Kiarash_united7

کاربر سایت
Jan 6, 2020
1,692
بابا سياست تمام كمپاني ها اينه كفش و زره و شلوارو اپيك و گلد و لجندري كنن بفروشن كه غير از ٦٠ دلار پول بازي و هزينه انلاين بازي كردن اندازه خود بازي هم سود كنن
اصلا تصور اينكه يه سرويسي بياد با اشتراك ١٠ دلار و به شما بازيهاي درجه يك بده يه همون بهشت گيمرها يا اتوپياست در حقيقت

Eaو اكتي و بتزدا خيلي چيزتر از اين حرفها هستن كه بازي رو كه بشه فروخت رو بيان اشتراكي كنن

الان از ضعف ماكرو داره تا يه حدي اينكارو ميكنه كه اونم مثلا اضافه كردن بازيهاي سال ٢٠١٧ مثله ديسانردو ولف ٢ تو سال ٢٠١٩ هست



براي شرايط فعلي و قيمت تخيله دلار بد نيست

منتهي با دلار ٤ تومن سي دي دست دوم ميخريدي همه رو هم بازي ميكردي بدون دانلود با ٨٠ تا ١٠٠ تومن ماكزيمم.

اين day one هم فقط جذب مخاطبه عمرا بازيهاي پرفروش داشته باشه و بياد بذاره قشنگ مثله قضيه هيلو كه اول رو پي سي عرضه كرد و بعد نسخه هاي بعدي انحصاري شدن اينجا هم همينه يعني به نفع ماست مخاطب گيم پس زياد نشه كه ديگه اولين حركت اون يك دلاري رو برميدارن تو بلند مدت هن روز اول رو

باهاش الان بايد حال كرد اما واقعا رويا بافي نبايد كرد...
 

mobin.hb96

کاربر سایت
Feb 12, 2019
2,187
نام
مبین
شما از جایگاه عضو هیئت مدیره مایکروسافت که مدافع سرسخت انحصارطلبیه داری صحبت میکنی در صورتی که من از زیر پتو دارم جهان رو میبینم که اینطوری نیست.این شرکتا اتفاقا تابع تولید کنندگان محتوا هستن.اپل که خوارمادر انحصاره جلوی اسپاتیفای که هیچی، جلوی تیلور سویفت هم کوتاه اومد:Dاستیم نمیتونه کاری کنه که رد دد اول نره رو اپیک.همین مایکرو اول نسل جلو خرده فروش های دیسک و سونی سر کراس پلی کوتاه اومد.مزاحمت نداره که:Dمایکرو تهش داره از اونم پول میاره.مخاطب فیفا میخواد،فیفا دست ea ـه و کنسول ساز هم مخاطب میخواد.محتوا همیشه مهم تر از پلتفرمه.واسه همین خودشون رو جر میدن انحصاری میسازن.ea مینوازه ، کنسول ساز نقش ساز رو داره و مخاطب ممکنه برقصه یا نرقصه:Dفروش دیجیتالی نسبت به عرضه فیزیکی یه صرفه تر هست واسه ناشر پس با اینکه بازیشو تو psn بفروشه مشکلی نداره ولی گیم پس که مدل محتوای فله ای رو داره واسه ناشری که دویست میلیون خرج تولید بازیش میکنه جای فروشو نمیگیره.تهش اینه که بذاره بازیش فروششو داشته باشه بعد رو اینا عرضه کنه یا مدل تجاریشو بتلفرانت خور کنه تا سودشو تو فروش داخل بازی ببره.فراگیری مدل فله ای کل سیستم اقتصاد و چرخه مالی صنعت ویدیو گیم با اون عظمت رو عوض میکنه و قضیه واسه اونا انقدر ساده نیست که حالا مثلا 10 میلیون مشترک بشه 20 میلیون فلانی "کوتاه" بیاد.اون آخر هم که خودت گفتی واقعیت نیست و نظرته که خوب منم قصد تغییر نظر شمارو ندارم:D
مخاطب فیفا میخواد و ea هم راضی به حضرو بازیش رو گیم‌پس نیست؟ خب پس هرکی میخواد میره بازی رو جدا خریداری میکنه.
من اصلا نمیگم شیوه کلاسیک خرید و فروش بازی کنسل میشه.
فقط اینکه شما ابراز نگرانی کردی که هرکسی بیاد سرویس خودشو بزنه، منم گفتم این موضوع قطعا به ضرر گیم‌پس هستش که این همه مایکرو روش داره کار میکنه پس به محض اینکه ببینه داره مشکل زا میشه برا سیستمش، خب جلوی ورود اون سرویس ها به کنسولش رو میگیره.
شاید نتونه راضیشون کنه که بازی هاشونو بدن رو گیم پس، ولی قطعا مجبور هم نیست تن به اومدن سرویس ها به کنسولش بده. بحثم همین بود فقط.

مگه اینکه هرشرکتی برا خودش لانچر زده، تغییر تو خرید بازی های کنسولی ایجاد کرده؟ همش منحصر به pc میشه. همونطور که استور خود اکس باکس تنها گزینه خرید دیجیتالی بازی رو کنسوله، گیم پس هم در اینده تنها سرویس اشتراکی کنسول خواهد بود. حالا ea access که فعلا در حد شوخیه، حتی بازی های درس حسابی خود ea هم از روز اول روش نمیان و مخاطب خاصی هم نداره ولی همین دسترسی محدود هم من فکر میکنم در اینده حذف میشه. اگه میخوان روی کنسول از سرویس اشتراکی استفاده کنن، گیم پس یا ps now تنها آپشن هاشون هستن‌.

بحث دیگه هم اینکه من اصلا نگفتم بازی ها از روز اول قراره همگی بیاد رو گیم پس. بازی ۶ ماه فروش اصلیشو میکنه و بعد میاد رو سرویس. هیچ مشکلی هم نداره این قضیه.


راجب قضیه سود ناشر هم دیگه زیاد بحث شد. فرض کنیم همین الان مثلا ناشر ثالث بازیش رو بیاره گیم پس. طبیعتا یه پولی از مایکرو میگیره(حالا مدل دریافت پول هرچی میخواد باشه). اگرم نیاره رو گیم پس درامدش منحصر به فروش بازی میشه.
این ۲ حالت رو مقایسه میکنه. اگه درامد اومدن رو گیم پس بیشتر باشه براش، خب همین کار رو مبکنه قطعا.
حالا برا یه بازی ایندی ممکنه با ۲ میلیون کاربر ماهانه حضور رو گیم پس به صرفه شه، برا یه سازنده AAA ساز کوچیک با ۵ میلیون، برا یکی دیگه با ۱۰ میلیون کاربر و یکی دیگه با ۸۰ میلیون کاربر!
منطقا هرچی کاربر ها بیشتر شن، پولی هم که گیر ناشر های ثالث میاد بیشتر میشه پس خیلی صلب به قضیه نگاه نکنید‌. نمیشه فکت کلی داد که فلان ناشر اینقدر هزینه بازیش میکنه و نمیصرفه براش بیارتش رو گیم‌پس. برا هر ناشری بالاخره با یه تعداد کاربر، این صرفه هه حاصل میشه.
حالا مثال سایبرپانک زده شد که یه مگا بلاک باستره به نظر من و قطعا خییلی مسیر طولانی ای پیش رو داریم تا بخوایم حضور سریع چنین بازی هایی رو هر سیستم اشتراکی رو شاهد باشیم.




درنهایت دو سه سال دیگه میشه صبر کرد. اون موقع فک کنم اینده این سیستم ها مشخص شده.
 
آخرین ویرایش:

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,403
نام
محمد
اینجا نقل قول میکنم چون مربوط به این تاپیک هست.
این خبری که گذاشته اشتباه هست، اختلاف فروش دو کنسول خیلی زیاد هست ولی دیگه X1 که دو سه سال رو عدد 40 میلیون ثابت نمی مونه :D اینجا هم AMD نگفته کلا 150 میلیون چیپ تولید کرده که اینا با جمع و تفریق آمار فروش رو در آوردن :D خبری که این سایت گذاشته:
AMD stated that total PS4 and Xbox One sales amount to 150 million units
خبر اصلی:
AMD has shipped over 150 million units in gaming in the current generation of game consoles for the Microsoft Xbox One and Sony PlayStation 4 machines
به شکل ماهرانه ای بخش over رو حذف کردن! طبق چیزی که تو ریست ارا گفتن و سردبیر The Verge هم تایید کرده، فروش X1 در حد 50 میلیونه و اختلاف در حد 58 تا 60 میلیون هست که زیاده ولی باز از 68 میلیون کمتره :D
 

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,371
نام
سید محمد حسین
131525

4 ماه بعد از عرضه، بدون تخفیف خوردن، Halo MCC به صدر جدول پرفروش ترین عناوین استیم تو کل دنیا برگشته
این صعود ناگهانی به خاطر عرضه Halo CE تو کالکشن عملا به وجود اومده

حدسی که زده میشه اینه که اگه با اضافه شدن هر عنوان به Halo همچین رشد فروشی بگیره کالکشن و آخرش Halo Inifinite هم کار خفنی از آب در بیاد شاهد یکی از اون نقشه فروش های خیلی خوب و حساب شده رو PC میشیم.
 

reydge

کاربر سایت
Feb 19, 2012
1,010
نام
محمد
تلاش سنگینی که یک عده که غالبا از جهت یه کنسولی خاص هستند دارن برای بد و اخ نشون داد گیم پس می کنن به شدت جالبه
یعنی به هر پست که حتی کوچکترین ارتباطی به مایکی نداره هم سر بزنید تلاش بی وقفه ی دوستان رو می بینید که واقعا جای تشویق داره
آقا چرا اینجوری می کنید یعنی الان دغدغه ی یک گیمر اینکه آیا TP ها از این روش درآمد دارن یا نه؟بیخیال بابا شما بازیتون رو بکنید چکار دارید که آیا ea یا یوبی از این روش درآمد دارن یا نه که قطعا دارن
 
آخرین ویرایش:

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,371
نام
سید محمد حسین
131824

طبق اعلامی که شده، فروش Monster Hunter World: Iceborne تو کل دنیا از مرز 5 میلیون نسخه عبور کرده، این آمار با احتساب DLC + Master Edition جمع آوری شده

فروش نسخه استاندارد Monster Hunter World هم ژانویه امسال اعلام شد که از مرز 15 میلیون نسخه عبور کرده

فروش کلی سری Moster Hunter هم اکنون 62 میلیون نسخه است
 

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,371
نام
سید محمد حسین
فروش بازی ها تو ماه فوریه تو آمریکای شمالی به گزارش NPD

131860

نکات قابل اشاره

  • Dragon Ball Z Kakarot هنوز پرفروش ترین بازی 2020 ـه تا الان
  • هیچ کدوم از ریلیزهای جدید ماه فوریه موفق نشدن به جدول 20 بازی پرفروش ماه دست پیدا کنند
  • از بین بازی های جدید عرضه شده، Yakuza Remastered Collection با رتبه 33 پرفروش ترین ریلیز جدید این ماهه
  • فروش سخت افزار تا حد مرگباری کاهش داشته (کاهش 31 درصدی)
 

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,371
نام
سید محمد حسین
132633

بعد از گذشت نزدیک به دو سال از عرضه بازی Octopath Traveler بروی کنسول سوییچ، نینتندو در گزارشی اعلام کرد که بازی انحصاری موقت Square Enix (که پارسال در اختیار کاربران استیم نیز قرار گرفت) تنها بر روی نینتندو سوییچ به فروش 2 میلیون نسخه ای دست پیدا کرده

همزمان با این خبر، اعلام شد بازی روی eshop تخفیف 50 درصدی نیز خورده

منبع: Octopath Traveler Has Sold 2 Million Copies, Game Is 50% Off For A Limited Time
 

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,371
نام
سید محمد حسین
132879

دقیقا همزمان با عید نوروز ما، عرضه Animal Crossing: New Horizons هم تو کل دنیا شروع شده

از ژاپن گزارش اومده که (با وجود کرونا و اطلاع رسانی ها) صف های طولانی نصفه شب گذشته تو فروشگاه های مختلف شهرهای مختلف ژاپن برای خرید بازی هنگام عرضه تشکیل شده و خیلی از اون ها نسخه فیزیکی شون رو تموم کردن

این همزمان با عقب افتادن سفارش های متعدد کاربرها تو آمازون ـه و این موضوع که نسخه دیجیتالی بازی طبق تحلیل ها، قرار است به خاطر شرایط قرنطینه همگانی در کشورهای مختلف دنیا، رشد فزاینده ای داشته باشد

منبع: Japanese retailers hit with long lines for Animal Crossing: New Horizons' midnight launch, numerous locations sell out

===

چه اعداد و ارقامی دربیاد واسه این :D >:)
 

g4mer

XBOX 20/20
کاربر سایت
Nov 18, 2017
2,310
نام
سعید ربانی
View attachment 132879

دقیقا همزمان با عید نوروز ما، عرضه Animal Crossing: New Horizons هم تو کل دنیا شروع شده

از ژاپن گزارش اومده که (با وجود کرونا و اطلاع رسانی ها) صف های طولانی نصفه شب گذشته تو فروشگاه های مختلف شهرهای مختلف ژاپن برای خرید بازی هنگام عرضه تشکیل شده و خیلی از اون ها نسخه فیزیکی شون رو تموم کردن

این همزمان با عقب افتادن سفارش های متعدد کاربرها تو آمازون ـه و این موضوع که نسخه دیجیتالی بازی طبق تحلیل ها، قرار است به خاطر شرایط قرنطینه همگانی در کشورهای مختلف دنیا، رشد فزاینده ای داشته باشد

منبع: Japanese retailers hit with long lines for Animal Crossing: New Horizons' midnight launch, numerous locations sell out

===

چه اعداد و ارقامی دربیاد واسه این :D >:)
کل ملت ریخت تو تاپیک vs هنوز دست از ارمان هات ور نداشتی لعنتی :D
بتو میگن ی نینتندو فن واقعی!
 
  • Like
Reactions: Stephen Dedalus

Akiba

king of the majestic oceans of the world
کاربر فعال
Jan 18, 2009
22,228
نام
امیر حسین
کل ملت ریخت تو تاپیک vs هنوز دست از ارمان هات ور نداشتی لعنتی :D
بتو میگن ی نینتندو فن واقعی!
تنها کسی که تو سایت داره کار درست رو میکنه همین بنده خداست:D
 

g4mer

XBOX 20/20
کاربر سایت
Nov 18, 2017
2,310
نام
سعید ربانی
تنها کسی که تو سایت داره کار درست رو میکنه همین بنده خداست:D
از کسایی که لایکت کردن مشخصه واس چئ کار درستیه :D/:)
آف تاپیک شد اما همونقدر که این بحثا واس سونی فنا جالب نیست برای اکس فنا جذابه:D
اینجام جای این بحثا نیست
موفق باشید
 
  • Wow
Reactions: Kiarash_united7

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

  • Mick
Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر