امتياز اعضای بازی سنتر به عناوین PlayStation 4

Nathan Drake

Evanescence
کاربر سایت
Apr 19, 2011
6,660
544
نام
Amir Ho3ein
درود
این تاپیک به این منظور باز شد تا دوستانی که عناوین مختلف رو تجربه کردند، امیتاز از 1 تا 10 به بازی مورد نظر بدن.
لطفا سعی کنید همراه با نمره یه توضیح کوچکی هم بدید.
با تشکر
 
آخرین ویرایش:

stv

کاربر سایت
Jan 20, 2015
101
100
نام
soheil
Persona 5

والا من تا حالا این سبکو امتحان نکرده بودم ولی از بس بقیه تعریف کردن وسوسه شدم بازی کنم دیگه بالاخره این تخفیف نه دلاریرو خورد و خریدیم بازی کردیم
نمی گم همه چیز این سبک به دلم نشست ولی می تونم بگم در کل تجربه فوق العاده لذت بخشی داشتم
بازی به دو بخش تقسیم میشه یکی مبارزات که توی Palace ها اتفاق میفتن و دوم هم زندگی روزمره یه پسر دبیرستانی
مبارزات:
به نظر من خلاقانه و فوق العاده هنری بودن من هیچ وقت خسته نشدم تنوع دشمنا خیلی زیاد و جنگیدن با هر کدومشون نیاز به استراتژی خودشونو داره یعنی ساده ترین دشمن اگر قبلش بررسیش نکنی و نقاط ضعف و قوتشو نشناسی می تونه شکستت بده در عین حال سخت ترین دشمنانو میشه به راحتی شکست داد در عین حال طراحی هنری دشمنا بینظیره به نظر من شاهکاره هنرین و این که خودت می تونی تبدیل به هر کدوم از دشمنات بشی یا خودت پرسونا بسازی بی نظیر بود
نقاط ضعفشم مربوط به دو قسمت میشه یکی مخفی کاری ضعیف که علتش زاویه دوربینه دو بالانس نبودن saferoom ها شما گاهی فاصله دو تا saferoom بقدری بیخودی زیاد میشه که بازی الکی سخت میشه
بخش زندگی روزمره:
خیلی متفاوت بود با اون چیزی که اولش انتظار داشتم من فکر می کردم شبیهه مثلا یاکوزا باشه یا شاید یکم شبیه skyrim ولی کاملا متفاوت بود و تجربه خاص خودشو داشت
یه دنیایه رنگی و هنری با شخصیت هایی که خیلی خوب شخصیت پردازی شده بودن مهم ترین تفاوتش با بقیه بازی های نقش آفرینی اینه که شما محدودیت زمان دارین و به همه کاری نمی رسین و من اینو زیاد دوست نداشتم من ترجیحم این بود آزادی عمل بیشتری داشته باشم و همه چیزو صد در صد تکمیل کنم ولی ویژگی بازی اینه که قرار نیست ته همه چیزو با یه بار بازی کردن دربیاری اکثر فعالیت های بازی به خوندن دیالوگ و انتخاب دیالوگ خلاصه میشه که یکم تو ذوق من زد دوست داشتم یه تعداد مینی گیم بود که واقعا می شد تجربه کرد
در نهایت نظر من اینه منهای قسمت هایی که من سلیقه یی نپسندیدم مثله دیالوگ های خیلی زیاد یا محدودیت زمانی زیاد بازی یه تجربه خیلی عالی و هنریه
نمره نهایی 9
 

Mahdiyar1982

کاربر سایت
Mar 1, 2019
13
0
آنچارتد 4 و لاست لگاسی
گاد آف وار 4
اویل ویتین 1 و 2
هورایزن
اویل 7
شادو آف کالوسوس
لست آف آس
رد دید2
اویل 2


به نظر من اینا نمره هاشون بالای 9 هست
 

Soheil

Set Free The Devil Inside
کاربر سایت
Sep 5, 2006
3,696
5,164
نام
سهيل
Devil May Cry 5

خیلی عادت به نوشتن نقد ندارم اینجا ولی چون بازی مهمی برام بود و طرفدار سبک و سری هستم خواستم نظرم را جایی بیان کرده باشم. البته نظرم بر اساس یک بار تموم کردن بازی هست و هنوز فرصت نکردم تکرار کنم بازی را و میدونم که توی این سبک تاثیرگذاره تکرار بازی. قصدم اینه که جداگونه به یک سری مسائل بپردازم:

1- گرافیک : خب هر بازی تلفیقی از گرفیک فنی و هنری هست. DMC5 توی این دوتا مورد عملکرد متضادی داره. بازی به لحاظ فنی یکی از بهترین گرافیک های نسل را داره. به جرات طراحی چهره توی بازی بهترین در نسل هست . باقی موارد از جمله نورپردازی، انیمیشن ها، فریم ریت و غیره همه چیز عالیه. در نکته مقابل گرافیک هنری بازی یکی از بدترینهای نسل حداقل در بین بازی های AAA هست. از رنگ پردازی بی روح بازی بگیر، محیط های تکراری، عدم استفاده از المان های هنری، طراحی دشمنا و غیره.. انگار نه انگار که بازی ادامه نسخه چهارم هست که به لحاظ هنری یکی از بازی های خوب نسل قبل بود. هیچ هنری از قدرت فنی خوب موتور بازی برای خلق تصاویر زیبا استفاده نشده. نمونه خوب توی این سبک میشه به بیونتا اشاره کرد که سال 2010 عرضه شد. انواع اقسام از مراحل با جزییات هنری زیبا توی اون بازی کجا طراحی dmc5 کجا. فقط مرحله Paradiso توی Bayonetta طراحی هنریش می ارزه به کل DMC5.

2- صدا گذاری و موسیقی بازی در مجموع راضی کننده است. تم اصلی بازی هم هیجان کافی را ایجاد میکنه. توی این بخش راضی هستم از بازی.

3- گیم پلی بازی در بخش مبارزات تلفیقی از المان های خوب و بد هستش. خوب مثلا به لحاظ تنوع و عمق سبک مبارزات به خصوص برای دو شخصیت دانته و نئو و بد برای مثال عدم بالانس بودن کاراکترها. مثلا کاراکتر v هم سبک مبارزاتش یکنواخت و فاقد عمق هست و هم بیش از غیربالانس و اورپاور هست. نکته دوم بد در این مورد به دلیل تنوع موجود ابزارهای مبارزه و کاراکترهای قابل بازی و لول دیزاین بد بازی عملا فرصت کافی برای یادگیری و لذت بردن از این ابزارها را بازی در طول خط داستانی حداقل ایجاد نمیکنه. در طول بازی به شخصه آرزو میکردم که کاش بازی فقط پیرامون یک شخصیت می چرخید تا میشد از این طیف وسیع سبک های مبارزه و عمق گیم پلی مبارزات لذت کافی را برد. نمونه اش برای مثال در بازی Bayonetta قبلا تجربه شده یا حتی DMC3 چقدر بازی با یک روند مناسب گیمر را با سبک های مبارزه و .. آشنا میکنه.
در کنار این همونطور که گفتم لول دیزاین بازی عملا بد هست. بد به معنی تمام. عملا میشه گفت بازی فاقد لول دیزاین هست. یک سری کوریدر با معمای تکراری که هیچ گونه حس مثبت توی گیمر برای گشت و گذار ایجاد نمیکنه. استانداردی که به جرات مال اوایل قرن هست را سازنده ها پیاده کردن . مثل اینکه که موتور گرافیکی بازی را آماده کنی و چندتا کوریدور بسازی و بهم وصل کنی و گیمر را بندازی توش.
نکته بد دیگه با توجه به سبک بازی باس فایت هاست. توی این سبک باس فایت نقش اساسی داره و DMC5 هیچ باس فایت خاطره انگیزی نداره. به خصوص برای منی که بعد از بازی کردن سکیرو رفتم سراغ این بازی. به شخصه بعید میدونم بعد یکسال حتی یکی از این باس فایت ها یادم بمونه.

4- توی بخش داستانی هم متاسفانه با اثری درخور طرف نیستم. داستان بازی گرچه میخاد که تویست ایجاد کنه ولی عملا به شدت قابل پیش بینی هست. شخصیت هایی که معرفی میکنه گرچه عمدتا از نسخه های قبلی اومدن ولی هیچکدوم توی این بازی عمق ندارن. هیچ دیالوگ تاثیرگذاری بیان نمیشه. هیچ بک گراند مناسبی توضیح داده نمیشه. هیچ روایت خوبی از رابطه شخصیت ها بیان نمیشه. اصلا دلیل حضور یک سری از شخصیت ها مشخص نیست. فقط فن سرویس. پایان بازی هم که به شدت کلیشه ای و بیخود هست. خلاصه به لحاظ داستانی هم بازی عملا همون استاندارد اوایل 2000 را داره.

تا چندین هزار کلمه هم حرف برای گفتن دارم ولی حس تایپ نیست متاسفانه ولی در کل اگه بخام نظرم را بگم باید بگم به جز سبک متنوع و پرعمق مبارزات برای دو شخصیت دانته و نئو ، گرافیک فنی بسیار عالی و صداگذاری و موسیقی خوب، عملا DMC5 ناامید کننده هست.

با کمال فن بازی میتونم امتیاز 8 را به بازی بدم. فن سری و سبک نبودم قطعا خیلی کمتر از اینها امتیاز میدادم.
 

FUTURE

کاربر فعال
Aug 20, 2014
3,211
30,659
نام
Alireza
الان داشتم توی PSN یه نگاهی به لیست بازیهایی که توی 2019 تونستم بازی کنم می‌انداختم...بد نیست همینطوری یه امتیازی هم بهشون بدم و یه توصیف مختصر!

A Way Out
بدون شک یکی از بهترین بازیهای نسل بوده برام و بشدت هم بنظرم آندرریته و از اون بازیهایی هست که بدون ادعا، بشدت خلاقانه و سوپرایزکننده عمل می‌کنه...حتما اگه بازی کردید با یه نفر دیگه از نزدیک تجربه‌اش کنید...من با یکی از اعضای خانواده بازی کردم و هنوزم سر اندینگش با هم جر و بحث داریم :D
9.5/10

Far Cry: New Dawn
همه‌ی نسخه‌های فارکرای رو تا حالا 100 درصد کردم و همیشه گیم‌پلی بازی انقدری برام فان بوده که اصلا با تکرار فرمولش مشکلی نداشتم و یه جورایی فن پر و پا قرص سری بودم...ولی این نسخه با اضافه کردن عناصر RPG داغون قشنگ زد لذت این سری رو برام با خاک یکسان کرد...تا حدی که به زور تمومش کردم...اوایل بازی یکمی میومدی گشت و گذار کنی، یهو یه خرس لول 40 میافتاد دنبالت و هیچ غلطی نمی‌تونستی بکنی...این از نظر توسعه‌دهنده‌ها عناصر RPG حساب میشده حتما! داستانم بشدت سطحی و بدترین شخصیت‌پردازی توی کل سری...باس فایت آخرشم که رسما یه توهینه. کلا سمتش نرید...به جاش FC5 رو دوباره بازی کنید :D
5/10

Sekiro: Shadows Die Twice
سکیرو خیلی خیلی کیف داد پارسال ولی تا یه حدی از بازی...اواخر بازی یکمی ناامیدم کرد و بنظرم خیلی از باس‌ها و دشمنان تکراری داخلش استفاده شده بود و دیگه اون سبک مبارزه و استفاده از قلاب تازگی اوایل بازی رو نداشت و دو تا باس مونده بود تموم بشه کلا ولش کردم! شاید بعدا برگردم تمومش کنم!
8.5/10

Wolfenstein: YoungBlood
به نظرم بدترین ولفنشتاین تاریخه! از نظر داستانی که بشدت ناامیدکننده‌ست و خیلی سطحیه نسبت به شاهکار داستانی سه نسخه قبل ماشین‌گیمز. مثل Far Cry New Dawn اینجا هم عناصر RPG داغون خیلی به تجربه ضربه زده (توجه داشته باشید من عاشق عناصر RPG هستم ولی اعمال کردن این موارد اصول داره که خیلیا نمی‌تونن پیاده‌سازیش کنن)...صرفا اگه دلتون واسه اون گان پلی خفن سری تنگ شده بازیش کنید وگرنه سمتش نرید.
6/10

Dragon Quest Builders 2
دقیقا مشکلات نسخه قبل رو به بهترین شکل ممکن برطرف کرده بودن و خیلی بازی جذاب‌تر شده بود...من اصولا فن ماینکرفت نیستم ولی وقتی داستان و کوئست و RPG به اون فرمول ماینکرفت اضافه میشه، واقعا مجذوب‌کننده میشه تجربه. ولی بدبختانه سیستم مبارزات بازی تقریبا اصلا پیشرفت نکرده بود و انقدر ساده‌ست که باعث میشه بشدت بازی خسته‌کننده بشه بعد از مدتی.
8/10

Detroit Become Human
احتمالا بدترین بازی هستش که اخیرا بازی کردم...با اینکه معمولا بازی‌های بد زیاد بازی می‌کنم!
در این مورد توی تاپیکش کامل توضیح دادم:
منم چند روز پیش بالاخره بازی رو تموم کردم و اومدم هیتم رو نسبت بهش بروز بدم! :D
قشنگ انگار یه ایده‌ی بشدت خفن و جاه‌طلبانه رو داشته باشی ولی به بدترین شکل ممکن ارائه‌اش کنی...اوایل بازی خیلی جذاب شروع میشه ولی بازی اصلا حد و مرز خودش رو نمیدونه و روایتش دقیقا مثل بیاند بشدت آشفتست...بیاند هم ایده‌ی بشدت خوبی داشت ولی نتونست خوب اجراش کنه. یه تیکه‌هایی از بازی خیلی جالب بود ولی اگه تصویر کلی رو ببینی و بخوای ازش نتیجه‌گیری کنی همه چی بی‌معنی و بی‌هدف به نظر می‌رسه. با هیچکدوم از شخصیت‌ها هم نتونستم ارتباط برقرار کنم و هیچکدوم از لحظه‌های دراماتیک تاثیرگذار نبودن.
از نظر گیم پلی هم دقیقا همون حسی رو دارم که قبل از عرضه با بازی کردن دمو داشتم و اینجا هم در موردش گفتم! دوربین و کنترل بازی گند زده توی تجربه...اینهمه محیط جذاب و منحصربفرد طراحی شده ولی بازی اجازه نمیده مثل آدم دوربین رو کنترل کنی و داخل محیط‌ها گشت و گذار کنی. بعد از به پایان رسوندن بازی داشتم کانسپت آرتهای خفن بازی رو می‌دیدم و افسوس می‌خوردم که اینهمه استعداد و بودجه خرج یه نویسندگی و کارگردانی سطح پایین شده و به اندازه‌ی زیادی هدر رفته. کاری هم ندارم که تقصیر کیج هست یا نه ولی کلا انتظار داشتم QD بعد از قضیه بیاند همون اشتباه رو تکرار نکنه و نشون بده که میتونه یه داستان خفن هم در قالب همچین گیم‌پلی‌ای ارائه بده و بنظرم پسرفت بود و در کل بنظرم ضعیف‌ترین و در عین حال مشخصا پرخرج‌ترین بازی استدیو بود.
4/10

Resident Evil 2
یکی از بازیهایی که اگه به عنوان یه ریمیک و به عنوان بازی که قراره همون حس و حال نسخه کلاسیک رو بهت منتقل کنه بهش نگاه کنی، ناامیدکنندست اما اگه به عنوان یه تجربه‌ی مستقل که صرفا از نسخه کلاسیک الهام گرفته بهش نگاه کنی، فوق‌العادست.
بزرگترین مشکلم باهاش این بود که بازی خیلی سعی کرده بود دشمنا و باس‌ها رو به جای ترسناک بودن، حال به هم زن نشون بده و اون قابلیت‌های خفن RE Engine رو به رخ بکشه. ولی به هر حال بشدت تجربه‌اش کیف داد و 4 بار با سناریوها و درجه‌های سختی مختلف بازی رو تموم کردم.
8/10

Shadow of the Colossus
اینم توی 2019 تجربه کردم و به نظرم نمونه بارز یه ریمیک وفاداره و قشنگ نشون میده که مکانیک‌های اون موقع با اینکه با استاندارهای الان فرق داره ولی هنوزم اگه بتونی باهاش سازگار بشی، میتونه بشدت لذت بخش باشه.
9/10

Concrete Genie
مظلوم‌ترین بازی سال! جاه‌طلبانه نیست و حد و حدود خودش رو میدونه و یه داستان جم و جور با یه گیم‌پلی خلاقانه ارائه میده که هیچی شبیه‌اش توی بازار وجود نداره.
8/10

Crash Team Racing Nitro-Fueled
اکثرا آشنایی دارید دیگه...یه کارتینگ بشدت فان که اگه ریز بشید روی مکانیکاش، خیلی میتونه هاردکور باشه...اونقدری که میخواستم وقت نکردم این رو بازی کنم ولی حداقل بخش داستانی و یه سری از چلنج‌هارو تموم کردم و ساپورت اکتیویژن هم از بازی بشدت قوی بوده. کلا نمیتونستم ریمیک بهتری براش تصور کنم.
9.5/10

Control
بهترین بازی تاریخ رمدی و یه جورایی ترکیبی از بهترین عناصر از تمام بازیهای خفنی هستش که رمدی تا حالا ساخته. دنیایی که بازی در اون جریان داره، بشدت عمیق و مجذوب‌کننده‌است...شخصیت‌ها همه خفن و پرداخته شده و بازی دقیقا تونسته به هدفش که عجیب غریب بودن بوده برسه...بدون اینکه الکی زور بزنه تا عجیب باشه. گیم‌پلی هم به طرز سوپرایزکننده‌ای فان طراحی شده و اصلا انتظارش رو نداشتم و از اول هم بیشتر از گیم‌پلی، به دنیای بازی علاقه‌مند بودم.
تنها مشکلی که اذیت کرد، مشکلات تکنیکی روی PS4 بود که با آپدیت یکمی برطرف شد ولی بازم یه مقداری افت فریم اینا توی بازی دیده میشه.
9.5/10

مهم‌ها رو گفتم...یه سری دیگه هم هست ولی خسته شدم فعلا...شاید بعدا ادامه دادم :D
 

vivanred

کاربر سایت
Oct 26, 2008
6,347
3,025
نام
Alireza
NIOH بازی بعد چند وقت خورد خورد بازی کردن تمام و پلات شد .
امتیاز 9 از 10.

+
داستان خوب.
گیم پلی خوب.
تنوع باس ها و یونیت ها خوب.
حالت Co-op حدودا متفاوت و سخت تر شدن مراحل در مقایسه با تک نفره بازی کردن.

-
کم بودن تعداد میشن های اصلی .
ساید میشن ها تکراری.
وجود باس های اصلی در ساید میشن ها و تنوع کم ساید میشن ها.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند (کاربران: 0, مهمان: 1)

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟