ادغام دو شرکت های وب و پارس آنلاین (پارس آنلاین توسط های وب خریداری شد)

qozmyox

کاربر سایت
Oct 29, 2010
1,661
دقایقی پیش سید ایمان میری، مدیرعامل شرکت های وب، در اینستاگرام خود با اعلام خبری غیرمنتظره، خرید پارس آنلاین توسط شرکت متبوعش را اعلام کرد.

بر اساس توافق نامه ای که میان عبدالله فاتح (مدیرعامل پارس آنلاین) و ایمان میری امضا شده، سهام گروه شرکت های پارس آنلاین، به های وب فروخته شده و قرار است فرآیند ادغام تا پایان سال جاری به انجام رسد.

در بیانیه مشترک دو شرکت ابراز امیدواری شده با تجمیع فعالیت ها، شبکه و دارایی ها در قالب شرکت های وب، این اقدام به ارتقای بهره وری و توسعه روز افزون دسترسی به خدمات ارتباطی کشور شتاب بخشد.

ایمان میری، در توضیحات خود همچنین از وزیر ارتباطات نیز برای کمک به دستیابی به این توافق تشکر کرده است. در همین رابطه بیانیه دو شرکت اضافه می کند که:

«این اقدام به منظور تحقق بخشیدن به برنامه های اعلامی جناب آقای مهندسی آذری جهرمی مبنی بر شفاف سازی بازار و تشویق اپراتورهای غیر دولتی برای استفاده از ظرفیت های بازارهای مالی به ویژه از طریق حضور در بورس صورت گرفته است.»

جزییات بیشتر در رابطه با این توافق قرار است در آینده و در قالب یک کنفرانس خبری اعلام گردد.

22794457_329864994152152_6158742030244642816_n-w800-h1500.jpg


--------------------------------------------------------------------------------

نکته اول : فعلا معلوم نیست چه بلایی قرار هست که سر کابران پارس آنلاین بیاد ، چون مجموعه پارس توسط های وب خریداری شده و قاعدتا برای کاربران های وب اتفاق خاصی نمیفته .
نکته دوم : های وب عموما توسط کاربرانی انتخاب میشه که دانلود های زیادی در طول روز انجام میدن ، با اون بسته های معروف فشفشه ای که داره و ... ، پارس بسته های دانلود به شکل فشفشه نداره البته اخیرا یک سری به نام بسته های انرژی اضافه کرده بود ولی ماهیت متفاوتی داشت . پارس آنلاین میتونستید شبانه هم بگیرید ولی های وب شبانه ندارد. این وسط معلوم نیست طرح ها به چه صورت خواهد بود.
نکته سوم : پارس آنلاین از لحاظ قیمت ، جزو گرون ترین ISP ها هست ولی در عوض در اکثر اوقات کیفیت ثابت و پایداری میده حتی در ساعت های پیک و شبانه ، های وب هم از لحاظ سرعت، سرعت بالایی میده ولی گاها بسته به مرکز مخابراتی دچار نوسان میشه.
نکته چهارم : از نظر های وب ، پینگ تا 300 نرمال هست و مشکلی نداره ، ولی پارس آنلاین سرویس گیم ارائه میده که من خودم تا 75 هم پینگ گرفتم و ماکسیمم پینگی که دارم 110 هست. اینکه حالا استاندارد های وب مثل پارس میشه یا پارس مثل های وب معلوم نیست( حالت دوم محتمل تر هست )


این ها همه احتمالات هست و در روز های آینده خبر های بیشتری خواهد اومد .تا به الان نیز موضع گیری از طرف پارس آنلاین شنیده نشده.


موفق باشید .
 

UnHoLy666

کاربر سایت
Feb 7, 2014
215
نام
عرفان
من 7 ساله مشتری پارس انلاین هستم.حدود 2 سال پیش برای یک ماه های وب رو امتحان کردم و به شدت پشیمون شدم.
امیدوارم همین روند پارس انلاین رو ادامه بدن.
 
  • Like
Reactions: qozmyox

Ps42014

کاربر سایت
Jun 24, 2017
137
مثل اینکه سخن دوستی که میگفت اینترنت های ایرانی سر و ته یه کرباسن (یا همون فرق خاصی ندارن در کل) این بار با این ادغام عملی هم شد! من تا سال پیش مشترک پارس آنلاین بودم ولی الآن بیشتر از یک ساله که مشترک های وب هستم درباره ی نکته ی سوم باید بگم که به هیچ عنوان پارس آنلاین و غیره نداره مشکل از سمت مخابرات کاربر باشه یا خط طرف تا یه حدی کمی رو بیشتر نکشه هر اینترنتی رو امتحان کنی باز به مشکل میخوری
پ ن: حقیقتن اگه برعکس این قضیه اتفاق می افتاد اصلن تعجب نمی کردم چون پارس آنلاین قدیمی تر و معروف تر هست به هر حال و سابقه ی بیشتری هم داشت اما چیزی که مشخصه پشت سر این تصمیم و ادغام شدن سیاست های اینترنتی جدید در کشور هست نه صرفن ادغام شدن دوتا شرکت


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
  • Like
Reactions: R@OUF and qozmyox

Ps42014

کاربر سایت
Jun 24, 2017
137
من 7 ساله مشتری پارس انلاین هستم.حدود 2 سال پیش برای یک ماه های وب رو امتحان کردم و به شدت پشیمون شدم.
امیدوارم همین روند پارس انلاین رو ادامه بدن.

های وب الآن خیلی بهتر شده نسبت به قبل، هم قیمت و نوع فشفشه هاش عوض شده و هم اینکه اگه حجم فشفشه ات زود تر تموم بشه میتونی فشفشه ی دیگه فعال کنی، اون اوایل نمیشد و اگه این اتفاق می افتاد تا تاریخ اون فشفشه فقط می تونستی ترافیک معمولی بخری که خب گرون تره (نسبت به همین پارس آنلاین گرون تر بود اون موقع) یعنی حقیقتن قیمت گذاری ها در های وب طوری هست که مشتری به سمت خرید فشفشه سوق داده بشه، اگه استفاده ی اینترنت زیاد باشه (مخصوصن الآن که معمولن همه ی اعضای خانواده ها استفاده ی اینترنتی دارن) های وب راضی کننده ست ولی چون زیاد اهل بازی های آنلاین نیستم در این باره نمی تونم نظر بدم که چطوره
ویرایش :
درباره ی نکته ی چهارم هم اگه تقاضا زیاد باشه قطعن فکری به حالش می کنن

Sent from my iPhone using Tapatalk
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: qozmyox

Ps42014

کاربر سایت
Jun 24, 2017
137
این توضیحات رو سایت هایی که خبر رو پوشش دادن همه شون گفتن؛
(مدت ها بود که پارس آنلاین، با مشکلات مختلفی دست و پنجه نرم می کرد. یکی از قدرت مند ترین و قدیمی ترین شرکت های ارائه کننده اینترنت در کشور که مدتی است با ریزش شدید مشتریان مواجه شده و دچار بحران نرخ گذاری در قیمت شده بود. حالا های وب، یک شرکت تازه نفس، این غول زمین خورده را خریده است)
طبق این توضیحات گویا اوضاع پارس آنلاین اواخر به هم خورده بوده


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
  • Like
Reactions: qozmyox

qozmyox

کاربر سایت
Oct 29, 2010
1,661
من خودم حدس میزنم که این اتفاق با پیشنهاد وزیر ارتباطات و به منظور رقابت با مخابرات انجام شده . چون بیشتر از 60% از ظرفیت و پورت های اینترنت کشور متعلق به مخابرات هست و این شرکت ها سهم کوچکی دارند و حرفشون به تنهایی ارزشی نداره. این شرکت ها درواقع جزایر نسبتا کوچکی هستند که قرار هست با هم متحد بشند . امروز خبر اومد که احتمالا آسیاتک هم به این مجموعه میپیونده فقط کمی موانع و عواقب قانونی داره گویا ولی تا 48 ساعت آینده اعلام میشه.
اخیرا هم که مخابرات هر سرویسی رو انحصاری کرده مثل VDSL و فیبر نوری ( تانوما) احتمالا با این ادغام ، این شرکت ها سهم خواهی بیشتری در مقابل مخابرات خواهند داشت.
 

qozmyox

کاربر سایت
Oct 29, 2010
1,661
پس از اینکه دیشب خبر فروش سهام پارس آنلاین به های وب اعلام شد، اکنون شنیده ها حاکی از آن است که این روند در اینجا متوقف نمی شود و های وب قصد دارد شرکت های دیگری را نیز در خود ادغام کند.

یوسفی زاده، مدیرعامل آسیاتک، در مصاحبه ای که با نشریه پیوست انجام داده گفته است:«آسیاتک مذاکرات خودش را با های وب برای پیوستن به این ادغام آغاز کرده است و نتیجه این مذاکره تا ۴۸ ساعت دیگر به صورت رسمی اعلام خواهد شد.»

وی همچنین افزوده است: «از آنجایی که آسیا تک مقدمات ورود به بورس را طی کرده است به همین دلیل ملاحظات فنی جدی برای ادغام در های وب وجود دارد ازهمین رو در حال بررسی این موضوع هستیم که این ادغام چه تاثیر روی هزینه مالی، نرخ احتمالی عرضه سهام و افزایش سرمایه خواهد داشت.»

به نظر می رسد افت بازار شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنت ثابت، و عدم امکان رقابت با شرکت مخابرات ایران، از جمله دلایلی باشند که شرکت ها را به سمت ادغام شدن با یکدیگر سوق داده است.

آنطور که شنیده ها حکایت می کند، های وب با کمک هیأت مدیره پارس آنلاین، به غیر از آسیاتک، مذاکرات خود با چند بازیگر دیگر این حوزه را نیز آغاز کرده و طی روزهای آینده، نتیجه این مذاکرات اعلام خواهد شد.
 

Ps42014

کاربر سایت
Jun 24, 2017
137
من خودم حدس میزنم که این اتفاق با پیشنهاد وزیر ارتباطات و به منظور رقابت با مخابرات انجام شده . چون بیشتر از 60% از ظرفیت و پورت های اینترنت کشور متعلق به مخابرات هست و این شرکت ها سهم کوچکی دارند و حرفشون به تنهایی ارزشی نداره.ت.

آخه اینجوری یه بحثی هم هست که کم شدن رقابت نمی تونه در نهایت به نفع کاربر باشه فرض کنید در نهایت توی ایران فقط یه های وب باشه و مخابرات، اوضاع مخابرات که معلومه ، های وب در نبود رقیب می تونه هر سیاست و قیمت گذاری برای خودش انجام دیگه نمی تونی بگی حالا که های وب بد هست میرم جای دیگه (اتفاقی که دقیقن روزهای آخر استفاده ی من از پارس آنلاین افتاد)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
  • Like
Reactions: qozmyox

qozmyox

کاربر سایت
Oct 29, 2010
1,661
محمدجواد آذری جهرمی در نمایشگاه مطبوعات اعلام کرد که با هدف رقابت با مخابرات، دو شرکت آسیاتک و های وب در هم ادغام می‌شوند.

به گفته‌ی آذری جهرمی، این کار با هدف رقابت با مخابرات صورت می‌گیرد.

ساعاتی پیش از سخنان آذری جهرمی، مدیرعامل های وب با انتشار تصاویری در حساب کاربری اینستاگرام خود ازتصاحب پارس آنلاین توسط های وب خبر داده بود.

پس از انتشار خبر مربوط به خرید پارس آنلاین توسط های وب، گمانه‌هایی نیز در رابطه با احتمال ادغام های وب و آسیاتک مطرح شده بود. بسیاری این سیاست را در رابطه با رقابت پذیری بیشتر شرکت‌های خصوصی با مخابرات عنوان کرده‌‌اند.

فریدون قاسم زاده، مدیرعامل افرانت نیز در واکنش به ادغام غول‌های اینترنتی در ایران در یادداشتی این موضوع را بررسی کرده است. به گفته‌ی وی، در صورت نظارت دقیق دولت بر این روند که باید در جهت جلوگیری از اقتدارگرایی یک شرکت خاص باشد، می‌توان در انتظار آغاز رشد و همچنین تحول جدید در صنعت ICT کشور باشیم. وی تولد چند شرکت بزرگ را عاملی برای ایجاد چند قطبی خوانده که می‌تواند از بین برنده‌ی انحصار و همچنین رقابت به نفع مشتریان باشد. وی این ادغام را روشی برای رقابت بهتر با رقبای خارجی نیز خوانده است که در صورت ورود به کشور می‌توانند تحولات بزرگی را در صنعت اینترنت ایران ایجاد کنند.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

خب آسیاتک هم به این گروه اضافه خواهد شد. همچنین شرکت های کوچکتر هم مثل افرانت به احتمال زیاد اضافه میشند.
 

voldmort

AʙʏsSw̶ᴀʟᴋεЯ
کاربر فعال
May 28, 2015
10,014
نام
ali
مثل تمامی مسایل کشور این یکی رو هم بدون همه پرسی و صلاح مشورت با مردم و کاربران دارن خرخری انجام میدن!اوپس
 

sharoshor

کاربر سایت
Mar 6, 2007
1,165
نام
شهاب
خب همه بشن های وب اگه یکی با های وب مورد داشت چه کنه؟!
البته الان من هم ار پارس سرویس دارم (خونه و گیم) هم های وب (اداره) از هردوشونم راضی ام...اما اینکه همه ی شرکت های خصوصی بشن یکی دیگه رقابتشون رو کم میکنه... حداقل به 3 قطب نیازه که رقابت باشه بینشون!
 
  • Like
Reactions: R@OUF and Ps42014

mortal10

کاربر سایت
Jun 18, 2014
350
خب همه بشن های وب اگه یکی با های وب مورد داشت چه کنه؟!
البته الان من هم ار پارس سرویس دارم (خونه و گیم) هم های وب (اداره) از هردوشونم راضی ام...اما اینکه همه ی شرکت های خصوصی بشن یکی دیگه رقابتشون رو کم میکنه... حداقل به 3 قطب نیازه که رقابت باشه بینشون!
انتخاب بین مخابراتو های وب :/ اگه هرجفتش بد باشه رو دیگه نمیدونم باید چکار کرد!
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر