اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:

Vice City FM

کاربر سایت
Aug 2, 2021
2,442
در کل VRS تکنیکی که به درد این بازی بخوره نبود حالا چه سخت افزاری چه نرم افزاری و ایمیج کوالیتی رو تو هر دو کنسول پایین آورده

20230128_002708.png

در کل وقتی DRS هست یا تکنیک های reconstruction که کیفیت خوبی هم دارن استفاده از این تکنیک اصلا مقرون به صرفه نیست و به زیبایی بازی ضربه میزنه. خوش‌بختانه بازیهای کمی از VRS استفاده کردند تا الان..

خود جان مثلا در مورد این بازی dead space میگه که همه چیز این ریمیک خوبه به غیر از زشتی که VRS ایجاد میکنه

_۰۰۴۶۵۱.png

تو PS5 بخاطر اینکه واحد سخت افزاری vrs نداره کمی این زشتی بیشتره ولی نه اونقدر که با چشم تشخیص بدید. زوم ۴۰۰ درصد لازمه مثل بازی Doom Eternal :D

IMG_20230128_004806_157.jpg

تکنیک vrs واسه بازیهای که مود ۱۲۰ فریم دارن خوبه که جلوی دراپ فریم ریت های ناگهانی گرفته بشه.
چیزی شبیه به fovarted rendering که برای بازیهای VR که نیازه با فریم ریت ۹۰ و بالاتر اجرا بشن هم تکنیکی مشابه vrs هستش.
 

8030v2

کاربر سایت
Oct 23, 2019
685
قشنگ معلومه نسخه کنسولی رو کم کاری کردن
اون از وضعیت زمان load روی ps5
1440p30fps مود کوالیتی در حالی که یه کارت میان رده داره 1440p60fps با rt روشن میده

بازی خیلی خوب بهینه شده برای PC

نسخه کنسولی 1044P60FPS بدون rt تازه 1080 هم نیست!!
فاجعه ست!!
 

Vice City FM

کاربر سایت
Aug 2, 2021
2,442
قشنگ معلومه نسخه کنسولی رو کم کاری کردن
اون از وضعیت زمان load روی ps5
1440p30fps مود کوالیتی در حالی که یه کارت میان رده داره 1440p60fps با rt روشن میده

بازی خیلی خوب بهینه شده برای PC

نسخه کنسولی 1044P60FPS بدون rt تازه 1080 هم نیست!!
فاجعه ست!!
البته تو PC هم بدون dlss اونقدرا نمیشه گفت بهینه هست
با 3070 تو 1440p دوروبر ۴۰ فریم هم میاد

ویدیو:

 
  • Like
Reactions: GUѦRDiAN

KING.RG

کاربر سایت
Jun 12, 2021
465
در کل VRS تکنیکی که به درد این بازی بخوره نبود حالا چه سخت افزاری چه نرم افزاری و ایمیج کوالیتی رو تو هر دو کنسول پایین آورده

View attachment 282580

در کل وقتی DRS هست یا تکنیک های reconstruction که کیفیت خوبی هم دارن استفاده از این تکنیک اصلا مقرون به صرفه نیست و به زیبایی بازی ضربه میزنه. خوش‌بختانه بازیهای کمی از VRS استفاده کردند تا الان..

خود جان مثلا در مورد این بازی dead space میگه که همه چیز این ریمیک خوبه به غیر از زشتی که VRS ایجاد میکنه

View attachment 282582

تو PS5 بخاطر اینکه واحد سخت افزاری vrs نداره کمی این زشتی بیشتره ولی نه اونقدر که با چشم تشخیص بدید. زوم ۴۰۰ درصد لازمه مثل بازی Doom Eternal :D

View attachment 282584

تکنیک vrs واسه بازیهای که مود ۱۲۰ فریم دارن خوبه که جلوی دراپ فریم ریت های ناگهانی گرفته بشه.
چیزی شبیه به fovarted rendering که برای بازیهای VR که نیازه با فریم ریت ۹۰ و بالاتر اجرا بشن هم تکنیکی مشابه vrs هستش.
بهترین استفاده از VRS رو تا الان استودیو The Coalition با Gears 5: Hivebusters داشته در حدی که اصلا قابل تشخیص نیست و ضربه ای به IQ نزده با وجود صرفه‌جویی ۱۴ درصدی پرفورمنس! جالبه کاری که اینا دو سال پیش انجام دادن هنوز هم استودیوی نتونسته VRS رو بخوبی اینا پیاده سازی کنه.
 

Dreadlord

کاربر سایت
Apr 8, 2008
18,099
مقایسه Dead Space و The Callisto Protocol

این مقایسه نشون میده که Callisto Protocol در زمینه فیزیک حتی قابل مقایسه هم با Dead Space نیست و در برابرش ابتدایی محسوب میشه.
همینطور در زمینه نورپردازی و نورپردازی داینامیک هم Dead Space برتری داره.
اما مثلا Callisto Protocol در رفلکشن کاملا سرتر هست.

 

Vice City FM

کاربر سایت
Aug 2, 2021
2,442
مقایسه Dead Space و The Callisto Protocol

این مقایسه نشون میده که Callisto Protocol در زمینه فیزیک حتی قابل مقایسه هم با Dead Space نیست و در برابرش ابتدایی محسوب میشه.
همینطور در زمینه نورپردازی و نورپردازی داینامیک هم Dead Space برتری داره.
اما مثلا Callisto Protocol در رفلکشن کاملا سرتر هست.

قرار بود این تاپیک فقط ترجمه باشه:D
این ویدیو هم توضیح متنی نداشت ولی ورداشتی هرچی باب میل خودته را نوشتی :D
متاسفانه وقتی بازی نکردی و از رو ویدیو نظر میدی همینطوری گمراه میکنی
من هر دو را بازی کردم و نظرم رو در مورد گرافیک دوتا عنوان تو تاپیک بازی هم نوشتم 👇

حدود سه ساعتی بازیش کردم. فکر کنم بشه الان دیگه در مورد کیفیت فنی و گرافیکی بازی حرف بزنم.
در مورد گیمپلی هم وقتی تموم‌شد نظر میدم.
اگر بخوام از نظر گرافیکی بررسی کنم حرفی در برابر کالیستو پروتوکل نداره.
مورد اول رزولوشن هست 1440p-30fps VRS در دد اسپیس در برابر 4K DRS TAAU در کلیستو..
ایمیج کوالیتی در دد اسپیس یه چیزی تو مایه های فاجعه هست.ظاهرا 1440p در مود ۳۰ فریم ولی 1440p پلگ تیل کجا و این کجا..
قشنگ VRS زده بازیو نابود کرده..

View attachment 282797View attachment 282798View attachment 282799
View attachment 282795

وقتی تو آسانسور هستید و آسانسور به حرکت در میاد دقت کنید کیفیت لباس ایزاک چقدر پیکسلی و داغون میشه .

در مورد شاخص‌ های دیگه بازهم برتری مطلق با کلیستو هست.
کیفیت تکسچر ها به شدت تو کلیستو بالاتره . برید تو فوتومد بازی و ۴۰۰ درصد زوم کنید روی لباس جیکوب یا پوست انمی ها میبینید کیفیت تکسچر یعنی چی.
کلیستو از RT Shadows و RT Reflection استفاده میکنه که نه تنها کرکتر رندرینگ رو به یه لول دیگه ای می‌بره بلکه کیفیت بصری محیط بازی هم تو ابعاد دیگه ای میبره به نسبت دد اسپیس.
محیط بازی تو دد اسپیس به شدت تاریک که حتی نور چراغ قوه و یا بالا بردن برایتنس بازی کمکی نمیکنه. رفلکشن ها که خیلی هم کم هستند و خیلی بد هستش در عوض تو کلیستو قسمت‌های زیادی از کف زمین خیس هست و تمام اینها با ری تریس رفلکشن عالی در اومده..
کیفیت مه و دود و نورپردازی‌های حجمی هم تو کلیستو یه نسل بالاتره.
انیمیشن ها به مراتب در کلیستو بهتره. چه انیمیشن های خود جیکوب و چه انمی ها..
چهره پردازی هم که دیگه واقعا نیاز به گفتن نیست یکی از بهترینها هستن ..کیفیت چهره ها در ingame از کات سینهای خیلی بازیها بهتره..

View attachment 282792View attachment 282793View attachment 282794

در مورد صداگذاری تو دد اسپیس از 3DAudio خوب استفاده نشده در عوض تو کلیستو به شدت عالیه..
خلاصه که کاش دد اسپیس قبل از کلیستو میومد تا از نظر بصری مرتبا نخوام با کلیستو مقایسه اش کنم و ای کاش این VRS مضحک را در بازی به کار نبرده بودند . البته EA گفته بزودی پچ میده و احتمال داره مشکلات برطرف میشه و حتی گفته امکان غیر فعال کردن VRS در نسخه پی سی بازی را در پچ بعدی میخواد قرار بده ولی در مورد امکان غیر فعال کردن VRS در نسخه های کنسولی چیزی نگفته..
حالا در مورد فیزیک اشیا که بگیم درسته واقعا RT Shadow و RT Reflection رو داری با رسترازیشن مقایسه میکنی؟
کیفیت رفلکشنها و سایه ها تو دد اسپیس در برابر کالیستو شوخی بیش نیست.
کیفیت تکسچرها و دیتیل محیط و کرکترها رو
مدلها و.... اخه من چی بگم ؟ ;))
حالا درسته اون VRS اتفاقا پاشنه آشیل دد اسپیس هست و اجرای بازی کلیستو روی سریز اکس بدتر از فایو هست ولی واقع بین باش اینا اصلا از نظر گرافیکی قابل قیاس نیستن
 
آخرین ویرایش:

Dreadlord

کاربر سایت
Apr 8, 2008
18,099
متاسفانه وقتی بازی نکردی و از رو ویدیو نظر میدی همینطوری گمراه میکنی
من هر دو را بازی کردم و نظرم رو در مورد گرافیک دوتا عنوان تو تاپیک بازی هم نوشتم 👇


حالا در مورد فیزیک اشیا که بگیم درسته واقعا RT Shadow و RT Reflection رو داری با رسترازیشن مقایسه میکنی؟
کیفیت رفلکشنها و سایه ها تو دد اسپیس در برابر کالیستو شوخی بیش نیست.
کیفیت تکسچرها و دیتیل محیط و کرکترها رو
مدلها و.... اخه من چی بگم ؟ ;))
حالا درسته اون VRS اتفاقا پاشنه آشیل دد اسپیس هست و اجرای بازی کلیستو روی سریز اکس بدتر از فایو هست ولی واقع بین باش اینا اصلا از نظر گرافیکی قابل قیاس نیستن
شما در زندگی شخصی من هستی و میدونی چی بازی کردم و چی بازی نکردم؟:-/

پست من، مقایسه این بازی از نظر خودم نبود. راجع به "این ویدیو" و چیزهایی که توی "این ویدیو" هایلایت شده توضیح دادم.

فعلا چیزی که ما تو این تاپیک دیدیم اخبار و ویدیوهایی هست که من و کسای دیگه میذارن، به اضافه نظرات شخصی شما راجع به همه چیز اون لابلا:D کس دیگه ای نظر شخصی نمیده معمولا تو این تاپیک.
 
آخرین ویرایش:

Persia Tech

کاربر سایت
Feb 2, 2021
3,238
در کل VRS تکنیکی که به درد این بازی بخوره نبود حالا چه سخت افزاری چه نرم افزاری و ایمیج کوالیتی رو تو هر دو کنسول پایین آورده

View attachment 282580

در کل وقتی DRS هست یا تکنیک های reconstruction که کیفیت خوبی هم دارن استفاده از این تکنیک اصلا مقرون به صرفه نیست و به زیبایی بازی ضربه میزنه. خوش‌بختانه بازیهای کمی از VRS استفاده کردند تا الان..

خود جان مثلا در مورد این بازی dead space میگه که همه چیز این ریمیک خوبه به غیر از زشتی که VRS ایجاد میکنه

View attachment 282582

تو PS5 بخاطر اینکه واحد سخت افزاری vrs نداره کمی این زشتی بیشتره ولی نه اونقدر که با چشم تشخیص بدید. زوم ۴۰۰ درصد لازمه مثل بازی Doom Eternal :D

View attachment 282584

تکنیک vrs واسه بازیهای که مود ۱۲۰ فریم دارن خوبه که جلوی دراپ فریم ریت های ناگهانی گرفته بشه.
چیزی شبیه به fovarted rendering که برای بازیهای VR که نیازه با فریم ریت ۹۰ و بالاتر اجرا بشن هم تکنیکی مشابه vrs هستش.
کنسولا خوب ضعیفن مجبورا از صد تا تکنیک برای فریم دهی بالا استفاده کنن VRS PS5 هم به وضوح بدتره قشنگ گند مس زنه به کیفیت تصاویر حالا باید دید در اینده درستش می کنن یا نه
این سرعت پیشرفت پی سی خیلی زیاد بود البته نبود اینتل انویدیا در ساخت کنسول ها هم بی تاثیر نیست
هنوز هیچی نشده 4090 رسیده به 80 ترافلاپس(4090 تی ای هم با بیش از 100 ترافلاپس به زودی میاد) بعد PS5 توانش فقط 10 ترافلاپس هست حتی CPU هم پیشرفت خیلی خوبی داشتن
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: Alien87

Vice City FM

کاربر سایت
Aug 2, 2021
2,442
کنسولا خوب ضعیفن مجبورا از صد تا تکنیک برای فریم دهی بالا استفاده کنن VRS PS5 هم به وضوح بدتره قشنگ گند مس زنه به کیفیت تصاویر حالا باید دید در اینده درستش می کنن یا نه
این سرعت پیشرفت پی سی خیلی زیاد بود البته نبود اینتل انویدیا در ساخت کنسول ها هم بی تاثیر نیست
هنوز هیچی نشده 4090 رسیده به 80 ترافلاپس(4090 تی ای هم با بیش از 100 ترافلاپس به زودی میاد) بعد PS5 توانش فقط 10 ترافلاپس هست حتی CPU هم پیشرفت خیلی خوبی داشتن
خیلی تکنیک های بهتر از VRS هست که کنسولها تا الان تونستند و میتونن برای پرفورمنس بالاتر استفاده کنن ،انواع و اقسام تکنیکهای اپسکیل دیگر هست که بدون کم کردن کیفیت بازی می‌تونه نرخ فریم دهی رو بالا نگه داره .
همین تکنیکها هست که قراره کنسولها را تا آخر نسل نگه داره. FSR - TSR - Temporal Injection و تکنیکهای دیگه..وگرنه کنسول پلیرها باید خواب ایمیج کوالیتی مناسب در بازیها را تا آخر نسل ببینند.
در مورد VRS البته توی PC هم استفاده شده و این مشکل بنوعی تو پی سی و حتی اکسباکس هم وجود داره ولی با شدت کمتر.
همون ۴۰۹۰ هم که گفتی بدون استفاده از dlss توانایی 4k-60 دادن رو تو این بازی نداره.
بعدشم 4090 به تنهایی با ۱۸۰۰ دلار قیمت واقعا چه دخلی داره به کنسول ۵۰۰ دلاری ؟ حالا قیمت بقیه قطعات اون PC بماند که چقدر در میاد...اخه چیو با چی مقایسه می‌کنی ؟ :D
خداراشکر بازیهای کمی از VRS استفاده میکنن این قرار بود مثلا گیم چنجر باشه ;))


پ.ن: یه آپدیت الان اومد مشکل ایمیج کوالیتی به کل حل شده
حتی به نظرم مشکل رفلکشن ها هم حل شده الان نورها روی زمین بازتاب دارند چون با پچ قبل نداشتند 😐😳

IMG_20230131_041314_420.jpg
 
آخرین ویرایش:

Persia Tech

کاربر سایت
Feb 2, 2021
3,238
دوستان یه توضیح کوچولو در مورد این VRS بدید .
نرخ شیدینگ متغیر یا Variable Rate Shading که به صورت مخفف با نام VRS نیز شناخته می‌شود VRS در واقع به پردازنده گرافیکی اجازه می‌دهد که قدرت پردازشی خود را در یک فریم از بازی تغییر داده و بخش‌هایی از آن فریم را با قدرت کمتر یا بیشتری رندر کند.
با استفاده از VRS، پردازنده گرافیکی می‌تواند تمام قدرت شیدینگ خود را برای بخش‌های پیچیده‌تر و نمایان‌تر تصویر به مصرف بگیرد و در آن طرف برای بخش‌های ساده‌تر و حاشیه‌ای تصویر (نقاطی که کاربر معمولاً‌ در طول بازی به آن نگاه نمی‌کند)، قدرت پردازشی کمتری صرف شود.
نرخ شیدینگ متغیر در بازی‌ها و نرم افزارهای مختلفی که از آن پشتیبانی کنند، تقاضا و بار سخت افزاری و پردازشی را تا حدودی از روی دوش پردازنده گرافیکی برمی‌دارد.
همین موضوع باعث بهبود عملکرد و افزایش نرخ فریم در بازی‌های ویدیویی و نرم افزارهای مختلف می‌شود.
Nvidia-Variable-Rate-Shading-w850-768x432.jpg
 
آخرین ویرایش:

Vesemir

A WITCHER ON THE PATH
کاربر سایت
May 29, 2014
1,428
نام
کیوان
من نسخه PC رو تست کردم خیلی بهتر شده اصلا گرافیک بازی یه لول رفته بالا با VRS خاموش.:D روی 3080 رزولوشن 1440p با تنظیمات الترا با VRS فریم حدودا بین 100 تا 120 میچرخید و بدونش بین 80 تا 90. ولی اصلا فکرش نمیکردم در این تصویر و گرافیک بازی رو داغون کنه.
 

Vice City FM

کاربر سایت
Aug 2, 2021
2,442
IMG_20230131_143605_763.jpg

جان لینمن از دیجیتال فاندری:

"خب، خبر خوب - پچ VRS منتشر شد. به طور کامل غیر فعال شده است و بسیار بهتر به نظر می رسه .در نتیجه، ویدیوی مقایسه پلتفرم ها که توسط الیور تهیه شده تاخیر میخوره"

" تکنیک VRS تنها به عنوان بهبود برای فریم دهی به درد میخوره که فقط کیفیت تصویر را کاهش میده، هرگز بهترش نمیکنه. اگر فریم دهی شما بدون VRS پایدار است، دلیلی برای استفاده از آن وجود ندارد "
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر