اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:

Dreadlord

کاربر سایت
Apr 8, 2008
18,078
کانال EIAnalistaDeBits بازی The Medium رو بین PS5 و Xbox Series مقایسه کرده.

- در بازی همچنان از رزولوشن داینامیک استفاده شده. حد پایین رزولوشن نسخه PS5 بالاتر از Series X هست:

Screenshot_20210902-112109.png

- همینطور Anisotropic filtering به مقدار کمی در نسخه PS5 بهبود داشته.

- در نسخه PS5 ری تریسینگ بطور کامل حذف شده و از هیچ نوع ری تریسینگی استفاده نمیکنه. در کنسولهای Xbox Series هم Series S ری تریسینگ نداشت، ولی در Series X در reflection ها و ambient occlusion از ری تریسینگ استفاده شده بود. البته در نسخه PC همه نوع ری تریسینگی وجود داره و کلا قوی تره.

مثال از AO و reflection:

Screenshot_20210902-111943.png
IMG_20210902_114703.png
Screenshot_20210902-113913.png

- نورپردازی و AO در PS5 دچار تغییراتی شده که در بعضی جاها خوب و بعضی جاها زیاد جالب نیست.

- بلحاظ فریم ریت، PS5 در کات سین ها استاتر بیشتری داره.

- لود تکسچر در PS5 سریعتره، اما لود خود بازی در Xbox دو برابر سریعتره.

Screenshot_20210902-111627.png
 

Tommy Vercetty

Remember the Name!
کاربر سایت
Nov 18, 2010
5,290
نام
ROULY
کانال EIAnalistaDeBits بازی The Medium رو بین PS5 و Xbox Series مقایسه کرده.

- در بازی همچنان از رزولوشن داینامیک استفاده شده. حد پایین رزولوشن نسخه PS5 بالاتر از Series X هست
عجیب هست
حداقل رزولوشن تو PS5 حدود ۱۰۰ درصد بیشتر هست میتونستن از این منبع استفاده کنن که RT را پیاده کنن در حد SX
 

ma_fa198

کاربر سایت
Jun 18, 2010
998
نام
محمد
عجیب هست
حداقل رزولوشن تو PS5 حدود ۱۰۰ درصد بیشتر هست میتونستن از این منبع استفاده کنن که RT را پیاده کنن در حد SX
اون حداقل رزولوشن ، مربوط به دراپ رزولوشنه! :| بعضی جاها اتفاق میوفته! نه اینکه کلا SX بخواد 900p باشه PS5 هم 1260pکه بخوان از این استفاده کنن ری تریسینگ بذارن! :D
 

Tommy Vercetty

Remember the Name!
کاربر سایت
Nov 18, 2010
5,290
نام
ROULY
اون حداقل رزولوشن ، مربوط به دراپ رزولوشنه! :| بعضی جاها اتفاق میوفته! نه اینکه کلا SX بخواد 900p باشه PS5 هم 1260pکه بخوان از این استفاده کنن ری تریسینگ بذارن! :D
شما حتما میدونی DRS چیه درسته؟

تصاویر هم گویای همه چیز هست حتی با چشم هم مشخصه اختلاف این تازه با کلی تکنیکهای ریکانستراکشن تصویر هست که تشخیص رو سخت میکنه ولی اینجا براحتی با چشم هم قابل تشخیصه

Screenshot_20210902-124525_YouTube.jpg Screenshot_20210902-124308_YouTube.jpg

حرف من اینه الان میشد از این منابعی که صرف این روزلوشن شده بیان و این مقدار RT Reflection محدودی که تو بازی هست را برای ps5 هم پیاده کنن
مثلا بیان دوتامد بذارن
مود رزولوشن و مود RT
حتی برای SX هم میتونستن اینکارو بکنن
 

spartanX

کاربر سایت
Jul 7, 2021
285
عجیب هست
حداقل رزولوشن تو PS5 حدود ۱۰۰ درصد بیشتر هست میتونستن از این منبع استفاده کنن که RT را پیاده کنن در حد SX
همینطوریشم لودینگ دوبرابره!
شاید نخاستن بیشتر از این سوژه بشه لودینگ
همین که تکنیک فوق العاده سنگینی مثل ری تریس رو تونست حذف کنه و بقولی ی سمت دیگه رو جم کنه مدیریت منابع کرده
 

Tommy Vercetty

Remember the Name!
کاربر سایت
Nov 18, 2010
5,290
نام
ROULY
در مورد Ambient Occlusion
تو بررسی یوروگیمر من ندیدم تایید کرده باشه SX از RTGI استفاده کرده باشه

The Medium tech analysis: a closer look at Xbox's first next-gen exclusive

تو ویدیوی زیرهم مشخص هست این موضوع:






یه مقایسه دیگه بین PS5 و SX کانال معتبری هم هست:



نسخه فایو کمی دارک تره ولی تفاوتی بین GI نیست

تنها تفاوت تو زمینه RT رفلکشن اونم تازه بعضی جاها مثل آینه هست وگرنه مثلا تو بازتاب هایی مثل ویترین ها و یا دیوارها و یا چاله های آب و غیره هردو از SSR استفاده کردن

Screenshot_20210902-143108_YouTube.jpg Screenshot_20210902-143114_YouTube.jpg Screenshot_20210902-143227_YouTube.jpg Screenshot_20210902-143233_YouTube.jpg Screenshot_20210902-143025_YouTube.jpg Screenshot_20210902-143053_YouTube.jpg Screenshot_20210902-142712_YouTube.jpg Screenshot_20210902-142505_YouTube.jpg Screenshot_20210902-142642_YouTube.jpg
 

Dreadlord

کاربر سایت
Apr 8, 2008
18,078

Tommy Vercetty

Remember the Name!
کاربر سایت
Nov 18, 2010
5,290
نام
ROULY
حداقل صبرکنید تحلیل DF و NX Gamer بیاد
اون موقع مشخص خواهد شد تفاوت چقدر هست.
من تو ۳ تا ویدیویی که دیدم تفاوت همون آینه بوده فقط..
نورپردازی تفاوتی نداره
سایه ها تفاوتی نداره
رزولوشن برای فایو خیلی بالاتره
 

kourooshkabir25

کاربر سایت
Apr 4, 2017
5,342
کانال EIAnalistaDeBits بازی The Medium رو بین PS5 و Xbox Series مقایسه کرده.

- در بازی همچنان از رزولوشن داینامیک استفاده شده. حد پایین رزولوشن نسخه PS5 بالاتر از Series X هست:

View attachment 222568

- همینطور Anisotropic filtering به مقدار کمی در نسخه PS5 بهبود داشته.

- در نسخه PS5 ری تریسینگ بطور کامل حذف شده و از هیچ نوع ری تریسینگی استفاده نمیکنه. در کنسولهای Xbox Series هم Series S ری تریسینگ نداشت، ولی در Series X در reflection ها و ambient occlusion از ری تریسینگ استفاده شده بود. البته در نسخه PC همه نوع ری تریسینگی وجود داره و کلا قوی تره.

مثال از AO و reflection:

View attachment 222569
View attachment 222571
View attachment 222570

- نورپردازی و AO در PS5 دچار تغییراتی شده که در بعضی جاها خوب و بعضی جاها زیاد جالب نیست.

- بلحاظ فریم ریت، PS5 در کات سین ها استاتر بیشتری داره.

- لود تکسچر در PS5 سریعتره، اما لود خود بازی در Xbox دو برابر سریعتره.

View attachment 222572

اپدیت 1.02 منتشر شد و RT اضافه شده



هر چند منبع معتبری نیست و حداقل رزولوشن سری X حدود 756P
1631432764652.png

PS5 برتری 100 درصدی رزولوشن داره ( اگه حداقل رزولوشن PS5 درست باشه:-??)
1631431917855.png
1631432365610.png 1631432006129.png

در اپدیت بعدی هم احتمالا ambient occlusion اضافه می شه
 
آخرین ویرایش:

Dreadlord

کاربر سایت
Apr 8, 2008
18,078

اپدیت 1.02 منتشر شد و RT اضافه شده



هر چند منبع معتبری نیست و حداقل رزولوشن سری X حدود 756P
View attachment 224359

PS5 برتری 100 درصدی رزولوشن داره ( اگه حداقل رزولوشن PS5 درست باشه:-??)
View attachment 224356
View attachment 224358View attachment 224357

در اپدیت بعدی هم احتمالا ambient occlusion
756p مال این منبع نیست و رفتی از یه جا دیگه آوردی که هنوز نسخه PS5 رو بررسی نکرده:D

اینا هم اضافه میکنم پستت تکمیل شه:

ری تریسینگ فقط روی رفلکشن ها اضافه شد و Ambient Occlusion همچنان نداره.

هنوز PS5 توی فریم ریتش استاتر داره.

لودینگ بهبود پیدا کرده ولی هنوز عقب تر از سریز اکس هستش (نسخه نسل قبل هم نداره بگیم بکوارده).

Screenshot_20210912-111746.png
 

Dreadlord

کاربر سایت
Apr 8, 2008
18,078



نسخه preview هیلو اینفینیت.

Series X: 4k/60 - 1440p/120
Series S: 1080p/60
One X: 4k/30 - 1440p/60
One S: 1080p/30

نسخه Series S هنوز حالت 120 فریم نداره و احتمالا در نسخه های آینده شاهدش باشیم.
حالت 60 فریم به One X اضافه شده.
فریم ریت نسبت به preview قبلی بطور قابل توجه بهتر شده.
در حالت کوالیتی Series X و One X سایه ها، anisotropic filtering و draw distance بهتر هستش.
اشاره بخصوص درباره تکسچرها که کیفیت فوق العاده بالایی دارند. در One X و Series X رزولوشن تکسچرها بالاتره.
تنها در نسخه Series X شاهد تکنیک contact shade هستیم.
رفلکشن ها توسط SSR و cube map ایجاد شده. نسخه One S تکنیک SSR رو نداره.
کمی باگ گرافیکی در interface وجود داره.
لودینگ ها در کنسول های جدید 6 برابر سریعتر از نسل قبل هست.
 

Nima

مدیر انجمن
Feb 25, 2007
8,024
نام
نیما
مقایسه Far Cry 6
لینک یوتوب

رزولوشن 2160 داینامیک روی PS5 و XSX
1440 داینامیک روی XSS

میانگین رزولوشن روی PS5 و XSX هر دو 1800 هست. به میانگین XSS اشاره نکرده.
گفته یه جاهایی میانگین رزلوشن XSX بیشتره ولی اشاره نکرده کجا و چطوری در نهایت میانگین هر دو 1800 هست ؟!

آپدیت : VG Tech بررسی دقیق‌تر انجام داده

رزولوشن PS5 بین 1908*3392 و 1656*2944
رزولوشن XSX بین 2160*3840 و 1728*3072


هر دو از SSR استفاده میکنن و RT ندارن ، اما رفلکشن روی PS5 بهتره.

SmartSelect_20211007-120454_YouTube.jpg

لودینگ تقریبا یکسان هست

SmartSelect_20211007-120258_YouTube.jpg

فریم ریت در هر سه پلتفرم حین بازی تقریبا 60 فریم ثابت هست و در کاتسین ها 30 فریم (به اندازه 1 فریم دراپ داره در کاتسین روی هر سه پلتفرم)

Untitled.jpg
 

Dreadlord

کاربر سایت
Apr 8, 2008
18,078
سایت VG Tech فارکرای 6 رو بررسی کرده.

- مقدار رزولوشن برای Series S بین 1080p و 1440p
- مقدار رزولوشن برای Series X بین 2160p (4کی) و 1728p
- مقدار رزولوشن برای PS5 بین 1908p و 1656p

- در کات سین ها رزولوشن PS5 تا 1608p پایین میاد.

- جزئیات گرافیکی Series X و PS5 در بعضی چیزها مثل draw distance و کیفیت تکسچر نسبت به Series S برتری داره.

- بین Series X و PS5 چیزی درباره تفاوت جزئیات گرافیکی نگفته.

- فریم ریت ها بسیار خوب و پایداره. بهترین Series S، بعد از اون Series X و در آخر PS5.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر