امتیاز اعضای بازی سنتر به عناوین PC

Meysam

کاربر سایت
Apr 11, 2006
4,897
133
سلام
تو اين تاپيك مي خوايم نظر شما و امتيازي رو كه به هر بازي ميديد مشخص كنيم تا شايد بتونيم بهترين بازي رو تو هر ماه يا سال با نظر خودمون انتخاب كنيم
پايين ترين امتياز 0
بالاترين امتياز 10
همراه نظر ( خواهشمند است نظر کارشناسانه باشه )

اینم بازی های سری 1 : ( تا تاریخ 5 مهر )

Wolfenstein
Wanted Weapons of Fate
Left 4 Dead
Bionic Commando
Call of Juarez Bound in Blood
Street Fighter IV

جواب لیست امتیازات سری اول :

http://www.bazicenter.com/forums/showpost.php?p=816311&postcount=44


اینم بازی های سری 2 ( با تشکر از میثم ) تا تاریخ 20 مهر :

Batman Akham Asylum
Resident Evil 5
Mini Ninja
NFS: SHIFT
Red Faction Guerilla
Darkest of days
Section 8
overlord 2
ARMA II
Trine
X-Men Origins: Wolvorine

جواب لیست امتیازات سری دوم :

http://www.bazicenter.com/forums/showpost.php?p=828839&postcount=68

اینم بازی های سری 3 : ( تا تاریخ 28 مهر )

Assassin's Creed
Bioshock
Brothers In Arms 3
Crysis
Crysis Warhead
Dark Sector
Dead Space
Far Cry 2
F.E.A.R 2
Gears of War
GTA IV
GRID
Mirror Edge

لیست امتیازات سری سوم :

http://www.bazicenter.com/forums/showpost.php?p=835380&postcount=102

بازیهای سری 4 ( تا تاریخ 5 آبان )

Splinter Cell: Double Agent
STALKER: Shadow of Chernobyl
STALKER: Clear Sky
Call of Duty 4
Call of Duty: World At War
Fallout 3
H.A.W.X
Resident Evil 4
Prince of Persia 2008
Burnout: Paradise
Mass Effect
Devil May Cry 3
Devil May Cry 4
Pro Evolution Soccer 2009
Colin Mac Rae: Dirt
Silent Hill: Homecoming

لیست امتیازات سری چهارم :

http://www.bazicenter.com/forums/showpost.php?p=842456&postcount=135
 
آخرین ویرایش:

esm nadaram

Gold User
Jan 24, 2010
1,842
3,057
نام
حسین
دوستان نمیدونم اینجا جاش هست که بپرسم یا نه ولی من هیچ کدوم از بازی های بتمن رو بازی نکردم . ترجیحا میخام این جدیداشو بازی کنم . به ترتیب میگید چه نسخه ای رو باید تهیه کنم ؟ با PC هم میخام برم .
1-arkham asylum
2-arkham city
3-arkham knight
 

LiFE iS 5TrAnG3

⏎千ㄖ尺 乇ᐯ乇尺
کاربر فعال
Feb 22, 2011
10,218
39,884
نام
∂αнмα
اتفاقا اون قسمت اینکه شاید من اشتباه کنم رو برای همین نوشتم و این جمله که بهرحال مهم نیست جا مونده! یعنی اینقدر بازی بد ساخته که اصلا مهم نیست هدف سازنده چیه! چرا؟ چون مد شده گند میزنن و یه اش شلم شوربا درست میکنن بعد ۶۰ تا دو دایری میدن که منظور ما این بود! میخوام نباشه وقتی بازیت اینقدر چرته با توجیه چیشو میخوای درست کنی؟ واقعا داستان بی سر و ته و کات سین های بی معنا و مفهوم و مکالمه های بی سر و ته تکراری سنوا با چیزی که معلوم نیست اصلا چیه شد داستان خاص؟ اصلا شما ازین داستان چی فهمیدی؟ واقعا چی؟ اتفاقا شر همچین استدیوهای بی هنری کم بشه بهتره.
ایندی گیم ساخته میشه صد تای یه تریپل آ ارزش بازی کردن داره نمونش تا دلت بخواد زیاده
من تا یه بازی کامل نفهمم و از داستانش چیزی سرم نشه اصلا نظر در موردش نمیدم ولی این بازی فاجعه است فاجعه
مثلا ۳-۴ تا وراج بزاری دمه گوشه گیمر هی شر و ور بگن که مثلا فضا سازیت خاص بشه؟؟ خنده داره واقعا
متاسفانه میگم شما دیدت نسبت به بازی منفی ـه حالا هرچقدر هم که من بخوام توجیهت کنم به هر حال نرود میخ اهنی در سنگ تنها توصیه که میتونم بهت بکنم مقاله زیر رو مطالعه کنی شاید دلیل وراجی کردن های بازی رو فهمیدی البته بعید میدونم با این گاردی که گرفتی !

مروری بر داستان بازی Hellblade: Senua’s Sacrifice - زومجی
 
  • Like
Reactions: H^D^

Wander

کاربر سایت
Oct 2, 2006
6,239
579
نام
محمد
متاسفانه میگم شما دیدت نسبت به بازی منفی ـه حالا هرچقدر هم که من بخوام توجیهت کنم به هر حال نرود میخ اهنی در سنگ تنها توصیه که میتونم بهت بکنم مقاله زیر رو مطالعه کنی شاید دلیل وراجی کردن های بازی رو فهمیدی البته بعید میدونم با این گاردی که گرفتی !

مروری بر داستان بازی Hellblade: Senua’s Sacrifice - زومجی
بابت مقاله ممنون چون خیلی خوب نوشته شده بود و چون من به کلیات داستان واقف بودم به جزییات زیاد توجه نکرده بودم که این مقاله خیلی خوب همه چیز رو روشن کرد. یه مقدار زیادی گیم پلی بازی باعث شد که اصلا دیگه سراغ ستون های داستانی نرم و بیخیالش بشم و نوع پرداخت داستان واقعا قره قاتیه. یعنی خیلی بعید می دونم کسی اینجور شسته و رفته داستان رو فهمیده باشه حتی با گوش کردن به تمام ستون های داستانی بهرحال باز خیلی دیدم نسبت به داستان بهتر شد ولی خب این داستان به این خوبی رو اصلا داخل خوده بازی خوب تعریف نکردن و اصلا براش برنامه نداشتن که یه کسی که حوصله گوش کردن به داستان سرایی های دروث رو نداره هم داستان رو کامل متوجه بشه. من تقریبا 40 درصد بازی رو که رفتم تمام ستون ها رو گوش کردم البته یه مقداری لهجه اذیت می کنه ولی خب با زیرنویس کاره آدم راه میفته ولی میگم متاسفانه داستان حروم شده توی این مدل پرداخت و خیلی واضح نیست
 

Metalzadeh

کاربر سایت
Dec 11, 2007
131
30
نام
پدرام
بابت مقاله ممنون چون خیلی خوب نوشته شده بود و چون من به کلیات داستان واقف بودم به جزییات زیاد توجه نکرده بودم که این مقاله خیلی خوب همه چیز رو روشن کرد. یه مقدار زیادی گیم پلی بازی باعث شد که اصلا دیگه سراغ ستون های داستانی نرم و بیخیالش بشم و نوع پرداخت داستان واقعا قره قاتیه. یعنی خیلی بعید می دونم کسی اینجور شسته و رفته داستان رو فهمیده باشه حتی با گوش کردن به تمام ستون های داستانی بهرحال باز خیلی دیدم نسبت به داستان بهتر شد ولی خب این داستان به این خوبی رو اصلا داخل خوده بازی خوب تعریف نکردن و اصلا براش برنامه نداشتن که یه کسی که حوصله گوش کردن به داستان سرایی های دروث رو نداره هم داستان رو کامل متوجه بشه. من تقریبا 40 درصد بازی رو که رفتم تمام ستون ها رو گوش کردم البته یه مقداری لهجه اذیت می کنه ولی خب با زیرنویس کاره آدم راه میفته ولی میگم متاسفانه داستان حروم شده توی این مدل پرداخت و خیلی واضح نیست
داستان برای من خیلی خوب پرداخت و روایت شده بود. هیچ جای مبهمی توش نبود. مسلما داستان شبهاتی داشت ولی این فقط به جذابیت بیشترش کمک میکرد. مخصوصا پایانش که میشه خیلی در موردش صبحت و نظریه پردازی کرد.
در مورد گیم پلی هم درسته در حد DS یا بازی های دیگه ی گیم پلی محور نیست ولی تو این بازی گیم پلی کاملا در خدمت داستان سرایی و شخصیت پریشان سنوا هست. و بنظر من راضی کننده بود و تو این دسته بازی های نباید زیاد روی گیم پلی فوکوس کرد.
در کل Hellblade چیزی فراتر از یه سرگرمی ساده هست که مطمعنا همه کس ازش لذت نمیبره.
شاید با یکبار دیگه تموم کردن بازی (ترجیحا با هدفون 7.1) دید بهتری نسبت بهش پیدا کنین :)
 

saphire

کاربر سایت
Dec 9, 2007
2,924
5,591
نام
امیرحسین
در مورد گیم پلی هم درسته در حد DS یا بازی های دیگه ی گیم پلی محور نیست ولی تو این بازی گیم پلی کاملا در خدمت داستان سرایی و شخصیت پریشان سنوا هست. و بنظر من راضی کننده بود و تو این دسته بازی های نباید زیاد روی گیم پلی فوکوس کرد.
درست می گید، گیم پلی تو این بازی ها خیلی مهم نیست ولی من واقعا ترجیه می دادم بازی Walking Simulator بود تا اینکه 150 دفعه در هر دقیقه اون پازل مزخرف رو انجام بدیم. به حدی رو اعصابم بود که با اینکه شدیدا علاقه مند داستان و فضای سنگین بازی بودم ولی نتونستم تحمل کنم و دراپ کردم:D پازل ها رو اگه حذف می کردی شاید بازی 1 ساعت زودتر تموم می شد، ولی شخصا احساس می کنم تجربه بهتری می داد.
پ.ن: نه با بی گیم پلی بودن مشکلی دارم نه با داستانی بودن بازی ها. از To The Moon و Finding Paradise فکر نکنم بازی پیدا کنی که گیم پلیش بیهوده تر باشه، ولی دوتاشون توی Fav 10ـه منن:D همون تکرار پازل ها باعث Rage Quitـم شد وسط راه:))
 

HITMAN 2000

کاربر سایت
Mar 22, 2018
224
256
بازی های Ninja Theory تمام اون چیزی هستن که بازیهای Quantic Dream نیستن! سینمایی بودن و گیمپلی نه چندان متعارف مشخصه جفتشونه. اما بازیهای نینجا تئوری لااقل داستان پردازی در حد رقابت با آثار سینمایی داره و پُر از پلات هول و سوتی های احمقانه و پایان های سرهم‌بندی شده نیست.
یه سری بازیها هم هستن مثل کارهای Remedy که هم سینمایی اند هم گیمپلی انقلابی دارن!! چنین استودیوهایی استثنائات صنعت بازی هستند.

حالا همون بابایی که از روایت سنوآ انتقاد میکنه نشسته 4بار beyond two souls رو رفته که همه پایان هاشو ببینه مثلا. نکنید این کارو. :D:))
 

SHANSER

کاربر سایت
Jun 17, 2009
6,906
4,621
نام
منصور
بازی های Ninja Theory تمام اون چیزی هستن که بازیهای Quantic Dream نیستن! سینمایی بودن و گیمپلی نه چندان متعارف مشخصه جفتشونه. اما بازیهای نینجا تئوری لااقل داستان پردازی در حد رقابت با آثار سینمایی داره و پُر از پلات هول و سوتی های احمقانه و پایان های سرهم‌بندی شده نیست.
یه سری بازیها هم هستن مثل کارهای Remedy که هم سینمایی اند هم گیمپلی انقلابی دارن!! چنین استودیوهایی استثنائات صنعت بازی هستند.

حالا همون بابایی که از روایت سنوآ انتقاد میکنه نشسته 4بار beyond two souls رو رفته که همه پایان هاشو ببینه مثلا. نکنید این کارو. :D:))
چه عجب از یک جا تعریف کردی بلاخره فهمیدیم تعریفم بلدی
 

Mohammad@li

کاربر سایت
Sep 11, 2014
746
1,944
نام
MohammadAli
درست می گید، گیم پلی تو این بازی ها خیلی مهم نیست ولی من واقعا ترجیه می دادم بازی Walking Simulator بود تا اینکه 150 دفعه در هر دقیقه اون پازل مزخرف رو انجام بدیم. به حدی رو اعصابم بود که با اینکه شدیدا علاقه مند داستان و فضای سنگین بازی بودم ولی نتونستم تحمل کنم و دراپ کردم:D پازل ها رو اگه حذف می کردی شاید بازی 1 ساعت زودتر تموم می شد، ولی شخصا احساس می کنم تجربه بهتری می داد.
پ.ن: نه با بی گیم پلی بودن مشکلی دارم نه با داستانی بودن بازی ها. از To The Moon و Finding Paradise فکر نکنم بازی پیدا کنی که گیم پلیش بیهوده تر باشه، ولی دوتاشون توی Fav 10ـه منن:D همون تکرار پازل ها باعث Rage Quitـم شد وسط راه:))
اون پازلا با توجه به حالات روانی سایکوسیس‌ها ساخته شدن ولی موافقم من تا سر حد روانی شدن رفتم سر این پازلا از بس رو اعصاب بود. رسما بازیکنو مجبور به Pixel Hunting میکردن و تکرار و تکرار! بازی Film Grain شدیدی هم داشت و باعث میشد بعد یکی دو ساعت بخاطر سردرد ولش کنم تا بعدا برم سراغش.
 
  • Like
Reactions: saphire

Paradise Lost

کاربر سایت
Feb 4, 2016
2,181
3,047
نام
Dara

Ryse: Son of Rome
من این بازیو رو همه جا کوبیدم، و همیشه نمراتش رو همه جا حقش میدونستم، حتی بازی رو هم دانلود کردم و تا مدت ها نزدیک 3 سال رو کامپیتور بوده فقط یک مرحله ازش بازی شده بود و رهاش کردم، چون همه جا اعم از سایت های تخصصی و داخلی، و فروم های معتبر و غیره این بازی رو یک شکست واقعی میندوستند، و از اونجا هم که بنده رو خودم خیلی حساسم اصلا اجازه بازی کردنش رو به خودم که چه عرض کنم حتی نگاه کردنش رو هم ندادم:D بعد از بازی کردنش و که دقیقا 11 ساعت طول کشید، این 11 ساعت 8 ساعتش گیم پلی بود، اون 8 ساعت گیم پلی اش هم شاید یکی دو ساعت به هر منطقه میرسیدم، 10-15 دقیقه هی به تلویزیون خیره میشدم از بس گرافیک بازی حیرت اور است=P~:D میدیدم همه کس و همه جا بزرگترین مزیت بازی رو فقط گرافیکش میدونستند:| در حالی که شخصا این رو تایید میکنم که این بازی مثل Order فقط گرافیک خالی نیست!

شخصت پردازی مارکوس، و راویت داستان بازی، و خود داستان بازی واقعا در سطح قابل قبول است، مخصوصا این که ما هیچ بازی رو تو دوران روم باستان نداشتیم! داستان بازی حول انتقام است، واقعا نعره های که مارکوس جای جای بازی میشکه خارق العاده است! یکی از دلایل لذت بخش بودنش همین پر حرف بودن مارکوس و و این که شخصیت پردازیش به عنوان یک شخصیت تاریخی همین طور بوده هست.


بزرگترین اشتباه این بازی این بود برای مقابله با GOW اومد، چون اصلا در بازی ما مبارزه ای نداریم، چندین صحنه از پیش طراحی شده سینمایی که اونم توسط یک یا تا دکمه نهایتش 3 تا خودش کل کار رو میکنه=P~:D
ولی الحق همین صحنات سینمای خشونتی بس جنون انگیز به بازی داده که بسیار لذت بخش هست:D و در نوع خودش عالی هست، ولی همین رویه بدون هیچ نو اوری و بخش های جدیدی مشخه تا اخر بازی خسته کننده بشه، این بازی رو باید بزرگترین بازی قربانی جزئیات دونست، مثلا همین که وارد یک محیط مبارزه میشید، همه سرباز ها شبیه هم هستن، نوع مبارزه همشون شبیه هم است، سرباز های خودی هم همین طور، جزئیات سرباز های خودی هم همین است، مراحل بازی هم همین است، وارد یک محیط میشد همون مراحل پیشین، ولی همون طور که گفتم، داستان خوب، شخصیت پردازی عالی، موسیقی فوق العاده، اونم با خشونت بی حد همراه با قطح دست و پا و گردن و شمشیر کردن تو لایه استخان های گردن و دست و قفسه سینه:D اگر این یک بازی نقش افرینی بود باید بهش ایراد میگرفتن، ولی بنظر بنده هم نمرات بازی باید از جزئیات بازی تو نقد های بازی کم میشد، نه از مبارزاتش، یا داستان، یا شخصت پردازی یا موسیقی بازی، ما خیلی از بازی ها رو داریم که یک مپ رو تو ابعاد واقعی 8 در 4 کیلومتر طراحی میکنن با 99 درصد موارد تکراری، بای یک داستان کید صفتانه:D:)):| نمیدونم چطور شکست نمیخورن؟ یا مثلا چطور نمیگن بازیش تکراری نیست؟:|

نمره واقعی من به این بازی 7/10 هست، بنظرم در مورد متای این یک سو تفاهم به وجود اومده، مثلا این نمرات بازی رو باید در مورد جزئیات بازی که پیشتر گفتم کم میکردن، نه در مورد این که در یک صحنه 1000 هزار سرباز به محیط نمیاد، و همه مبارزات بازی حالت سینمایی داره، خوب اگر قراربود مبارزات بازی مشکل باشن، باید یک سری از بازی ها مثل فارنهایت و HR و LIS و TWD رو نابود میکردن چون کل بازی حالت سینمایی داره و...



 

s.1

کاربر سایت
Oct 28, 2011
6,445
3,250
کلا ماکروسافتی دیگه پول مولی به منتقدا نمی ده اینا هم لج کردن نمره نمی ده انصافا هیچ کدوم از بازی هاش در این حدی که بهش نمره دادن نبوده به مراتب بهتر بودن از forza بگیرید تا recore یا غیره
 

hitman68

کاربر سایت
Sep 6, 2011
4,135
1,921
کلا ماکروسافتی دیگه پول مولی به منتقدا نمی ده اینا هم لج کردن نمره نمی ده انصافا هیچ کدوم از بازی هاش در این حدی که بهش نمره دادن نبوده به مراتب بهتر بودن از forza بگیرید تا recore یا غیره
نمیدونم حرفات شوخی بود یا جدی ولی واقعا نظر منم همینه :D
احساس میکنم این نسل قشنگ با مایکروسافت مشکل دارن.همین کوانتوم بریک واقعا خیلی ظلم بهش شد
 
  • Like
Reactions: s.1

Wander

کاربر سایت
Oct 2, 2006
6,239
579
نام
محمد
منم موافقم باهات، بازی شاید ضعف گیم پلی داشت، و محیط های بازی بسته بود، و مبارزات بازی هم عمق زیادی نداشتند، و کلیت معما ها بازی همون باز کردن در ها بود ولی الحق و انصاف از لحاظ داستانی، 99 در صد بازی های aaa این زمونه رو به خاک می کشونه مخصوصا با شخصت پردازی و صدا گزاری فوق خارق العاده بازی ! بعد هم این بازی به عنوام یک بازی مستقل خیلی خیلی بهتر از بازی های aaa های مثل AC:O -Geow 4-Far cry 5 و خیلی از عنوان های دیگه است، مخصوصا از لحاظ داستانی، گرافیک بازی و باس فایت های بازی هم خارق العاده بودند، منم این بازی رو قبلا تموم کردم ولی اینجا که دیدم بحث شده دوباره میخوام بخاطر داستان، و شخصت پردازیش یک بار دیگه الان هم بازیش کنم!! و اگر هم بخوام به این عنوان نمره بدم 8/10 رو میدم، چون بازی تو گیم پلی واقعا خسته کننده است.
این هم رو بگم واقعا بازی کردن این بازی با هد ست های سطح بالا یک چیز خیلی رویایی هست...
ببین نوع روایت بازی واقعا ضعیفه و کارگردان بازی هیچ تلاشی واسه ارائه داستان توی قالب واضح تر نکرده. بیش از نیمی از داستان اصلی بازی توی قالب فایل صوتی ارائه میشه که این یعنی ارائه ضعیف. داستان اصلا خوب روایت نمی شه. من 15ساله بازی می کنم و چندین سال هم نقد نوشتم و مثلا توی فهم داستان بازیی مثل ویچر که نسبتا سنگینه توی داستان مشکلی نداشتم ولی روایت ضعیف این بازی در کنار گیم پلی واقعا افلیجش خیلی بهش ضربه می زنه با اینکه وقتی اون مقاله رو خوندم و کامل همه ابهامات ذهنیم برطرف شد از داستان خوشم اومد ولی روایت ضعیف بازی با وجود یه داستان واقعا عالی گند زده توش.


OKAMI HD

9/10​
حقیقتش موقع تماشای کات سین ابتدایی بازی مدام به خودم فحش میدادم که اصلاً چرا این بازی رو شروع کردم و دلیلش هم کات سین طولانی و صدای آزار دهنده narrator بود ولی خوشبختانه تونستم تحمل کنم و بعد از حدود یک ساعت بازی کردن کم کم بازی گوهر وجودی خودش رو به نمایش گذاشت و منو به حدی گرفتار خودش کرد که اواخر بازی دیگه عزا گرفته بودم که بعد از تموم شدنش باید چیکار کنم. با اینکه گیم پلی، موسیقی و گرافیک بازی در نوع خودشون بی نظیر هستن ولی این داستان هست که اوکامی رو تبدیل به یکی از بهترین تجربه های گیمری من میکنه. اوکامی با تلفیق افسانه ها و اساطیر ژاپن، پردازش عالی شخصیت ها و پیچیش های داستانی غیرمنتظره داستانی بیاد ماندنی را خلق میکنه و به زیبایی هر چه تمام به پایان میرسونه و از این نظر واقعا خدا رو شکر میکنم که اوکامی در دوران امروزی ساخته نشده و اسیر سیاست های مالی شرکت ها برای تکه تکه کردن و عرضه یک بازی در قالب چند بازی مشابه و جداگانه نشده. واقعاً حیفه که همچین بازی ای رو تجربه نکنین.

Life is STRANGE

7/10​
به عنوان کسی که یکی از افتخاراتش ادونچر باز بودن در دورانی ـه که همه فقط بازی های اکشن بازی میکردن واقعاً از خودم شرم میکنم که چرا صبرم اینقدر کم بود و سر پیدا کردن اون پنج تا بطری کذایی این بازی رو دراپ کردم:D. البته مشکل از این بازی نیست و کلاً سلیقه من دیگه در طی این چند سال عوض شده و کمتر تمایل به انجام بازی های شبیه ساز راه رفتن دارم، هر چند در نسل جدید نمونه هایی هم بودن مثل Wolf Among Us، The Vanishing of Ethan Carter، What Remains of Edith Finch، Little Nightmares، Observer و خیلی بازی های دیگه که با فضاسازی عالی خودشون تونستن منو تا آخر با خودشون همراه کنن ولی به نظرم هنوزم دوران طلایی بازی های مربوط به زمانی میشه که آثاری مثل Monkey Island، Grim Fandango و Sam & Max در اوج بودن و تنها انگیزه مون از بازی کردنشون فقط شنیدن دیالوگ های بامزه شخصیت ها و گذروندن لحظاتی خوش بدون دغدغه دکمه زنی و انتخاب بین گزینه های مرگ و زندگی شخصیت ها بود. البته امروزه هم همچنان بازی های ادونچری مثل Deponia، Day of the Tentacle یا سری The Dark Eye هستن که به سنت های گذشته پایبند هستن ولی به دلیل عوض شدن سلیقه گیمرها و گرایششون به سمت بازی های دارک تر کمتر به این جور بازی ها توجه میشه و موفقیت چندانی بدست نمیارن. میدونم که این نقدی بر بزای the life is strange نیست و صرفا فقط یه گلایه شخصیه ولی احساس کردم که انصاف نیست که در مورد بازی ای که نیمه تموم رها کردم بخوام نظری بدم.

Detention

9/10​
یکی از ویژگی های شرقی ها که خیلی برام جذابه اینه که اون ها نگاه منحصر بفردی به مرگ، روح، موجودات ماورایی و پاداش و جزای اعمال دارن و این نگاه رو به خوبی میشه در آثار سینماییشون مثل Shutter، Ringo ، A Tale of Two Sisters و... یا بازی های ویدئویی مثل سری Silent Hill و Fatal Frame مشاهده کرد ولی چیزی که تا حالا کمتر بهش توجه شده بود نگاه تایوانی ها به این گونه مسائل بود که در این بازی بخوبی به این مسائل پرداخته شده. متاسفانه از داستان چیزی نمیشه اسپویل کرد ولی مطمئن باشین که از نظر انسجام چیزی از همتای معروف خودش یعنی سایلنت هیل کم نداره. بهترین بخش بازی اما موسیقی اونه که کاملاً مو رو به تنتون سیخ میکنه. امیدوارم شما هم مثل من از انجام این بازی لذت ببرین.
اوکامی یکی از بدترین شروع های تاریخ رو داره از بس که حوصله سر بره. بعد از 2-3 ساعت اول بازی تازه شروع میشه و نیمه دوم بازی واقعا عالی و بکره
 
آخرین ویرایش:

Wander

کاربر سایت
Oct 2, 2006
6,239
579
نام
محمد
بازی های Ninja Theory تمام اون چیزی هستن که بازیهای Quantic Dream نیستن! سینمایی بودن و گیمپلی نه چندان متعارف مشخصه جفتشونه. اما بازیهای نینجا تئوری لااقل داستان پردازی در حد رقابت با آثار سینمایی داره و پُر از پلات هول و سوتی های احمقانه و پایان های سرهم‌بندی شده نیست.
یه سری بازیها هم هستن مثل کارهای Remedy که هم سینمایی اند هم گیمپلی انقلابی دارن!! چنین استودیوهایی استثنائات صنعت بازی هستند.

حالا همون بابایی که از روایت سنوآ انتقاد میکنه نشسته 4بار beyond two souls رو رفته که همه پایان هاشو ببینه مثلا. نکنید این کارو. :D:))
نینجا تئوری کلا سیستم بازی هاش فرق داره با کوانتیک دریم. کوانتیک سعی داره فیلم رو توی قالب بازی ارائه بده که خب به دلیل اینکه انتخاب توی بازی هاش قراره زیاد باشه و این خودش کار رو چندین برابر سخت تر میکنه داستان بازی هاش یه مقدار مشکل پیدا میکنه و پلات هول های زیادی واسه گیمر ایجاد می کنه ولی به شخصه دوید کیج رو تحسین می کنم. قبل از ساخته شدن سریال هایی مثل وست ورلد دیوید کیج با دموی کارا واقعا کل فلسفه اون سریال رو توی چند دیقه روایت می کنه که این خودش نشون از داستان پردازی و ذهن خلاقش داره که واقعا توی صنعت گیم مثل این آقا کمه. حداقل چیزی که میشه گفت اینه که بازی هاش با اینکه فیلم گونه است ولی گیم پلی اش از آثار مثل هل بلید خیلی لذت بخش تره و مثل اون بازی عذاب اور نیست.
نینجا تئوری کلا تیم طراحی گیم پلی ضعیفی داره و فقط یه مقدار توی داستان سرایی موفق بوده و اگه اکثر بازی هاشون رو برید کاملا متوجه نقص های بزرگ گیم پلی شدید. ساده بگم ازون دست استدیوهایی هست که بازی های درجه B و C تولید می کنه ولی خب ادعای زیادی داشت توی ساخت بازی های AAA که متاسفانه هیچ کدومشون نتیجه نداد و همه بازی هاشون با وجود موفقیت نسبی بین منتقدین با شکست تجاری مواجه شد.

Ryse: Son of Rome
من این بازیو رو همه جا کوبیدم، و همیشه نمراتش رو همه جا حقش میدونستم، حتی بازی رو هم دانلود کردم و تا مدت ها نزدیک 3 سال رو کامپیتور بوده فقط یک مرحله ازش بازی شده بود و رهاش کردم، چون همه جا اعم از سایت های تخصصی و داخلی، و فروم های معتبر و غیره این بازی رو یک شکست واقعی میندوستند، و از اونجا هم که بنده رو خودم خیلی حساسم اصلا اجازه بازی کردنش رو به خودم که چه عرض کنم حتی نگاه کردنش رو هم ندادم:D بعد از بازی کردنش و که دقیقا 11 ساعت طول کشید، این 11 ساعت 8 ساعتش گیم پلی بود، اون 8 ساعت گیم پلی اش هم شاید یکی دو ساعت به هر منطقه میرسیدم، 10-15 دقیقه هی به تلویزیون خیره میشدم از بس گرافیک بازی حیرت اور است=P~:D میدیدم همه کس و همه جا بزرگترین مزیت بازی رو فقط گرافیکش میدونستند:| در حالی که شخصا این رو تایید میکنم که این بازی مثل Order فقط گرافیک خالی نیست!

شخصت پردازی مارکوس، و راویت داستان بازی، و خود داستان بازی واقعا در سطح قابل قبول است، مخصوصا این که ما هیچ بازی رو تو دوران روم باستان نداشتیم! داستان بازی حول انتقام است، واقعا نعره های که مارکوس جای جای بازی میشکه خارق العاده است! یکی از دلایل لذت بخش بودنش همین پر حرف بودن مارکوس و و این که شخصیت پردازیش به عنوان یک شخصیت تاریخی همین طور بوده هست.


بزرگترین اشتباه این بازی این بود برای مقابله با GOW اومد، چون اصلا در بازی ما مبارزه ای نداریم، چندین صحنه از پیش طراحی شده سینمایی که اونم توسط یک یا تا دکمه نهایتش 3 تا خودش کل کار رو میکنه=P~:D
ولی الحق همین صحنات سینمای خشونتی بس جنون انگیز به بازی داده که بسیار لذت بخش هست:D و در نوع خودش عالی هست، ولی همین رویه بدون هیچ نو اوری و بخش های جدیدی مشخه تا اخر بازی خسته کننده بشه، این بازی رو باید بزرگترین بازی قربانی جزئیات دونست، مثلا همین که وارد یک محیط مبارزه میشید، همه سرباز ها شبیه هم هستن، نوع مبارزه همشون شبیه هم است، سرباز های خودی هم همین طور، جزئیات سرباز های خودی هم همین است، مراحل بازی هم همین است، وارد یک محیط میشد همون مراحل پیشین، ولی همون طور که گفتم، داستان خوب، شخصیت پردازی عالی، موسیقی فوق العاده، اونم با خشونت بی حد همراه با قطح دست و پا و گردن و شمشیر کردن تو لایه استخان های گردن و دست و قفسه سینه:D اگر این یک بازی نقش افرینی بود باید بهش ایراد میگرفتن، ولی بنظر بنده هم نمرات بازی باید از جزئیات بازی تو نقد های بازی کم میشد، نه از مبارزاتش، یا داستان، یا شخصت پردازی یا موسیقی بازی، ما خیلی از بازی ها رو داریم که یک مپ رو تو ابعاد واقعی 8 در 4 کیلومتر طراحی میکنن با 99 درصد موارد تکراری، بای یک داستان کید صفتانه:D:)):| نمیدونم چطور شکست نمیخورن؟ یا مثلا چطور نمیگن بازیش تکراری نیست؟:|

نمره واقعی من به این بازی 7/10 هست، بنظرم در مورد متای این یک سو تفاهم به وجود اومده، مثلا این نمرات بازی رو باید در مورد جزئیات بازی که پیشتر گفتم کم میکردن، نه در مورد این که در یک صحنه 1000 هزار سرباز به محیط نمیاد، و همه مبارزات بازی حالت سینمایی داره، خوب اگر قراربود مبارزات بازی مشکل باشن، باید یک سری از بازی ها مثل فارنهایت و HR و LIS و TWD رو نابود میکردن چون کل بازی حالت سینمایی داره و...



توی دنیای بازی یه بازی کپکام ساخت برای PS2 به نام شادو آف روم که اون بازی رو میشه بهترین بازی با محوریت تاریخ روم باستان دونست که جز بهترین بازی های عمره منه. واقعا بازی خوش ساختیه و همین الانشم ازین بازی خیلی خیلی سر تره. زلدا سویچ دقیقا از همون سیستم اسلحه شادو آف روم استفاده می کنه که البته کامل شده اون هست ولی کاملا یکی هستن و واقعا این سیستم بی نظیره. باید بازی رو بری تا بفهمی
 
آخرین ویرایش:

Uchiha Itachi

کاربر سایت
Feb 15, 2012
291
203
توی دنیای بازی یه بازی کپکام ساخت برای PS2 به نام شادو آف روم که اون بازی رو میشه بهترین بازی با محوریت تاریخ روم باستان دونست که جز بهترین بازی های عمره منه. واقعا بازی خوش ساختیه و همین الانشم ازین بازی خیلی خیلی سر تره. زلدا سویچ دقیقا از همون سیستم اسلحه شادو آف روم استفاده می کنه که البته کامل شده اون هست ولی کاملا یکی هستن و واقعا این سیستم بی نظیره. باید بازی رو بری تا بفهمی
آخ آخ. گفتی shadow of rome یه لحظه دلم لرزید:D
چقدر خوب بود این بازی. هم داستان و هم گیم پلی. یاد مراحل Arena افتادم. این بازی این همه سال پیش اون فضای فوقالعاده arena رو بوجود اورده بود با اون گیم پلی دلچسب. همین دو ماه پیش اساسین اورجینز رو داشتم بازی میکردم، اگه بازی کرده باشی، میدونی که یه سری مراحل arena داره. وقتی مقایسه میکنی میبینی که بازی ای مثل آساسین با پشتوانه شرکتی به بزرگی یوبیسافت، بعد از این همه سال، هنوز توی فضا سازی یه Arena ی درست و حسابی موندن، اونوقت این بازی این همه سال پیش چی ساخته بود. چه گیم پلی داشت8-| واقعا کپکام زمان ps2 خدایی میکرد:D چه بازیایی میساخت8->8-|
 
  • Like
Reactions: Wander and mondas

Wander

کاربر سایت
Oct 2, 2006
6,239
579
نام
محمد
آخ آخ. گفتی shadow of rome یه لحظه دلم لرزید:D
چقدر خوب بود این بازی. هم داستان و هم گیم پلی. یاد مراحل Arena افتادم. این بازی این همه سال پیش اون فضای فوقالعاده arena رو بوجود اورده بود با اون گیم پلی دلچسب. همین دو ماه پیش اساسین اورجینز رو داشتم بازی میکردم، اگه بازی کرده باشی، میدونی که یه سری مراحل arena داره. وقتی مقایسه میکنی میبینی که بازی ای مثل آساسین با پشتوانه شرکتی به بزرگی یوبیسافت، بعد از این همه سال، هنوز توی فضا سازی یه Arena ی درست و حسابی موندن، اونوقت این بازی این همه سال پیش چی ساخته بود. چه گیم پلی داشت8-| واقعا کپکام زمان ps2 خدایی میکرد:D چه بازیایی میساخت8->8-|
کپکام هرچی دوران پلی 2ساخت یکی از یکی بهتر شد واقعا دوران کولاکی بود
 
  • Like
Reactions: uriel

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند (کاربران: 3, مهمان: 1)

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟