آمار فروش ، درامد و تعداد پلیر ها در صنعت Gaming (PC ، موبایل ، کنسول و ....)

نباید فراموش بشه که پی اس 5 در دورانی لانچ شد که نه تنها لجستیک برای ساخت و نشر کنسول به صورت عادی در دسترس نبود و نتیجتا کنسول به اندازه کافی در بازار موجود نبود، که قیمت هم به دلیل شرایط پاندمی غیر قابل کنترل و بیش از حد زیاد بود، که حتی در اون شرایط حاد پاندمی ملت از ترس کرونا حتی از خونه بیرون نمیرفتند به نسبت الان،

خلاصه مقایسه دقیق و درستی نیست شرایط سوییچ 2 و پی اس 5، موقعیت زمین تا اسمون متفاوت هست، تفاوت دیوایس هندهلد خودکار و دیوایس خونگی تی وی/مانیتور واجب هم جای خود.

اساسا حرفت درسته
ولی به نظرم بازم سونی نمیتونست این حجم از کنسول رو حتی در حالت عادی بده بیرون.
شما در نظر بگیر لانچ PS5 از لانچ PS4 هم بزرگتر بود یعنی این جوری نبوده که سونی نتونسته باشه از مومنتوم PS4 استفاده کنه
3.4 میلیون تو ۴ هفته کم چیزی نیست. از ۲.۷۴ میلیون سوییچ تو شرایط خیلی بهتر ۲۰۱۷ با قیمت ۳۰۰ دلار هم خیلی بهتر بود.

یعنی این جوری نیست که بگیم لانچ PS5 بد بود و سونی دست و پا شکسته هیچ چی نتونست به بازار عرضه کنه.
طبیعتا عرضه با تقاضا نمیخوند ولی بازم اگه سونی دستش بدون کرونا بازتر بود بازم همچین اعدادی یخورده دست نیافتنی بودند

دلیل 1: وجود Xbox Series X|S. خیلی عجیب نیست وقتی کنسولت با یه کنسول رقیب تقریبا همزمان عرضه شه، رقبا از فروش هم بخورن. شاید ایکس باکس سریز به زور نصف PS5 فروخته باشه تا الان. ولی به نظرم همون نصف PS5 فروختن به اندازه کافی فروشی هست که نذاره یه کنسول مثل PS5 راحت به همچین ارقام تخیلی ای برسه
دلیل 2: بازه فروش تعطیلات. یه جورایی برای رسیدن به بازه طلایی زمستون واسه عرضه کنسول و استفاده قطعی از تعطیلات آخر سال وقتی کنسول هنوز داغه، باعث شد دست سونی کامل بسته شه. طبیعتا خط تولید کنسول نمیتونه اون قدر بالغ شده باشه که اون حجم از کنسول چه با کرونا چه بدون کرونا روونه بازار شه. در اصل حتی اگه همچین محموله ای هم باشه، احتمالا کمپانی تصمیم بگیره نگهش داره تا به جای نوامبر، اون محموله تو دسامبر و اوج خریدهای آخر سال مردم فروش بره.

نینتندو خیلی خوشگل یه سال وقت گذاشته که فقط همین مشکل رو حل کنه. عدم وجود رقیب مستقیم تو بازار و بازه عرضه خلوت و دست باز نینتندو و خوش فکری اشه که گذاشت همچین لانچ موفقی داشته باشن.
بعد این جوری هم نیست که مثلا نینتندو خیلی هم خوش شانس تر از سونی باشه.
نینتندو اگه از قبل زرنگی نمی کرد و خط تولید اصل کنسول رو نمی برد ویتنام واقعا ممکن بود این لانچ کاملا به خاطر افزایش قیمت دقیقه آخری و مشکلات تامین و تعرفه به فنا بره!
اگه هر چی این لانچ نینتندو و رکورد تاریخی ای که زدن بیشتر از بدشانسی بقیه کمپانی ها، نشون از زرنگی و هوش خود نینتندو به عنوان یه کمپانی داره

پ.ن: اینم هست اللبته :دی
Sony doesn't see pandemic affecting PS5 launch
سونی واقعا موقع عرضه کنسول تو نوامبر 2020، برحسب محموله هاش و حساب کتاب اش، وضعیت قرنطینه رو تهدید نمی دیده
 
اساسا حرفت درسته
ولی به نظرم بازم سونی نمیتونست این حجم از کنسول رو حتی در حالت عادی بده بیرون.
شما در نظر بگیر لانچ PS5 از لانچ PS4 هم بزرگتر بود یعنی این جوری نبوده که سونی نتونسته باشه از مومنتوم PS4 استفاده کنه
3.4 میلیون تو ۴ هفته کم چیزی نیست. از ۲.۷۴ میلیون سوییچ تو شرایط خیلی بهتر ۲۰۱۷ با قیمت ۳۰۰ دلار هم خیلی بهتر بود.

یعنی این جوری نیست که بگیم لانچ PS5 بد بود و سونی دست و پا شکسته هیچ چی نتونست به بازار عرضه کنه.
طبیعتا عرضه با تقاضا نمیخوند ولی بازم اگه سونی دستش بدون کرونا بازتر بود بازم همچین اعدادی یخورده دست نیافتنی بودند

دلیل 1: وجود Xbox Series X|S. خیلی عجیب نیست وقتی کنسولت با یه کنسول رقیب تقریبا همزمان عرضه شه، رقبا از فروش هم بخورن. شاید ایکس باکس سریز به زور نصف PS5 فروخته باشه تا الان. ولی به نظرم همون نصف PS5 فروختن به اندازه کافی فروشی هست که نذاره یه کنسول مثل PS5 راحت به همچین ارقام تخیلی ای برسه
دلیل 2: بازه فروش تعطیلات. یه جورایی برای رسیدن به بازه طلایی زمستون واسه عرضه کنسول و استفاده قطعی از تعطیلات آخر سال وقتی کنسول هنوز داغه، باعث شد دست سونی کامل بسته شه. طبیعتا خط تولید کنسول نمیتونه اون قدر بالغ شده باشه که اون حجم از کنسول چه با کرونا چه بدون کرونا روونه بازار شه. در اصل حتی اگه همچین محموله ای هم باشه، احتمالا کمپانی تصمیم بگیره نگهش داره تا به جای نوامبر، اون محموله تو دسامبر و اوج خریدهای آخر سال مردم فروش بره.

نینتندو خیلی خوشگل یه سال وقت گذاشته که فقط همین مشکل رو حل کنه. عدم وجود رقیب مستقیم تو بازار و بازه عرضه خلوت و دست باز نینتندو و خوش فکری اشه که گذاشت همچین لانچ موفقی داشته باشن.
بعد این جوری هم نیست که مثلا نینتندو خیلی هم خوش شانس تر از سونی باشه.
نینتندو اگه از قبل زرنگی نمی کرد و خط تولید اصل کنسول رو نمی برد ویتنام واقعا ممکن بود این لانچ کاملا به خاطر افزایش قیمت دقیقه آخری و مشکلات تامین و تعرفه به فنا بره!
اگه هر چی این لانچ نینتندو و رکورد تاریخی ای که زدن بیشتر از بدشانسی بقیه کمپانی ها، نشون از زرنگی و هوش خود نینتندو به عنوان یه کمپانی داره
یک نکته ای هم که نینتندو داره... خیلی سریع عناوین فرست پارتیشو به نسل بعد انتقال می ده...

یعنی فرنچایز بزرگی مثل ماریو اونم ماریو کارت که پر فروش ترین نسخه سری هست... دست سونی بود... محال بود بیخیال اون 150میلیون کنسول نسب قبل می شد... همونطور که احتمالا نسل بعدم تا دو سه سال بیخیال ps5 نشه!
 
اساسا حرفت درسته
ولی به نظرم بازم سونی نمیتونست این حجم از کنسول رو حتی در حالت عادی بده بیرون.
شما در نظر بگیر لانچ PS5 از لانچ PS4 هم بزرگتر بود یعنی این جوری نبوده که سونی نتونسته باشه از مومنتوم PS4 استفاده کنه
3.4 میلیون تو ۴ هفته کم چیزی نیست. از ۲.۷۴ میلیون سوییچ تو شرایط خیلی بهتر ۲۰۱۷ با قیمت ۳۰۰ دلار هم خیلی بهتر بود.

یعنی این جوری نیست که بگیم لانچ PS5 بد بود و سونی دست و پا شکسته هیچ چی نتونست به بازار عرضه کنه.
طبیعتا عرضه با تقاضا نمیخوند ولی بازم اگه سونی دستش بدون کرونا بازتر بود بازم همچین اعدادی یخورده دست نیافتنی بودند

دلیل 1: وجود Xbox Series X|S. خیلی عجیب نیست وقتی کنسولت با یه کنسول رقیب تقریبا همزمان عرضه شه، رقبا از فروش هم بخورن. شاید ایکس باکس سریز به زور نصف PS5 فروخته باشه تا الان. ولی به نظرم همون نصف PS5 فروختن به اندازه کافی فروشی هست که نذاره یه کنسول مثل PS5 راحت به همچین ارقام تخیلی ای برسه
دلیل 2: بازه فروش تعطیلات. یه جورایی برای رسیدن به بازه طلایی زمستون واسه عرضه کنسول و استفاده قطعی از تعطیلات آخر سال وقتی کنسول هنوز داغه، باعث شد دست سونی کامل بسته شه. طبیعتا خط تولید کنسول نمیتونه اون قدر بالغ شده باشه که اون حجم از کنسول چه با کرونا چه بدون کرونا روونه بازار شه. در اصل حتی اگه همچین محموله ای هم باشه، احتمالا کمپانی تصمیم بگیره نگهش داره تا به جای نوامبر، اون محموله تو دسامبر و اوج خریدهای آخر سال مردم فروش بره.

نینتندو خیلی خوشگل یه سال وقت گذاشته که فقط همین مشکل رو حل کنه. عدم وجود رقیب مستقیم تو بازار و بازه عرضه خلوت و دست باز نینتندو و خوش فکری اشه که گذاشت همچین لانچ موفقی داشته باشن.
بعد این جوری هم نیست که مثلا نینتندو خیلی هم خوش شانس تر از سونی باشه.
نینتندو اگه از قبل زرنگی نمی کرد و خط تولید اصل کنسول رو نمی برد ویتنام واقعا ممکن بود این لانچ کاملا به خاطر افزایش قیمت دقیقه آخری و مشکلات تامین و تعرفه به فنا بره!
اگه هر چی این لانچ نینتندو و رکورد تاریخی ای که زدن بیشتر از بدشانسی بقیه کمپانی ها، نشون از زرنگی و هوش خود نینتندو به عنوان یه کمپانی داره

پ.ن: اینم هست اللبته :دی
Sony doesn't see pandemic affecting PS5 launch
سونی واقعا موقع عرضه کنسول تو نوامبر 2020، برحسب محموله هاش و حساب کتاب اش، وضعیت قرنطینه رو تهدید نمی دیده
درست میگی سید جان در مورد موقعیت پی اس 5 خیلی دقیق گفتی، به نظرم میشه اینم بهشون اضافه کرد که نینتندو سوییچ 1 چون سخت افزار به نسبت استاندارد های روز ضعیف داشت، برای همین عطش و هیجان فن بیس نینتندو احتمالا بیشتر بوده برای دیوایس جدید نینتندو به نسبت دیوایس جدید پلی استیشن (که همون سال اخر هم چندین بازی مهم منتشر کرد و تا مدت ها دلیل بنیادین و سخت برای جهش وسیع به نسل جدید به فن بیسش نداده بود، طبیعتش بود به خاطر قدرت نزدیک به استاندارد پی اس 4 و بین نسلی شدن بازی ها...

من واقعا نمیخوام دستاورد نینتندو رو زیر سوال ببرم، حتی همین موقعیت خوب هم خب هنر نینتندو بوده که هم ایجادش کرده و هم ازش استفاده برده، صرفا خواستم یکمی انصاف به خرج بدیم و کانتکست هم در نظر بگیریم :D بلاخره شرایط پاندمی هم غیر قابل گذشت نیست، قیمت کنسول تا 1-2 سال تا چند برابر بیشتر بود عموما بین 750 تا 1000 دلار حتی در مملکت های پیشرفته و دارای نمایندگی،

و اینکه درست هست سونی در ابعاد خودش تهدید نمیدیده، برای همین کانتکست مهمه چون سونی برواردش از پی اس 5 لزوما مساوی با نینتندو و براوردش از سوییچ نیست،

بازار هاشون متفاوت هست کمااینکه خودت همیشه به این اشاره داشتی...

فروش یک اس یو وی لزوما قابل مقایسه با فروش یک سدان نیست.
 
یک نکته ای هم که نینتندو داره... خیلی سریع عناوین فرست پارتیشو به نسل بعد انتقال می ده...

یعنی فرنچایز بزرگی مثل ماریو اونم ماریو کارت که پر فروش ترین نسخه سری هست... دست سونی بود... محال بود بیخیال اون 150میلیون کنسول نسب قبل می شد... همونطور که احتمالا نسل بعدم تا دو سه سال بیخیال ps5 نشه!
یک نکته ای رو هم اضافه کنم... بارها سونی تو گزارش های سالانه اش اشاره کرده اکثر مخاطب های ما... مخاطب های عام هستند... که روی چند فرنچایز مثل COD و چند بازی گس دیگه رو پلتفرم های ما موندن...

وقتی که امثال اکتیویژن و EA پنج سال بعد از نسل هشت کنسول های بالارده نمی شن... اون عطش و اجبار اون کوچ کردن قشر مخاطب عام کمتر می شه...

درحالیکه نینتندو اینطوری نیست... محبوبیت خوده کنسول چه تو مخاطب های عام و چه مخاطب خاص به عناوین فرست پارتیش وابسته هستند... و این کوچ کردن کنار عطش یک اجبار هم به همراه داره... چون می دونن سریع به کنسول جدید مهاجرت نکنند... عناوین محبوب جدید رو از دست می دن!
 
مقایسه فروش لانچ Switch 2 تو اسپانیا با فروش لانچ مابقی کنسول ها تو این کشور

  1. Nintendo Switch 2 - 108.000
  2. PSP - 54.000
  3. PS5 - 48.000
  4. Nintendo Switch - 45.000
  5. PS4 - 38.000
  6. PS3 - 35.000
  7. PS Vita - 22.000
  8. Nintendo 3DS - 19.000
  9. Wii, Xbox 360, Xbox Series - 15.000
  10. Wii U - 9.000
سوییچ 2 عملا دوبرابر رکورددار قبلی تو این کشور که PSP باشه تو بازه لانچ فروش داشته

منبع: [PRIMICIA] Nintendo Switch 2 se marca el mayor lanzamiento de la historia de España, duplicando el récord anterior
 
آخرین ویرایش:
حالا هی برید موجودات عجیب غریب زشت بذارید به عنوان “زن” برا جامعه گیمری که بیشترشون مردن. این چیزا میفروشه نه اون شخصیتا زشت بازی جدید ناتی داگ و فیبل
آره برای همین آنچارتد ۴ با شخصیت مرد سفید سکسی و لست ۱ بازم با شخصیت مرد سکسی ۱۰۰ ها میلیون رو پی سی فروختن و حالا کاری به گاد اسپایدر من ۱ دیزگان و ... نداریم بازیا سونی تا ابد رو پی سی نخواهند فروخت مگه یه چیزی مثل هلدیور
حالا فکرشو بکنید رنگ مورد علاقه‌ی جوردن بنفش هم باشه. دیگه سوپر ووک میشه. حالا خوبه چاق نیست وگرنه وضعش بدترم میشد. دیگه نیازی نیست نفرتتون از سونی و ناتی‌داگ رو پشت این داستانا پنهان کنین. غریبه که اینجا نیست. خودمونیم دیگه :D کچل بودن جوردن الان شده بهانتون. اینو قبلا در مورد هیکل ابی هم میگفتید. نمونه‌های مشابهش رو تو دنیای واقعی هم دیدیم ولی خب فرصت خوبی بود واسه نفرت‌پراکنی به ناتی و بازیش. این جوردن نیز بگذرد.
دقیقا همین تک تک عناوین صنعت گیم وک خالصن ولی فوشش فقط ناتی داگ میخوره!!!
 
  • Like
Reactions: last of amir
۱. به نظرم بعضی از بحث‌ها، یه جور توهین ناخواسته به گیمرها و سطح دغدغه‌شون به حساب میاد! :دی
۲. قبل از اینکه استقبال عالی از Stellar Blade رو بزنین توی سر بقیه بازی‌های سونی، این رو در نظر بگیرین که بازی به شدت چینی‌پسند هست و نسخه پی‌سی هم با لیپ‌سینک چینی عرضه شده. آمار گیمرهای چینی هم روی استیم به شدت بالاست و قابل مقایسه با کنسول‌ها نیست. وضعیت در حدی هست که مثلاً وقتی از یه چیزی عصبانی می‌شن و قیام می‌کنن، می‌تونن در عرض چند ساعت گند بزنن به امتیازش توی استیم (مثل ماجرای چند وقت پیش Helldivers 2).
یا از اون طرف کافیه از بازی‌ای خوششون بیاد تا جون خودشون رو در راهش فدا کنن و Wukong یه نمونه از این قضیه بود که با اینکه همه‌جای دنیا ازش استقبال شد، ولی توی چین در حد یه پدیده نجومی بالا رفت و بخش پررنگی از آمار فروشش به گیمرهای اون خطه برمی‌گرده.
یعنی قضیه در حد ۴=۲+۲ نیست که خیلی ساده بگیم چون Stellar Blade کاراکتر خوشگل و سـکسی داره، ملت ازش بیشتر از بقیه بازی‌های سونی استقبال کردن. :دی
 
۱. به نظرم بعضی از بحث‌ها، یه جور توهین ناخواسته به گیمرها و سطح دغدغه‌شون به حساب میاد! :دی
۲. قبل از اینکه استقبال عالی از Stellar Blade رو بزنین توی سر بقیه بازی‌های سونی، این رو در نظر بگیرین که بازی به شدت چینی‌پسند هست و نسخه پی‌سی هم با لیپ‌سینک چینی عرضه شده. آمار گیمرهای چینی هم روی استیم به شدت بالاست و قابل مقایسه با کنسول‌ها نیست. وضعیت در حدی هست که مثلاً وقتی از یه چیزی عصبانی می‌شن و قیام می‌کنن، می‌تونن در عرض چند ساعت گند بزنن به امتیازش توی استیم (مثل ماجرای چند وقت پیش Helldivers 2).
یا از اون طرف کافیه از بازی‌ای خوششون بیاد تا جون خودشون رو در راهش فدا کنن و Wukong یه نمونه از این قضیه بود که با اینکه همه‌جای دنیا ازش استقبال شد، ولی توی چین در حد یه پدیده نجومی بالا رفت و بخش پررنگی از آمار فروشش به گیمرهای اون خطه برمی‌گرده.
یعنی قضیه در حد ۴=۲+۲ نیست که خیلی ساده بگیم چون Stellar Blade کاراکتر خوشگل و سـکسی داره، ملت ازش بیشتر از بقیه بازی‌های سونی استقبال کردن. :دی
اینو من بار ها می بینم که پلیر چین رو حساب نمی کنم . معنی این حرف چیه الان :D خوب اونا هم گیمرن دیگه و بازی رو خریدن و سودش به جیب کمپانی رفته

بعد این ادعا که اکثر پلیر های این بازی چینی هستن منبعش کجاست ؟!

نمره گیمر ها روی کنسون هم به این بازی خیلی بالا هست. بعد این بازی کره ای هست نه چینی که مثل Wukon که چینی ها بیان فدا کاری کنن

.........................
به 200 هزار به نظر می رسه

1749732819104.png
 
اینو من بار ها می بینم که پلیر چین رو حساب نمی کنم . معنی این حرف چیه الان :D خوب اونا هم گیمرن دیگه و بازی رو خریدن و سودش به جیب کمپانی رفته

بعد این ادعا که اکثر پلیر های این بازی چینی هستن منبعش کجاست ؟!

نمره گیمر ها روی کنسون هم به این بازی خیلی بالا هست. بعد این بازی کره ای هست نه چینی که مثل Wukon که چینی ها بیان فدا کاری کنن

.........................
به 200 هزار به نظر می رسه

View attachment 384650
A significant portion of Black Myth: Wukong's sales came from China. Estimates suggest that around 70-80% of the game's total sales are within the Chinese market. This translates to approximately 20-23 million out of 25 million copies sold being purchased by Chinese gamers. The game's art director and co-founder of Game Science, Yang Qi, even stated that 30% of players were outside of China, which, with 25 million total sales, suggests that 7.5 million copies were sold outside of China.
China presses play.
 
Last edited by a moderator:
  • Like
Reactions: last of amir
A significant portion of Black Myth: Wukong's sales came from China. Estimates suggest that around 70-80% of the game's total sales are within the Chinese market. This translates to approximately 20-23 million out of 25 million copies sold being purchased by Chinese gamers. The game's art director and co-founder of Game Science, Yang Qi, even stated that 30% of players were outside of China, which, with 25 million total sales, suggests that 7.5 million copies were sold outside of China.
بازی stellar blade رو گفتم . منبع این که این بازی بیش تر پلیر هاش چینی هست کجاست ؟!
 
استلار که اصلا چینی نیست چه ربطی به چین داره
پستی که من ریپلای کردم گفته بازی بشدت چینی پسنده و چون استیم چینی زیاد داره پس بیش تر پلیر هاش چینی هستند. منم گفتم منبع این حرف کجاست ؟!
 
اینکه چرا اینقدر پیک خوبی زده استلار بلید
اولا قرار نیست سلیقه pc پلیر با شما یکی باشه و از عنوانی خوششون بیاد، میخرن
ثانیا سونی یه مدته بازیهاششو تو یکسری کشورها مثل جنوب آسیا و ... عرضه نمیکنه که حماقته ولی shift up خودش رفت و باعث شد بازی ریلیز بشه.
بعدم الان به وقت کشورهای شرق آسیا شبه و این افزایش بخش زیادیش مربوط به هموناست
و سونی ناشر نسخه چین بازی نیسست تو استیم و برا همین، نسخه چین 37 دلاره و برا مثال اسپایدر 2 تو چین 55 دلاره.
این عوامل کمک کننده هستن ولی نکته اول از همه مهمتره و بازی مادهای خوشگلی میگیره

2025-06-12_16-48-05.jpg

53 هزار دانلود شده ولی برای مثال اسپایدر 2

2025-06-12_16-49-54.jpg

3 ماد اول ابزار ماد هستن و ماد محسوب نمیشن و بیشترین ماد دانلود شده 28 هزار تا بعد 3 ماه هست.
________
خیلی دنبال پیدا کردن فرمول نباشید.
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: m.a.t and Dinosaur

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or