این تاپیک مخصوص ارائه و بحث در مورد کلیه آمار فروش ، درامد و تعداد پلیر ها در صنعت Gaming (PC ، موبایل ، کنسول و ....) و نرم افزار های مرتبط به آنها میباشد
نباید فراموش بشه که پی اس 5 در دورانی لانچ شد که نه تنها لجستیک برای ساخت و نشر کنسول به صورت عادی در دسترس نبود و نتیجتا کنسول به اندازه کافی در بازار موجود نبود، که قیمت هم به دلیل شرایط پاندمی غیر قابل کنترل و بیش از حد زیاد بود، که حتی در اون شرایط حاد پاندمی ملت از ترس کرونا حتی از خونه بیرون نمیرفتند به نسبت الان،
خلاصه مقایسه دقیق و درستی نیست شرایط سوییچ 2 و پی اس 5، موقعیت زمین تا اسمون متفاوت هست، تفاوت دیوایس هندهلد خودکار و دیوایس خونگی تی وی/مانیتور واجب هم جای خود.
یک نکته ای هم که نینتندو داره... خیلی سریع عناوین فرست پارتیشو به نسل بعد انتقال می ده...اساسا حرفت درسته
ولی به نظرم بازم سونی نمیتونست این حجم از کنسول رو حتی در حالت عادی بده بیرون.
شما در نظر بگیر لانچ PS5 از لانچ PS4 هم بزرگتر بود یعنی این جوری نبوده که سونی نتونسته باشه از مومنتوم PS4 استفاده کنه
3.4 میلیون تو ۴ هفته کم چیزی نیست. از ۲.۷۴ میلیون سوییچ تو شرایط خیلی بهتر ۲۰۱۷ با قیمت ۳۰۰ دلار هم خیلی بهتر بود.
یعنی این جوری نیست که بگیم لانچ PS5 بد بود و سونی دست و پا شکسته هیچ چی نتونست به بازار عرضه کنه.
طبیعتا عرضه با تقاضا نمیخوند ولی بازم اگه سونی دستش بدون کرونا بازتر بود بازم همچین اعدادی یخورده دست نیافتنی بودند
دلیل 1: وجود Xbox Series X|S. خیلی عجیب نیست وقتی کنسولت با یه کنسول رقیب تقریبا همزمان عرضه شه، رقبا از فروش هم بخورن. شاید ایکس باکس سریز به زور نصف PS5 فروخته باشه تا الان. ولی به نظرم همون نصف PS5 فروختن به اندازه کافی فروشی هست که نذاره یه کنسول مثل PS5 راحت به همچین ارقام تخیلی ای برسه
دلیل 2: بازه فروش تعطیلات. یه جورایی برای رسیدن به بازه طلایی زمستون واسه عرضه کنسول و استفاده قطعی از تعطیلات آخر سال وقتی کنسول هنوز داغه، باعث شد دست سونی کامل بسته شه. طبیعتا خط تولید کنسول نمیتونه اون قدر بالغ شده باشه که اون حجم از کنسول چه با کرونا چه بدون کرونا روونه بازار شه. در اصل حتی اگه همچین محموله ای هم باشه، احتمالا کمپانی تصمیم بگیره نگهش داره تا به جای نوامبر، اون محموله تو دسامبر و اوج خریدهای آخر سال مردم فروش بره.
نینتندو خیلی خوشگل یه سال وقت گذاشته که فقط همین مشکل رو حل کنه. عدم وجود رقیب مستقیم تو بازار و بازه عرضه خلوت و دست باز نینتندو و خوش فکری اشه که گذاشت همچین لانچ موفقی داشته باشن.
بعد این جوری هم نیست که مثلا نینتندو خیلی هم خوش شانس تر از سونی باشه.
نینتندو اگه از قبل زرنگی نمی کرد و خط تولید اصل کنسول رو نمی برد ویتنام واقعا ممکن بود این لانچ کاملا به خاطر افزایش قیمت دقیقه آخری و مشکلات تامین و تعرفه به فنا بره!
اگه هر چی این لانچ نینتندو و رکورد تاریخی ای که زدن بیشتر از بدشانسی بقیه کمپانی ها، نشون از زرنگی و هوش خود نینتندو به عنوان یه کمپانی داره
درست میگی سید جان در مورد موقعیت پی اس 5 خیلی دقیق گفتی، به نظرم میشه اینم بهشون اضافه کرد که نینتندو سوییچ 1 چون سخت افزار به نسبت استاندارد های روز ضعیف داشت، برای همین عطش و هیجان فن بیس نینتندو احتمالا بیشتر بوده برای دیوایس جدید نینتندو به نسبت دیوایس جدید پلی استیشن (که همون سال اخر هم چندین بازی مهم منتشر کرد و تا مدت ها دلیل بنیادین و سخت برای جهش وسیع به نسل جدید به فن بیسش نداده بود، طبیعتش بود به خاطر قدرت نزدیک به استاندارد پی اس 4 و بین نسلی شدن بازی ها...اساسا حرفت درسته
ولی به نظرم بازم سونی نمیتونست این حجم از کنسول رو حتی در حالت عادی بده بیرون.
شما در نظر بگیر لانچ PS5 از لانچ PS4 هم بزرگتر بود یعنی این جوری نبوده که سونی نتونسته باشه از مومنتوم PS4 استفاده کنه
3.4 میلیون تو ۴ هفته کم چیزی نیست. از ۲.۷۴ میلیون سوییچ تو شرایط خیلی بهتر ۲۰۱۷ با قیمت ۳۰۰ دلار هم خیلی بهتر بود.
یعنی این جوری نیست که بگیم لانچ PS5 بد بود و سونی دست و پا شکسته هیچ چی نتونست به بازار عرضه کنه.
طبیعتا عرضه با تقاضا نمیخوند ولی بازم اگه سونی دستش بدون کرونا بازتر بود بازم همچین اعدادی یخورده دست نیافتنی بودند
دلیل 1: وجود Xbox Series X|S. خیلی عجیب نیست وقتی کنسولت با یه کنسول رقیب تقریبا همزمان عرضه شه، رقبا از فروش هم بخورن. شاید ایکس باکس سریز به زور نصف PS5 فروخته باشه تا الان. ولی به نظرم همون نصف PS5 فروختن به اندازه کافی فروشی هست که نذاره یه کنسول مثل PS5 راحت به همچین ارقام تخیلی ای برسه
دلیل 2: بازه فروش تعطیلات. یه جورایی برای رسیدن به بازه طلایی زمستون واسه عرضه کنسول و استفاده قطعی از تعطیلات آخر سال وقتی کنسول هنوز داغه، باعث شد دست سونی کامل بسته شه. طبیعتا خط تولید کنسول نمیتونه اون قدر بالغ شده باشه که اون حجم از کنسول چه با کرونا چه بدون کرونا روونه بازار شه. در اصل حتی اگه همچین محموله ای هم باشه، احتمالا کمپانی تصمیم بگیره نگهش داره تا به جای نوامبر، اون محموله تو دسامبر و اوج خریدهای آخر سال مردم فروش بره.
نینتندو خیلی خوشگل یه سال وقت گذاشته که فقط همین مشکل رو حل کنه. عدم وجود رقیب مستقیم تو بازار و بازه عرضه خلوت و دست باز نینتندو و خوش فکری اشه که گذاشت همچین لانچ موفقی داشته باشن.
بعد این جوری هم نیست که مثلا نینتندو خیلی هم خوش شانس تر از سونی باشه.
نینتندو اگه از قبل زرنگی نمی کرد و خط تولید اصل کنسول رو نمی برد ویتنام واقعا ممکن بود این لانچ کاملا به خاطر افزایش قیمت دقیقه آخری و مشکلات تامین و تعرفه به فنا بره!
اگه هر چی این لانچ نینتندو و رکورد تاریخی ای که زدن بیشتر از بدشانسی بقیه کمپانی ها، نشون از زرنگی و هوش خود نینتندو به عنوان یه کمپانی داره
پ.ن: اینم هست اللبته
Sony doesn't see pandemic affecting PS5 launch
سونی واقعا موقع عرضه کنسول تو نوامبر 2020، برحسب محموله هاش و حساب کتاب اش، وضعیت قرنطینه رو تهدید نمی دیده
یک نکته ای رو هم اضافه کنم... بارها سونی تو گزارش های سالانه اش اشاره کرده اکثر مخاطب های ما... مخاطب های عام هستند... که روی چند فرنچایز مثل COD و چند بازی گس دیگه رو پلتفرم های ما موندن...یک نکته ای هم که نینتندو داره... خیلی سریع عناوین فرست پارتیشو به نسل بعد انتقال می ده...
یعنی فرنچایز بزرگی مثل ماریو اونم ماریو کارت که پر فروش ترین نسخه سری هست... دست سونی بود... محال بود بیخیال اون 150میلیون کنسول نسب قبل می شد... همونطور که احتمالا نسل بعدم تا دو سه سال بیخیال ps5 نشه!
آره برای همین آنچارتد ۴ با شخصیت مرد سفید سکسی و لست ۱ بازم با شخصیت مرد سکسی ۱۰۰ ها میلیون رو پی سی فروختن و حالا کاری به گاد اسپایدر من ۱ دیزگان و ... نداریم بازیا سونی تا ابد رو پی سی نخواهند فروخت مگه یه چیزی مثل هلدیورحالا هی برید موجودات عجیب غریب زشت بذارید به عنوان “زن” برا جامعه گیمری که بیشترشون مردن. این چیزا میفروشه نه اون شخصیتا زشت بازی جدید ناتی داگ و فیبل
دقیقا همین تک تک عناوین صنعت گیم وک خالصن ولی فوشش فقط ناتی داگ میخوره!!!حالا فکرشو بکنید رنگ مورد علاقهی جوردن بنفش هم باشه. دیگه سوپر ووک میشه. حالا خوبه چاق نیست وگرنه وضعش بدترم میشد. دیگه نیازی نیست نفرتتون از سونی و ناتیداگ رو پشت این داستانا پنهان کنین. غریبه که اینجا نیست. خودمونیم دیگهکچل بودن جوردن الان شده بهانتون. اینو قبلا در مورد هیکل ابی هم میگفتید. نمونههای مشابهش رو تو دنیای واقعی هم دیدیم ولی خب فرصت خوبی بود واسه نفرتپراکنی به ناتی و بازیش. این جوردن نیز بگذرد.
اینو من بار ها می بینم که پلیر چین رو حساب نمی کنم . معنی این حرف چیه الان۱. به نظرم بعضی از بحثها، یه جور توهین ناخواسته به گیمرها و سطح دغدغهشون به حساب میاد!
۲. قبل از اینکه استقبال عالی از Stellar Blade رو بزنین توی سر بقیه بازیهای سونی، این رو در نظر بگیرین که بازی به شدت چینیپسند هست و نسخه پیسی هم با لیپسینک چینی عرضه شده. آمار گیمرهای چینی هم روی استیم به شدت بالاست و قابل مقایسه با کنسولها نیست. وضعیت در حدی هست که مثلاً وقتی از یه چیزی عصبانی میشن و قیام میکنن، میتونن در عرض چند ساعت گند بزنن به امتیازش توی استیم (مثل ماجرای چند وقت پیش Helldivers 2).
یا از اون طرف کافیه از بازیای خوششون بیاد تا جون خودشون رو در راهش فدا کنن و Wukong یه نمونه از این قضیه بود که با اینکه همهجای دنیا ازش استقبال شد، ولی توی چین در حد یه پدیده نجومی بالا رفت و بخش پررنگی از آمار فروشش به گیمرهای اون خطه برمیگرده.
یعنی قضیه در حد ۴=۲+۲ نیست که خیلی ساده بگیم چون Stellar Blade کاراکتر خوشگل و سـکسی داره، ملت ازش بیشتر از بقیه بازیهای سونی استقبال کردن.![]()
A significant portion of Black Myth: Wukong's sales came from China. Estimates suggest that around 70-80% of the game's total sales are within the Chinese market. This translates to approximately 20-23 million out of 25 million copies sold being purchased by Chinese gamers. The game's art director and co-founder of Game Science, Yang Qi, even stated that 30% of players were outside of China, which, with 25 million total sales, suggests that 7.5 million copies were sold outside of China.اینو من بار ها می بینم که پلیر چین رو حساب نمی کنم . معنی این حرف چیه الانخوب اونا هم گیمرن دیگه و بازی رو خریدن و سودش به جیب کمپانی رفته
بعد این ادعا که اکثر پلیر های این بازی چینی هستن منبعش کجاست ؟!
نمره گیمر ها روی کنسون هم به این بازی خیلی بالا هست. بعد این بازی کره ای هست نه چینی که مثل Wukon که چینی ها بیان فدا کاری کنن
.........................
به 200 هزار به نظر می رسه
View attachment 384650
بازی stellar blade رو گفتم . منبع این که این بازی بیش تر پلیر هاش چینی هست کجاست ؟!A significant portion of Black Myth: Wukong's sales came from China. Estimates suggest that around 70-80% of the game's total sales are within the Chinese market. This translates to approximately 20-23 million out of 25 million copies sold being purchased by Chinese gamers. The game's art director and co-founder of Game Science, Yang Qi, even stated that 30% of players were outside of China, which, with 25 million total sales, suggests that 7.5 million copies were sold outside of China.
استلار که اصلا چینی نیست چه ربطی به چین دارهبازی stellar blade رو گفتم . منبع این که این بازی بیش تر پلیر هاش چینی هست کجاست ؟!
پستی که من ریپلای کردم گفته بازی بشدت چینی پسنده و چون استیم چینی زیاد داره پس بیش تر پلیر هاش چینی هستند. منم گفتم منبع این حرف کجاست ؟!استلار که اصلا چینی نیست چه ربطی به چین داره
