امتیاز اعضای بازی سنتر به عناوین PC

mohsen 24

کاربر سایت
Nov 19, 2015
744
904
b17797bb991715750427787f93a6215f.jpg
خو بازم یه بازی Beat 'em up و البته ایزومتریک یا همون top and down این بازی توسط استدیویی تازه تاسیس Sobaka Studio که در مسکو روسیه هست ساخته شده.
داستان بازی راجب مردی به نام واسیلی که شباهت عجیبی به کریتوس داره بسیار قوی هیکل تنومند هست که تو یه شرکت بزرگ اسلحه سازی و تکنولوژی مخوف کار میکنه که این شرکت تصمیم میگیره به واسطه قدرت ونیرو واسیلی اونو با استفاده از تکنولوژیشون تبدیل کنند به سرباز های فرا زمینی که این موضوع باعث میشه که واسیلی مخالفت کنه و از اون شرکت فرار کنه با هلکوپتر که در بین راه هلکوپترش سقوط میکنه در اطراف یه کوه که یه معبد وجود داره که رییس اون معبد به کمک واسیلی میاد و اونو به معبد میبره واسیلی حدود 22 سال اونجا به دور از هر خشونت تیراندازی و ابزار بودن و سگ مطیع بودن البته به گفته خودش زندگی جدید اغاز میکنه و اونجا به قولی خونه جدیدش میشه اما از اونجا که شرکت که واسیلی توش کار میکرد یه قانون دارن که هر کی از شرکت استعفا بده میکشنش بلاخره مخفیگاه واسیلی پیدا میکنند و تمام افراد معبد و رییس معبد که واسیلی علاقه زیادی بهش داشت همه رو قتل عام میکنند داستان بازی همینه و البته در ادامه بازی با کات سین های که حالت کمیکی دارن از گذشته واسیلی و اتفاقاتی که افتاده براش پرده برمیداره اما داستان کلی بازی همون کلیشه انتقام هست.
گیم پلی بازی شامل مشت ولگد که شامل ضربات قدرتی هم هر دو میشن استفاده از سلاح سرد و گرم و البته استفاده از محیط میشه به عنوان مثال میتونید وقتی دشمن در کنار اتش هستن با زدن کلیدی دشمن رو تو اتش بندازید یا کلشو به ستون بکوبید یا فرو کنید تو شاخه درخت شکسته و... بازی خشونت بسیار زیادی داره و البته به شدت همین خشونت لذت بخش کرده مبارزات رو و مبارزات بازی در مراحل اولیه چالشی ندارن به اون صورت اما در مراحل بالاتر بسیار سخت میشن و باید حساب شده عمل کنید اما مشکلی که بازی داره اینه که سریع دستشو براتون رو میکنه و به غیر از تنوع سلاح ها که بد نیست همون اول های بازی تمام قابلیت ها رو به شما میده تقریبا تا مرحله 5 بازی و دیگه تا انتها بازی که 18 مرحله اس که به نظر من صرفا اب بستن به بازی بوده هیچ قابلیتی رو بهتون نمیده که نکته منفی به حساب میاد اما یکی از قایلیت های بازی اینه که که شما پس از ضرباتی به دشمن میتونید با زدن کلیدی تمام کننده رو دشمن اجرا کنید که تنوع خوب خشونت زیادی داره تنوع دشمن ها هم خوبه و دشمن های هستن که شمارو به چالش بکشونن بازی در کل 4 تا هم باس فایت داره که بسیار سطحی مبارزه باهشون طراحی شده و هیچ چالشی به اون صورت ندارن.
اما گرافیک بازی با انجین انریل 4 ساخته شده که واقعا گرافیک زیبا رو به نمایش گذاشته و از طراحی خون تا نور پردازی طراحی اب و تکسچرها خوب کار شده اما سازندگان بی تجربه تو بهینه سازی بازی بد عمل کردن یه سری مراحل فریم به طرز چشمگیری میاد پایین که حتی تا 40 فریم دراپ میکنه ینی یه سری مراحل من فریم 20 تا میگرفتم ! درسته که شاید 2یا 3 مرحله این اتفاق میفتاد اما اصن قابل توجیه نیست این دراپ فریم وحشتناک.
موسیقی و صداگذاری بازی خوبه و صداپیشه واسیلی کاملا صدا پر ابهت داره
در کل بازی اگه با مشکلاتی که گفتم خصوصا اون دراپ فریم شاهکار کنار میاید این بازی که تایم گیم پلیش چیزی بین 5 ساعت اینا هست البته بدون جمع کردن کالکتبل های بازی که با جمع کردنشون ارت ورک های بازی براتون انلاک میشه رو بازی کنید.
نمره : 6
 
آخرین ویرایش:

Origami 2008

کاربر فعال
Oct 2, 2014
2,209
3,825
نام
سپهر
Twitter
sepehr_ghostfac
Xbox Live Gamertag
balmysix417993


Assassins Creed Chronicles China - 2015

نکات خوب: تجربه یک نسخه متفاوت از سری اساسین کرید، طراحی هنری خوب بازی،مراحل گریز هیجان انگیز هستند.

نکات بد: کوتاهی بازی، عدم چالش برانگیز بودن بازی، سیستم مبارزات محدود،داستان نه چندان قدرتمند نسبت به نسخه های اصلی

SCORE :6

شروع بازی: 13 شهریور 1397
پایان بازی: 15 شهریور 1397


 

mohsen 24

کاربر سایت
Nov 19, 2015
744
904


Assassins Creed Chronicles China - 2015

نکات خوب: تجربه یک نسخه متفاوت از سری اساسین کرید، طراحی هنری خوب بازی،مراحل گریز هیجان انگیز هستند.

نکات بد: کوتاهی بازی، عدم چالش برانگیز بودن بازی، سیستم مبارزات محدود،داستان نه چندان قدرتمند نسبت به نسخه های اصلی

SCORE :6

شروع بازی: 13 شهریور 1397
پایان بازی: 15 شهریور 1397


این 3 قسمته که قسمت های بعدی تو هند روسیه هستن که فکر کنم اونا هم راضیت کنه ارزش تجربه رو دارن البته راجب چالشی نبودن بازی بگم که اگه میخواستی که مدال طلا بگیری باید با برنامه کاری میکردی و مخفی کاری به صورت کامل که خو کار سخت میشد و البته تایم گیم پلی هم بالا میرفت
 
  • Like
Reactions: kamyy

mohsen 24

کاربر سایت
Nov 19, 2015
744
904
9aba7e6cb0c1a862247fc50d55feb3b2.png
بازم یه بازی ایزومتریک و البته Beat 'em up که توسط استدیو تازه کار Team Shifty ساخته شده .
داستان بازی از این قرار که یه ادم ثروتمند خلافکار به نام چیرمن استون یه وسیله ای به نام مگا پلوتونیم رو در اختیار داره وظیفه شما اینه این وسیله که خطرناک رو بدزدید نذارید این شخص استفاده کنه از این وسیله خطرناک داستان بازی حرفی برای گفتن نداره و درهمین خلاصه شده
اما گیم پلی بازی دقیقا مثل بازی ابر شاهکار هات لاین میامی هست اما با یه ایده فوق العاده جالب و هوشمندانه به نام تلپورت کردن البته که شخصیت شما مشت زدن و استفاده از سلاح های سرد و حتی وسایل اطراف رو در اختیار داره اما همین ایده هوشمندانه و بسیار جالب بازی بازی دارای هویت کرده و به هیچ وجه اینطوری نیست که بگید که این یه تلقید از هات لاین میامی تموم شد رفت اگه هات لاین میامی رو بازی کرده باشید حتما خبر دارید که اون بازی چقدر بازی چالشی و البته لذت بخش بود حالا مستر شیفتی رو چندین چند برابر از اون بازی سخت تر بدونید سرعت بازی بی نهایت بالاس به لطف قابلیت که در اختیار دارید و مدام باید درحال تلپورت کردن باشید و کشتن دشمن ها که وقتی این کشتن دشمن ها به یه حد نصاب برسه شما یه قابلیتی هم پیدا میکنید که میتونید وقتی به سمتتون گلوله شلیک شد زمان اهسته کنید البته این اتفاق به صورت خودکار اتفاق میفته مثل هات لاین میامی شما با کوچکترین ضربه میمیرید و باید تمام دشمن های اون بخش بکشید که در براتون بازبشه در حقیقت اون در چک پوینت بازی هست و در بعضی مراحل هم باید فقط فرار کنید پس باید حساب شده فکر شده عمل کنید مراحل اولیه اسون هستن چالشی ندارن به اون صورت اما صبر کنید ! اشکش مانده ! خصوصا مراحل بالاتر که تا دلتون بخواد کشته میشید من خودم به شخصه از هیجان اضطراب استرس وفوران ادرنالین داشتم سکته میکردم و بعید میدونم موقع تجربه بازی این اتفاق ها برای شما نیفته اما بازی یه جادو داره که شما هر بار که کشته شید امکان نداره بگید بیخیالیش و بازی رو بزنید پاک کنید بلکه با هر بار کشته شدن انگیزه تون بیشتر میشه و وقتی اون بخش اشک در بیار رد میکنید یه نفس از تمام وجودتون میکشید بارها این اتفاق برای خودم افتاد پس خودتون امده کنید برای یه گیم پلی فوق العاده چالشی سخت و اشک دربیار که هیچ رحمی نداره و تو تمام مراحلش که در کل 18 تا مرحله هست البته به جز تنها باس فایت بازی که همون چیرمن استون هست که متاسفانه مثل اب خوردن کشته میشه که این نکته واقعا منفی وعجیبه تا جایی که میتونه سعی میکنه شمارو شکنجه بده هر چند که محیط های بازی تنوع انچانی ندارن به جز چند مرحله اخر درسته که بازی کل مراحلش تو برج شخصیت بد داستان چیرمن استون هست اما میشد محیط ها تنوع بهتری داشته باشن. یه نکته به شدت منفی که از بازی دیدم این بود که تو مراحل اخر بازی بودم بعد از کشتن خیل عظیم دشمن ها و بند امدن نفسم وقتی که وارد در شدم برم بخش بعد بازی بدون هیچ اخطاری فلان کمپلت پرید بیرون و منو با صفحه دسکتاپ روبرو کرد ومجبور شدم اون مرحله رو از اول برم :|
راجب گرافیک بازی که با انجین یونیتی ساخته شده خیلی ساده اس وکاملا با بازی جور درمیاد اما نکته که خیلی برام جالب توجه بود تخریب پذیری کامل محیط که توش هستید خوشبختانه در کل افت فریم نداره بازی به جز مراحل اخر بازی که باز جای شکرش باقیه !
راجب موسیقی صداگذاری که یکی از بهترین بخش های بازی هست موسیقی ها به شدت با بازی همانگه وکاملا استادانه ساخته شدن و واقعا حس خوبی ازشون میگیرید صداگذاری هم که مشکل خاصی نداره وصدای اسلحه ها انفجار شکستن شیشه و.... همگی خوب هستن.
در کل این بازی رو به شدت پیشنهاد میکنم این بازی درست سخت چالشی هست و اشک دربیار اما این سختی به شدت لذت بخشه واکان نداره شما بمیرید بگید شیفت دیلیت برو پی کارت ! نه به هیچ وجه اینطور نیست و نمیشه بلکه انگیزه شما صد برابر میشه و وقتی که بازی که تایم گیم پلیش که به طور کامل مشخص نیست از این لحاظ که شاید برای یکی 2 ساعت طول بکشه برای یکی 20 ساعت با توجه به نمردن و مردنشون رو تموم میکنید بازم یه نفس عمیق عمیق عمیق از تمام وجودتون میکشید البته میتونید مراحل دوباره برید با مدت زمان کوتاه تر و کشته شدن کم که دیگه میل خودتونه !
نمره :8
 
آخرین ویرایش:

Origami 2008

کاربر فعال
Oct 2, 2014
2,209
3,825
نام
سپهر
Twitter
sepehr_ghostfac
Xbox Live Gamertag
balmysix417993


Assassins Creed Chronicles India - 2016

نکات خوب: اضافه شدن گجت و تجهیزات جدید در بازی، نزدیک شدن به حال و هوای نسخه های اصلی اساسین کرید، طراحی هنری خوب بازی

نکات بد: کوتاه بودن بازی حتی از نسخه چین، دیرلود شدن بافت و تکسچرهای بازی (به لطف آنریل انجین 3!)،داستان و پایان کلیشه ای، نبود تغییرات گسترده نسبت به نسخه چین

SCORE: 6.5

شروع بازی: 15 شهریور 1397
پایان بازی: 17 شهریور 1397
 

ravi

کاربر سایت
Nov 20, 2008
1,274
45



خیلی وقت بود توی بازی سنتر نیومده بودم ولی بعد از اینکه این بازی رو توی مدت 15 ساعت و کلی خون ریزی تمام کردم با خودم گفتم بیام ببینم نظر دیگران در مورد این بازی چیه:D


دوران میکرو یا همون NES واسه من دوران فوق العاده ای بود و از بازی کردن سیر نمیشدم و Ninja Gaiden هم یکی از اون بازی هایی بود که پوست آدم کنده میشد تا تمومش کنی!:|


اول از همه بگم که واقعا لحظات زیادی از بازی بود که حس میکردم توی همون دوران میکرو هستم و واسه همین جا داری از سازنده های بازی تشکر ویژه بکنم که تونستن یه حس قدیمی بهم برگردونن:x:Excited:


خب بریم سراغ بازی:bash:


بازی شروع خوبی داره و مکانیزم گیم پلی هم خیلی پیچیده نیست و میشه سریع یاد گرفت!

ظاهرا بازی خیلی ساده هست و شاید به عنوان یک بیننده با خودتون بگید چقدر آسونه و کاری نداره که:Smoke:

ولی وقتی بازی میکنید تازه متوجه میشید که قراره کلی تلاش کنید تا بازی رو تموم کنید!

بازی حالت مرحله ای داره و بعد اینکه با کلی مشکلات بازی رو تموم میکنید و دارین با خودتون حال میکنین که من چقدر خفنم که بازی رو تموم کردم ، متوجه میشین بازی تازه شروع شده و تا الان دست گرمی بوده:blink:

از وقتی قابلیت 16 بیتی شدن بازی فعال میشه ، گرافیک بازی هم به شدت چشم نواز تر میشه و لذت بخش تر!

غول های بازی به شدت خوب طراحی شدن و روبرو شدن باهاشون فوق العاده لذت بخش هستن و فقط به نظرم میشد یه مقدار سخت تر طراحی مییشدن و کشتنشون بیشتر لذت بخش میشد:D

خب تا اینجا فقط تعریف کردم و یکم هم نکات منفی بازی رو بگم!

از وقتی نقشه بازی فعال میشه و بازی از حالت مرحله ای خارج میشه یه مقدار بازی میره روی اعصاب و نقشه بازی به شدت بزرگه و خیلی وقتا باید مسیر های طولانی که با کلی بدبختی ازشون رد شدی دوباره ازشون عبور کنی و احتمالا یکم خونریزی هم داشته باشی:))

بازی پر از قسمت های مخفی هستن که پیدا کردنشون دیوونه میکنه آدمو:Wallbash:

البته توی بازی در ازای امتیاز های جمع شده بهتون راهنمایی میکنه ولی با همون راهنمایی هم کارتون برای پیدا کردن قسمت های مخفی شده به شدت سخته:-s


خلاصه که پیشنهاد میکنم حتما این بازی رو تجربه کنید و به نظرم به خاطر شباهت استایل با Ninja gaiden خیلی این 2 عنوان با هم مقایسه نکنید و هر 2 عنوان میتونن در جایگاه خودشون لذت بخش باشن!


منم به بازی 9 میدم!:hug:



پ ن :یه جاهایی هم نزدیک دسته رو خورد کنم~X(
 

mohsen 24

کاربر سایت
Nov 19, 2015
744
904
maxresdefault.jpg
خو رفتم سراغ یه بازی پازل پلتفرمر این بازی توسط استدیو تازه کار Sand Sailor Studio که در بخارست رومانی هست ساخته شده البته با ناشریcollective square enix و این اولین بازیشون هست بازی که تو مرحله ارلی اکسس کاملا یه بازی دیگه بود و تو بازی نهایی به قولی کوبیدن از نو ساختن و یه بازی دیگه تحویل دادن البته این استدیو یه بازی جدید دیگه تو راه دارن به نام Bossgard که بازی جالبی به نظر میاد البته اگه اونم از نو نکوبن !
خو بریم سر وقت داستان اما قبلش یه توضیح لازمه بدم داستان بازی دقیقا مثل بازی های که ازشون الهام گرفته شده مثل لیتل نایتمر اینساید و.... بدون کوچکترین کات سینی دیالوگی هست و اگه بخوایم بازی رو مقایسه کنیم بازی خیلی سعی داره خودشو اینساید نشون بده شما درطول تجربه بازی این موضوع کاملا حس میکنید که چقدر این بازی شباهت عجیبی به اینساید داره البته کاملا این قضیه عمدا بوده و سازندگان قصدشون هم همین بوده که خودشون در مقابل اینساید قرار بدن .
داستان : داستان بازی در زمان حکومت فمنیستی شوروی سابق هست که رفتارهای کثیفی رو با انسان ها ومردمشون دارن ومثل برده باهاشون رفتار میکنند و شخصیت بازی هم دقیقا گرفتار همین قضیه اس اما دیگه از این وضع اسفناک خسته شده و میخواد فرار کنه شما بازی در یه کارخونه شروع میکنید که فضا سازی اتمسفر خفقان اور بازی به شدت شما رو میگیره ادم های که مثل یه مرده محترک اینور اونور میرن با استفاده از وسیله ای توسط گارد اون کارخونه امر نهی میشن هیچ اراده ای جراتی از خود ندارن وانگار خودشون هم نمیخوان از این وضع راحت شن و براشون این قضیه یه عادت شده یکی از صحنه های جالبی که تامل برانگیز بود برام صحنه ای بود که یه سری از این افراد رو یه تکه ساختمون نیم خراب که ستون هاش هم سست بود و وهیچ راهی نداشت که به کارخونه منتهی بشه ینی عملا مثل یه ساختمون بود که زیرش یه پرتگاه بود تو این صحنه یه مانیتور بزرگ جلوی همین افراد بود که با امدن عکس مجسمه ازادی دقیقا شعار مرگ میدادن و با امدن عکس یکی از سران شوروی دست تشویق هورا میکردن به نظرتون این صحنه مثل اوضاع یه کشور نیست ؟ بله درست حدس زدید همونه و البته تو یه صحنه دیگه بود تو این کارخونه که با دوربین فیلمبرداری یه صحنه سازی درست کرده که یه جای سر سبز شاد رو به مردمشون به حساب نشون بدن همون حکایت همون کشور که اینجا گل بلبل هست همون طور که گفتم بازی تو فضا سازی عالی عمل کرده و به خوبی جو نا امیدی سرد بی روح این دوره رو القا کرده فضا تاریک با رنگ های سرح بی روح و که با اهن فلزات زمخ عجین شده دوربین های لیزری که مثل زور بالا سر کارکنان هستن و با کوچکترین خطا دست از کار برداشتن به تیر بار بسته میشن اما با همه اینها هستن ادم های که زیر زمین مخفیگانه پیدا کردن مخفی شدن به عنوان مثال تو یکی از صحنه های شخصی رو میبینیم که از ادرار خودش به جای نوشیدنی استفاده میکنه واین سختی درد رنج تحمل کرده که گیر این حکومت نیفته در کل داستان بازی واقعا پتانسیلی بالایی داشته که مثل عنوان ابر شاهکار اینساید بشه اما سازندگان به خوبی از این پتانسیل استفاده نکردن در کل و انگار خیلی هم براشون مهم نبوده اما فضا سازی و بار معنایی جالبی به بازی بخشیدن اما داستان بازی هیچ وقت مثل اینساید براتون مهم با ارزش نمیشه و حتی پایان بازی هم همینطور .
گیم پلی : راجب گیم پلی بازی که به نظر میرسه بیشترین تمرکز سازندگان همین بخش بوده گیم پلی بازی شامل سکو بازی و معماها خلاقانه و پرتعداد هست به عنوان مثال یکی از معماهای خلاقانه بازی اینه که شما قبل از اینکه وارد یه محیطی بشید یه تابلو میبینید که عکس هدفون هست که البته از این تابلو ها که نقش راهنما بازی دارن تو بخش اول بازی که تو کارخونه هست زیاده شما تو این معما خلاقانه باید وارد یه محیط کاملا تاریک بشید با استفاده از هدفون تله ها که فشار گاز هستن رو بفهمید که از کدوم هدفون صداهشون میاد چپ یا راست یا چقدر بهشون نزدیک هستید تو این معما فقط باید به صدا توجه کنید از این دست معماهای خلاقانه تو بازی زیاده که خوشبختانه هم تنوعشون خوبه هم درجه سختیشون نه خیلی اسون هستن نه خیلی سخت تو یه سری معماها هم که با استفاده از دستکش لیزری که به دست میارین که با اون میتونید به افراد تو کارخونه دستور بدید تا راه براتون باز کنند درست مثل اینساید که کنترل ذهن رو به دست میگرفتید وقتی هم که از کارخونه بیرون میرید و بخش دوم بازی یه روبات کوچک دوست داشتنی که رفتارهای مثل سگ رو داره و همراهتون میشه و معماها رو وارد فاز جدیدی میکنه در کل گیم پلی بازی کاملا شما رو راضی میکنه و تا پایان به تکرار نمیفته البته اینم لازم بگم که چند تا سکرت روم هم تو بازی هست که پیدا کردنشون زیاد هم سخت نیست اینم جا داره بگم که در بازی هیچ گونه مردنی نیست وقتی شما تیر بخورید صحنه مرگی نمیبیند بلکه شخصت بازی رسپاون میشه در حقیقت .
گرافیک : بخش گرافیکی بازی با انجین یونیتی ساخته شده تو مراحل کارخونه اغلب فضای تاریک و رنگ های قرمز میبینیم اما بخش بیرونی کارخونه ما فضای مرده رنگ های سرد بی روح درخت های همه بی شاخه اتمسفر خفقان اور و... گرافیک هنری بازی و فضا سازی بازی واقعا عالیست فقط باید تجربه کنید تا بفهمید چی میگم اما گرافیک فنی بازی تعریفی نداره در بعضی صحنه ها که دوربین نزدیک شخصیت میشه طراحی ساده کاراکتر تو ذوق میزنه وهمچنین دشمن های بازی در کل گرافیک فنی یا از قصد به این شکل طراحی شده که با حس جو مرده بازی هماهنگ در بیاد یا ناشی از کمبود بودجه وکم کاری بوده البته اینم بگم که بازی هیچ افت فریمی نداره خداروشکر به قدری سبک اجرا میشد تا پایان بازی که حتی فن های گرافیکم هم روشن نمیشد.
صدا گذاری و موسیقی : اما راجب صداگذاری و موسیقی بازی فقط میشه گفت در حد متوسط هست و البته موسیقی ها بازی متاسفانه خوب ساخته نشدن و اصن با اتمسفر بازی همانگ نیستن میشد موسیقی ها به شدت تاثیر گذاری تدارک ببینند که متاسفانه این اتفاق نیفتاده .
در کل این بازی به عنوان اولین تجربه این استدیو رومانیایی واقعا امیدوار کننده اس وقطعا مثل استدیو فرا زمینی مثل پلی دد از این استدیو هم خبر های بهتر و بازی های به مراتب بهتر میبینیم درست مثل استدیو پلی دد که در ابتدا یه استدیو گمنام بودن و با شاهکار لیمبو به قولی ترکوندن در پایان این بازی رو پیشنهاد میکنم که تجربش در طول 35 چپتر کوتاهش چیزی در حدود 3ساعت زمان میبره که البته بستگی به حل کردن معما داره که اینکه سریع حل کنید یا مدتی کلنجار برید
نمره :7.5
 
آخرین ویرایش:

Origami 2008

کاربر فعال
Oct 2, 2014
2,209
3,825
نام
سپهر
Twitter
sepehr_ghostfac
Xbox Live Gamertag
balmysix417993


Assassins Creed Chronicles Russia -2016

نکات خوب : گیم پلی به مراتب چالش برانگیز تر از نسخه های چین و هند، طراحی پست مدرنیسم محیط بازی و القای حال و هوای رخداد انقلاب روسیه، پیوستگی نسبتا قابل قبول داستان با نسخه های گذشته (چین و هند)

نکات بد: افت فریم در بعضی از نقاط بازی همراه با دیرلود شدن تکسچرها،بعضی از المان های این نسخه تقلیدی از بازی Arkham Origins Black gate است، مرحله آخر بازی به شدت اعصاب خردکن و عذاب آور است

SCORE : 7

شروع بازی: 18 شهریور 1397
پایان بازی: 19 شهریور 1397

 

Origami 2008

کاربر فعال
Oct 2, 2014
2,209
3,825
نام
سپهر
Twitter
sepehr_ghostfac
Xbox Live Gamertag
balmysix417993


TMNT 4: Turtles In Time -1991

* این بازی با شبیه ساز SNES احرا شده است.

نکات خوب: گرافیک دوست داشتنی و خوش العاب رنگ، طراحی خوب مراحل، بخش دو نفره جذاب

نکات بد: کوتاهی بیش از حد مراحل، باس فایت های نه چندان چالش برانگیز، سیستم مبارزات محدود و گاهی اوقات غیرارادی

SCORE : 5.5

شروع بازی: 21 شهریور 1397
پایان بازی: 21 شهریویر 1397
مدت زمان بازی: ساعت 11:30 تا 2:56 عصر
 

mohsen 24

کاربر سایت
Nov 19, 2015
744
904
2015-07-21_96684205.jpg
این بازی مدت هاست تو سیستم خاک میخورد بلاخره رفتم سراغش یه بازی 2 بعدی اکشن که یاد اور ابر شاهکاری که فکر نکنم کسی بازی نکرده باشه ینی متال اسلوگ هست با همکاری دو استدیو Crazy Monkey Studios و Claeysbrothers که واقع در بلژیک هستن ساخته شده و عمر این استدیو از سال 2010 که تاسیس شده تا به الان و این اولین بازیشون بود که در سال 2015 منتشر شد و نسخه 2 این بازی هم همین امسال امده.
داستان : داستان بازی در سال 1920 شما رو در نقش یه شخصیت بسیار دوست داشتنی و البته بی اعصاب به نام وینی کانولی قرار میده که عضو باند مافیایی هست از طرف رییسش به نام مستر بلوچی که هم از لحاظ استایل هم از لحاظ صدا دقیقا خود مارلون براندو افسانه ای هست ماموریت پیدا میکنه یکی از اعضا گروه به نام فرانکی که گروگان گرفته شده از طرف گروه رقیب رو نجات بده که با کشتی عازم این سفر میشه اما اوضاع خوب پیش نمیره و به کشتی و مردم کشتی حمله میشه و پای زامبی ها دوست داشتنی هم به بازی باز میشه ! کلیت داستان همینه .
گیم پلی : شما بازی از درون کشتی شروع میکنید که بازی با راهنمایی اولیه خودش که هر کلید چه کاری انجام میدن شما رو وارد جریان بازی و گیم پلی میکنه که به جرات میگم یکی از بهترین بخش ها بازی همین گیم پلی بازی هست که به شدت لذت بخش هست امکان نداره شما یه لحظه هم از ترکوندن سر بدن زامبی ها و انسان ها درون بازی خسته بشید به همراه اسلحه های که تعدادشون در کل به 9 تا میرسه البته نارنجک و کوکتل مولوتوف هم در اختیار دارید اما با هر کدومشون این لذت ترکون سر بدن تکراری نخواهد شد و همیشه یه حس خوبی به شما میده پس انتظار یه تجربه سراسر خونین و البته خشن داشته باشید و همچنین فضا سازی و طراحی مراحل هم فوق العاده هستن و البته چالشی و با دشمنان متنوع که بازی سعی میکنه شمارو به چالش بکشونه که موفق هم میشه و اگه استفاده درست از اسلحه هاتون نکنید به مشکل میخورید وخیلی زود هم کشته میشید به خصوص تو مراحل باس فایت ها که طراحی خوبی هم دارن حالا به همه اینها محدودیت بازی در تیراندازی رو اضافه کنید که شما فقط رو به جلو عقب میتونید تیراندازی کنید و خبری از تیراندازی به صورت 360 درجه نیست شاید این قضیه جالب نباشه اما باید اینو در نظر گرفت بازی رو همین موضوع چالشی و سخت کرده و اینم جا داره بگم در بازی یه ایستگاه های هست که در حقیقت نقش چک پوینت دارن که در مراحل بالاتر مسافت رسیدن به این ایستگاه ها سختر میشه همین طور کلوچه های که تو بازی قرار داره برای پر شدن خونتون کمتر میشه همه این مواردی که گفتم رو هم بذارید تا ببینید بازی یه لحظه هم نمیخواد از چالش کشوندن شما کوتاه بیاد.
گرافیک: واقعا در وصف استایل گرافیکی کارتونی این بازی عاجزم ! این قولو به شما میدم با یه شاهکار طرفید واقعا نمیدونم چه طور بگم که حق مطلب ادا کرده باشم از شخصیت خود کانولی گرفته تا تک تک دشمن ها و باس فایت طراحی کارتونی بی نظیری دارن به این ها فضا سازی عالی هم اضافه کنید و همچنین کات سین ها و انیمیشن های فوق العاده جالب بازی که به عنوان مثال شما وقتی با اسلحه شعله پخش کن دشمن های رو اتش میکشید به طرز زیبایی خاکستر میشن یا وقتی تو اسید میفتید اب میشید در کل از این دست انیمیشن های کارتونی که تاثیر سلاح رو به خوبی نشون میدن تو بازی زیاده و تضاد زیبا بازی به نظر من گرافیک کارتونی بازی و خشونت فوق العاده بالای بازی هست که مغز پخش زمین میکنید و هیچ کاری لذت بخش تر از این کار نیست ! از لحاظ فنی هم بازی عالی کار خودشو انجام میده من نه کوچکترین باگی دیدم نه حتی کوچکترین افت فریمی تو شلوغ ترین صحنه ها فریم پایدار امیدوارم تونسته باشم استایل گرافیکی بازی رو براتون مقداری توضیح داده باشم که هر چند بعید میدونم چون فقط فقط با تجربه بازی میتونید ببینید که سازندگان چه کردن !
صداگذاری و موسیقی : صداگذاری بازی هم عالی هست از صدای خود شخصیت ها گرفته تا صدا بی نظیر اسلحه ها که با مدل واقعیشون شاید تفاوتی ندارن در حالی که یه سری بازی های پرادعا به حساب پر خرج صدای اسلحه ها مثل تفنگ ابپاش هست پس باید برای این توجه به جزییات به سازندگان بازی بگیم خیلی مردید ! اما تنها مشکلی که تو بخش صدا گذاری هست تو روند گیم پلی وینی یه سری شوخی ها بی مزه میکنه که متاسفانه این شوخی ها همش تکرار میشه و در طول بازی مدام این شوخی ها رو باید بشنوید مثلا زامبی رو میکشید یا انسان ها و کلوچه ها رو برای پر شدن خون میخورید مدام دیالوگ های تکراری تو مخ برو میگه که تا پایان بازی باید تحمل کنید و اما موسیقی ها بازی هم برای چنین بازی به نظرم مناسب نبودن بازی که سراسر اکشن هست خون خون ریزی مغز پاچیدن بیرون این موسیقی ها اروم چی میخواد این وسط ؟! :|
وقتی بازی رو که در طول 12 چپتر خودش چیزی حدود 2 ساعت طول میکشید تموم کردم به خودم گفتم فازت چی بوده این بازی رو بازی نکرده بودی ؟:| یه وقت از دنیا میرفتی بدون بازی کردن این شاهکار اون وقت چی ؟:|x-(الانم دقیقا به شما هم همین پیشنهاد میکنم البته امیدوارم عمر به بلندی عمر اقای جنتی داشته باشید:D اما خو انسانه دیگه این بازی قبل از مرگ از واجباته.
در پایان بگم این بازی با شایستگی حق سازندگان بی نام نشانش نمره 10 اما اون بخش موسیقی و شوخی ها تو مخی وینی کارو خراب کرده واقعا این سازندگان بسیار قابل احترام هستن بعد از بازی این عنوان به این حرف من میرسید ما هم بریم نسخه 2 رو بازی کنیم ببینیم میتونیم یه 10 بهشون بدیم :D
نمره :9
 

Z-fan

wielder of Triforce of Wisdom
Gold User
Jul 10, 2013
2,146
3,362
نام
سید محمد حسین
Twitter
Seyed_Sonic


Dead cells

میراث مرد مرده

قبل از اینکه بازی رو شروع کنید رجوع کنید به گذشته... تو بازی آیزاک شانستون چطور بود کثافات رو چجوری از سر راه بر میداشتید...تو اینتر گانجن چطور اسلحه مسلحه ردیف بود, اسلحه زنبوری پیدا می کردید....اگه ازون آدم هایی هستید که کلاغ تو خیابون فاطمی گلاب به روتون چوقولی کنه , تو مترو شهرری توی واگن مترو در حال حرکت ! می افته روی فرق سر شما...دور این بازی رو خط بکشید تو این بازی به هیچ جایی نمی رسید....:no:...

گویا اولین کسی که بازی رو تموم کرده دومینو بوده از دِد پول 2..... خیلی سخته بشه مکانیک های گیم پلی رو توضیح داد من اگه خودم رو به دو پاره تقسیم کنم باز هم نمی تونم بگم بازی چجوری هست...فقط میتونم بگم کسلوانیا رو دیدید این آیزاکشونه....ادغام دو سبک مترویوانیا با روگ لایک....

اوایل بازی شاید یک مقدار شانس دخیل باشه ولی با گذشت 3 4 ساعت و چند تا آپگرید که بکنید و گیم پلی دستتون بیاد می بینید نه, بازی راه و رسم مروت و جوانمردی رو پیش میگیره و خیلی هم مرام داره و به شما حال میده و هیچ نیازی به شانس ندارید ...توی بعضی از دورها اینقدر اسلحه های توپ به شما میده که سر اینکه کدامین یک رو برگزینید ممکنه با خودتون دست به یخه بشید...!:Wacko:...

همونطور که گفتم بازی مترویدوانیاست پس باید در نقشه خوانی به مراتب بالایی دست یافته باشید ..از اون طرف به دلایل کاملا روگ لایکی , کل نقشه های مراحل به صورت رندوم تولید میشه و در ابتدا بخاطر نداشتن قابلیت های لازم , خو نمی تونید همه جا برید که با شکست مینی باس ها که به شما قابلیت هایی مثل راه رفتن رو دیوار یا ایجاد پیچک یا تلپورت رو میدن این مهم مُیَسر خواهد شد و وقتی کشتیدشون و قابلیت رو گرفتید توی دور بعدی نمی بیندشون ولی قابلیت که ازشون پیچوندید همیشه با شما هست در مقابل باس فایت های اصلی رو داریم که در هر دور ظاهر میشند و بسته به اینکه کدوم مسیر ها رو برای رفت آمد انتخاب میکنید متفاوتند ولی همیشه در هر دور از بازی هستند ...
مینی باس های رندوم دیگه ای هم جلوتون رو میگیرند در طول بازی ...بعد از اینکه بنده خدا ها رو کشتید چیزهای خوبی بهتون میدن تو رو خدا دستشون رو رد نکنید....

واقعا سازنده ها شاهکار ساختند و خار مترویدوانیا رو , روسفید کردند....!!

باز هم چون بازی روگ لایک هست پس نیمی از بازی شما مشغول سر و کله زدن با آیتم های بهتر و بهترتر هستید...

آیتم های بازی به چند دسته تقسیم میشند بدست گرفتنی ها شامل انواع شمشیرها و نیزه ها و پتک و بیل وتیروکمان ها و تبرزین و کونای و....
تو جیب گذاشتنی ها شامل انواع نارنجک ها و آیتم های تله ای مثل زوبین های خودکار ونیمه خودکار و تیغه های برنده که باید روی زمین کار گذاشته بشوند
آیتم های تِلِسمکی که دقیقا مشخص نیست کاراکتر کجاش می زاره مثل هلث دزدک یا افزایش تیر و کمبو......
و آیتم های آویزونکی...که شامل گردنبندها که همون کارکرد بازی های نقش آفرینی رو داره مثلا دمیج رو کم میکنه یا باعث میشه وقتی راه میرید زمین زیر پاتون آتیش بگیره و یا وقتی قل میخورید یک نارنجک ازتون خود به خود بپره بیرون و....

همه اینها 3 رنگ دارند سبز (سوروایو) و قرمز (بروتال )و بنفش (تاکتیک).تازه با پیدا کردن برگه های آپگرید به طور اتفاقی میشه آیتمی به اون رنگ رو افزایش قدرت داد به علاوه افزایش سلامتی بطور درصد کاهشکی....آیتم های طلایی هم که جاشون همیشه در قلب ماست.خلاصه اینکه گیمپلی چَپِش پُره پُره..... این بازی ها هم اینقدر نکات سیکوریت دارند که آیندگان به اونها پی خواهند برد...تازه با نمایش درهای زمان دار که پشتش گنجینه علی بابا پنهانه , بازی شما رو مجبور میکنه که سریع بازی کنید و از خیر گشت و گذار وکشت و کشتار بگذرید که این خود نقض آشکار قوانین بین المللی این سبک هست...گیمر بیچاره می مونه چه شکری رو بخوره تا موجبات سوزش براش پیش نیاد...~X(

اکشن های بازی نیز بسیار اکشنه !...می تونم با دیابلو 3 مقایسش کنم ...بسوزونید, له کنید, بپُکونید , سمی کنید , موجبات خون ریزی سایرین رو فراهم کنید ...همراه با افکت های برق و خون و آتش .....

اینقدر اسلحه تو بازی زیاده که باید سبک بازی خودتون رو مشخص کنید می تونید مثل جو موساشی از شینوبی کونای پرتاب کنید یا مثل الوکارد با شمشیر با دشمنان رو برو بشید یا حتی به مثابه بِلمونتیان با شلاق ....یا یخورده بیایید جلوتر مثل Aloy از هورایزن همه کارهاتون رو با تیر و کمان راه بندازید....ولی تو رو به هر کی قبول دارید ,مرگ من...:Praying:...اگر تبرزین آتیشی پیدا کردید عوضش نکنید...همون مسیر رو پیش بگیرید انشاالله به یاری پروردگار پیروزی از آن شماست.....!!...:Victory:

بعد از پایان هر مرحله میرید یک جایی برای نمازو ناهار به نام بین المرحلین...که اونجا چند نفر بیکار وایستادند هی میگند سی دی نوار پاسور...اگه برید جلو میتونید کلی آیتم بخرید و آپگرید کنید و اینا... با طلا جواهرات و سِلز هایی که جمع کردید و....:Weightlift:...اونجا یک سماور هم گذاشتن که می تونید رایگان فلاسک چایی تون ...منظورم همون پوشن تون رو پر کنید ولی نکته اینجاست که حتما باید یچیزی بخرید وگرنه در و باز نمیکنند برید بیرون....تریپ زورچپونی و ایناست...

کنترل بازی اینقدر نرمه اینقدر خوبه....استایل راه رفتن کاراکتر بی کله بازی با اون شلوار سندبادی و فرود های سهمگینی که روی سر دشمن ها میاد شما رو عاشق خودش میکنه.... شخصیت بازی اونقدر محبوب شده که از همین الان قراره به جمع Brawlout بپیونده در کنار خوآن از Guacamlee و یوکا و لیلی....

گرافیک بازی هم خیلی قشنگه, تم اکثر مراحل با توجه به اینکه کجا جریان داره یا رنگ های تند و گرمه مثل بالای برجها و غروب خورشید یا خیلی سرده مثل ته سیاهچاله ها....

تازه پرفورمنس و فریم بازی هم ردیفه!!و هیچ خطری اعم از در رفتن تِلِنگ کارت گرافیک و یا لب پر شدن سی پی یو , کامپیوتر شما رو تهدید نمی کنه و می تونید در این وضعیت ناجوانمردانه طولی و عرضی !! (ع=ا) فارغ از هر دغدغه ای به بازی کردن مشغول باشید ..باور کنید بعد از تموم شدن گارانتی کارت گرافیکم هر شب با کابوس اینکه کارتم سوخته خیس عرق از خواب می پرم و تا صبح به این فکر می کنم که آیا بالاخره تجهیزات دم دستی یک گیمر در گروه سوم کالاهای اساسی قرار خواهد گرفت...!:Hurted:

چازم, دث گمبیت ,گواکاملی 2 و دد سلز...واقعا امسال سال مترویدوانیاست.... Game of the year برای من از همین الان معلومه......توروخدا طرفدار هر سبک و سیاقی هستید تو هر جنس و با هر رنگ و در هر ابعادی هستید این بازی رو از دست ندید...

هر چی فکر کردم نتونستم ایرادی از بازی بگیرم جز اینکه دوز اعتیاد بازی بسیار بالاست....تا حالا فکر میکردم آیزاک و مامانش تو کار نشئه جات و مخدریات هستند...ولی این بازی یه پا بریکینگ بد هست برا خودش...!!

3 هفته هست بعد از بالا اومدن ویندوز بی اختیار روی آیکون دد سل کلیک میکنم همه چی از یک جا به بعد دیگه دست من و شما نیست آره قربونش یعنی کاراکتر بازی روی حاشیه نوار تسک بارم رژه میره مبادا من کاردیگه ای با سیستم انجام بدم !! این چند بار هم قاچاقی اومدم بازی سنتر ...یک بار که داشتم روی اینترنت اکسپلور کلیک میکردم نامرد منو دید دو تا تیر به نیت ایجاد حفره ای عمیق در با...سنم...به سمتم رها کرد...اگر جای خالی نداده بودم حفره هایم بهم دوخته شده بود ..!!گفت گمشو بیا تو بازی برام دو تا بلوپرینت پیدا کن تن لش...!!یعنی ازون بازی هاست که بشینه روی هاردتون فقط با پاک کردن ویندوز به صورت بوتیبل میشه از دستش رها شد....
نمره با اقتدار 10


همه اینا رو خودم جمع کردم بخدا ... این ها شیشه ترشی نیستد بلکه آیتم هایی هستند که آزاد و رها گشته اند به دستان پر مهر من و شما ...


ساختار مرحله ها شبیه گراف و پیمایش درخت هست درون هر مرحله دو یا سه در خروجی هست که مرحله بعد رو مشخص می کنه....همه مراحل یک طرف High Peak Castle, هم یک طرف..40
ساعت در حال تهیه زیر ساخت ها و ایجاد زیرسازی های لازم بودم تا برسم به اینجا....20 ساعت هم در حال جان دادن کف حیاط اینجا ...نفهمیدم چی شد که یهو یک دری به تخته خورد ما نایل شدیم به دیدار غول آخر...:Hurted1:


در این مرحله شدت ضربه بعضی دشمن هابه قدری هست که کاراکتر تحت کنترل شما
مجبوره علاوه بر ریق رحمت , ریق رحمان و رحیم رو هم سر بکشه..!



این برادر عزیزی رو که در صحنه می بینید طلیعه دار رقم زدن 23 مرگ ناگهانی برای من بود از اونجایی که میگن اگه تحت فشار قرار بگیرید خلاقیت از یک جایی تون می زنه بیرون ...این عدو شد سبب خیر برای من و زد بیرون ... بنده علاوه بر مرور و دوره کامل ناسزا ها و فحش های سنتی و قدیمی...:Ranting: 13 فحش کاملا ایرانی جدید ابداع کردم و در پایگاه اینترنتی مربوطه ثبت و قدمی چند در تولید ناسزای ایرانی برداشتم ....!


همونطوری که احتمالا می دونید کاراکتر اصلی بازی یک وجود معنوی هست شبیه زباله !
که یک بدن مرده پیدا میکنه و می چپه توش
هر بار که بمیرید هم , بازی از اینجا آغاز میشه و پول هایی که جمع کردید پس از کسر مالیات
طی یک تراکنش به شما عودت داده میشه....


این بابا رو جایی ندیدید ..نه, به چهره دوستانتون فکر نکنید...
خوب دقت کنید ...آره خودشه کسلوانیا ..
البته اینجا هزار ماشاالله غولی شده واسه خودش.....


این صندوقه مثل بعضی صندوق های پست فطرت دارک سولز نیست که یهو گاز تون بگیره....
خودش میگه بذار یه گاز ازت بگیرم ,بعد بهت آیتم های توپ بدم....
ولی تا ده نفر رو نکشید تلسمی گریبان گیرتون میشه در حد dante must die…!


سایت IGN ایستر اگ های زیادی تو بازی پیدا کرده که چند تاش رو اینجا می ذارم.....
فقط به لطف فیلترینگ عزیز تر از جان , عکس ها کیفیت نداره...IGN
هر جا رو هم سرزدم فیلتر بود ایتالیا ,آفریقا, حتی گینه بی سائو








میخواستم نقد بنویسم
دیدم ارزش نداره...نه این که بازی بی ارزش باشه یا من خیلی مهم باشم...کاملاً برعکس
این بازی دقیقاً یه 10/10 خفن نصیبشه...از همونایی که نصیب GOW و Zelda می کنید...این قدر خوبه
و خب گفتنی ها به خفن ترین شکل ممکن گفته شدن...آقا سعید چیزی رو جا ننداخته
من هر چی بگم اسپمه

اگه نقد بالا رو خوندید و بازی رو نزدید رو دانلود.... خب شما...شما خیلی آدم محترمی هستید :D هر جور مایلید :D
من الان بازی رو دارم پایرت رو PC میزنم
و خداروشکر رو سوییچ نخریدم...وگرنه مثل اون Stardew Valley ملعون زندگی رو در تمامی برهه ها ازم می گرفت...
 

ehsancjdk

کاربر سایت
Mar 24, 2015
176
74
نام
ٍehsan
shadow of the tomb raider

خب از اونجا ک نقدای این بازی ی مقدار عجیب بود دوس داشتم نظرم رو ب اشتراک بزارم. میشه گفت بزرگترین تغییر بازی پررنگ تر شدن معما ها و گشت و گذاره. بازی روند اروم تری داره مثل نسخه های قبل زیاد اکشن نیست.
نقاط قوت میشه ب صداگذاری و موزیک زیباش، گرافیک تقریبا بدون نقص(پیشرفت چشمگیری داشته نسبت ب نسخه قبل)، محیط های بزرگتر و پرجزئیات تر اشاره کرد.
نقاط ضعف هم ب نظر من سیستم تیر اندازی کاملا مصنوعی(ب جز تیر کمون) و رفتار مصنوعی دشمنا هست. انیمیشن های لارا هم تکراری هستن ک خب ب شخصه دوست داشتم حداقل چند انیمیشن جدید ب بازی اضافه کنن ک حس مدرن تری ب مخاطب بده.
در مورد داستان، روایتش میتونست بهتر باشه و در کل عمیق تر باشه. ب عنوان پایان س گانه میتونست قوی تر هم عمل کنه اما خب در کل راضی کننده بود.




در کل بازی لذت بخشیه مخصوصا برای طرفداران سری. نظرم رو نمره 8.7 هست و ب نظرم تو سال 2018(با وجود جادویی مثل رد دد) این بازی ارزشی بالاتر از این نمره نداره...
 

kimsungbabak

کاربر سایت
Apr 15, 2011
3,892
729
نام
بابک
The room
اولین نسخه از این سری بازی ها. گرافیک بازی با توجه به اینکه در اصل روی موبایل هست خوبه. گیم پلی بازی مخلوطی از point and click و puzzle هستش. وقتی بیشتر باید قسمت های مختلف رو امتحان کنید و پازل های منطقی کمتر داره. فکر کنم کوتاه ترین نسخه بازی هم همین هستش.
8/10

The room 2
مشابه نسخه اول ولی با گرافیک بهتر و گیم پلی طولانی تر و کمی سخت تر. در عمل خیلی فرق خاصی با نسخه اول نداره و فقط همون رو بهبود داده.
7/10

The room 3
بهترین و بزرگترین بازی این سری :D هرچند این رو روی گوشی بازی کردم و یک کم کنترلش سخت تر بود ولی در عوض این نسخه خیلی بزرگتر هستش و پازل ها خیلی سخت تر شدن و حتی چند جور پایان مختلف هم داره
8.5 / 10

 

Dinosaur

دبیر تحریریه
Sep 29, 2005
15,708
15,006
نام
آریا
Hollow Knight
10/10



این بازی پارسال برای کامپیوتر منتشر شد و چند ماه پیش هم Switch و به زودی هم PS4 و X1. امتیازهای خیلی خوبی گرفت و فروش مناسبی هم داشت و این حرفا. و از همه مهم‌تر اینکه سبک بازی جوری بود که قاعدتاً باید با سلیقه من جور درمی‌اومد و باهاش کیف می‌کردم! :D ولی پارسال رفتم سراغش و یه 20،30 دقیقه‌ای بازی کردم و دیدم نه، حال نمیده. کلاً یه جوری بود که جذبم نمیکرد و حالتی داشت که انگار یکی رفته توی چند روز یه چیزی ساخته که گیم‌پلی لق(!) و شل و ولی هم داره و الکی معروف شده! دیگه بی خیالش شدم و اومدم بیرون.
یک سال گذشت و دیدم همچنان بحث در مورد بازی توی فجازی زیاد هست و هر جا میری دارن در موردش صحبت میکنن و گفتم شاید مغز من نتونسته خوب تحلیلش کنه و یه فرصت دیگه بهش بدم. این شد که دوباره رفتم سراغش و این دفعه 2،3 ساعت بازی کردم و... الله اکبر! :D هر چی جلوتر رفتم، بیشتر جذبش شدم و اعتیادم عمیق‌تر شد و دل کندن از این شاهکار سخت‌تر! با رسیدن به هر لوکیشن جدید بیشتر عاشقش می‌شدم و با دیدن هر NPC جدید بیشتر و بیشتر درگیرش می‌شدم. در نهایت کار به جایی رسید که دیدم حدود 30 سال مشغول Hollow Knight هستم و بازی نه‌تنها تبدیل شد به یکی از بهترین‌های امسال بنده، که از یکی از بهترین‌های نسل هم فراتر رفت و رفت توی لیست بهترین بازی‌های عمرم!
اتمسفر بازی واقعاً محشره. توی نگاه اول شاید نشه یه بازی با کاراکترهای حشره‌مانند و جونورهای بعضاً کاریکاتوری رو با Dark Souls مقایسه کرد، ولی باید گفت Hollow Knight یه جور Dark Souls دو بعدی هست از جهات مختلف. از اتمسفر سنگین و خفن بازی که بعضی جاها در ترکیب با موسیقی‌های درجه یک با روح و روان آدم بازی میکنه، تا نحوه داستان‌گویی و برخورد با NPCها و همین‌طور مکانیزم مردن و درجه سختی. البته درجه سختی بازی در حد DS نیست (منظورم روی حالت معمولی هست، وگرنه یه حالت دیگه هم داره که بعد از تموم کردن بازی آزاد میشه و من فقط توضیحش رو خوندم و وحشت کردم برم سمتش! :D) و اکثر جاها رو میشه با یه کم سعی و تلاش رد کرد، به جز چند تا باس خاص که نیاز به مهارت و دقت بیشتری دارن. جَو بازی هم در کنار سیاه بودنش، بعضی جاها به لطف حضور یه سری NPC بامزه و باحال کمی تلطیف میشه و آدم فرصت پیدا میکنه یه نفسی تازه کنه و به قیافه و صحبت‌های این NPCها لبخند بزنه!


گیم‌پلی بازی واقعاً عالیه، البته وقتی که بهش عادت کنین. اوایل بازی شاید زیاد جالب به نظر نرسه و توی ذوق بزنه، ولی کافیه یه ذره جلو برین و همه‌چیز دستتون بیاد تا صفا کنین و با وجود انواع و اقسام دشمن‌ها با ویژگی‌های متنوع، یکی از جذاب‌ترین گیم‌پلی‌های بازی‌های دو بعدی رو تجربه کنین. البته اگه سلاح‌های بیشتری برای بازی طراحی کرده بودن بهتر بود، ولی بازی انقدر نکات مثبت داره که این یکی رو می‌بخشیم. :D در کنار مبارزات بازی، بخش‌های پلتفرمی هم عالی طراحی شدن و قشنگ حس و حال لازم رو به آدم میدن. مخصوصاً یکی از بخش‌های سخت که اواخر بازی بهش می‌رسیم و معجون درجه یکی از محیط‌های پلتفرمی با خطرات مختلف هست و عشق کردم باهاش!
موسیقی همون‌طور که گفتم فوق‌العاده هست و از آهنگ‌های غمگین و تأثیرگذار تا آهنگ‌های حباب مانند (یعنی چی؟! :D) و... رو شامل میشه و تنوع و کیفیت بسیار خوبی داره. صدای کاراکترها هم ربطی به جملاتی که میگن نداره و هر کاراکتر در شروع صحبتش چند تا کلمه نامفهوم مسخره میگه که بعضی‌هاشون خیلی جالب و خنده‌دار هستن! گرافیک هم نیازی به توضیح نداره و برین دو تا دونه عکس ببینین تا متوجه بشین گرافیک هنری بازی در چه وضعیت خوبی قرار داره.
هنوز سراغ DLCهای بازی نرفتم و نمیدونم اونجا چی در انتظارم هست، ولی Hollow Knight رو به همه پیشنهاد می‌کنم. اگه اهل بازی‌های دو بعدی به سبک Metroidvania هستین که از دستش ندین و شک نکنین یکی از بهترین‌هاست، ولی اگه نیستین هم بد نیست امتحانش کنین. کم پیش میاد کسی بتونه Dark Souls دو بعدی با طعم حشرات بسازه که انقدر هم محشر و درجه یک از آب دربیاد! :D

 

mohsen 24

کاربر سایت
Nov 19, 2015
744
904
H2x1_NSwitchDS_GunsGoreAndCannoli2_image1600w.jpg
خو این بازی چند روزی هست تموم کردم و بعد این بازی داشتم یه بازی دیگه رو که به زودی به اونم نمره میدم 100 درصد میکردم از اونجایی که گفتم هر بازی برم سمتش تا ته دیگش نیارم ول نمیکنم نمیدونم اینم شاید مریضی باشه .
سازنده های بازی که همون قبلی ها هست ینی Crazy Monkey Studios و Claeysbrothers و فرقی نکردن و بازی هم که همین امسال منتشرشده .
داستان : داستان بازی در سال 1944 ینی در جنگ جهانی دوم روایت میشه و از این قرار که وینی کانولی خشن دوست داشتنی نسخه 1 طی اتفاقاتی که تو پایان نسخه قبل افتاده زندانی شده و تا مرگ فاصله ای نداره و نگهبان که مراقبش هستن دارن راجب کانلی وکارهای که کرده در نسخه گذشته صحبت میکنند که کانولی به یکباره از اون جایی که دستشو محکم نبسته بودن حمله میکنه و با اره برقی پوست نگهبان هارو جر میده وکلیت داستان بازی اینه که شماها بفهمید که این اشخاص از کی دستور گرفتن تا شمارو زندانی کردن پس دنبال داستان به اون صورت نباشید و البته هم که چنین بازی های داستان به اون صورت مهم نیست و صرفا داستان قرار میدن که بودنش بهتر از نبودنش هست .
گیم پلی : درست همون لحظه اول بازی به شما یه اره برقی میده ونشون میده که خشونتشو از نسخه قبل هم حتی زیادتر کرده که البته هم همینطوره و کمی که جلو تر میرید وقتی اسلحه به دست میارید بازی نشونه گیری 360 درجشو رو میکنه و اضافه شدن موس با این سیستم و البته دوربین بازی هم کمی دورتر میشه از شخصیت اما همینجا بگم این سیستم به نظرم مثل یه شمشیر دولبه عمل کرده وجودش محدودیت تیراندازی به هر سمتی که دلتون بخواد رو برداشته اما بازی رو نسبت به نسخه قبل کم چالش تر کرده که این قضیه برای من به شخصه یه ضد حال بود بزارید یه مثال بزنم که کاملا متوجه شید شما از فاصله دور یه دشمن رو میبینید که اون متوجه شما نیست نشونه گیری موس رو دشمن میکیشد و دخلشو خیلی راحت میارید البته اینکه دوربین هم از شخصیت دور تر شده بی تاثیر نبوده دید وسیعی تر به شما داده بارها بارها به همین شکل دشمن هارو بدون کوچکترین چالشی کشتم در حالی که شما تو نسخه قبل دیدتون محدود بود و نوع تیراندازی هم فقط به جلو و به عقب بود همین باعث چالشی شدن نسخه اول شده بود اما یه مورد که بازم حال نکردم این بود که تمام سلاح ها که تو این نسخه به13 تا میرسه رو شما میبینید درسته که ندارید باید در طول مرحله ها به دست بیارید اما تو نسخه قبل شما هیچ اطلاعی از سلاح نداشتید و بازی تو مراحل به شما میداد اما اینجا تو لیست سلاح ها شما تمام سلاح رو میبینید از اول براتون مشخصه که بازی همین سلاح هارو داره و اون حس نسخه اول که نمیدونستید بازی چه سلاح های براتون تدارک دیده کاملا ازبین رفته و نارنجک و کوکتول مولوتوف هم به کلی حذف شده از بازی ! که دلیلش هم به نظر من مشخصه چون بازی خیلی ساده تر از نسخه قبل شده نارنجک کوکتل مولوتوف که تو نسخه قبل نقش حیاتی داشتن بخاطر محدودیت ها و سختی بازی این نسخه کلا حذف شدن البته محیط ها بازی بزرگتر شدن و تنوع خیلی خوبی پیدا کردن دشمن ها هم تنوع خوبی دارن و باس هم همینطور اما بخاطر این سیستم تیراندازی 360 درجه اصلا ابدا مبارزه باهاشون سختی نسخه قبل نداره به نظرم این سیستم 360 درجه به ضرر گیم پلی بازی تموم شده و خیلی بازی رو ساده تر کرده و نکته دیگه اینکه بازی کوتاه تر از نسخه قبل شده وخیلی سریع تر از اون چیزی که فکرشو کنید تموم میشه 1 ساعته !
در کل بخوایم یه جمع بندی کنیم گیم پلی بازی بخاطر دوربینو تیراندازی 360 درجه نسبت به نسخه قبل اسون تر شده اما همچنان بازم لذت بخشه و به همراه خشونت بیشتر و همینطور محیط های بازی متنوع شدن وحتی شما وارد فضای جنگ جهانی و ساحل معروف نورماندی میشید دشمن های بازی هم تنوع خوبی دارن وکاملا شمارو راضی میکننند سلاح ها تعدادشون خوبه و استفاده ازشون مثل نسخه قبلی لذت بخشه در ضمن ترکوندن سر هم اضافه کنید به همراه قطع عضو که هیچ وقت نه از تکرارش خسته میشید نه براتون تکراری میشه و اینم جا داره بگم نمایش وضعیت مهمات و خط سلامتی نسخه قبل کاملا حذف شده و بالای سر شخصیت بازی قرار گرفته واون طراحی گرافیکی نمایش مهمات وخط سلامت نسخه قبل جاشو به یه طراحی ساده داده و همچنان برای پر شدن خون کلوچه باید بخورید که بازم به واسطه اینکه بازی اسون شده بی خود بی جهت تعداد کلوچه ها تو محیط زیاد شده تو نسخه قبل شما 1یا 2 تا کلوچه تو محیط پیدا میکردید تا برسید یه ایستگاه چک پوینت اما اینجا تعدادشون زیاد شده اگه بازی سختر شده بود یه چیزی نه اینکه بازی رو اسون تر شده و تعداد کلوچه ها زیادتر ؟:|
گیم پلی بازی یه عقبگرد نسبت به نسخه قبله چون سازنده ها تیراندازی 360 درجه رو اضافه کردن اما هیچ پلن برای به تعادل کشیدن این سیستم و سطح سختی بازی نکردن و این سیستم بدون هیچ شکی به بازی ضربه زده متاسفانه.
گرافیک : گرافیک بازی دقیقا همون استیل کارتونی دوست داشتنی نسخه قبل داره با بهبودهای نه چندان زیاد البته متاسفانه باگ هم وارد بازی شده که بعضی وقتا دشمن ها تودیوار گیر میکنند چیزی که تو نسخه قبل من 1 مورد هم باگ ندیدم و انیمیشن سوختن تو اتش بازی مثل نسخه قبل نیست که خاکستر پودر بشن دشمن ها اینجا به صورت سوخته شده میشن در کل گرافیک بازی یه بهبود های هر چند اندک داشته اما اینقدر دوست داشتنی خاصه که یه لحظه هم خستتون نمیکنه تنها نکته منفیش همون وجود باگ تو دیوار گیر کردن دشمن هاس.
صدا گذاری موسیقی : صداگذاری اسلحه ها مثل نسخه قبل به طبیعی ترین واقعی ترین شکل ممکنه واقعا باید برای توجه به این قضیه به سازندگان افرین گفت که چه نسخه قبل چه این نسخه که تنوع سلاح بالاتر هم رفته صدای اسلحه با واقعیتشون تفاوتی نداره همچنین صداپیشه ها بازی هم کارشون به خوبی انجام دادن و موسیقی ها بازی هم نسبت به نسخه قبل بهتر شدن اما هنوز هم مورد ازاد دهنده که یه سری موسیقی ها با جو سراسر اکشن بازی جور درنمیاد.
در پایان متاسفانه سیستم شوتینگ 360 درجه واقعا در نگاه اول ایده خوبی بود اما نداشتن پلن برای به تعادل کشیدن این سیستم بازی رو به سمت اسون تر شدن پیش برده و در هر جایی بازی تو بخش گیم پلی این سیستم تاثیر بدشو گذاشته درسته نسخه اول محدودیت داشت در تیراندازی و حتی برد اسلحه شما تا یه حدی رو میتونست صدمه بزنه و نارنجک ها و کوکتل مولوتوف که نقش حیاتی داشتن که تو نسخه 2 برد اسلحه خیلی بیشتر شده و نارنجک ها کوکتول مولوتوف ها هم کاملا حذف شدن تمام این ها باعث شده بازی نسخه اول سخت تر چالشی تر باشه و نسخه دوم کژوال تر باشه با تمام این صحبت ها بازم نسخه 2 پیشنهاد میکنم ما گفتیم با توجه به نسخه 1 یه 10 تپل براش کنار گذاشتیم اما سازنده ها خودشون نخواستن:| امیدوارم اگه نسخه 3 درکاره بازی تعادل داشته باشه در همه بخش های گیم پلی
نمره :7.5
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: ce7en44 and mondas
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟