Lich King

Administrator
Sep 22, 2005
5,993
نام
اشکان
تاپیک مخصوص ارائه و بحث در مورد کلیه آمار و تحلیل های فروش کنسول ها، بازی ها و نرم افزار های مرتبط به آنها.

دوستانی که آمار رو قرار میدن لطف کنن از این به بعد آمار را توی تگ Quote بزارن.
 
Last edited by a moderator:

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
7,207
نام
ali
بازی RDR2 روز اول عرضه پیک پلیرهای همزمان انلاین ش 12 هزار نفر بوده.

مقایسه با پیک تعداد پلیرهای همزمان انلاین بازیهای بزرگ دیگه سال 2019 استیم:
  1. Destiny 2 - 292,000 (دستینی نسخه F2P هم داشته)
  2. Total War: Three Kingdoms - 191,000
  3. Halo: Master Chief Collection - 161,000
  4. Sekiro: Shadows Die Twice - 124,000
  5. Devil May Cry V - 88,000
  6. Resident Evil 2 - 74,000
استیم اخرین پلتفرم بزرگی بوده که RDR2 براش عرضه شد. اول کنسولهای نسل هشتمی، سپس کلاینت اختصاصی راک استار و اپیک استور و در نهایت به استیم رسیده.

به نظر این امار نشون میده که جامعه بزرگی براشون عرضه و یا عدم عرضه بازی بر روی استیم (شاید کلا پی سی) اهمیت نداشته

پ ن: مثل اینکه یکسری مشکل پرفومنس هم مطرح بوده ولی خب بعید میدونم همچین فاصله ای به وجود بیاره
 

miladdej

کاربر سایت
Aug 27, 2013
358
بازی RDR2 روز اول عرضه پیک پلیرهای همزمان انلاین ش 12 هزار نفر بوده.

مقایسه با پیک تعداد پلیرهای همزمان انلاین بازیهای بزرگ دیگه سال 2019 استیم:
  1. Destiny 2 - 292,000 (دستینی نسخه F2P هم داشته)
  2. Total War: Three Kingdoms - 191,000
  3. Halo: Master Chief Collection - 161,000
  4. Sekiro: Shadows Die Twice - 124,000
  5. Devil May Cry V - 88,000
  6. Resident Evil 2 - 74,000
استیم اخرین پلتفرم بزرگی بوده که RDR2 براش عرضه شد. اول کنسولهای نسل هشتمی، سپس کلاینت اختصاصی راک استار و اپیک استور و در نهایت به استیم رسیده.

به نظر این امار نشون میده که جامعه بزرگی براشون عرضه و یا عدم عرضه بازی بر روی استیم (شاید کلا پی سی) اهمیت نداشته

پ ن: مثل اینکه یکسری مشکل پرفومنس هم مطرح بوده ولی خب بعید میدونم همچین فاصله ای به وجود بیاره
خوب مثل این که هم خود آمار اشتباهه، هم مقایسه اشتباهه، و هم نتیجه گیری:|
این آمار همین الانه، یعنی کمتر از یک روز بعد از عرضه روی استیم، که نشون میده تا همین الان پیک 25K هست و مدام هم درحال افزایشه، حالا نمیدونم چرا کسی باید آمار پیک پلیر های همزمان رو زمانی درنظر بگیره که هنوز در حال افزایشه(که این چجور پیکی هست که مقدار بالاتر از اون هم وجود داره:))) و ازش نتیجه گیری اشتباهی هم کنه، ولی اینجا واضحه که آمار اشتباهه.

stat.jpg

حالا چرا چنین چیزی داره رخ میده و چند ساعت بعد از عرضه تعداد پلیرهای همزمان درحال افزایش هست، چند دلیل داره:
1-پیک پلیر های همزمان بعضی اوقات زمانی اتفاق میفته که وارد اولین بازه زمانی weekend بعد از عرضه بشیم.
2-حجم بازی 106GB بوده که کمتر از یک روز برای پریلودش وقت دادن، چون اصلاً بازی تا پریروز قابل خرید روی استیم نبوده، و اولاً اینکه خیلی ها هنوز دارن بازی رو دانلود می کنن و اصلاً وارد بازی نشدن، و ثانیاً حتی اگر کسی میتونسته تو این مدت این حجم رو دانلود کنه، طبق تجربه خودم از همین بازی، نیاز به 4 ساعت و نیم Unpack کردن روی HDD داشته، بنابراین خیلی از کسایی که حتی بازی رو به محض اینکه روی استور قرار گرفته خریدن، یا دارن هنوز بازی رو دانلود می کنن یا در حال صبر کردن برای unpacking هستن، چه برسه به کسایی که تازه چشمشون به بنر عرضه RDR2 خورده و بازی رو الان خریدن و چند ساعت تا یک روز بعد از خریدشون، دانلود بازیشون تموم میشه و تازه وارد میشن و آمار دوباره بالا میره.

حالا در مورد مقایسه این آمار با آمار لانچ بازی های دیگه، که از بیخ و بن اشتباهه، دلیلش هم خودت گفتی، این آمار لانچ RDR2 روی PC نیست که با لانچ بازی های دیگه مقایسه بشه، این بازی بعد از یک سال و یک ماه برای استیم عرضه شده، در حالی که اولاً بعد از این همه مدت قیمتش همچنان 60 دلار هست، ثانیاً هر نسخه ای که گرفته بشه نیاز به راک استار لانچر داره که دلیل خرید از استیم رو کمتر می کنه، ثالثاً همین هفته پیش روی راک استار لانچر تخفیف 20 درصدی بلک فرایدی خورده(اونم در حالی که علاوه بر تخفیف 20 درصدی، یکی از incentive های خرید از راک استار لانچر تخفیف 20 دلاری نسخه special edition بوده)، رابعاً پورت RDR2 معروفترین پورت مشکل دار امسال بوده که قطعاً دلیل بر این شده که خیلی ها از خریدش دوری کنن، خامساً دو روز پیش Halo MCC عرضه شده، که برای اکثریت پی سی گیمر ها خیلی مهمتر از RDR2 هست و پولشون صرف اون بازی شده.

و در آخر در مورد نتیجه گیری، آیا اصلاً از تعداد پلیر های همزمان RDR2 روی استیم میشه نتیجه گیری ای کرد؟ نتیجه گیری در مقایسه با آمار بازی های دیگه که گفتم چرا اشتباه هست، در مقایسه با آمار RDR2 روی لانچر های دیگه چی؟ که اینجا هم به مشکل برمیخوریم، چون هیچ آماری از تعداد پلیر های همزمان روی لانچر های دیگه هم نداریم:| و حتی اگر هم داشتیم، باز هم آیا قابل مقایسه هست، وقتی شرایط اینقدر متفاوته؟ زمانی میشه چنین حرفی زد(به نظر این امار نشون میده که جامعه بزرگی براشون عرضه و یا عدم عرضه بازی بر روی استیم (شاید کلا پی سی) اهمیت نداشته) که بازی روی همه ی استور ها همزمان، با قیمت یکسان و شرایط یکسان عرضه بشه، و اونوقت هست که میبینی ترجیح مشتری ها اینه که بازی رو از کجا بخرن.

یعنی یه بازی قراره روی سه تا لانچر روی PC قابلیت خرید داشته باشه، بازی رو روی لانچر سوم با تاخیر نسبت به دو لانچر دیگه عرضه می کنیم، هر چند لانچر سوم برای اجرا کردن بازی نیاز به لانچ کردن لانچر دوم داره:))، میایم حتی قبل از عرضه بازی روی لانچر سوم، روی لانچر دوم بازی رو تخفیف میزنیم، و اگر آمار پلیر های همزمان روی لانچر سوم (اونم نه حتی فروش!) و نه حتی پیک اش نسبت به پیک پلیر های بازی های دیگه لانچ شده روی لانچر سوم(اونم نه حتی به نسبت پلیر های همزمان لانچر دوم) کمتر بود، تیتر خبری میزنیم که آهای PC Gamer ها! حالا دیدید که عرضه و یا عدم عرضه بازی بر روی لانچر سوم اهمیت نداشته! اگر روی چنین نتیجه گیری نمیتونید اسم <فریبکارانه> بذارید دیگه من نمیدونم چی بهتون بگم.
 

🅺 🅸 🅻 🅻 🅴 🆁

千ㄖ尺 乇ᐯ乇尺⏎
ناظم انجمن
Feb 22, 2011
16,164
نام
∂αнмα
به نظر این امار نشون میده که جامعه بزرگی براشون عرضه و یا عدم عرضه بازی بر روی استیم (شاید کلا پی سی) اهمیت نداشته
این امار اولا هیچ چیزی نشون نمیده در این رابطه دوما خیلی واضح نشون میده که ملت براشون لانچر مهم نیست و خیلیا بازی رو روی اون دوتا لانچر گرفتن زمان لانچ اولیش رو PC و بازی کردنش سوما بیشتر از همه نشون میده که پورت افتضاح راکستار دوباره کار دستش داده وگرنه این امار برا زمان لانچ واسه یکی مثل راکستار مثل فحش میمونه کلا میخوام بگم با منتشر شدن رو بقیه لانچر و فیدبک ها منفی شور و شوغ ملت واسه لانچ بازی رو یـ پلتفرم بزرگ تر به کلی زمان لانچ از بین رفته
 

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
7,207
نام
ali
خوب مثل این که هم خود آمار اشتباهه، هم مقایسه اشتباهه، و هم نتیجه گیری:|
این آمار همین الانه، یعنی کمتر از یک روز بعد از عرضه روی استیم، که نشون میده تا همین الان پیک 25K هست و مدام هم درحال افزایشه، حالا نمیدونم چرا کسی باید آمار پیک پلیر های همزمان رو زمانی درنظر بگیره که هنوز در حال افزایشه(که این چجور پیکی هست که مقدار بالاتر از اون هم وجود داره:))) و ازش نتیجه گیری اشتباهی هم کنه، ولی اینجا واضحه که آمار اشتباهه.

View attachment 124114

حالا چرا چنین چیزی داره رخ میده و چند ساعت بعد از عرضه تعداد پلیرهای همزمان درحال افزایش هست، چند دلیل داره:
1-پیک پلیر های همزمان بعضی اوقات زمانی اتفاق میفته که وارد اولین بازه زمانی weekend بعد از عرضه بشیم.
2-حجم بازی 106GB بوده که کمتر از یک روز برای پریلودش وقت دادن، چون اصلاً بازی تا پریروز قابل خرید روی استیم نبوده، و اولاً اینکه خیلی ها هنوز دارن بازی رو دانلود می کنن و اصلاً وارد بازی نشدن، و ثانیاً حتی اگر کسی میتونسته تو این مدت این حجم رو دانلود کنه، طبق تجربه خودم از همین بازی، نیاز به 4 ساعت و نیم Unpack کردن روی HDD داشته، بنابراین خیلی از کسایی که حتی بازی رو به محض اینکه روی استور قرار گرفته خریدن، یا دارن هنوز بازی رو دانلود می کنن یا در حال صبر کردن برای unpacking هستن، چه برسه به کسایی که تازه چشمشون به بنر عرضه RDR2 خورده و بازی رو الان خریدن و چند ساعت تا یک روز بعد از خریدشون، دانلود بازیشون تموم میشه و تازه وارد میشن و آمار دوباره بالا میره.

حالا در مورد مقایسه این آمار با آمار لانچ بازی های دیگه، که از بیخ و بن اشتباهه، دلیلش هم خودت گفتی، این آمار لانچ RDR2 روی PC نیست که با لانچ بازی های دیگه مقایسه بشه، این بازی بعد از یک سال و یک ماه برای استیم عرضه شده، در حالی که اولاً بعد از این همه مدت قیمتش همچنان 60 دلار هست، ثانیاً هر نسخه ای که گرفته بشه نیاز به راک استار لانچر داره که دلیل خرید از استیم رو کمتر می کنه، ثالثاً همین هفته پیش روی راک استار لانچر تخفیف 20 درصدی بلک فرایدی خورده(اونم در حالی که علاوه بر تخفیف 20 درصدی، یکی از incentive های خرید از راک استار لانچر تخفیف 20 دلاری نسخه special edition بوده)، رابعاً پورت RDR2 معروفترین پورت مشکل دار امسال بوده که قطعاً دلیل بر این شده که خیلی ها از خریدش دوری کنن، خامساً دو روز پیش Halo MCC عرضه شده، که برای اکثریت پی سی گیمر ها خیلی مهمتر از RDR2 هست و پولشون صرف اون بازی شده.

و در آخر در مورد نتیجه گیری، آیا اصلاً از تعداد پلیر های همزمان RDR2 روی استیم میشه نتیجه گیری ای کرد؟ نتیجه گیری در مقایسه با آمار بازی های دیگه که گفتم چرا اشتباه هست، در مقایسه با آمار RDR2 روی لانچر های دیگه چی؟ که اینجا هم به مشکل برمیخوریم، چون هیچ آماری از تعداد پلیر های همزمان روی لانچر های دیگه هم نداریم:| و حتی اگر هم داشتیم، باز هم آیا قابل مقایسه هست، وقتی شرایط اینقدر متفاوته؟ زمانی میشه چنین حرفی زد(به نظر این امار نشون میده که جامعه بزرگی براشون عرضه و یا عدم عرضه بازی بر روی استیم (شاید کلا پی سی) اهمیت نداشته) که بازی روی همه ی استور ها همزمان، با قیمت یکسان و شرایط یکسان عرضه بشه، و اونوقت هست که میبینی ترجیح مشتری ها اینه که بازی رو از کجا بخرن.

یعنی یه بازی قراره روی سه تا لانچر روی PC قابلیت خرید داشته باشه، بازی رو روی لانچر سوم با تاخیر نسبت به دو لانچر دیگه عرضه می کنیم، هر چند لانچر سوم برای اجرا کردن بازی نیاز به لانچ کردن لانچر دوم داره:))، میایم حتی قبل از عرضه بازی روی لانچر سوم، روی لانچر دوم بازی رو تخفیف میزنیم، و اگر آمار پلیر های همزمان روی لانچر سوم (اونم نه حتی فروش!) و نه حتی پیک اش نسبت به پیک پلیر های بازی های دیگه لانچ شده روی لانچر سوم(اونم نه حتی به نسبت پلیر های همزمان لانچر دوم) کمتر بود، تیتر خبری میزنیم که آهای PC Gamer ها! حالا دیدید که عرضه و یا عدم عرضه بازی بر روی لانچر سوم اهمیت نداشته! اگر روی چنین نتیجه گیری نمیتونید اسم <فریبکارانه> بذارید دیگه من نمیدونم چی بهتون بگم.
اولا هم خوشحال کل پست سعی کردید منطقی نظر بدید و علل یابی کنید (چیزی که مدت هاست تو فروم از بین رفته)

من تمام دلیل های شما رو قبول دارم مثل حجم زیاد و نبود پریلود، مشکلاتی که حالا بعضا در پورت وجود داره و ...

ولی شما به پست من دقت کنید برای درک این مسله مقایسه کردم، اسم و رسم راک استار که بعد از یک نسل کامل داره بازی جدید میده برای پی سی شما با ip ای مثل دویل می کرای مقایسه میکنی که سازنده هاش با فروش 3 میلیونی روی تمام پلتفرم ها با دمشون گردو میشکنند. و یا سکیرو و رزیدنت اویل

پیک تایم پلیرهای رد دد روی استیم بگیم 70 هزار بازهم نسبت به هایپ اصلی راک استار کمه، راک استاری که بعد از دو سال و خرده ای GTAV رو برای استیم عرضه کرد به 300 هزار پلیر همزمان در روز اول دست یافت.

جواب شما و احمد واضح و مبرهم هست. به دلایل مختلف بزرگ و کوچیک که شما خودتون مثال زدید و من کامل گفتم عرضه بازی RDR2 برای کاربران استیم (که بخش عمده پی سی پلیرها رو تشکیل میدن) بی اهمیت بوده و حتی جزه 6 شیش تا عرضه بزرگ سال 2019 هم برای استیم نبوده

در نهایت کاشکی من رو به فریبکاری متهم نمیکردید! سه تا پست بالاتر از فروش خارق العاده هیلو بر روی استیم خبر گذاشتم (با اشاره به اینکه روی گیم پس هم هست)
 
  • Like
Reactions: Irisviel Ackerman

Arsalan_xe

کاربر سایت
Apr 11, 2019
602
آمار استیم اسپای یک زمانی خیلی خوب بود، اما الان دقت خیلی پایینی داره و اصلا نمیشه روش حساب کرد، مثلا آمار فروش مانستر هانتر 5 میلیون اختلاف داره :)):)):))
بعیده برای کسی ارزشی داشته باشه
اين رفيقمون سلطان اسكرين شات از منابع در حال انقراضه :D
دو ماه بعدم مياد ميگه طبق پيش بيني من :-j
 

JohnnySilverhand

کاربر سایت
Jul 5, 2019
2,864
نام
ژوبین
آمار UK آمده همونطور که انتظار میرفت اسپایدرمن بعد جمعه سیاه سقوط کرد
و بزرگوار Death stranding هم به سقوط خودش در رتبه 35 ادامه میده هفته قبل 33 بود :|
  1. FIFA 20
  2. Call of Duty: Modern Warfare
  3. Mario Kart 8 Deluxe
  4. Star Wars Jedi: Fallen Order
  5. Pokémon Sword
  6. Just Dance 2020
  7. Luigi's Mansion 3
  8. Sea of Thieves
  9. Minecraft: Xbox Edition
  10. Pokémon Shield
UK Sales Charts: Death Stranding Slips Yet Further as the Top 10 Holds Steady
 

Arima Kishou

Kuro no Shinigami
کاربر سایت
Jul 14, 2014
2,800
نام
محمد
آمار UK آمده همونطور که انتظار میرفت اسپایدرمن بعد جمعه سیاه سقوط کرد
و بزرگوار Death stranding هم به سقوط خودش در رتبه 35 ادامه میده هفته قبل 33 بود :|
  1. FIFA 20
  2. Call of Duty: Modern Warfare
  3. Mario Kart 8 Deluxe
  4. Star Wars Jedi: Fallen Order
  5. Pokémon Sword
  6. Just Dance 2020
  7. Luigi's Mansion 3
  8. Sea of Thieves
  9. Minecraft: Xbox Edition
  10. Pokémon Shield
UK Sales Charts: Death Stranding Slips Yet Further as the Top 10 Holds Steady
اگه یکی چند سال پیش بهم میگفت لوییجیز منشن 3 قراره بیشتر از بازی کوجیما بفروشه و حتی متای بیشتری بگیره جدا باور نمیکردم:/
موفقیت این بازیم یکی از سوپرایز های سال بود.
 
آخرین ویرایش:

🅺 🅸 🅻 🅻 🅴 🆁

千ㄖ尺 乇ᐯ乇尺⏎
ناظم انجمن
Feb 22, 2011
16,164
نام
∂αнмα
کپکام اعلام کرد که فروش RE2make از 5 میلیون نسخه گذشت و تونست از فروش 4.96 میلیونی نسخه اصلی جلو بزنه.
به عبارت دیگه تو مدت مشابه فروش بازی بهتر از نسخه هفت بوده اون اوایل که بازی منتشر شده بود کپکام پیش بینی فروشی مشابه با نسخه هفت رو کرده بود که از اون زد جلو خیلی هم عالی ....
 
آخرین ویرایش:

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
کاربر فعال
Jul 10, 2013
6,720
نام
سید محمد حسین
تا قبل این که گیم اواردز شروع شه یکم وقت داریم
منم تازه بیدار شدم
بریم سراغ آمار NPD ماه نوامبر که کال آف هنوز صدرشه EA یه جور رکورد زده، و پوکمون کمپانی هم یجور دیگه، این وسط نینتندو هم یه رکورد دیگه زده
بریم ببینیم چخبره:

124701

خب بریم سراغ نکات لیست:

  • Call of Duty: Modern Warfare دوباره پرفروش ترین بازی این ماه هم شده و با این عملکرد تونسته همزمان پرفروش ترین بازی سال و 12 ماه اخیر به صورت همزمان تو آمریکا شه (که فرقشون فعلا یه ماهه)
  • Star Wars: Jedi Fallen هم ظاهرا فوق العاده ظاهر شده، بازی دومین لانچ برتر سری بازی های استاروارز رو از حیث فروش دلاری داشته، تنها پشت SW:Battlefron سال 2015
  • Star Wars: Jedi Fallen بیشترین و بهترین لانچ برتر بازی های ساخته شده از طرف Respawn رو از نظر دلاری داشته تو کل تاریخ فعالیت استدیو تا به الان
  • Star Wars: Jedi Fallen نهمین بازی پرفروش سال تا به الآنه
  • Pokemon Sword سومین بازی پرفروش ماه، پک دوتایی بازی چهارمین بازی پرفروش ماه و Pokemon Shield هم پنجمین بازی پرفروش ماه
  • محبوبیت پوکمون تو آمریکا به واسطه عوامل مختلف هنوزم در حال افزایشه و Pokemon Sword/Shield بهترین لانچ دلاری سری پوکمون رو تو کل تاریخ داشتن و رکورد Pokemon Sun/Moon رو تو 2016 شکوندن (که البته قیمت 60 دلاری بازی به نسبت قیمت 40 دلاری بازی های 3DS هم تو این موضوع دخیله)
  • مجموعه فروش تمام سه نسخه جدید Pokemon Sword/Shield بازی رو به رتبه دوم پرفروش ترین بازی ماه ارتقا میده (بالاتر از Star Wars: Jedi Fallen و پشت Call of Duty، و البته در نظر گرفته شه که فروش دیجیتالی هیچ کدوم از پوکمون ها حساب نشده تو این جدول)
  • (\:D/خبر خیلی خوبه\:D/) Super Smash Bros. Ultimate حالا به پرفروش ترین بازی فایتینگ کل تاریخ تو آمریکا تبدیل شده و تاج رو از روی سر Super Smash Bros. Brawl برداشته
  • اگه بتونه جایگاه خودش رو توی دسامبر هم حفظ کنه، Super Smash Bros. Ultimate تنها بازی 2018 ـه که جزو 10 بازی پرفروش سال 2019 ـه
بخش سخت افزار هم طبق معمول سوییچ پرفروش ترین کنسول ماه و سال ـه
کاهش فروش سخت افزار به صورت کلی و...
آه صبر کنید... استثناءً این ماه، پرفروش ترین اکسسوری و لوازم جانبی مربوط به بازی های ویدیویی، جای دوال شاک 4 (صاحب همیشگی این جایگاه تو امسال) دسته الیت سری دو ایکس باکس وان بود، دوال شاک 4، هنوزم پرفروش ترین لوازم جانبی سال ـه
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند (کاربران: 0, مهمان: 2)

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟