آیا 2012 ما را می‌ترساند؟

Heart Broken

کاربر سایت
Feb 22, 2011
2,418
نام
Ali
آیا 2012 ما را می‌ترساند؟ (آپدیت شد)

به نام خدا


نگاهی پیش از عرضه بر عناوین سبک وحشت و بقا در سال 2012

کم کم زمزمه‌هایی از پایان یافتن نسل هفتم بازیهای رایانه‌ای به گوش می‌خورد. حقیقتاً این نسل خاطرات زیادی را با عناوین مختلف در سبک‌های متفاوت برای گیمرها بر جای گذاشت. در این نسل همه سبک‌ها دچار تحول شدند و استانداردهای جدیدی را تعریف کردند. تعداد بازی‌های با کیفیت در سبک‌های مختلف نیز در این نسل قابل قبول است. سبک Survival Horror را میتوان تنها سبکی دانست که در این نسل هم از لحاظ کیفیت و هم از لحاظ کمیت دچار افت شدیدی شد. تمایل بیشتر بازیسازان برای ساخت بازی‌هایی با تأکید بر بخش مولتی پلیر، و میل بیشتر گیمرها به بازیهای اکشن باعث شد سبک‌های سنتی وحشت و بقا (سبک شرقی)منسوخ شوند. در این نسل تعاریف جدیدی از گیم پلی و روایت بازی صورت گرفت (سبک غربی) که باعث شد تعداد بیشتری از گیمرها به این سبک روی بیاورند. سری بازی زیبای DEAD SPACE نقطه عطفی در بازی‌های سبک وحشت و بقا در نسل هفتم هست که با تعاریف خاص خودش از یک بازی ترسناک، باعث ایجاد تحول در این نوع سبک شد. البته به مرور زمان خط داستانی در بازیهای سبک وحشت و بقا کم رنگ و کمرنگ تر شد تا جایی که در چند سال اخیر بازی‌های این سبک دچار فقر شدیدی در داستان و روایت آن شدند، بازی‌هایی مثل LEFT 4 DEAD و DEAD ISLAND نشان دادند که بدون یک داستان درگیر کننده هم میتوان مخاطب را ترساند! این بازیها بیشتر تأکید بر بخش چند نفره بازی داشتند که البته در این مورد موفق ظاهر شدند. البته بازی زیبای ALAN WAKE نشان داد که هنوز هم داستان، یکی از ارکان اصلی سبک بازی‌های وحشت و بقا و تعلیق هست و با استفاده درست از این عنصر کماکان می‌توان یک بازی خاطره انگیز ساخت. به جرأت میتوان گفت با وجود بازی‌های بزرگی مثل SIREN: NEW TRANSLATION و سری بزرگ DEAD SPACE، هنوز عنوان درخور توجه و نابی از سبک وحشت در نسل هفتم ندیدیم. عنوانی که یادآور روزهای این سبک باشد، یادآور جو تاریک و مخوف سه نسخه اول سری رزیدنت اویل باشد و یا مارا درگیر داستانی با عظمت و عمق سری سایلنت هیل بکند. همچنان امیدواریم که با وجود تغییر در سیاست‌های شرکت‌های بازی سازی، عنوان‌هایی را ببینیم که توانایی رقابت با نسخه‌های اول رزیدنت اویل و سایلنت هیل را داشته باشند.

سال 2011 از لحاظ بازیهای سبک وحشت سال پرباری بود، اگرچه تنها عنوان DEAD SPACE 2 در این میان کیفیت قابل قبولی داشت. به نظر میرسد سال 2012 سرشار از بازی‌های با کیفیت سبک وحشت باشد. امسال دنباله‌هایی از فرانچایزهای معروف و زیبای سبک وحشت و بقا را خواهیم دید. همچنین عناوین جدیدی معرفی شده‌اند که هر کدام پتانسل بالایی برای تبدیل شدن به یک بازی کامل را دارند. به نظر میرسد این سبک در اواخر نسل جاری جان دوباره‌ای گرفته است. نظر شما چیست؟

در ادامه با هم نگاهی به بازیهای سبک وحشت و بقا (تعلیق دار) که عرضه آنها برای سال 2012 تأیید شده است میاندازیم:
(لیست ترتیب خاصی ندارد)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

AMY
43903051562934294208.jpg

شرکت سازنده: Lexis Numerique
پلت فرم: XBOX 360 - PS3 - PC

زامبی، زامبی و بازهم زامبی. چه چیزی باعث شده است این موجودات دوست داشتنی تا این حد به بازی‌ها و فیلم‌ها نفوذ کنند؟! تا جایی پیش رفتیم که دیگر زامبی یک سبک شده است. بازی‌های زامبی دار! استفاده نادرست از این هیولاهای خنگ و ترسناک باعث شده است که دیگر کسی از آن‌ها ترسی نداشته باشد. زامبی‌ها بهانه‌ای برای ساخت بازی‌های FUN و بی محتوایی شده‌اند که از قانون “بکش برو جلو” پیروی می‌کنند. آیا ترسناک شدن دوباره این موجودات امکان پذیر است؟
در بازی AMY داستان این موجودات فرق میکند. شما با یک زامبی واقعی رو به رو هستید. در اینجا زامبی‌ها مانند هندوانه‌ای نیستند که به راحتی آنها را متلاشی کنید. در AMY زامبی‌های وحشتناکی را میبینیم که شما را برای نجات جانتان به چالش می‌کشند.این وعده‌ای است که سازندگان بازی داده‌اند. البته قبلاً هم از این دست شعارها شنیده بودیم ولی باید ببینیم چقدر این گفته‌ها صحت دارند.
شخصیت اول بازی لانا(Lana) نام دارد. در ابتدا لانا را در قطاری میبنیم که در یک آن، قطار دچار سانحه شده و از مسیر منحرف می‌شود.لانا از این حادثه جان سالم به در میبرد و در ادامه تصمیم میگیرد به بیمارستانی که دوستش در آن کار میکند برود، ولی در طول مسیر با حمله‌ای از زامبی‌ها مواجه می‌شود. AMY دختربچه‌ی مرموزی است که قدرتهای عجیبی دارد. او هیچ گاه به زامبی تبدیل نمی‌شود، همچنین هر کس در کنار او قرار بگیرد به طرز معجزه آسایی از خطر زامبی شدن در امان خواهد ماند. لانا در ادامه بازی امی را ملاقات میکند. لانا نیز مبتلا به ویروس پخش شده در شهر شده است، ولی هرگاه در کنار امی قرار می‌گیرد، سلامتی به او بازمی‌گردد. هر موقع نشان وضعیت سلامتی لانا قرمز رنگ شود، او تبدیل به زامبی می‌شود! نکته جالب اینجا است که حتی با تبدیل شدن لانا به زامبی باز هم گیم پلی بازی به پایان نمی‌رسد! شما لانا را به مکان امنی می‌رسانید و او به واسطه وجود امی بهبود می‌ابد. از انواع سلاح‌های سرد میتوان در بازی استفاده کرد ولی به هر حال بهترین حالت برای مقابله با زامبی ها فرار است! در بعضی موارد لانا دست امی را می‌گیرد و با هم پا به فرار میگذارند! هر موقع لانا دستان امی را در دستانش بگیرد می‌توان ضربان قلب امی را که نوعی وسیله برای هشدار وجود زامبی‌ها در اطراف هست، از طریق شوک دسته حس کرد.
بازی با هزینه‌های کمی ساخته شده و تیم توسعه دهنده نیز کم تعداد هستند ولی با این وجود، بازهم کیفیت بازی قابل قبول به نظر میرسد. گرافیک نیز هر چند در حد عنوان‌های AAA این نسل نیست ولی برای یک بازی Arcad در سال 2012 قابل قبول است. بازی خلاقانه AMY در ژانویه امسال بر روی PSN و XBL در دسترس هست.



I Am Alive

39769764467840679721.jpg

شرکت سازنده: Ubisoft Shanghai
ناشر: Ubisoft
پلت فرم: XBOX 360 - PS3

این بازی در سال 2008 با پخش یک تریلر جنجالی به دنیای گیم معرفی شد. در ابتدا همه فکر می‌کردند این بازی یک عنوان AAA در سطح بازی‌های دیگر Ubisoft مانند Assassin's Creed است، ولی در ادامه، سازندگان، بازی را چیز دیگری معرفی کردند. این بازی چندین بار تا مرز کنسل شدن هم پیش رفت ولی امسال به عنوان یک بازی Arcad روی PSN و XBL در دسترس خواهد بود.
داستان بازی تم آخرالزمانی دارد. شخصیت اول بازی که بی نام هست، یک بازمانده از واقعه‌ای به نام The Event است. همه جا تبدیل به ویرانه شده است و هیچ آثاری از حیات دیده نمی‌شود. اکنون یک سال از این حادثه می‌گذرد و کاراکتر اصلی بازی در شهر Haventon به دنبال همسر و فرزند خود می‌گردد. او در طول مسیرش با حوادث گوناگونی دست و پنجه نرم می‌کند. آشوب در محیط و چهره آخرالزمانی شهر به خوبی حس ترس را به شما منتقل می‌کند. در ادامه خواهیم گفت که بازی پر از صحنه‌های احساسی و تصمیم گیری‌هایی است که روی شما تأثیر گذار خواهد بود.
گیم پلی بازی تشکیل شده است از پیدا کردن مسیر درست و رد کردن موانع موجود در راه و بالا رفتن از دیوارها و ویرانه‌ها و دفاع از خود در برابر دشمنان. کاراکتر بازی مثل نیتن دریک(Uncharted) از در و دیوار آویزان می‌شود ولی استقامت چندانی ندارد و پس از مدتی فعالیت از نفس می‌افتد و زود خسته می‌شود. این بازی یک Open World نیست ولی حالت کلی بازی خطی نیست و در هر مرحله آزادی عمل زیادی دارید. در طول مراحل اتفاقاتی می‌افتد که واکنش کاراکتر بازی نسبت به آن اتفاق وابسته به تصمصم گیری شماست. مثلاً شما می‌توانید جان یک انسان را نجات بدهید و می‌توانید این کار را نکنید، البته همیشه نجات دادن جان یک انسان به نفع شما نیست و شاید تله‌ای باشد برای اینکه شما را به دام بیاندازند!، دقیقاً مثل بعضی از صحنه‌هایی که در بازی زیبای RDR شاهد آن بودیم. بازی در حال سوم شخص است ولی در هنگام نشانه گیری و تیر اندازی به زاویه دوربین اول شخص می‌رود. مانند دیگر بازی‌های سبک وحشت و بقا، مهمات بسیار کمیاب است و در اکثر مواقع کاراکتر، اسلحه خالی حمل می‌کند، و فقط از اسلحه به عنوان وسیله‌ای برای تهدید دشمنان استفاده می‌کند! البته تیر و کمان و اسلحه‌های سرد نیز در بازی وجود دارند.
به گفته سازندگان مدت زمان اتمام بازی نیز طولانی است(10 مرحله) و از این لحاظ از بسیاری از عنوان‌های AAA نیز سرتر است. شاید I AM ALIVE میتوانست بهتر از این ظاهر شود ولی این موضوع بازهم چیزی از ارزش‌های این عنوان کم نمی‌کند. این بازی در سه ماهه اول امسال منتشر خواهد شد.


Afterfall: InSanity

81554815944953452497.jpg


شرکت سازنده: Nicolas Intoxicate
ناشر: Nicolas Game
پلت فرم: XBOX 360 - PS3

بازی Afterfall: InSanity در 25 نوامبر سال 2011 توسط شرکت Nicolas برای پلت فرم pc منتشر شد. نسخه‌های کنسولی این عنوان در تاریخ نامشخصی از امسال منتشر خواهند شد.
این بازی هیچ چیز نوآورانه‌ای برای نمایش ندارد و از المان‌های بازی‌های نوین سبک وحشت و بقا که در DEAD SPACE دیده بودیم استفاده می‌کند. داستان بازی تم آخرالزمانی دارد. در واقع داستان هیچ گونه محتوایی ندارد و از آن بدتر اینکه روایت داستان بسیار ضعیف است و باعث سردرگمی و گیجی مخاطب می‌شود. دوباره جنگهای آخرالزمانی و از بین رفتن انسان‌ها، سلاح‌ها فوق پیشرفته کشتار جمعی و نابودی انسانها و هرج و مرج... .شما در طول بازی در نقش آلبرت(Albert) خواهید بود. او یک روانشناس است که به خیانت و فعالیت‌های خطرناک متهم می‌شود. اما او برای تبرعه خود تلاشهای زیادی می‌کند. او سعی می‌کند دلایل این اتهام را کشف کند.
گرافیک نسخه pc بازی قابل قبول نیست، با اینکه این بازی از انجین UE3 استفاده می‌کند ولی از امکانات آن به خوبی بهره نمی‌برد. نورپردازی ضعیف و یکنواخت است. بافت‌ها بی کیفیت هستند. انیمیشن چهره‌ها بسیار خشک است.
در طراحی دشمنان بازی هم هیچگونه خلاقیتی وجود ندارد، و در اکثر موارد با دشمنان تکراری رو به رو می‌شویم که باعث خسته کننده بودن بازی شده است. هیولاهای بازی چهره‌های آشنایی برای شما دارند وقبلاً آنها را در بازیهای این سبکی دیده بودیم، آنها هیچ گونه ترسی را به شما القا نمی‌کنند!
گیم پلی بازی بسیار کلیشه‌ای است و دقیقاً همان چیزی است که در سری DEAD SPACE دیدیم. باگ‌های زیادی در کنترل کاراکتر وجود دارد. مبارزات با دشمنان در بعضی موارد بسیار آزار دهنده است. سلاح‌های سرد و گرم در بعضی برای دفاع در برابر حملات دشمنان وجود دارد. معماها فقط به چند قسمت هک کردن قفل‌های امنیتی ختم می‌شود. طراحی موسیقی مناسب با اتمسفر بازی است ولی باز هم بعد از مدتی بی خاصیت می‌شوند! صداگذاری نیز حرف زیادی برای گفتن ندارد.
Afterfall: InSanity در سبک Survival Horro طراحی شده است ولی هیچ گونه توانایی در ترساندن مخاطبش ندارد. در واقع این بازی یک عنوان سطح متوسط است که فقط برای سرگرم شدن چند ساعاته مناسب است. احتمال دارد که برخی از مشکلات ذکر شده در نسخه‌های کنسولی بهبود پیدا کند.اگر دوست دارید نسخه‌های کنسولی این عنوان را تجربه کنید باید تا زمان اعلام تاریخ رسمی عرضه این بازی صبر کنید.


Aliens: Colonial Marines

19784787466302402629.jpg


شرکت سازنده: GearBox
ناشر: Sega
پلت فرم: XBOX 360 - PS3 - PC

سری فیلم‌های به یادماندنی Aliens ایده‌ی جالبی برای طراحی یک بازی زیبا دارند. بازی‌های زیادی از این سری ساخته شده‌اند. البته، متأسفانه تا به حال عنوان قابل قبولی از این سری منتشر نشده است. اینبار شرکت بازی سازی GearBox که در کارنامه کاری خودش عنوان موفق سرزمین‌های مرزی(Borderlands) را دارد، روی این عنوان کار میکند.
بازی 11 ماه بعد از Aliens 3 اتفاق می افتد و شما در نقش سربازهایی قرار می گیرید كه فرستاده می شوند تا بفهمند كه چه بلایی سر كشتی USS Sulaco آمده است. شخصیت هایی مثل Ripley، Hicks و سربازهای دیگر در بازی هستند. شخصیت اول بازی Winters است كه یكی از Colonial Marineها بوده است. ارگ شما فیلم را دیده باشید با این شخصیت‌ها آشنایی دارید.
بازی با موتور Unreal Engine 3 ساخته شده، ولی Gearbox سیستم Light Rendering خود را ساخته تا نورپردازی درستی در بازی داشته باشند. نورپردازی در این بازی حرف اول را می‌زند. Gearbox تمامی تلاش خود را کرده است تا با نورپردازی با کیفیت و درست، محیط‌های مناسبی برای ترساندن مخاطب را خلق کند.
در بازی با انواع مختلف Alien ها مواجه می‌شویم که هر کدام روش خاص خودشان را برای تکه تکه کردن کاراکتر شما دارند! وجود Warriors ، Runners ، Facehuggers ، Xenomorph و Crusher(موجودات جدید) به عنوان دشمنان بازی، تأیید شده اند. انواع مختلفی از اسلحه‌ها، مسلسل‌ها، شاتگان‌ها، کلت‌ها و ... در بازی وجود دارند، همچنین اسلحه‌های رباتی که قبلاً آنها را در فیلم دیده بودیم در بازی قابلیت استفاده دارند.
بازی دارای بخش Co-op با قابلیت پشتیبانی از 4 نفر می‌باشد که سازندگان به این قسمت بهای زیادی داده‌اند.
در این بازی همه چیز برای ترس شما مهیا شده است. قطعاً طرفداران سری فیلم‌های Alien از این بازی راضی خواهند بود.Aliens: Colonial Marines تاریخ انتشار قطعی ندارد ولی به احتمال زیاد در بهار امسال عرضه خواهد شد.



The Darkness II


65440585405308458985.jpg


شرکت سازنده: Digital Extremes
ناشر: 2K Games
پلت فرم: XBOX 360 - PS3 - PC

The Darkness از جمله عناوینی بود که باعث تحول در ابتدای نسل حاضر شد. بازی زیبایی که با المان‌های خاص خودش تجربه جالبی را به گیمرها اهدا کرد. داستان بازی بسیار غنی است و از كمیك The Darkness نقل می‌شود و راجع به جکی استاکادو هست که بعد از اتفاقات خاصی که برایش پیش می‌اید قدرت عجیبی پیدا می‌کند. او دیگر میتواند قدرت تاریکی را در دست بگیرد. این بازی با داستان زیبای خود توانست جو تاریک و مخوفی خلق کند.
حالا پس از گذشت نزدیک به چهار سال از انتشار نسخه اول، نسخه دوم بازی توسط استودیوی Digital Extremes ساخته شد است. بازی شباهت زیادی به نسخه اول دارد و فقط در این نسخه ادامه اتفاقاتی که برای جکی پیش میاید روایت می‌شود. دشمنان اصلی جکی در نسخه دوم The Brotherhood هستندکه در سری کمیک‌های بازی وجود دارند. آن‌ها تاریکی را می‌پرستند وبی شک رقیب قدرتمندی برای جکی محسوب می‌شوند، و باعث می‌شوند قدرت جکی در بازی به چالش کشیده شود.
گرافیک در این بازی بهبود یافته است که طراحی هنری زیبا و حالت Cell-Shade مانند دارد. گیم پلی نیز پیشرفت‌هایی دارد، اینبار جکی می‌ِتواند از دو نوع اسلحه به صورت همزمان استفاده کند. بازوهای مار مانند مرگبار جکی نیز می‌توانند به صورت همزمان استفاده شوند. استفاده از این بازوها در نسخه دوم گیم‌پلی بازی را جذاب تر کرده است. با این بازوهای شیطانی شما می‌توانید با روش‌های مختلفی دشمنانتان را قیمه قیمه کنید! نابود کردن دشمن‌ها این بار در محیط بازی و دشمنان دیگر تأثیرات زیادی میگذارد (تعاملات با محیط گسترده تر شده و محیط تخریب پذیری بیشتری دارد).
بخش چند نفره در این نسخه بهتر از قبل طراحی شده است. قسمت جدیدی به نام Vendetta وجود دارد که یک Co-op چهارنفره است. این بخش نیز داستانی دارد که به صورت موازی با داستان اصلی وشخصیت جکی استاکدو بازی روایت می‌شود. چهار شخصیت در این بخش قابل بازی هستند: Jimmy Wilson، Shoshanna، Inugami و JP Dumond که هرکدام توانایی‌ها و سلاح‌های خاص خودشان را برای از بین بردن دشمنان دارند.
The Darkness II یک دنباله‌ی عالی برای نسخه اول محسوب می‌شود. جو تاریک و دهشت‌ناک این بازی باعث شده است که ما به عنوان یکی از عناوین با کیفیت سبک وحشت که در سال 2012عرضه می‌شوند به آن نگاه کنیم. این بازی در تاریخ هفتم فوریه امسال عرضه خواهد شد.


Silent Hill: HD Collection

88774436329209158728.png


شرکت سازنده:KONAMI
ناشر: KONAMI
پلت فرم: XBOX 360 – PS3

مطمئناً نسخه‌های دوم و سوم سری سایلنت هیل از خاطره انگیزترین بازی‌های سبک وحشت و بقا هستند که آنها را روی کنسول PS2 و PC تجربه کردیم. این دو بازی در زمان عرضه خودشان موفقیت‌های بسیاری کسب کردند. جو سنگین و تاریک، روایت یک داستان عمیق و پیچیده و شخصیت پردازی بی نظیر، این دو بازی زیبا را برای همیشه در دنیای بازیهای رایانه‌ای ماندگار کرده است. حالا کونامی تصمیم گرفته است در قالب یک مجموعه به اسم Silent Hill: HD Collection نسخه‌های HD شده شماره‌های دوم و سوم سری را روی کنسول‌های HD نسل حاضر عرضه کند تا این پلت فرم‌ها نیز از داشتن این دو بازی زیبا بی نصیب نمانند! تغییری در محتوای بازی‌ها دیده نمی‌شود ولی به گفته مسئولین کونامی صداگذاری شخصیتها بازسازی شده است و کیفیت مطلوبی دارند. بافت‌ها نیز باکیفیت تر شده‌اند و هر دو بازی در حالت 720P اجرا می‌شوند. در ابتدا قرار بود این مجموعه، سال 2011 عرضه شود ولی به دلایلی تأخیر خورد. طبق تاریخ جدید این بازی در ششم مارس امسال منتشر می‌شود. تهیه این مجموعه می‌تواند بهانه‌ای برای یادآوری خاطرات زیبای زمان‌های اوج این سبک باشد. این مجموعه را به هیچ عنوان از دست ندهید.



Silent Hill: Book of Memories


26684485557913834952.jpg


شرکت سازنده: Way Forward
ناشر: KONAMI
پلت فرم: PSVita

به نظر میرسد نام تپه سکوت باید به تپه شلوغ تغییر پیدا کند! حقیقتاً بعضی وقت‌ها ایجاد تنوع در یک بازی به نفع آن نیست. Book of Memories نام نسخه جدیدی از سری بازی‌های سایلنت هیل است که به صورت انحصاری برای کنسول دستی PS VITA، توسط کونامی منتشر خواهد شد. سازنده بازی یک استودیوی نه چندان شناخته شده به نام Way Forward می‌باشد.
تغییرات زیادی در گیم پلی واتمسفر بازی داده شده است، به طوری که به غیر از استفاده از نام سری هیچ گونه شباهتی بین این نسخه و نسخه‌های قبلی وجود ندارد. تب ساخت بازی‌های چند نفره دامن گیر دنیای سایلنت هیل نیز شده است. این بازی یک عنوان multi-player از سری محسوب می‌شود که به هیچ نحوی نمی‌توان این قضیه را هضم کرد! چون دنیای سایلنت هیل با “گروهی از قربانیان” بیگانه است. گشت زنی دو نفره در “دنیای دیگر” سایلنت هیل اصلاً زیبا نخواهد بود.با توجه به نمایش‌های بازی و اطلاعات موجود گیم پلی بازی تغییرات زیادی کرده است. زاویه دوربین به صورت ایزومتریک هست که این قضیه هم خوانی زیادی با اتمسفر سایلنت هیل ندارد. کماکان جو تاریک و دهشت ناک سری حفظ شده است. در طراحی دشمنان بازی نیز از نسخه‌های دیگر سری الگو برداری شده. گرافیک بازی معمولی است و چندان قابل قبول نیست. وجود HUD در صفحه و نمایش خط سلامت کاراکترهای مختلف به صورت نامعقول باعث شده این بازی به طرز مضحکی شبیه به بازی‌های سبک فایتینگ شود! این بار نیز خبری از حضور استاد یامائوکا در بازی نیست. در مورد صداگذاری و موسیقی بازی اطلاعاتی منتشر نشده است. البته امید زیادی به این بخش نیست!
داستان بازی مربوط به کتاب مرموزی است که خاطرات هر یک از شخصیت‌های بازی را در خود دارد، و در طول بازی این داستان‌ها برای مخاطب نقل می‌شود. دیگر خبری از داستان فلسفی و روانشناسانه این سری نیست. داستان هم بهانه‌ای برای داشتن حداقل محتوایی برای اتمام بازی است. همه چیز در یک کلمه خلاصه میشود: همکاری بین بازیکنان!
قطعاً این نسخه انتظارات هواداران سری را برآورده نخواهد کرد.حتی مؤلفه‌ی جالبی هم برای جذب مخاطبان جدید ندارد. بهتر است این بازی فقط به نام Book of Memories خوانده شود چون هیچ ارتباطی به سایلنت هیل ندارد. بازی در سه ماهه اول 2012 عرضه می‌شود، ولی این عنوان، امید ما برای احیای سبک وحشت و بقا در سال جاری نیست!



Silent Hill: Downpour


37975942769270723239.jpg


شرکت سازنده: Vatra Games
ناشر: KONAMI
پلت فرم: XBOX 360 – PS3

امیدهای زیادی به آخرین نسخه از مجموعه بازی‌های سایلنت هیل وجود دارد. به نظر می‌رسد این عنوان توانسته است تا حدودی به سبک سنتی خودش وفادار بماند.داستان بازی هیچ ارتباطی با قسمت‌های قبل ندارد. داستان در مورد شخصیتی به نام مورفی است که به اتهام قتل به زندان افتاده است. در طی یک اتفاق اتوبوس حامل زندانیان در راه واژگون می‌شود و در اینجا مورفی فرصت را برای فرار مناسب می‌بیند. مورفی سرگردان به دنبال راهی برای دور شدن از محل حادثه می‌گردد. بالاخره مورفی به ورودی یک شهر عجیب می‌رسد، ولی این تازه اول راه برای اوست. حالا مورفی حقیقت وجودی خودش را درمیابد... .
در این نسخه علاوه بر قسمتهای اصلی شهر، قسمت‌های جدیدی از شهر سایلنت هیل را خواهیم (قسمت جنوبی شهر). تغییر زیادی در گیم پلی بازی دیده نمی‌شود.گیم پلی و سیستم مبارزات بازی شباهت زیادی به نسخه Homecoming دارد. البته به گفته دیوید شاتسکی (تهیه کننده این عنوان)، این نسخه تأکید چندانی بر روی مبارزات ندارد. ایشان دلیل شکست نسخه Homecoming را هم اکشن شدن بازی می‌دانند. مورفی یک انسان معمولی است و به همین علت واکنش‌های طبیعی نسبت به محیط پیرامون خود نشان میدهد؛ می‌ترسد، برای حفظ جان خود از هر وسیله‌ای استفاده می‌کند و در مواقع احساس خطر شدید به سرعت فرار میکند! در بازی آزادی عمل بیشتری وجود دارد و به هیمن دلیل این نسخه به نوعی یک Open World محسوب می‌شود.
جو آب و هوایی ارتباط نزدیکی با داستان بازی دارد. وقتی باران می‌بارد دنیای مورفی تاریکتر می‌شود و خطرات بیشتری جان او را تهدید می‌کند. هوای مه آلود کماکان در این نسخه نیز وجود دارد.
شاتسکی نسخه دوم این سری را محبوب ترین نسخه میداند و به همین دلیل میگوید: بازی از لحاظ روایت شباهت زیادی به نسخه دوم دارد. به نظر میرسد ایشان شناخت خوبی از منطق سایلنت هیلی دارند. حرف‌های ایشان راجع به المان‌های سری امیدوار کننده است. ایشان آب پاکی را روی دست طرفداران کله هرمی ریختند! شاتسکی در ادامه میگوید که: "طراحی دشمنان همگی فلسفه و منطقی دارند و وجود آنها مربوط به گذشته شخصیت اصلی بازی است. پس غیر قابل قبول است که همان کله هرمی و پرستارهای معروف را دوباره در این نسخه ببینیم. این یک اشتباه در نسخه Homecoming بود."
این بار برای طراحی موسیقی آقای دنیل لیچ با تیم سازنده همکاری می‌کند. امیدواریم ایشان هم شناخت کافی‌ای از دنیای سایلنت هیل داشته باشند.
این بازی نیز در تاریخ 6 مارس 2012 عرضه می‌شود. به نظر میرسد این عنوان پتانسیل بالایی برای عالی بودن داشته باشد. وجود یک دنباله خوب برای سری سایلنت هیل باعث می‌شود سبک بازی‌های وحشت و بقا جان دوباره‌ای بگیرد. باید منتظر بمانیم و ببینیم آیا این باران سنگین، خاطرات شکسته بازگشت به خانه را پاک میکند یا نه!


Resident Evil: Operation Raccoon City

52209054217350580345.jpg


شرکت سازنده: Slant Six
ناشر: CAPCOM
پلت فرم: XBOX 360 – PS3

اشتباه است که این عنوان را یک بازی سبک وحشت و بقا بدانیم، چون از هیچ کدام از المان‌های این سبک استفاده درستی نکرده است.ORC عنوانی صرفاً پول ساز برای سازندگان است. یک Spin Off از سری رزیدنت که راهی متفاوت از سری در پیش گرفته است و استفاده ابزاری‌ای از شخصیت‌ها و داستان نسخه‌های دوم و سوم کرده است. Slant Six به خوبی بازی را همانند یک نسخه از سری بازی‌های SOCOM طراحی کرده است! پس بهتر بود اسم بازی را SOCOM: Operation Raccoon City می‌گذاشتند! بازی بیشتر تأکید بر مبارزات خونین دارد و در عین حال، بویی از ترس نبرده است. بازی بیشتر بر پایه بخش multi-player طراحی شده است.
داستان بازی مربوط به حوادث نسخه دوم است، زمانی که ویروس T در شهرپخش شده است. در واقع این نسخه ناگفته‌های نسخه دوم و سوم را به ما نشان می‌دهد. با شروع این بازی، کنترل برخی از نیروهای S.T.A.R.S را به عهده می گیرید که به نوعی تازه کاران RPD به حساب می آیند. همچنین یک نیروی چهارنفره از Umbrella نیز در این بازی حضور دارند که با نام USS شناخته می شوند و وظیفه آن ها از بین بردن مدارکی است که ممکن است شرکت Umbrella را در این فاجعه متهم کند. هر کدام از شخصیت‌های انتخابی سلاح مخصوص و ویژگی خاص خودشان را دارند.
گیم پلی بازی بسیار پویا طراحی شده است و یکی از نقاط قوت بازی محسوب می‌شود. سیستم کاورگیری به صورت اتوماتیک و بدون زدن دکمه صورت میگیرد. زاویه دوربین دقیقاً مانند نسخه پنجم است البته قابلیت حرکت در هنگام نشانه گیری نیز وجود دارد.
این بازی صد در صد ناامید کننده است و در آن شکی نیست ولی وجود شخصیت‌ها، دشمنان معروف و داستان زیبای نسخه‌های دوم و سوم، میان پرده‌های خاطره انگیز با کارگردانی عالی، استفاده از Herb‌ها (گیاهان سبز رنگ) و از همه مهمتر نام پرآوازه سری دلایل خوبی برای طرفداران سری هست تا حتی برای یک بار هم که شده ORC را تجربه کنند. این بازی در تاریخ 20 مارس(اول فروردین) امسال عرضه می‌شود. ای کاش کپکام عیدی بهتری به ما می‌داد!



Resident Evil: Revelations


06405320432248884241.jpg


شرکت سازنده: CAPCOM
ناشر:CAPCOM
پلت فرم: 3DS

شاید این نسخه‌ی جدید از سری بازیهای رزیدنت اویل امید طرفداران را برای بازگشت این نسخه به ریشه‌های سری بی پاسخ نگذارد ولی نمی‌توان این قضیه را منکر شد که روح غالب رزیدنت اویل دیگر در هیچ کدام از نسخه‌های جدید وجود ندارد. به نظر میرسد ترس در Revelations با معناتر شده است. این نسخه داستان دو شخصیت کلیدی سری رزیدنت اویل یعنی جیل ولنتاین و کرس ردفیلد را در دوره زمانی بین نسخه‌های چهارم و پنجم روایت می‌کند. جسیکا، شخصیت جدیدی در سری هست که در این نسخه معرفی می‌شود. کرس به همراه جسیکا برای تحقیق پیرامون موارد مشکوکی که در ارتباط با ساخت یک سلاح بیولوژیکی گزارش شده است، اعزام می‌شوند. البته بعد از مدتی ارتباط آنها با مرکز فرمانده‌ای قطع می‌شود، جیل در اینجا وارد بازی شده و به همراه دستیارش، پارکر برای بررسی ماجرا وارد عملیات می‌شوند.
بازی جوی شبیه به نسخه Lost In Nightmares دارد، یعنی ترکیبی از گیم پلی نسخه‌های جدید با المان‌های کلاسیک. در این نسخه گیم پلی روانتر و پویاتر شده است و در حالت نشانه گیری می‌توان از دوربین با زوایه اول شخص استفاده کرد. اینبار بر خلاف نسخه پنجم می‌توان در حالت نشانه گیری حرکت کرد. وجود معمای چالش برانگیز باعث شده ارزش این نسخه بیشتر شود. فعلاً اطلاعات زیادی از دشمنان بازی وجود ندارد ولی هانترهای معروف سری و نوع جدیدی از B.O.Wها در این نسخه حضور دارند.
این بازی به احتمال زیاد یک تجربه جالب بعد از نسخه‌های چهارم و پنجم می‌باشد. بدون شک ارزش کنسول دستی نینتندو با این بازی انحصاری زیبا، بیشتر خواهد شد. Revelations در تاریخ هفتم فوریه امسال عرضه خواهد شد.


( Resident Evil Chronicles HD Selection ( Updated


31399532845902208603.jpg
شرکت سازنده: CAPCOM
ناشر: CAPCOM
پلت فرم: PS3

The Umbrella Chronicles و The Darkside Chronicles دو نسخه از سری بازی‌های زیبای رزیدنت اویل هستند که به ترتیب در سال‌های 2007 و 2009 میلادی برای کنسول محبوب شرکت نینتندو، Wii عرضه شدند. هر دو بازی‌ به سبک اول شخص Rail-Shooter طراحی شده‌اند و دقیقاً سبکی شبیه به سری بازی House Of The Dead دارند که در آن تأکید زیاد بر اکشن بودن هست، و هدف تیر اندازی به سمت دشمنان و پیشبرد مراحل از این طریق و جمع کردن آیتم‌های مختلف است. همکار (partner ) کاراکتر اصلی به شما اجازه می‌دهد بازی رو به صورت دو نفره نیز پیش ببرید. بازی‌ها خط داستانی قوی‌ای دارند و هر کدام شامل چندین سناریو هستند که اتفاقات مجموعه بازی‌های رزیدنت اویل در هر نسخه را روایت می‌کنند.
The Umbrella Chronicles شامل سه سناریو با نام‌های: Train Derailment(مرتبط با نسخه Resident Evil Zero) و The Mansion Incident(مرتبط با نسخه Resident Evil 1) و Raccoon's Destruction(مرتبط با نسخه Resident Evil 3) می‌باشد. تمامی شخصیت‌های قسمت‌های نام برده شده در بازی حضور دارند.
The Darkside Chronicles نیز دو سناریو به نام Memories of a Lost City(مربوط به Resident Evil 2) و Game of Oblivion (مربوط به نسخه Resident Evil - Code Veronica) دارد، همچنین یک بخش داستانی جدید به نام Krauser's Hidden Story در بازی وجود دارد. داستان این بخش مربوط به ماجراهای Jack Krauser‌ می‌باشد که قبلاً این بخش داستانی را در سری ندیده بودیم.
خط داستانی بازی بسیار زیباست، در واقع این بازی مبتنی بر داستان است که بخش گیم پلی بهانه‌ای برای روایت آن شده است.
در جشن 15 سالگی سری رزیدنت اویل خبرهایی مبنی بر عرضه این دو قسمت بر روی کنسول PS3 شنیده می‌شد. عرضه این Collection از سوی مسئولین کپکام تأیید شده و با قابلیت استفاده از حسگر حرکتی Move و حالت 3D به صورت HD برای کنسول سونی منتشر خواهد شد. تاریخ دقیق انتشار این بسته هنوز مشخص نیست ولی به احتمال خیلی زیاد، PS3 داران می‌توانند امسال این بازی را تجربه کنند.



Alan Wake




18613659018180362668.jpg


شرکت سازنده: REMDY
ناشر: REMDY
پلت فرم: PC

بی شک یکی از به یاد ماندنی ترین بازی‌های نسل هفتم، عنوان بزرگ Alan Wake است. اگر چه این بازی زیاد مورد نقد مثبت منقدان قرار نگرفت و فروش مناسبی نداشت ولی خاطرات زیبای آن تا مدت‌ها در ذهن گیمرها باقی خواهد ماند. حقیقتاً سم لیک با داستان پردازی زیبای خود سنگ تمام گذاشت و باعث شد داستان روانشناسانه و تعلیق دار این بازی در دنیای بازیهای کامپیوتری ماندگار شود، ولی اینبار آلن ویک، نویسنده محبوب گیمرها، کابوس‌های خود را به PC آورده است! در ابتدا نیز قرار بود که پلت فرم PC لید پلت فرم بازی زیبای Alan Wake باشد، پس باید بگوییم حق به حق دار رسید!
حرف تازه‌ای برای این بازی وجود ندارد و فقط امیدواریم برخی از مشکلات موجود در گیم پلی و گرافیک بازی در نسخه PC بهبود پیدا کند. این بازی همراه با دو DLC منتشر می‌شود. در نهایت اگر تجربه همراهی با آلن ویک را نداشتید این بازی را به هیچ عنوان از دست ندهید.


Alan Wake: American Nightmare

19574511177525277834.jpg


شرکت سازنده: REMDY
ناشر: Microsoft Game Studios
پلت فرم: ‍‍XBOX 306

به نظر می‌رسد کابوس‌های وحشت ناک آلن به همین راحتی‌ها به پایان نمیرسد. ولی از حق نگذریم این کابوس‌ها، برای گیمرها بسیار شیرین و لذت بخش است. کابوس آمریکایی ادامه‌ای بر نسخه اول آلن ویک است، داستان این نسخه ما را از جنگل های Pacific Northwest به بیابان های آریزونا می برد. این تغییر محیط و ایجاد تنوع تأثیر زیادی در موفقیت بازی دارد. بخش تك نفره بازی در یكی از قسمت های برنامه های ترسناك Night Springs اتفاق می افتد كه در نسخه قبل آن ها را دیده بودیم و الن آن را نوشته است.
بازی در این نسخه تأکید بیشتری بر مبارزات دارد و در مدت زمان بیشتری از بازی آلن در حال مبارزه با دشمنان است. گیم پلی بازی چیزی شبیه به نسخه اول است که طبق وعده سازندگان بسیار بهبود پیدا کرده است. دوباره آلن با چراغ قوه‌اش به مقابله با کابوس‌هایش می‌رود. اسلحه‌های جدید و نیمه اتوماتیکی مانند دستگاه میخ کوب و یوزی باعث شده است مبارزات بازی بهتر و پویا تر شود. یکی از مشکلات اصلی نسخه اول عدم تنوع در طراحی دشمنان بود. اینبار سازندگان وعده داده‌اند که آلن با انواع مختلفی از دشمنان روبه رو می‌شود. با استناد به نمایش‌های بازی می‌توان گفت کماکان Alan Wake گرافیک بسیار عالی و قابل قبولی دارد. هنوز هم نور عنصر مهمی در بازی است. نور پردازی محیط بسیار حرفه‌ای طراحی شده است و مناسب با جو بازی است. بخش جدیدی به نام Fight Till Dawn (به معنای تا صبح جنگیدن) به این نسخه اضافه شده است. در این قسمت اسلحه‌های فراوانی در اختیار دارید و به وسیله‌ی آن‌ها باید جمعیت زیادی از دشمنانتان را نابود کنید.
تغییرات زیادی را در این نسخه شاهد هستیم، که همگی در جهت تکمیل نسخه‌ی قبلی می‌باشد. شاید عرضه این بازی به صورت دیجیتالی برای بسیاری از گیمرها ناخوشایند به نظر برسد ولی سازندگان، این وعده را دادند که این بازی در حد یک عنوان Arcad نیست و بسیار وسیع و گسترده‌تر است.این عنوان در سه ماه اول امسال روی شبکه XBL عرضه خواهد شد. مطمئناً کابوس آمریکایی ارزش خریدن را دارد. این عنوان با کیفیت را از دست ندهید.


METRO: Last Light

63350472098645961812.jpg


شرکت سازنده: 4A Games
ناشر: THQ
پلت فرم: XBOX 360 - PS3 - PC

یکی از بهترین بازی‌های سال 2010 بازی زیبای Metro: 2033 بود که توانست با جو خاص و عجیب خود طرفداران زیادی را به دست بیاورد. اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم این بازی یک عنوان صاحب سبک است که با اتمسفر خاص خودش سهم بزرگی در ترقی سبک وحشت در نسل هفتم داشت. در واقع Metro: 2033 چیز جدیدی برای نمایش نداشت و فقط از المان‌های سبک وحشت به خوبی در کنار هم استفاده کرده بود. همه چیز در نسخه اول عالی به نظر می‌رسد. داستان بازی که برگرفته از یک رمان روسی به نوشته دمیتری گلوخوسکی که ماجراهای شهر مسکو در آخر الزمان را شرح می‌دهد. زمانی که آشوب همه جا را فراگرفته و سطح زمین جای مناسبی برای زندگی بشر نیست، هیولاهای مخوفی پدیدار شده‌اند که به هیچ موجود زنده‌ای رحم نمی‌کنند. به همین علت مردم مسکو برای ادامه حیات خودشان به کنال‌های متروی شهر پناه بردند. روایت داستان در نسخه اول بسیار عالی بود و از نقاط قوت آن محسوب می‌شود. گیم پلی بسیار پویا و قابل قبول، صداگذاری عالی، هوش مصنوعی بالا، نورپردازی بسیار خوب، طراحی بی‌نظیر محیط بی روح و مخوفِ مسکو و کانال‌های متروها و گرافیک خیره کننده همه و همه دست به دست هم دادند تا این بازی یک عنوان به یاد ماندنی شود.
حالا سازندگان اکراینی تصمیم گرفتند که ادامه این فرانچایز محبوب را بسازند. با توجه به اطلاعات و نمایش‌هایی که از این عنوان دیدیم، این بازی پتانسیل بالای برای تبدیل شدن به بهترین بازی‌های سال 2012 را دارد.
هنوز هم مردم امیدهایی به زندگی در سطح زمین دارند، هوا کماکان آلوده است و بدون استفاده از ماسک نمی‌توان به سطح زمین رفت. زمین گرم‌تر شده و خبرهایی از پدیدار شدن نور خورشید شنیده می‌شود، هنوز هم مردم امید دارند که نور خورشید را ببینند...
بازی تم سینمایی تری پیدا کرده و تعداد کات سین‌ها افزایش یافته است. مکانیسم مبارزات در این نسخه بهبود پیدا کرده و مشکلات متعددی که در نشانه گیری و تیراندازی در نسخه اول وجود داشت برطرف شده است. اسلحه‌های متنوعی در این نسخه وجود دارند و هنوز هم مهمات، به عنوان کالای با ارزش در داد و ستدها کاربرد دارد. محیط‌ها وسیع تر شده‌اند و ایستگاههای جدیدی را در این نسخه پویش می‌کنیم. طراحی محیط‌ها نیز مخوف تر و طبیعی تر هستند. این بار بخش چند نفره نیز به بازی اضافه شده است تا فروش خوب بازی تضمین شود.
Last Light عنوان بزرگی است که میتوان نام شاهکار روی آن گذاشت. این بازی یکی از با کیفیت ترین بازی‌های وحشت و بقا است که امسال منتظر آن هستیم. اینبار PS3 نیز جزو پلت فرم‌های بازی است. هنوز بازی تاریخ انتشار مشخصی ندارد.

آپدیت خبری: متأسفانه مسئولین THQ اعلام کردند بازی تا سال 2013 تأخیر خورد.


The Last of Us

03772199944681393579.jpg


شرکت سازنده: Naughty Dog
ناشر: SCEA
پلت فرم: PS3

بی شک Naughty Dog یکی از بزرگترین شرکت‌های بازی سازی در نسل هفتم بازی‌های رایانه‌ای است. شرکتی که با عرضه سری Uncharted نشان داد توانایی‌های بالایی برای خلق شاهکار دارد. Naughty Dog در بین شرکت‌های First Party سونی نیز قوی تر از بقیه ظاهر شده است. کمتر کسی می‌توانست حدس بزند بازی انحصاری بزرگ PS3 که قرار بود در مراسم VGA 2011معرفی شود ساخته Naughty Dog است، در حالی که این شرکت به تازگی آخرین بازی خود یعنی Uncharted 3 را منتشر کرده بود.
کارنامه کاری Naughty Dog باعث شده است در همین ابتدای معرفی عنوان The Last of Us ، انتظارات از این بازی به شدت بالا برود. اینبار بازی سبک جدایی از ساخت‌های قبلی شرکت سازنده دارد.هنوز اطلاعات زیادی از بازی در دسترس نیست ولی با توجه به نمایش، این بازی دارای تم وحشت و بقا می‌باشد و جوی تاریک و مخوف را نشان می‌دهد که درست نقطه مقابلی با سری Uncharted می‌باشد. داستان بازی درون مایه‌ای شبیه به فیلم I AM LEGEND با بازی ویل اسمیت دارد. داستان اتفاقات بعد از یک رویداد ناگوار را نشان می‌دهد، ویروس خطرناکی که از نوعی قارچ سمی به وجود آمده، و معلوم نیست چه بخشی از زمین را فراگرفته است، انسانها را به موجودات خطرناک و وحشی‌ای تبدیل می‌کند. بگذارید نام کله قارچی را روی این موجودات بگذاریم! سازندگان نیز از استفاده از نام زامبی پرهیز می‌کنند. هنوز ماهیت دشمنان بازی معلوم نیست و نمی‌دانیم با چه جور دشمنانی روبه‌رو خواهیم بود. احتمال زیاد یک سری از دشمنان موجوداتی هستند که بر اثر ابتلا به ویروس دیگر هیچ شباهتی به یک انسان ندارند(کله قارچی‌ها)، و دشمنان دیگر انسان‌هایی هستند که برای حفظ جان و بدست آوردن غذا وآذوقه و مهمات باید با آنها جنگید. به گفته سازندگان این بازی صرفاً یک عنوان اکشن سبک وحشت برای کشتار زامبی‌ها نیست. محتوای بازی عمیق تر از این قضایا است، چیزی که تا به حال نمونه‌ی آن را در بازی‌های رایانه‌ای مشاهده نکرده‌ایم. بازی بیشتر به روابط بین شخصیتهای اصلی می‌پردازد، و نشان میدهد که آن‌ها در مسیر سعی و تلاششان برای بقا و زندگی، چه اتفاقاتی را پشت سر می‌گذارند. طبق اطلاعات منتشر شده بازی دو شخصیت اصلی به نام های الی (Ellie) و جوئل(Joel) دارد که می‌خواهند از حادثه ناگوار پیش آمده جان سالم به در ببرند. رابطه بین این دو هنوز مشخص نیست. الی دختری جوان با حدود سنی 14-15 سال است که بسیار با شهامت و شجاع نشان داده می‌شود، و در ظاهر شکنندگی جنسیتی خودش را ندارد. جوئل نیز مردی با حدود سنی 40 سال است که در کنار الی ماجراجویی می‌کند. سازندگان جوئل را "یک نجات یافته نترس و شجاع" معرفی می‌کنند. به نظر محیط‌های بازی نیز بسیار گسترده می‌باشد. ما در تریلر محیط شهری را میبینیم که آثاری از حیات بشر در آن وجود ندارد و به واسطه طبیعت فراگرفته شده است.
با یک قطعه تریلر چند دقیقه‌ای پخش شده می‌توان ساعت‌ها راجع به این بازی صحبت کرد. اما تحلیل را می‌گذاریم برای وقتی که حداقل یک تریلر از گیم پلی بازی منتشر شود. انتظارات زیادی از این عنوان وجود دارد. نظر شما چیست؟ آیا این بازی میتواند سبک به خواب رفته Survival Horror را روح تازه‌ای ببخشد؟


Resident Evil 6
41487854376520109578.jpg

شرکت سازنده: CAPCOM
ناشر: CAPCOM
پلت فرم: XBOX 360 – PS3

بالاخره پس از مدت‌ها انتظاررزیدنت اویل 6 معرفی شد. کپکام در اقدامی غیر منتظره در پانزدهمین سالگرد سری رزیدنت اویل، تیزری از نسخه جدید این سری را نشان داد. نمایش بازی بسیار قابل قبول بود و بسیاری از طرفداران را راضی کرد. به نظر می‌رسد بازی تغییرات زیادی نسبت به نسخه قبل کرده و وفاداری بیشتری به المان‌های سری دارد.

Eichiro Sasaki کارگردان RE6 است و Yoshaki Hirabayashi نیز به عنوان تهیه کننده در این بازی حضور دارد. همچنین هیرویوکی کوبایاشی Hiroyuki Kobayashi نیز در نقش تهیه کننده این بازی قرار دارد. مدت 2 سال است که روی بازی کار می‌شده و کپکام به این عنوان امید زیادی دارد. به نظر میرسد کپکام سرمایه گذاری بزرگی روی بازی انجام داده و استراتژی های جالبی را برای جذب مخاطبان مختلف به این عنوان به کار برده است. بیش از 600 نفر Resident Evil 6 را می سازند که این بازی را به بزرگترین بازی تاریخ Capcom تبدیل می کند. 150 نفر از استودیو اصلی ژاپن و 150 نفر هم از تیم Dragon’s Dogma روی این بازی کار می کنند. بازی داستان را 10 سال بعد از وقایع نسخه دوم و حوادث راکون سیتی روایت میکند که بازی در آمریکا و چین رخ می دهند. ابلته بازی قبل از داستان نسخه پنجم روایت می‌شود. این اولین باریست که در سری دو شخصیت لیان کندی (Leon S. Kennedy) و کریس ردفیلد (Chris Redfield) در کنار هم دیده میشوند. داستان بازی از اینجا شروع می شود که رئیس جمهور آمریکا تصمیم می گیرد به Raccoon City بازگردد و حقایق مربوط به اتفاقات شهر را بازگو کند.

لیان اکنون به عنوان یک دوست و محافظ شخصی رئیس جمهور با او همراه می شود. با رسیدن آن ها به شهر، یک حمله بیو تروریسم شکل می گیرد که در خلال ماجرا رئپس جمهور آلوده شده و تبدیل به زامبی می‌شود. صحنه کشته شدن رئپس جمهور در تریلر بسیار بحث برانگیز است. از طرف دیگر، کریس در چین با یک حمله عجیب روبرو می شود که با معرفی چند شخصیت جدید در این سری از بازی ها همراه است. اینبار محیط بازی گسترده شده و حمله بیو تروریسم کل دنیا را تهدید میکند. به نظر میرسد در بازی با ویروس جدیدی سروکار داریم، زامبی‌ها بسیار سریعتر و باهوش تر از زامبی‌های سنتی آلوده شده به ویروس T هستند ولی از طرف دیگر مانند گاندوها و ماجینی‌ها تحت کنترل نیروی خارجی نیستند.

نام شخصیت‌هایی که تابه حال تأیید شده‌اند در زیر آمده است:
Chris Redfield ، Leon Kennedy ، Ada Wong ، Sherry Birkin، Helena Harper ، President Graham(؟) و Alex Wesker(؟).
Helena Harper به عنوان یک پارتنر در کنار لین حضور خواهد داشت که اطلاعاتی زیادی از این شخصیت در دسترس نیست. شخصیت دختر جدیدی در تریلر دیده می‌شود که به احتمال زیاد یکی از دو شخصیت اشلی گراهام و یا شری بیرکین می‌باشد.در کنار این دختر شخصیت ناشناخته‌ی دیگری وجود دارد که طبق گفته مسئولین کپکام ما قبلاً او را در سری دیدیم. هویت این دو شخصیت از بحث برانگیز ترین نکات مربوط به تریلر است که تا وقتی اطلاعات بیشتری از بازی منتشر نشود نمی‌توان قاطعانه در مورد آنان حرف زد.

همانند نسخه پنجم، بازیکنان در این عنوان با حالت Co-op در بخش تک نفره نیز روبرو خواهند بود. سازندگان بازی می گویند که این عنوان یک تحول بزرگ را در این سری از بازی ها به وجود می آورد. مشکلات گیم پلی نسخه‌های قبل برطرف شده و بازیکنان با یک گیم پلی پویا و غنی روبه‌رو خواهند بود. سیستم کاور گیری و نشانه گیری جدید بازی به خوبی کار شده است.
Kobayashi میگوید: بخش تک نفره و Co-op دارای المان های ترسناکی هستند که واقعاً این بازی را هیجان انگیز می کنند. ما این موضوع را یک ترکیب دراماتیک ترسناک برای طرفداران سری بازی های Resident Evil می نامیم، و آن را سبک “Dramatic Horror” تعریف می‌کنیم.

سری RE دو نوع طرفدار دارد: طرفداران سنتی که به نسخه‌های قبل از شماره چهارم علاقه دارند و سری RE را به عنوان یک تجربه وحشت واقعی، می‌دانند. دسته دیگر افرادی هستند که سبک اکشن بازی را که از نسخه چهارم وارد سری بازی شد می‌پسندند. به نظر بازی طوری طراحی شده که هر دو قشر مخاطب را راضی میکند. با توجه با تریلر قسمتی از بازی که لیان شخصیت قابل کنترل هست دارای تمی تاریک است و بیشترین شباهت را به نسخه‌های اولیه سری RE دارد و نشان میدهد بازی به المان‌های Survival Horror خودش بازگشت داشته است. قسمتی که کرس قابل بازیست، سرشار از اکشن و صحنه‌های پرزدو خورد و گیم پلی سریع است. طبق اطلاعات شخصیت ایدا هم قابل بازی هست.

این عنوان در تاریخ 20 نوامبر برای Xbox 360 و PS3 راهی بازار خواهد شد. همچنین مشخص شده که این عنوان در 22 نوامبر نیز در ژاپن عرضه می شود. تاریخ عرضه نسخه PC هنوز مشخص نشده، اما Capcom اعلام کرده که این نسخه پس از عرضه نسخه کنسولی راهی بازار می شود.

با توجه به سابقه درخشان سری بازی RE، این عنوان میتواند بهترین بازی سبک وحشت و بقا در سال 2012 باشد.


ادامه دارد...

در پناه حق

استفاده از مطلب فقط با ذکر نام منبع: BaziCenter بلامانع است.

 
آخرین ویرایش:

hmd2009

کاربر سایت
Oct 3, 2008
4,585
نام
حمید
عالی البته بازی Afterfall : Insinaty واسه 2012 نیست و تو 2011 عرضه شد.:d و I AM Alive هم سبکش ترسناک نیست . ادونچر هست.
 

Leon.Fox

کاربر سایت
Oct 31, 2011
2,044
نام
Leon
دمت گرم علی... مقاله ی رله ای بود...
من به غیر از این Darkness II که اصلاً این بازی رو نمی فهمم که چیه... با بقیش حال می کنم....
 

Molana

کاربر سایت
Nov 21, 2009
1,975
نام
آکام سیستم ویانا
خوب با این حساب سهم من میشه اینا : :D

Aliens: Colonial Marines
The Darkness II
Silent Hill: Downpour
Resident Evil: Operation Raccoon City ( البته این نسخه در سبک ترسناک منتشر نمیشه و اکشنه ولی در هر حال رزیدنت اویل را باید بازی کرد ! :D )
Alan Wake ( خودش رو که بازی کردم ولی DLC هاش رو روی PC میزنم تو رگ )
METRO: Last Light
البته دوستانی که PS3 دارند The Last of Us را از دست ندهند !=((
 

Heart Broken

کاربر سایت
Feb 22, 2011
2,418
نام
Ali
عالی البته بازی Afterfall : Insinaty واسه 2012 نیست و تو 2011 عرضه شد.:d و I AM Alive هم سبکش ترسناک نیست . ادونچر هست.
حمید جان نسخه‌های کنسولی Afterfall : Insinaty هنوز منتشر نشده و فقط نسخه PC منتشر شد. I AM Alive رو هم به خاطر اتمسفرش ترسناک می‌دونند. بازی ترسناک که فقط بازی زامبولی نیست که:d
مگه metro:last light ترسناكه:devil:
اگه شما شجاعی قضیش فرق میکنه! این بازی FPS تو این سبک هم طبقه بندی میشه.
 

Leon.Fox

کاربر سایت
Oct 31, 2011
2,044
نام
Leon
وای علی دمت گرم... خداییش دوباره مقالت رو خوندم و جو گیر شدم که منجر به دادن این اسپم شد...

چه کولاکی بشه 2012 با این همه بازی ترسناک...
ببخشید، یهو جوگیر شدم...
;)
 

hmd2009

کاربر سایت
Oct 3, 2008
4,585
نام
حمید
مگه metro:last light ترسناكه

په نه په کمدیه :d

حمید جان نسخه‌های کنسولی Afterfall : Insinaty هنوز منتشر نشده و فقط نسخه PC منتشر شد. I AM Alive رو هم به خاطر اتمسفرش ترسناک می‌دونند. بازی ترسناک که فقط بازی زامبولی نیست که:d

اگه شما شجاعی قضیش فرق میکنه! این بازی FPS تو این سبک هم طبقه بندی میشه.

آها این مقاله برا بازی های کنسول بود ؟ ! من فکر کردم کلی بود .:d اما من باز میگم I AM Alive ترسناک نیست اکشن ادونچر هست آخه شما نوشتی "عناوین 2012 در سبک سبک وحشت و بقا" survivor horror در حالی که اصلا این سبکی نیست بازی. خب چه کاریه حالا بیاد تو این لیست :)) به نظر من توم ریدر جدیدی که میخواد بیاد از این ترسناکتره :)
 
آخرین ویرایش:

Heart Broken

کاربر سایت
Feb 22, 2011
2,418
نام
Ali
آها این مقاله برا بازی های کنسول بود ؟ ! من فکر کردم کلی بود .:d اما من باز ممیگم I AM Alive ترسناک نیست ادونچر هست به نظر من توم ریدر جدیدی که میخواد بیاد از این ترسناکتره :)
نه حمید جان کلیه، مثلاً Alan Wake امسال، فقط رو پلت فرم PC عرضه میشه، پس اسمش تو لیست هست.
حالا نظر شخصیه شماست حمید جان، وگرنه این بازی(I AM Alive) در سبک وحشت و بقا طبقه بندی میشه. اگر اینجوری باشه RE:Remake هم برای من FUN بود!:d
 
آخرین ویرایش:

hmd2009

کاربر سایت
Oct 3, 2008
4,585
نام
حمید
نه حمید جان کلیه، مثلاً Alan Wake امسال، فقط رو پلت فرم PC عرضه میشه، پس اسمش تو لیست هست.
حالا نظر شخصیه شماست حمید جان، وگرنه این بازی(I AM Alive) در سبک وحشت و بقا طبقه بندی میشه. اگر اینجوری باشه RE:Remake هم برای من FUN بود!:d

به هر حال علی جان این افترآل عرضه شده و نسخه PC مهم بوده براشون. در مورد موضوع بعدی رزیدنت اویل ریمیک برا شما ممکنه fun بوده باشه علی جان اما سازنده سبک بازی رو زده survivor horror پس سبک این بازی در اصل ترسناک هست سبکی که سازنده میزنه مهمه نه برداشتی که شما یا منتقدان از سبک بازی میکنید اگه به وب سایت های معروفی که اخبار بازی های ترسناک رو میگن سر بزنید مبیبینید که اصلا اسمی از i am alive تو لیست هیچ کدومشون نیست چون این بازی سبک اصلیش و سبکی که سازنده بازی مشخص کرده اکشنه هرچند ممکنه به گفته شما اتمسفرش ترسناک باشه .اما سبک بازی اکشن ادونچر هست معمولا وب سایت ها تو لیستی از بازی ها که ارائه میدن به سبکس که سازنده بازی مشخص کرده توجه میکنن نه سبکی که بنظشون میرسه. مثلا شما هر سایتی سرچ کنی اسمی از i am alive تو لیستشون نیست. شما یه سایت بیار که i am alive تو لیست بازی های ترسناک در سال 2012 باشه.

بازی های ترسناک معمولا باید یه موجودی زامبی چیزی تو بازی باشه مثلا به خاطر سقوط یه ساختمون رو ادم یا زلزله یا چمیدونم سیل که نمگن بازی ترسناک هست تا اونجایی که من میدونم داستان بازی i am alive مربوط میشه به یه نفر که باید جون انساناهیی که تو خطر افتادن رو نجات بده. اگه اونجوری که شما میگی باشه باید بازی های پلیسی مثل heavy rain یا مثلا بازی اسپلینتر سل هم تو لیست بازی های ترسناک باشه .چون به هر حال ترس تو بازی هست.

BD Horror Video Game News - The 14 Most Anticipated Horror Games of 2012
The 14 Most Anticipated Horror Games of 2012
http://news.mmosite.com/content/q/2011-12-22/the_14_most_anticipated_horror_games_of_2012.shtml
 
آخرین ویرایش:

Heart Broken

کاربر سایت
Feb 22, 2011
2,418
نام
Ali
به هر حال علی جان این افترآل عرضه شده و نسخه PC مهم بوده براشون. در مورد موضوع بعدی رزیدنت اویل ریمیک برا شما ممکنه fun بوده باشه علی جان اما سازنده سبک بازی رو زده survivor horror پس سبک این بازی در اصل ترسناک هست سبکی که سازنده میزنه مهمه نه برداشتی که شما یا منتقدان از سبک بازی میکنید اگه به وب سایت های معروفی که اخبار بازی های ترسناک رو میگن سر بزنید مبیبینید که اصلا اسمی از i am alive تو لیست هیچ کدومشون نیست چون این بازی سبک اصلیش و سبکی که سازنده بازی مشخص کرده اکشنه هرچند ممکنه به گفته شما اتمسفرش ترسناک باشه .اما سبک بازی اکشن ادونچر هست معمولا وب سایت ها تو لیستی از بازی ها که ارائه میدن به سبکس که سازنده بازی مشخص کرده توجه میکنن نه سبکی که بنظشون میرسه. مثلا شما هر سایتی سرچ کنی اسمی از i am alive تو لیستشون نیست. شما یه سایت بیار که i am alive تو لیست بازی های ترسناک در سال 2012 باشه.

BD Horror Video Game News - The 14 Most Anticipated Horror Games of 2012
The 14 Most Anticipated Horror Games of 2012
http://news.mmosite.com/content/q/2011-12-22/the_14_most_anticipated_horror_games_of_2012.shtml
خوب این سایت‌ها که نام تمامی بازی‌ها رو نیاوردند! به اصطلاح انتخاب‌های گلچین شده است. در ضمن اصراری ندارم که بگم I AM ALIVE تو سبک وحشت طبقه بندی میشه، خیر این بازی یک بازی Action - Adventure - Survival هست که درون مایه وحشت داره. یعنی طراحی اتمسفر و محیط بازی اینجوریه. الزاماً بازی ترسناک نیست!
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر