنوع جانوری و اسلحه ها و طراحی چهره ها و فیزیک افراد و بافت ها نسبت به آن زمان کم نظیر هست .

هر چه از سری GTA خوشم نمیاد درعین حال عاشق رد دد و جهان زیبا و تاریخ غرب وحشی هستم .

بهترین بخش بازی داستان تراژدیک آن هست که حرفی برای گفتن باقی نمی گذارد (مخصوصا بعد از اینکه بعد شماره دوم که پیش درآمد شماره یک هست بروید زیباتر هم هست و بهتر می تونید باهاش ارتباط برقرار کنید) .مدت گیم پلی بازی حدود 30 ساعت برای من به طول انجامید .

در کل 11 سال از زمان انتشار بازی می گذرد اما هنوز هم زیبا هست . راک استار بازی هاش از زمان خودشون جلوتر هستند و یک سری جزییات عالی فراتر از زمان خودشون ارائه می دهند که الگو بازی سازان دیگر می شود .

(شایعه هست که بهار 2022 شماره 1 ریمیک می شود برای کنسول نسل 9 و کامپیوتر !! امیدوارم راست باشد و یک بار دیگر این شاهکار با گرافیک خفن تر تجربه کرد)



گیم پلی : 10 از 10
موسیقی و صدا گذاری (نسبت به آن زمان) : 10 از 10
تنوع و کیفیت طراحی مراحل : 10 از 10
گرافیک هنری و طراحی محیط (نسبت به آن زمان) : 10 از 10
گرافیک فنی (نسبت به آن زمان) : 10 از 10
نورپردازی و طراحی سایه ها (نسبت به آن زمان) :10 از 10
داستان : 10 از 10

نمره کل : 10 از 10
 

Origami 2008

عضو تحریریه
Oct 2, 2014
5,391
نام
سپهر
Capture_2021_06_16_08_36_57_637.png

I AM ALIVE 2012

Score: 5

نکات خوب: القای اتمسفر آخرالزمانی. طراحی خوب یک دنیای بحران زده. با ارفاق برخی از مکانیزم های بازی تلاش دارد که ماهیت بقا را واقعیت جلوه دهد.

نکات بد: گیم پلی کوتاه، گرافیک تاریخ مصرف گذشته در آخرین سال های نسل هفتم. طراحی ناکارآمد بخش مخفی کاری بازی. عدم تنوع در سیستم مبارزات بازی. پایان گنگ

شروع بازی: 26 خرداد 1400
پایان بازی: 30 خرداد 1400
 
آخرین ویرایش:

Sir Daniel

کاربر سایت
Mar 22, 2017
1,101
Lonely Mountains: Downhill
8/10

LMD_KeyArtwork-scaled.jpg

یک بازی دوچرخه سواری ایندی خوب که شمارو به شدت به چالش میکشه!
دوربین بازی ثابت هست و همین باعث میشه که گیم پلی بازی خاص و خیلی سخت بشه! چهار محیط اصلی برای بازی تعریف شده از کوهستان ها گرفته تا نواحی جنگلی و بیابانی با پرتگاه های خطرناک که هر کدوم 4 مسیر مسابقه هم دارن که شما دفعه اول توی مد Explorer فقط آزادانه مسیر رو ارزیابی و گشت و گذار می کنید تا باهاش آشنا بشید و دفعه بعد باید همون مسیرو طی یک مدت زمان خاص یا با حداقل Crash و چلنج های دیگه ای طی کنید تا مسیرهای جدید و دوچرخه های مختلف را باز کنید. هر مسیر هم یک تعداد چک پوینت داره که هر بار Crash کنید بر میگردید به چک پوینت قبلی و مجددا مسیرو طی می کنید.
بازی هیچ موسیقی نداره و موقع دوچرخه سواری فقط صدای محیط و طبیعت هست که حس آرامش بســــیار خوبی رو بهتون منتقل می کنه.
گرافیک بازی هم در حد خودش خیلی زیباست و تا حدی هم سنگینه و باورم نشد که یه بازی ایندی هم روی 4K با حداکثر تنظیمات 60 فریم نده!
گیم پلی بازی هم توی بعضی مسیرها مخصوصا اگه بخواید توی زمان معینی به خط پایان برسید بســیار سخت و چالش برانگیزه!
 
آخرین ویرایش:

Sir Daniel

کاربر سایت
Mar 22, 2017
1,101
Alien: Isolation

8.5/10


3ybBBDFkMFLbRxk5u2Enx8-1200-80.jpg

خیلی وقت بود پای یک بازی ترسناک ننشسته بودم و این بازی هم از خیلی قبل اسمش توی ذهنم بود و منتظر یه فرصت خوب بودم که بشینم پاش
دیگه احتمالا می دونید که این بازی الهام گرفته شده از فیلم Alien 1979 (بیگانه) هست و در همون جهان هم اتفاق می افته (داستان بازی 15 سال بعد از وقایع فیلمه)
فیلم بیگانه به کاگردانی ریدلی اسکات جزو یکی از بهترین فیلمای ژانر ترس-بقا با محوریت موجودات فضایی هست! و خیلی خیلی بر فیلمایی بعدش و کلا این ژانر سینمایی تاثیر گذاشته. به همین دلیل به مرور زمان محتوای فیلم خیلی بسط داده شد و الان که سال 2021 هستیم کلی دنباله سینمایی و کتاب و کامیک بوک و ویدئو گیم و ... وجود داره که دنیای Alien رو خیلی گسترده تر و جذاب کرده.

داستان بازی در رابطه با Amanda Ripley دختر نقش اصلی فیلم بیگانه (Ellen Ripley) است که به دنبال سرنوشت مادر گم شده ـش (بعد از وقایع فیلم بیگانه) راهی یه ایستگاه فضایی بسیار بزرگ (Sevastopol) در مدار سیاره غول پیکر گازی به اسم KG-348 میشه. خیلی زود یکسری اتفاقات ناگوار می افته و آماندا داخل ایستگاه فضایی که به خاطر انتقال اتفاقی یک موجود فضایی خطرناک (Xenomorph-زینومورف!) از یکی از قمرهای سیاره گازی دچار آشوب شده، گرفتار میشه!
خداروشکر بازی خیلی جامپ اسکر (حالتی که یکدفعه چیزی رو نشون بده و شمارو بترسونه) نداره و بر عکس به شدت تعلیق و استرس داره که از همون ابتدایی که داخل ایستگاه فضایی گیر می کنید خودشو نشون میده! اساس گیم پلی بازی انجام دادن چک لیست های مراحل بازی بی سر و صدا و پنهان شدن از دست دشمنا (شامل تعدادی از آدم ها، ربات ها و زینومورف هست) هست. یک دستگاه موشن ترکر هم بهتون داده میشه که با همون باید موقعیت تقریبی دشمنارو پیدا کنید و به دلیل اینکه بازی ژانر Survival هم هست تا جای ممکن باید از درگیری پرهیز کنید (مخصوصا اوایل بازی که اسلحه و ابزار دفاعی بسیار محدودی دارید)
از نظر گیم پلی بازی خیلی نزدیک به Outlast هست ولی اینجا گاها (مخصوصا اواخر بازی) می تونید با دشمنا درگیر هم بشید.
بازی از نظر ترس برای من اینطوری بود که اوایلش به طور وحشتناکی پر استرس بود ولی با گذشت زمان یواش یواش از میزان ترس و تعلیق بازی کم شد و بعضی مراحل رسما واکینگ سیمولاتر شده بود و فقط باید با مکانیسم های بازی سر و کله بزنید و خبری هم از زینومورف نبود! اما باز اواخر کار (مخصوصا دو سه مرحله آخر) به طرز واقعا فجیعی استرس بازی دوباره بالا رفت و من با تموم شدن بازی یه نفس راحتی کشیدم!!
آیتم های زیادی توی بازی در اختیارتون قرار میگیره از اسلحه کمری گرفته تا شاتگان و شعله افکن و انواع و اقسام بمب صوتی و ... البته به صورت خیلی محدود و باید با دقت زیادی ازشون استفاده کنید.
مکانیزم سیو بازی هم شبیه رزیدنت ایول هاست و فقط در جاهای خاصی باید به صورت دستی بازی رو سیو کنید و خود همینم یه جور استرس ایجاد میکنه!
اصلی ترین و خطرناک ترین دشمن شما در بازی زینومورف هست (عامل اصلی استرس و تعلیق بازی) که فقط شعله افکن و مولوتف می تونه به مدت زمان محدودی دورش کنه! و در غیر اینصورت فقط باید ازش دوری کنید! وقتی ببیندتون تقریبا چیزی شبیه معجزه نیاز دارید که از دستش در برید و حتی اگه بی دقتی کنید و توی جایی که پنهان شدید صدای موشن ترکرو در بیارید از توی محل اختفاتون هم می کشدتون بیرون! نکته جالب دیگه در مورد زینومورف اینه که حرکتش در محیط بازی اصلا اسکریپت شده نیست و کاملا رندوم توی راهروهای تو در توی ایستگاه فضایی می چرخه و عملا خیلی مواقع شمارو غافل گیر میکنه و خب بعضی وقتام (مخصوصا روی درجه سختی بالا) واقعا میره روی اعصاب و گاها شده موقع سیو کردن بعد کلی قایم موشک بازی یهو سرو کله ـش پیدا شده و اجازه نداده پروسه سیو کامل انجام بشه!! ~X(فااااک
گرافیک بازی با توجه به سال ساختش خوبه و نورها و سایه ها (به لطف تکنیک نورپردازی HDAO) توی محیط های عمدتا بسته و تاریک بازی خیلی خوب از کار در اومدن. محیط بیرون ایستگاه و فضا بین ستاره ای هم واقعا زیبا و تماشاییه.
موسیقی و صدای بازی هم کاملا هماهنگ با اتمسفر بازیه و به کمک صداها به خوبی می تونید دشمنارو جهت یابی کنید.
من در مجموع از بازی لذت بردم، استرس و تعلیق بازی جاهایی که زینومورف هست خیــــلی بالاست، خود بازی با توجه به ژانر و گیم پلی سنگین و کندش یک مقدار طولانیه (18 مرحله و 17 18 ساعت پلی تایم) و بعضی جاها خیلی کش دار و حوصله سربر میشه، ولی خب اگه به ژانر ترس و بقا علاقه مند باشید مطمئنا از بازی لذت زیادی می برید. در ضمن داستان بازی عمق زیادی نداره و خیلی از اطلاعات جانبی رو باید حوصله داشته باشید و از نوشته و آرشیوهای کامپیوتری در بیارید و بخونید (البته اگر با دنیای فیلمای بیگانه آشنا نباشید)

پ.ن: اصلش اینه که این مدل بازی هارو باید با هدفون و در اتاق تاریک و تنها تجربه کرد ولی خب اعصاب بسیــــار فولادینی می طلبه و واقعا دم کسی گرم که بتونه بازی رو توی این شرایط روی درجه سختی Hard تموم کنه و بعدش ناراحتی اعصاب و روان نگیره (اون آچیومنتی که نباید 1 بارم بمیری هم بگیره) :D

پ.ن 2: قبل از انجام بازی حتما فیلمای Alien 1979 و Prometheus 2012 رو ببینید
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر