Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,371
نام
سید محمد حسین
یعنی شیرینگ بازیها نباشه آمار فروش هم از این بیشتر میشه؟ خب چرا این امکان رو میذارن وقتی میشه یک بازی خرید و 3نفر استفاده کنن

دوتا دلیل داره
دلیل اولش اینه که اساسا ایده شیرینگ دیجیتال باعث میشه دردسرهای جابجا کردن اطلاعات دیجیتال بین دو تا کنسول خیییییلی کمتر شه.
بدون همچین چیزی، کسایی که دو تا کنسول دارن یا یه کنسولشون خراب میشه جاش کنسول جدید میخرن و... رسما دچار آشوب میشن

دلیلش دومش؟
سادست!
افزایش فروش دیجیتالی بازی ها.
تک تک پلتفرم هولدرها از خداشونه شما بازی ها رو از فروشگاه دیجیتالی شون بخرید (البته امتیاز مثبته براشون اگه تو فروشگاه های فیزیکی هم حضور موثر داشته باشن)
بدون شیرینگ دیجیتال شاید فروش بازی ها بره بالا
ولی از اون ور دوباره ارزش بازار دست دوم بازی های فیزیکی هم میره بالا
مخصوصا در مورد کنسول ها، چون هنوز بازار فروش فیزیکی شون سالم و سلامت ـه این خطرناک تره.
اگه سه نفر دیجیتالی یه بازی رو بخرن برای پلتفرم هولدر بیشتر سود داره تا یه نفر بازی رو فیزیکی بخره و بعد دست دوشو به یه نفر دیگه بفروشه و اونم بعد یه مدت به یه نفر دیگه. (این بعدا باعث میشه ارزش مالی خود بازی هم بیاد پایین تر و خود پلتفرم هولدر مجبور شه تو فروشگاه دیجیتالی شم تخفیف بزنه رو بازی)
 

reza51

کاربر سایت
Nov 24, 2020
428
نام
رضا
یعنی شیرینگ بازیها نباشه آمار فروش هم از این بیشتر میشه؟ خب چرا این امکان رو میذارن وقتی میشه یک بازی خرید و 3نفر استفاده کنن
به نظرم:
اگه این قابلیت رو بردارن، دست به دست کردن و خرید و فروش دیسک، بیشتر میشه.
اینجا حداقل قیمت بین ۲ نفر (و یا با راهکار هایی، بین افراد بیشتری) تقسیم میشه؛ ولی اونجا n نفر می‌تونن سهمی از قیمت بازی داشته باشن که این تعداد می‌تونه بیشتر از ۲ نفر باشه.
مثلا خرید و فروش دیسک، محدودیتی نداره و چندین نفر می‌تونن بازی رو بعد از تموم کردن، بفروشن! ولی خرید و فروش (و هوم کردن) اکانت محدودیت داره.
 

Tommy Vercetty

Remember the Name!
کاربر سایت
Nov 18, 2010
5,290
نام
ROULY
IMG_20210428_224651_462.jpg
سونی در سال مالی قبل (2020) ،درآمد 83 میلیارد دلاری ثبت کرده که سود خالص 9 میلیارد دلاری از تمامی بخش های این شرکت به دست آورده که افزایش ۱۵ درصدی نسبت به سال قبل تر را نشون میده.
 

B-King

کاربر سایت
Mar 6, 2019
2,135
به نظرم:
اگه این قابلیت رو بردارن، دست به دست کردن و خرید و فروش دیسک، بیشتر میشه.
اینجا حداقل قیمت بین ۲ نفر (و یا با راهکار هایی، بین افراد بیشتری) تقسیم میشه؛ ولی اونجا n نفر می‌تونن سهمی از قیمت بازی داشته باشن که این تعداد می‌تونه بیشتر از ۲ نفر باشه.
مثلا خرید و فروش دیسک، محدودیتی نداره و چندین نفر می‌تونن بازی رو بعد از تموم کردن، بفروشن! ولی خرید و فروش (و هوم کردن) اکانت محدودیت داره.
شیرینگ تو جاهایی مثل اینجا بیشتر باعث کلاه برداری میشه

نمونه ش کشورهایی مثل چین و روسیه و ایران و پاکستان
 

ULTIMATE TEAM

True Online Gaming
کاربر سایت
Aug 25, 2010
14,426
نام
مصطفی682سابق
یعنی شیرینگ بازیها نباشه آمار فروش هم از این بیشتر میشه؟ خب چرا این امکان رو میذارن وقتی میشه یک بازی خرید و 3نفر استفاده کنن
تو مثلا فکر میکنی همه جا مثل ایرانه اکانت ظرفیتی بزنن، این قابلیت رو گذاشتن برای خانواده ها وگرنه خارج از کشور اونقدر ارزش پولشون بالاست کسی اصلا بفکر شیرینگ و این کوفت و زهرمارها نیست
 

B-King

کاربر سایت
Mar 6, 2019
2,135
با شیرینگ مخالفی پس این چیه
View attachment 203699
میگم سواستفاده شما میگی شیرینگ !

این حرکتایی که عادیه تو ایران و کشورهایی مثل ایران خرید و فروش میشه اروپا آمریکا از این خبرا نیست بری همینجوری ظرفیت بفروشی به مردم کاسبی کنی
تو مثلا فکر میکنی همه جا مثل ایرانه اکانت ظرفیتی بزنن، این قابلیت رو گذاشتن برای خانواده ها وگرنه خارج از کشور اونقدر ارزش پولشون بالاست کسی اصلا بفکر شیرینگ و این کوفت و زهرمارها نیست

من تو فرند لیستای خارجی از هرکی پرسیدم اصلا تو این فازا نیستن
 
  • Like
Reactions: omid0

SHAYAN1999

کاربر سایت
Sep 19, 2014
1,341
تو مثلا فکر میکنی همه جا مثل ایرانه اکانت ظرفیتی بزنن، این قابلیت رو گذاشتن برای خانواده ها وگرنه خارج از کشور اونقدر ارزش پولشون بالاست کسی اصلا بفکر شیرینگ و این کوفت و زهرمارها نیست
در تایید حرفت اینو بگم
یه سایتی هست که اطلاعات پلیر های هر بازی رو نوشته (خب البته اطلاعات نه رسمی هستن و نه کاملا دقیق همونطور که خودش گفته )
ولی یه بخشی داشت که نظرم رو جلب کرد در مورد اکانت هایی از اون بازی که هیچی غیر از اون بازی داخلشون نیست (که در واقع اکثر اکانت های شیرینگ همینطوری هستن )
مثلا در مورد last part 2 نوشته فقط 0.3 درصد اکانت های اون بازی اینطوری هستن
یه چند تا بازیه نگاه کردم که اکثرا زیر یک درصدن فقط فیفا رو دیدم که دو درصد بود
پس همونطور که دوستان هم گفتن درصد خیلی کمی استفاده میکنن
تو خود ایرانم تا قبل گرونی ها خیلی ها استفاده نمیکردن
 

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,371
نام
سید محمد حسین
1619986076776.png

آمار فروش هفتگی بازی های فیزیکی در انگلستان (هفته آخر مارس 2021)

Last WeekThis WeekTitle
New Entry1New Pokémon Snap
New Entry2Returnal
33Super Mario 3D World + Bowser's Fury
54Mario Kart 8: Deluxe
45Animal Crossing: New Horizons
26FIFA 21
67Minecraft (Switch)
87Grand Theft Auto 5
99Ring Fit Adventure
1210Call of Duty: Black Ops Cold War

در مورد جزئیات لیست
با این که خیلی سر و صدای تبلیغاتی ای نداشت، New Pokemon Snap یکی از پرفروش ترین اسپین آف های سری پوکمون تو چند سال اخیر شد
بازی 4 برابر نسخه قبلیش رو N64 و 2.5 برابر بازی Pokemon Mystery Dungeon DX که پارسال برای سوییچ اومده بود فروخت
Returnal هم با یه اختلاف قابل توجهی تو رتبه دوم جدول ظاهر شده. فروش بازی مثل بقیه انحصاری های AAA سونی نبوده که با توجه به ژانر و اینستال بیس فعلی PS5 خیلی مورد عجیبی نیست.
Nier Replicant هم از رتبه دوم هفته پیشش با 76 درصد سقوط به رتبه 22 جدول رسید

New Pokémon Snap launch is four times bigger than original | UK Boxed Charts
 

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,371
نام
سید محمد حسین
میزان فروش اف تو پی هایی مثل فورتنایت رو باید چگونه رویت کرد

دقیقا منبع اصلی درامد اف تو پی ها شامل چیا میشه

پرداخت های درون برنامه ای، DLC ها و بعضا فروش نسخه های فیزیکی بازی

که بعد اصولا میزان موفقیت بازی نه بر اساس تعداد نسخه های فروش رفته، بلکه میزان درآمد سالیانه بازی به دلار سنجیده میشه
تعداد پلیرها هم همیشه معیار قابل اتکایی واسه سنجش موفقیت این بازی هان
 

rahyarpaul

کاربر سایت
Mar 17, 2011
10,888
نام
محمد حسین
پرونده اپیک و اپل باعث شده است که آمار و اخبار زیادی، پیرامون صنعت گیم به بیرون درز کند.
در یکی از این گزارشها، شاهد درآمد 9.1 بیلیون دلاری عنوان fortnite برای اپیک گیمز، در سالهای 2018 و 2019 بودیم. در سال 2020، درآمد این عنوان کاهش 25 درصدی را نشان میدهد.
بازی راکت لیگ و موتور اپیک، در این دو سال به ترتیب 108 و 221 میلیون دلار درآمد زایی داشته اند.

2021-05-04_5-02-36.jpg

البته در
گزارش، اطلاعاتی از آنچه در آپدیتهای آینده راکت لیگ رخ خواهد داد، نیز گفته شده است، که به کراس پلی بین کنسولها و pc و نسخه موبایل اشاره شده است.

2021-05-04_5-41-16.jpg


در جای دیگر ، به یوزرهای اپیک استور اشاره شده است. 20.7 میلیون یوزر منحصر فرد که تنها 2.2 میلیون نفر از آنها برای خرید،پا به اپیک گذاشته بودند که 10.6 درصد میشود و بعدا 7.13 درصد از افرادی که برای عناوین رایگان به اپیک آمده بودند خریدی انجام دادند.به بیان ساده تر، بیش از 82 درصد افرادی که در اپیک اکانت دارند، خریدی انجام نداده اند و صرف عناوین رایگان، به اپیک آمده اند.


2021-05-04_01-36-59.jpg

در انتها، اگر کنجکاوید که بدانید، اپیک برای عناوین رایگان چقدر هزینه کرده است، عکس انتهایی هدیه ما به شما برای ارضای حس کنجکاوی.
لیست 9 ماهه سال 2019 منتهی به سپتامبر 2019.

2021-05-04_5-45-40.jpg


در ادامه گزارش مالی 9 ماهه سال 2019 اپیک استور داده شده است که از دسامبر 2018 تا انتهای سپتامبر 2019، 160 میلیون درآمد زایی داشته است که سهم ماه سپتامبر 82 میلیون دلار است و در این بازه عنوان بردرلندز 3 عرضه شده است
با توجه به درآمد 233 میلیونی سال 2019، میتوان گفت، که در سه ماهه پایانی سال، 73 میلیون درآمد داشته اند.

2021-05-04_6-02-41.jpg
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر