امتياز اعضای بازی سنتر به عناوین پلتفرم PC

Meysam

کاربر سایت
Apr 11, 2006
4,955
سلام
تو اين تاپيك مي خوايم نظر شما و امتيازي رو كه به هر بازي ميديد مشخص كنيم تا شايد بتونيم بهترين بازي رو تو هر ماه يا سال با نظر خودمون انتخاب كنيم
پايين ترين امتياز 0
بالاترين امتياز 10
همراه نظر ( خواهشمند است نظر کارشناسانه باشه )

اینم بازی های سری 1 : ( تا تاریخ 5 مهر )

Wolfenstein
Wanted Weapons of Fate
Left 4 Dead


Bionic Commando
Call of Juarez Bound in Blood
Street Fighter IV

جواب لیست امتیازات سری اول :


امتیاز اعضای بازی سنتر به عناوین PC


اینم بازی های سری 2 ( با تشکر از میثم ) تا تاریخ 20 مهر :

Batman Akham Asylum
Resident Evil 5
Mini Ninja
NFS: SHIFT
Red Faction Guerilla
Darkest of days
Section 8
overlord 2
ARMA II
Trine
X-Men Origins: Wolvorine

جواب لیست امتیازات سری دوم :


امتیاز اعضای بازی سنتر به عناوین PC

اینم بازی های سری 3 : ( تا تاریخ 28 مهر )

Assassin's Creed
Bioshock
Brothers In Arms 3
Crysis
Crysis Warhead
Dark Sector
Dead Space
Far Cry 2
F.E.A.R 2
Gears of War
GTA IV
GRID
Mirror Edge

لیست امتیازات سری سوم :

امتیاز اعضای بازی سنتر به عناوین PC

بازیهای سری 4 ( تا تاریخ 5 آبان )

Splinter Cell: Double Agent
STALKER: Shadow of Chernobyl
STALKER: Clear Sky
Call of Duty 4
Call of Duty: World At War
Fallout 3
H.A.W.X
Resident Evil 4
Prince of Persia 2008
Burnout: Paradise
Mass Effect
Devil May Cry 3
Devil May Cry 4
Pro Evolution Soccer 2009
Colin Mac Rae: Dirt
Silent Hill: Homecoming

لیست امتیازات سری چهارم :

امتیاز اعضای بازی سنتر به عناوین PC
 
Last edited by a moderator:

kamyy

کاربر سایت
Mar 20, 2013
3,874
نام
بنیامین
Metro Exodus DLCs (Two Colonels & Sams Story)

130475 130476

داستان : دو کلنل درباره اتفاقاتی قبل حضور آرتیوم و کلنل برای پیدا کردن دارو و تلاش موازی کلنل به موازات تلاش آرتیوم در مرحله آخر بازی می باشد . داستان بسته الحاقی دوم بعد پایان بازی اصلی شروع می شود و در مورد تلاش فردی به نام سم هست که می خواهد به کشورش آمریکا و نزد خانواده اش برگردد .

بعد از انتشار بازی روی استیم این بازی روی سیستمم دوستم (در این بحبوحه ی کرونا و خانه نشینی و ...) تجربه کردم .
دو تا بسته الحاقی روی هم رفته حدود 5 ساعت مفید گیم پلی دارند .
بسته اولی بار درام بیشتری داره و در محیط های تاریک مترو به صورت خطی روایت می شود (همون شهر یخ زده مرحله آخر بازی اصلی) .
بسته دوم جهان بازتری را شامل می شود و بیشتر روی زمین در جریان هست که هیجان بالاتری هم دارد و با یک باس فایت سمج خفاش مانند هم طرف هستید که زیبایی خودش را دارد . دشمنان انسانی در بسته دوم بیشتر هستند . بسته دوم دارای دو تا پایان هست و شاید مترو چهار در آمریکا روایت شود شاید ...
کیفیت گیم پلی و گرافیک بسته های الحاقی در حد بازی اصلی هستند و بر خلاف بازی اصلی شخصیت هایی که ما کنترل می کنیم لال نیستند و صحبت می کنند .
داستان دو تا بسته زیبا و خوب هستند فقط بسته دوم یکمی آخراش خسته کننده می شود و به دلیل باز بودن محیط پیدا کردن مسیر گاهی آزاردهنده هست (مخصوصا وقتی آب در روبه روی ما هست و نیاز به قایق یا راهی بی خطر داریم) اما نکته مثبت تنوع خوب در دشمنان هست مانند عنکبوت های الکتریکی که وقتی ظاهر می شوند برق ها قطع می شود (تاریکی مطلقی به همراه دارند) یا موجودات بزرگ شبیه موش کور و ... .

در کل بسته الحاقی اول به مترو اصیل (شماره یک و دو) نزدیک تر هست ولی تجربه این دو خالی از لطف نیست .

گیم پلی : 8 از 10
موسیقی و صدا گذاری : 9 از 10
گرافیک هنری و طراحی محیط : 9 از 10
گرافیک فنی : 9 از 10
نورپردازی و طراحی سایه ها :9 از 10
داستان : 8 از 10

نمره کل : 8.5 از 10
 
آخرین ویرایش:

nimma

کاربر سایت
Sep 2, 2009
40
سلام ببخشید اینجا سوالمو میکنم جای پیدا نکردم
دوستان برای pc مثل ps4 یا ایکس باکس تروفی یا اچیمونت نیست؟ که بدونیم بازیرو چند درصد رفتیم؟
ممنون میشم کمک کنید
 

Democracy

Stay hungry. Stay foolish.
کاربر سایت
Feb 15, 2010
4,957
سلام ببخشید اینجا سوالمو میکنم جای پیدا نکردم
دوستان برای pc مثل ps4 یا ایکس باکس تروفی یا اچیمونت نیست؟ که بدونیم بازیرو چند درصد رفتیم؟
ممنون میشم کمک کنید
استیم هم اچیومنت داره هم تایم پلی یک بازی رو نشون میده
=====================
برای اینکه آف تاپیک نشه


دمو این بازی منتشر شده فوق العاده احساسی و قشنگ هست. حتما تجربه کنید و مطمئنا توی ویشلیست خواهید گذاشت :D

امتیاز به دمو: 9/10
 

Soulsborne

کاربر سایت
Feb 29, 2020
67
Call of Cthulhu

View attachment 122506
البته بازی از بس خواب آور بود نتونستم تمومش کنم و نصف و نیمه دلت زدم رفت

بازی هیچ اکشن و ترسی نداره و همش راه رفتن و کاراگاه بازی مسخره اس
امتیاز کلی من بهش 4​
واقعا حیف لاوکرافت که بجز یه مشت زباله ساز اشاره و کلیک سمتش نرفتن و ipـهای خفنی که میشد براساس کتابهاش ساخت هنوز بالقوه مونده و بالفعل نشده. (هرچند خیلی از بازیها بصورت غیرمستقیم از ایده هاش استفاده کردن.)
 
  • Like
Reactions: kamyy and hitman68

Soulsborne

کاربر سایت
Feb 29, 2020
67
Stalingrad_Coverart.png


بازی محصول سال 2005 از یه شرکت روسی. من همون 12-13-14 سال پیش که کاور اینو تو یه مغازه دیدم میخواستم بگیرمش اما محول کردم یه هفته بعد. هفته بعد که اومدم کس دیگه ای برده بودش! این شد که این بازی همیشه برای من مثل یه راز باقی موند که چرا انقدر نایاب بود و هیچ جا دیگه ای هم پیدا نمیشد. چونکه کلا به موضوع استالینگراد بعنوان خفن ترین نبرد تاریخ بشریت علاقه دارم هرطور شده میخواستم بدونم چی رو از دست دادم. بلاخره بعد از این همه سال تونستم لینک دانلود بازی (دموش نه خودش!) رو پیدا کنم. از همون اول تریلر معرفی بازی خیلی خفن اجرا میشه و تصاویری مستند از این نبرد رو پخش میکنه با یه آهنگ راک که خیلی تاثیرگزار هست. اما به خود گیمپلی و گرافیک دیگه امیدی نیست و بسیار عتیقه بنظر میرسن. هر چندکه در استیم بازی امتیاز 9/10 رو نصیب خودش کرده. جالبه که فقط یک سال بعد از این بازی ما شاهکار تمام دوران های سبک RTS یعنی COH رو تجربه کردیم.

پ.ن: این رو هم اضافه کنم که بازی از همون اول اجازه میده که برای کمپین بعنوان نیروهای محور هم اگه خواستید بازی کنید و فقط روی نیروهای متفقین فوکوس نداره. این عدم تعصب از طرف سازندگان روس جالب توجهه چراکه سازندگان غربی هرگز همچین اجازه ای رو بازیباز نمیدن!

امتیاز به تریلر مستند اول بازی: 10/10
امتیاز به خود بازی: 10/=)):D
 
آخرین ویرایش:

dragonslayer

کاربر سایت
Jul 22, 2012
534
نام
محمدرضا
خب اخیراً سه گانه The Longest Journey رو بازی کردم. در ادامه نظرم رو در مورد هر نسخه مینویسم.



The Longest Journey


توی سال 1999 یک شرکت بازیسازی کوچک نروژی به نام Funcom بازی ای رو منتشر کرد که هنوزم که هنوزه، بعد از گذشت 21 سال، نه تنها ازش به عنوان یکی از برترین بازیهای ماجرایی یاد میشه، بلکه به عنوان یکی از برترین داستانها در مدیوم بازیهای ویدیویی مطرحه و باعث مطرح شدن نام سازندش، Ragnar Tørnquist، به عنوان یکی از برترین نویسندگان این مدیوم شد. این بازی The Longest Journey نام داره.

داستان بازی ساده و تا حدودی کلیشه اییه. در زمین قبلاً علم و جادو هر دو با هم وجود داشته و انسانها میتونستن از هر دو بهره ببرن ولی بعد از مدتی انسانها از این موقعیت سوءاستفاده میکنن و باعث میشن تعادل به خطر بیفته و جهان در خطر نابودی قرار بگیره. برای جلوگیری از چنین اتفاقی، در پی پروسه ای، علم و جادو از هم جدا میشن و زمین به دو جهان تقسیم میشه: جهان علم، Stark، و جهان جادو، Arcadia. حالا پس از قرنها عده ای میخوان جهان رو به حالت به قول خودشون شکوهمند سابق برگردونن و دو جهان رو یکی کنن و در نتیجه تعادل رو در معرض خطر قرار بدن و خب از قضای روزگار قهرمان قصه ما، April Ryan، پیشخدمت کافه و هنرجو نقاشی، باید جلوی این اتفاق رو بگیره و دو جهان رو نجات بده.

همون طور که دیدید داستان بازی ساده و کلیشه ایه ولی خب همون طور که معروفه شیطان تو جزئیاته و خب اینجا هم به جزئیات خوب توجه شده؛ کارکترهای به یاد موندنی ، Lore خوب، شخصیت پردازی فوقالعاده برای شخصیت اصلی و دیالوگهای عالی.

ایراد؟ خب این بازی از نظر گیمپلی یک بازی ماجرایی اشاره و کلیک استاندارد اواخر دهه نوده و مثل اکثر بازیهای این ژانری اون دوران، تعدادی از پازلها غیرخلاقانه و غیرمنطقین و اگه بخواین بازی رو توی حدود 15 ساعت تموم کنید و الکی تو بازی سرگردون نچرخید و هر ترکیب بیربطی رو امتحان کنید، مجبورید چند باری به راهنماهای اینترنتی سر بزنید.

خب از نظر گرافیک، محیط ها دوبعدین ولی کارکترها سه بعدین؛ به همین علت محیط ها هنوز هم خوب و یا حداقل قابل قبولن ولی گذر زمان با کارکترها خوب تا نکرده و توی ذوق میزنن، ولی به هر حال اون رو هم میشه در مقابل سایر نقاط قوت بازی نادیده گرفت و تحمل کرد. صداگذاری کارکترها هم در سطح خوبی قرار داره.

به‌عنوان حکم کلی، بازی واقعاً سزاوار همه تعریفهایی که ازش میشه هست و بعد از 21 سال از زمان عرضش هنوز باارزش و لذت بخشه.



Dreamfall: The Longest Journey


بازی بعدی سری، Dreamfall: The Longest Journey، در سال 2006 عرضه شد و خب از خیلی از جهات با The Longest Journey متفاوت بود. اول این که دیگه یک بازی ماجرایی اشاره و کلیک نبود و به یک بازی ماجرایی (یا ماجرایی-اکشن) تغییر پیدا کرده بود. دوم این که کارکتر اصلیش دیگه April Ryan نبود و اکثر داستان از دید یک کارکتر جدید به نام Zoë Castillo روایت میشد، هرچند که هنوز هم بخشهایی از بازی از دید April و بخشیهایی هم از دید یک کارکتر جدید به نام Kian Alvane روایت میشد. و سوم این که داستان از اون حالت نسبتاً نوجوانپسندانه قسمت اول فاصله گرفته بود و خیلی جدی تر شده بود.

داستان بازی به وقایع ده سال بعد از پایان نسخه اول میپردازه. در Stark توطئه ای در جریانه که تعادل و دو جهان رو ممکنه در خطر بندازه و قهرمان قصه، Zoë Castillo، هم ناخواسته به دل این توطئه کشیده میشه و در Arcadia، امپراطوری Azadi که بعد از وقایع قسمت اول و حمله سپاهیان Tyren به سرزمینهای شمالی به کمک سرزمین های شمالی اومده و بعد از آزادسازی سرزمینهای شمالی، اون رو اشغال کرده و در پی پاکسازی جادو و موجودات جادوییه. April Ryan، قهرمان نسخه قبل، رهبر یکی از گروههای مقاومته و از اون طرف Kian Alvane یک راهب عالی رتبه توی امپراطوری Azadiـه که بهش ماموریت داده شده که رهبر گروه مقاومت رو به قتل برسونه. در ادامه، داستان هر سه کارکتر به هم پیوند میخوره و مرتبط میشه و یک نوع داستانگویی نسبتاً متفاوت توی مدیوم ویدیوگیم- روایت داستان توسط چندین کارکتر Point of View متفاوت، که قبلاً با این که نمونش رو توی بعضی آثار Quantic Dream و Telltale Games دیده بودم، احتمالاً به دلیل این که داستان در Dreamfall نسبت به اون بازیها قویتره و Ragnar Tørnquist نسبت به نویسنده اون بازیها نویسنده بهتریه- به وجود میاره که به نظرم یک رویکرد متفاوت و جدید اومد و دوست دارم بیشتر چنین رویکردی رو در بازیهای ویدیویی ببینم.

خب همونطور که گفتم داستان بازی به مراتب جدی تر شده و از اون حالت نوجوانپسندانه قسمت اول فاصله گرفته و با مفاهیمی مثل اشغال یک سرزمین توسط یک سرزمین دیگه و همچنین تبعیض و مورد پیگرد قرار گرفتن اقلیتها میپردازه. تم اصلی این بازی، باوره. این که چطور اگر باورت رو به خودت، به جهان، به همه چیز از دست بدی، در باتلاق یاس و نابودی گرفتار میشی. این که باور کورکورانه باعث چطور مشکلاتی میشه. و این که چطور میشه بعد از از دست دادن باور و گرفتار یاس و ناامیدی شدن، دوباره اونو به دست اورد. هر سه کارکتر با این مسئله درگیرن. Zoë که بعد از ترک دانشگاه و بهم زدن با دوست پسرش کاملاً دچار ناامیدی و افسردگی شده و باورش رو به همه چیز از دست داده. April که نتونسته با وقایع پایانی نسخه اول به خوبی کنار بیاد و باورشو به کلی به خودش از دست داده. و Kian که باور محض و کورکورانش در طول بازی در معرض ترک برداشتن قرار میگیره.

با جدی تر شدن بازی، از طنز بازی کم شده و دیگه چندان با دیالوگهای طنز و سارکاستیک نسخه قبل سر و کار نداریم ولی خب این به معنای افت دیالوگها نیست و هنوز هم دیالوگها در سطح خوبی قرار دارن، صرفاً رویکرد داستانگویی در این نسخه با نسخه قبل متفاوته. Zoë که کارکتر اصلیه و اکثر بازی رو با اون همراهیم، شخصیت پردازی فوق العاده ای داره. April که از نسخه قبل میشناسیمش، هر چند که در این نسخه چندان باهاش همراه نیستیم، اما هنوز هم شخصیت پردازیش در سطح خوبی قرار داره. Kian نسبت به دو کارکتر دیگه، کمتر پرداخت شده ولی این مورد هم قابل چشم پوشیه. کارکترهای دیگه هم در سطح خوبی قرار دارن و خیلیهاشون به یادموندنی هستن. داستان هم علاوه بر بزرگسالانه تر شدن نسبت به نسخه قبل، نسبت به نسخه قبل احساسیتر هم شده. البته نباید ناگفته بمونه که داستان با Cliffhanger تموم میشه و برای تجربه کردن داستان کامل Dreamfall باید نسخه بعدیش رو هم تجربه کنید.

ایراد؟ بازی سه بعدی شده و مثل خیلی از بازیهای سوم شخص اولیه با مکانیزمهای شلخته مواجهیم. دوربین و کنترل بازی هم ممکنه در ابتدا برای مخاطب راحت نباشه و زمانی طول بکشه تا قلقش دست مخاطب بیاد. عده ای از منتقدها هم همونطور که الان از بازیهای Quantic Dream و Telltale Games انتقاد میکنن، از بازی انتقاد کردن که بازی گیم پلی نداره و فیلم تعاملیه و پازلاش سادست و از این حرفا. ولی خب از نظر من، تو خیلی از بازیها خیلی از پازلها، خیلی از دشمنا، خیلی از مکانیزمهای گیمپلی وجود دارن که فقط وجود داشته باشن و هیچ ربطی به داستان بازی ندارن و خب وقتی یک بازی داستان رو به عنوان مهمترین بخش خودش انتخاب میکنه، یعنی وقته که یک بازی قراره کاملاً داستان محور باشه، بهتره همه چیزش در خدمت داستان باشه و اگه پازلی، مکانیزمی، هر چیزی که فقط قراره وجود داشته باشه که وجود داشته باشه، بازی بهتره از اون خودداری کنه.

صداگذاری کارکترها خوبه و گرافیکم با توجه به این که مربوط به یک بازی مال 14 سال پیشه، قابل قبوله. مدت زمان بازی هم حدوداً 10 ساعته. به عنوان حکم کلی، این بازی واقعاً بازی خوبیه و به طرفدارهای بازیهای داستان محور توصیه میکنم حتماً تجربش کنن.



Dreamfall Chapters


عنوان بعدی سری، Dreamfall Chapters بود که به عنوان دنباله مستقیم Dreamfall: The Longest Journey در 5 قسمت بین سالهای 2014 و 2016 عرضه شد.

خب از نظر داستانی این نسخه دنباله مستقیم نسخه قبله و در مورد داستان نسخه قبل به اندازه کافی نوشتم، در این نسخه هم داستان و تمام مسائل مربوط به داستان مثل نسخه قبل خوبه و البته پایان بندی خوبی هم برای سه گانه ارائه میشه. مثل خیلی از بازیهای داستان محور این روزها، Choice and Consequence به بازی اضافه شده که نسبتاً هم خوب از آب در اومده. صداگذاری و گرافیک هم مثل قبل خوبه. اما این نسخه یک ایرادی داره که باعث میشه نسبت به دو نسخه قبل کمتر اونو دوست داشته باشم.

اون ایراد؟ بازی یک حالت سندباکس گونه به خودش گرفته و به عنوان یک بازی ماجرایی نسبتاً محیط های بزرگی داره و باعث میشه مخاطب وقت زیادی رو در رفت و آمدهای مکرر از این گوشه شهر به اون گوشه شهر بگذرونه و مسئله وقتی بدتر میشه که در بازی مینی مپ وجود نداره و این به خصوص در چپتر اول برای مخاطب اذیت کننده است. مورد دیگه اینه که پازلهای بازی با این که اکثراً ساده ان و کاملاً مشخصه که برای حل هر پازل به چه آیتمی نیاز دارید ولی پیدا کردن اون آیتم توی محیط سندباکس و نسبتاً بزرگ این بازی، یادآور پیکسلهانت در بازیهای ماجرایی قدیمیتره. در کل این مسائل باعث میشه مدت زمان این نسخه از نسخه های قبل بیشتر باشه و تقریباً حدود 25 ساعت بشه، اما همه ی این 25 ساعت خوب و مفید نیست و بخش های خسته کننده هم داره.

به عنوان حکم کلی در مورد این نسخه، این نسخه با این که به نظرم از نسخه های قبلی ضعیفتره ولی بازهم بازی خوبیه و در صورت بازی کردن دو نسخه قبلی، برای این که بتونید داستان سه گانه رو به طور کامل تجربه کنید، باید این نسخه رو هم تجربه کنید.
 
آخرین ویرایش:

Abyss Watchers

کاربر سایت
Nov 8, 2019
136
DMC 5
بزرگترین ضربه به بازی رو شخصیت V زده به بازی ، هنوز هم که هنوزه بعد از این همه مدت با خودم کل کل میکنم فاز اون طراح ها و نویسنده ها چی بوده که برای یک بازی شمشیر جنگ سریع همچین شخصیت کند و غیر قابل تحملی رو گذاشتند؟:| از لحاظ داستانی شخصیت هیچ مشکلی نداره ولی با توجه به ارتباط مستقیمش با ورژیل میتونستند یک شخصیت با ابهت تر و یک گیم پلی بهتر شمشیر زنی ازش در بیارند.....
دومین ضربه بزرگ هم بهش این شخصیت نیکو و مسخره بازی های غیر قابل تحملش هست:| جدی میگم اصلا خنده دار نبود و بزور میخواست هر دفعه جوک بگه و مسخره بازی در بیاره ....
سومین مشکل هم شخصیت های لیدی و تریش هستند که تو بازی با این لباس های نیم تنه و و به اصلاح کاملا لخت هیچ چیزی جز جذابیت جنسی برای قشر نوجوان جماعت ندارن :|:|:|
مشکل بعدی هم این که میتونه نظر شخصی من هم باشه، روایت داستان شلخته بازی هست، نیم ساعت بازی اخر بازی رو نمایش، میده، راند اول با نیرو وسط بازی هست، راند دوم با وی یک سوم پایانی بازی هست، در هم و برهم نمایش دادن قسمت های داستانی و کلا داستان بازی سر راست نیست و خودشون نمیخواستن بخاطر داستان جزئی و پیر این سری یک چیزی در بیارن نه خیلی خفن باشه نه بتونه مشکلی برای اینده سری درست کنه اصلا موضوع دانته هست که اونم اواسط بازی اضافه میشه و در کل کل لذت بازی، و بهترین قسمت های بازی همون قسمت های هست که با دانته میریم البته قسمت های نرو هم خوبه و مشکلی نداره!
در کل بازی نقاط مثبت بسیار زیادی داره که در مقابل نقاط منفی بیشتر هستن، مثل سیستم گیم پلی نرو و دانته و حتی وی متفاوت از هم هستن و هر کدوم سبک های متفاوت و توانایی متفاوت تری هم نسبت به هم دارن و این موضوع اینقدر بزرگه که بدونید جدا از همه اینه هر کدوم چند تا سبک مبارزه برای هر کدم از سلاح ها دارند.
گرافیک بازی از عالی فراتر بود، موسیقی بازی هم عالی بود، صدا گذاری و باس فایت های بازی و انیمیشن های بازی هم خیلی عالی بودن در کل بهترین بازی شمشمیر زنی بود که پلی دادم تو این نسل بعد از گاد و واقعا هر کسی این سبک رو دوست داره در پلی دادنش شکی نداشته باشه، بعد از پایان بازی، بلافاصله بازی به NG+ با اخرین درجه سختی میره و اینجا دیگه بازی خیلی سخت میشه و البته همه موارد توانایی و ارتقا رو هم دارید عین بازی های نقش افرینی.
در کل نمره هم 8.5/10
 

Origami 2008

عضو تحریریه
Oct 2, 2014
5,504
نام
سپهر
133069

Far Cry New Dawn 2019

نکات خوب: سیستم آپگرید جذاب. سلاح های متنوع. طراحی خوب محیط بازی. آزادی عمل در کشتن دشمنان. سرعت گرفتن بازی در مراحل پایانی

نکات بد: افت فریم بازی حتی در تنظیمات پایین. عدم تغییر بزرگ نسبت به نسخه های گذشته. کوتاهی بازی نسبت به نسخه های پیشین. ناکارآمد بودن المان های نقش آفرینی

Score: 6.5

شروع بازی: 24 اسفند 1398
پایان بازی: 2 فروردین 1399


*با توجه به اینکه Far Cry 5 رو بازی نکرده ام و گفته می شه که ادامه مستقیم بر آن بازی است، از اظهار نظر به بخش داستانی بازی امتناع می کنم!
 

dizzy

کاربر سایت
Dec 24, 2017
615
133586

امتیاز : 8.5/10​

میخواستم درباره بازی توضیحات مفصلی بنویسم ولی حوصله ندارم :D

نکات مثبت : گیم پلی فوق العاده ، عمیق ، هوشمندانه و تقریبا کامل ، تلفیق خوب وقایع تاریخی و عناصر فناتزی ( yokai و... ) ، طراحی بسیار خوب اکثر باس ها و دشمنان بازی و ، افکت ها و طراحی محیط و مراحل و شخصیت ها

نکات منفی : 1- بهینه سازی بازی روی pc خوب نیست . بازی از نیمه دوم به بعد دچار افت فریم میشود که مخصوصا برای بازیی مثل nioh که روی سرعت و دقت مبارزات تمرکز دارد جالب

نیست . گزینه های تنظیمات گرافیکی هم به شدت محدود هستند .

2- برخلاف setting کلی بازی که جذاب هست ، داستان بازی اما نه خوب نوشته شده و نه روایت خوبی دارد. شخصیت پردازی ها هم چنگی به دل نمیزند و بعیده که بعد از پایان بازی شخصیتی به یاد مانده بشه .

3- مراحل با وجود طراحی خوب اما بعد از مدتی رنگ و بوی تکراری شدن به خود میگیرند که dlc ها تا حدی این مسئله را جبران کردند . این مورد در مورد تنوع دشمنان هم صدق میکنه

4- مراحل فرعی


به طور کلی بعد از نزدیک به 200 ساعت ، به شدت از بازی لذت بردم و یکی از بهترین تجربه های چندوقت اخیر بود . اگر به بازی های souls borne و به خصوص onimusha و

ninja gaiden و حتی diablo علاقه دارید ، این بازی با ترکیب هوشمندانه ای که از این 4 بازی و تزریق المان های مخصوص خودش انجام داده میتونه همان چیزی باشه که دنبالش بودید .
 
آخرین ویرایش:

kamyy

کاربر سایت
Mar 20, 2013
3,874
نام
بنیامین
DooM Eternal 2020
133910

داستان : درباره نجات زمین از دست شیاطین و دشمنی به نام Khan Myker هست و اینجاست که قهرمان ما یعنی Doom Slayer وارد عمل شده و به دنبال سه کشیش که خدمتگزاران Khan Myker هست می باشد ...

داستان این شماره نسبت به شماره قبل (2016) بهتر هست ولی همچنان داستان پردازی از نظر پختگی در این سری جایی ندارد فقط برای خالی نبودن عریضه قرار داده می شود .
سال 2020 قوی آغاز شد . این بازی و بازی Half Life نمرات عالی گرفتند که برازنده اش هم بودند .
این شماره از دووم نسبت به شماره قبل خیلی بهتر بود . گرافیک فنی و حتی گرافیک هنری و طراحی محیط خیلی بهتر شده بود . تنوع محیط ها خیلی خوب بود و مراحلی در شهرهای کره زمین که ویرانه شده اند روایت می شود . آسمان خراش هایی ویران که نا امیدی را انتقال می دادند .
بازی خیلی روان بود و تنوع سلاح ها بسیار عالی . فریم دهی خیلی عالی و لوودینگ بازی بسیار سریع هست .
بازی خیلی روان و بی دردسر نصب و اجرا شد و روز اول هم کرک شد
تنوع دشمنان هم خیلی خوب بود هر چند که 70 درصد دشمنان مشابه شماره قبل بودند . قابلیت هایی مثل آویزان بودن از بدنه دیوار و حرکت سریع به جلو و ... هم به بازی اضافه شده و یک سری معما هم مانند پیدا کردن کلید و باز کردن در در کسری از ثانیه و ضربه زدن به نقاط تعیین شده متحرک هم برای جلوگیری از یکنواختی بازی اضافه کرده اند که نکته مثبتی هست .
همان طور که گفتم طراحی هنری محیط ها خیلی زیباست و رنگ بندی خیلی بهتر از شماره قبل (که بیشتر در شماره 2016 رنگ قرمز تو چشم می زد) شده . هدف ماموریت ها هم تنوع بهتری داشت نسبت به شماره 2016 که فقط باید دروازه هایی را می بستیم ...
موسیقی راک بازی هم مثل همیشه اون حس آدرنالین و خشونت را در بازیباز ایجاد می کند .
کمپین بازی طولانی بود و حدود 15 ساعت (13 مرحله و 5 باس فایت دارد (اگه درست یادم باشد)) به طول کشید و موارد مخفی در بازی به چشم می خورد که به لطف نقشه سه بعدی بازی می شه پیدا کرد .
بازی خطی هست هر چند که محیط ها بازتر از قبل شده و آزادی عمل خوبی برای مبارزات داینامیک بازی فراهم می آورد .

خلاصه این شماره نسبت به 2016 خیلی بهتر و با کیفیت تر شده و به من بیشتر لذت داد .

گیم پلی : 9 از 10
موسیقی و صدا گذاری : 10 از 10

گرافیک هنری و طراحی محیط : 9 از 10
گرافیک فنی : 8 از 10
نورپردازی و طراحی سایه ها :8 از 10
داستان : 6 از 10

نمره کل : 9 از 10

 

mostafaamiri

کاربر سایت
Feb 3, 2012
793
نام
مصطفی
star wars jedi fallen order
يه بازي خوش ساخت كه اكثرا تقليد از بازي هاي خوب و معروف مثل tomb raider , dark souls, و ... است.
صحنه هاي سينمايي هيجان انگيز ، گرافيك و صدا گذاري خوب و گيم پلي بالانس باعث ميشه كه تجربه لذت بخشي از اين بازي داشته باشيد.
امتياز 8
 

kamyy

کاربر سایت
Mar 20, 2013
3,874
نام
بنیامین
Life is Strange 2

134606

داستان : درباره دو برادر به نام های شان و دنیل دیاز می باشد که طی اتفاقی ناگوار مسیر زندگی آنها به کل تغییر می کند ....

داستان بازی بسیار زیبا و غمناک هست . در مورد دو برادر که آمادگی لازم برای ورود به دنیای بزرگترها را ندارند اما طی اتفاقاتی به ناچار وارد دنیای بی رحم واقعی (خروج از دنیای کودکی/نوجوانی) شده اند و باید با چالش های زیادی رو به رو شوند ...
در این شماره سازنده ها چرخشی 180 درجه داشتند و بازی کاملا مردونه (پسرونه) شده .
ما در بازی کنترل برادر بزرگتر یعنی شان را داریم . دیگر خبری از کنترل زمان نیست و برادر کوچکتر که در بازی ما را همراهی و کمک می کند یعنی دنیل توانایی کنترل و به حرکت درآوردن و حتی آسیب زدن به اشیا پیرامون خود را دارد ...
داستان بازی پختگی لازم را دارد و روایتی اجتماعی/درام را بازگو می کند . (اشاره به کشور مکزیک مشکلات مهاجر ها در آمریکا و این قبیل موارد هم در دل بازی هست . دو برادر رگ و ریشه مکزیکی دارند)
نسبت به شماره قبل داستان بهتر شده اما عملا بیشتر بازی (تا اینجای کار که من رفتم) بیشتر حرف زدن هست و کار خاصی برای انجام دادن کم می باشد .
من دو اپیزود اول (Roads ) و دوم ( Rules) که کرک شده رفتم و امیدوارم سه اپیزود باقی مانده هم کرک شوند !! (اگر هکرها و کرکرها از خواب بیدار شوند)

موسیقی بازی و صدا گذاری مثل شماره قبل عالی و گوش نواز هست . طراحی محیط و پرداختن به جزییات خوب انجام شده و گرافیک فنی بازی هم قابل قبول می باشد .

به طور کل بازی زیبایی هست . پیشنهاد می شود (البته اگر به این سبک بازی ها علاقه دارید) ... موفق باشید

گیم پلی : 7 از 10
موسیقی و صدا گذاری : 9 از 10
گرافیک هنری و طراحی محیط : 9 از 10
گرافیک فنی : 7 از 10
نورپردازی و طراحی سایه ها :7 از 10
داستان : 9 از 10

نمره کل : 8 از 10
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر