اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:

DieDie

کاربر سایت
Feb 28, 2010
2,772
Far Cry 4 رو X360 با رزولشن 1080p ؟! واقعیت داره؟! :d
69117508883485015465.jpg

فکر نمیکنم روی XO به صورت 1080 واقعی باشه احتمالا 1360x1080 یا یکمی بیشتر باشه. (با توجه به ویدئوهای کیفیت بالای سایت Gamersyde).
اون 360 ـم تابلوئه اشتباه زدن :d
 
آخرین ویرایش:

Hamid Payne

کاربر سایت
Jun 29, 2012
3,703
نام
حمیدرضا
Planetside 2 Dev Confirms PS4 CPU Is A Bottleneck

“Our real bottlenecks are on the CPU side. From a graphical fidelity perspective, people will be impressed with what they see on the PS4. That’s always one of those things people are skeptical about. I see every time we post an article like this I always get called out: ‘haha, it’s bullshit he’s saying it’s going to look as good.’ It really does,.
کارگردان بازی در مصاحبه با Eurogamer گفته که Bottleneck های واقعی ما از سمت CPU کنسوله.
“Again, the graphical fidelity is every bit as high. The slowdowns we have are on the CPU side more than the GPU side. It’s because we’re tracking and updating so many different players moving on your screen and moving around at once. All that animation and all the audio that’s associated with all those characters running around, all of their projectiles being simulated in their client, all those things end up hitting the CPU, not the GPU.
گفتند که مشکلشون بیشتر با CPU ــیه کنسوله تا GPU. بخاطر اینکه تعداد زیادی بازیکن مختلف که رو صفحه نمایش در حال حرکت هستند، تمام انیمیشن ها و صداهای کاراکتر ها، تمام عملیات هایی که باید تو کلاینت ها شبیه سازی بشند و ... توسط CPU پردازش میشه نه GPU .
“So, generally when our frame-rates are low, it’s a CPU problem, not a GPU problem. And that’s where we’re optimzing right now, to get our CPU running faster so the game is running at a more consistent frame-rate on the PS4,” he concluded.
پس وقتی فریم ریت دراپ میشه، مشکل از CPUــه و در حال حاضر در حال بهینه سازی این موضوع هستند تا بازی با ثابت ترین فریم ریت اجرا بشه.
“Right now we’re running for 1080p. We’re still trying to shoot for 60fps. We’re trying to get a solid frame-rate. So if we go to 30 it’ll be because we want to maintain a completely solid 30fps. But that’s the optimisation we’re working on right now. And we’re still grinding on it,” he said.
در حال حاضر بازی با رزولوشن 1080p اجرا میشه و هنور دارند سعی میکنند که به 60fps برسند. سعیشون اینه که فریم ریتی ثابت داشته باشند بنابراین اگر احساس بشه که میتونند 30 فریمی کاملا ثابت داشته باشند، همین فریم رو در نظر میگیرند.

Bottleneck هم به زمانی می گند که عملکرد کل سیستم، بخاطر یه بخش محدود بشه.
 
آخرین ویرایش:

Eury

کاربر سایت
Jul 13, 2008
4,050
نام
Afshin
DF vs DA:I
Performance-wise, both consoles do a good job of delivering a stable, consistent frame-rate but it is the Xbox One version that delivers the smoothest experience overall. Frame-rate drops are extremely rare, only appearing in the most extreme circumstances - for all intents and purposes we're looking at a locked 30fps. Unfortunately, the higher resolution on PS4 comes with a catch in the form of noticeable performance dips during strenuous sequences.
در مجموع نسخه X1 ـ30 فریم قفله ولی متاسفانه افزایش رزولوشن باعث شده تا افت فریم محسوسی در نسخه PS4 دیده بشه.

We didn't have a chance to test Mantle, unfortunately, but performance in DX11 is excellent as is.
بازی منتل ساپورت میکنه ولی تست نکردن.
The real issue, however, lies with the cut-scene performance and this is something that impacts all versions of the game.
بازی مشکل ترتیب فریم ریت توی کات سین ها روی همه پلتفرم ها داره
In terms of final recommendations, it's clear that if you have the muscle, the PC version is going to provide the best experience
نسخه پیشنهادی PC ـه. برای کنسول اگه با افت فریم مشکل ندارید میتونید PS4 رو انتخاب کنید ولی اگه تجربه ثابت میخواید نسخه X1 بهترین گزینست
Face-Off: Dragon Age: Inquisition • Eurogamer.net
 

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
DF آنالیز DA:I رو گذاشته و طبق مشاهداتش رزلوشن بازی روی XB1 900p و روی PS4 1080p هستش. هر دو ورژن از PPAA استفاده کردن و گفتن که با رزلوشن 1080pـه PS4 خیلی شفافتر هست، هر چند روی XB1 هم به اندازه کافی خوب عمل کرده. هر دو ورژن از تکنیک HBAO و همینطور AF خیلی خوب بهره میبرن هر چند رزلوشن کمتر XB1 باعث شده که تکسچرها مقداری محوتر بنظر برسن (با اینکه کیفیتشون یکسان هست روی هر دو کنسول).

[LTR]
In an attempt to squash launch controversy developers have been increasingly open about rendering resolutions and BioWare is no exception. As the developer revealed, Dragon Age runs at 900p on Xbox One and 1080p on PlayStation 4. The console versions both appear to use the same post-process anti-aliasing technique. As expected, this looks significantly cleaner when paired with the native 1080p image of the PS4 release, but still works well enough on Xbox One. Both versions also utilise HBAO and implement decent anisotropic ******ing, though the lower resolution on Xbox One does leave textures looking a touch blurrier.
[/LTR]
در ادامه گفته که از نظر پرفورمنس هر دو کنسول فریم ثابتی رو میدن اما این XB1 هست که بهترین تجربه رو از این نظر فرآهم میکنه و بصورت کلی تجربه روانتری داره. گفته افت فریمها خیلی کم هستن و فقط در جاهایی که رویدادهای شدید و بزرگ رخ میدن قابل مشاهده است. گفته که رزلوشن بالاتر PS4 در صحنه‌های شلوغ با افت پرفورمنسهای قابل مشاهده همراه هست. در حالت عادی فریم ریت روی 30fps ثابت هست اما در هنگام جنگ و یا گاهی اوقات در حین پیمودن مسیرها بازی دچار افت فریم میشه. هر دو نسخه از adaptive v-sync استفاده میکنن و هنگامی که غیر فعال میشه بیشتر پارگی‌ها در 25% بالایی صفحه بوجود میان که اثرش رو کمتر میکنه.

[LTR]
Performance-wise, both consoles do a good job of delivering a stable, consistent frame-rate but it is the Xbox One version that delivers the smoothest experience overall. Frame-rate drops are extremely rare, only appearing in the most extreme circumstances - for all intents and purposes we're looking at a locked 30fps. Unfortunately, the higher resolution on PS4 comes with a catch in the form of noticeable performance dips during strenuous sequences. During a normal run of play, the game does a good job of maintaining the target frame-rate but frame-rate faltered sometimes during battle sequences and sometimes even traversal across the landscape. Both versions use an adaptive v-sync setup that results in torn frames when the 30fps performance target isn't met, but thankfully, torn frames are contained mostly within the top 25 per cent of the screen, with less of a serious impact on image quality than you might expect.
[/LTR]

سخن پایانی:

نتیجه سخن پایانی بطور خلاصه این هست که بهترین تجربه روی PC هست. اما اگر به PC دسترسی ندارید برای داشتن بهترین ویژوال نسخه PS4 و برای داشتن بهترین پرفورمنس نسخه XB1 رو توصیه کردن. هر چند بطور کلی گفتن این بهترین و اپتمایز شده ترین عنوان BioWare روی کنسولها هست هر چند در cut-sceneها پرفورمنس خیلی جالبی نداره.

[LTR]
The future of BioWare games is looking bright indeed. Dragon Age fans should be pleased by the combination of Inquisition's excellent visuals and stable performance, while its gameplay is receiving plenty of plaudits. From a technical perspective, even with the underwhelming cut-scene performance, Dragon Age: Inquisition is still the most optimised BioWare experience we've enjoyed on a console. Thankfully the firm has acknowledged these issues (which are mostly a concern for PC owners) and is apparently investigating solutions. Considering that much of the problem appears to be tied to animation rather than frame-rate, however, we're very curious to see what they come up with.

In terms of final recommendations, it's clear that if you have the muscle, the PC version is going to provide the best experience - but the console versions are still very impressive. If you don't mind minor frame-rate dips and feel that image quality is most important, it's easy to recommend the PS4 version. However, those looking for the most stable experience should instead opt for the Xbox One version. It's clear that neither console version is quite perfect but the level of graphical accomplishment and performance are an enormous improvement over every other BioWare console title we've played.
[/LTR]

Face-Off: Dragon Age: Inquisition • Eurogamer.net

فریم ریت نسخه PS4 طبق چیزهایی که خوندم تا 25fps هم پایین میاد (و در صحنه‌های جنگ روی 27-28fps شناوره در حالی که نسخه XB1 روی 30fps ثابت هست) و نسخه XB1 هم مشاهده شده تا 29fps پایین بیاد. البته این رو توی پستهای نئوگف خوندم، خودم ویدئو رو نگاه نکردم.
 
آخرین ویرایش:

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
داداش تشکر ولی این ترجمت و خوندم کمی سرم گیج رفت... مشکل از منه قاطی کردم یا ترجمه ؟!
:D

متشکر، ترجمه مشکلی نداره. فقط در جمله اول "تکسچرها مقداری محوتر بنظر میرسن" باید بجای "میرسن"، "برسن" میذاشتم که اصلاح کردم.

نه کلا جمله ها هیچ کدوم سروته نداشت تا اخر نمیشد خوند که الان البته عالی شد...


آها، من اول نقل قولهای انگلیسی رو گذاشته بودم با تگ [ltr] و بعد متن فارسی رو اضافه کردم بخاطر همین فارسی رو هم چپ به راست نوشته بود و جملات به هم ریخته بود که سریع ویرایش کردم ولی خب انگار شما قبل از اون ویرایش پست بنده رو دیدید. :D
 
آخرین ویرایش:

victor hogo

کاربر سایت
Dec 20, 2011
3,748
نام
علی
یعنی واقعا این 5 فریم افت اونم به ندرت در ps4 واقعا به چشم میاد؟! :D آخه من خودم وقتی با پی سی بازی می کنم و برنامه ی فراپس رو فعال می کنم مثلا در بعضی بازی ها فریم رو ۸۰ هست و یک باره میاد رو ۷۰ ولی واقعا احساس نمیشه این ۵ فریم که جای خود داره!
 

OMG

کاربر سایت
Sep 17, 2012
4,223
نام
امیرحسین
یعنی واقعا این 5 فریم افت اونم به ندرت در ps4 واقعا به چشم میاد؟! :D آخه من خودم وقتی با پی سی بازی می کنم و برنامه ی فراپس رو فعال می کنم مثلا در بعضی بازی ها فریم رو ۸۰ هست و یک باره میاد رو ۷۰ ولی واقعا احساس نمیشه این ۵ فریم که جای خود داره!
تفاوت 70 و 80 خیلی کمتره، اصلا به چشم نمیاد. یه بار یه کاری کن فریمت از 30 بره 25 متوجه میشی قشنگ:D
 

Eury

کاربر سایت
Jul 13, 2008
4,050
نام
Afshin
یعنی واقعا این 5 فریم افت اونم به ندرت در ps4 واقعا به چشم میاد؟! :D آخه من خودم وقتی با پی سی بازی می کنم و برنامه ی فراپس رو فعال می کنم مثلا در بعضی بازی ها فریم رو ۸۰ هست و یک باره میاد رو ۷۰ ولی واقعا احساس نمیشه این ۵ فریم که جای خود داره!
فکر میکنم بستگی به شخص, میزان آدرنالین و سبک بازی(مثلا توی بازیهای ورزشی 5 فریم فرق بین باختن و بردنه ولی توی بازیهای turn based اصلا Input lag مهم نیست) و... داره.
 

Kurt117

کاربر سایت
Aug 6, 2009
3,636
نام
Ali
یعنی واقعا این 5 فریم افت اونم به ندرت در ps4 واقعا به چشم میاد؟! :D آخه من خودم وقتی با پی سی بازی می کنم و برنامه ی فراپس رو فعال می کنم مثلا در بعضی بازی ها فریم رو ۸۰ هست و یک باره میاد رو ۷۰ ولی واقعا احساس نمیشه این ۵ فریم که جای خود داره!
بعد از 60 فریم خیلی سخته که تفاوت رو احساس کرد و حتی میگن دیگه اصلا چشم انسان به اون صورت تشخیص نمیده بیشتر از 60 فریم رو...(مثلا فریم بازی بین 70 تا 100 در حال پریدن :d باشه کاربر چیزی رو متوجه نمیشه)
ولی از 30 فریم حتی 3 فریم هم افت داشته باشه راحت قابل تشخیصه............
 

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,468
نام
محمد
طبق ویدئویی که DF گذاشته نسخه X1 تقریبا تو تمامی قسمت ها 30 فریم هست و یه سری جاها تو مبارزات میاد روی 29. نسخه PS4 تو بخش های کاوش محیط اکثرا 30 فریم هست و یه سری جاها تا 28 میاد پایین، توی مبارزات هم یه سری جاها رو 30 ثابته ولی یه سری جاها بین 26 تا 30 در نوسان هست، البته یکی دو بار هم فریم تا 25 پایین اومد، یکی دو بار هم تا 31 رسید.

http://mohammadfro.dl1.rapidpars.co...PS4%20vs%20Xbox%20One%20Frame-Rate%20Test.mp4
 

amir113

کاربر سایت
Feb 7, 2012
39
نام
INTEL
Dragon Age : Inquisition

Dragon Age : Inquisition روی پلتفروم PC مثل همیشه یک تجربه ناب و لذت بخش به گیمر میده 60FPS در اکثر نقاط نسخه PC فاکتور بالای TESSELLATION دیده میشه که بسیار چشم نوازه ( مستلزم پردازش سنگین )

نکته اینه PC هنوز داره از API DX11 HIGH LEVEL استفاده میکنه وای بحال وقتی DirectX 12 LOW LEVEL بیاد اون سربارهای اضافی هم از بین برن .
اما با همه این تفاصیر داره روی DX11 اجرا میشه و بسیار هم عالی.

PC = 60FPS
 
آخرین ویرایش:

Optimus

کاربر سایت
Oct 7, 2013
200
نام
علی
وا :( پستم برا چی پاک شده!! سوال پرسیدم بابا!!!

سوال: آیا بازی که 1080 اجرا میشه و 3.4 دون فریم نسبت به 30 افت داره اگر 900p ساخته میشد فریمش مثلا به 60 میرسید؟

این سوال ایراد نداره بابا please answer
خیر با نصف کردن رزولوشن فریم ریت 2 برابر نمیشه. مگر اینکه یه بازی که فریمش بین 40-45 بچرخه(در حالتی که قفل نباشه) و رو 30 قفلش کرده باشن در اون صورت با کم کردن رزولوشن میشه فریمو 2 برابر کرد.
 

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
وا :( پستم برا چی پاک شده!! سوال پرسیدم بابا!!!

سوال: آیا بازی که 1080 اجرا میشه و 3.4 دون فریم نسبت به 30 افت داره اگر 900p ساخته میشد فریمش مثلا به 60 میرسید؟

این سوال ایراد نداره بابا please answer

به نظر من بستگی داره به نوع بازی و تکنیکهایی که بکار گرفتن. اگر یسری تکنیکهای گرافیکی که تو بازی بکار گرفتن برای انجام برخی پردازشها به CPU نیاز داشته باشن و یا با کم کردن از رزلوشن بتونن مقداری از کار پردازشی CPU رو به GPU محول کنن (حالت عکسش) امکان اینکه با کم کردن از رزلوشن فریم ریت رو بهبود بدن هست ولی رابطش الزاماً خطی نیست که مثلاً اگر ۵۰٪ از رزلوشن کم شد ۵۰٪ به فریم ریت اضافه بشه. برای اینکه فریم ریت دو برابر بشه همه بخشها باید بیشتر کار کنن. تفاوت ۳۰ و ۶۰ فریم برای همه قسمتها دو برابر هست ولی تفاوت ۵۰٪ برای رزلوشن الزاماً روی همه بخشها اثر نداره. مثلاً با افزایش رزلوشن حجم محاسبات برای هوش مصنوعی و فیزیک و ... افزایش پیدا نمیکنه اما با افزایش فریم همه اینها پردازش بیشتری رو خواهند طلبید.

مثالش هم کیلزون شدو فال هست که با کاهش ۵۰٪ی رزلوشن نسبت به بخش تک نفره فریم دو برابر نمیده. بنابراین حتی اگر میخواستن که با کم کردن از رزلوشن فریم بالاتری برای ورژن PS4 ارائه بدن باز هم ممکن بود یک فریم میانگین بین ۴۰-۴۵ (مثلاً) رو شاهد باشیم که عملاً خیلی ها رو ترغیب میکرد بازی رو با فریم ۳۰ قفل شده انجام بدن (مثل یسری بازی که گزینه محدود کردن فریم رو بعد از عرضه به صورت آپدیت اضافه کردن).

در کل فکر نمیکنم انتخاب بدی برای ورژن PS4 کرده باشن. کیفیت تصویر بهتر از XB1 هست و فریم ریت هم در مقایسه با خیلی از عناوین ۳۰ فریمی بد نیست و قابل قبوله. اگر انتخاب دیگه ای میکردن احتمالاً با بازخوردهای بدی روبرو میشدن (AC:U).
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر