امتیازات Death Stranding

میانگین نمرات بازی؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    191
  • نظرسنجی بسته شده است .

Outer Heaven

کاربر سایت
Apr 21, 2011
4,317
121065


Directed by: Hideo Kojima
Writers: Hideo Kojima; Hitori Nojima
Initial release date: November 8, 2019
Composer: Ludvig Forssell
Genre: Strand
Engine: Decima
Platforms: PlayStation 4, PC​


Metacritic:82

Metacritic:86 pc version


Atomix:10/10
Digital Chumps:10/10
Remoteplay:10/10
InsideGamer:10/10
Famitsu:10/10
Bazicenter:10/10
TheSixthAxis:10/10
Digitally Downloaded.net:10/10
We Got This Covered:10/10
Trusted Reviews:10/10
Gaming Trend:10/10
GamingAge:10/10
GamePlanet:10/10
GamerSky:10/10
GameRevolution:10/10
PushSquare:10/10
ScreenRant:10/10
EGM:10/10
DailyStar:10/10
Millenium:9.8/10
IGN Italia:9.8/10
Areajugones:9.7/10
4Players.de:9.5/10
Playstation LifeStyle:9.5/10
Jeuxvideo.com:9.5/10
IGN Japan:9.5/10
Gaming Nexus9.5/10
Gamer.nl:9.5/10
CheatCC:9.4/10
SpazioGames:9.4/10
Hobby Consolas:9.3/10
COGconnected:9.3/10
Multiplayer.it:9.2/10
Vandal.net:9.2/10
Metro Montreal:9.1/10
Multiplayer.it:9.1/10
Worth Playing:9/10
DarkStation:9/10
3DJuegos:9/10
Post Arcade (National Post):9/10
Power Unlimited:9/10
Games.cz:9/10
‍Gryonline.pl:9/10
GameSpot:9/10
Shacknews:9/10
PSX-Sense.nl:9/10
PLAY! Zine:9/10
JeuxActu:9/10
God is a Geek:9/10
GameOver.gr:9/10
Eurogamer Italy:9/10
Everyeye.it:9/10
GamePro Germany:8.9/10
The Games Machine:8.8/10
IGN Spain:8.7/10
Gamers Heroes:8.5/10
LevelUp:8.5/10
XGN:8.5/10
GameCrate:8.3/10
Meristation:8/10
Merlin'in Kazanı (Turkey):8/10
VideoGamer:8/10
Easy Allies:8/10
Critical Hit:8/10
Guardian:8/10
ZTGD:8/10
Press Start Australia:8/10
PlayStation Universe:8/10
Gameblog.fr:8/10
Destructoid:8/10
Attack of the Fanboy:8/10
CGMagazine:7.8/10
Digital Trends:7/10
Game Informer:7/10
Vgames:7/10
USgamer:7/10
TrueGaming:7/10
Metro GameCentral:7/10
Hardcore Gamer:7/10
GamesRadar:7/10
IGN:6.8/10
GameCrirics:6.5/10
VG247:6/10
AusGamers:6/10
VGC:6/10
GiantBomb:4/10
GameRant:4/10
Stevivor:3.5/10
 
آخرین ویرایش:

'!|SNAKE|!'

کاربر سایت
Sep 4, 2011
725
نام
Soroush
به نقطه اوج پیوستن گودرز به شقایق رسیدم تو این تاپیک
تبریک میگم دوستان :D
شوخی کردم من خودم فن نینتندو هستم فقط برام جالب بود چرا پوشش خبری ندادید :D
 

Attachments

  • IMG_20191106_194747_851.JPG
    IMG_20191106_194747_851.JPG
    35.3 KB · مشاهده: 218
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: esm nadaram

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,376
نام
سید محمد حسین
شوخی کردم من خودم فن نینتندو هستم فقط برام جالب بود چرا پوشش خبری ندادید :D


........

پ.نوشت ؛ دوستان برای اینکه جو تاپیک عوض بشه میخواستم بگم این تامی بازیگر شخصیت دای هارد من توییت منو لایک کرد .:D

View attachment 121896

آره، تازه Deamon X Machina و little town hero رو هم پوشش ندام اگه دقت می کردی . میتونی امارش رو در بیاری بفهمی چرا :D
 
  • Like
Reactions: '!|SNAKE|!'

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,030
نام
مازیار
ببین من نمیدونم دیگه چند بار بگم تو اکثر همون نقد هایی که میگی از مشکلات و کسالت بار بودنش گفتن رو که ندید هم نمیگیرم فقط میگم برید بخونید نقد هارو کامل بعد بگین. منتقد قشنگ مینویسه برای بعضی ممکن هست خسته کننده باشه و تکراری و کسالت آور باشه نگفته کلا بازی تو دیوار هست چون عاشق کوجیمام نمره دادم :D
اینکه نظر منفی دارین درسته ولی اینکه به زور میخواین بقیه نظرتون رو قبول کنن یک چیز دیگه هست
نصفه نظر من و منعکس میکنی، بعد میگی من میخوام نظرم رو تحمیل کنم :hide:
والا فعلا شمایید که میخوایید ثابت کنید ((حتی تو همین نظر بالا)) بازی هیچ مشکلی نداره ، کسی هم که نمیتونه متوجه بشه، درک و فهم هنری نداره :-??
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,175
نام
ماکان
دوست عزیز شما داری در مورد یک بازی ویدیویی ( VIDEO GAME ) صحبت میکنی بعد میگی میشه از Gameplay چشم پوشی کرد ؟! WHAAAAAAT TTTTHHHE ؟!!!

نیما چیزی که شماها نمیخواد بهش توجه کنید اینه که اساسا گفتن این حرف که DS گیم پلی نداره، یا کم رنگه، یا هرچی غلطه. چون کلا تعریف گیم پلی یعنی تجربه ما از یه بازی. از لحظه ورود به منو تا خروج از اون. اما خوب به اشتباه گیم پلی رو خیلی ها برابر با مکانیک ها و اون بخش تعامل با کارکترها و محیط میدونن که باز با این تعریف هم این جمله که DS گیم پلی نداره غلطه، چون گیم پلی داره (اصلا مگه میشه نداشت؟) اما مساله اینجاست که گیم پلیش اون چیزی نیست که شماها دوست دارید و میپسندید.

کوجیما در یک تصمیم کاملا تعمدانه تصمیم گرفته گیم پلی رو ساده دربیاره. یعنی بیشتر راه رفتن و جا به جا کردن بسته و در عوض خواسته این فرایندی که به شدت پتانسیل تکراری و خسته کننده شدن داره رو با یه روایت سینمایی پرجزییات و محیط های اتمسفریک غنی کنه. یعنی کوجیما مشخصا خواسته گیم پلی ساده تر باشه تا بیشتر داستان پردازی و شخصیت هاش تو چشم بیاد و بنا به تعاریفی میتونه واقعا یه سبک جدید باشه. سبکی که درش شما قرار نیست اکشن ببینی، بلکه خیلی زیاد داستان و اتمسفر میبینی. مثل Visual Novel ها. و هر بازی میتونه روش خودش برای اینترتین کردن مخاطب رو داشته باشه و نبود اکشن یا پلتفرمر یا مکانیک های استاندارد شده دیگه ای که تو بازی های مختلف میبینیم الزاما به معنای ضعف یا خلاء گیم پلی نیست.

این چیزیه که کوجیما میخواد و اتفاقا امتیازهای ضد و نقیضش هم نشون میده تونسته به چیزی که تو ذهن داشته برسه. اما اینکه خوب حالا آیا اینی که هست به سلیقه همه میاد یا نه یه بحث دیگه است. و امتیازها هم به خوبی این رو دارن منعکس میکنن. یکی 10 و 9 میده و یکی 6 و 7 و حتی 3. یعنی قضاوت DS کاملا بسته به زاویه دید مخاطب داره. بنا به سلیقه مخاطب یکی میگه یکی از یونیک ترین تجربه های گیمینگش بوده و یکی هم میگه مزخرفی که حتا نمیشه تمومش کرد. من فکر میکنم با بیشتر شدن امتیازها توازن بین نمره های کامل و نمرات خیلی پایین مثل 4 و 5 بیشتر هم میشه.

و چرا من معتقدم DS هنوز هم میتونه برای طرفدارانش یه بازی شاهکار و برای مخالفینش مزخرف محض باشه و این امتیاز 84 به این معنا نیست که صرفا خوب و عالیه (نه شاهکار و نه مزخرف)؟ چون گستره اختلاف نظر بالاست و همینم باعث شده میانگین رو همچین عددی بایسته. یعنی اگه 10 تا از نمرات زیر 8 ایشون رو پاک کنی یهو میشه +90 و برعکس 10 تا بالای 9 رو کم کنی ممکنه زرد هم بشه. در نتیجه روی هم رفته اینکه بگیم DS گیم پلی نداره بسیار حرف غلطیه، اما میتونیم بگیم DS گیم پلیش مطلق با سلیقه من جور در نمیاد یا برعکس.

اما فارغ از هر سلیقه و نظری قطعا کوجیما در مورد DS و به عنوان گام اول از ژانری که خودش اسمش رو Stranding گذاشته، کارش رو خوب انجام داده و از نظر من کاملا موفق بوده. من اینطور استدلال میکنم که DS اتفاقا مطابق با گفته شماها روی کاغذ گیم پلی به شدت بورینگی داره. یعنی اینکه هر راه بری بسته جا به جا کنی کاتسین ببینی میتونه شکنجه مطلقی باشه که خیلی ها حتی حوصله تموم کردنش رو هم ندارن. این ایده برای بازی شدن بیش از حد سخت و دشواره، اما کوجیما با تبحرش تو داستان سرایی، شخصیت پردازی و درآوردن اتمسفر باز تونسته از دل این ایده به ظاهر مزخرف بازی رو بکشه بیرون که خیلی ها اون رو شاهکار تلقی کردن. این یعنی موفقیت و یحتمل خودشم از روز اول میدونسته این ایده عجیب باب طبع همه نیست. البته ما نظرات مخالف شدید هم زیاد داشتیم که به نظر من طبیعیه چون ایده جسورانه و پر ریسکی هست و من به کسی که به بازی میگه شبیه سازی راه رفتن هم میتونم کاملا حق بدم. هرچند پیشنهادم اینه که این مدل بازی ها به خاطر یونیک بودن ارزش یکبار امتحان کردن رو دارن و باید بعدش نظر داد بازی خوبیه یا نه. شدت موافقت من بازی هم در حال حاظر در همین حده و بعد بازی کردنش میتونم کامل نظر بدم جزو کدوم دسته هستم، اونهایی که میگن بازی شاهکاره و اون هایی که میگن مزخرف محضیه که نمیشه حتا تمومش کرد. فکر هم نمیکنم نظر بینابینی بتونم داشته باشم.
 
آخرین ویرایش:

Red Ѵ

Red Devil
کاربر سایت
Jul 9, 2014
7,268
نام
وحید
به نقطه اوج پیوستن گودرز به شقایق رسیدیم تو این تاپیک
تبریک میگم دوستان :D
مومن تو خودت دکترای ربط دادن گوزن به شقیقه هستی، هر تاپیکی که یکم Hit باشه و کامنت خور باشه میای دوتا فکت بی مزه و الکی درباره نینتندو و بازی‌هاش می‌نویسی که معمولا هم متای یه نسخه از ماریو یا زلدا هست :D
خرما خورده که منع خرما نمیکنه :D
 

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,376
نام
سید محمد حسین
مومن تو خودت دکترای ربط دادن گوزن به شقیقه هستی، هر تاپیکی که یکم Hit باشه و کامنت خور باشه میای دوتا فکت بی مزه و الکی درباره نینتندو و بازی‌هاش می‌نویسی که معمولا هم متای یه نسخه از ماریو یا زلدا هست :D
خرما خورده که منع خرما نمیکنه :D

اشتباه گرفتی جدا
خارج از تاپیک های مرتبط با نینتندو اصولا بحثی از متای بازی هاش رو مطرح نکردم تا جایی که یادمه (آه البته در مورد فکت ها درست میگی، استفاده از اونا رو خیلی دوست دارم، خوبه :x)
Insecurity های خودتون رو به من ربط ندید :D
 
آخرین ویرایش:

D.ace

کاربر سایت
Aug 6, 2011
795
نام
JoE
نصفه نظر من و منعکس میکنی، بعد میگی من میخوام نظرم رو تحمیل کنم :hide:
والا فعلا شمایید که میخوایید ثابت کنید ((حتی تو همین نظر بالا)) بازی هیچ مشکلی نداره ، کسی هم که نمیتونه متوجه بشه، درک و فهم هنری نداره :-??
من اصلا حرف هنر زدم؟آقا بردرلندز یا هر بازی ای که گرایند داره مثلا برای من حوصله سر بر هست کلا مولتی پلیر رو بی هدف میبینم میام جار بزنم مردم فلان بازی آشغال هست؟میام بگم هرکی به black ops 4 نمره بالا داد ناراحتی عقلی داره؟!نه چون نظر من هست. من ممکنه خوشم نیاد ولی کسای دیگه خوششون میاد یا من با گیم پلی پرسونا حال کردم دوستم که صبح تا شب داره فورتنایت میزنه به من میگه این چیه بازی میکنی؟چقد چرته!! چرا؟ چون اون خوشش نمیاد الان فرق تو با اون چیه؟ اون میگه پرسونا چرته چون خوشش نمیاد شما هم میگی این بازی کلا ایراد گیمپلی داره چون مورد پسند و تایید تو نیست و حتی 1 درصد در نظر نمیگیری کسی با این مدل بازی حال کنه!:Wallbash:
 
  • Like
Reactions: Sepi_60

Holy Diver

کاربر سایت
Jun 2, 2010
1,705
نام
عرفان
نیما چیزی که شماها نمیخواد بهش توجه کنید اینه که اساسا گفتن این حرف که DS گیم پلی نداره، یا کم رنگه، یا هرچی غلطه. چون کلا تعریف گیم پلی یعنی تجربه ما از یه بازی. از لحظه ورود به منو تا خروج از اون. اما خوب به اشتباه گیم پلی رو خیلی ها برابر با مکانیک ها و اون بخش تعامل با کارکترها و محیط میدونن که باز با این تعریف هم این جمله که DS گیم پلی نداره غلطه، چون گیم پلی داره (اصلا مگه میشه نداشت؟) اما مساله اینجاست که گیم پلیش اون چیزی نیست که شماها دوست دارید و میپسندید.

کوجیما در یک تصمیم کاملا تعمدانه تصمیم گرفته گیم پلی رو ساده دربیاره. یعنی بیشتر راه رفتن و جا به جا کردن بسته و در عوض خواسته این فرایندی که به شدت پتانسیل تکراری و خسته کننده شدن داره رو با یه روایت سینمایی پرجزییات و محیط های اتمسفریک غنی کنه. یعنی کوجیما مشخصا خواسته گیم پلی ساده تر باشه تا بیشتر داستان پردازی و شخصیت هاش تو چشم بیاد و بنا به تعاریفی میتونه واقعا یه سبک جدید باشه. سبکی که درش شما قرار نیست اکشن ببینی، بلکه خیلی زیاد داستان و اتمسفر میبینی. مثل Visual Novel ها. و هر بازی میتونه روش خودش برای اینترتین کردن مخاطب رو داشته باشه و نبود اکشن یا پلتفرمر یا مکانیک های استاندارد شده دیگه ای که تو بازی های مختلف میبینیم الزاما به معنای ضعف یا خلاء گیم پلی نیست.

این چیزیه که کوجیما میخواد و اتفاقا امتیازهای ضد و نقیضش هم نشون میده تونسته به چیزی که تو ذهن داشته برسه. اما اینکه خوب حالا آیا اینی که هست به سلیقه همه میاد یا نه یه بحث دیگه است. و امتیازها هم به خوبی این رو دارن منعکس میکنن. یکی 10 و 9 میده و یکی 6 و 7 و حتی 3. یعنی قضاوت DS کاملا بسته به زاویه دید مخاطب داره. بنا به سلیقه مخاطب یکی میگه یکی از یونیک ترین تجربه های گیمینگش بوده و یکی هم میگه مزخرفی که حتا نمیشه تمومش کرد. من فکر میکنم با بیشتر شدن امتیازها توازن بین نمره های کامل و نمرات خیلی پایین مثل 4 و 5 بیشتر هم میشه.

و چرا من معتقدم DS هنوز هم میتونه برای طرفدارانش یه بازی شاهکار و برای مخالفینش مزخرف محض باشه و این امتیاز 84 به این معنا نیست که صرفا خوب و عالیه (نه شاهکار و نه مزخرف)؟ چون گستره اختلاف نظر بالاست و همینم باعث شده میانگین رو همچین عددی بایسته. یعنی اگه 10 تا از نمرات زیر 8 ایشون رو پاک کنی یهو میشه +90 و برعکس 10 تا بالای 9 رو کم کنی ممکنه زرد هم بشه. در نتیجه روی هم رفته اینکه بگیم DS گیم پلی نداره بسیار حرف غلطیه، اما میتونیم بگیم DS گیم پلیش مطلق با سلیقه من جور در نمیاد یا برعکس.

اما فارغ از هر سلیقه و نظری قطعا کوجیما در مورد DS و به عنوان گام اول از ژانری که خودش اسمش رو Stranding گذاشته، کارش رو خوب انجام داده و از نظر من کاملا موفق بوده. من اینطور استدلال میکنم که DS اتفاقا مطابق با گفته شماها روی کاغذ گیم پلی به شدت بورینگی داره. یعنی اینکه هر راه بری بسته جا به جا کنی کاتسین ببینی میتونه شکنجه مطلقی باشه که خیلی ها حتی حوصله تموم کردنش رو هم ندارن. این ایده برای بازی شدن بیش از حد سخت و دشواره، اما کوجیما با تبحرش تو داستان سرایی، شخصیت پردازی و درآوردن اتمسفر باز تونسته از دل این ایده به ظاهر مزخرف بازی رو بکشه بیرون که خیلی ها اون رو شاهکار تلقی کردن. این یعنی موفقیت و یحتمل خودشم از روز اول میدونسته این ایده عجیب باب طبع همه نیست. البته ما نظرات مخالف شدید هم زیاد داشتیم که به نظر من طبیعیه چون ایده جسورانه و پر ریسکی هست و من به کسی که به بازی میگه شبیه سازی راه رفتن هم میتونم کاملا حق بدم. هرچند پیشنهادم اینه که این مدل بازی ها به خاطر یونیک بودن ارزش یکبار امتحان کردن رو دارن و باید بعدش نظر داد بازی خوبیه یا نه. شدت موافقت من بازی هم در حال حاظر در همین حده و بعد بازی کردنش میتونم کامل نظر بدم جزو کدوم دسته هستم، اونهایی که میگن بازی شاهکاره و اون هایی که میگن مزخرف محضیه که نمیشه حتا تمومش کرد. فکر هم نمیکنم نظر بینابینی بتونم داشته باشم.
آخه بحث این که اصلا تو هیچ جا نگفتن که گیم پلی بازی ساده و بیسیک. مکانیک های گیم پلی اتفاقا خیلی هم زیاد و یه جورایی بازی rpg حساب میشه و مثلا یانگ یه خیلی راجع به گیم پلی صحبت کرد و به نظرش کاملا اعتیاد آور بود.
بحث باید سر این باشه که آیا مکانیک های گیم پلی تونستن احساسی که کوجیما تو سرش بود منتقل کنند یا نه. که خوب اینجا کلا دارن وجود گیم پلی زیر سوال میبرن :D
 

SepehrR

کاربر سایت
May 23, 2006
1,684
نام
Sepehr
DS هم میشه مثل فارنهایت یا alan wake یا dead space که متاشون 90+ نیست ولی برای خیلیا جزو بازی های برتر زندگیشونه. انتظار بعضیا از کوجیما این بود که فقط ۹۰+ بسازه ولی باید واقع بین بود... ساخت IP جدید همیشه و همیشه همراه ریسک هست مخصوصا برای کوجیما که بعد از n سال MGS ساختن داره یه کار جدید میده بیرون و سعی میکنه که IP جدیدش هم زیر سایه MGS قرار نگیره. کوجیما قول یه تجربه جدید رو داده بود که به وعده اش کمابیش عمل کرده و حالا هم قرار نیست همه با از یک چیز جدید استقبال کنند. بعضیا حال می‌کنند و ۱۰ میدن و برخی هم میخوره تو ذوقشون. اینکه بعضیا میگن نقدها خریداری شدن و منتقد جوگیر بوده و ... درست نیست. طرف به بازی که واقعا حال باهاش حال نکنه ۱۰ نمیده. کسی قرار باشه به صرف جوگیر بودن به یه بازی بیشتر از حقش نمره بده، ۸.۵-۹ میده نه ۱۰.
 

Arsalan_xe

کاربر سایت
Apr 11, 2019
600
DS هم میشه مثل فارنهایت یا alan wake یا dead space که متاشون 90+ نیست ولی برای خیلیا جزو بازی های برتر زندگیشونه. انتظار بعضیا از کوجیما این بود که فقط ۹۰+ بسازه ولی باید واقع بین بود... ساخت IP جدید همیشه و همیشه همراه ریسک هست مخصوصا برای کوجیما که بعد از n سال MGS ساختن داره یه کار جدید میده بیرون و سعی میکنه که IP جدیدش هم زیر سایه MGS قرار نگیره. کوجیما قول یه تجربه جدید رو داده بود که به وعده اش کمابیش عمل کرده و حالا هم قرار نیست همه با از یک چیز جدید استقبال کنند. بعضیا حال می‌کنند و ۱۰ میدن و برخی هم میخوره تو ذوقشون. اینکه بعضیا میگن نقدها خریداری شدن و منتقد جوگیر بوده و ... درست نیست. طرف به بازی که واقعا حال باهاش حال نکنه ۱۰ نمیده. کسی قرار باشه به صرف جوگیر بودن به یه بازی بیشتر از حقش نمره بده، ۸.۵-۹ میده نه ۱۰.
Dead space 2 :90 :D
 
  • Sad
Reactions: Z-fan

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,376
نام
سید محمد حسین
Dead space 2 :90 :D

دد اسپیس 2 به شدت ایپی جدید، ریسکی و خطرناکی بود :D
مخصوصا بعد از انتظاراتی که ملت از ویسرال گیمز سر دد اسپیس 1 داشتن :D
 

Arsalan_xe

کاربر سایت
Apr 11, 2019
600
دد اسپیس 2 به شدت ایپی جدید، ریسکی و خطرناکی بود :D
مخصوصا بعد از انتظاراتی که ملت از ویسرال گیمز سر دد اسپیس 1 داشتن :D
دد اسپيس ٣ رو با ٨٠ نفر ساختن زير نظر ماكروسافت متاش از ٩٠ شد ٧٨ :sleepy:
 

Nima

مدیر انجمن
Feb 25, 2007
8,028
نام
نیما
نیما چیزی که شماها نمیخواد بهش توجه کنید اینه که اساسا گفتن این حرف که DS گیم پلی نداره، یا کم رنگه، یا هرچی غلطه. چون کلا تعریف گیم پلی یعنی تجربه ما از یه بازی. از لحظه ورود به منو تا خروج از اون. اما خوب به اشتباه گیم پلی رو خیلی ها برابر با مکانیک ها و اون بخش تعامل با کارکترها و محیط میدونن که باز با این تعریف هم این جمله که DS گیم پلی نداره غلطه، چون گیم پلی داره (اصلا مگه میشه نداشت؟) اما مساله اینجاست که گیم پلیش اون چیزی نیست که شماها دوست دارید و میپسندید.

کوجیما در یک تصمیم کاملا تعمدانه تصمیم گرفته گیم پلی رو ساده دربیاره. یعنی بیشتر راه رفتن و جا به جا کردن بسته و در عوض خواسته این فرایندی که به شدت پتانسیل تکراری و خسته کننده شدن داره رو با یه روایت سینمایی پرجزییات و محیط های اتمسفریک غنی کنه. یعنی کوجیما مشخصا خواسته گیم پلی ساده تر باشه تا بیشتر داستان پردازی و شخصیت هاش تو چشم بیاد و بنا به تعاریفی میتونه واقعا یه سبک جدید باشه. سبکی که درش شما قرار نیست اکشن ببینی، بلکه خیلی زیاد داستان و اتمسفر میبینی. مثل Visual Novel ها. و هر بازی میتونه روش خودش برای اینترتین کردن مخاطب رو داشته باشه و نبود اکشن یا پلتفرمر یا مکانیک های استاندارد شده دیگه ای که تو بازی های مختلف میبینیم الزاما به معنای ضعف یا خلاء گیم پلی نیست.

این چیزیه که کوجیما میخواد و اتفاقا امتیازهای ضد و نقیضش هم نشون میده تونسته به چیزی که تو ذهن داشته برسه. اما اینکه خوب حالا آیا اینی که هست به سلیقه همه میاد یا نه یه بحث دیگه است. و امتیازها هم به خوبی این رو دارن منعکس میکنن. یکی 10 و 9 میده و یکی 6 و 7 و حتی 3. یعنی قضاوت DS کاملا بسته به زاویه دید مخاطب داره. بنا به سلیقه مخاطب یکی میگه یکی از یونیک ترین تجربه های گیمینگش بوده و یکی هم میگه مزخرفی که حتا نمیشه تمومش کرد. من فکر میکنم با بیشتر شدن امتیازها توازن بین نمره های کامل و نمرات خیلی پایین مثل 4 و 5 بیشتر هم میشه.

و چرا من معتقدم DS هنوز هم میتونه برای طرفدارانش یه بازی شاهکار و برای مخالفینش مزخرف محض باشه و این امتیاز 84 به این معنا نیست که صرفا خوب و عالیه (نه شاهکار و نه مزخرف)؟ چون گستره اختلاف نظر بالاست و همینم باعث شده میانگین رو همچین عددی بایسته. یعنی اگه 10 تا از نمرات زیر 8 ایشون رو پاک کنی یهو میشه +90 و برعکس 10 تا بالای 9 رو کم کنی ممکنه زرد هم بشه. در نتیجه روی هم رفته اینکه بگیم DS گیم پلی نداره بسیار حرف غلطیه، اما میتونیم بگیم DS گیم پلیش مطلق با سلیقه من جور در نمیاد یا برعکس.

اما فارغ از هر سلیقه و نظری قطعا کوجیما در مورد DS و به عنوان گام اول از ژانری که خودش اسمش رو Stranding گذاشته، کارش رو خوب انجام داده و از نظر من کاملا موفق بوده. من اینطور استدلال میکنم که DS اتفاقا مطابق با گفته شماها روی کاغذ گیم پلی به شدت بورینگی داره. یعنی اینکه هر راه بری بسته جا به جا کنی کاتسین ببینی میتونه شکنجه مطلقی باشه که خیلی ها حتی حوصله تموم کردنش رو هم ندارن. این ایده برای بازی شدن بیش از حد سخت و دشواره، اما کوجیما با تبحرش تو داستان سرایی، شخصیت پردازی و درآوردن اتمسفر باز تونسته از دل این ایده به ظاهر مزخرف بازی رو بکشه بیرون که خیلی ها اون رو شاهکار تلقی کردن. این یعنی موفقیت و یحتمل خودشم از روز اول میدونسته این ایده عجیب باب طبع همه نیست. البته ما نظرات مخالف شدید هم زیاد داشتیم که به نظر من طبیعیه چون ایده جسورانه و پر ریسکی هست و من به کسی که به بازی میگه شبیه سازی راه رفتن هم میتونم کاملا حق بدم. هرچند پیشنهادم اینه که این مدل بازی ها به خاطر یونیک بودن ارزش یکبار امتحان کردن رو دارن و باید بعدش نظر داد بازی خوبیه یا نه. شدت موافقت من بازی هم در حال حاظر در همین حده و بعد بازی کردنش میتونم کامل نظر بدم جزو کدوم دسته هستم، اونهایی که میگن بازی شاهکاره و اون هایی که میگن مزخرف محضیه که نمیشه حتا تمومش کرد. فکر هم نمیکنم نظر بینابینی بتونم داشته باشم.

من کاملا میدونم Gameplay یعنی چی و الانم چون بازی نکردم هیچ ذهنیتی در مورد DS ندارم . من نوشته ای که نقل قول کردم گفته که چرا اینقدر روی گیمپلی حساس هستید یا براتون مهمه ! میشه از گیمپلی بد چشم پوشی کرد و ... !!! نه ، نمیشه ، حالا اینکه نوع گیمپلی و سبک بازی مطابق سلیقه ی کسی باشه یا نباشه فرق داره با اینکه بگیم خب این بازی که داستانش فوق العاده ست یا گرافیکش حیرت انگیزه پس اشکالی نداره گیمپلیش مشکل داشته باشه !
 

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Feb 22, 2011
17,156
نام
∂αнмα
Reality vs Death Stranding=P~


View attachment 121937View attachment 121938


نکته ؛ عکس مال یه کاربر خارجی هست ، نمیتونم صحت عکس رو تایید کنم چون بیش از حد واقعیه ،اما اگر درست باشه تا صبح باید برای این طراحی سوت و کف زد .(عکس بالایی تصویر واقعی این لوکیشن هست)
میخوره فوتوشاپ باشه چون سایه زنی نور محیطی بازی اصلا رو بدن سم جور در نمیاد با این حال از تکنولوژی فوتو اسکن کمتر از این هم انتظار نمیره نسل بعدی با این تکنولوژی پرده بین واقعی و غیر واقعی از بین میره .....
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر