Tolkien

Glory Glory Man United
کاربر سایت
Jun 16, 2015
2,930
نام
مرتضی
View attachment 123841:D:D:D:D

انتظارش نداشتم آما spider man بالاخره تو UK وارد top 10 شد. :D
  1. FIFA 20
  2. Call of Duty: Modern Warfare
  3. Star Wars Jedi: Fallen Order
  4. Sea of Thieves
  5. Minecraft: Xbox Edition
  6. Pokémon Sword
  7. Mario Kart 8 Deluxe
  8. Pokémon Shield
  9. Luigi's Mansion 3
  10. Marvel's Spider-Man
UK Sales Charts: Black Friday Sees the Return of Spider-Man PS4 to the Top 10
SoT هم خوب میدرخشه ... ملت شبیه ساز نارگیل چینی دوست دارن...
 

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,371
نام
سید محمد حسین
آآآه... یه سری آمار دیگه از نینتندو اومده بیرون

Pokemon Sword/Shield تو این مدت، تو ژاپن فقط فروش فیزیکی اش از مرز 2 میلیون نسخه عبور کرده و تو آمریکا هم 3 میلیون نسخه فروخته

خود نینتندو سوییچ هم فروش وحشتناک خوبی داشته تو آمریکا طی هفته ThanksGiving و تو یه هفته 860K فروش داشته که موفقیت آمیزترین هفته سوییچ تو آمریکا شده عملا
فروش کلی نینتندو سوییچ تو آمریکا به 17.5 میلیون دستگاه رسیده

منبع: Nintendo Switch Achieves Its Best Week of Sales Ever in the U.S.

====
آپدیت:
فروش Mario Kart 8 Deluxe تو از مرز 8.5 میلیون نسخه عبور کرده
Super Smash Bros. Ultimate هم از 8 میلیون رد کرده
Super Mario Odyssey هم از 6.5 میلیون نسخه

این اعداد همه فقط برای منطقه آمریکای شمالیه
 
آخرین ویرایش:

SPILL

کاربر سایت
May 20, 2013
2,239
نام
HESAM
به مناسبت تولد 25 سالگی play station آماری منتشر شده که به این صورت است :

پردرآمدرین بازی PS در آمریکا GTAV
پردرآمدترین بازی انحصاری PS در آمریکا SPIDER-MAN
کنترلر سیاه DS4 پردرآمدترین کنترلر
هدست گلد هم پردرآمدترین هدست پلی استیشن
 

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,371
نام
سید محمد حسین
124001

فروش نینتندو سوییچ تو اسپانیا از یک میلیون دستگاه عبور کرد

پنج بازی پرفروش سیستم تو اسپانیا هم به این ترتیبه

1. Super Mario Odyssey
2. Mario Kart 8 Deluxe
3. The Legend of Zelda: BOTW
4. Splatoon 2
5. Super Smash Bros. Ultimate

منبع: Nintendo Switch supera el millón de unidades vendidas en España
 

Arsalan_xe

کاربر سایت
Apr 11, 2019
600
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: Ali Venom

JohnnySilverhand

کاربر سایت
Jul 5, 2019
2,757
نام
ژوبین
بالاخره پول پرداخت شده مايكرو براي اوردنش رو يگيم پس خيلي ها رو راضي مي كنه
یگیم پس چیه گیم پس! خود فن ها بلد نیستن اسمش بگن :D باشه از این پولا بازم از رمدی مولتی پلتفرم یا شاید انحصاری دیدیم :D
 

Arsalan_xe

کاربر سایت
Apr 11, 2019
600
یگیم پس چیه گیم پس! خود فن ها بلد نیستن اسمش بگن :D باشه از این پولا بازم از رمدی مولتی پلتفرم یا شاید انحصاری دیدیم :D
روي گيم پس ي به گ رفت :D
فعلا كه با اومدنش روي گيم پس انحصاري اكس باكسه به صورت يك دلاري :D
اگه psn هم بشه يه دلار شايد مايكرو پول بده رمدي انحصارا براي psn بازي بزنه:Flowers:
 

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
بازی RDR2 روز اول عرضه پیک پلیرهای همزمان انلاین ش 12 هزار نفر بوده.

مقایسه با پیک تعداد پلیرهای همزمان انلاین بازیهای بزرگ دیگه سال 2019 استیم:
  1. Destiny 2 - 292,000 (دستینی نسخه F2P هم داشته)
  2. Total War: Three Kingdoms - 191,000
  3. Halo: Master Chief Collection - 161,000
  4. Sekiro: Shadows Die Twice - 124,000
  5. Devil May Cry V - 88,000
  6. Resident Evil 2 - 74,000
استیم اخرین پلتفرم بزرگی بوده که RDR2 براش عرضه شد. اول کنسولهای نسل هشتمی، سپس کلاینت اختصاصی راک استار و اپیک استور و در نهایت به استیم رسیده.

به نظر این امار نشون میده که جامعه بزرگی براشون عرضه و یا عدم عرضه بازی بر روی استیم (شاید کلا پی سی) اهمیت نداشته

پ ن: مثل اینکه یکسری مشکل پرفومنس هم مطرح بوده ولی خب بعید میدونم همچین فاصله ای به وجود بیاره
 

miladdej

کاربر سایت
Aug 27, 2013
631
بازی RDR2 روز اول عرضه پیک پلیرهای همزمان انلاین ش 12 هزار نفر بوده.

مقایسه با پیک تعداد پلیرهای همزمان انلاین بازیهای بزرگ دیگه سال 2019 استیم:
  1. Destiny 2 - 292,000 (دستینی نسخه F2P هم داشته)
  2. Total War: Three Kingdoms - 191,000
  3. Halo: Master Chief Collection - 161,000
  4. Sekiro: Shadows Die Twice - 124,000
  5. Devil May Cry V - 88,000
  6. Resident Evil 2 - 74,000
استیم اخرین پلتفرم بزرگی بوده که RDR2 براش عرضه شد. اول کنسولهای نسل هشتمی، سپس کلاینت اختصاصی راک استار و اپیک استور و در نهایت به استیم رسیده.

به نظر این امار نشون میده که جامعه بزرگی براشون عرضه و یا عدم عرضه بازی بر روی استیم (شاید کلا پی سی) اهمیت نداشته

پ ن: مثل اینکه یکسری مشکل پرفومنس هم مطرح بوده ولی خب بعید میدونم همچین فاصله ای به وجود بیاره
خوب مثل این که هم خود آمار اشتباهه، هم مقایسه اشتباهه، و هم نتیجه گیری:|
این آمار همین الانه، یعنی کمتر از یک روز بعد از عرضه روی استیم، که نشون میده تا همین الان پیک 25K هست و مدام هم درحال افزایشه، حالا نمیدونم چرا کسی باید آمار پیک پلیر های همزمان رو زمانی درنظر بگیره که هنوز در حال افزایشه(که این چجور پیکی هست که مقدار بالاتر از اون هم وجود داره:))) و ازش نتیجه گیری اشتباهی هم کنه، ولی اینجا واضحه که آمار اشتباهه.

stat.jpg

حالا چرا چنین چیزی داره رخ میده و چند ساعت بعد از عرضه تعداد پلیرهای همزمان درحال افزایش هست، چند دلیل داره:
1-پیک پلیر های همزمان بعضی اوقات زمانی اتفاق میفته که وارد اولین بازه زمانی weekend بعد از عرضه بشیم.
2-حجم بازی 106GB بوده که کمتر از یک روز برای پریلودش وقت دادن، چون اصلاً بازی تا پریروز قابل خرید روی استیم نبوده، و اولاً اینکه خیلی ها هنوز دارن بازی رو دانلود می کنن و اصلاً وارد بازی نشدن، و ثانیاً حتی اگر کسی میتونسته تو این مدت این حجم رو دانلود کنه، طبق تجربه خودم از همین بازی، نیاز به 4 ساعت و نیم Unpack کردن روی HDD داشته، بنابراین خیلی از کسایی که حتی بازی رو به محض اینکه روی استور قرار گرفته خریدن، یا دارن هنوز بازی رو دانلود می کنن یا در حال صبر کردن برای unpacking هستن، چه برسه به کسایی که تازه چشمشون به بنر عرضه RDR2 خورده و بازی رو الان خریدن و چند ساعت تا یک روز بعد از خریدشون، دانلود بازیشون تموم میشه و تازه وارد میشن و آمار دوباره بالا میره.

حالا در مورد مقایسه این آمار با آمار لانچ بازی های دیگه، که از بیخ و بن اشتباهه، دلیلش هم خودت گفتی، این آمار لانچ RDR2 روی PC نیست که با لانچ بازی های دیگه مقایسه بشه، این بازی بعد از یک سال و یک ماه برای استیم عرضه شده، در حالی که اولاً بعد از این همه مدت قیمتش همچنان 60 دلار هست، ثانیاً هر نسخه ای که گرفته بشه نیاز به راک استار لانچر داره که دلیل خرید از استیم رو کمتر می کنه، ثالثاً همین هفته پیش روی راک استار لانچر تخفیف 20 درصدی بلک فرایدی خورده(اونم در حالی که علاوه بر تخفیف 20 درصدی، یکی از incentive های خرید از راک استار لانچر تخفیف 20 دلاری نسخه special edition بوده)، رابعاً پورت RDR2 معروفترین پورت مشکل دار امسال بوده که قطعاً دلیل بر این شده که خیلی ها از خریدش دوری کنن، خامساً دو روز پیش Halo MCC عرضه شده، که برای اکثریت پی سی گیمر ها خیلی مهمتر از RDR2 هست و پولشون صرف اون بازی شده.

و در آخر در مورد نتیجه گیری، آیا اصلاً از تعداد پلیر های همزمان RDR2 روی استیم میشه نتیجه گیری ای کرد؟ نتیجه گیری در مقایسه با آمار بازی های دیگه که گفتم چرا اشتباه هست، در مقایسه با آمار RDR2 روی لانچر های دیگه چی؟ که اینجا هم به مشکل برمیخوریم، چون هیچ آماری از تعداد پلیر های همزمان روی لانچر های دیگه هم نداریم:| و حتی اگر هم داشتیم، باز هم آیا قابل مقایسه هست، وقتی شرایط اینقدر متفاوته؟ زمانی میشه چنین حرفی زد(به نظر این امار نشون میده که جامعه بزرگی براشون عرضه و یا عدم عرضه بازی بر روی استیم (شاید کلا پی سی) اهمیت نداشته) که بازی روی همه ی استور ها همزمان، با قیمت یکسان و شرایط یکسان عرضه بشه، و اونوقت هست که میبینی ترجیح مشتری ها اینه که بازی رو از کجا بخرن.

یعنی یه بازی قراره روی سه تا لانچر روی PC قابلیت خرید داشته باشه، بازی رو روی لانچر سوم با تاخیر نسبت به دو لانچر دیگه عرضه می کنیم، هر چند لانچر سوم برای اجرا کردن بازی نیاز به لانچ کردن لانچر دوم داره:))، میایم حتی قبل از عرضه بازی روی لانچر سوم، روی لانچر دوم بازی رو تخفیف میزنیم، و اگر آمار پلیر های همزمان روی لانچر سوم (اونم نه حتی فروش!) و نه حتی پیک اش نسبت به پیک پلیر های بازی های دیگه لانچ شده روی لانچر سوم(اونم نه حتی به نسبت پلیر های همزمان لانچر دوم) کمتر بود، تیتر خبری میزنیم که آهای PC Gamer ها! حالا دیدید که عرضه و یا عدم عرضه بازی بر روی لانچر سوم اهمیت نداشته! اگر روی چنین نتیجه گیری نمیتونید اسم <فریبکارانه> بذارید دیگه من نمیدونم چی بهتون بگم.
 

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Feb 22, 2011
17,149
نام
∂αнмα
به نظر این امار نشون میده که جامعه بزرگی براشون عرضه و یا عدم عرضه بازی بر روی استیم (شاید کلا پی سی) اهمیت نداشته
این امار اولا هیچ چیزی نشون نمیده در این رابطه دوما خیلی واضح نشون میده که ملت براشون لانچر مهم نیست و خیلیا بازی رو روی اون دوتا لانچر گرفتن زمان لانچ اولیش رو PC و بازی کردنش سوما بیشتر از همه نشون میده که پورت افتضاح راکستار دوباره کار دستش داده وگرنه این امار برا زمان لانچ واسه یکی مثل راکستار مثل فحش میمونه کلا میخوام بگم با منتشر شدن رو بقیه لانچر و فیدبک ها منفی شور و شوغ ملت واسه لانچ بازی رو یـ پلتفرم بزرگ تر به کلی زمان لانچ از بین رفته
 

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
خوب مثل این که هم خود آمار اشتباهه، هم مقایسه اشتباهه، و هم نتیجه گیری:|
این آمار همین الانه، یعنی کمتر از یک روز بعد از عرضه روی استیم، که نشون میده تا همین الان پیک 25K هست و مدام هم درحال افزایشه، حالا نمیدونم چرا کسی باید آمار پیک پلیر های همزمان رو زمانی درنظر بگیره که هنوز در حال افزایشه(که این چجور پیکی هست که مقدار بالاتر از اون هم وجود داره:))) و ازش نتیجه گیری اشتباهی هم کنه، ولی اینجا واضحه که آمار اشتباهه.

View attachment 124114

حالا چرا چنین چیزی داره رخ میده و چند ساعت بعد از عرضه تعداد پلیرهای همزمان درحال افزایش هست، چند دلیل داره:
1-پیک پلیر های همزمان بعضی اوقات زمانی اتفاق میفته که وارد اولین بازه زمانی weekend بعد از عرضه بشیم.
2-حجم بازی 106GB بوده که کمتر از یک روز برای پریلودش وقت دادن، چون اصلاً بازی تا پریروز قابل خرید روی استیم نبوده، و اولاً اینکه خیلی ها هنوز دارن بازی رو دانلود می کنن و اصلاً وارد بازی نشدن، و ثانیاً حتی اگر کسی میتونسته تو این مدت این حجم رو دانلود کنه، طبق تجربه خودم از همین بازی، نیاز به 4 ساعت و نیم Unpack کردن روی HDD داشته، بنابراین خیلی از کسایی که حتی بازی رو به محض اینکه روی استور قرار گرفته خریدن، یا دارن هنوز بازی رو دانلود می کنن یا در حال صبر کردن برای unpacking هستن، چه برسه به کسایی که تازه چشمشون به بنر عرضه RDR2 خورده و بازی رو الان خریدن و چند ساعت تا یک روز بعد از خریدشون، دانلود بازیشون تموم میشه و تازه وارد میشن و آمار دوباره بالا میره.

حالا در مورد مقایسه این آمار با آمار لانچ بازی های دیگه، که از بیخ و بن اشتباهه، دلیلش هم خودت گفتی، این آمار لانچ RDR2 روی PC نیست که با لانچ بازی های دیگه مقایسه بشه، این بازی بعد از یک سال و یک ماه برای استیم عرضه شده، در حالی که اولاً بعد از این همه مدت قیمتش همچنان 60 دلار هست، ثانیاً هر نسخه ای که گرفته بشه نیاز به راک استار لانچر داره که دلیل خرید از استیم رو کمتر می کنه، ثالثاً همین هفته پیش روی راک استار لانچر تخفیف 20 درصدی بلک فرایدی خورده(اونم در حالی که علاوه بر تخفیف 20 درصدی، یکی از incentive های خرید از راک استار لانچر تخفیف 20 دلاری نسخه special edition بوده)، رابعاً پورت RDR2 معروفترین پورت مشکل دار امسال بوده که قطعاً دلیل بر این شده که خیلی ها از خریدش دوری کنن، خامساً دو روز پیش Halo MCC عرضه شده، که برای اکثریت پی سی گیمر ها خیلی مهمتر از RDR2 هست و پولشون صرف اون بازی شده.

و در آخر در مورد نتیجه گیری، آیا اصلاً از تعداد پلیر های همزمان RDR2 روی استیم میشه نتیجه گیری ای کرد؟ نتیجه گیری در مقایسه با آمار بازی های دیگه که گفتم چرا اشتباه هست، در مقایسه با آمار RDR2 روی لانچر های دیگه چی؟ که اینجا هم به مشکل برمیخوریم، چون هیچ آماری از تعداد پلیر های همزمان روی لانچر های دیگه هم نداریم:| و حتی اگر هم داشتیم، باز هم آیا قابل مقایسه هست، وقتی شرایط اینقدر متفاوته؟ زمانی میشه چنین حرفی زد(به نظر این امار نشون میده که جامعه بزرگی براشون عرضه و یا عدم عرضه بازی بر روی استیم (شاید کلا پی سی) اهمیت نداشته) که بازی روی همه ی استور ها همزمان، با قیمت یکسان و شرایط یکسان عرضه بشه، و اونوقت هست که میبینی ترجیح مشتری ها اینه که بازی رو از کجا بخرن.

یعنی یه بازی قراره روی سه تا لانچر روی PC قابلیت خرید داشته باشه، بازی رو روی لانچر سوم با تاخیر نسبت به دو لانچر دیگه عرضه می کنیم، هر چند لانچر سوم برای اجرا کردن بازی نیاز به لانچ کردن لانچر دوم داره:))، میایم حتی قبل از عرضه بازی روی لانچر سوم، روی لانچر دوم بازی رو تخفیف میزنیم، و اگر آمار پلیر های همزمان روی لانچر سوم (اونم نه حتی فروش!) و نه حتی پیک اش نسبت به پیک پلیر های بازی های دیگه لانچ شده روی لانچر سوم(اونم نه حتی به نسبت پلیر های همزمان لانچر دوم) کمتر بود، تیتر خبری میزنیم که آهای PC Gamer ها! حالا دیدید که عرضه و یا عدم عرضه بازی بر روی لانچر سوم اهمیت نداشته! اگر روی چنین نتیجه گیری نمیتونید اسم <فریبکارانه> بذارید دیگه من نمیدونم چی بهتون بگم.

اولا هم خوشحال کل پست سعی کردید منطقی نظر بدید و علل یابی کنید (چیزی که مدت هاست تو فروم از بین رفته)

من تمام دلیل های شما رو قبول دارم مثل حجم زیاد و نبود پریلود، مشکلاتی که حالا بعضا در پورت وجود داره و ...

ولی شما به پست من دقت کنید برای درک این مسله مقایسه کردم، اسم و رسم راک استار که بعد از یک نسل کامل داره بازی جدید میده برای پی سی شما با ip ای مثل دویل می کرای مقایسه میکنی که سازنده هاش با فروش 3 میلیونی روی تمام پلتفرم ها با دمشون گردو میشکنند. و یا سکیرو و رزیدنت اویل

پیک تایم پلیرهای رد دد روی استیم بگیم 70 هزار بازهم نسبت به هایپ اصلی راک استار کمه، راک استاری که بعد از دو سال و خرده ای GTAV رو برای استیم عرضه کرد به 300 هزار پلیر همزمان در روز اول دست یافت.

جواب شما و احمد واضح و مبرهم هست. به دلایل مختلف بزرگ و کوچیک که شما خودتون مثال زدید و من کامل گفتم عرضه بازی RDR2 برای کاربران استیم (که بخش عمده پی سی پلیرها رو تشکیل میدن) بی اهمیت بوده و حتی جزه 6 شیش تا عرضه بزرگ سال 2019 هم برای استیم نبوده

در نهایت کاشکی من رو به فریبکاری متهم نمیکردید! سه تا پست بالاتر از فروش خارق العاده هیلو بر روی استیم خبر گذاشتم (با اشاره به اینکه روی گیم پس هم هست)
 
  • Like
Reactions: Irisviel Ackerman

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر