امتیازات Death Stranding

میانگین نمرات بازی؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    191
  • نظرسنجی بسته شده است .

Outer Heaven

کاربر سایت
Apr 21, 2011
4,317
121065


Directed by: Hideo Kojima
Writers: Hideo Kojima; Hitori Nojima
Initial release date: November 8, 2019
Composer: Ludvig Forssell
Genre: Strand
Engine: Decima
Platforms: PlayStation 4, PC​


Metacritic:82

Metacritic:86 pc version


Atomix:10/10
Digital Chumps:10/10
Remoteplay:10/10
InsideGamer:10/10
Famitsu:10/10
Bazicenter:10/10
TheSixthAxis:10/10
Digitally Downloaded.net:10/10
We Got This Covered:10/10
Trusted Reviews:10/10
Gaming Trend:10/10
GamingAge:10/10
GamePlanet:10/10
GamerSky:10/10
GameRevolution:10/10
PushSquare:10/10
ScreenRant:10/10
EGM:10/10
DailyStar:10/10
Millenium:9.8/10
IGN Italia:9.8/10
Areajugones:9.7/10
4Players.de:9.5/10
Playstation LifeStyle:9.5/10
Jeuxvideo.com:9.5/10
IGN Japan:9.5/10
Gaming Nexus9.5/10
Gamer.nl:9.5/10
CheatCC:9.4/10
SpazioGames:9.4/10
Hobby Consolas:9.3/10
COGconnected:9.3/10
Multiplayer.it:9.2/10
Vandal.net:9.2/10
Metro Montreal:9.1/10
Multiplayer.it:9.1/10
Worth Playing:9/10
DarkStation:9/10
3DJuegos:9/10
Post Arcade (National Post):9/10
Power Unlimited:9/10
Games.cz:9/10
‍Gryonline.pl:9/10
GameSpot:9/10
Shacknews:9/10
PSX-Sense.nl:9/10
PLAY! Zine:9/10
JeuxActu:9/10
God is a Geek:9/10
GameOver.gr:9/10
Eurogamer Italy:9/10
Everyeye.it:9/10
GamePro Germany:8.9/10
The Games Machine:8.8/10
IGN Spain:8.7/10
Gamers Heroes:8.5/10
LevelUp:8.5/10
XGN:8.5/10
GameCrate:8.3/10
Meristation:8/10
Merlin'in Kazanı (Turkey):8/10
VideoGamer:8/10
Easy Allies:8/10
Critical Hit:8/10
Guardian:8/10
ZTGD:8/10
Press Start Australia:8/10
PlayStation Universe:8/10
Gameblog.fr:8/10
Destructoid:8/10
Attack of the Fanboy:8/10
CGMagazine:7.8/10
Digital Trends:7/10
Game Informer:7/10
Vgames:7/10
USgamer:7/10
TrueGaming:7/10
Metro GameCentral:7/10
Hardcore Gamer:7/10
GamesRadar:7/10
IGN:6.8/10
GameCrirics:6.5/10
VG247:6/10
AusGamers:6/10
VGC:6/10
GiantBomb:4/10
GameRant:4/10
Stevivor:3.5/10
 
آخرین ویرایش:

Coma BlacK

Dead Memories
کاربر سایت
Jan 28, 2013
1,290
نام
مصطفی اعتمادی
البته این شرایط کوجیما که ازش حرف میزنید کاملا درست نیست درسته که یهو پروژه سایلنت هیلش کنسل شد ولی ایده DS یهو به ذهنش نرسیده و دقیقا 7 ساله که دنبال ساخت چنین چیزیه آخه برای چی! فکر میکنم بازی های آیندش برای امثال من نیست............
کوجیما 7 ساله که از اوپن ورد حرف میزنه... اما تمرکز اصلیش روی سایلنت هیل بود... یادمه خیلی هم اخبار این بازی داغ بود
دموی کوتاه سایلنت هیل هم مشخص کرد که بازی شاهکاره... حیف حیف که سایلنت هیل کنسل شد

در اون شرایط همه شدیدا پیگیر کوجیما و سایلنت هیلش بودن... اما یهو همه چی کنسل شد...
تا اینکه کوجیما DS رو معرفی کرد و نورمن ریداس رو از پروژه‌ی سایلنت هیل به DS برد...عنوانی که اصلا قرار نبود باشه و شرایط باعث شد تا ساخته بشه...
این حرفا رو میگم چون شاید ایراداتی در بازی وجود داشته باشه... و از کوجیما انتظار خیلی خیلی بالاتره... البته اینم بگم که هنوز بازی رو تجربه نکردم و قطعی نمیشه نظر داد
 

mobin.hb96

کاربر سایت
Feb 12, 2019
2,187
نام
مبین
دوست عزیز هیچ کدوم از نمرات بالای ۸ و یه سری تز همون سایت ها که مثال زدی نگفتن ما راضی نیستیم از بازی بعد خود شما ما رو به استاندارد دوگانه متهم میکنید خودتون دارید میگه نه نمره های بالا سایت های با سابقه توش نیست هر چند همین حرفم غلط(push square-EGM و... بخوای ۱۰ تا برات میارم) 8-|
منظور من مشخص بود. بحث استاندارد دوگانه هم نیست. کلا هم حرف خاصی نزدم تو تاپیک های دث تا حالا.
فقط چون دیدم خیییلی داره به نمرات کامل بازی اشاره میشه گفتم اینو بیان کنم که شاید وزن سایت هایی که انچنان راضی نبودن از بازی از نظر اعتبار یه کم سنگین تر هم باشه اتفاقا. اینو فقط در رابطه با تکرار دوباره و سه باره و ده باره "تعداد نمرات کامل" بازی تو تاپیک بیان کردم وگرنه همون دیروز صبح هم گفتم متای این بازی هیچ ملاکی از لذت بردن یا نبردن از بازی نیست و ایده جدید و خاص بازی شاید برا خیلی ها به بازی عمر تبدیل بشه حتی. حالا متا 90 باشه یا 80 یا 60!!!
بالاخره متا و نمرات مهمن یا نیستن. یکی از چند روز قبل با دلایلی گفته بود بازی متاش 60 هم بشه بازم برا تجربه اش ثانیه شماری میکنه. حالا به خاطر اعتماد به کوجیما یا حال کردن با داستان و اتمسفر یا اصلا علاقه به پیاده روی!!! خیلی هم عالی. امیدوارم واقعا هم حال کنه. نمره و متا هم براش مهم نیست و این خیلیم خوبه. به خودی خود هم متا هیچ ابزاری برا کوبیدن یه بازی نیست.
اما
اگه واقعا براتون نمره متا مهمه، واقعیت اینه مجموع نمرات بازی، چیزی نیست که با توجه به انتطارات، قابل دفاع باشه. بماند که برا جماعتی کلا نمره سه چهار تا مرجع اصلی مهمه که از اون بین فقط گیم اسپات نمره ابرومندی داده به بازی.
 
  • Like
Reactions: Arsalan_xe

LORD SKY

کاربر سایت
May 6, 2014
451
نام
حسین
خلق دنیای اپن ورلد جاه طلبانه حداقل یه پروسه 5 ساله می طلبه. درسته دنیای راکستار و کوجیما و ایده هاشون جداست؛ اما مطمئناً مهم ترین عاملی که نمیذاره راکستار بازی ها رو با اختلاف زمانی کم بده بیرون سر همین ریزه کاری ها و تنوع گیم پلیه. درسته که DS فضای خیلی خوبی داره اما واقعاً
من چندتا نقد 9 به بالا رو به صورت رندوم باز کردم و سوالی در ذهنم ایجاد شد. تو متن بعضی هاشون کلی ایراد ریز و درشت از بازی گرفته بودن ولی در نهایت امتیاز +9 دادن؟ عجیب نیست واقعن؟
چطور میشه این ایرادات تاثیری تو امتیاز نهایی نداشته باشه؟
سونی و کوجیما و مایکروسافت و گیرز و هوی رین رو ول کنید.
لعنت به متاکریتیک و منقدهای قلم فروش و جوگیر.
حالا چه اونی که 3.5 میده چه اونایی که رو هوا 10 دادن.
کاش همشون منهدم بشن فقط eurogamer بمونه.
با خودتون صادق باشید. اگر متاکرتیکی وجود نداشت، این بازی واقعن مستحق نمره 10 بود؟
لازمه یادآوری کنم که 10 یعنی پرفکت. یعنی کامل. یعنی بهتر از این نمیتونست باشه. یعنی هیچ ایرادی نمیشه از این بازی گرفت.
شما دوست عزیز طرفدار کوجیما. لازم نیست به من واکنشی نشون بدی ولی پیش خودت صادق باش و به دور از احساسات جانبدارانه این سوال رو از خودت بپرس.
آیا این بازی مستحق 10 هست؟
نیست. با هیچ متر و معیاری نیست.
پس لعنت به این متاکریتیک که به جز ضرر زدن به صنعت گیم و ایجاد انواع فساد در رسانه ها، هیچ فایده دیگه ای نداره.
قبلن مگه چه مشکلی داشت؟ هرکی نهایتن دوتا دونه سایت یا مجله مورد اعتماد داشت میرفت نقد بازی رو میخوند یا میخرید یا نمیخرید. پایان.
کجا امداد غیبی و نمره بده متا بکشه بالا یا پایین بده تر بزنیم توش و اینجور کثافت کاریها بود؟ والا.

"یه جمله قصار هم بگم و برم در افق محو شم.
گیمری که تحت تاثیر نمرات متا بازی بخره یا به خاطر چند نمره پایین تر، از یک بازی دلسرد و ناامید بشه، گیمر نیست بهش میگن متاباز"
z2s sas
مشکل اصلی نقد تو خیلی از جاها اینه که اول نمره بازی رو انتخاب می کنن بعد شروع می کنن نقدنویسی. در حالی که روش اصولی نقد اینطور نیست. تو جاهایی که کار کردم، به جز اندک رسانه ای بقیه از این اصول غلط پیروی می کردن. حتی من از نویسنده یک سایت واقعاً مبتدی که همه میشناختن شنیدم که می گفت به ازای هر ایراد نیم نمره کم میکنه از ده؛ این فاجعست آقا؛ خیلی!
اصول کار اینه که اول شما بازی رو تجربه می کنی، ایرادات رو می گیری. بعد همه چیز رو جمع بندی می کنی و براساس تجربه ای که داشتی نمره میدی. شاید یک بازی پر ایراد لذت بیشتری به شما دست بده تا یک بازی با ایراد کمتر اما در مدیوم پایین تر! خلاصه بستگی به تجربه نویسنده داره.
 
  • Like
Reactions: Nameless King

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,030
نام
مازیار
View attachment 121327

وقتی کوجیما می‌تونه وقتی دیوید کیج می‌تونه وقتی مدیا مولکول می‌تونه وقتی سازنده جورنی می‌تونه چرا کوری نتونه!
یکی نیست به این کاربر و کوری بگه بازیت رو pc عرضه شده ، خودت خبر نداری lol
اساتید بازی سنتر برن توجیهشون کنن، راجع به چی حرف میزنن!

بارلوگ هم خیلی محترمانه ، رویای این کاربره رو نابود کرد!
 

Arsalan_xe

کاربر سایت
Apr 11, 2019
600
منظور من مشخص بود. بحث استاندارد دوگانه هم نیست. کلا هم حرف خاصی نزدم تو تاپیک های دث تا حالا.
فقط چون دیدم خیییلی داره به نمرات کامل بازی اشاره میشه گفتم اینو بیان کنم که شاید وزن سایت هایی که انچنان راضی نبودن از بازی از نظر اعتبار یه کم سنگین تر هم باشه اتفاقا. اینو فقط در رابطه با تکرار دوباره و سه باره و ده باره "تعداد نمرات کامل" بازی تو تاپیک بیان کردم وگرنه همون دیروز صبح هم گفتم متای این بازی هیچ ملاکی از لذت بردن یا نبردن از بازی نیست و ایده جدید و خاص بازی شاید برا خیلی ها به بازی عمر تبدیل بشه حتی. حالا متا 90 باشه یا 80 یا 60!!!
بالاخره متا و نمرات مهمن یا نیستن. یکی از چند روز قبل با دلایلی گفته بود بازی متاش 60 هم بشه بازم برا تجربه اش ثانیه شماری میکنه. حالا به خاطر اعتماد به کوجیما یا حال کردن با داستان و اتمسفر یا اصلا علاقه به پیاده روی!!! خیلی هم عالی. امیدوارم واقعا هم حال کنه. نمره و متا هم براش مهم نیست و این خیلیم خوبه. به خودی خود هم متا هیچ ابزاری برا کوبیدن یه بازی نیست.
اما
اگه واقعا براتون نمره متا مهمه، واقعیت اینه مجموع نمرات بازی، چیزی نیست که با توجه به انتطارات، قابل دفاع باشه. بماند که برا جماعتی کلا نمره سه چهار تا مرجع اصلی مهمه که از اون بین فقط گیم اسپات نمره ابرومندی داده به بازی.
متا it depends :D

كجا بخواي بكار ببري.
مثلا تلو خيلي شاخه چون متتتاااشش ٩٥:D
اينجا متا مثل امام جماعته كه بايد بهش اقتدا كني:))

گيرز افتضاحه چون متتتاااش ٨٤:D
اينجام چون مايكروسافته باز حكم مرجعيت متا باقيه

دث استرنديگ متا ش ٨٤
متا كه ملاك نيست بازي هم ماله سوني نيست
٨٤ نمره خوبيه اي پي نيو ليموشو بدم هلوشو ..:))
 
  • Like
Reactions: shooshcity

Un_Tlou

کاربر سایت
Jul 27, 2019
1,285
متا it depends :D

كجا بخواي بكار ببري.
مثلا تلو خيلي شاخه چون متتتاااشش ٩٣:D
اينجا متا مثل امام جماعته كه بايد بهش اقتدا كني:))

گيرز افتضاحه چون متتتاااش ٨٤:D
اينجام چون مايكروسافته باز حكم مرجعيت متا باقيه

دث استرنديگ متا ش ٨٤
متا كه ملاك نيست بازي هم ماله سوني نيست
٨٤ نمره خوبيه اي پي نيو ليموشو بدم هلوشو ..:))
۹۵ نه ۹۳ :D
در ضمن به خاطر هم زمانی این متا با ۲۴۹ گوتی بهش اقتدا میشه نه فقط متا ۹۵
مثلا شرکت مایکرو تو کل تاریخش ۵۰ تا گوتی نداره خیلی فرقه;))
 

FUTURE

Endure & Survive
کاربر سایت
Aug 20, 2014
4,581
نام
Alireza
پ ن: یکی دوستمون FUTURE رو بیاره که 50 صفحه تاپیک دث رو گند زده بود که کوجیما پشتیبانی و بودجه بی نهایت سونی رو داره!
اون چندتا کامنتی که داده بودم انقدر ناراحت کننده بود برات که فک میکنی 50 صفحه گند زده بودم به تاپیک؟! :|
باشه اصلا! با اینکه هیچ منبعی برای حرفات نداری ولی باشه...
بزار جمع بندی کنم که یادم نره:
1. DS یه بازی مستقل و کوچیکه و به هر کسی هم نشونش بدی همین حرف رو میزنه.
2. طبق گفته کوجیما تنها 80 نفر روی بازی کار کردن که الان مشخص شده 70 نفرشون از گوریلا بودن! 9 تا هم صداپیشه و بازیگر هالیوودی که جمعا به همراه استاد میشه 80 نفر! اینم یه تصویر از تنها عضو استدیوی کوجیما پروداکشنز:

EFYU_FgVUAAQl2g.jpg

3. در اختیار گذاشتن انجین رایگان و نفرات استدیو فرست پارتی سونی در اختیار کوجیما پشم هم حساب نمیشه چه برسه به پشتیبانی.
4. کوجیما هیچ تاثیری روی هایپ بازی نداشته و سونی اجازه نمیداده هیچی در مورد بازی بگه و هیچ مصاحبه و توییتی موجود نیست که اثری از هایپ کردن بازی توسط کوجیما داخلش دیده بشه. فقط خودِ سونی یه بازی مستقل و کوچیک با بودجه محدود رو بزرگ جلوه داده.
5. تبلیغات نوشیدنی انرژی‌زا رو کوجیما تنها و تنها به دلیل کمبود بودجه به بازی اضافه کرده نه به دلیل اینکه صرفا میتونسته پول بیشتری به جیب بزنه و قبلا هم توی بازیاش به این کار علاقه نشون داده...
6. فقط 40 درصد از بودجه رو سونی داده و منبع شایعه هم خودتی!
اگه چیز دیگه‌ای بود بگو اضافه کنم :D
همه‌ی این موارد رو بدون چون و چرا قبول میکنم...فقط بیخیال شید دیگه. چند روز دیگه بازی میاد برید تجربه کنید و لذت ببرید.

در طول چهارسال گذشته مایکروسافت 1.2 میلیارد دلار به بازیسازهای مستقل پول و بودجه داده! جدا از نیروهای انسانی که صرف این بازیها کرده! (همین مدت زمان مشابه ای که کوجیما در حال ساخت دث بوده)! شما میتونی تایید کنی که سونی 3% این مبلغ رو صرف دث کرده؟

اینکه اسم 70 تا از اعضای گوریلا گیمز تو تیتراژ نهایی امده! منظور پشتیبانی بی نهایت سونی هست؟! شما مصاحبه های کوجیما رو خوندی که تیم ش چقدر وقت صرف توسعه انجین دسیما کردند؟ شما از کجا میدونی این 70 نفری که اسم شون در تیتراژ امده! چقدر تمام وقت روی پروژه فعال بودند؟ تو تاپیک های قبلی هم گفته بودم! برای مثال در ساخت رزیدنت اویل 2 بیش از 900 نفر درگیر بودند! (حالا شما منتظر باش گوریلا با 70 نفر برات یک کیلزون جمع و جور بسازه)! در ساخت انچارتد 4 بیش از 800 نفر، در ساخت پوکمون شیلد و اسورد! 800/900 نفر!!!!

شما حالا با اسم 70 نفری که امده تو لیست و مشخص نیست در چه حد در پروژه دخیل بودند ریسه میزنی؟!

عزیز چیزی که اشکاره که سونی فقط 40% بودجه ساخت بازی رو داده و با این مبلغ کم به اصطلاح شاخش رو بند کرده و چهار سال دث استرندینگ رو به اسم AAA به خورد ملت داد و حالا تحویل بگیرید

Xbox has paid out $1.2 billion to independent developers this generation
کاش مایکروسافت یکمی از اون 1.2 میلیارد دلار رو به رمدی هم میداد تا مجبور نشن تبلیغات Nissan رو توی بازی بزارن...اتفاقا همین QB رو هم مایکروسافت خیلی ادعا کرد که تنها روی X1 عرضه میشه ولی دو ماه قبل از عرضه‌اش رسما برای PC هم معرفی شد.

121324
 

rahyarpaul

کاربر سایت
Mar 17, 2011
10,920
نام
محمد حسین
عزیز من این بازی طرف رفته گیمیفای کرده کولبری رو رفتی دراوردی انسان چقدر بار میتونه حمل کنه تو یک ساعت :D

دیگه الان به مرحله ی رسیده تاپیک که هر چرت و پرتی رو میتونید راجع به بازی...بگید دیگه کنتور نمیندازه
جو تاپیکم به یه جایی بردید که دیگه کسی رمقی نداره جواب بده همه ی فن ها زدن بیرون خودم هم دیگه راستش دلیلی نمیبینم که جواب کسی رو بدم.
من فقط با شبیه ساز کولبریش کار ندارم. مسافت طی شده مثل اینکه درسته. یعنی براساس کیلومتر واقعی هست ودیگه تهش شبیه ساز کولبری باید شبیه سازی کرده باشه. پیاده روی انسان رو.
اونم نکرده باشه .پس دیگه چی رو شبیه کرده.
بعد عدد 5 کیلومتر.متوسط سرعت پیاده روی انسانه. یعنی پیاده روی روی زمین صاف بدون بار.
______________
اساس بازیه.ایناست که میگی چرت و پرت میگید.
اگه اینا چرت و پرته. پس خود بازی چرت و پرته.
چون عمده زمان بازی چرت و پرته.شما کل بازی براتون شده .همون حداکثر 8-10 ساعت گیم پلی دیگه. یا boss هایی که عمده نقدها به مکانیک سرد و خشکشون گیر دادن.
یا فرارهای شخصیت اصلی یا دیالوگهای دراز.
بازی بیش از 50 ساعته.عمدش هم ،همین راه رفتنه.با آمار داریم حرف میزنیم.
اینکه کوجیما پرستی به جایی رسیده بود که با شا.یدن بچه ،تو تاپیکش ،همه از فرط مشاهده خلق شاهکار شا.یدن بچه جامه از تن کنان و فریاد شاهکار به سمت جنگلهای واشنگتن میدویدند.
میگفتیم ،چی دیدید.میگفتند ،شاهکار رو ندیدید.شماها کورید. ایمان بیاورید.اینا در و گوهر بود.
_____________
حالا که آمار همون شاهکار رو داریم ارائه میدیم . از خود یازی ای که همه میدونند،حتی خود فنهاش .که این 84 ،70 هم نیست.
میتونن با خوندن نقدها ،بفهمن با چی طرفن. الان که با مدرک حرف میزنیم.چرت و پرته.
____________________________
سختیش میدونی چیه؟دوست ندارید اون چهره نورانی کوجیما و بی عیبش رو از ذهنتون خارج کنید.
میخواید. برید ،بعد بازی بگید. چه حس آرامش و چه حس تنهایی خوبی داشت اون 15 ساعت پیاده روی اول بازی. واقعا حس تنهایی رو با تمام سلولهای بدنم حس کردم. این یه ابر شاهکاره.
حس تنهایی رو ،تو خیلی از بازیها،تو 5 دقیقه .برات بوجود میاوردن.اینکه با یه اتفاق تو یه بازی دقیقا خرد میشدی. تو دو دقیقه. نیازی به 15 ساعت کولبری ،اول بازی نبود
ولی همین نقدهای 100 و 90 ،برا اونها . به خاطر یه انیمیشن ،یه شخصیت مونث و ... و ... اون بازی رو با خاک یکسان کردند.
________________________________________
همه از حدود 60 ساعت گیم پلی صحبت میکنن.
عکس بالا ماله نویسنده گیم اسپات هست نه گیم اینفورمر. تو 12 ساعت 640 کیلو بار برده یه تناسب ببندی به عدد 3 تن میرسی.
36 کیلومتر راه رفته ،که اونم از اینجا به بعد موتور و وسایل نقلیه هم هست که میتونه 100 کیلومتر این مسیر هم با اونا طی شده باشه
_________________
بازم امیدوارم براتون شاهکار باشه ،ولی کوجیما با بازی ای که میتونست ،آب رو تا خرخره مثل سریالهای ایرانی بهش نبنده. و یه عنوان خیلی خوب رو تحویل بده. به یه عنوان متوسط و حوصله سر بر تبدیل کرده.
این متای 84 هم ،اون طرفدار تیفوسی کوجیما هم میدونه ،کاملا غیر واقعیه
View attachment 121327

وقتی کوجیما می‌تونه وقتی دیوید کیج می‌تونه وقتی مدیا مولکول می‌تونه وقتی سازنده جورنی می‌تونه چرا کوری نتونه!
corey گفته ،دست من نیست ،سونی هم خر مغزشو گاز نگرفته
 
آخرین ویرایش:

Sepi_60

کاربر سایت
Nov 25, 2009
2,238
دو نکته در مورد اینکه شیطان بزرگ (سونی) مقصر این وضعیت هست و بحث تبلیغات:
۱. انصافاً بازی‌ای که کوجیما کارگردانش باشه و اون بازیگرها و افراد معروف توش حضور داشته باشن، خیلی سخت میتونه خودش رو به عنوان یه اثر مستقل و جمع و جور به مخاطب معرفی کنه. بازی‌ای که همچین کیفیتی داره و انیمیشن‌ها و واقع‌گرایانه بودن کاراکترهاش کمتر رقیبی داره و مشخصه که با تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای تولید شده، به سختی میتونه اعلام کنه من یه بازی مستقل هستم و توی نمره دادن بهم رحم کنین! :D
بگذریم که بین نوع تبلیغات سونی برای این بازی و بعضی بازی‌های دیگه‌ش تفاوت‌های مختلفی وجود داشته و در اون حد برای تبلیغات Death Stranding هزینه نکرده. بیشتر هایپ و هیاهوی کنفرانسی و مجازی بوده که خب این هم طبیعیه و هر کسی همچین پروژه‌ای برای کنسولش در دست ساخت بود، کم‌عقل بود اگه این کارها رو نکنه. مثلاً فکر کنین کوجیما یه دفعه وارد کنفرانس می‌شد و بعد در حالی که ملت داشتن کلی کف و سوت می‌زدن و از شدت هیجان می‌ترکیدن، اندرو هاوس می‌گفت «دوستان! یه لحظه سکوت رو رعایت کنین و زیاد خوشحال نشین! داداش‌مون برای یه پروژه‌ی مستقل پیش ما هست که نسخه‌ی کامپیوترش هم می‌خواد بیاد و کلاً یه بازی جمع و جور و کم‌خرجه و انتظار خاصی ازش نداشته باشین!»
خب این‌طوری که رسماً کل مدیران بازاریابی دنیا همون لحظه خودشون رو از برج‌های چند صد متری‌شون پرت می‌کردن پایین و بزرگ‌ترین خودکشی تاریخ بشریت رخ می‌داد! :D کلاً بحث بازاریابی چیز مهمی هست و شما باید داغون‌ترین محصولاتت رو هم جوری تبلیغ کنی که مخاطب فکر کنه با یه چیز ارزشمند طرفه. چه برسه به یه بازی از کوجیما با اون کارنامه که طبیعیه سونی به‌عنوان یه بازی بزرگ ازش یاد کنه. بازی‌ای که البته بزرگ هم هست و مطمئناً اثری با میانگین ۸۴ که بیشتر از نصف منتقدها بهش گفتن عالی و فوق‌العاده، نمی‌تونه چیز کوچیکی باشه.

۲. لابد MGS4,5 هم دست سونی خبیث بودن که توشون تبلیغ می‌دیدیم! :D مثلاً سونی فقط ۱۷٪ مخارج MGS4 رو داده بوده و برای همین آقامون اسنیک مجبور شده به خاطر فقر و بدبختی، نوشیدنی ژاپنی رو به این شکل ضایع تبلیغ کنه! :D


کوجیما از قدیم اهل این کارها بوده، حالا یا در مواردی پولش رو می‌گرفته و حالش رو می‌برده، یا بعضی جاها دوست داشته محصولات محبوبش رو توی بازی‌هاش نشون بده و با اون شرکت‌ها همکاری متقابل انجام بده.
از نوشیدنی Regain:

4be6_metal-gear-solid-4-meets-ipod-20080513011020295.jpg


تا iPod توی MGS4:

bodw_sda.jpg


از ساعت Seiko:

u0yb_asdsadsa.jpg


تا کفش Puma زیر پاهای خسته‌ی ونوم اسنیک:

ci23_us2f_e60yzy135gly.jpg


مختصر و مفید، نمایش کالاهای تجاری توی بازی‌های کوجیما چیز جدیدی نیست و احتمالاً بیشتر از اینا هم بوده ولی من یادم رفته! :D
مجلات پلی بوی فراموش نشه :D
 

Siavash_MH

FCB
کاربر سایت
Apr 10, 2011
3,651
من حدس زده بودم بین ۸۰-۸۲ میشه:D
تریلرای گیم پلی بازی فاجعه بود بیشتر شبیه یه سریال چند اپیزودیه تا گیم یه تخفیف خفن بخوره ارزش بازی داره :D
 

mehdi88

کاربر سایت
Dec 31, 2011
434
دیروز نشستم تقریبا تمام نقدای ویدئویی بازی رو دیدم اوضاع تو بخش گیم پلی واقعا خرابه !
میشه گفت بدون استثنا حتی اوناییکه نمره بالا دادن به خسته کننده بودن بازی و تکراری شدنش و ... اشاره کردن منتها اونقدر داستان ، اتمسفر ، گرافیک ، موزیک ، فلسفه و پیامی که بازی انتقال میده و یه سری نوآوریهایی که داشته براشون جذاب بوده چشمشون رو بستن رو ضعف گیم پلی .

خیلی قاطعانه میشه گفت اگه دنبال اکشن هستید این بازی واسه شما نیست
اگه دنبال گیم پلی جذاب ، سریع ، بدیع و سرگرم کننده اید این بازی برای شما نیست
اگه لول دیزاین خفن میخواید بازم این بازی برای شما نیست !

اما اگه صبر ایوب دارید که ۱۵ ساعت اول بازی فقط بار ببرید از نقطه A به نقطه B و بچه داری کنید ، حفظ تعادل کنید ، موزیک گوش کنید و تو حس تنهایی غرق بشید و بعد از این ۱۵ ساعت تازه وارد گیم پلی اصلی بشید که اونم همچی چیز خاصی نیست و انتظار متال گر نداشته باشید مبارزات خیلی ساده و ابتدایی هستن و صد البته عاشق یه داستان حماسی هستید و از گیم پلی تعاملی و کمی مخفی کاری خوشتون میاد این بازی برای شماس !

نظر شخصیم اینکه الکی دارید میزنید تو سر و کله همدیگه ! کوجیما میدونسته چی داره میسازه فقط اشتباهش این بوده که مشخص نکرده از ابتدا این بازی اکشن نیست این گنگ بودن بازی تا لحظه اخر بهش لطمه زد
این بازی برای عموم ساخته نشده برای یه سری سلیقه خاص ساخته شده ! اگرم کوجیما میخواسته بازی عوام پسند باشه بدجور شکست خورده دلیل شکستشم گیم پلی کسالت آوره بازیه

همه این حرفا از رو نقدای بازیه وقتی بازی بیاد اونموقع میشه بعد تجربه بازی نظر قاطع داد
ولی واضحه بازی آشغال ۱۴ تا نمره کامل و متای ۸۴ نمیگیره اما بازی تو بخش گیم پلی قطعا ضعفای بزرگی داره همین ضعفم باعث شده از متای ۹۰+ بیاد زیر ۸۵
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر