اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:

Timeless One

Gemina Martia Victrix
Loyal Member
Apr 18, 2007
4,855
نام
امیرعلی
از اونجایی که اول نسل بالاخره هیجان هست. یه تغییری "موقتا" اینجا میدیم.

بازیای cross gen که خب معلومه همه اول نسل میخوان تفاوت ها رو ببینن و چه پیشرفت هایی شده. بازیای کامل نسل بعدی هم که خب پر تکنولوژی جدید و تکنیک های متفاوتی هستن که سازنده ها استفاده میکنن. تا جایی که میتونه تفاوت هاشون زیاد و تکنیکال باشه. مخصوصا که فقط رزولوشن نیست و تکنیک های خیلی پیشرفته ای مثل ray tracing و .... قراره استفاده بشن.

در نتیجه تک تک این بازی ها تا وقتی که روش ها نرمال بشن ارزش بحث دارن و میشه تاپیک جداگانه زد براشون. چه تکنیکال دمو باشن. چه مقایسه کامل df. هیچ محدودیتی برای زدن تاپیک جدا نیست. جز اینکه لینک ویدیو و اطلاعات به صورت تیتر یا متن داخل تاپیک بدون تغییر متن اصلی قرار بگیره.

در نتیجه برای تمام موارد نسل بعدی تاپیک جدا لطفا. اینجا پست نزنین و فقط بازیای که روی همین ps4 و x1 عرضه میشن رو اینجا بحث کرد.

ممنون. اگر پیشنهادی در این مورد دارین مستقیم به من پیام بدین.
 

saphire

کاربر سایت
Dec 9, 2007
2,578
نام
امیرحسین
چقدر DLSS 2.0 خوبه لعنتی. DF یه ویدیو داده، آخرش Control رو 540P رندر می کنه و خروجی خیلی خیلی نزدیک به 1080P (و حتی بعضی جاها بهتر از اون) تحویل می گیره.

خلاصه با این حرکتا تونستن روی یه 2060 بازی رو با ری تریسینگ کامل اجرا کنن.
 

Tommy Vercetty

Remember the Name!
کاربر سایت
Nov 18, 2010
5,290
نام
ROULY
چقدر DLSS 2.0 خوبه لعنتی. DF یه ویدیو داده، آخرش Control رو 540P رندر می کنه و خروجی خیلی خیلی نزدیک به 1080P (و حتی بعضی جاها بهتر از اون) تحویل می گیره.

خلاصه با این حرکتا تونستن روی یه 2060 بازی رو با ری تریسینگ کامل اجرا کنن.
یه همچین تکنولوژی رو که انودیا ابداع کرده اگر AMD و مابقی شرکا ابداع کرده بودن الان کل فضای اینترنت رو پر کرده بودن از این دستاوردشون اما انودیا بی سروصدا یه همچین تکنولوژی خفنی رو ابداع میکنه که با یه ۲۰۶۰ میشه با تمام فیچرهای ری ترسینگ اونم تو یه بازی ذاتا سنگینی مثل کنترل با تقریبا ۶۰ فریم رو گرفت
جالب اینکه در حالتی که DLSS2.0 فعال هست کیفیتی بالاتر 1440P Native میده

 

Lions Gate

プレイステーション
کاربر سایت
Feb 17, 2008
3,251
چقدر DLSS 2.0 خوبه لعنتی. DF یه ویدیو داده، آخرش Control رو 540P رندر می کنه و خروجی خیلی خیلی نزدیک به 1080P (و حتی بعضی جاها بهتر از اون) تحویل می گیره.

خلاصه با این حرکتا تونستن روی یه 2060 بازی رو با ری تریسینگ کامل اجرا کنن.
واقعا چیز خفنی هست. حیف که کنسول های نسل بعد نمیتونن ازش استفاده کنن اگر میشد راحت خروجی کنسول ها 50% افزایش پیدا میکرد.
 
  • Like
Reactions: lomis and saphire

samijavid

کاربر سایت
May 15, 2010
4,187
نام
سامان
واقعا چیز خفنی هست. حیف که کنسول های نسل بعد نمیتونن ازش استفاده کنن اگر میشد راحت خروجی کنسول ها 50% افزایش پیدا میکرد.
کنسول XSX یه همچین چیزی داره همینطورم از DirectX12 Ultimate هم پشتیبانی میکنه
 

Lions Gate

プレイステーション
کاربر سایت
Feb 17, 2008
3,251
کنسول XSX یه همچین چیزی داره همینطورم از DirectX12 Ultimate هم پشتیبانی میکنه
برای استفاده DLSS پردازنده باید دارای tensor cores باشه که هیج کدوم از کنسول ها ندارن درضمن DLSS واسه انویدیا هست.DirectX12 Ultimate چه ربطی به DLSS داره اصلا ؟
 
  • Like
Reactions: lomis

Cj_sa

کاربر سایت
Jul 5, 2007
3,261
نام
مهرداد
کنسول XSX یه همچین چیزی داره همینطورم از DirectX12 Ultimate هم پشتیبانی میکنه
کاری که انویدیا کرده مثل اینکه سخت افزاری هم بود ولی برای سری ایکس فقط نرم افزاری هستش.

برای استفاده DLSS پردازنده باید دارای tensor cores باشه که هیج کدوم از کنسول ها ندارن درضمن DLSS واسه انویدیا هست.DirectX12 Ultimate چه ربطی به DLSS داره اصلا ؟
اگر اشتباه نکنم مایکروسافت قابلیتی به نام DirectML توی سری ایکس بکار برده که یکی از فیچرهاش تقریبا همچین کارایی داره ولی نرم افزاری فقط.
 

saphire

کاربر سایت
Dec 9, 2007
2,578
نام
امیرحسین
واقعا چیز خفنی هست. حیف که کنسول های نسل بعد نمیتونن ازش استفاده کنن اگر میشد راحت خروجی کنسول ها 50% افزایش پیدا میکرد.
متاسفانه AMD چند قرن عقبه در زمینه Machine Learning. مگه اینکه خود سونی و مایکروسافت الگوریتم بنویسن که تا الان همچین کاری نکردن.
کنسول XSX یه همچین چیزی داره همینطورم از DirectX12 Ultimate هم پشتیبانی میکنه
تا اینجا که چیزی معرفی نکردن. سال 2018 واسه رونمایی از DirectML اومدن یه نورال نتورک از انویدیا که همچین کاری می کرد (طبیعتا با کیفیت خیییلی پایین تر، 2 سال پیش بوده) رو با اون اجرا کردن، ولی تا الان چیزی معادل DLSS کسی درست نکرده.
 

samijavid

کاربر سایت
May 15, 2010
4,187
نام
سامان
برای استفاده DLSS پردازنده باید دارای tensor cores باشه که هیج کدوم از کنسول ها ندارن درضمن DLSS واسه انویدیا هست.DirectX12 Ultimate چه ربطی به DLSS داره اصلا ؟
گفتم یه همچین چیزی نگفتم همینو داره :D
البته هنوز راندمان و تاثیر DirectML معلوم نیست
خود DX12U ربط مستقیمی به DLSS نداره ولی راندمانشو بالا میبره
 
  • Like
Reactions: XsmokeX

saphire

کاربر سایت
Dec 9, 2007
2,578
نام
امیرحسین
گفتم یه همچین چیزی نگفتم همینو داره :D
البته هنوز راندمان و تاثیر DirectML معلوم نیست
خود DX12U ربط مستقیمی به DLSS نداره ولی راندمانشو بالا میبره
DirectML جزو DX12U نیست اصلا:D از 2 سال پیش وجود داشته.
 

samijavid

کاربر سایت
May 15, 2010
4,187
نام
سامان
تا اینجا که چیزی معرفی نکردن. سال 2018 واسه رونمایی از DirectML اومدن یه نورال نتورک از انویدیا که همچین کاری می کرد (طبیعتا با کیفیت خیییلی پایین تر، 2 سال پیش بوده) رو با اون اجرا کردن، ولی تا الان چیزی معادل DLSS کسی درست نکرده.

تایید شده هست که از DirectML پشتیبانی میکنه ولی مقایسش با DLSS2 هنوز معلوم نیست
 
  • Like
Reactions: Irisviel Ackerman

m.a.t

کاربر سایت
Dec 31, 2005
3,075
نام
محمد علی
متاسفانه AMD چند قرن عقبه در زمینه Machine Learning. مگه اینکه خود سونی و مایکروسافت الگوریتم بنویسن که تا الان همچین کاری نکردن.

تا اینجا که چیزی معرفی نکردن. سال 2018 واسه رونمایی از DirectML اومدن یه نورال نتورک از انویدیا که همچین کاری می کرد (طبیعتا با کیفیت خیییلی پایین تر، 2 سال پیش بوده) رو با اون اجرا کردن، ولی تا الان چیزی معادل DLSS کسی درست نکرده.
البته AMD یه کاریکاتوری از DLSS‌ داره به اسم Radeon Image Sharpening که یه جور فیلتر شارپ کننده است و نیازی هم به پشتیبانی خود بازی نداره و از طریق درایور اعمال میشه:D
در مواردی هم توی تست‌هاش که توی اینترنت هست از نسل اول DLSS بهتر عمل کرده. مثلا یکی از اهداف DLSS‌ کاهش بلر بودن تصاویر به علت فیلترهای AA‌ـه که در این مورد بعضی‌ جاها RIS عملکرد بهتری داره.
اما در مورد Up scale‌ عجیب و غریبی که توی DLSS 2.0 نشون دادن، بعید می‌دونم RIS اصلا در حد مقایسه باشه.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر