عرضه Horizon: Zero Dawn در سال ۲۰۲۰ بر روی PC (گزارش کوتاکو)

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
آقای جیسون شرایر سردبیر وبسایت پرمخاطب کوتاکو که یکی از منابع مهم خبری صنعت ویدیو گیم محسوب میشود و سابقه طولانی در لو دادن اطلاعات درست صنعت ذکر شده دارد، شایعه عرضه نسخه پی سی بازی Horizo: Zero Dawn رای پی سی را رد نکرد.

photo_۲۰۱۸-۰۳-۲۸_۲۱-۱۹-۰۸.jpg
تقریبا دو الی سه هفته پیش بود که یک بلاگر مشهور روسی خبر از عرضه بازی انحصاری پلی استیشن 4 یعنی Horizo: Zero Dawn برای پی سی در ماه فبریه 2020 را داده بود. وی همچنین پیش تر خبر عرضه بازی دث استردنیگ برای پی سی را یکسال زودتر لو داده بود. اما به هر جهت بسیاری این شایعه را نادیده گرفتند تا پای اقای جیسون شرایر به وسط قضیه باز شد.

در توییتر یک کاربر از جیسون شرایر پرسیده است که آیا میتوانیم خبر شایعه عرضه Horizon: Zero Dawn برای پی سی را به فراموشی بسپاریم که وی پاسخ میدهد من نمیتوانم این شایعه را رد کنم. احتمالش وجود دارد.

اپدیت: شایعه به واقعیت پیوست

بازی Horizon: Zero Dawn از ابتدای سال 2020 تا 17 فروردین ماه به سرویس PS NOW که بر روی PC نیز دردسترس است، اضافه خواهد شد.

اپدیت 2: اقای جیسون شرایر باتوجه به منابع داخلی خود عرضه نیتیو این بازی را در سال 2020 برای پی سی تایید کرد

اپدیت 3: جیسون شرایر احتمال عرضه انحصاری های بیشتری از سمت پلی استیشن را برای PC تایید کرد.
دلست او اس 2 ؟

اپدیت 4: نسخه PC بازی دو روز قبل از سالگرد دو سالگی در سایت آمازون لیست شد

اپدیت 5: بازی توسط سونی رسما برای PC برای عرضه در تابستان 2020 تایید شد (استیم)


photo_۲۰۱۹-۱۲-۱۷_۲۰-۲۰-۲۷.jpg

در یک سال اخیر کمپانی سونی بشدت از عرضه بازیهای خود به صورت انحصاری فاصله گرفته و عناوین بزرگ نسل هشتمی آنها همانند دیترویت، دث استرندینگ برای پی سی عرضه و تایید شده اند. و همچنین نسخه MLB The Show 21 کمپانی مذکور به تایید رسمی مولتی پلتفرم خواهد شد. همچنین هفته گذشته سونی تاریخ عرضه بازی نسبتا کوچک Predator: Hunting Grounds را برای پی سی و پلی استیشن 4 تعیین کرد.

منبع:
 
آخرین ویرایش:

mohsenebrahimi

کاربر سایت
Apr 5, 2019
2,324
نام
محسن
ماهی یه میلیون کنسول!؟ Are You F*cking Kidding me :D
فقط یه ماه تعطیلات آخر ساله که یه کنسول به پرفروشی سوییچ یا PS4 یه میلیون بفروشه
NPD آمار نمیده ولی اگه بخوام خودم شخمی تخمین بزنم، تهش سالی 2 میلیون تو آمریکا... تازه آمریکا... تازه تهش
PS4 نزدیک 72 ماهه تو آمریکاست و 30 و خورده ای میلیون فروخته
سوییچ هم نزدیک 30 ماه و 17.5 میلیون نسخه

چجوری تخمین میزنی که تو هر ماه یه میلیون ایکس باکس میفروشه؟
بحث نپیچون گفتم نیتندو ماریو و زلدا بزارن رو وان بیاد یا ایکس باکس
 
  • Angry
Reactions: Arima Kishou

Arsalan_xe

کاربر سایت
Apr 11, 2019
600
یه منبع برای این حرف بده
به شدت غیر مطمئن میزنه
آخرین آمار به حدود 40 میلیون و این طرفا اشاره داره



مبنای این حرف هم به نظر خیلی مطمئن نمیاد... گرافیک و کنسولیه که روش عرضه شدن؟
Zelda:BotW رو 300 نفر تو 4 سال و خورده ای ساختن
GOW هم اگه اشتباه نکنم 300 نفر تو 4 سال و خورده ای ساختن

اساسا نمیتونه هزینه های ساخت شون تفاوت نجومی و معادله به هم زنی داشته باشن

مسئله نینتندو اینه که اینستال بیس کنسول عین روانی ها!! میخرن انحصاری های کمپانی رو، فرنچایزهایی که داره به طرز تخیلی ای فن بیس های بزرگ و فعالی داره و عمر اکثرشون بیشتر از 20 ساله و هنوز زنده شون نگه داشته... جدا احتیاج به بزرگتر کردنش نداره... مخصوصا وقتی رو سوییچ هر چی از هر فرنچایزی میده پرفروش ترین اون فرنچایز میشه (زلدا - اسمش - ماریوهای سه بعدی - فایر امبلم - زنوبلید - اسپلاتون) طبیعتا لازم نداره به این کار، احتمالا جلوتر با Animal Crossing هم رکورد فروش اونم جابجا میشه (12 میلیون نسخه رو 3DS)
و البته یه سری دلایل دیگه هم هست... این که دموگرافیک سلیقه ای PC بازها اساسا با بازی های نینتندو نمیخونه و شرایط عرضه و پیش ساخت های پشتیبانی از همچین بازی هایی و ناشرهایی که بتونن از پس همچین کاری بربیان و...

در کل بعیده با توجه به چیزی که من می بینم
يه امار بده راجع به هزينه ساخت يكي از بازيهاي سوييچ
 

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,371
نام
سید محمد حسین
يه امار بده راجع به هزينه ساخت يكي از بازيهاي سوييچ

یه آمار راجع به هزینه ساخت یکی از بازی های سونی؟
یا مایکروسافت
یا هر کی
نمیدن از این آمارها که... صرفا حرف در میارید

ولی سالی ۲ میلیون هم کاملا اشتباه هست، تو نوامبر و دسامبر جمعا بالای ۲ میلیون میفروشه. کلا هم تو آمریکا فکر کنم ۲۵ میلیون کنسول فروختن.

راست میگی، منطقی نیست
ولی خب باید درست درمون آمار بدن... با این وضع آمار دادنشون باید همین روزها منتظر خبر "عبور فروش نینتندو سوییچ از ایکس باکس وان باشید" حتی اگه تو واقعیت غلط باشه
 

Arsalan_xe

کاربر سایت
Apr 11, 2019
600
یه آمار راجع به هزینه ساخت یکی از بازی های سونی؟
یا مایکروسافت
یا هر کی
نمیدن از این آمارها که... صرفا حرف در میارید



راست میگی، منطقی نیست
ولی خب باید درست درمون آمار بدن... با این وضع آمار دادنشون باید همین روزها منتظر خبر "عبور فروش نینتندو سوییچ از ایکس باکس وان باشید" حتی اگه تو واقعیت غلط باشه
Report: Destiny costs Activision $500
million to develop and promote


بازيهاي نينتندو ماكزيمم در حد يه بازي AA پلي فور يا اكس باكس در مياد
 

rahyarpaul

کاربر سایت
Mar 17, 2011
10,889
نام
محمد حسین
یه منبع برای این حرف بده
به شدت غیر مطمئن میزنه
آخرین آمار به حدود 40 میلیون و این طرفا اشاره داره



مبنای این حرف هم به نظر خیلی مطمئن نمیاد... گرافیک و کنسولیه که روش عرضه شدن؟
Zelda:BotW رو 300 نفر تو 4 سال و خورده ای ساختن
GOW هم اگه اشتباه نکنم 300 نفر تو 4 سال و خورده ای ساختن

اساسا نمیتونه هزینه های ساخت شون تفاوت نجومی و معادله به هم زنی داشته باشن

مسئله نینتندو اینه که اینستال بیس کنسول عین روانی ها!! میخرن انحصاری های کمپانی رو، فرنچایزهایی که داره به طرز تخیلی ای فن بیس های بزرگ و فعالی داره و عمر اکثرشون بیشتر از 20 ساله و هنوز زنده شون نگه داشته... جدا احتیاج به بزرگتر کردنش نداره... مخصوصا وقتی رو سوییچ هر چی از هر فرنچایزی میده پرفروش ترین اون فرنچایز میشه (زلدا - اسمش - ماریوهای سه بعدی - فایر امبلم - زنوبلید - اسپلاتون) طبیعتا لازم نداره به این کار، احتمالا جلوتر با Animal Crossing هم رکورد فروش اونم جابجا میشه (12 میلیون نسخه رو 3DS)
و البته یه سری دلایل دیگه هم هست... این که دموگرافیک سلیقه ای PC بازها اساسا با بازی های نینتندو نمیخونه و شرایط عرضه و پیش ساخت های پشتیبانی از همچین بازی هایی و ناشرهایی که بتونن از پس همچین کاری بربیان و...

در کل بعیده با توجه به چیزی که من می بینم
آماری نداریم ولی مثلا
God of War III cost $44m to make
حساب کن 2011 بازی gears 3 هزینش شده 44 میلیون .از ارقامی حدود 120-200 میلیونی سخن گفته میشه.
ولی در مورد legend zelda از ارقامی حدود 20--60
بعد مثلا zelda فقط رو سوییچ حدود 15 میلیون فروخته
ولی gow تو آخرین آمار می از 10 میلیون رد کرده.
در کنارش ما فقط تیم توسعه رو در نظر میگیریم.ولی مثلا رو zelda راحت رفتن از havok برا موتور فیزیک استفاده میکنن.
ولی سونی کلی هزینه جانبی برا تحقیق و توسعه موتورهاش میکنه. همه اینها کنار هم قرار بدیم. هزینه بازیسازی با تعداد نفرات یکسان تو سونی بیشتر از نینتندو هست.
_______________
بحث دوم همون سخت افزار و قدرت و کیفیت نه چندان بالای گرافیکی عناوین نینتندو هست. شاید نتونه جذب کنه و پورت از نینتندو سختتره. و نینتندو اینقدر عناوین هر سال میسازه که کی وقت پورت پیدا کنه.
ولی فاصله زمانی عناوین سونی رو ببین. انچارتد آخر 2015 اومد.هنوز بعد معرفی نشده.تعداد فروش عناوین تو این دو کنسول قابل قیاس نیست.
ds اومد یه دو هفته تو ده تا بود و رفت از جداول بیرون. عناوین نینتندو عین بنز داره میفروشه.
فرقی نمیکنه چی باشه. یه ماریو پا میشه ماشین میرونه میفروشه. فایتینگ میفروشه. هر کاری کنه میفروشه.
_________________________
یه نکته بگم:من هیتر نینتندو نیستم ما بچگیمون با قارچ خور شروع شده و عاشق اونم .بی نظیره ماریو
 

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,371
نام
سید محمد حسین
Report: Destiny costs Activision $500
million to develop and promote


بازيهاي نينتندو ماكزيمم در حد يه بازي AA پلي فور يا اكس باكس در مياد

چرا گزارش پرهزینه ترین بازی تاریخ ویدیو گیم رو میندازی جلو من واسه نمونه :D (حداقل لای اون هایی که تا الان گزارش شده)
این که چیزی رو ثابت نمی کنه انصافا :D
 
  • Like
Reactions: Cait Sith

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,371
نام
سید محمد حسین
آماری نداریم ولی مثلا
God of War III cost $44m to make
حساب کن 2011 بازی gears 3 هزینش شده 44 میلیون .از ارقامی حدود 120-200 میلیونی سخن گفته میشه.
ولی در مورد legend zelda از ارقامی حدود 20--60
بعد مثلا zelda فقط رو سوییچ حدود 15 میلیون فروخته
ولی gow تو آخرین آمار می از 10 میلیون رد کرده.
در کنارش ما فقط تیم توسعه رو در نظر میگیریم.ولی مثلا رو zelda راحت رفتن از havok برا موتور فیزیک استفاده میکنن.
ولی سونی کلی هزینه جانبی برا تحقیق و توسعه موتورهاش میکنه. همه اینها کنار هم قرار بدیم. هزینه بازیسازی با تعداد نفرات یکسان تو سونی بیشتر از نینتندو هست.
_______________
بحث دوم همون سخت افزار و قدرت و کیفیت نه چندان بالای گرافیکی عناوین نینتندو هست. شاید نتونه جذب کنه و پورت از نینتندو سختتره. و نینتندو اینقدر عناوین هر سال میسازه که کی وقت پورت پیدا کنه.
ولی فاصله زمانی عناوین سونی رو ببین. انچارتد آخر 2015 اومد.هنوز بعد معرفی نشده.تعداد فروش عناوین تو این دو کنسول قابل قیاس نیست.
ds اومد یه دو هفته تو ده تا بود و رفت از جداول بیرون. عناوین نینتندو عین بنز داره میفروشه.
فرقی نمیکنه چی باشه. یه ماریو پا میشه ماشین میرونه میفروشه. فایتینگ میفروشه. هر کاری کنه میفروشه.
_________________________
یه نکته بگم:من هیتر نینتندو نیستم ما بچگیمون با قارچ خور شروع شده و عاشق اونم .بی نظیره ماریو

نه من نمیگم هیترید
میگم اطلاعات غلط می دید بیرون...
میاموتو تو یکی از مصاحبه هاش گفته بود Zelda: BotW حداقل باید 2 میلیون نسخه بفروشه تا هزینه "ساختش" رو تامین کنه... یعنی 120$ میلیون دلار... این تازه گزارش نیست و فقط تخمین رو حرف میازاکی ه (که البته تهیه کننده بازیه حرفش اهمیت داره به نسبت)

بعد پروسه 5 سال ساخت، اینا انجین ساختن برای بازی از اول... عاره از Havok استفاده کردن، ولی مشخصه انجین بازی رو خودشون توسعه دادن
و من نمیگم 300 نفر سونی هزینه شون با 300 نفر نینتندو یکیه، ولی طرف میگه در حد بازی های AA... خب آخه منطقیه این حرفی که میزنه؟

فاصله زمانی عناوین هم مسخرست... الان بین دو نسخه آخر Animal Crossing عملا 8 سال فاصله است! این چیزی رو ثابت می کنه؟ بیشترین اختلاف بین دو تا نسخه آنچارتد 5 ساله... دو تاشون هم فرنچایزهای پرفروش اند، نمیگم Animal Crossing پرخرج تر آنچارتده... ولی از لای دلایلی که میارید "صرفا" قدرت سخت افزاری کنسوله که قابل قبوله که اینا عملا دارن رو یه چیپ گرافیکی گوشی های هوشمند واسه 2015 بازی میسازن... جدا خودش یه چالش ـه تکنیکی دیگس :D

تعداد افراد
تایم ساخت
فاصله بین ساخت دو نسخه از یه مجموعه

اینا واقعا دلیل نیست

و به ابعاد بازی هم بستگی داره... عاره Yoshi و Kirby معلومه خرج یه بازی AAA گنده رو ندارن... ولی جدا می گید Smash و Zelda:BotW و Mario های اصلی بودجه شون در حد بازی های AA ـه!؟
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,029
نام
مازیار
آخه. هزینه ساخت مثلا زلدا کجا،gow کجا.
بعد دو سه سال فکر نمیکنم کسی صبر کنه. شما به عنوان یه کنسول گیمر .
حاضری بجای 500 دلار قیمت کنسول بیای 700-800 دلار پول pc بدی بعد دوسال صبر کنید تا gow بیاد رو pc؟
واقعا راضی میشی.یه میلیون نسخه هم اگه بفروشه.خودش میشه 50 میلیون دلار.مگه پول کمی هست. سود خالصه برا سونی.

آخه یه نکته هست. فروش اون تقریبا سوده.
وقتی با دو سال تاخیر بدی.خودت حاضری صبر کنی tlou 2 رو دو سال دیگه بازی کنی.
الانم کنسولها از لحاظ پورت به pc خیلی نزدیکن. میشه سود خالص.
تازه میتونه با همون رو استیدیا هم بده.
_______________
میبینی دیگه تو تردپارتی از الان برا بازیهای حتی ps5 ، اومده pc رو شریک کرده ps4 رو نکرده. که البته خودم میگم کج سلیقگی هست تو بازی Godfall
من همین هورایزن رو با تاخیر یک ساله خریدم... اسپایدر منو با تاخیر 10 ماهه.. این فانتزی ها چیه... مگه نون بربریه =))

نمیگی، روی pc بازی‌ای مایکروسافت هم نصیبم میشه.. گیم پس نصیبم میشه... انتخاب تنظیمات با خودمه.. محدود به یه کنترل نیستم... من ده سال پیش یه خوره بازی‌ای استراتژیک بودم... ده ساله از یکی از علایقم محرومم... آنقدر که من توکف بازی کردن دوتا و لیگ او لجندز هستم،، پرو پلیر هاش نیستن....
اصلا دیگه وارد مبحث پایرت باقی مسائل نمیشم....

این همه امکانات و آپشن رو ول کنم،،، بگم چون فلان بازی چند ماه زودتر میاد پس ps5 بگیرم و سالی دو سه تا بازی هم نتونم بخرم؟؟؟ ... کسی به عقلم شک نمیکنه؟؟؟؟؟؟
 
آخرین ویرایش:

rahyarpaul

کاربر سایت
Mar 17, 2011
10,889
نام
محمد حسین
نه من نمیگم هیترید
میگم اطلاعات غلط می دید بیرون...
میاموتو تو یکی از مصاحبه هاش گفته بود Zelda: BotW حداقل باید 2 میلیون نسخه بفروشه تا هزینه "ساختش" رو تامین کنه... یعنی 120$ میلیون دلار... این تازه گزارش نیست و فقط تخمین رو حرف میازاکی ه (که البته تهیه کننده بازیه حرفش اهمیت داره به نسبت)

بعد پروسه 5 سال ساخت، اینا انجین ساختن برای بازی از اول... عاره از Havok استفاده کردن، ولی مشخصه انجین بازی رو خودشون توسعه دادن
و من نمیگم 300 نفر سونی هزینه شون با 300 نفر نینتندو یکیه، ولی طرف میگه در حد بازی های AA... خب آخه منطقیه این حرفی که میزنه؟

فاصله زمانی عناوین هم مسخرست... الان بین دو نسخه آخر Animal Crossing عملا 8 سال فاصله است! این چیزی رو ثابت می کنه؟ بیشترین اختلاف بین دو تا نسخه آنچارتد 5 ساله... دو تاشون هم فرنچایزهای پرفروش اند، نمیگم Animal Crossing پرخرج تر آنچارتده... ولی از لای دلایلی که میارید "صرفا" قدرت سخت افزاری کنسوله که قابل قبوله که اینا عملا دارن رو یه چیپ گرافیکی گوشی های هوشمند واسه 2015 بازی میسازن... جدا خودش یه چالش ـه تکنیکی دیگس :D

تعداد افراد
تایم ساخت
فاصله بین ساخت دو نسخه از یه مجموعه

اینا واقعا دلیل نیست

و به ابعاد بازی هم بستگی داره... عاره Yoshi و Kirby معلومه خرج یه بازی AAA گنده رو ندارن... ولی جدا می گید Smash و Zelda:BotW و Mario های اصلی بودجه شون در حد بازی های AA ـه!؟
متوجه منظورم نشدی.
از 2017 که سوییچ اومد .5 عنوان انحصاری از مرز 10 میلیون رد کردن و این 5 تا 76 میلیون طبق آخرین داده های رسمی ،لینک خواستی میدم فروختن.شما میگگی 2 میلیون ،منم میگم باشه هر کدوم 2 میلیون 10 تا. 66 میلیون نسخه سود.
از 2013 هم 5 عنوان انحصاری ps4 از 10 میلیون رد کردن که رو هم حدود 60 میلیون فروختن.اینم میگیم هر کدوم 2 میلیون که میدونیم بیشتره .50 میلیون
16 میلیون تفاوت .میشه 800 میلیون دلار.
تازه با فرض شرایط برابر.به خاطر اینه میگم . نینتندو تو همین لیست 5 تایی ماریوکارت و سوپر ماریو رو از سری ماریو داره.
یه طلدا سال 2017 داره و زلدا جدید هم هست با فروش حدود 4 میلیونی.
_____________
فاصله زلداها عموما دو ساله هست. ماریو هر سال یکی دو تا عنوان داره ولی انچارتد 2015 اومده. بعدیش اگه لانچ تایتل بود که احتمالا معرفی میشد. میره 2021 تو بهترین حالت ،6 سال.
تعداد عناوین کمتره. نسبتا فروش کمتره و هزینه ساخت بیشتره.
برا همین میگم نینتندو نیازی نداره به عرضه.ولی برا سونی که سود نینتندو رو میبینه ،ممکنه بگه چرا نباید من سودمو افزایش بدم

من همین هورایزن رو با تاخیر یک ساله خریدم... اسپایدر منو با تاخیر ماهه.. این فانتزی ها چیه... مگه نون بربریه =))

نمیگی، روی pc بازی‌ای مایکروسافت هم نصیبم میشه.. گیم پس نصیبم میشه... انتخاب تنظیمات با خودمه.. محدود به یه کنترل نیستم... من ده سال پیش یه خوره بازی‌ای استراتژیک بودم... ده ساله از یکی از علایقم محرومم... آنقدر که من توکف بازی کردن دوتا و لیگ او لجندز هستم،، پرو پلیر هاش نیستن....
اصلا دیگه وارد مبحث پایرت باقی مسائل نمیشم....

این همه امکانات و آپشن رو ول کنم،،، بگم چون فلان بازی چند ماه زودتر میاد پس ps5 بگیرم و سالی دو سه تا بازی هم نتونم بخرم؟؟؟ ... کسی به عقلم شک نمیکنه؟؟؟؟؟؟
تاخیر خورد دو سه ماهه tlou ، میخواستین برین استودیو رو به تیربار ببندین. اونموقع دو سال حاضرید ،صبر کنید تا این بیاد شاید ،وقتی ،روزی روی pc.
من اگه صبر کردم برا rdr. چون عادت دارم به کیبورد و موس ،بدون اون نمیتونم. اگه ده قرن دیگه هم نیاد. نمیتونم پلتفرممو ،حتی برا ابر شاهکار قرن عوض کنم. به علاوه اینکه حسی که بازیهایی مثل anno یا settler و ... بهم میدن رو اینها بهم نمیدن.
منی که حاضر نبودم 30 تومن برا rdr2 بدم اشتراکی بزنم. دنبال تخفیف anno هستم از این قیمت 90 تایی بیاد رو 30-40 دلار. بزنم تو گوشش.
________________
الان پس باید به عقل اکس باکس خر شک کرد ،نه .چون فلسفه کنسول لم دادن رو مبله.جای کنسول تو هال و پذیرایی . ولی pc نه.
pc باید شق و رق پشت مانیتور بشینی . اون قشنگ پاهاتو دراز میکنی. لم میدی.
کنسول خوش قیمته. هر چند پولش با اشتراکاش از pc رد میکنه و تو pc دستت بازه.قبلا بحثاش شده بود.
به نظرم اگه روزی سونی اینکار رو کنه ،برا اینکه سونی فنها رو راضی کنه ps now رو گسترش میده،امکانات بالامیده قیمت ها رو کاهش میده و سایر امکانات.
من خودم گفتم بعید میدونم تا 2-3 سال آینده این اتفاق بیوفته ولی یه روزی ،اسم sony بازم رو pc دیده میشه. حالا شاید با dreams شاید با اسپایدرمن ،شایدم با horizon
به هر صورت لوگوشو دوست دارم.
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,029
نام
مازیار
والا ما هم دوست داریم این Alliance... پی سی، مایکرو، نینتندوئی که تو مجازی به وجود اومده بشکنه...
____________
به هر حال باید منتظر اتفاقات و شو های سال آینده موند ببینیم چی میشه... ولی اگه سونی هم راه مایکرو رو بره هیچ عاقبت خوشی براش نداره، حتی اگه بتونه 70 درصد کابراش رو حفظ کنه معجزه کرده...

اصلا مقایسه شرایط مایکرو و سونی دیوانگیه... اینکه مایکرو اومد تو این صنعت و هنوز فعاله، این بود که نزارن سونی کل این صنعت رو ببلعه و در اختیار خودش بگیره....

Why Microsoft Got Into The Console Business - IGN

سونی به هر دلیلی که اومد الان تجارت اصلی و منبع در آمدش، گیمینگ هست، ... واقعا هیچ جای ماجراجویی برای سونی وجود نداره...
اینکه بگیم مایکرو این کار رو کرد و به هیچ جاش فشار نیومد، حتی اگه نصف 360 کنسول فروخته باشه.. پس برای سونی هم همین سناریو صادقه، زیادی...
 

mobin.hb96

کاربر سایت
Feb 12, 2019
2,187
نام
مبین
اول اینکه انحصاری الزاما تنها دلیل خرید کنسول نیست. من پول یه سیستم های اند همه چی تموم رو هم داشته باشم باز کنسول وسیله اصلیمه. خیلیا هم مثل من هستن. کلا ترجیحشون و راحتیشون پلی دادن با کنسوله پس راحت نمیشه نسخه پیچید.

دوم اینکه یه جا دیدم که فروش پایین این نسل اکس باکس رو وصل کرده بودن به انتشار بازی هاش برای pc !!!! برادر من اتفاقا انتشار بازی ها برا pc بعد از گندکاری های دان متریک و خراب شدن فروش برا اکس باکس بود که شروع شد و اتفاقا فرق خاصی نکرد اوضاع فروش بعدش ا
که بهتر نشده باشه. پس قضایا رو قاطی نکنید. بخدا اکس باکس فن ها مشکلی ندارن بازی هاشون برا pc بیاد. اوکی این نسل انحصاری های اکس باکس کلا کم بوده ولی با خرید های نقل و نباتی نسل بعد و افزایش مسلما چشم گیر بازی های استودیو های مایکرو هم باز من و خیلیای دیگه از از اکس باکس گیمرا مشکلی نداریم بازیمون بیاد برا pc . همین هل بلید رو امیدوارم برا pc هم بیاد و احتمالا هم میاد. شما مشکل دارید بازیتون بیاد رو pc؟ دوس دارید انحصار بازی کردنش رو داشته باشید؟ نظرتون محترمه و به خودتون مربوطه ولی همه که این اولویت هارو ندارن بخدا.

سوم اینکه فروش اصلی بخش گیمینگ همه شرکت ها از سرویس ها و بازی هاست. واقعا فک میکنید هیولا های نسل نهی قیمت تمام شده شون 500 دلاره؟؟ حالا یه بازی بعد 3 سال رو پی سی بیاد و اونجا هم یه سودی برسونه به سونی خیلی عجیبه براتون؟ شاید به خاطر همون بحث علاقه تون به داشتن انحصار تجربه هورایزن ناراحت کننده باشه ولی اگه انجام بشه، از نظر اقتصادی چیز عجیبی نیست. 3 سال گذسته! افراد کمی هستن که خیلی علاقه به یه بازی داشته باشن و 3 سال تمام براش صبر کنن. به فروش کنسول اسیب نمیزنه. اما، این شایعه احتمال 80 درصد الکیه و چنین اتفاقی نخواهد افتاد.

چهارم اینکه از اسپاتیفای تو موسیقی و نتفلیکس و هولو و دیزنی پلاس تو فیلم و سریال، صنعت سرگرمی داره تغییر میکنه. حرف من فقط پیشبینیه و نمیخوام راجبش بحث کنم با کسی ولی اگه انتظار دارید نسل 9 هم مثل 2 نسل پیش، انحصاری بیاد حرف اول و اخرو بزنه اشتباه میکنید. کم کم سرویس ها تعیین کننده میشن. خاصیت سرویس اشتراکی هم اینه که اگه چرخه اش به راه بیفته دیگه متوقف شدنش سخته . کاربر بیشتر، درامد بیشتر، قرارداد های بیشتر برای بازی های بهتر سرویس، و مجددا خود این کاربر بیشتر رو جذب میکنه و الی اخر.... . حالا الان اگه کسی مسخره میکنه و مسیر مایکرو رو به ترکستان میدونه و ... اختیار خودشه. به هرحال نصف نسل فعلی رو کلا از دست مایکرو و طبیعیه بازنده نسل تلقی بشه ولی راهش به ترکستانه؟:):):)
تاحالا اینقدر مسیر آینده مایکرو رو روشن ندیده بودم. دروغ چرا؟ شاید 3 سال پیش از من میپرسیدن نسل بعد چه میکنی؟ میگفتن ps میگیرم ولی با کار های 2 سال اخیر تیم اسپنسر هیش شکی برا نسل بعد ندارم.
 

Un_Tlou

کاربر سایت
Jul 27, 2019
1,285
خریدن PC در نسل بعد یعنی
داشتن تمام بازیای مایکرو و سونی با کیفیت بالاتر از کنسول ها
کدوم آدم عاقلی پلتفرمی که میشه تمام بازیای مایکرو از هیلو تا فورزا و گیرز و بازیای این همه استودیو جدیدشو و تمام بازیای سونی یعنی لست و گاد و الی اخر رو ول میکنه و خودشو محدود میکنه به یه کنسول؟
شاید تو خارج کنسول صرفه اقتصادی داشته باشه ولی تو ایران پی سی یک میلیون برابر صرفه داره من بالا 10 میلیون این نسل پول بازی و پلاس دادم اگر درس حساب کنم شاید به 15 میل هم برسه!
و کلی بازی رو هم هیچوقت تجربه نکردم از جمله خیلی از انحصاری های سونی
ولی وقتی بشه به صورت رایگان تمام بازیای عالم روز عرضه بازی کرد فقط یه فیفا باز که کنسول برای فیفا میخره میتونه قید PC بزنه!
 

FUTURE

Endure & Survive
کاربر سایت
Aug 20, 2014
4,578
نام
Alireza
حس میکنم چند نفر خیلی خیلی از ته دل دوست دارن PC گیمر بشن، ولی نمیدونم منتظر چی هستن!
خب اگه کنسول گیمر نیستید، برید سراغ PC دیگه...اینکه وضعیت رو اسفناک نشون بدید و یه جوری رفتار کنید که کنسول‌ها دارن نابود میشن و همه قراره به PC هجوم بیارن، مسخرست.
این همه امکانات و آپشن رو ول کنم،،، بگم چون فلان بازی چند ماه زودتر میاد پس ps5 بگیرم و سالی دو سه تا بازی هم نتونم بخرم؟؟؟ ... کسی به عقلم شک نمیکنه؟؟؟؟؟؟
نه واقعا کسی به عقلت شک نمیکنه :D
چیزی که یه کنسول گیمر از بازی کردن میخواد با چیزی که PC گیمر میخواد از زمین تا آسمون فرق داره...من همین الان یه PC شونصدهزار دلاری داشته باشم و همه بازیای انحصاری هم Day 1 روش عرضه بشه، بازم نمیرم سراغش چون چند سال پیش یه مدتی سعی کردم و دیدم اصلا نمیتونم باهاش کنار بیام و وحشتناک وسواس فریم و تنظیمات گرافیکی و فلان چیز رو آپدیت کن و ماد نصب کن و غیره میاد سراغم و دیگه وقتی واسه بازی کردن با خیال راحت برام نمیمونه! یه گروه دیگه‌ای هستن که این چیزا رو دوست دارن و خب منطقیه‌ی برن سراغ PC.
توی شرایط فعلی هم چیزی که مهمه اینه که سازنده کنسول ازش حمایت بکنه و بازیایی که میخوام رو از طریق استدیوهاش توسعه بده و در اختیار من بزاره...حالا اینکه چند ماه یا چند سال دیگه یه عده‌ی دیگه‌ای قراره بازی رو روی یه پلتفرم دیگه تجربه کنن به من مربوط نمیشه و تا وقتی که دروغی در کار نباشه (مثلا اول بگن کاملا انحصاریه و ملت رو به خرید کنسول جذب کنن و بعدا بزنن زیر حرفشون و از این مسخره بازیا) من مشکلی با انتشار بازیا روی PC ندارم.
 

mohsenebrahimi

کاربر سایت
Apr 5, 2019
2,324
نام
محسن
والا ما هم دوست داریم این Alliance... پی سی، مایکرو، نینتندوئی که تو مجازی به وجود اومده بشکنه...
____________
به هر حال باید منتظر اتفاقات و شو های سال آینده موند ببینیم چی میشه... ولی اگه سونی هم راه مایکرو رو بره هیچ عاقبت خوشی براش نداره، حتی اگه بتونه 70 درصد کابراش رو حفظ کنه معجزه کرده...

اصلا مقایسه شرایط مایکرو و سونی دیوانگیه... اینکه مایکرو اومد تو این صنعت و هنوز فعاله، این بود که نزارن سونی کل این صنعت رو ببلعه و در اختیار خودش بگیره....

Why Microsoft Got Into The Console Business - IGN

سونی به هر دلیلی که اومد الان تجارت اصلی و منبع در آمدش، گیمینگ هست، ... واقعا هیچ جای ماجراجویی برای سونی وجود نداره...
اینکه بگیم مایکرو این کار رو کرد و به هیچ جاش فشار نیومد، حتی اگه نصف 360 کنسول فروخته باشه.. پس برای سونی هم همین سناریو صادقه، زیادی...
بعیده سونی این کار انجام بده سونی حتی خاطر نیست بازی های انحصاری جدیدش مثل ماکرو روز اول بیاره رو ps now که کار درستی هم می‌کنه
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر