یک تحقیق جدید ادعا کرده که در سال 2010، کاهش شدیدی در فروش نسخه های فیزیکی بازی های ویدئویی در آمریکا رخ داده است.
موسسه Entertainment Merchants Association گزارش کرده است که فقط 71 درصد از بازی های خریداری شده در سال 2010 به صورت خرید نسخه فیزیکی (دیسک) بازی بوده است. این آمار افت واضح و محسوسی را نسبت به آمار سال 2009 نشان می دهد (در سال 2009، تا 90 درصد خریدهای بازی خرید نسخه فیزیکی از مغازه ها بوده است).
رییس موسسه EMA (ارائه دهنده این آمار) گفته است که "البته فروشندگان مغازه ها هنوز نباید نگران باشند، زیرا فروش نسخه فیزیکی و دیسکی بازی ها رو به پایان نیست. صنعت سرگرمی های خانگی باید با حمایت قوی از خریداران نسخه های فیزیکی، نشان بدهد که در آینده محصول روی دیسک و محصول دیجیتال هر دو همزمان با هم وجود خواهد داشت".
با این وجود، به نظر نمی رسد که گرایش خریداران به خرید نسخه های دیجیتال رو به کاهش باشد. 44 درصد از دارندگان کنسول ها تجربه خرید های دیجیتال (محتوای قابل دانلود بازی ها) را داشته اند، و انتظار می رود این آمار در سال 2013 به 58 درصد برسد.
این مطالعه همچنین نتیجه گرفته است که استفاده های جانبی از کنسول های بازی نسبتا رایج شده است، به طوری که 40 درصد از استفاده ای که از PS3 و XBOX 360 شده، استفاده های غیر از بازی بوده است. به طور مثال PS3 به میزان 27 درصد جهت پخش Blu-Ray و دی وی دی و 13 درصد برای پخش فیلم از طریق اینترنت استفاده شده است.
منبع: vg247 و gamasutra
موسسه Entertainment Merchants Association گزارش کرده است که فقط 71 درصد از بازی های خریداری شده در سال 2010 به صورت خرید نسخه فیزیکی (دیسک) بازی بوده است. این آمار افت واضح و محسوسی را نسبت به آمار سال 2009 نشان می دهد (در سال 2009، تا 90 درصد خریدهای بازی خرید نسخه فیزیکی از مغازه ها بوده است).
رییس موسسه EMA (ارائه دهنده این آمار) گفته است که "البته فروشندگان مغازه ها هنوز نباید نگران باشند، زیرا فروش نسخه فیزیکی و دیسکی بازی ها رو به پایان نیست. صنعت سرگرمی های خانگی باید با حمایت قوی از خریداران نسخه های فیزیکی، نشان بدهد که در آینده محصول روی دیسک و محصول دیجیتال هر دو همزمان با هم وجود خواهد داشت".
با این وجود، به نظر نمی رسد که گرایش خریداران به خرید نسخه های دیجیتال رو به کاهش باشد. 44 درصد از دارندگان کنسول ها تجربه خرید های دیجیتال (محتوای قابل دانلود بازی ها) را داشته اند، و انتظار می رود این آمار در سال 2013 به 58 درصد برسد.
این مطالعه همچنین نتیجه گرفته است که استفاده های جانبی از کنسول های بازی نسبتا رایج شده است، به طوری که 40 درصد از استفاده ای که از PS3 و XBOX 360 شده، استفاده های غیر از بازی بوده است. به طور مثال PS3 به میزان 27 درصد جهت پخش Blu-Ray و دی وی دی و 13 درصد برای پخش فیلم از طریق اینترنت استفاده شده است.
منبع: vg247 و gamasutra