JohnnySilverhand

کاربر سایت
Jul 5, 2019
2,757
نام
ژوبین
Okami HD یک میلیون نسخه فروخته نسخه اصلی کمتر یک میلیون نسخه فروخته بقیه فروش عناوین کپکام :

Okami HD, Mega Man 11, and Street Fighter 30th Anniversary Collection sales each top one million - Gematsu

Okami HD (PS4, Xbox One, Switch, PC) has sold 1.0 million copies - first appearance on this list
Mega Man 11 (PS4, Xbox One, Switch, PC) has sold 1.0 million copies - first appearance on this list
Street Fighter 30th Anniversary Collection (PS4, Xbox One, Switch, PC) has sold 1.0 million copies - first appearance on this list
برا okami نمیدونم ولی فروش مگامن مثل اینکه رضایت بخش بوده و اعلام کردن ادامش در راه\m/بشه درس عبرتی واسه keiji inafune که از کریر خودش سواستفاده نکنه و آشغالی به اسم mighty No 9 به ملت تحویل نده:D
 

armin_shadow

A New Era Begins
ناظم انجمن
Mar 18, 2006
3,233
نام
آرمين
View attachment 121569

لیست پرفروش ترین بازی های این هفته تو منطقه UK

  1. Call of Duty: Modern Warfare
  2. Luigi's Mansion 3
  3. FIFA 20
  4. Mario Kart 8 Deluxe
  5. The Outer Worlds
  6. Ghost Recon: Breakpoint
  7. Ring Fit Adventure
  8. Plants vs Zombies: Battle for Neighborville
  9. GTA5
  10. Medievil
جدا از بازگشت باشکوه (!) GTA V به لیست بعد تنها یه هفته غیبت، خیلی تغییر خاصی رو شاهد نیستیم

Luigi's Mansion 3 هالووین امسال عرضه شد و هر چند بازه تقویمی عرضه اش با عموم بازی های نینتندو فرق داشت و جای جمعه، پنجشنبه منتشر شد با این حال بزرگترین لانچ عناوین نینتندو رو تو سال 2019 داشته (حداقل تا دو هفته قبل از عرضه پوکمون میتونه نیگه داره این افتخار رو برای خودش :D)

WWE 2K20 هم بیشترین سقوط رو بین عناوین جدول طی این دو هفته تجربه کرد (حقشه >:))

کالکشن کلاسیک Lion King + Aladdin دیزنی هم تو این هفته منتشر شد که خارج از لیست TOP 10 و تو رتبه 12 ام لانچ اش رو استارت زد تو UK
این یوبی Breakpoint رو زمانی منتشر کرد که هیچی نبود و باعث شد یکم بمونه اینجا! ماشالله تو این زمینه‌ها مغزشون فعال هست، وگرنه نباید اثری ازش دیده می‌شد!
 
  • Like
Reactions: Cj_sa

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Feb 22, 2011
17,149
نام
∂αнмα
Borderlands 3 نزدیک هفت میلیون نسخه فروخته
NBA 2K20 شش میلیون نسخه
GTAV فروشش به 115 میلیون نسخه رسیده
RDR2 تا به الان 26.5 میلیون نسخه فروخته
The Outer Worlds فرای انتظارات T2 عمل کرده و تماما به سوددهی رسیده ( :hearteyes::hearteyes:)
 
آخرین ویرایش:

mohsenebrahimi

کاربر سایت
Apr 5, 2019
2,324
نام
محسن
RDR2بعد شروع پر قدرت یکم فروشش کند شد اونم بخش مولتیش برای دردسر ساز شد ولی احتمالا با ریلیز نسخه ، pc فروشش دوباره اوج میگیره
 

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
نکته جالب اینکه فروش GTAV تا به حال دوبار بعد از افت، افزایش پیدا کرده
یکبار از سال 2014 به 15 که مشخصا به خاطر نسل جدید و پی سی بود
و بار دوم از سال 2018 به 2019 که خب پیدا کردن دلیلش یکم سخت هست
2013: 32.5m
2014: 12.5m
2015: 15m
2016: 15m
2017: 15m
2018: 10m
2019: 15m to date
 

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,371
نام
سید محمد حسین
آمار فروش این هفته EMEAA (عملا هر جایی که میشه آمار فروش گرفت به غیر از سه منطقه اصلی) در هفته منتهی به 3 نوامبر

Last WeekThis WeekTitle
11Call of Duty: Modern Warfare
New Entry2Luigi's Mansion 3
23FIFA 20
64Grand Theft Auto V
35MediEvil
76Ring Fit Adventure
107Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint
98Tom Clancy's Rainbow Six Siege
119Mario Kart 8 Deluxe
510The Outer Worlds

خب در وصف نکات لیست که...
این جا هم لوییجی نتونست بلایی سر کال آف بیاره که طبیعیه
Medievil به لطف علاقه شدید دوستان اروپایی به بازی هنوز تو جدول سرافرازه
به واسطه چرخیدن حرف بین مردم Ring Fit Adventure به طرز عجیبی نه تنها تو جدول زنده است، بلکه به پله هم ارتقا داشته
کالکشن شیرشاه + علائدین دیزنی هم تو رتبه 14 ـه (این هفته عرضه شده بود)

منبع: Call of Duty holds off Luigi's Mansion 3 in the EMEAA chart
 

mobin.hb96

کاربر سایت
Feb 12, 2019
2,187
نام
مبین
Borderlands 3 نزدیک هفت میلیون نسخه فروخته
NBA 2K20 شش میلیون نسخه
GTAV فروشش به 115 میلیون نسخه رسیده
RDR2 تا به الان 26.5 میلیون نسخه فروخته
The Outer Worlds فرای انتظارات T2 عمل کرده و تماما به سوددهی رسیده ( :hearteyes::hearteyes:)
یه نکته ای هست.
قبلا هم از برخی دولوپر ها شنیده بودیم که عرضه رو گیم پس به فروش بازیشون کمک کرده. بالاخره بازی خریدن تو باقی جاها برخلاف ایران اینقدر پروسه سخت و طاقت فرسایی نیست. یارو 60 دلار میده راحت. چیزی نیست.
برا یه سری بازی ها که هیپ شدید پشتشون نیست و تبلیغات وسیعی ندارن(مثل همین the outer worlds خودمون)، سناریو به این صورت پیش میره که طرف تو گیم پس به بازی برمیخوره و درحالیکه با تریلر و ... امکان نداشت پول بده بابت بازی، ولی به واسطه گیم پس و بدون نیاز به هزینه اضافی بازی رو پلی میده و میبینه که چقدر خوشش اومده و برا همین میره میخرتش.
البته که اگه بازی چیز جالبی نباشه، طرف به همون سادگی که بازی رو دانلود کرده، به همون سادگی هم دیلیت میکنه ولی برا بازی های بدون هایپ ولی ارزشمند(مثل همیت the outer worlds) ، فک میکنم عرضه رو گیم پس اتفاق خوبیه. اینم از روز اول رو اکس باکس و pc تو گیم پس بود ولی فروشش راضی کننده بوده برا تیک تو.


راجب RDR2 هم فک کنم تا آخر نسل و به واسطه PC تا 30 برا و ریمستر نسل بعد(خصوصا اگه شامل ریمیک نسخه قبلی بازی هم بشه که احتمالا میشه) ، تا 40 هم جا داره که بره.
 

Akiba

king of the majestic oceans of the world
کاربر فعال
Jan 18, 2009
22,228
نام
امیر حسین
یه نکته ای هست.
قبلا هم از برخی دولوپر ها شنیده بودیم که عرضه رو گیم پس به فروش بازیشون کمک کرده. بالاخره بازی خریدن تو باقی جاها برخلاف ایران اینقدر پروسه سخت و طاقت فرسایی نیست. یارو 60 دلار میده راحت. چیزی نیست.
برا یه سری بازی ها که هیپ شدید پشتشون نیست و تبلیغات وسیعی ندارن(مثل همین the outer worlds خودمون)، سناریو به این صورت پیش میره که طرف تو گیم پس به بازی برمیخوره و درحالیکه با تریلر و ... امکان نداشت پول بده بابت بازی، ولی به واسطه گیم پس و بدون نیاز به هزینه اضافی بازی رو پلی میده و میبینه که چقدر خوشش اومده و برا همین میره میخرتش.
البته که اگه بازی چیز جالبی نباشه، طرف به همون سادگی که بازی رو دانلود کرده، به همون سادگی هم دیلیت میکنه ولی برا بازی های بدون هایپ ولی ارزشمند(مثل همیت the outer worlds) ، فک میکنم عرضه رو گیم پس اتفاق خوبیه. اینم از روز اول رو اکس باکس و pc تو گیم پس بود ولی فروشش راضی کننده بوده برا تیک تو.
یه زمانی این کار رو با Demo یا Trail یک یا حتی چند ساعته انجام میدادن:-" و حکمت اون چیزا همین بود...

حالا به طور کلی من واقعا سوددهی گیم پس رو نه برای ناشر و سازنده، و نه MS درک نمیکنم هنوز! (مگر اینکه GAAS باشه، اونجوری شاید آره!)
اما در مورد یه چیزی مثل TOW ، به عنوان مثال من بازی کردم(پولمم اصلا از پارو بالا میره)
وقتی بازی الان رو گیم پس مجانی در اختیارمه و محدودیتی تو بازی کردنش ندارم، حالا که ازش خوشم اومده...دردم چیه برم جدا بخرمش؟ اونم وقتی بازی های گیم پس تقریبا میشه گفت دائمی هستن.
اگر مثلا سه ماه دیگه یهو بگن TOW برداشته میشه،اون موقع آره میگیم اونایی که نرسیدن بازی رو تموم کنند رفتن خریدن
ولی الان...بالاترم گفتم، از درک من خارجه:D (حمایت از سازنده هم بعید میدونم جز یه عده محدود کسی چنین دغدغه ای داشته باشه نسبت به حمایت از جیب خودش:-" )
 

mobin.hb96

کاربر سایت
Feb 12, 2019
2,187
نام
مبین
یه زمانی این کار رو با Demo یا Trail یک یا حتی چند ساعته انجام میدادن:-" و حکمت اون چیزا همین بود...

حالا به طور کلی من واقعا سوددهی گیم پس رو نه برای ناشر و سازنده، و نه MS درک نمیکنم هنوز! (مگر اینکه GAAS باشه، اونجوری شاید آره!)
اما در مورد یه چیزی مثل TOW ، به عنوان مثال من بازی کردم(پولمم اصلا از پارو بالا میره)
وقتی بازی الان رو گیم پس مجانی در اختیارمه و محدودیتی تو بازی کردنش ندارم، حالا که ازش خوشم اومده...دردم چیه برم جدا بخرمش؟ اونم وقتی بازی های گیم پس تقریبا میشه گفت دائمی هستن.
اگر مثلا سه ماه دیگه یهو بگن TOW برداشته میشه،اون موقع آره میگیم اونایی که نرسیدن بازی رو تموم کنند رفتن خریدن
ولی الان...بالاترم گفتم، از درک من خارجه:D (حمایت از سازنده هم بعید میدونم جز یه عده محدود کسی چنین دغدغه ای داشته باشه نسبت به حمایت از جیب خودش:-" )
سود دهیش رو که شما باید به اینده نگاه کنی.
تو ۲ سال کاربر ها به ۱۰ میلیون رسیدن.
شما نگاه کن ببین با همین شیب مثلا ۳ سال دیگه و نسل بعد به چه مقدار میرسن.
برا درک سود دهی سرویس های اشتراکی، نتفلکیس مثال خوبیه که تو ۱۰ سال از یه ویدیو کلوپ انلاین کوچیک رسیده به مرحله ای که ۲۵ درصد ترافیک نت جهان رو در اختیار داره و ۲۵۰ میلیون جرینیگی میریزه پای فیلمی که اگه تو سینما اکران میشد، به زور فروشش سه رقمی میشد. فقط برا اینکه برا خودش اعتبار بخره باهاش.
خیلی ساده است،
نتفلیکس، اپل، دیزنی، وارنر، امازون و ... همه با سرعت هرچه تمام تر دارن سرویس های اشتراکی خودشون رو راه میندازن.
چون اینده سرگرمی خانگی احتمالا همین سرویس های اشتراکی هستن.
گیم پس هم دقیقا نقش نتفلیکس گیم رو داره از نظر شیوه کاری.

راجب بخش دوم حرفت هم، بحث اینه منی که ۶۰ دلار برام عددی نیست(منظوم یه بنده خدایی تو امریکاست مثلا وگرنه برا ما که ۶۰ دلار ...) ، یه بازی رو تو گیم پس بازی میکنم و خوشم میاد. میرم میخرمش که اگرم یه وقت اشتراکم تموم شد و چیز دیگه ای روش نبود که بخوام تمدیدش کنم یا به هردلیلی دوس داشته باشم بازی رو لایبرریم باشه، مشکلی نداشته باشم.
حالا اینجا که اولین امار فروش رو گفتن برا بازیشون‌.
بودن دولوپر هایی که گفتن اصلا از وقتی بازی عرضه شده رو گیم پس، فروشش نسبت به قبل افزایش هم داشته.
دیگه این حرف دولوپر هاست و واقعیت. حتی اگه من و شما نتونیم دلیلش رو درک کنیم.
حالا الان با ۱۰ میلیون بازی هایی مثل اوتر وردز این شکلی شدن
وقتی بشه ۳۰ میلیون، اونوقت شاید مثلا دویل می کرای و رزیدنت اویل بعدی اینجوری بشن
اگه بشه ۱۰۰ میلیون شاید بازی های راکستار!!!
هدف مایکرو پیوند زدن گیم پس با اکس کلاده و رسیدن به ۱۰۰ میلیون کاربر گیم پس برا نسل بعد خیلی دور از دسترس نیست.



راجب دمو هم اره نقش دمو داره واقعا. ولی الان کدوم ناشر ها دمو میدن از بازیشون دیگه؟
دوران دمو گذشت.
 

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,403
نام
محمد
یه زمانی این کار رو با Demo یا Trail یک یا حتی چند ساعته انجام میدادن:-" و حکمت اون چیزا همین بود...

حالا به طور کلی من واقعا سوددهی گیم پس رو نه برای ناشر و سازنده، و نه MS درک نمیکنم هنوز! (مگر اینکه GAAS باشه، اونجوری شاید آره!)
اما در مورد یه چیزی مثل TOW ، به عنوان مثال من بازی کردم(پولمم اصلا از پارو بالا میره)
وقتی بازی الان رو گیم پس مجانی در اختیارمه و محدودیتی تو بازی کردنش ندارم، حالا که ازش خوشم اومده...دردم چیه برم جدا بخرمش؟ اونم وقتی بازی های گیم پس تقریبا میشه گفت دائمی هستن.
اگر مثلا سه ماه دیگه یهو بگن TOW برداشته میشه،اون موقع آره میگیم اونایی که نرسیدن بازی رو تموم کنند رفتن خریدن
ولی الان...بالاترم گفتم، از درک من خارجه:D (حمایت از سازنده هم بعید میدونم جز یه عده محدود کسی چنین دغدغه ای داشته باشه نسبت به حمایت از جیب خودش:-" )
دمو رو اصلا نمیشه با نسخه کامل با تمام امکانات مقایسه کرد، تو نسخه کامل طرف میدونه که محصول نهایی همین هست، نه مثل دمو که یه بخش محدود از بازیه. اینکه چرا تو گیم پس هست و طرف میره میخره هم دلایل زیادی داره، دوست داره بازی رو آرشیو کنه، ممکنه بازی از گیم پس خارج بشه، ممکنه اشتراک طرف تموم بشه و نخواد تمدید کنه و ... این رو هم در نظر بگیر وقتی بازی با گیم پس دانلود میشه، وقتی بخریش هم مشخصا نیازی به دانلود مجدد نداره.
 

kourooshkabir25

کاربر سایت
Apr 4, 2017
5,342
سود دهیش رو که شما باید به اینده نگاه کنی.
تو ۲ سال کاربر ها به ۱۰ میلیون رسیدن.
شما نگاه کن ببین با همین شیب مثلا ۳ سال دیگه و نسل بعد به چه مقدار میرسن.
برا درک سود دهی سرویس های اشتراکی، نتفلکیس مثال خوبیه که تو ۱۰ سال از یه ویدیو کلوپ انلاین کوچیک رسیده به مرحله ای که ۲۵ درصد ترافیک نت جهان رو در اختیار داره و ۲۵۰ میلیون جرینیگی میریزه پای فیلمی که اگه تو سینما اکران میشد، به زور فروشش سه رقمی میشد. فقط برا اینکه برا خودش اعتبار بخره باهاش.
خیلی ساده است،
نتفلیکس، اپل، دیزنی، وارنر، امازون و ... همه با سرعت هرچه تمام تر دارن سرویس های اشتراکی خودشون رو راه میندازن.
چون اینده سرگرمی خانگی احتمالا همین سرویس های اشتراکی هستن.
گیم پس هم دقیقا نقش نتفلیکس گیم رو داره از نظر شیوه کاری.

راجب بخش دوم حرفت هم، بحث اینه منی که ۶۰ دلار برام عددی نیست(منظوم یه بنده خدایی تو امریکاست مثلا وگرنه برا ما که ۶۰ دلار ...) ، یه بازی رو تو گیم پس بازی میکنم و خوشم میاد. میرم میخرمش که اگرم یه وقت اشتراکم تموم شد و چیز دیگه ای روش نبود که بخوام تمدیدش کنم یا به هردلیلی دوس داشته باشم بازی رو لایبرریم باشه، مشکلی نداشته باشم.
حالا اینجا که اولین امار فروش رو گفتن برا بازیشون‌.
بودن دولوپر هایی که گفتن اصلا از وقتی بازی عرضه شده رو گیم پس، فروشش نسبت به قبل افزایش هم داشته.
دیگه این حرف دولوپر هاست و واقعیت. حتی اگه من و شما نتونیم دلیلش رو درک کنیم.
حالا الان با ۱۰ میلیون بازی هایی مثل اوتر وردز این شکلی شدن
وقتی بشه ۳۰ میلیون، اونوقت شاید مثلا دویل می کرای و رزیدنت اویل بعدی اینجوری بشن
اگه بشه ۱۰۰ میلیون شاید بازی های راکستار!!!
هدف مایکرو پیوند زدن گیم پس با اکس کلاده و رسیدن به ۱۰۰ میلیون کاربر گیم پس برا نسل بعد خیلی دور از دسترس نیست.



راجب دمو هم اره نقش دمو داره واقعا. ولی الان کدوم ناشر ها دمو میدن از بازیشون دیگه؟
دوران دمو گذشت.
دیدگاه شما خیلی تخیلیه
اولا که زمان ساخت یک فیلم و سریال اصلا قابل مقایسه با گیم نیست
netflix تصمیم به ساخت witcher گرفت تا زمان عرضه 3 سال طول کشید فصل های بعدی 1 سال حداکثر 1.5 بعد پشت هم عرضه میشه
witcher 3 در چهار سال ساخته شد witcher 4 قطعا ساختش از 2018 شروع شده در بهترین حالت 2024 عرضه یعنی زمانی که سریال به فصل های پایانی خودش رسیده

Netflix پارسال 82 فیلم تولید کرد 700 برنامه‌ی تلوزیونی تولید یا لایسنسش خریداری کرده و 12 تا 13 میلیارد دلار هزینه کرده
در کل صنعت گیم 100 تا بازی خوب در سال عرضه نمیشه
مایکروسافت حتی 5 تا استودیو دیگه بخره امکان نداره سالانه بیش از 5 تا بازی خوب بتونه عرضه کنه

دوما یه بازی AAA به اندازه 30 تا فیلم و 10 تا سریال محتوا داره
90 درصد سریال ها روز به اندازه bloody baron quest محتوای داستانی ندارن
هر ماموریت سرقت gta v به راحتی می تونه به یه فیلم 2 ساعته تبدیل بشه
و......

سوما مخاطب فیلم و سریال عام اما مخاطب صنعت گیم خاص
کسی که امروز Game Of Thrones می بینه فردا ممکنه Stranger Things ببینه پس فردا Rick and Morty
گیمر های که امروز modern warfare بازی میکنن امکان نداره فردا Dota 2 بازی کنن یا heavy rain یا bloodborne و برعکس


چهارما اگه سرویس های اشتراک بازی رونق بگیره هر ناشری سرویس خودش عرضه میکنه هیچکس بازی هاش در اختیار مایکروسافت قرار نمیده
الان EA و Ubisoft سرویس های خودشون دارن همه ای ناشر ها مثل دیگه کپکام و اکتیویژن و ..... در اینده راه اندازی میکنن

پنجما صنعت گیم یه سرگرمی کاملا تعاملی و موفقیت یک بازی بر سایر بازی ها بسیار تاثیر گذاره
مثلادر یک سال 2 سریال درام شاهکار مخاطبین 10 درام خوب کم نمیکنن
اما در دنیای گیم یه بازی شاهکار بقیه هم سبک های خودش حتی بازی های سبک های دیگه زیر سایه خودش قرار میده
اگه سرویس A در یک ماه یکی یه بازی شاهکار و B بازی خوب عرضه کنه اکثرا گیمر ها به سراغ A میرن
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: SHAYAN1999

mobin.hb96

کاربر سایت
Feb 12, 2019
2,187
نام
مبین
دیدگاه شما خیلی تخیلیه
اولا که زمان ساخت یک فیلم و سریال اصلا قابل مقایسه با گیم نیست
netflix تصمیم به ساخت witcher گرفت تا زمان عرضه 3 سال طول کشید فصل های بعدی 1 سال حداکثر 1.5 بعد پشت هم عرضه میشه
witcher 3 در چهار سال ساخته شد witcher 4 قطعا ساختش از 2018 شروع شده در بهترین حالت 2024 عرضه یعنی زمانی که سریال به فصل های پایانی خودش رسیده

Netflix پارسال 82 فیلم تولید کرد 700 برنامه‌ی تلوزیونی تولید یا لایسنسش خریداری کرده و 12 تا 13 میلیارد دلار هزینه کرده
در کل صنعت گیم 100 تا بازی خوب در سال عرضه نمیشه
مایکروسافت حتی 5 تا استودیو دیگه بخره امکان نداره سالانه بیش از 5 تا بازی خوب بتونه عرضه کنه

دوما یه بازی AAA به اندازه 30 تا فیلم و 10 تا سریال محتوا داره
90 درصد سریال ها روز به اندازه bloody baron quest محتوای داستانی ندارن
هر ماموریت سرقت gta v به راحتی می تونه به یه فیلم 2 ساعته تبدیل بشه
و......

سوما مخاطب فیلم و سریال عام اما مخاطب صنعت گیم خاص
کسی که امروز Game Of Thrones می بینه فردا ممکنه Stranger Things ببینه پس فردا Rick and Morty
گیمر های که امروز modern warfare بازی میکنن امکان نداره فردا Dota 2 بازی کنن یا heavy rain یا bloodborne و برعکس


چهارما اگه سرویس های اشتراک بازی رونق بگیره هر ناشری سرویس خودش عرضه میکنه هیچکس بازی هاش در اختیار مایکروسافت قرار نمیده
الان EA و Ubisoft سرویس های خودشون دارن همه ای ناشر ها مثل دیگه کپکام و اکتیویژن و ..... در اینده راه اندازی میکنن

پنجما صنعت گیم یه سرگرمی کاملا تعاملی و موفقیت یک بازی بر سایر بازی ها بسیار تاثیر گذاره
مثلادر یک سال 2 سریال درام شاهکار مخاطبین 10 درام خوب کم نمیکنن
اما در دنیای گیم یه بازی شاهکار بقیه هم سبک های خودش حتی بازی های سبک های دیگه زیر سایه خودش قرار میده
اولا گردش مالی صنعت گیم دست کمی از اونی که شما میگید نداره. بحث راجب تعداد اثار خوب نیست. باید به عدد گردش مالی نگاه کرد.
دوما اصلا بحث مقیاس نیست.
نمیگم گیم پس مایکروسافت میشه یه چیزی در ابعاد نتفلیکس. (شایدم بشه ولی بحث من این نیست)
ولی به هرحال تو همین مقیاس و ابعاد صنعت گیم، میتونه به قدری بزرگ بشه که تاثیرش رو صنعت بزاره.

اینا گمانه زنیه.
من ممکنه چنین پیشبینی ای بکنم و شما مخالف باشی.
نمیشه چیزی رو اثبات کرد.
زمان همه چی رو ثابت میکنه‌
ولی دقت کن حتی گوگل هم دقیقا تو عصر ظهور سرویس های اشتراکی در حوزه سرگرمی تصمیم گرفت وارد رقابت شه درحالیکه مسلما منابع لازم برا اینکه از نسل قبل هم بخواد وارد صنعت گیم شه رو داشته.
ینی اونم حس کرده که بازار اسن سرویس ها تو گیم حداقل بکره و جز مایکرو کسی به اون شکل واردش نشده و موقعیت رو مناسب دیده.
به نظر من اینکه صنایع سرگرمی دارن به سوی سرویس های اشتراکی میرن یه چیز واضحه اما همونطور که گفتم،
زمان ثابت میکنه حق با کیه در این باره.
به هرحال امیدوارم واقعا هم سیستم به همین منوال پیش بره. خصوصا برا ما ایرانی ها بی نهایت به صرفه تره.
راستی، راجب اینکه هر ناشری سرویس خودش رو بزنه،
حرفت درسته
ولی رو جه پلتفرمی عرضه اش کنه؟
مایکروسافت و سونی رو اکس باکس و ps4 تسلط کامل دارن و خیلی راحت اجازه نمیدن.
این سرویس اشتراکی ea هم که میبینی زمانی اومد که اصلا گیم پسی وجود نداشت.
تو بلند مدت احتمالا همینم قطع میکنه مایکروسافت.
خلاصه اگه ببینن داره به سرویس های خودشون اسیب میرسه، قطعا نمیزارن هر ناشری بیاد رو پلتفرم هاشون شرویس اشتراکی دایر کنه.
شاید رو pc عرضه
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: Irisviel Ackerman

Arsalan_xe

کاربر سایت
Apr 11, 2019
600
دیدگاه شما خیلی تخیلیه
اولا که زمان ساخت یک فیلم و سریال اصلا قابل مقایسه با گیم نیست
netflix تصمیم به ساخت witcher گرفت تا زمان عرضه 3 سال طول کشید فصل های بعدی 1 سال حداکثر 1.5 بعد پشت هم عرضه میشه
witcher 3 در چهار سال ساخته شد witcher 4 قطعا ساختش از 2018 شروع شده در بهترین حالت 2024 عرضه یعنی زمانی که سریال به فصل های پایانی خودش رسیده

Netflix پارسال 82 فیلم تولید کرد 700 برنامه‌ی تلوزیونی تولید یا لایسنسش خریداری کرده و 12 تا 13 میلیارد دلار هزینه کرده
در کل صنعت گیم 100 تا بازی خوب در سال عرضه نمیشه
مایکروسافت حتی 5 تا استودیو دیگه بخره امکان نداره سالانه بیش از 5 تا بازی خوب بتونه عرضه کنه

دوما یه بازی AAA به اندازه 30 تا فیلم و 10 تا سریال محتوا داره
90 درصد سریال ها روز به اندازه bloody baron quest محتوای داستانی ندارن
هر ماموریت سرقت gta v به راحتی می تونه به یه فیلم 2 ساعته تبدیل بشه
و......

سوما مخاطب فیلم و سریال عام اما مخاطب صنعت گیم خاص
کسی که امروز Game Of Thrones می بینه فردا ممکنه Stranger Things ببینه پس فردا Rick and Morty
گیمر های که امروز modern warfare بازی میکنن امکان نداره فردا Dota 2 بازی کنن یا heavy rain یا bloodborne و برعکس


چهارما اگه سرویس های اشتراک بازی رونق بگیره هر ناشری سرویس خودش عرضه میکنه هیچکس بازی هاش در اختیار مایکروسافت قرار نمیده
الان EA و Ubisoft سرویس های خودشون دارن همه ای ناشر ها مثل دیگه کپکام و اکتیویژن و ..... در اینده راه اندازی میکنن

پنجما صنعت گیم یه سرگرمی کاملا تعاملی و موفقیت یک بازی بر سایر بازی ها بسیار تاثیر گذاره
مثلادر یک سال 2 سریال درام شاهکار مخاطبین 10 درام خوب کم نمیکنن
اما در دنیای گیم یه بازی شاهکار بقیه هم سبک های خودش حتی بازی های سبک های دیگه زیر سایه خودش قرار میده
اگه سرویس A در یک ماه یکی یه بازی شاهکار و B بازی خوب عرضه کنه اکثرا گیمر ها به سراغ A میرن
Wikipedia.org :D
 

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
دیدگاه شما خیلی تخیلیه
اولا که زمان ساخت یک فیلم و سریال اصلا قابل مقایسه با گیم نیست
netflix تصمیم به ساخت witcher گرفت تا زمان عرضه 3 سال طول کشید فصل های بعدی 1 سال حداکثر 1.5 بعد پشت هم عرضه میشه
witcher 3 در چهار سال ساخته شد witcher 4 قطعا ساختش از 2018 شروع شده در بهترین حالت 2024 عرضه یعنی زمانی که سریال به فصل های پایانی خودش رسیده

Netflix پارسال 82 فیلم تولید کرد 700 برنامه‌ی تلوزیونی تولید یا لایسنسش خریداری کرده و 12 تا 13 میلیارد دلار هزینه کرده
در کل صنعت گیم 100 تا بازی خوب در سال عرضه نمیشه
مایکروسافت حتی 5 تا استودیو دیگه بخره امکان نداره سالانه بیش از 5 تا بازی خوب بتونه عرضه کنه

دوما یه بازی AAA به اندازه 30 تا فیلم و 10 تا سریال محتوا داره
90 درصد سریال ها روز به اندازه bloody baron quest محتوای داستانی ندارن
هر ماموریت سرقت gta v به راحتی می تونه به یه فیلم 2 ساعته تبدیل بشه
و......

سوما مخاطب فیلم و سریال عام اما مخاطب صنعت گیم خاص
کسی که امروز Game Of Thrones می بینه فردا ممکنه Stranger Things ببینه پس فردا Rick and Morty
گیمر های که امروز modern warfare بازی میکنن امکان نداره فردا Dota 2 بازی کنن یا heavy rain یا bloodborne و برعکس


چهارما اگه سرویس های اشتراک بازی رونق بگیره هر ناشری سرویس خودش عرضه میکنه هیچکس بازی هاش در اختیار مایکروسافت قرار نمیده
الان EA و Ubisoft سرویس های خودشون دارن همه ای ناشر ها مثل دیگه کپکام و اکتیویژن و ..... در اینده راه اندازی میکنن

پنجما صنعت گیم یه سرگرمی کاملا تعاملی و موفقیت یک بازی بر سایر بازی ها بسیار تاثیر گذاره
مثلادر یک سال 2 سریال درام شاهکار مخاطبین 10 درام خوب کم نمیکنن
اما در دنیای گیم یه بازی شاهکار بقیه هم سبک های خودش حتی بازی های سبک های دیگه زیر سایه خودش قرار میده
اگه سرویس A در یک ماه یکی یه بازی شاهکار و B بازی خوب عرضه کنه اکثرا گیمر ها به سراغ A میرن

من بخش های زیادی از صحبت های شما رو متوجه نشدم که موافق و یا مخالف هستید! ولی بخشی که بزرگ کردم که اتفاقا نکته سرویسه ای اشتراکی همینه و مسئول بازیهای @idxbox مایکروسافت قبلا یکی دوباری در این مورد اطلاعات داده بود
سری اول که برای مثال گفته بود 80 90% افرادی که human fall flat رو تجربه کردند توسط گیم پس، هیچ وقت تا به حال سراغ بازیهای پازل محور نرفته بودند
سری دوم هم همین چند وقت پیش بود که گفت افرادی که 7 8 سال بازی ترسناکی تجربه نکرده بودند (از زمان ساخت اکانت اکس باکس لایوشون) با گیم پس شروع به تجربه این نوع بازیها کردند

اطلاعاتی که شما به اشتراک گذاشتید از رده خارجه

دوم اینکه درباره حضور متعدد کمپانی های مختلف در زمینه سرویس های اشتراکی و استریم که بله در زمان ظهور هرنوع فرصت جدید سرمایه گذاری همه پا به میدون میذارند ولی خیلی ها توان رقابت در بازار رو ندارند و باقی نیمونند. قبلا با واقعیت مجازی این مسله رو تجربه کرده بودیم. هر هفته یک کمپانی عینک VR/AR جدیدی رو معرفی میکرد و الان فقط چند شرکت شاخص باقی موندند
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر