last of amir

کاربر سایت
Sep 3, 2014
2,160
نام
Amir
View attachment 284565

یک روز پس از عرضه
امیدوارم سونی این آمار رو مدنظر قرار بده و وقتی نیازی نیس پورت غیرضروری انجام نده. از اول هم سیاست پورت بازی‌ها روی پی سی تصمیم درستی نبود. یکی از بهترین بازی‌هایی هست که پارسال بازی کردم و پیشنهاد میکنم حتما بازی کنین.
 

AMIN-1399F

خوشا فریاد زیر اب
مدیر انجمن
Oct 29, 2011
5,421
نام
امین
روی PS5 هم این جواهر متاسفانه اونطور که باید نفروخت
واقعا حیفه که سختیه اوایل بازی باعث میشه خیلی از پلیرها خودشون رو از تجربه همچین بازی بشدت خاص و عالی محروم میکنن

.
یکیش خودم 😁
بنظرم نباید تو طراحی بازی اینقدر از اول سخت گرفت.
علاوه بر خودم خیلی ها رو دیدم با ذوق خریدن و بعد از نیم ساعت یه ساعت بیخیال شدن.
منکر حرفه ای و هاردکور بودن بازی نمیشم ولی خب این سختی تو فروش اثر گذاره.
انتخاب درجه سختی بازی میتونست خیلی کمک کنه.
کاش بود.
 
  • Love
Reactions: HIGH VOLTAGE

Dreadlord

کاربر سایت
Apr 8, 2008
18,078
امیدوارم سونی این آمار رو مدنظر قرار بده و وقتی نیازی نیس پورت غیرضروری انجام نده. از اول هم سیاست پورت بازی‌ها روی پی سی تصمیم درستی نبود. یکی از بهترین بازی‌هایی هست که پارسال بازی کردم و پیشنهاد میکنم حتما بازی کنین.
اگه رو PC عرضه کنه چیزی از شما کم میشه؟:-?:-/
 

zilyzal

کاربر سایت
Feb 10, 2017
3,084
یکیش خودم 😁
بنظرم نباید تو طراحی بازی اینقدر از اول سخت گرفت.
علاوه بر خودم خیلی ها رو دیدم با ذوق خریدن و بعد از نیم ساعت یه ساعت بیخیال شدن.
منکر حرفه ای و هاردکور بودن بازی نمیشم ولی خب این سختی تو فروش اثر گذاره.
انتخاب درجه سختی بازی میتونست خیلی کمک کنه.
کاش بود.
کل جذابیت بازی با سختیش گره خورده (هر چند از نظر من کلا سخت نبود) مثل این میمونه برای سری سولز درجه سختی اسون بدن
این بازی اگه درجه سختی راحتتر داشت عملا یکسره از بایوم ۱ تا اخر یه کله کسی میخواست بره بازی فک کنم تو کمتر از دو سه ساعت تموم میشد چیزی برای ارائه نداشت اون موقع کلا با هسته بازی جور درنمیاد درجه سختی راحتتر بدن براش ضمن اینکه کو اپ اصولا خودش تو این سبک بازیا حکم ایزی مود داره
 

AMIN-1399F

خوشا فریاد زیر اب
مدیر انجمن
Oct 29, 2011
5,421
نام
امین
کل جذابیت بازی با سختیش گره خورده (هر چند از نظر من کلا سخت نبود) مثل این میمونه برای سری سولز درجه سختی اسون بدن
این بازی اگه درجه سختی راحتتر داشت عملا یکسره از بایوم ۱ تا اخر یه کله کسی میخواست بره بازی فک کنم تو کمتر از دو سه ساعت تموم میشد چیزی برای ارائه نداشت اون موقع کلا با هسته بازی جور درنمیاد درجه سختی راحتتر بدن براش ضمن اینکه کو اپ اصولا خودش تو این سبک بازیا حکم ایزی مود داره
دوست عزیز با دقت نخودی چی نوشتم!
گفتم برای جذب پلیر بیشتر و "فروش" میتونستن قابلیت انتخاب درجه سختی رو قرار بدن که بازی "بیشتر " بفروشه.
از دید تجاری به داستان نگاه کن.
 

HalfLife G

کاربر سایت
Feb 21, 2009
3,711
نام
مراد حلیمی
منکر حرفه ای و هاردکور بودن بازی نمیشم ولی خب این سختی تو فروش اثر گذاره.
انتخاب درجه سختی بازی میتونست خیلی کمک کنه.
کاش بود.
نه خب نمیشد
سختی بیشتر یا کمتر تو برخی بازیا ساختار بازی رو بهم نمی ریزه و صرفا چالش های گیمر رو کمتر یا بیشتر میکنه.
ولی بازیهایی مثه همین ریترنال و سولزبورن ها اگر درجه سختی انتخابی داشته باشن فوق العاده زود تموم میشن و عملا ریتم و روند بازی و حتی اون اتمسفر بازی خراب میشه.

برا همین من بنظرم نباید به سختی بازی دست بزنن ولی تو بازیهای ایندشون میتونن با ابزارهای آنلاین و یار کمکی و اینحور چیزا بازی رو برا عده بیشتری جذاب کنن(البته الانم coop داره ولی میشه بسطش داد و مفصلترش کرد و از همون اول برای بقیه دسترسش کرد)

.
 

Akiba

king of the majestic oceans of the world
کاربر فعال
Jan 18, 2009
22,228
نام
امیر حسین
بیشتر از بحث سختی ، بحث قیمت و محتواش هست

بازی روگ لایک 60~70 دلاری حقیقتا جز همین ریترنال نداریم
و بازی تا وقتی که داستان داره خوبه(همون تموم کردن بار اول ... و نه دیدن پایان مخفی حتی)
بعدش هیچ محتوای تر و تازه و جذابی در اختیارت نمیزاره که انگیزه دوباره و دوباره رفتن داشته باشی
بر خلاف بقیه روگ لایک ها

در اصل اینجوری میشه گفت که بازی ایده ی روگ لایک رو در روایت داستان پیاده کرده
ولی در اصل خود بازی رو زیاد نمیشه توی این بخش حساب کرد :D

---
البته منکر کیفیت خوب ساخت نمیشم که باعث میشه به هر حال قیمت بازی بیشتر هم سبک هاش بخوره
اما جایی داره میجنگه که همه بازی های محتوا خفن هستند!

جایی که مخاطب های سبک با بارها باختن مشکلی ندارن ، و از اونطرف اکثرا داستان چندان مهم و درگیر کننده ای هم ندارن
ولی ریترنال محتوای کمی داره ، اما مخاطبی که میطلبه کسیه که بازی داستانی میخواد... و شاید بین اینا همه اون حوصله سختی رو نداشته باشن

---
ولی به نظر منم سختیش اوکی بود:D یکم آدم مدیریت منابع داشته باشه و با دقت بازی کنه و بدونه داره چه سبکی میزنه و باختن چقدر میتونه هزینه زیادی داشته باشه ، بیخود نمیبازه:-"

آسون تر کردنش، فقط به تجربه ی بازی صدمه میزنه:-"
 
آخرین ویرایش:

last of amir

کاربر سایت
Sep 3, 2014
2,160
نام
Amir
اگه رو PC عرضه کنه چیزی از شما کم میشه؟:-?:-/
من نظرم رو گفتم که دوست دارم انحصاری یه کنسول، بازی خاص و یونیک همون کنسول باقی بمونه. خیر چیزی کم نمیشه ولی حق دارم از یه چیزی خوشم نیاد دیگه نع؟
 

kourooshkabir25

کاربر سایت
Apr 4, 2017
5,342
Japan Sales Charts (2/6/23 – 2/12/23): #1 PS5 (+90k), #2 Switch (+55k), #3 Xbox (+4k)

Software:
1. [PS5] Hogwarts Legacy – 67,196 / NEW
2. [NSW] Pokemon Scarlet / Violet – 29,019 / 4,836,510
3. [NSW] Splatoon 3 – 13,343 / 3,876,184
4. [NSW] Mario Kart 8 Deluxe – 11,807 / 5,153,979
5. [NSW] Minecraft – 7,566 / 3,040,308
6. [NSW] Fire Emblem Engage – 7,267 / 193,187
7. [NSW] Nintendo Switch Sports – 7,127 / 1,001,330
8. [NSW] Mario Party Superstars – 5,155 / 1,175,091
9. [PS5] Gran Turismo 7 – 5,065 / 280,995
10. [NSW] Super Smash Bros. Ultimate – 5,025 / 5,121,897

Hardware:
PS5 – 81,798
Switch OLED – 32,464
Switch – 12,513
PS5 Digital Edition – 11,776
Switch Lite – 10,048
Xbox Series S – 3,249
PS4 – 1,115
Xbox Series X – 506
New 2DS LL – 91
 

zilyzal

کاربر سایت
Feb 10, 2017
3,084
دوست عزیز با دقت نخودی چی نوشتم!
گفتم برای جذب پلیر بیشتر و "فروش" میتونستن قابلیت انتخاب درجه سختی رو قرار بدن که بازی "بیشتر " بفروشه.
از دید تجاری به داستان نگاه کن.
متوجه منظورتون شدم این بحث رو سر بازیای فرام سافت هم زیاد میکنن ولی از نظر من هسته اصلی اینجور بازیا به سختیشونه خصوصا returnal که عملا اگه کسی تو بازی نمیره اکثر محتوارو از دست میده من خودم بازی برام زیاد سخت نبود زود تمومش کردم یه حجم خیلی زیادی از کالکتیبل ها و لاگ ها و… رو از دست دادم درجه سختی اسونتر به معنی اینه که تعداد دفعات مردن به شدت کمتر میشه و عملا تجربه متفاوت و خیلی ضعیفتری به پلیر ارائه میده کلا بخش کو اپ تو اینجور عناوین حکم درجه سختی اسونتر دارن من تو بلاد و nioh چون واسه پلاتشون گرایند زیادی داشتن بعد تموم کردن بازی واسه گرفتن تروفیا کو اپ میرفتم تو اکثر موارد طرف no hit هر باسی رو میزد حتی تو دانجن های بلاد باس amygdala بود که من کلا با اون باس تو خط داستانی هم مشکل داشتم تو دانجن ها هم به شدت چون تکراری شده بود خسته شده بودم کو اپ زدم طرف کلا بدون اینکه دمیج بخوره باسو زد رفت کو اپ nioh هم که مثل جوک بود بخاطر آیتمای اند گیمش که درکل هیچ لذتی از گیم پلی نمیشد برد فقط واسه پلات کردن میرفتم
البته من اصلا مشکلی با اضافه شدن درجه سختی ندارم چه بهتر اونایی که بخاطر سختی سمتش نمیرن هم تجربش کنن ولی قطعا خود سازنده میدونه کار درستی نیست که درجه سختی اضافه نمیکنه وگرنه سالهاست به فرام سافت سر این موضوع انتقاد میکنن
 

AMIN-1399F

خوشا فریاد زیر اب
مدیر انجمن
Oct 29, 2011
5,421
نام
امین
نه خب نمیشد
سختی بیشتر یا کمتر تو برخی بازیا ساختار بازی رو بهم نمی ریزه و صرفا چالش های گیمر رو کمتر یا بیشتر میکنه.
ولی بازیهایی مثه همین ریترنال و سولزبورن ها اگر درجه سختی انتخابی داشته باشن فوق العاده زود تموم میشن و عملا ریتم و روند بازی و حتی اون اتمسفر بازی خراب میشه.

برا همین من بنظرم نباید به سختی بازی دست بزنن ولی تو بازیهای ایندشون میتونن با ابزارهای آنلاین و یار کمکی و اینحور چیزا بازی رو برا عده بیشتری جذاب کنن(البته الانم coop داره ولی میشه بسطش داد و مفصلترش کرد و از همون اول برای بقیه دسترسش کرد)

.

ببین اینی که میگم یه انتخابه!
پلیر مجبور نیست اعمالش کنه، صرفا یه حق انتخاب که قطعا موجب فروش بیشتر میشد.

ببین خیلی ها با توجه به حالتی که بازی داره انجامش دادن و لذت بردن این هیچ ربطی به قرار دادن یه اپشن اسونی برای بقیه نداره و لطمه ای هم به تجربه دسته اول نمیزنه.
 

franticfixer

کاربر سایت
Mar 5, 2011
391
متوجه منظورتون شدم این بحث رو سر بازیای فرام سافت هم زیاد میکنن ولی از نظر من هسته اصلی اینجور بازیا به سختیشونه خصوصا returnal که عملا اگه کسی تو بازی نمیره اکثر محتوارو از دست میده من خودم بازی برام زیاد سخت نبود زود تمومش کردم یه حجم خیلی زیادی از کالکتیبل ها و لاگ ها و… رو از دست دادم درجه سختی اسونتر به معنی اینه که تعداد دفعات مردن به شدت کمتر میشه و عملا تجربه متفاوت و خیلی ضعیفتری به پلیر ارائه میده کلا بخش کو اپ تو اینجور عناوین حکم درجه سختی اسونتر دارن من تو بلاد و nioh چون واسه پلاتشون گرایند زیادی داشتن بعد تموم کردن بازی واسه گرفتن تروفیا کو اپ میرفتم تو اکثر موارد طرف no hit هر باسی رو میزد حتی تو دانجن های بلاد باس amygdala بود که من کلا با اون باس تو خط داستانی هم مشکل داشتم تو دانجن ها هم به شدت چون تکراری شده بود خسته شده بودم کو اپ زدم طرف کلا بدون اینکه دمیج بخوره باسو زد رفت کو اپ nioh هم که مثل جوک بود بخاطر آیتمای اند گیمش که درکل هیچ لذتی از گیم پلی نمیشد برد فقط واسه پلات کردن میرفتم
البته من اصلا مشکلی با اضافه شدن درجه سختی ندارم چه بهتر اونایی که بخاطر سختی سمتش نمیرن هم تجربش کنن ولی قطعا خود سازنده میدونه کار درستی نیست که درجه سختی اضافه نمیکنه وگرنه سالهاست به فرام سافت سر این موضوع انتقاد میکنن
سختی منطقی خیلی هم خوبه ، ولی این لامصب سختیش‌ برای من یکی که خیلی بیخود بود! یعنی تا اون بیومی که drone میان اوکی بود، منطقی بود ولی drone خیلی غیر بالانس بودن. من که نتونستم کنار بیام بوسیدم گذاشتم کنار همونجا. سختیش‌ هم جوری نبود که با بیشتر بازی کردن و مهارت و آپگرید بتونی رد کنی. لامصب اصلا نمی‌فهمیدم از کجا خوردم که بخوام استراتژی بچینم براش! هربار که میمردی یه ۴۰ دقیقه ای طول می‌کشید دوباره برسی اونجا و ظرف ۲۰ ثانیه دوباره بمیری!
 

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Feb 22, 2011
17,148
نام
∂αнмα
من نظرم رو گفتم که دوست دارم انحصاری یه کنسول، بازی خاص و یونیک همون کنسول باقی بمونه. خیر چیزی کم نمیشه ولی حق دارم از یه چیزی خوشم نیاد دیگه نع؟
تو توئیتر که میگردم بار ها شده سر لانچ یکی از بازیای سونی رو PC پی اس فنا با غرور میومدن میگفتن از تجربه بازی لذت ببرید (به PC فن ها) حداقل اونا میخواستن به بقیه نشون بدن چقدر بازیا سونی خوبه و کاملا قابل درک بود چیزی که این وسط درک نمیکنم Gate Keep کردن از یـ جعبه پلاستیکی ـه .

===============================

مارکتینگ سونی رو PC افتضاحه (من خودم اصلا یادم نبود این بازی قرارـه منتشر بشه) انگار فقط از سر شکم سیری دارن بازیاشون رو پورت میکنن !
یـ چی پورت میکنیم هرچی فروخت فروخت ، در همین حد پرت :|
 

HalfLife G

کاربر سایت
Feb 21, 2009
3,711
نام
مراد حلیمی
ببین اینی که میگم یه انتخابه!
پلیر مجبور نیست اعمالش کنه، صرفا یه حق انتخاب که قطعا موجب فروش بیشتر میشد.

ببین خیلی ها با توجه به حالتی که بازی داره انجامش دادن و لذت بردن این هیچ ربطی به قرار دادن یه اپشن اسونی برای بقیه نداره و لطمه ای هم به تجربه دسته اول نمیزنه.
بحث حق انتخاب نیس
بحث اینه بازی اسونتر از اینی که هست بشه ساختار بازی از هم میپاشه و داغون میشه اون لول دیزایزن بازی(تو ۴۰ دقیقه بدون هیچ اتفاقی بازی تموم میشه)

سولز بورن یا این بازی رو سختیش هست که بالانس میکنه.

.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر