اطلاعات و ترجمه ی کامل از تریلر Mgs 4 در Tgs 2007 و همچنین یک موضوع بسیار مهم

Nemesis

کاربر ویژه
کاربر سایت
Apr 9, 2006
398
نام
محمد مهدی حاجی اسمعیلی
این اطلاعاتی که میبینین مربوط به آخرین Trailer بازی Metal Gear Solid 4 , آخرین قسمت از حماسه ی Metal Gear خواهد بود...منبع اطلاعات متنهای خود GS هستش که در کنفرانس مخصوص خود KONAMI قبل از شروع TGS شرکت کرده و تریلر رو از نزدیک دیده...براساس گفته های GS این تریلر جزو یکی از بهترینها محسوب میشه (It Was Totally Nice...TOTALLY) و دیدنش برای هر کسی واجب و ندیدنش برای هر کسی حرام هست (از کتاب تفتیئات حجت البازی , حاج Nemesis !!!)

Oh...BTW...This "Rewrite" Is Just My Style...So Please Don't Tell Me "Your Translation HERE is Kinda Wrong...You Shoud Have Done It This WAY !" Because This Kinda Shi*s Is Just Not My Style...So , Please Just Read The Tranlation And Accept It The Way It IS ! And No Shi* Writing Either...OKey..I Think This Note Is Far Enough...Enjoy

********************************************
(نماینده ی GS یک Script از بازی هم جلوش بوده...در ضمن مطمئنم که بیشترتون فردا این تریلر رو دانلود میکنین...بهمین دلیل اگه جایی کمی متفاوت از اونچه که من ترجمه کردم به نظر رسید این دیگه مشکل من نیست , مشکل اون نماینده ی GS بوده که به طرز خودش برداشت کرده !)
********************************************

تریلر با صحبت Naomi با Snake شروع میشه که درش Naomi توضیح میده که چه طوری Liquid Snake اونرو زندانی کرده تا بتونه از اطلاعاتش در مورد Foxdie استفاده کنه و بدین طریق "سیستم" کنترل کننده ی NanoMachine های درون بدن سربازها رو کنترل کنه...
در آخر Naomi از Snake خواهش میکنه که بیاد و نجاتش بده...

صحنه ی بعدی مریل رو همراه با اون سرباز کاکا سیاهه (با نام Ed) و یک سری سرباز دیگه رو نشون میده که دارن با احتیاط درون یک پارکینگ ماشین بسته شده حرکت میکنن...
مریل به بقیه میگه که "این سربازا , ارتش شخصی Liquid هستن...اول بکشین , بعد سوال بپرسین..."...بعد از این قضیه اونها با سربازای مخصوص Liquid (که ایندفعه مثل عربا یا هرچی دیگه نیستن و لباسهای درست و حسابی فلزی و آینده نگرانه دارن) درگیر میشن و نبرد در میگیره...در همین وسطها یه دفعه Solid Snake قهرمان از توی سایه ها پیداش میشه و تمامی تیم Meryl رو یک تنه نجات میده...ایول !

Meryl در مورد کار NanoMachine های درون بدنش و سربازهای مخصوصش توضیح میده و میگه که به کمک این NM ها , اونها قادر به اشتراک گذاشتن حسهاشون بین بقیه ی سربازها هستن و بدین طریق میتونن مثل یک "گروه یک نفره" با هم دیگه کار کنن...

در بین تمامی این صحنه ها جمله هایی مثل "آخرین قسمت از حماسه ی Metal Gear" یا "آخرین ماموریت Snake" یا "بالاخره ! همه چی روشن میشه" به نمایش در میان...

بعد Snake رو در حال صحبت با فردی به نام Drebin میبینیم که یه "اسلحه شور" (کسی که اسلحه ها رو دستکاری میکنه) هستش...کار اصلی این فرد اینه که اسلحه های مخصوص PMC ها رو که فقط به کمک DNA سرباز مسئولش کار میکنه (و اگه کس دیگه ایی بهش دست بزنه یا شلیک نمیکنه و یا شوک الکتریکی به فرد میده) رو دستکاری میکنه تا هر کس دیگه ایی بتونه از این اسلحه ها استفاده کنه...این یارو خودش رو بعنوان فردی که "نه دوست , نه دشمن" هست معرفی میکنه (این حرفش منو یاد بازرگانهای RE 4 میندازه...فقط اسلحه میفروختن...نه دوست بودن و نه دشمن)

Snake درباره هویت اصلی Patriot ها از Drebin سوال میکنه (خودشه ! یکی از بزرگترین سوالهایی که توی ذهن هر Metal Gear باز Hardcore شکل گرفته...لعنتی !) و میپرسه که آیا اونها "انسان" هستن ؟
Drebin جوابی درگیر کننده به Snake میده : "دیگه نه...اونا دیگه انسان نیستن..."
بعدش دختر کوچکی رو میبینیم که Otacon در موردش میگه که "توی بچگی Patriot ها این بچه رو از مادرش جدا کردند..." (منو یاد Olga میندازه...)

Snake با یه زن بلوند میانسال که تابلو هست قبلا خیلی زیبا بوده (EVA) برخورد میکنه...این زن از تکنیکهای "رزم از نزدیک" (CQC = Close Quarters Combat) تعریف میکنه...این زن به Snake میگه "به من بگو مامان...مامان گنده" (نه مامان بزرگ ! بهم نگین که باید مینوشتم مامان بزرگ !)
طبق Script یی که نماینده ی GS داشته , توی Script به جای اسم Big Mama سوتی داده شده و نوشته شده : EVA...که ما رو مطمئن میکنه که این شخصیت EVA ی عزیز MGS 3 هستش...
به قول GS , توی این قسمت همگی اعضای تشکیل دهنده ی حماسه ی MGS برمیگردن و این به نظر من یعنی بزرگترین اتفاقی که میتونست توی این چند سال روی بده !

بالاخره در صحنه ی بعدی ما Snake رو در مقابل Liquid Ocelot میبینیم (که اسمش Revolver Ocelot / Liquid Snake ذکر شده) که به نظر میرسه داره همون Ray یی رو که در انتهای MGS 2 دزدید کنترل میکنه...

در آخرین صحنه هم دیالوگ بین Sunny و Naomi رو میبینیم که درش Sunny درباره ی مادرش توضیح میده : "اسمش Olga بود...مادرم..."

********************************************

این ممکنه آخرین نوشته ایی باشه که بتونم براتون بگذارم (حداقل تا 3 ماه آینده) ولی میخوام درش خیلی چیزها رو روشن کنم...برای اینکه به احتمال زیاد این تریلر هم آخرین تریلری خواهد بود که قبل از عرضه ی MGS 4 در سال 2008 پخش میشه (و شاید هم نباشه)

من به جرات میتونم بگم که خیلی کنسولها رو داشتم...از Magnavox و Pong گرفته که سنشون از خودم خیلی بیشتر بود و وقتی که گرفته بودمشون منقرض شده بودن تا Nintendo 64 , DreamCast و تا Xbox 360 و PS3...همه شون رو داشتم...با همه شون بازی کردم...خیلی بازیها رو بازی کردم...با خیلی بازیها زندگی کردم...با بعضی هاشون خندیدم و با عده ی اندکیشون گریه کردم...بعضی هاشون رو فقط *بازی* کردم و عده ی اندکی از بقیه رو به یادم سپردم...بعضیهاشون از کنارم گذشتن و تعداد بسیار بسیار کمیشون توی ذهنم موندن...

بازیهای بسیار بسیار بسیار کمی رو پیدا میکنین که تونسته باشن فاکتورهایی مثل عشق...نفرت...قدرت...بیزاری...علاقه مندی...و در کل احساسات رو در خودشون جمع کرده باشن...
من توی Mario احساساتی نمیبینم...توی Pokemon عشقی نمیبینم...توی SC هنوز که هنوزه احساسات عمیقی ندیدم...توی DMC به مقدار بسیار کمی دیدم...توی Halo خیلی خیلی کمتر از اون چیزی که انتظارش رو داشتم , دیدم...توی GTA نفرت رو دیدم...در واقع توی 95 درصد بازیها چیزی رو به نام احساسات حس نکردم...
ولی...توی FF دیدم...توی Mafia دیدم...توی Max Payne دیدم...توی Silent Hill بیشتر از اون چیزی که انتظار داشتم دیدم...

Fahrenheit رو قدمی میدونم برای دوباره زنده کردن این عرصه...عرصه ی احساسات...این بازی تمام اون چیزی که من از احساسات انتظار داشتم رو به Level بعدی برد...

ولی MGS بازی ایی بود که علی رقم سبک خاص خودش (Stealth-Action) واقعا منو در تحیر انداخت که یه بازی چقدر میتونه بزرگ باشه...یه بازی چقدر میتونه عمیق باشه...یه بازی چقدر میتونه تاثیر گذار باشه...
خیلی هاتون توی این چند سال از MGS چیزی نمیدونستین...خیلی هاتون بعد از دیدن دموی TGS 2005 به این بازی علاقه مند شدین...خیلی هاتون هنوز این بازی رو کشف نکردین...خیلی هاتون 360 بازهایی هستین که امیدوارین این بازی روی 360 هم عرضه بشه...ولی تا حالا از خودتون پرسیدین که اصلا چیزی از این بازی میدونین ؟ تا حالا از خودتون پرسیدین که چرا این بازی اینقدر معروف شده ؟ که چرا اینقدر محبوب شده ؟

ممکنه که دموی شوک دهنده ی TGS 2005 این بازی رو سر زبونهای کسانی آورده باشه که قبلا حتی طرف این بازی نمیرفتن و خوراکشون سبک خاص Splinter Cell بوده ولی همه مون میدونیم که MG شهرتش رو از "گرافیک" یا "سبک مخفی کاری"ش بدست نیاورد...

داستان...داستان بازی بود که به MGS احساسات و در پی آن بزرگی داد...شخصیت پردازی فوق العادش بود که بازی رو محبوب کرد...صداگذاری با مسماش بود که به بازی معنا داد...بدون اینها این بازی هم چیزی نبود جز یک Tenchu که در زمان حال اتفاق می افتاد...
حتی Tom Clancy هم فهمیده که بدون داستان بازیها ارزشی ندارن (!)

ولی در عین حال که جلوتر میریم میبینیم که داستان پردازی "قویتر" تبدیل شده به تروریستهای پیشرفته تر و خطرناکتر...تفنگهای بزرگتر و جدیدتر و یا دوباره زنده شدن کسانی که 5 بار قبل مردن و هی زرت و زرت دوباره زنده میشن !

در این بین توجه ما هم به بازیهایی که با مقوله ی احساس سر و کار دارن کمتر و کمتر میشه...آخه ما دیگه چرا ؟
چرا ما از FF بدمون اومده ؟ چرا MGS برامون عجیبه ؟ چرا Dream Fall یا Full Throttle برامون بی مزه و حوصله سر بر به نظر میاد ؟ چرا Digital Devil Saga و یا Ghost In Shell به نظرمون مسخره هستن ؟

شاید به خاطر اینه که ما از فکر کردن فاصله گرفتیم...شاید به خاطر اینه که بازی جذاب و توپ برای ما تبدیل شده به سنگر گرفتن پشت سر هم و کشتن دشمنان با یه اره برقی که به اسلحه مون وصله...شاید بخاطر اینه که دیگه مثل قبل خوشمون نمیاد توی زیبایی های یک بازی غرق بشیم...شاید بخاطر اینه که تبدیل به روباتهایی شدیم که کارشون شده گرفتن یک بازی , تا آخر رفتنش و پز دادن به بقیه که من اول تمومش کردم , من رو Hard ترکوندمش , یا من خوره ی (!) بازی هستم...

بازی داره معنای حقیقیش رو از دست میده و ما هم هیچکاری در قبالش نمیکنیم...چرا هیچوقت کسانی توی ایران (از جمله من) پیدا نمیشن که مقاله ایی مثل Lost Memories بنویسن ؟ چرا کسی توی ایران زودتر از TUS نیومده و Metal Gear Bible رو ننوشته ؟

شاید بخاطر اینه که ما افرادی مصرف کننده شدیم...روباتهایی شدیم که احساس میکنن وظیفه شون تموم کردن بازی در سریعترین حد ممکن هست...حیواناتی شدیم (معذرت میخوام...این رو به خودم حساب کنین...با شما دوستان نیستم) که فکر کردن و احساس کردن رو فراموش کردن و شهوت بازیهای کامپیوتری رو جایگزین اون کردن...

بازیها ممکنه در ابتدا برای فقط سرگرمی ما به وجود اومده باشن...ولی امروز روندی رو که فیلمها از دهه ی پنجاه شروع کردن رو 2 ساله طی میکنن...بازیها دیگه Pitfall یا Pacman نیستن...
احساسات روزانه داره توی بازیها بیشتر میشه و با عرضه ی MGS 4 در سال آینده به Maximum مقداری که تا اون زمان میتونست دست پیدا کنه میرسه , و در عین حال ما داریم از راههای انسانیت در بازیها دور میشیم...
شدیم کسانی که برای عرضه نشدن ManHunt 2 توی کل دنیا ناراحت میشن...شدیم کسانی که بازی Manhunt رو خیلی قبول دارن ولی چیزی مثل DDS براشون مثل زهر میمونه...و بزرگترین درد هم همینه که چرا از خودمون نمیپرسیم که چرا Manhunt 2 در دنیا غیرقانونی تلقی میشه...خودمون رو ایرانیهای بزرگ فکر میدونیم ولی عاجزیم از درک اینکه چرا بازی ایی که اسمش میشه "شکار انسان" توی دنیا Ban شده و ما داریم توی فروم های اینترنتی مون دربارش ابراز ناراحتی میکنیم...

اگر میخوایم که یک بازی رو انجام بدیم , چرا نباید درکش هم بکنیم ؟ چرا فقط باید تمومش بکنیم...یکی رو توی فرومها دیدم که 1 و نیم روز بعد از عرضه ی Bioshock توی امضاش اشاره کرده که بازی رو روی حالت نرمال تموم کرده و حالا وسطهای حالت Hard هستش...
شما به این چی میگین ؟ میگین بازیباز ؟ میگین بازی خور ؟

سرتون رو مثل همیشه درد آوردم و مغزهاتون رو پر از مزخرفاتی کردم که مثل همیشه از قبل میدونستینشون...ولی توی این چند وقت (و مخصوصا این چندماه اخیر بعد از E3) احساس کردم که بازیکن های ایرانی هر روز دارن از چیزی که اصل هست دور میشن و فکر و ذکرشون شده فقط تموم کردن بازی :
Kicking Ass & Taking Names
برای بعضی ها نوشتن یک تحلیل برای بازی خیلی سخت به نظر میاد...برای یه عده ی دیگه خیلی عجیب به نظر میاد...ولی بالاخره بعد از این همه سال بازی کردن و تموم کردن اونها , نمیخوایم یه قدمی هر چند کوچیک توی این راه برداریم ؟
همه ی ما قادر نیستیم که یه Engine درست کنیم...طراحی کنیم...کارهای صداگذاری رو انجام بدیم...یا کارگردانی بازی کنیم...
ولی مطمئنم که هممون میتونیم بنویسیم...و مطمئنم که قابلیتهای نوشتن ما از بروبچ کشورهای دیگه کمتر نیست...پس چرا هیچکس آستینش رو بالا نمیزنه ؟
من نمیخوام باور کنم که دوستام و خودم تبدیل به آدمایی گشا* شدیم که کارشون خوردن و خوابیدن و بازی کردن شده...من میخوام روزی برسه که هر کسی توی این سایت برای بازی محبوبش حداقل یه تحلیل 10 صفحه ایی نوشته باشه...این تحلیل نشون دهنده ی این خواهد بود که بچه های BaziCenter فقط کارشون بازی کردن نیست...بلکه کار اصلیشون فکر کردن در عین بازی کردن خواهد بود...

به امید اون روز دست نیافتنی....

متشکرم...Nemesis
 
آخرین ویرایش:

Hamid_da2007

کاربر سایت
Apr 18, 2007
1,254
آقا من اصلا چیزایی که درباره MGS4 نوشتی رو نخوندم چون یجورایی Couldn't care less. ولی بقیه صحبتاتو خوندم و برام جالب بود. گر چه با بعضیاش موافق نیستم ولی حال کردم... دمت گرم.
پ.ن: در ضمن چرا حروف اول کلمات انگلیسی رو همه رو از دم بزرگ مینویسی؟ شاید Style ت اینجوریه ولی باور کن زیاد جالب نیست.;)
 
آخرین ویرایش:

Genius71

کاربر سایت
Jul 3, 2007
554
نام
فرشاد
nemesis جان حرفات خیلی منو تحت تاثیر قرار داد.جدی می گم.حالا هم که یه ذره فکر می کنم می بینم که حرفات از هر جهت درست و منطقیه.
 

Nemesis

کاربر ویژه
کاربر سایت
Apr 9, 2006
398
نام
محمد مهدی حاجی اسمعیلی
Drebin علاقه ي عجيبي به پستانداران باهوش داره...به غير از ميمون گفته شده كه وي ممكنه پستانداران ديگه ايي هم داشته باشه...
در واقع ميشه به طور خلاصه گفت كه Drebin يك نوع فتيش (F-E-T-I-S-H)ميموني داره !

متشكرم...Nemesis
 
آخرین ویرایش:

Nemesis

کاربر ویژه
کاربر سایت
Apr 9, 2006
398
نام
محمد مهدی حاجی اسمعیلی
هر دوتاش رو صبح زود دانلود كردم...فعلا به نظر ميرسه كه تريلرها به زبان ‍‍‍‍‍‍Japanese هستش و ممكنه كه به ترجمه ايي كه براتون گذاشتم نياز داشته باشين...مگه اينكه امروز تريلر اصلي (انگليسي) نمايش داده بشه...

متشكرم...Nemesis
 

Nemesis

کاربر ویژه
کاربر سایت
Apr 9, 2006
398
نام
محمد مهدی حاجی اسمعیلی
توی تریلر موارد بسیار قابل توجهی هست که در چند ساعت آینده بهشون اشاره میکنم...یه کمی زیاد شده و وقت میگیره...

متشکرم...Nemesis
 

iwes

کاربر سایت
Sep 2, 2006
1,707
نام
محمد
Nemesis جان اسمتو بگو بزار راحت تر حرف بزنیم واقعا تحلیلت از gaming world عالی بود ایشالاه همیشه موفق باشی یه سوال ازت دارم مگه snake بابای solid snake نیست ؟
مگه solid snake توی mgs1 اسنیک رو نکشست؟
اسنیک برگشته>؟
 

Fratos

کاربر سایت
Aug 23, 2006
16,071
درود
محمد جون ممنون. ولی فکر نمیکنی یکم زیاده روی کردی.
خیلی هاتون توی این چند سال از MGS چیزی نمیدونستین...خیلی هاتون بعد از دیدن دموی TGS 2005 به این بازی علاقه مند شدین...خیلی هاتون هنوز این بازی رو کشف نکردین...خیلی هاتون 360 بازهایی هستین که امیدوارین این بازی روی 360 هم عرضه بشه

سنگر گرفتن پشت سر هم و کشتن دشمنان با یه اره برقی که به اسلحه مون وصله...شاید بخاطر اینه که دیگه مثل قبل خوشمون نمیاد توی زیبایی های یک بازی غرق بشیم...شاید بخاطر اینه که تبدیل به روباتهایی شدیم که کارشون شده گرفتن یک بازی , تا آخر رفتنش و پز دادن به بقیه که من اول تمومش کردم , من رو Hard ترکوندمش , یا من خوره ی (!) بازی هستم...

محمد جان کسی منکر سابقه و اطلاعات بی نظیر شما در SH و MGS نیست ولی فکر نمیکنید یکم تند میری.
اگر میخوایم که یک بازی رو انجام بدیم , چرا نباید درکش هم بکنیم ؟ چرا فقط باید تمومش بکنیم...یکی رو توی فرومها دیدم که 1 و نیم روز بعد از عرضه ی Bioshock توی امضاش اشاره کرده که بازی رو روی حالت نرمال تموم کرده و حالا وسطهای حالت Hard هستش...
شما به این چی میگین ؟ میگین بازیباز ؟ میگین بازی خور ؟
اگر کسی بازی رو سریع تموم کنه از نظر شما اون رو ..... خیاری رفته اخرش و اگر بعد از 3 ماه گفت که تمومش کردم یعنی ..... .
سرتون رو مثل همیشه درد آوردم و مغزهاتون رو پر از مزخرفاتی کردم که مثل همیشه از قبل میدونستینشون
بقیه رو کاری ندارم ولی شخصا برای پستهات ( در هر ضمینه ای ) ثانیه شماری میکنم.
ولی مطمئنم که هممون میتونیم بنویسیم...و مطمئنم که قابلیتهای نوشتن ما از بروبچ کشورهای دیگه کمتر نیست...پس چرا هیچکس آستینش رو بالا نمیزنه ؟
ترجمه.... :lol:
باشی یه سوال ازت دارم مگه snake بابای solid snake نیست ؟
مگه solid snake توی mgs1 اسنیک رو نکشست؟
اسنیک برگشته>؟
ممد جون بیخیال شو :biggrin1:.

پ.ن. خلاصه منتظر تحلیل بعدی هستیم:love:.
در چند ساعت آینده بهشون اشاره میکنم...یه کمی زیاد شده و وقت میگیره...
 

Genius71

کاربر سایت
Jul 3, 2007
554
نام
فرشاد
اقای Nemesis (محمد هستن ایشون؟)کاملا درست می گن.اخه واقعا که چی؟
یارو bioshock روی hard تموم کرد براش نون و اب شد؟
میاد 20 ساعت 360 بازی می کنین تا یه اچیومنت unlock کنید غیر از اینکه یه امتیاز بگیرین چیزی دیگه ای به شما می رسه؟پول می ده بهتون؟تازه شانس هم بیارین که دستگاهتون خراب نشه.
 

mg42

کاربر سایت
Oct 17, 2005
52
اقای Nemesis (محمد هستن ایشون؟)کاملا درست می گن.اخه واقعا که چی؟
یارو bioshock روی hard تموم کرد براش نون و اب شد؟
میاد 20 ساعت 360 بازی می کنین تا یه اچیومنت unlock کنید غیر از اینکه یه امتیاز بگیرین چیزی دیگه ای به شما می رسه؟پول می ده بهتون؟تازه شانس هم بیارین که دستگاهتون خراب نشه.
تاييد ميشه.:)
 

Nemesis

کاربر ویژه
کاربر سایت
Apr 9, 2006
398
نام
محمد مهدی حاجی اسمعیلی
واقعا اصلا فکر نمیکردم که از چیزی که نوشتم اینقدر تشکر بشه...راستشو بخواین وقتی که از اعماق وجودم یه چیزی رو مینویسم , میبینم که تاثیرش بیشتر از همیشه هستش...Ironic ? No ?!!

*************

من خیلی وقت بود که دنبال چیزی مثل Lost Memories برای سری MGS میگشتم...خیلی وقت بود که فکر میکردم باید یه رشته ی این طناب رو برای بر و بچ ایرونی گرفت و بالا بردش...تا اینکه به Bazicenter رسیدم...خوب یادمه , وقتی که اولین تحلیلم رو برای Solid Snake نوشتم , یه دفعه یه کسی توی وب لاگم اومد نوشت : "دیگه شورشو با این مسخره بازیا درآوردن...فکر کردن MGS بچه بازیه ! این وبلاگ در چند ساعت آینده Hack خواهد شد ! "
وقتی که دنباله ی کار رو گرفتم متوجه شدم که این فرد توی Bazicenter یه ID با عنوان Darkfie1d داره...از اون وقت که سیاوش رو شناختم خیلی چیزها ازش یاد گرفتم...خیلی چیزها که بیشترش مربوط به MGS هست...
یه چیزی که از سیاوش یاد گرفتم وجود سایت غیر رسمی Metal Gear Solid با نام TUS یا همون The Unofficial Site بود...این سایت واقعا یه گوهر گرانبها برای تمامی MGS بازها محسوب میشه...
توی این سایت یه فایل PDF هست که معروف به Metal Gear Bible (انجیل متال گیر) شده...این فایل هر چند وقت یه بار مثل Lost Memories به روز میشه و تمامی اطلاعاتی که یه Newb در مورد Metal Gear بخواد درش هست...
میدونم که بیشتر بچه های این سایت به زبان انگلیسی آشنا هستن و میتونن گلیمشون رو از آب بیرون بکشن...آدرسی که در پایین میگذارم مربوط به لینک MGB هست...توی این فایل 2 مگابایتی تمام اون چیزی که لازمه در مورد MGS بدونین ذکر شده...حتی چیزهایی که توی بازیها وجود خارجی نداشتن...
کسانی که دوست دارن از Newb بودن توی MGS در بیان و وقتی در موردش سوالی میکنن مسخره نشن , میتونن به این لینک مراجعه کنن و فایل رو Download کنن....مطمئن باشین که هیچ ضرری نمیکنین و در زمانی کوتاه میتونین خودتون تبدیل به یه شاخ بشین ! هر چند که هر چقدر هم این تحلیلها رو بخونین مثل انجام خود بازی و درک اون نخواهد شد...

آدرس Metal Gear Bible

*************

من توی این قسمت دوباره به ادامه ی حرفهای قبلیم میپردازم ولی قبلش یه توضیحی در مورد دموی TGS 2007 میدم (اون چیزی که خودم متوجه شدم) :

ما دموی های مختلفی رو از بازی تا به امروز دیدیم...هر کدوم توی جاهای مختلفی روی میدن...من گمانم اینه که قسمت چهارم درست مثل قسمت دوم و سوم در جاهای مختلفی (دو مکان یا بیشتر ) روی میده...
توی قسمت دوم شاهد بودیم که بازی توی دو مکان (Big Shell و Tanker) روی میداد...توی قسمت سوم هم بازی در میان دو عملیات (Operation Snake Eater و Virtuous Mission) روی میداد...
با توجه به این چیزی که تا بحال دیدیم من مطمئن شدم که بازی حداقل در دو مکان "آمریکای جنوبی" و "خاور میانه" روی میده...

یه چیز دیگه روند دموها هستش که تابلو هست بعضی ها در زمان قبل و بعضیها در زمان بعد اتفاق میفتن...به عنوان مثال صحنه ی آخر تریلر E3 2006 اسنیک رو نشون میداد که با گذاشتن یه اسلحه توی دهنش میخواد "آخرین ماموریت"ش رو انجام بده...اگه این آخرین ماموریت اسنیک هست پس مطمئنا هر ماموریت دیگری رو قبل از اون زمان انجام داده و در نتیجه میشه گفت که این آخر بازی هستش...در ضمن به لکه ی روی صورت Snake توجه کنین...این لکه مثل فاسد شدن میمونه و میتونه نشون دهنده ی این باشه که Snake در اون زمان در واقع آخرین لحظات عمرش رو سپری میکنه و بدنش داره میمیره...
یه چیز دیگه دموی TGS 2007 هستش که من فکر میکنم دمویی که نشون دهنده ی فرار Snake و بقیه (به کمک یک ماشین زرهی) هست در واقع آخرین دموی قسمت اول بازی هست که بروبچ دارن از آمریکای جنوبی فرار میکنن...

از این نوع چیزها توی دموها زیاده و اگه یه کمی خلاقیت به خرج داده بشه , ممکنه بتونیم قبل از عرضه ی بازی متوجه بعضی چیزها درش بشیم...

یه نکته ی قابل توجه دیگه حضور چند صدم ثانیه ایی Vamp هستش...وقتی که دقیق نگاه کنین متوجه میشین که درست کنار جای گلوله ی قبلی یه جای گلوله ی جدید هم هست که توی پیشونی Vamp فرو رفته...
مطمئنم که Raiden این کار رو نکرده برای اینکه دیگه از اسلحه ی گرم استفاده نمیکنه...ولی توی این فکرم که چه کسی میتونه به Vamp شلیک کنه و Vamp نتونه جلوش جاخالی بده ؟
همونطوری که میدونین Vamp با خوندن حرکات عضلات هر فرد میتونه پیش بینی کنه که گلوله به کجا شلیک میشه و بهمین جهت مشخص شدن اینکه چه کسی اونقدر سریع بوده که Vamp نتونسته از شلیکش جاخالی بده , ارزشمند خواهد بود...
همچنین وقتی که Vamp سرش رو با خشونت بالا میاره متوجه میشیم که پشتش چند تا سرباز نشستن...لباس این سربازها مثل یونیفرم مخصوص گروه جدید FOX-Hound هستش...در ضمن به نظر نمیرسه که این سربازها از Vamp ترسیده باشن...شاید Vamp به کمک گروه اقلیت اومده باشه ؟ شاید جونور خونخوار خوبی شده باشه ؟
شخصا مطمئن نیستم که طرف Liquid Ocelot رو میگیره یا نه , برای اینکه هدفش از اول هم نابودی Patriot ها بوده...هنوز مطمئن نیستیم...
نمیدونم چرا ولی از استیل حرکتی و رفتاری Vamp خیلی خوشم میاد...مخصوصا وقتی که توی دمو کتش رو به یه طرف پرت میکنه و صحنه آهسته میشه...خیلی با ابهته ! یکی از Boss های بسیار دوست داشتنی من خواهد بود ! Ever & Ever !

یه چیز دیگه که ارزش اشاره داره , حضور دوباره ی EVA هستش...کاملا مشخص هست که تیم سازنده سعیش رو کرده که علی رغم پیر بودن EVA اونرو مثل جوونیهاش زیبا نشون بده...و میتونم به جرات بگم که توی اینکار موفق بودن...
به لب و دهن EVA که نگاه میکنین کاملا متوجه شباهت اونها با جوونیش میشین...صورتش هم با توجه به اینکه باید حدودا 70 ساله باشه خیلی جوونتر و زیباتر به نظر میاد...
چون تیم سازنده مجبور بوده *یه طوری* (!) EVA رو پیر نشون بده , از چروکهای کنار دهان و غضروف های گردن استفاده کرده که به نظر من باز هم از زیبایی جوونیش کم نکرده...EVA همونطوری شده که باید میبود !

بعدش هم به صحنه ایی میرسیم که درش یک Metal Gear Ray تحت کنترل Liquid Ocelot از آب بیرون میپره و در مقابل که Metal Gear Rex که تحت کنترل Snake هست قرار میگیره...به نظر میرسه که توی این قسمت بالاخره باید انتظار یک مبارزه به کمک یک Metal Gear رو داشته باشیم...افکتهای این صحنه واقعا زیبا هستش و صحنه ایی که Ray در حال ایستادن بر روی زمین سر میخوره , واقعا مثل یک فیلم سینمایی با جلوه های ویژه به نظر میرسه تا یک In-Game Cutscene...گرافیک CutScene ها مثل همیشه از تمامی بازیهای هم ژانر خودش یک سروگردن بالاتر هستش...

اینبار هم یه احمق دیگه هم به سری اضافه شده (که به نظر میرسه Johnny Sasaki نیستش ! ولی به همون احمقی هست که تصور میشد !) که توی یک صحنه از Snake یه کتک CQC درست و حسابی میخوره و توی صحنه ی دیگه هم در حالیکه توی یه بشکه ی آهنی در حال انجام امر خیر (مستراح = استراحتگاه !) هستش یک دفعه توسط یه سرباز خاور میانه ایی (Ghazvinese Maybe ?!!) دنبال میشه !
البته حضور Johnny توی این قسمت اعلام شده ولی معلوم نیست که خود این فرده یا کسی دیگه...در ضمن این احمقه همونی هست که توی تریلر E3 2007 امواج الکترومغناطیسی که برای کنترل SOP ها فرستاده شده بود , بهش اثر نمیکرد...یه نخاله ی دیگه !!!

*************

دوست داشتم متن بالا زودتر به اتمام میرسید ولی منو میشناسید دیگه !!! تا یه طومار درست نشه , نوشتن رو ول نمیکنم !
بازم دوست دارم از توجهی که به نوشته ی ابتدایی متن نشون دادین تشکر کنم...همتون متوجه شدین که توی اون نوشته به یک سری بازی محبوب مثل Gears Of War هم اشاره کردم ولی هم خودم و هم شما میدونین که این اشاره ها فقط برای مثال بود و نه توهینی به بازی و یا Fan اون بازی...بهرحال اگه به نظرتون کمی تندروی شد , شخصا معذرت میخوام...

*************

به مقوله ی دوست داشتنی من یعنی داستان و احساسات (گرافیک یادتون نره !) برمیگردیم...از بازیهای نسل بعدی که احساسات رو در خودشون دخیل میکنن کم گفتم...
اشاره کردم که Maximum (ماکزیمم نسبی البته...) میزان احساسات در این نسل برای بازی MGS 4 خواهد بود و شکی درش ندارم...در واقع این موضوع تنها چیزی هست که توی این سایت حاضرم ازش تا جون دارم دفاع کنم...برای اینکه معتقدم و ایمان دارم که اوج احساسات , عشق , نفرت و غم و اندوهی که هر بازیبازی میتونسته از ابتدای شروع صنعت بازی (در سال 1972) تا به امروز تجربه کرده باشه , همه و همه توی MGS 4 جمع خواهد شد...حتی FF VII هم هیچ شانسی برای مقابله با این بازی در این مورد نداره (اگه مخالفین , بازی رو تا آخرش برین تا در موردش با هم صحبت کنیم...)
ولی بازی ایی که عمیقا بعد از MGS 4 بهش ایمان دارم , عنوان واقعا نسل بعد شرکت Quantic Dream خواهد بود...شرکتی که Fahrenheit یا همون Indigo Prophecy رو برای ما به ارمغان آورد...بازی Heavy Rain الحق بازی بزرگی خواهد بود...حتی خود David Cage هم پارسال توی لاگش نوشته بود که "ما با این بازی , احساسات و عواطف رو واقعا به نسل بعد میبریم..."
شاید یکی از دلایل اثبات حرف David این باشه که موتور این بازی , اولین موتور بازی در دنیا خواهد بود که میتونه *اشک* رو به طبیعی ترین صورت شبیه سازی بکنه...یا اینکه از حدود هزار MoCap Sensor روی صورت هر فرد استفاده میکنن تا بتونن شبیه ترین احساسات صورت هر فرو رو Capture کنن...یا شاید بخاطر اینکه Tag Line بازی ازتون میپرسه : "تا چه حد حاضرین برای نجا جون عزیزترین کستون جلو برین ؟!"...راستشو بگین ! توی کدوم بازی دیدین که شخصیت ها گریه بکنن ؟
من تعداد بازیهایی که درشون گریه (یکی از عمیقترین احساسات انسانی) دیده شده رو به تعداد انگشتهای دست راستم نسبت میدم (تازه ! بدون شستم !) که مطمئنا همونطوری که انتظارش رو دارین یکی از اونها Metal Gear Solid (تازه ! هر 3 قسمتش !) و یکی دیگه هم Silent Hill خواهد بود...سومی سری Final Fantasy هستش که تازه فقط توی چند تاش گریه کردن یا بعبارتی تابلوترین نشانه برای احساسات انسانی دیده شده...آخریش رو به عهده ی خودتون میگذارم (کیلویی انتخاب نکنین ها ! اونی رو انتخاب کنین که ارزشش رو داره !)

زیاد سرتونو با مزخرفات MGS یی (!) درد نمیارم...هر چی باشه من یک Fan Boy صد در صد طرفدار این بازی هستن ( نمیدونم بهش چی میگین ! MG Bot ؟) و هر چی که بخوام ازش بنویسم درش معجونی از طرفداری خواهد بود و بهمین دلیل احساس میکنم که اصلا نوشتن همچین چیزهایی توسط من غلطه و یه فرد بیطرف باید بیاد و نظراتش رو بنویسه...
درست مثل این میمونه که هر چند وقت یک بار چند تا عکس از Halo 3 بگذارم و برای خودم ازشون تعریف کنم که "ببینین این عکسا چیه ! هر کسی که قبلا میگفت Halo 3 گرافیک نداره , بره درشو بذاره !!!"...در حالیکه در دلم میدونم که حرفی که میزنم دروغه...(شوخی کردم ! دروغ نیست ! گرافیک Halo 3 خداست...مزه ی نسل بعد با گرافیک Halo 3 زیر زبونها میره...)

*************

باز هم با نظرات خسته کننده و نامفهوم و بی سر و ته اینجانب خسته شدین...ولی باز هم من سعیم رو میکنم که این موضوع رو براتون روشن کنم که "بازیها رو درک کنین" یا "بازیها فقط برای تموم کردن نیستن ! " (فرمایشاتی از حجت البازی حاج Nemesis)

متشکرم...Nemesis
 

Genius71

کاربر سایت
Jul 3, 2007
554
نام
فرشاد
می گم محمد جان شما چرا این قدر قدرت نوشتاریت زیاده!!!!:cool:
هر چی می نویسی می ره تو اعماق وجودم اصلا یه طوری میشم.
پ.ن:می تونم یه خواهشی بکنم ازتون؟در کنار اینکه lost memories می نویسین این pdf MGS هم هر از گاهی چند صفحشو ترجمه کنید بزارید اینجا.(ممنون می شم)
JUST MGS AND HIDEO KOJIMA
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر