اظهارات رئیس EA پیرامون کم‌کاری در بعضی سری‌ها

The Hoss

کاربر سایت
Apr 7, 2010
1,148
نام
سِد حسین
v2oytcx6u1ni0uy891cc.png

اگر چند سالی به عقب حرکت کنیم، همه‌ی ما به خاطر داریم که زمانی Electronic Arts ناشر برتر در زمینه‌ی بازی‌های کامپیوتری بود و غافله‌سالار این صنعت به شمار می‌رفت. در اواسط دهه‌ی گذشته‌ی میلادی سری‌هایی همچون FIFA و Need for Speed تقریباً هرساله به فروش می‌رسیدند و این در حالی بود که اکثر غریب به اتفاق جامعه‌ی بازی‌کنندگان از برخی نسخه‌های این سری‌ها رضایت کافی را نداشتند.
مدیر کل کنونی شرکت EA، جان ریچیتیلو (John Riccitiello) طی مصاحبه‌ای در کنفرانس خبری Goldman Sachs Technology and Internet، این موضوع را بر عهده گرفت؛ اینکه حساب کردن بر روی سری‌های یکسان و قدیمی برای ضربه زدن به این شرکت کافی بود.
ریچیتیلو اذعان داشت:
"اگر هفت سال به عقب بازگردید، سر دسته ما بودیم. ولی اشتباه کردیم. عناوینی که داشتیم تخریب شدند، هزینه‌هایمان بالا رفتند و ما جوابی برای بالا رفتن ارقام نداشتیم ... Need for Speed به روند یکنواختی قدیمی تبدیل شد. هر ساله دنباله ‌گونه‌ای عرضه می‌کردیم. تجارت بسیار دشواری بود. ما جایگاه خود را نداشتیم."
شاید ریچیتیلو با این کار قصد دارد کمی شخصیت نه‌چندان محبوب خود را بهبود بخشد و شاید قصد تجدید نظر در برخی از سری‌ها دارد.
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: TCSCELL and m.a.t

TCSCELL

8
کاربر سایت
Dec 5, 2007
17,779
نام
سینا
اتفاقا من خیلی Riccitiello رو قبول دارم و به نظر من اون بود که با سیاستهاش EA رو از اون وضع فلاکت بار چند سال پیشش دوباره به اوج برگردوند.اگه اون نبود شاید الان فرنچایزهایی مثل Dead Space و Mirror's Edge هیچوقت بوجود نیومده بودن.
به امید روزی که بابی کاتیک گور به گور بشه...
 

The Hoss

کاربر سایت
Apr 7, 2010
1,148
نام
سِد حسین
اتفاقا من خیلی Riccitiello رو قبول دارم و به نظر من اون بود که با سیاستهاش EA رو از اون وضع فلاکت بار چند سال پیشش دوباره به اوج برگردوند.اگه اون نبود شاید الان فرنچایزهایی مثل Dead Space و Mirror's Edge هیچوقت بوجود نیومده بودن.
به امید روزی که بابی کاتیک گور به گور بشه...
یه جورایی حق با تو هم هست سینا جان، ریچیتیلو اخیراً خیلی تونسته باعث پیشرفت EA بشه، نمونه هاشم که گفتی. ولی دلیل نمی‌شه ضررهایی رو هم که از بابت بیچاره کردن سری NFS بهشون وارد شده رو نادیده گرفت.
ولی با این حرفاش می‌شه بیشتر و بیشتر بهش امیدوار شد...
 

Mr.Death

دبیر تحریریه بازنشسته
کاربر سایت
May 31, 2006
4,070
نام
احد
"اگر هفت سال به عقب بازگردید، سر دسته ما بودیم. ولی اشتباه کردیم. عناوینی که داشتیم تخریب شدند، هزینه‌هایمان بالا رفتند و ما جوابی برای بالا رفتن ارقام نداشتیم ... Need for Speed به روند یکنواختی قدیمی تبدیل شد. هر ساله دنباله ‌گونه‌ای عرضه می‌کردیم. تجارت بسیار دشواری بود. ما جایگاه خود را نداشتیم."

آن هفت سال کسی به پروبال شما نمیپیچید. در بخش ورزش, سری جنگ جهانی و ... حرف اول را میزدید ولی با ظهور رقبا باز با همان فرمول قدیمی بازی ساختید و فرض کردید چون اسم بازی مثلا NFS با MOH است همه راضی میشوند. به مرور زمان بازار از دستتان خارج شد و شرکت هایی مانند2K رقیب خطرناکی در بخش Sport شدند. Activition با سری COD و Ubisoft هم سری BIA هم شما را کم کم از رده خارج کردند !!

ولی خوشبختانه الان مدتیه که به تغییرات روی آوردین و تکرار گذشته رو از دستور کار خود تا حدودی حذف کردید.

اتفاقا من خیلی Riccitiello رو قبول دارم و به نظر من اون بود که با سیاستهاش EA رو از اون وضع فلاکت بار چند سال پیشش دوباره به اوج برگردوند.اگه اون نبود شاید الان فرنچایزهایی مثل Dead Space و Mirror's Edge هیچوقت بوجود نیومده بودن.
به امید روزی که بابی کاتیک گور به گور بشه...

اتفاقا سینا من تا حدی با نظرت موافقم. میشه گفت از لحظه ای که در سال 2007 مدیرعامل EA شد با سیاست هایی که به خرج داد باعث شد تا EA تا حدی زیادی حالت راکد گونه ی خودش رو به سمت پیشرفت تغییر بده.
 

Miesam

کاربر سایت
Sep 23, 2005
6,142
نام
Miesam Sh
آن هفت سال کسی به پروبال شما نمیپیچید. در بخش ورزش, سری جنگ جهانی و ... حرف اول را میزدید ولی با ظهور رقبا باز با همان فرمول قدیمی بازی ساختید و فرض کردید چون اسم بازی مثلا NFS با MOH است همه راضی میشوند. به مرور زمان بازار از دستتان خارج شد و شرکت هایی مانند2K رقیب خطرناکی در بخش Sport شدند. Activition با سری COD و Ubisoft هم سری BIA هم شما را کم کم از رده خارج کردند !!

ولی خوشبختانه الان مدتیه که به تغییرات روی آوردین و تکرار گذشته رو از دستور کار خود تا حدودی حذف کردید.
اتفاقا به نظرم عناوینی که EA می ساخت در همه زمان ها عالی بودن ولی مسئله اینجا بود از کیفیت بالایی بر خور دار نبودند مثلا NFS هایی که توی این چند ساله ساخته شد بد نبودند اون NFS PS بازی بدی نبود ولی مسئله اینجا بود یه شرکت داشت روی چند عنوان کار میکرد به طور هم زمان دیدیم بعدها Shift رو ساختن با سبک PS و موفق هم بود.

سیاست EA اشتباه بود.
میشه گفت این سیاست جدید رو از Acti یاد گرفت، یه بازی رو بده چند استادیو بسازند و هرسال بده بیرون ...

در این میان به نظرم با خرید استادیو های جدید و باز گذاشتن دست سازنده ها خیلی زود پیش رفت کرد و کمی هم ریسک کرد مثلا بازی ای مثل ME واقعا یه بازی بلند پروازانه بود هرچند شاید زیاد هم نفروخت ولی یه بازی موفق بود به نظرم و یک کم ضعف سازنده ها تو طراحی مراحل و داستان بی سر و ته بازی گند زد بهش، و در آینده مطمئنم از اینم بهتر میشند به خاطر پذیرفتن همین ریسک ها ...
 

TCSCELL

8
کاربر سایت
Dec 5, 2007
17,779
نام
سینا
یه جورایی حق با تو هم هست سینا جان، ریچیتیلو اخیراً خیلی تونسته باعث پیشرفت EA بشه، نمونه هاشم که گفتی. ولی دلیل نمی‌شه ضررهایی رو هم که از بابت بیچاره کردن سری NFS بهشون وارد شده رو نادیده گرفت.
ولی با این حرفاش می‌شه بیشتر و بیشتر بهش امیدوار شد...
سری NFS بعد از اومدن Riccitiello فقط یه Undrcover رو داد بیرون که گند زد.بعد از اون با Shift و Nitro میشه گفت روند صعودی در پیش گرفت.مثل بقیه ی فرنچایزهاش.الانم که با Hot Persuit دوباره تو سبک آرکید به اوج برگشته و مطمئنا با Shift 2 هم جایی واسه خودش تو Simulation ها باز میکنه.پس میبینی واسه سری NFS اونقدرا هم بد نشد.اصلا بعد از اومدن Riccitiello میشه گفت EA از این رو به اون رو شد.
اتفاقا سینا من تا حدی با نظرت موافقم. میشه گفت از لحظه ای که در سال 2007 مدیرعامل EA شد با سیاست هایی که به خرج داد باعث شد تا EA تا حدی زیادی حالت راکد گونه ی خودش رو به سمت پیشرفت تغییر بده.
دقیقا من هم واسه همین میگم خیلی قبولش دارم.چون واقعا میشه گفت EA رو دوباره زنده کرد.
 

The Hoss

کاربر سایت
Apr 7, 2010
1,148
نام
سِد حسین
سری NFS بعد از اومدن Riccitiello فقط یه Undrcover رو داد بیرون که گند زد.بعد از اون با Shift و Nitro میشه گفت روند صعودی در پیش گرفت.مثل بقیه ی فرنچایزهاش.الانم که با Hot Persuit دوباره تو سبک آرکید به اوج برگشته و مطمئنا با Shift 2 هم جایی واسه خودش تو Simulation ها باز میکنه.پس میبینی واسه سری NFS اونقدرا هم بد نشد.اصلا بعد از اومدن Riccitiello میشه گفت EA از این رو به اون رو شد.

دقیقا من هم واسه همین میگم خیلی قبولش دارم.چون واقعا میشه گفت EA رو دوباره زنده کرد.
منم که می‌گم در حالت کلی با حرفت موافقم، ولی در مقایسه با Most Wanted در زمان خودش، در حال حاضر جای تجدیدی نظر زیادی وجود داره.
قبول دارم که هات پرسوت بهتر از قبل کار کرد و تقریباً راضی کننده بود.
در کل ریچیتیلو با این حرف هم که تازه زده، نشون می‌ده که شاید تفکرات بزرگی درسر داره!
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر