اخرین بازمانده از ما : 6 لحظه ی ماندگار عنوان The Last Of Us

ماندرگارترین لحظات عنوان The Last Of Us از نظر شما کدام است؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    87

ARTHUR WESKER

“We can’t change what’s done, we can only move on.
کاربر فعال
Jan 25, 2018
6,600
نام
Albiceleste


1586090374859.png

به مناسبت تاخیری که در بازی The Last of Us II به وجود آمد، سری به گذشته‌ها بزنیم و شش لحظه‌ی به یادماندنی و ماندگار The Last of Us را مرور کنیم.هیچ‌کس انتظار نداشت که این بازی بتواند چنین شور و احساسی وارد جوامع گیمینگ بکند.اما ناتی‌داگ با تحولی در ژانر اکشن و ترسناک توانست به خوبی ثابت کند که قدرت هرکاری را دارد.هفت سال از انتشار بازی گذشته اما هنوز که هنوز است، یکی از شاهکارهای دنیای بازی است. همه منتظر نسخه‌ی دوم و دیدن جوئل و الی برای بار دیگر هستند. حال ما قصد داریم به برخی از لحظات زیبا و خاطره‌انگیز نسخه‌ی اول بازی بپردازیم.


هشدار: اگر نمی‌خواهید از داستان بازی مطلع شوید این مقاله را نخوانید. زیرا به صورت کامل اسپویل خواهید شد!



135296

6- مرگ سارا

مرحله‌ی آغازین The Last of Us توانست به بهترین نحو کلیت بازی را در چند دقیقه نشان دهد. لحظات آغازین زمانی که کنترل سارا را برعهده می‌گیرید بسیار دراماتیک و رویایی هستد. کنترل یک شخصیت جوان و بی دفاع که قرار است به بدترین اتفاق زندگیش پی ببرد.

جستجو برای یافتن جوئل از همان ابتدا امری مهم و حیاتی بود.مرگ سارا شوکه کننده بود و این اتفاق به خوبی نشان داد که جهان در The Last of Us چقدر ظالمانه و تاریک خواهد بود. همچنین این اتفاق توانست جوئل را تبدیل به نقش اصلی محبوب بازی کند. این سکانس توانست کاری کند که همه‌ی ما احساس همدردی عمیقی با جوئل داشته باشیم. احساسی که تاکنون در هیچ بازی دیگری چنین زیبا نبوده است. عجب اوپنینگ محشری!




135297

5- کنترل الی
پس از این‌که جوئل در میانه‌ی بازی زخمی می‌شود، بازی بر روی الی تمرکز می‌کند و اینگونه بهترین فرصت برای شناختن الی از طریق کنترل او به وجود می‌آید. همچنین عمق وابستگی او به جوئل نیز در همین زمان آشکار می‌شود و می‌بینیم که الی چقدر برای نجات جوئل تقلا می‌کند.

زخمی شدن جوئل به خوبی نشان داد که رابطه‌ی این دو به چه میزانی رسیده است.کنترل الی همچنان باعث شد که از مکانیزم و فرمول کلی بازی که با جوئل پیش می‌رفت دور شویم. برای مثال مخفی‌کاری در هنگام کنترل الی بیشتر به چشم می‌آمد که البته از تنش زا ترین لحظات و بخش‌های تمام بازی هم بودند.




135298

4- مواجه با سم و هنری

The Last of Us در جریان ماجراهای جول و الی ما را با کاراکترهای زیادی آشنا می‌کند. اما شاید به یادماندنی‌ترین آنها ، هنری و سم باشند. این دو برادر نوعی آرامش و حس عادی بودن را به دنیای The last of US می‌آورند و رابطه‌ای قوی میان یکدیگر نشان می‌دهند.همچنین سم ، تنها شخصیت هم سن و سال الی در بازی است(با چشم‌پوشی از دی‌ال‌سی) و این امر باعث می‌شود که ببینیم الی چگونه با افراد همسن خود رفتار می‌کند.

برخورد این دو با یکدیگر و دیالوگ‌هایی که رد و بدل می‌شوند لحظاتی بسیار احساساتی ایجاد می‌کنند. زمانی که سم از تفکرات خود مبنی بر این‌که شاید انسان‌های آلوده شده هنوز هم در جلد هیولایی خود زنده باشند اما هیچ اختیاری بر بدن خود نداشته باشند، نشان از احساسات انسان‌دوستانه‌ی سم دارد که در عین حال هدف اصلی‌اش از این حرف را کتمان می‌کند.

مرگ سم اتفاقی تلخ است که دلیل تلخ بودنش نه تنها کودکی این شخصیت بلکه اخلاق و منش هایی است که از او دیده بودیم و تقریبا داشتیم به وجود او عادت می‌کردیم. بازی با نمایش خودکشی هنری که متعاقبا پس از مرگ سم روی می‌دهد ، در تلاش است که تاریکی بیش از حد بازی را به رخ بکشد. شاید این سکانس بسیار ناراحت کننده بوده باشد، اما مطمئنا یکی از زیباترین و احساساتی ترین لحظات بازی نیز هست.




135299

3-دیدن گله‌ی زرافه‌ها
در میان سفر الی و جول، یکی از بهترین لحظات بازی‌های ویدیویی توسط ناتی‌داگ ساخته می‌شود. این مورد برخلاف موارد قبل خالی از تنش و اضطراب است؛ زمانی که الی با زرافه‌ها روبرو می‌شود، می‌توانیم به خوبی کودک درون او را ببینیم. الی برای مدتی هرچند کوتاه نیازی به ایفای نقش بازمانده را ندارد و با خیال راحت به سرگرم شدن توسط زرافه‌ها می‌پردازد.

البته شوک الی باعث می‌شود که با خود حدس بزنیم کلیکرها نیز در همان حوالی هستند.هرچه باشد با همین ذهنیت پا به بازی گذاشته‌ایم.اما وقتی که با گله‌ی زرافه‌ها مواجه می‌شویم ، یکی از به یادماندنی‌ترین لحظات خود در The Last of Us یا شاید هم تجربه‌ی گیمینگ خود را به دست می‌آوریم.



135300

2-واکنش الی به ماشین بستنی فروشی
«پسر توی دنیای عجیبی زندگی می‌کردی» دیدن کامیون بستنی فروشی کاملا عجیب و ناآشنا است. الی در دنیای The Last of Us بزرگ شده و هیچگاه زندگی عادی‌ای تجربه نکرده است. ون بستنی فروشی مثالی است بارز که دقیقا همین موضوع را به ما یادآور می‌شود.

این اتفاق همچنین فرصتی به جوئل می‌دهد تا سر شوخی را با الی باز کرده و کمی فضا را شاد کند. این بعد از شخصیت جوئل به ندرت توسط ناتی‌داگ به نمایش درمی‌آید. در سخنی دیگر می‌توان گفت تنها زمانی که شوخی کردن‌ها بیشترین تاثیر را می‌گذارند جوئل نیز دست به این‌کار می‌زند.

رابطه‌ی میان جوئل و الی در گذر زمان عمیق و عمیق‌تر می‌شود و به وضوح می‌بینیم که این دو چقدر برای یکدیگر اهمیت قائل‌اند و حاضر به انجام هر فداکاری برای هم هستند. اما کامیون بستنی فروشی مثالی است کاملا جدا از جو متشنج و خطرناک The Last of Us که رابطه‌ی این دو نفر را در شکلی متفاوت و جالب به نمایش می‌گذارد.




1586089978745.png

1-نجات الی از دست فایرفلای‌ها
رابطه‌ی الی و جوئل در The Last of Us به شکلی بسیار واقع‌گرایانه و صمیمی طراحی شده است. بازی همچنین از ما می‌خواهد که به سمت پیدا کردن درمانی برای جلوگیری از گسترش ویروس بگردیم. جریانی که همه می‌دانیم به شکلی الی را نیز وارد ماجرا خواهد کرد. جوئل با مسئله‌ای اخلاقی و احساسی روبرو می‌شود که آیا الی را فدا کرده و درمان را به دست آورد یا آلی را نجات داده و روند پیدا کردن درمان را متوقف کند.

جوئل ‌پیدا کردن درمان را قبول نکرد و برای نجات الی دست به کار شد. در یکی از نفس‌گیرترین مراحل بازی، جوئل با عبور از میان ده‌ها فایرفلای و مبارزه با آنان، الی را نجات می‌دهد. دیدن این‌که او حاضر است برای نجات دخترک حتی جان خود را به خطر بیندازد، چیزی است که نمی‌توان به راحتی از کنارش گذشت.

پس از آن حتی دروغی که جوئل به الی می‌گوید نشان از میزان اهمیتی است که برای الی قائل است. بدون شک جوئل نمی‌خواهد که الی با این فکر که باعث نابودی جمع کثیری از انسان‌ها شده، به ادامه‌ی زندگی بپردازد. این بخش پایانی است بی‌نقص بر یک داستان شگفت انگیز.



 
آخرین ویرایش:

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,030
نام
مازیار
بار اول که بعد لانچ بازی کردم، فقط بیگ مومنت ها تو چشم میومد... چند ماه پیش که بازی کردم و طبیعتا زبانم خیلی بهتر از 2013 بود، متوجه داستان عمیق تری در بطن بازی شدم و مهمترین نکته ای که این سری به چشمم اومد، عمق بدبختی و بیچارگی الی بود، تو تاپیکش هم نوشتم که دل آدم برای الی کباب میشه... برای همین دستگاه بستنی فروشی و خیلی مثال های دیگه که مثل این تو بازی بود رو انتخاب کردم... چون به خوبی به وضعیت فعلی بشر و محرومیت و حسرت های نسل بعد از شیوع پرداخته بود و دلیل متفاوت بودنش هم همینجا بود که کمتر توی داستان های آخر الزمانی بهش میپردازن و اکثرا روی سوروایور و مرگ و میر و درگیری متمرکز میشن...

واقعا استارتر تاپیک دید خوبی داره که این نکته به چشمش اومده، در حالی اگه بگم اصلا ندیدم در موردش بحث بشه، اغراق نکردم
 
آخرین ویرایش:

The End Of Ps

کاربر سایت
Apr 5, 2012
3,731
نام
علی
مرسی بهزاد جان خیلی خوب بود :x
انتخاب سخت بود ولی به نجات الی از فایرفلای رای دادم چون دقیقا همون لحظه اول بازی که سارا رو بغل کرده بودیم و داشتیم فرار میکردیم تو ذهنم فلش بک خورد و یه حسی داشتم که دیگه این یکی رو نمیذارم از دست بدم (در واقع همزادپنداری با JOEL), یه حسی بود که فقط همون 1 بار هم میشد تجربه کرد
 

last of amir

کاربر سایت
Sep 3, 2014
2,160
نام
Amir
دمت گرم مرسی بابت مقاله :x
من قسمت گیم‌پلی الی رو انتخاب کردم دلیلشم این بود که هنوز اون سکانسی که تازه میخواد جوئل زخمی رو روی زمین نشون بده یادم نمیره =(( دوربین داره الی رو نشون میده که از پله‌ها داره میاد پایین، دوربین اروم آروم میاد پایین و صورت جوئل رو میبینیم؛ بعدش الی میاد کنارش دراز میکشه و کیف رو میزاره زیر سرش.
یکی اون عالی بود یکی هم سکانس مرگ دو برادر و اون خودکشی غیرقابل پیشبینی و تاریکی بعدش همراه با موزیک که قشنگ حس پوچی و تعلیق رو به آدم میداد:((
فکر کنم آخرین باری که بازی رو تموم کردم ۶ ماه پیش بعد از اون تریلر یک دقیقه‌ای تغییرات الی بود که گفتم باید قبل از نسخه دوم، یه بار دیگه تمومش کنم :D
 

IMANOKA

کاربر سایت
Sep 11, 2014
6,312
بهترین صحنه اونجایی بود که 6 سال پیش اینو داشتم بازی میکردم یه قسمت هست (فکر کنم با بیل) یهو 10 تا کلیکر میریزن سرت.منم شات گان داشتم کله همشونو میترکوندم کلشون میپاچید.بعد که تموم شد پشت سرمو نگاه کردم دیدم بابام داره یجوری نگاه میکنه:D:| مشخصه مبهوت گرافیک بازی شده بود نه چیز دیگه ای:>:D
 

FUTURE

Endure & Survive
کاربر سایت
Aug 20, 2014
4,581
نام
Alireza
مرسی بهزاد...این لعنتی انقدر لحظه ماندگار داره که با هر بار بازی کردن، عاشق لحظه‌های مختلفی میشی که ممکنه توی دفعات قبلی بهش توجه کافی نکردی. اوجِ داستانسرایی در حین گیم‌پلی که هنوزم چیزی روی دستش نیومده.
یکی از لحظه‌های کوچیک و موردعلاقم اون کتاب جوکی هستش که الی در حین گشت و گذار در میاره و شروع میکنه به خوندنش...اینکه خودِ کتاب از کجا اومده رو توی Left Behind می‌بینیم و واکنش‌های الی و جول به هر کدوم از جوک‌ها خیلی باحاله...
الی هم کلا یه سری جوک‌ها رو درک نمیکنه چون کتابه توی شرایط عادی نوشته شده و توی دنیای آخرالزمانی که الی داخلش بزرگ شده اصلا با عقل جور درنمیاد و خنده‌دار نیست :(
 

CriRo7

کاربر سایت
Sep 10, 2010
10,577
نام
حسین
مرگ سم و هنری
و اون قسمت که الی درباره سارا با جوئل صحبت میکنه و جوئل میگه تو دختر من نیستی بنظرم تاثیر گذار ترین قسمتای بازی بودن
 
  • Like
Reactions: ARTHUR WESKER

NINJѦ

Kill em With Kindness
کاربر فعال
Jul 11, 2008
3,337
نام
رضـا
کارت درسته بهزاد

همین طور که دوستان هم اشاره کردن این بازی پر از موقعیتهای ماندگار هست ، کلا بازی از صحنه های ماندگار با میزان تاثیر و عمق مختلف تشکیل شده ❤

بعد از 6-7 بار تموم کردن بازی بنظرم زیباترین و تاثیرگذار ترین وغم انگیز ترین صحنه جایی بود که الی با اسب فرار میکنه و جوئل و تامی میرن دنبالش ، اون گفتگوی بین الی و جوئل توی ویلایی که الی قایم شده هیچ وقت از یادم نمیره

الی میگه : تو زندگیم تمام افرادی که برام مهم بودن یا مردن یا ولم کردن :((
---------------
من نمیتونم بین گزینه های نظرسنجی انتخاب کنم اگه همشون رو میشد انتخاب کرد باز خوب بود
 

residen

کاربر سایت
Apr 28, 2014
467
مورد شش تا حدی من و غمگین و خشمگین کرد که تا تموم کردن بازی نتونستم از فکرش بیرون بیام
گاهی هم تحمل بی ادبی ، پر رویی و عصبانیت الی خیلی سخت میشد !!! البته توی قسمت دوم آرام تر به نظر میاد ( آرامش قبل طوفان ... )
ولی یاد سارا باعث میشد چیزی بهش نگم ..

Sarah.jpg
 

19Rodar

کاربر سایت
Dec 28, 2011
2,876
نام
فرشاد
بهزاد داداش دست گذاشتی روی چه شاهکاری ایول:)
بهترین بازی تمام دوران زندگیم ، خیلی خاطره باهاش دارم ، قطعا همه مواردی که گفتی لحظات به یاد ماندنی نابی هستند ولی واسه من بیشترین و به یاد ماندنی ترین لحظه مربوط به اواخر بازی و لحظه نجات الی بود.

الی: قسم بخور همه اون چیزایی که در مورد فایرفلای گفتی حقیقت داره

جول: قسم میخورم!
 

Nima

مدیر انجمن
Feb 25, 2007
8,030
نام
نیما
فقط این نظرسنجی ها رو تک انتخابی بذارید جذاب تره ، چالشی میشه برای کسی که میخواد انتخاب کنه ... الان میشه همشو انتخاب کرد و زیاد جالب نیست بنظرمن
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر