benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,994
نام
ehsan
همممم....واقعا؟ دوست دارم نظر باندای و Square Enix و نینتندو و سونی موزیک رو هم بدونم در این رابطه! (نمیدونم اوضاع همشون چطوره اونا، ولی به نظر نمیاد بد باشه!)

از سگا ... باری موبایل... به شخصه بازی معروفی نمیشناسم و نشنیدم!
سونی که گویا راضی بوده بازیشون بد نفروخته در واقع خیلی درامد زا بوده ولی خوب ایشالا اونم بخوره زمین. یه وخ وسوسه نشن
 
  • Like
Reactions: esm nadaram

Akiba

king of the majestic oceans of the world
کاربر فعال
Jan 18, 2009
22,248
نام
امیر حسین
سونی که گویا راضی بوده بازیشون بد نفروخته در واقع خیلی درامد زا بوده ولی خوب ایشالا اونم بخوره زمین. یه وخ وسوسه نشن
برای همین میگم :D ، سونی موزیک(کاملا جدا از بخش بازیشون که ما میشناسیم عمل میکنند) که رسما داره پول پارو میکنه! چه تو همون ژاپن، چه غرب!
ولی نه فکر نکنم وسوسه بشن، الان بر اساس همون بازی یه دونه از این دموVRی ها دادن ، و یه بازی برای دستگاه های Arcade که دومی فکر کنم یه روزی برای کنسول ها هم عرضه بشه! در کل منظورم اینه با تمام موفقیته بازی موبایلشون، بقیه پلتفرم ها رو هم در نظر دارن:D

باندای هم فکر کنم باز پول پارو کنه:D ، هرچی IP انیمه ای داره بر اساسشون بازی موبایل میسازه اونم نه یکی ، در رنگ ها و طرح ها(و سبک ها) مختلف!

نینتندو و SE هم ، به طور کلی وقتی بحث های مقایسه ای بازی های موبایل رو میبینم همیشه اسم Fire Emblem Heroes و FF Brave Exivus به چشم میخوره! (بازی های دیگه ای هم دارن البته)
(این FF BE که مثلا حتی چندتا ایونت تو بازی با حضور سلبریتی ها مثل کتی پری یا آریانا گرانده داده:-"
و یا KH UX که تا جایی که میدونم موارد مهم داستانی زیادی داره و رسما پیش زمینه KH 4 رو اینجا درست کردن! :D )

حالا اینکه سگا چه بازیی برای موبایل داده و جواب نداده براشون نمیدونم!
این کونامی که کلا از بازی ها لفت داده هم من حداقل Yu-Gi-Ohشون رو دیدم ولی سگا مطلقا هیچ:D

الان یه سرچی زدم... سگا 99% بازی هاش بازی های کلاسیکش بودن، بازی جدید هم... چندتا سونیک فقط! فکر میکنم مشکل از خودشونه:D (حداقل بازی هایی که تو غرب منتشر کردن اینان:D )

---

با تمام بدی های بازی های موبایل و با تمام نفرتی که از لوت باکس و ... دارم!
ولی فقط به خاطر One Piece Treasure Cruise هم که شده از یک طرف دوست ندارم این سیستم ممنوع بشه و این بازی نابود بشه! چون به عنوان یک فن وان پیس، بازیی کامل تر از این میدونم نمیتونند بسازن! و نمیشه هم ساخت!
از اونطرف team building و کلا سیستم گیم پلی خفنی داره و اصلا اینجوری نیست چشم بسته مثل خیلی بازی های موبایل بشه بازی کرد و ...! F2P Friendly هم هست و 4ساله F2P دووم اوردیم:-" به شکل مسخره هم Power Creep نداره که با هر ایونت جدید کاراکترهای قدیمی تر از رده خارج بشن! شاید با جدیدها کار راحت تر بشه، ولی همه چی به همون ساخت تیم برمیگرده و راه های موفقیت زیاده:D
کلا اینکه خیلی خوبه و نمیخوام ببینم درش تخته میشه:|
البته در کنارش منتظر Pirate Warriors 4 هم هستم:|

---
امروزم اینو گذاشته بودن...

سه تای اول رو حدس میزدم، چهارمی رو اسمشم نشنیده بودم! یوگی 5م! برام جالب بود :D از پنجم به بعد هم غیر از OPTC بقیه بازی هایی که میشناختم رو ندیدم چندم و چقدر پول پارو کردن :-"
 

Soheil

Set Free The Devil Inside
کاربر سایت
Sep 5, 2006
4,645
نام
سهيل
این ضرر مالی خیلی دیر به sega sammy خورده.....خیلی خیلی دیر......اینا باید از همون زمان که سگا رو خریدن تو گیمینگ همچین ضرری میکردن(که امیدوارم بکنن) تا دیگه جرات کشیدن شیره sonic و ip های مرحوم سگا رو نداشته باشن......قشنگ 90 درصد بازیاشون زبالس......

حالا درسته در مجموع افت داشتن کلی ولی توی این چندسال اخیر کلی بازی خوب دادن. حالا شما چرا فقط Sonic را میبینی من نمیدونم. همین امسال هم که دومین ناشر به لحاظ امتیاز متاکرتیک انتخاب شدن. توی چهار سال گذشته هم سه بار جز سه تای اول بودن (خود متاکرتیک میگه سال اول فکر کردیم شانسی بوده ولی الان بعد چهار سال میبینیم کاملا با برنامه بوده افزایش کیفیت).

همین PS بعد بازی های انحصاری خود سونی، قبل RDR، بالاترین متاش برای این شرکت و زیرمجموعه هاش بود (Persona 5). یا نینتندو سوییچ سال قبل Sonic Mania Plus متای 91 داد روش که به غیر بازی های خود نینتندو کم پیش میاد. امسال بازی های خیلی خوبی مثل Yakuza 6, Kiwami 2 و Valkyria Chrinocle 4 یا Two Point Hospital را داشتن. سری Total War و Football Manager همیشه کیفیت بالایی داشته این چندساله. Alien Isolation یکی از بهترین بازی های نسل هست (بالای 80 تا جایزه اون سال برد) و...

چندتا ناشر داریم که تنوع هست تو کارشون میخاین همونام تخته بشه فقط بتل رویال بزنیم؟ این چندسال اخیر بازی کم دادن ولی درمجموع نود درصد بازیهاشون با کیفیت بوده.
 

Soheil

Set Free The Devil Inside
کاربر سایت
Sep 5, 2006
4,645
نام
سهيل
من با عناوین خیلی شرقیشون یا total war کاری ندارم......درسته یاکوزا کل سریش باکیفیته اما اگه از همون اول بودجه درست و حسابی در اختیار سازنده میزاشتن خیلی بهترم میشد........ سونیک که جدی نابود کردن با اون بودجه دادنشون هیچی (مانیا کار یه سازنده دیگس) الان همه طرفدارا واسه ادونچر3 دارن له له میزنن ولی سگا چیکار میکنه؟ شیره سونیک میکشه بگزریم سگا بغییر از این عناوینی که شما گفتی کلی ip خفن داره که سال هاست دست نخورده مونده.......vf . headhunter . burning rengers . comix zone و مهم تر از اینا شینوبی.............خب اینا کجان؟


بازی سازی الان مثل سال 1994 نیست که توی یک سال سگا نزدیک به 200 بازی منتشر کرده بود (رکورد تاریخ). الان کلی هزینه داره. نه تنها سگا در مجموع همه شرکت ها خروجیشون کاهش پیدا کرده. خیلی از اینهایی هم که میگی الان مخاطب نمیتونه داشته باشه. اینها هم اگه بخان روی هرچیزی سرمایه گذاری بکنن سر سال باید ببندن در شرکت را.

کلا در مورد تمام شرکتها باید انصاف را رعایت کرد. این باشه یا کاپکام یا اسکورائنیکس درست نیست که کار خوبشون را نبینم بیام شروع کنیم هر تاپیکی بنویسیم که آی فلان آی پی ال شد فلان آی پی بل شد. بالاخره براساس شرایط یک سری بازی ها مخاطبشون را حفظ کردن که دارن ادامه میدن یک سری همون زمان هم مخاطب کم داشتن که ولشون کردن. مرض که ندارن.

الان ناشری که بازی سینگل بسازه یا بازی توی ژانرهای کم مخاطب (niche) عرضه بکنه خیلی کمه. قدر همینارم باید دونست. هر ناشری نمیاد روی RTS, JPRG یا Horror سرمایه گذاری کنه.
 
آخرین ویرایش:

Akiba

king of the majestic oceans of the world
کاربر فعال
Jan 18, 2009
22,248
نام
امیر حسین

Soheil

Set Free The Devil Inside
کاربر سایت
Sep 5, 2006
4,645
نام
سهيل
من از شما عذر میخوام درست میگید:Dمن واقعا درباره یاکوزا شرمندم :D(nd اون زمان با 15میلیون بازی میساخت:D) نگفتم با یه کمپانی پدر کشتگی دارم گفتم بهم میگن:|........ من فقط گفتم که چرا از ip های دیگش استفاده نمیکنه؟ کلی بازی هست که خیلیا منتظر دیدن یه ادامه یا ریبوت ازش هستن(sorو شنمو دادن رفت دمشون گرم) ولی سونیک تیم چی؟(سونیک مانیا رو میدونم اونم عالیه) ولی الان بازیای سونیک تیم به خوبی اون دوتا هست؟ چه ربطی به سن داره؟سن میخوای بگی من زمان sonic06 که بودم اون بازی بخاطر بودجه کم و وقت کم تیم به حدر رفت...........الان ip مثل شینوبی کجاست؟یا headhunter که ناشناختس اصلا اینا ip های خفنین نمیشه ازشون به این راحتی گذشت میخواد از بهترین ناشرای تاریخ باشه این بازیا چی میشن؟
بازم میگم من بخاطر بد دونستن سگا شرمندم شما و دوستان درست میگفتید همش بخاطر سونیک میگفتم:D ولی اینا چی میشه؟ شما خودتم درباره سونیک نااگاه بودی و گفتی سونیک هیچ قابلیتی نداره که ازش بازی بسازن.......

کی الان از همه ip های استفاده میکنه ما اطلاع نداریم؟ EA? سونی ؟ کپکام؟ کی دقیقا؟

الان باید Square را دارد زد که چرا Parasite Eve جدید نمیسازه؟ خود شرکت ها نمیدونن پتانسیل ip هاشون چیه شما میدونی؟ اگه دنبال بازی خوب میگردی که این نسل خوشبختانه ناشرهای ژاپنی به نسبت غربی ها بازی های خوبی داشتن. اما نه اگه دنبال احیای یک سری ip مرده هستی که باید بگم زیاد امیدوار نباش.

پ.ن : شما اگه طرفدار شنمو باشی قطعا تا الان باید میدونستی که Yakuza هرچی شنمو داشت را داره و توی خیلی زمینه ها هم بهتره. میتونی از اون شروع کنی که این نسل خوشبختانه تا حد زیادی احیا شده.

پ.ن 2 : تاپیک به بیراهه رفت بهتره این بحث اینجا ادامه پیدا نکنه.
 

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,994
نام
ehsan
بازی سنتر اگر 10 تا کاربر فن کشته مرده ی شنمو داشته باشه قطعا من یکیشم ولی فکر نمیکنم سگا با شرایطی که داشت می بایست ادامه بازی رو میساخت. شنمو یه پروژه ( حماقت) ای بود که فقط یه شرکتی مثل سگای اوایل قرن بیست و یک که یه مشت کله خر عاشق بازی توش باشن مرتکب میشه. اون دوران یه سری آدم تو سگا مدیر بودن و بازی سازایی درش بودن که عاشق کارشون و موفقیت برندشون بودن و اصلا بحث مالی براشون تو اولویت نبود. چیزی که الان تو هیچ شرکتی حتی امثال سونی نیست.

نسخه ی اول پرخرجترین بازی تاریخ تا اون زمان بود. حساب کردن اگر بازی بخواد به سود دهی برسه باید تمام کسایی که دریمکست دارن دو بار بازی رو بخرن. نسخه ی اول از نظر مالی فاجعه بود اونم برای کمپانی که شرایط خوبی نداشت. ولی این باعث نشد شانسشون رو روی نسخه دوم امتحان نکنن.

در نهایت وضعیت بجایی رسید که ادامه ی وضع موجود به شکست و زمین خوردن کل کمپانی می انجامید. هر شرکتی که اندک عقلی در سرش باشه بیخیال ساخت ادامه میشه. هیچجوره نمیشه بهشون ایراد گرفت.
فقط خوشحالم که خود یو سوزوکی که خواست ادامش رو بساز جلوش رو نگرفتن. باور کنید الان بری در هر شرکتی بگی IP داغون 900 سال پیشتون رو میخوام تا خداتومن نگیره نمیده بهت ولی سگا اینکارو نکرد.

واقعا خدمات سگا به این صنعت مثال زدنیه. حتی همین الانش سگش شرف داره به نود درصد شرکتای دیگه
 

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,377
نام
سید محمد حسین
بازی سنتر اگر 10 تا کاربر فن کشته مرده ی شنمو داشته باشه قطعا من یکیشم ولی فکر نمیکنم سگا با شرایطی که داشت می بایست ادامه بازی رو میساخت. شنمو یه پروژه ( حماقت) ای بود که فقط یه شرکتی مثل سگای اوایل قرن بیست و یک که یه مشت کله خر عاشق بازی توش باشن مرتکب میشه. اون دوران یه سری آدم تو سگا مدیر بودن و بازی سازایی درش بودن که عاشق کارشون و موفقیت برندشون بودن و اصلا بحث مالی براشون تو اولویت نبود. چیزی که الان تو هیچ شرکتی حتی امثال سونی نیست.

نسخه ی اول پرخرجترین بازی تاریخ تا اون زمان بود. حساب کردن اگر بازی بخواد به سود دهی برسه باید تمام کسایی که دریمکست دارن دو بار بازی رو بخرن. نسخه ی اول از نظر مالی فاجعه بود اونم برای کمپانی که شرایط خوبی نداشت. ولی این باعث نشد شانسشون رو روی نسخه دوم امتحان نکنن.

در نهایت وضعیت بجایی رسید که ادامه ی وضع موجود به شکست و زمین خوردن کل کمپانی می انجامید. هر شرکتی که اندک عقلی در سرش باشه بیخیال ساخت ادامه میشه. هیچجوره نمیشه بهشون ایراد گرفت.
فقط خوشحالم که خود یو سوزوکی که خواست ادامش رو بساز جلوش رو نگرفتن. باور کنید الان بری در هر شرکتی بگی IP داغون 900 سال پیشتون رو میخوام تا خداتومن نگیره نمیده بهت ولی سگا اینکارو نکرد.

واقعا خدمات سگا به این صنعت مثال زدنیه. حتی همین الانش سگش شرف داره به نود درصد شرکتای دیگه

همین قصه رو میشه در مورد Sonic Mania و Streets of Rage 4 هم دقیقاً تکرار کرد.
سگا تو وضعیتی نیست که اصن بتونه تو ابعاد یه ناشر گنده همچین اسم هایی رو برگردونه... ولی خیلی خوب و تمیز از کسایی که میدونه چطوری از پس همچی حرکتی بربیان حمایت می کنه.

و به هر حال هر کمپانی ای کلی فرنچایز مرده داره... نینتندو که پدرجد زنده نگه داشتن همه ip هاشه رو شب و روز دارن به خاطر Mother و F-Zero و Punch-out و Golden Sun و... خفه می کنن ملت. دیگه بقیه که بماند.
 

Big boss_returns

کاربر سایت
Jan 29, 2019
965
نام
ژوبین
بازی سنتر اگر 10 تا کاربر فن کشته مرده ی شنمو داشته باشه قطعا من یکیشم ولی فکر نمیکنم سگا با شرایطی که داشت می بایست ادامه بازی رو میساخت. شنمو یه پروژه ( حماقت) ای بود که فقط یه شرکتی مثل سگای اوایل قرن بیست و یک که یه مشت کله خر عاشق بازی توش باشن مرتکب میشه. اون دوران یه سری آدم تو سگا مدیر بودن و بازی سازایی درش بودن که عاشق کارشون و موفقیت برندشون بودن و اصلا بحث مالی براشون تو اولویت نبود. چیزی که الان تو هیچ شرکتی حتی امثال سونی نیست.

نسخه ی اول پرخرجترین بازی تاریخ تا اون زمان بود. حساب کردن اگر بازی بخواد به سود دهی برسه باید تمام کسایی که دریمکست دارن دو بار بازی رو بخرن. نسخه ی اول از نظر مالی فاجعه بود اونم برای کمپانی که شرایط خوبی نداشت. ولی این باعث نشد شانسشون رو روی نسخه دوم امتحان نکنن.

در نهایت وضعیت بجایی رسید که ادامه ی وضع موجود به شکست و زمین خوردن کل کمپانی می انجامید. هر شرکتی که اندک عقلی در سرش باشه بیخیال ساخت ادامه میشه. هیچجوره نمیشه بهشون ایراد گرفت.
فقط خوشحالم که خود یو سوزوکی که خواست ادامش رو بساز جلوش رو نگرفتن. باور کنید الان بری در هر شرکتی بگی IP داغون 900 سال پیشتون رو میخوام تا خداتومن نگیره نمیده بهت ولی سگا اینکارو نکرد.

واقعا خدمات سگا به این صنعت مثال زدنیه. حتی همین الانش سگش شرف داره به نود درصد شرکتای دیگه
یعنی شما اگه همون اول همین به من این میگفتی قانع میشدم تازه فهمیدم سگا تو این دو سه سال با دادن ip هاش چقدر به سازندش و طرفدارا احترام گزاشته:D(البته هنوز بنظرم کنسل شدن ریمیک شنمو1.2 اشتباه بزرگی بود) به احترام حرف شما و خدمت سگا به صنعت تمام پستام در این باره پاک کردم ^:)^
 

Amin.AP

کاربر سایت
Dec 31, 2016
2,400
نام
امین
پارسال(یک سالگی) 7.6M بود!
خوب فروخته! دمشون گرم>:) لانچ تایتل PS5 شماره دوم اینو بدن روحمون شاد بشه>:)
خوب فروخته؟!:)) 10 میلیون نسخه برای یک New IP انحصاری اونم دوسال بعد از عرضه دیوانه کنندست:D!
 

Rattle.Snake

100% Pure RattleSnake
کاربر سایت
Feb 14, 2018
1,054
نام
Giliath Osborne

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

  • Top
    رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
    or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر