آیا عرضه Counter Strike روی کنسول، باعث مرگ سری Call of Duty می شود؟

وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

mahi58

کاربر سایت
Feb 19, 2007
1,985
نام
محمود
سری Call of Duty همواره به دلیل قسمت مولتی پلیر آن که عملا بر دنیای کنسول ها حکومت می کرده است، از پر فروش ترین بازی ها بوده است. مسلما COD فرانشیز عظیمی است، ولی در اصل قسمت مولتی پلیر آن باعث می شده که بازیکنان دائم در حال رفت و آمد در دنیای COD باشند. هر چند این بازی روی PC هم محبوب بوده است، ولی تمرکز اصلی این سری گیم روی کنسول ها بوده است، که در واقع این سری بر روی کنسول ها تسلط کامل و مطلق روی یک نسل از گیمرها داشته است.

ولی از سوی دیگر این سری، با عرضه نسخه هایی به صورت سالیانه و تکرار مداوم همان ایده های قبلی، دارد به یک فرانشیز تکراری و قدیمی تبدیل می شود. همچنین امسال سری Call of Duty رقیبی بسیار سرسخت خواهد داشت، چرا که DICE نسخه بعدی Battlefield را به بازار عرضه خواهد کرد. هر چند این اتفاق قبلا هم با عرضه بازی های Bad Company افتاده بود، ولی Battlefield 3 قدم جدیدی در این رقابت خواهد بود.

علی رغم تمام اینها، آنچه همیشه بین Battlefield و Call of Duty مشخص بوده، این است که هر چند هر دو بازی های اول شخص با رقابت بین بازیکنان هستند، ولی تفاوت بزرگی بین سرعت گیم پلی COD و BF وجود دارد. آنهایی که گیم پلی سریع و هیجانی را دوست دارند همیشه سراغ COD رفته اند، و گیمرهایی که سرعت پایین تر به همراه انواع وسایل نقلیه جنگی را ترجیح می دهند به سراغ BF رفته اند. به این ترتیب این دو فرانشیز گیم علی رغم رقابت شدید بین طرفداران شان، هر دو توانسته اند به بقای خود ادامه داده و موفقیت کافی داشته باشند.

اما هم اکنون با ورود یک رقیب جدید به این عرصه، همه چیز دارد عوض می شود:




l_KIy4lU_large.jpg




بازی Counter Strike: Global Offensive توسط Valve اعلام شده، و این بازی روی PC و کنسول ها عرضه خواهد شد. برخی اعتقاد دارند که تجربه مولتی پلیر Call of Duty در اصل متعلق به Counter Strike بوده است، که COD با سیستم اول شخص رقابتی سریع و مدرن و سنگین خود، آن را تکمیل کرده و ارتقا داده است. اثر کانتر بر روی COD تا حدی در بازی Black Ops مشخص تر است، زیرا مد Wager Matches در Black Ops به طور کامل بر اساس مدهای ابداع شده توسط طرفداران Counter Strike ساخته شده است.

تا به حال، COD بر بازار مولتی پلیر کنسول به تنهایی حکومت می کرده است، زیرا بهترین تجربه مولتی پلیر روی کنسول بوده است. ولی آیا با آمدن CS: Global Offensive بر روی کنسول ها، سری COD مجبور به رقابتی بسیار سنگین خواهد بود؟ البته CS: Global Offensive نیز کار سختی برای جذب جمعیت عظیمی از گیمر های علاقمند به کنسول دارد، ولی از طرفی شکی نیست که این گیم که بیش از ده سال بر بازار بازی های اول شخص مولتی پلیر روی PC حکومت می کرده، قدرت ارائه یک مولتی پلیر با کیفیت بالا را خواهد داشت.

بازی CS: Global Offensive سال 2012 به بازار عرضه خواهد شد و نسخه امسال COD (یعنی Modern Warfare 3) تحت تاثیر آن قرار نخواهد گرفت، ولی با رقابت سنگین امسال COD با سری BF، و رقابت سنگین سال آینده با CS، به نظر می رسد که Call of Duty یا باید مسیر تحول و تغییر را انتخاب کند، و یا حذف شود...


منبع: hookedgamers
 

Farh@d

کاربر سایت
Jun 5, 2007
8,936
نام
فرهاد
مرسی بابت خبر . تا قبل از اینکه Counter Strike: Global Offensive بخواد بیاد این بازی مرگ خودش رو به دو طریق تضمین کرده . 1 : نبود یک گرافیک خوب و تازه و همچنین لوس شدن این بازی در جوامع گیمرها و از چشم افتاده شدنش و هم چنین نبود نبوغ و نواوری در چند سری جدید این بازی .

2 : و از همه مهتر بودن بازی BF3 هستش که میتونه مرگ COD رو به همراه داشته باشه :p

پ.ن
 

u.s.a

کاربر سایت
May 19, 2009
15,108
نام
حسین
با این مسیری که اکتی داره میره و رشد شتاب فزاینده شرکتها برای رقابت با cod هرچیزی امکان پذیره.ولی بسیار دشواره.
 

mahi58

کاربر سایت
Feb 19, 2007
1,985
نام
محمود
نظرات شخصی:

- شکی نیست که هر دو مورد ذکر شده از رقیب های بزرگ و سنگین COD خواهند بود، و شاید برای کسایی که مولتی CS رو ببینند، واقعا مولتی پلیر کلاسیک و همیشگی COD کمی معمولی و قدیمی باشه. به نظر من نظرات مطرح شده تا حد زیادی صحیحه.

- مثل همیشه از دوستان عزیز خواهش میشه فن بوی بازی شون در حد معقول باشه! :mrgreen:

- از مدیریت محترم بخش هم خواهش می کنم در مقابل پست های عجیب و غریبی که بعضی بچه ها می زنند، کمی صبور باشند و بذارند تاپیک ادامه پیدا کنه. ممنون.
 

Daedalus

کاربر سایت
Apr 8, 2010
12,576
نام
فرهود
نوبا رو چه به کانتر که بخوان تغییر عقیده بدن برن سراغ کانتر :D
 

$Dante$

کاربر سایت
Dec 3, 2010
667
به نظر من تو این نسل همچنان COD پرفروش ترین میمونه!هر جند اصلا علاقه ای ندارم این بازی با BF3 پرفروش باشن!
حیف بازیهای دیگه!:|
 

MORT3ZA

کاربر سایت
Apr 30, 2010
1,039
نام
مرتضی
کانتر جدید از همین حالا یک شکست بزرگ هست.... با عکس هایی که ازش دیدم حتی با بازی های FPS free to play هم قابل مقایسه نیست.... چه برسه بخواد cod یا BF3 رو شکست بده.
 

Destruction

The Death Fleet Descends
Loyal Member
Jun 12, 2010
8,152
نام
Blue Shadow
کانتر جدید از همین حالا یک شکست بزرگ هست.... با عکس هایی که ازش دیدم حتی با بازی های FPS free to play هم قابل مقایسه نیست.... چه برسه بخواد cod یا BF3 رو شکست بده.
عکس؟ کدوم عکس؟ مگه عکسی‌ هم ازش منتشر شده؟:-/
هر چی‌ هست اونایی‌ که بازیش کردن میگن فوق‌العاده هست. ولی‌ خوب کسی‌ حریف codنمی‌شه تو فروش
 

veryhigh

کاربر سایت
Jan 8, 2009
3,987
نام
احمد
به نظر می رسد که Call of Duty یا باید مسیر تحول و تغییر را انتخاب کند، و یا حذف شود...

این اصلی ترین بخش خبره... توی نسخه سال بعد که برای treyarch باشه فکر نکنم تغییر خاصی ببینیم چون تا الان نصفشو ساختن ولی نسخه بعد اون صد در صد دچار تغییر میشه چون اگه نشه همین بلا سرش میاد...

کانتر جدید از همین حالا یک شکست بزرگ هست.... با عکس هایی که ازش دیدم حتی با بازی های FPS free to play هم قابل مقایسه نیست.... چه برسه بخواد cod یا BF3 رو شکست بده.

اولا که (فکر کنم منظورت گرافیک باشه) زیاد به گرافیک توجه نکن این بازی کلی طرفدار داره که به گرافیک بازی اهمیت نمیدن و جایی هم نگفتن که گرافیک این نسخه پایینه و مثل نسخه های قبلشه (حالا نمیدونم شاید هم باشه)...

دوما آقا کجای کاری خیلی وقته مشخص شده تو این سبک(FPS) گرافیک مهم نیست...
 

Miilad

کاربر سایت
Mar 14, 2010
164
نام
دانیال حافظیان
در این دنیای لامنتهای ،جوانان منحرف امروزی ، فکر میکنن دو چیز به زودی سقوط میکنه :

1. سری محبوب Call Of Duty به رهبری اکتیویژن
2. نظام ********* ** ***** ****** ( کلا سانپور شد ) :">

ولی قول میدهم تا انقلاب مهدی ، این دو پا بر جا اند ، انشاالله

و من الله توفیق :)
 

Refill

کاربر سایت
Jul 11, 2008
4,229
نام
سروش
به نظرم سلیقه ای هست و کسی که این همه مدت cod بازی میکرده نمیاد بره سمت cs و برعکس هرکدوم طرفدارن خودش رو داره. من که اصلا با cs حال نمی کنم:d
 

VahiD_ST

کاربر سایت
Nov 10, 2009
8,048
نام
وحید
عالی بود خبر. من لذت بردم.
مطمئنا اگه اکتیویژن نخواد تحولی به CoD بده، این سری زیر قدمهای BF و حالا CS له میشه.
امسال BF زنگ خطری بود برای CoD و الان هم CS این زنگ رو خیلی محکم تر به صدا در آورد.
 

TOP Game

کاربر سایت
Feb 4, 2008
2,332
نام
Mohamad®eza
CoD دیگه داره به پایان عمرش نزدیک میشه...
 

Robin

کاربر سایت
Dec 27, 2008
820
نام
pooriya
دوستان اینقدر تحول و نو اوریو اینا نکنید فقط تریلر اسپشیال اپس کال رو ببینید بعد نظریه بدید مثلما کانتر نزدیک کال هم نمیشه(نووبترین کاربر بازی سنتر):d
 

T Elite x

کاربر سایت
Jan 18, 2007
1,338
نام
HaMiD
COD هر اتفاقی هم که براش بیوفته فروش25الی 30 میلیونیشو میکنه پس خودتونو خسته نکنید
 
  • Like
Reactions: .:Metallica:.
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر