امتیازات Death Stranding

میانگین نمرات بازی؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    191
  • نظرسنجی بسته شده است .

Outer Heaven

کاربر سایت
Apr 21, 2011
4,317
121065


Directed by: Hideo Kojima
Writers: Hideo Kojima; Hitori Nojima
Initial release date: November 8, 2019
Composer: Ludvig Forssell
Genre: Strand
Engine: Decima
Platforms: PlayStation 4, PC​


Metacritic:82

Metacritic:86 pc version


Atomix:10/10
Digital Chumps:10/10
Remoteplay:10/10
InsideGamer:10/10
Famitsu:10/10
Bazicenter:10/10
TheSixthAxis:10/10
Digitally Downloaded.net:10/10
We Got This Covered:10/10
Trusted Reviews:10/10
Gaming Trend:10/10
GamingAge:10/10
GamePlanet:10/10
GamerSky:10/10
GameRevolution:10/10
PushSquare:10/10
ScreenRant:10/10
EGM:10/10
DailyStar:10/10
Millenium:9.8/10
IGN Italia:9.8/10
Areajugones:9.7/10
4Players.de:9.5/10
Playstation LifeStyle:9.5/10
Jeuxvideo.com:9.5/10
IGN Japan:9.5/10
Gaming Nexus9.5/10
Gamer.nl:9.5/10
CheatCC:9.4/10
SpazioGames:9.4/10
Hobby Consolas:9.3/10
COGconnected:9.3/10
Multiplayer.it:9.2/10
Vandal.net:9.2/10
Metro Montreal:9.1/10
Multiplayer.it:9.1/10
Worth Playing:9/10
DarkStation:9/10
3DJuegos:9/10
Post Arcade (National Post):9/10
Power Unlimited:9/10
Games.cz:9/10
‍Gryonline.pl:9/10
GameSpot:9/10
Shacknews:9/10
PSX-Sense.nl:9/10
PLAY! Zine:9/10
JeuxActu:9/10
God is a Geek:9/10
GameOver.gr:9/10
Eurogamer Italy:9/10
Everyeye.it:9/10
GamePro Germany:8.9/10
The Games Machine:8.8/10
IGN Spain:8.7/10
Gamers Heroes:8.5/10
LevelUp:8.5/10
XGN:8.5/10
GameCrate:8.3/10
Meristation:8/10
Merlin'in Kazanı (Turkey):8/10
VideoGamer:8/10
Easy Allies:8/10
Critical Hit:8/10
Guardian:8/10
ZTGD:8/10
Press Start Australia:8/10
PlayStation Universe:8/10
Gameblog.fr:8/10
Destructoid:8/10
Attack of the Fanboy:8/10
CGMagazine:7.8/10
Digital Trends:7/10
Game Informer:7/10
Vgames:7/10
USgamer:7/10
TrueGaming:7/10
Metro GameCentral:7/10
Hardcore Gamer:7/10
GamesRadar:7/10
IGN:6.8/10
GameCrirics:6.5/10
VG247:6/10
AusGamers:6/10
VGC:6/10
GiantBomb:4/10
GameRant:4/10
Stevivor:3.5/10
 
آخرین ویرایش:

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,177
نام
ماکان
خوب آقا آریا مسئله همین جاست که چند نفر از دوستان میومدن میگفتن شما به چه جراتی از بازی خوشتون نیومده ، اصلا میدونید کوجیما کیه ، شما ها چیزی از عظمت کوجیما میدونید ! شماها چه میدونید تو ذهن کوجیما چه ها که نمی‌گذره!

خوب ببین این حرف کماکان درسته. دو تا مساله وجود داره، اول اینکه کسی که با بازی حال نمیکنه چرا باید مدام بیاد به کسایی که حال میکنن بحث کنه و سعی داشته باشه نظرش رو به اونها قالب کنه؟ الان از نظر من کلا Fifa وقت تلف کنی ترین بازی تاریخه و با کسایی که فیفا بازن دست بدم بعدش میرم دستمو میشورم که ویروسشون به من منتقل نشه، اما نمیرم تو تاپیک بازی مدام بزنم تو سرشون و فحش کششون کنم که به چه جراتی با این بازی حال میکنید و باید حتما از بازی های مورد علاقه من خوشتون بیاد! مساله بعدی هم شخص کوجیما هست که حتی اگه متای این بازی صفر هم میشد چیزی از عظمت این شخص کم نمیکرد. اگه گیمرید گیمرید، یاد بگیرید به کسایی که این صنعت رو برای ما ساختن و سرگرمی مورد علاقمون مدیون استعداد و نبغشونه احترام بزارید. قبول کنید تو کت آدم نره یه کاربر معمولی تو سایت بازیسنتر بیاد کوجیما رو ترول کنه! در واقع این شخص داره خودش رو ترول میکنه وگرنه کوجیما که به یه ور اون بچه داخل محفظه بازیشم نیست.
 

rezvideo

کاربر سایت
Oct 3, 2005
1,433
نام
رضا چشمی
شایدم خیلی ساده تر، صرفا سلایق فرق بکنه!

من خودم فارغ از اینکه بعد از بازی کردن DS ازش خوشم بیاد یا متنفر بشم، یه چیزی رو بهش خیلی احترام میزارم و اون شجاعت کوجیما در ساخت یه بازی متفاوت و ریسک کردنه. منظورم از متفاوت این نیست که DS یه بازی انقلابیه، منظورم اینه که MGS رو کپی پیست نکرده و رفته سراغ یه ایده بسیار پر ریسک و نتیجه اش شده یه عنوانی که سعی داره از یه زاویه جدید به بازی ها نگاه کنه و مخاطب رو سرگرم کنه. اصولا این مدل بازی ها به شدت درگیر سلیقه آدم ها میشن. مثلا من شخصا از ابتدا تو تاپیک بازی گفته بودم اصلا کار ندارم این بازی شبیه ساز کولبریه یا حمالی، اینی که هست رو خیلی میپسندم چون داستان برام مهمه، اما یه سری دیگه بیشتر دلشون اکشن خفن میخواد و همش منتظر بودن تو نمایش های بعدی بازی اون چهره حقیقیش رو نشون بده، وقتی دیدن نه خبری از این چیزها نیست و همش همینه سریع خورد تو ذوقشون.

در نتیجه بحث درک کردن یا نکردن بازی نیست، یعنی شخصا معتقدم اینجوری نیست که هرکی بگه بازی خوب نیست خالی از ظرافته و نتونسته عمق اثر رو درک کنه. بلکه خیلی ساده از این چیزی که هست خوشش نیومده و ملاکش برای اینترتین شدن یه چیز دیگه است.

اما DS نه به عنوان یه IP جدید، بلکه به عنوان یه رویکرد جدید، بازی موفقیه. باز نه به خاطر اینکه متاش شده 84 و خوب متای 84 یعنی عالی، بلکه به خاطر نمرات کامل و 9 هایی که گرفت، یعنی واقعا چیزی که کوجیما ساخته با سلیقه حداقل نصف گیمرها عالی و شاهکار بوده و اگه کلا زیر 70 رو بد فرض کنیم فقط 12 تا امتیاز زرد و قرمز داشته که باز یعنی نسبت کسایی که اصلا خوششون نیومده و به نظرشون وقت تلف کردنه کمتره.

قبلا هم گفتم، شخصا امیدوارم DS مثل HR یه بازی جریان ساز بشه و باعث بشه بازی های دیگه ای هم بیان، شجاعت به خرج بدن و کارهای متفاوت بکنن. چون واقعا از دیدن بازی های تکراری و مشابه خسته شدم و اگه چند بازی خاص که تو سال منتشر میشن رو کنار بزاریم، صنعت گیم برای من یه نفر که دیگه هیچی نداره و خلاصه شده تو یه سری بازی آنلاین پول سازه (و البته من شخصا هیچ مشکلی باهاشون ندارم، جز اینکه بازی نمیکنمشون). این شجاعت به خرج دادن و یه کار جدید کردن بسیار ارزندس، اونم در شرایطی که ایراد بسیاری از IP های بزرگ قدیمی که دیگه الان اون ابهت سابق رو ندارن و شدن یه کار معمولی همین محافظه کاری بیش از حد و تلاش برای تقلید از چیزی که قبلا بودن.

پ.ن: من هنوزم سر نظر قبلی هستم، به نظرم DS بسیار با سلیقه شخصی من که دنبال یه داستان جذاب و پیچیده ام جور در میاد، اما معتقدم از اون عنوان هاست که باید بهش حداقل یبار فرصت بدی و بری تو دلش تا ببینی واقعا ازش خوشت میاد یا نه. شایدم واقعا حق با کسایی باشه که نمره پایین دادن و انقدری گیم پلی بد باشه که تجربه داستان رو خراب کنه، شایدم نه، این گیم پلی مینیمال و حتی بورینگ، بخشی از DNA بازی باشه و اساسا باید DS رو یه ویژوآل ناول خیلی جدی تلقی کرد!
پ.پ.ن: خدا اموات اون کسیو که پیشنهاد داد گریلا انجینشون رو به کوجیما بده بیامرزه:D وقتی مرد نور به قبرش بباره.
با نظرت به طور کلی موافقم ماکان
کوجیما هم گفته بود ممکنه اولین نسخه برای خیلی ها ناخوشایند باشه و نتونن باهاش ارتباط برقرار کنن و اضافه کرده بود سبک اکشن مخفی کاری اولین نسخه متال هم برای خیلی ها قابل درک‌ نبود ولی به مرور زمان سبک جا افتاد و این که باید چند تا نسخه از این سبک استرند ساخته بشه تا به عنوان یه سبک جدید جا بیفته
 
آخرین ویرایش:

Kiami

کاربر سایت
Dec 10, 2010
2,855
صرفا برای مطلع شدنت اون توضیحات رو دادم عجیبه که این حرفای بچه گانه رو در جوابم نوشتی!
ببین تو سراغ آدم اشتباه اومدی برای زدن حرف غیر منطقیت اینجوری باعث میشه حرفت دیگه شدیدا غیر منطقی بشه! من در صفحه اول تاپیک هم گفتم اگر +90 هم نشه مخاطبا و طرفدارای بازی که منم شاملش میشم لذتش رو میبریم. پس مشخصه متا برای من اونجوری که برای امثال تو در حد مرگ و زندگیه نیست و الان متا 84 عه 5 6 نمره بالا و پایین تو تجربه بازیم اثری نداره.
نکته مهم اینه که وقتی بازی 13 تا نمره کامل داره و ممکنه افزایش پیدا بکنه به همراه نقد های ضد و نقیضش که البته اکثرا امتیازات بالا دادن جمعا یه بازی عالی به حساب میاد تحت این شرایط حالا تو میتونی ازش بعنوان یه بازی بد یاد کنی میل خودته و حق اینم نداری که به بقیه نظرتو تحمیل کنی.
ببین دوست عزیز برای من امثال شمایی که فقط خودتونو تو دنیای خودتون قبول دارید واقعا نظراتتون مهم‌نیست ! شما می تونی تو دنیای خودت علی علیپور رو از همین رائول گنزالس عکست بیشتر قبول داشته باشی و جوایز فیفا و فرانس فوتبال و حرف ژورنالیستها هم برات مهم‌نباشه ! شاید پاشی بری تو استادیوم ۴ تا مثل هم‌نظرتم پیدا کنی . ایرادیم نداره شماها دنیای خودتون رو دارید . ولی کل دنیا و مردمش دنیای شمارو قبول نداره !
توی صنعت گیم هم برای من امثال نیل دراکمن و کوری بارلوگ مهم‌ هست که به خاطر تک تک این‌نمرات و متا توییت می زنن ویدیو می دن واشک می ریزن . به هم‌تبریک می گن و روی باکس شات بازیشون با افتخار می زنن . برای من جوایز و کلی مراسم و امتیاز و افتخار مهمه چون برای بزرگان این صنعت مهمه ! حالا تو دوست داری تو دنیای خودت سیر کنی چشمتو رو ایرادات واضح بازی ببندی و بگی نه من می‌گم خوبه . واقعا اهمیتی نداره ! فکت همینیه که میبینی . همینی که بزرگان این صنعت مثل نیل و دراک براش اشک می ریزن و شادی می کنن ! بقیش نظر شخصیه که دیگه فکت محسوب نمی شه .

p.s : بازی نمره کامل داره نمره قرمز هم داره ! برای همین به میانگین استناد می شه و این میانگین در حد اسم‌کوجیما نیست . متن نقد ها هم‌که مشخصه . مشکلات گیم‌پلی هم کا در تمام تریلر ها واضح !
 

last of amir

کاربر سایت
Sep 3, 2014
2,160
نام
Amir
من تو سینما به شدت طرفدار کوبریکم ، جدا از اینکه کاراش شاهکار فرم و محتوا هستن ولی خب مثبت‌ترین نکته‌ی ایشون اینه که هیچوقت خودشو تکرار نکرده و تو هر سبکی اعم از سینمای جنگ و ترس و تاریخی ، کار داده و همه هم شاهکار . حتی فیلم کمدی هم داره . تا الان هم به نظرم بزرگترین نکته‌ی منفی راجب کوجیما این بود که تا حالا غیر از متال‌گیر هیچ بازی‌ای به طور کامل نساخته بود(p.t هم هست و به نظرم یه‌نکته‌ی درخشانه تو کارای کوجیما) . به همین دلیل کوجیما نیاز به همچین تکاملی داشت که نشون بده که تو هر سبکی توانایی ساخت یه بازی عالی رو داره . چه بسا اینکه یه سبک جدید رو پایه‌ریزی کرده تو صنعت گیم .
پ.ن : نگفتم کوجیما در حد کوبریکه ولی خب تو گیم ، فرد بزرگیه
 

Nima

مدیر انجمن
Feb 25, 2007
8,030
نام
نیما
بسم الله الرحمن الرحیم
121210
صدق الله و العلی و العظیم

--------------------------------------------------------------------------

من اولین کسی بودم که با اولین نمایش بازی از واژه ی شبیه ساز کولبری استفاده کردم و چیزی که الان مشخص شده اینه که بازی واقعا شبیه ساز کولبری هست و کلا هدف بازی اینه که یه سری محموله رو از نقطه A به نقطه B ببری و با توجه به شرایط و Condition محموله ای که به مقصد میرسه شما امتیاز و ... میگیری !
خب این واقعا خیلی Boring بنظر میاد ، با این حال حتما بازی رو تهیه میکنم و بازی میکنم ببینم در عمل چه اتفاقی قراره بیفته . ضمن اینکه چیزی که توی خیلی از نقدها بهش اشاره شده تنها مشکل بازی Gameplay نیست و ظاهرا در بخش داستانی و شخصیت پردازی هم آش دهن سوزی نیست !
 

SPILL

کاربر سایت
May 20, 2013
2,239
نام
HESAM
این ژانر جدیدی هست که خود کوجیما گفته ، وقتی میخوای چیز جدید رو خلق کنی در ابتدا بسیار دشوار خواهد بود و ممکنه خیلی اونو قبول نکنن , اما به مرور زمان این اتفاق خواهد افتاد .
مثل متال گیر سالید که رفته رفته این سبک جا افتاد .
یا مثلا همین سبک Interactive که به مرور و با تداوم افرادی مثل دیوید کیج ، به بار نشست و همه گیر شد .
این سبک رو اگر Srand بنامیم ، که در مورد ارتباط و کانکشن هست ، به این زودی جا نمیفته و باید خود کوجیما کلی شاخ و برگ بهش اضافه کنه که باعث برای اونایی که کسل کننده میشه ، جذابیت رو هم داشته باشه . و یا با ورود دیگر افراد کارکشته به این موضوع ، این ژانر گسترش پیدا بکنه .
کلا برای خلق یک چیز جدید ، نیاز داری ریسکهای بزرگ بکنی ، و کوجیما خیلی کارش تحسین برانگیز بوده که اینکار رو کرده .
حداق متوجه شدیم بازیهای کوجیما اورریت نیستن و الکی نمره نگرفته و اینکه این مرد بزرگ‌ترین کارگردان برازندشه که خالق بهترین فرانچایز تاریخ هم هست که ۳۰ سال از نظر نمره منتقدین تو اوج نگه داشت بازی رو و همیشه هم خودش عامل اصلی این مساله بود .

خلاصه اینکه با توجه به حرفایی که بالا گفتم ، متای ۸۴ یک متای عالی هست ، همینطور اینهمه نقد کامل برای این بازی نشون میده که میشه با این بازی ارتباط برقرار کرد و برات یک تجربه شاهکار رو فراهم بکنه
 

Safety & Peace

ارباب مطلق سوزوران
کاربر سایت
Sep 4, 2011
13,185
نام
تونی آلمِیدا
خوبه. نشون میده کوجیما هم کامل و بی نقص نیست و مهم تر از اون، خدا نیست. پیامد مثبتش اینه که مقدس سازی این بشر از بین میره. یادم نرفته تا میگفتی بالای چشمش ابرو هست، طرفدارای کوجیما آدم رو پاره میکردن و کوچکترین انتقادی رو برنمیتابیدن. نمیشد مثل یه آدم بالغ باهاشون بحث کرد توی توییتر بدون اینکه بقیه سازنده ها رو نکوبن و کارنامه شون رو زیر سوال نبرن. کلا خوبه ملت یاد بگیرن از هیچکس بت نسازن و تو سر بقیه نکوبنش.

پ.ن: به نظرم @Akiba و @FUTURE خیلی مَردن که تلافی نمیکنن با خیلیاتون و خوبه اونایی که رگباری منشنشون میکردن و بهشون توهین میکردن، از خودشون شرمنده باشن و یاد بگیرن واسه یه بازی و یه سازنده و یه شرکت که شما فقط براشون حکم دستگاه پول سازی دارین، به همدیگه توهین نکنید و همدیگه رو تحقیر نکنید. چون هممون میدونیم اگه شرایط برعکس بود، الان حسابی از خجالتشون در میومدید.
 

mohsenebrahimi

کاربر سایت
Apr 5, 2019
2,324
نام
محسن
بی انصاف ها همین ip جدید نزدیک ده تا چهارده تا نمره کامل داره نیمه پر لیوان ببینید من خودم به شخصه گول زودتر اومدن نقدها رو خوردم گفتم حتما بازی عالی میشه وگرنه اوتقدری تریلر ندیدم از بازی
 
  • Like
Reactions: mobile1199

Un_Tlou

کاربر سایت
Jul 27, 2019
1,285
این ژانر جدیدی هست که خود کوجیما گفته ، وقتی میخوای چیز جدید رو خلق کنی در ابتدا بسیار دشوار خواهد بود و ممکنه خیلی اونو قبول نکنن , اما به مرور زمان این اتفاق خواهد افتاد .
مثل متال گیر سالید که رفته رفته این سبک جا افتاد .
یا مثلا همین سبک Interactive که به مرور و با تداوم افرادی مثل دیوید کیج ، به بار نشست و همه گیر شد .
این سبک رو اگر Srand بنامیم ، که در مورد ارتباط و کانکشن هست ، به این زودی جا نمیفته و باید خود کوجیما کلی شاخ و برگ بهش اضافه کنه که باعث برای اونایی که کسل کننده میشه ، جذابیت رو هم داشته باشه . و یا با ورود دیگر افراد کارکشته به این موضوع ، این ژانر گسترش پیدا بکنه .
کلا برای خلق یک چیز جدید ، نیاز داری ریسکهای بزرگ بکنی ، و کوجیما خیلی کارش تحسین برانگیز بوده که اینکار رو کرده .
حداق متوجه شدیم بازیهای کوجیما اورریت نیستن و الکی نمره نگرفته و اینکه این مرد بزرگ‌ترین کارگردان برازندشه که خالق بهترین فرانچایز تاریخ هم هست که ۳۰ سال از نظر نمره منتقدین تو اوج نگه داشت بازی رو و همیشه هم خودش عامل اصلی این مساله بود .

خلاصه اینکه با توجه به حرفایی که بالا گفتم ، متای ۸۴ یک متای عالی هست ، همینطور اینهمه نقد کامل برای این بازی نشون میده که میشه با این بازی ارتباط برقرار کرد و برات یک تجربه شاهکار رو فراهم بکنه
ژانر جدید یعنی RE4 نه این
 
  • Like
Reactions: g4mer and Deliverer

Kourosh

مدیر انجمن
Sep 25, 2005
4,532
نام
کورش
من این نقد watch?v=OPTs4uW-zO0 ( همون yongyea معروف) رو دیدم و بسی لذت بردم.
با توجه به اینکه خودش میگه تمامی تصاویر از چند چپتر اول بازی هست باز هم تنوع محیطی فوق العاده هست . موندم تو چپترهای بعدی چه خبره. موسیقی هم رسما شاهکار و در نتیجه تلفیق ویژوال آرت و موسیقی مساویه با اتمسفر بینظیر که برای من یکی از مهمترین اولویتهاست.
ویدئو رو که میدیدم یاد دوران اسکایریم میفتادم زمانی که فارغ از اینکه کجام و ماموریت چیه میرفتم بالای یه کوهی چیزی و از منظره و موسیقی لذت میبردم. این هم حداقل در نقد بالایی بنظر میرسه همون حس رو برام بتونه ایجاد کنه. بقولی یه حالت spiritual experience داره.
البته عجیب هم نیست که خیلی ها خوششون نیاد. هیچ وقت سلیقه ها یکی نیست . یکی با کال او دیوتی حال میکنه. یکی با چیزهایی مثل اورواچ یکی هم با این بازی.
در مورد خالی بودن محیط هم تو نقد توضیح داد که ظاهرا یه حس تنهایی رو القا میکنه و انگار به خود بازی میخوره یعنی انتظار اوپن ورلد پری مثل ویچر و اسکایریم رو نباید داشته باشیم.
اتفاقا من به عنوان کسی که اوپن ورلد بودن همیشه براش مهمه و در بازیهای خطی حوصله اش سر میره جزو کسانی بودم که بعد از MGSV میگفتم کوجیما اوپن ورلد ساختن بلد نیست و بهتره همون خطی رو بسازه ولی الان احتمال میدم ممکنه این خالی بودن محیط حتی بتونه به تجربه بازی کمک کنه.
درکل بنظرم در صورت امکان خودتون امتحانش کنید و ببینید به سلیقه شما میخوره یا نه. مثلا من دو بازی کوانتوم بریک و کنترل هرکدوم رو زیر دوساعت به زور تونستم تحمل کنم و پشیمون بودم اصلا چرا رفتم سراغشون درصورتی که کسانی رو دیدم همینجا با کوانتوم بریک و کنترل خیلی حال میکنن. پس نباید چیز عجیبی باشه وقتی شمای نوعی از death stranding خوشت نمیاد کسانی مثل من باشن که نظرشون در مورد بازی مثبت باشه.
تنها نکته منفی بازی برای من که البته هنوز تا خودم تست نکنم قطعی نیست اینه که نگرانم مکانیسم های گیم پلی اونقدر سختگیرانه باشه که نذاره به اندازه کافی از اتمسفر لذت ببریم مثلا تو نقد این بود که راه رفتن معمولی و مثل بقیه بازی ها نیست و تمرکز میخواد و ممکنه موقع راه رفتم تعادل کاراکتر بهم بخوره و نیاز به زدن دکمه برای حفظ تعادل باشه. این میتونه تجربه بازی رو خراب کنه. امیدوارم اشتباه کرده باشم و اینطور نشه.
 

mohsenebrahimi

کاربر سایت
Apr 5, 2019
2,324
نام
محسن
خوبه. نشون میده کوجیما هم کامل و بی نقص نیست و مهم تر از اون، خدا نیست. پیامد مثبتش اینه که مقدس سازی این بشر از بین میره. یادم نرفته تا میگفتی بالای چشمش ابرو هست، طرفدارای کوجیما آدم رو پاره میکردن و کوچکترین انتقادی رو برنمیتابیدن. نمیشد مثل یه آدم بالغ باهاشون بحث کرد توی توییتر بدون اینکه بقیه سازنده ها رو نکوبن و کارنامه شون رو زیر سوال نبرن. کلا خوبه ملت یاد بگیرن از هیچکس بت نسازن و تو سر بقیه نکوبنش.

پ.ن: به نظرم @Akiba و @FUTURE خیلی مَردن که تلافی نمیکنن با خیلیاتون و خوبه اونایی که رگباری منشنشون میکردن و بهشون توهین میکردن، از خودشون شرمنده باشن و یاد بگیرن واسه یه بازی و یه سازنده و یه شرکت که شما فقط براشون حکم دستگاه پول سازی دارین، به همدیگه توهین نکنید و همدیگه رو تحقیر نکنید. چون هممون میدونیم اگه شرایط برعکس بود، الان حسابی از خجالتشون در میومدید.
شما هم دیگه خیلی شلوغش کردی و هندی کردی داستان رو بله همون افتخاراتی که کوجیما با سری mgs بدست آورد و همشون هم متاشون بالای 90 بود خیلیا ارزشون هست اونجوری هم نبینیم که دیگه مثل شما کوجیما بیاریم زیر صفر ما هم توهین و فحش ببخشید به کسی ندادیم که بگیم ابراز ندامت میکنیم و ما رو سنگسار کنن آکیبا و.. ولی قبول داریم یکم زیاد تند رفتیم
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر