خبر رسمی مایکروسافت شرکت اکتیویژن را به مبلغ ۶۸ میلیارد دلار خرید | آپدیت : اکتیویژن بیلیزارد به صورت رسمی به خانواده Xbox ملحق شد

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,377
نام
سید محمد حسین
1642512253475.png
به گزارش منابع داخلی وال استریت ژورنال، گویا مایکروسافت توانسته به عقد قرارداد برای خرید اکتیویژن نزدیک شود.
اطلاعات بیشتری فعلا در دسترس نیست و علی رغم منبع معتبر، هنوز نمی توان صحت کامل این قرارداد را تایید کرد

به گفته Dina Bass خبرنگار وبگاه بلومبرگ، ارزش این قرارداد قریب به هفتاد میلیارد دلار تخمین زده شده

ادیت: رسمی شد. مایکروسافت، شرکت اکتیویژن بیلزارد +کینگ رو به زیر مجموعه های خودش اضافه کرد

1642512789894.png

اطلاعات تکمیلی

طبق گفته فیل اسپنسر، از زمان عقد رسمی قرارداد، مدیران اکتیویژن مستقیم گزارشات شون رو به فیل اسپنسر باید ارائه بدن
و این جور که مشخصه حداقل تا زمان عقد رسمی قرارداد، بابی کاتیک کماکان رییس اکتیویژن بلیزارد باقی خواهد ماند

به گفته بابی کاتیک، تاریخ عقد رسمی این قرارداد تو سال مالی 2023 (از جولای 2022 تا ژوئن 2023) تخمین زده میشه
تا اون زمان، اکتیویژن کماکان به فعالیت مستقل خودش زیر نظر بابی کاتیک ادامه میده

آپدیت [20 بهمن]: طبق بیانیه مایکروسافت، کمپانی نه تنها به قراردادهای قبلی پیرامون عرضه فرنچایز Call of Duty روی کنسول های پلی استیشن وفادار میمونه، بلکه بعد از اتمام این قراردادها به عرضه عناوین COD و دیگر بازی های محبوب اکتیویژن روی پلی استیشن ادامه داده و علاقمنده که این رویه رو برای کنسول های نینتندو هم پیش بگیره

بالاخره نبردهای حقوقی مایکروسافت با آمریکا و FTC به انتهای خود رسید

بعد از یک سال و هفت ماه از اعلان خبر ادغام بخش گیمینگ مایکروسافت، ایکس باکس، با مجموعه اکتیویژن بلیزارد و گرفتن تاییدیه های متعدد از کشورهای مختلف و علی رغم مخالفت بریتانیا
نهایتا بعد از یک نبرد حقوقی طولانی با کمیسیون تجارت آمریکا (FTC) بر سر قانونی بودن و عادلانه بودن این ادغام، در تاریخ 11 جولای 2023، با رای مثبت قاضی دادگاه به نفع مایکروسافت، بالاخره این قرارداد یک قدم دیگر به عملی شدن نزدیک تر شد.
حال تنها مانع بین مایکروسافت و این قرارداد، مخالفت CMA و بریتانیا است که گویا قرار است دوباره به مرحله مذاکره کشیده شود.

در نهایت در تاریخ اکتبر 2023 اکتیویژن بلیزارد به ایکس باکس ملحق شد

بعد از یک سال و ده ماه از اعلان خبر ادغام بخش گیمینگ مایکروسافت، ایکس باکس با مجموعه اکتیویژن بلیزارد تنها مانعی که بر سر راه هر دو کمپانی بود، تاییدیه CMA بریتانیا بود.
این امر نیز بعد از تعهد مایکروسافت در زمینه بخش کلاود و انعقاد قرارداد و دادن حق امتیاز به یوبیسافت برای انتشار بازی های کلاود در اروپا، در نهایت مایکروسافت موفق شد تاییدیه بریتانیا را نیز از آن خود کند
و بالاخره با دادن تریلری از طرفی مایکروسافت خبر ملحق شدن اکتیویژن به مایکروسافت به صورت رسمی تایید شد.



 
آخرین ویرایش:

HalfLife G

کاربر سایت
Feb 21, 2009
3,742
نام
مراد حلیمی
پر که چه عرض کنم، سر ریز هم شده:D این سونیه که باید دنبال پر کردن خلا هاش مثل ژانر RPG بگرده;)
بحث لایبرری بازی های سونی و ... نیس
بحث اینه مایکروسافت COD رو میخواست تا ملت رو بکشونه سمت گیم پس. فقط چند تا بازی تو صنعت هستن که سیل عظیمی از پلیرها رو می کشن سمت خودشون و الدراسکرول و COD دو تا از این بازیهاست که الان مایکرو صاحبش شده
وگرنه بازی مثه دیسانرد یا ایول ویتین و ..... اونقدری مشتری جذب سیستم گیم پس نمی کنن که این دو تا بازی بالایی می کنن

خلاصه که کلیت بحث من این بود که بحث رو خیلی پیچیده و فرا صنعتی و ...... نکنید. خرید بتسدا و اکتی برای بدست اوردن IP هاش در اولین حرکت برای رونق بخشیدن به گیم پس و گرفتن بازار سونی هست - حالا اینکه مثلا مایکرو برای مقابله با اپل که مثلا در چند سال اینده بیاد وارد بحث سیستم اشتراکی و بازیهایی کنسولی و ..... بشه دلیل اول این خریدها یا حداقل نتیجه اولیه این خریدها نبوده و نیست

.
 

Natural Killer

ناظم انجمن
Jan 10, 2015
2,729
به طرز عجیبی تنسنت نادیده گرفته میشه در صحبت دوستان . شرکتی که بیشترین درآمد در صنعت رو داره که از مجموع درآمد سونی و ماکروسافت در سال 2021 بیشتر بوده.

سبک بازیهای اکتیویژن بیلیزارد کینگ بیشتر به تنست شباهت داره تا سونی



1659782132727.png

The Top 10 Public Game Companies Generated $126 Billion in 2021 as Subscriptions and M&A Shake up the Market | Newzoo
 
آخرین ویرایش:

capitanrayan

ابیلیتی سلیمان از من گرفته شده
کاربر سایت
Jun 23, 2007
8,490
والا مایکروسافت دنبال سودشه. خودتون رو تکه پاره می‌کنید واس چی؟

برنامه‌ی انحصاری‌ش هم میره واس انتهای نسل و نسل بعد. مارکتینگ قضیه زمانبره
 

kimsungbabak

کاربر سایت
Apr 15, 2011
3,300
نام
بابک
آقا کسی میدونه کی بازی های سری call of duty و crash میان روی کنسول های مایکروسافت؟
من از 10 روز بعد از عرضه شدن series x گرفتمش ولی بخوام واقعیت رو بگم غیر از forza 5, psychonouts 2 هنوز یک دونه بازی AAA خوب از مایکروسافت ندیدم توی این دو سال :( حتی هیلو جدید هم با وجود همه نکات خوب یه بازی نصف و نیمه بود تا شیش ماه اول. امیدوارم با این خرید های جدید ایکس باکس بتونه دوباره به دوره 360 برگرده.
 

omid0

کاربر سایت
Jun 14, 2020
1,157
آقا کسی میدونه کی بازی های سری call of duty و crash میان روی کنسول های مایکروسافت؟
من از 10 روز بعد از عرضه شدن series x گرفتمش ولی بخوام واقعیت رو بگم غیر از forza 5, psychonouts 2 هنوز یک دونه بازی AAA خوب از مایکروسافت ندیدم توی این دو سال :( حتی هیلو جدید هم با وجود همه نکات خوب یه بازی نصف و نیمه بود تا شیش ماه اول. امیدوارم با این خرید های جدید ایکس باکس بتونه دوباره به دوره 360 برگرده.
شما اگر منظورت گیم پسه حداکثر تا میانه سال 2023 که خرید کامل بشه میان
شاید مثل بتسدا قبل از تکمیل خرید تعدادی از بازی هاشون بیاد
 

Dreadlord

کاربر سایت
Apr 8, 2008
18,099
آقا کسی میدونه کی بازی های سری call of duty و crash میان روی کنسول های مایکروسافت؟
من از 10 روز بعد از عرضه شدن series x گرفتمش ولی بخوام واقعیت رو بگم غیر از forza 5, psychonouts 2 هنوز یک دونه بازی AAA خوب از مایکروسافت ندیدم توی این دو سال :( حتی هیلو جدید هم با وجود همه نکات خوب یه بازی نصف و نیمه بود تا شیش ماه اول. امیدوارم با این خرید های جدید ایکس باکس بتونه دوباره به دوره 360 برگرده.
اگه منظورت گیم پسه، تعداد زیادی AAA خیلی خوب رو گیم پس اومده تو دو سال گذشته.
اگر هم منظورت بازی انحصاریه، که سایکوناتز ۲ اصلا انحصاری نیست، نمیدونم منظورت چیه :-/
 

kimsungbabak

کاربر سایت
Apr 15, 2011
3,300
نام
بابک
اگه منظورت گیم پسه، تعداد زیادی AAA خیلی خوب رو گیم پس اومده تو دو سال گذشته.
اگر هم منظورت بازی انحصاریه، که سایکوناتز ۲ اصلا انحصاری نیست، نمیدونم منظورت چیه :-/

اگه منظورت گیم پسه، تعداد زیادی AAA خیلی خوب رو گیم پس اومده تو دو سال گذشته.
اگر هم منظورت بازی انحصاریه، که سایکوناتز ۲ اصلا انحصاری نیست، نمیدونم منظورت چیه :-/
نه من منظورم انحصاری ها بودش که امیدوارم بیشتر بشه و شما راست میگی. الان چک کردم دیدم psychnounts 2 انحصاری نبودش 🤓
 

blak

کاربر سایت
Dec 31, 2010
1,317
فقط مثل نسخه دوم سیاه پوست نباشه بازم که اذیت کننده میشه :D
واقعا اون کارکتره خیلی نچسب بود من نمی‌دونم چرا همون پیگیر داستان alex نشدن ولی شماره دوم از نظر گیم پلی وگرافیک جهش خوبی داشت ادم واقعا ارضا میشد
این بازی پتانسیل بالای داره که امیدوارم ماکرو بیخیالش نشه🥲
images.jpeg
 
آخرین ویرایش:

sphac

کاربر سایت
Apr 24, 2021
298
آقا کسی میدونه کی بازی های سری call of duty و crash میان روی کنسول های مایکروسافت؟
من از 10 روز بعد از عرضه شدن series x گرفتمش ولی بخوام واقعیت رو بگم غیر از forza 5, psychonouts 2 هنوز یک دونه بازی AAA خوب از مایکروسافت ندیدم توی این دو سال :( حتی هیلو جدید هم با وجود همه نکات خوب یه بازی نصف و نیمه بود تا شیش ماه اول. امیدوارم با این خرید های جدید ایکس باکس بتونه دوباره به دوره 360 برگرده.
یکم دیگه صب کنید بازیهایی شرکت هایی بزرگ مجانی میاد رو گیم پس
ایکس برای اینکه بتونه از رقابت حذف نشه مجبور بازیهای بزرگ رو تا حد زیادی مجانی به دست گیمرها برسونه .
 

Rodan

کاربر سایت
May 26, 2022
314
⭕️ مایکروسافت در جواب سونی و صحبت هایی که قبلا این شرکت پیرامون خرید اکتیوژن بلیزارد به رگلاتوری CADE برزیل داده بود ، واکنش و پاسخ داد ، این متن همانند متن قبلی توسط Idas در سایت RestEra گذاشته شده

♦️ مایکروسافت طی 10 روز به تمامی پاسخ های داده شده و به خصوص سونی واکنش نشون داد ، سونی قبلا گفته بود به جز اکتیوژن بلیزار توسعه دهنده و ناشران کمی هستند که بازی های AAA بسازند ،این بازی‌ها فرنچایزهای طولانی مدتی با بودجه‌های کلان، چرخه‌های توسعه چند ساله و حامیان بسیاری را برای فروش خود دارند ، علاوه بر اینها سونی ادعا کرده بود که هیچ توسعه دهنده قدرت لازم برای مقابله با فرنچایز COD رو نداره

♦️سونی همینطور معتقد بود که Call of Duty به اندازه ای محبوب و بزرگ است که بر روی انتخاب کنسول توسط گیمر ها تاثیر می گذارد و نمی توان برای آن رقیبی ایجاد کرد ، همینطور آنها درباره گیم پس و تخصیص 70 درصدی این سرویس اشتراکی در بین سایر رقبا صحبت کردند و گفته بودن برای مقابله و رقابت با همچین سرویسی باید سالها برنامه ریزی و هزینه کرد ، همینطور درباره فروش COD بر روی PS و درآمد های شخص ثالث بازی برای خودشون صحبت کرده بودند

▪️ اما جواب مایکروسافت به صحبت های اخیر و پاسخ های داده شده سونی نسبت به خرید ABK :

♦️ اونا میگن مایکروسافت و اکتیوژن بلیزارد با توسعه دهندگان و ناشرین زیادی روبه رو خواهد شد و رقبای زیاد و نزدیکی برای بازی های آن ها وجود دارد و با نام بردن تعدادی از این ناشرین شخص ثالث رقیب که تعداد آیپی ها و بازی های مطرحی رو در دست دارند رقابت شدید در بازار رو نشان داد ، در واقعا آن ها بحث هایی از شرکت هایی مثل Ubisoft , Roit Games , Google و Amazon رو نشان دادن که استدلال های مایکروسافت رو تائید می کنه و پس از نهایی شدن خرید هنوز رقابت شدیدی وجود دارد و سایر کمپانی ها شانس رقابت رو دارن

♦️ مایکروسافت ادعا کرده که سهم بازار آنها در تمامی بازار های مربوط کمتر از 20درصد است به جز بازار توزیع دیجیتالی بازی ها که سهم آنها بیشتر از 30درصد است ، آنها معتقد هستن که موقعیت اکتیوژن بلیزارد در انتشار بازی های کنسولی بسیار پایین تر از هر سطحی است که مسبب نگرانی بازار بشود و بازار خوب هست

♦️ مایکروسافت گفته است " جای تعجب نیست که سونی تنها شرکتی بود که نظر عمومی رو از طور مادی متفاوت ، نسبت به مایکروسافت و اکتیوژن بلیزارد نسبت به سایر شرکت های تردپارتی و تحلیل رقابتی میان آنها منتقل و ارائه کرد

♦️مایکروسافت میگه طبق حرف های سونی آنها معتقد هستند که فرنچایز COD برای پلتفرم آنها یعنی PS بدون رقیب و ضروری خواهد بود و همینطور طبق ادعای سونی اضافه کردن سری بازی COD به گیم پس ، نقطه اوجی برای این سرویس می باشد

🔥مایکروسافت توضیح داده که موقعیت فعلی و منزوی سونی ، به دلیل سرویس Game Pass هست که به عنوان پاسخ رقابتی از سوی مایکروسافت در برابر جنگ کنسولی و شکست Xbox و ارائه ارزش اضافی به کاربران به جای خرید بازی ها منجر شده بود ، پس گیم پس تهدیدی برای رقابت موثرتر با روش Buy To Play سونی است که به خوبی از آن استفاده کرده و در آن موفق بوده !

🔥مایکروسافت به معنای واقعی کلمه می گه " به طور خلاصه سونی به رقابت با سرویس اشتراکی ما تن نداده است ، پاسخ این شرکت واضح است ! سونی نمی خواهد خدمات اشتراکی جذاب ( اشاره به گیم پس ) ، کنترل و سلطه اش را در بازار توزیع دیجیتال بازی‌های کنسولی تهدید کند" به عبارتی مضمون جله این است سونی با هر سرویسی که باعث بشود تا درآمدزایی او دچار مشکل بشود و به چالش کشیده بشود مخالفت می کند !

♦️ مایکروسافت ادعا می کند که Call of Duty یک بازار و ژانر برای خودش دارد ، بر خلاف سونی که بر این باور است بازار توسعه و انتشار بازی ها با توجه به ژانر و نوع بازی ها هست ، مایکروسافت ادامه می دهد ، سونی هیچ مدرکی برای این ادعا که " COD بازاری مجزا از سایر دسته بندی بازی ها دارد " ارائه نمی کند و محدود به اظهارنظر درباره قدرت ، وفاداری و تعامل با COD است ! اینکه این فرنچایز طرفدارانی وفادار دارد ، مقدمه ای است که که از آن نتیجه نمی گیریم که بازی به خودی خود یک دسته از بازی ها است ، خود Play Station دارای پایه ای است که توسط گیمر های وفادار به این پلتفرم شکل گرفته ولی با این حال این گفته نمیشه که PS یک بازار جدا از کنسول هاست !

♦️ با استناد از چنین یافته ای، نتیجه گیری شدید که Call of Duty یک «کتگوری بازی برای خودش هست» است، تحت هیچ تحلیل کمی یا کیفی به سادگی غیرقابل توجیه است ، همینطور استدلال مایکروسافت مبنی بر اینکه COD دارای چندین رقیب هست و این استدلال توسط داده های محرمانه تائید شده اند ، باعث شده است تا استدلال قوی شکل بگیرد
 

Rodan

کاربر سایت
May 26, 2022
314
⭕️ مایکروسافت در جواب سونی و صحبت هایی که قبلا این شرکت پیرامون خرید اکتیوژن بلیزارد به رگلاتوری CADE برزیل داده بود ، واکنش و پاسخ داد ، این متن همانند متن قبلی توسط Idas در سایت RestEra گذاشته شده

♦️ مایکروسافت طی 10 روز به تمامی پاسخ های داده شده و به خصوص سونی واکنش نشون داد ، سونی قبلا گفته بود به جز اکتیوژن بلیزار توسعه دهنده و ناشران کمی هستند که بازی های AAA بسازند ،این بازی‌ها فرنچایزهای طولانی مدتی با بودجه‌های کلان، چرخه‌های توسعه چند ساله و حامیان بسیاری را برای فروش خود دارند ، علاوه بر اینها سونی ادعا کرده بود که هیچ توسعه دهنده قدرت لازم برای مقابله با فرنچایز COD رو نداره

♦️سونی همینطور معتقد بود که Call of Duty به اندازه ای محبوب و بزرگ است که بر روی انتخاب کنسول توسط گیمر ها تاثیر می گذارد و نمی توان برای آن رقیبی ایجاد کرد ، همینطور آنها درباره گیم پس و تخصیص 70 درصدی این سرویس اشتراکی در بین سایر رقبا صحبت کردند و گفته بودن برای مقابله و رقابت با همچین سرویسی باید سالها برنامه ریزی و هزینه کرد ، همینطور درباره فروش COD بر روی PS و درآمد های شخص ثالث بازی برای خودشون صحبت کرده بودند

▪️ اما جواب مایکروسافت به صحبت های اخیر و پاسخ های داده شده سونی نسبت به خرید ABK :

♦️ اونا میگن مایکروسافت و اکتیوژن بلیزارد با توسعه دهندگان و ناشرین زیادی روبه رو خواهد شد و رقبای زیاد و نزدیکی برای بازی های آن ها وجود دارد و با نام بردن تعدادی از این ناشرین شخص ثالث رقیب که تعداد آیپی ها و بازی های مطرحی رو در دست دارند رقابت شدید در بازار رو نشان داد ، در واقعا آن ها بحث هایی از شرکت هایی مثل Ubisoft , Roit Games , Google و Amazon رو نشان دادن که استدلال های مایکروسافت رو تائید می کنه و پس از نهایی شدن خرید هنوز رقابت شدیدی وجود دارد و سایر کمپانی ها شانس رقابت رو دارن

♦️ مایکروسافت ادعا کرده که سهم بازار آنها در تمامی بازار های مربوط کمتر از 20درصد است به جز بازار توزیع دیجیتالی بازی ها که سهم آنها بیشتر از 30درصد است ، آنها معتقد هستن که موقعیت اکتیوژن بلیزارد در انتشار بازی های کنسولی بسیار پایین تر از هر سطحی است که مسبب نگرانی بازار بشود و بازار خوب هست

♦️ مایکروسافت گفته است " جای تعجب نیست که سونی تنها شرکتی بود که نظر عمومی رو از طور مادی متفاوت ، نسبت به مایکروسافت و اکتیوژن بلیزارد نسبت به سایر شرکت های تردپارتی و تحلیل رقابتی میان آنها منتقل و ارائه کرد

♦️مایکروسافت میگه طبق حرف های سونی آنها معتقد هستند که فرنچایز COD برای پلتفرم آنها یعنی PS بدون رقیب و ضروری خواهد بود و همینطور طبق ادعای سونی اضافه کردن سری بازی COD به گیم پس ، نقطه اوجی برای این سرویس می باشد

🔥مایکروسافت توضیح داده که موقعیت فعلی و منزوی سونی ، به دلیل سرویس Game Pass هست که به عنوان پاسخ رقابتی از سوی مایکروسافت در برابر جنگ کنسولی و شکست Xbox و ارائه ارزش اضافی به کاربران به جای خرید بازی ها منجر شده بود ، پس گیم پس تهدیدی برای رقابت موثرتر با روش Buy To Play سونی است که به خوبی از آن استفاده کرده و در آن موفق بوده !

🔥مایکروسافت به معنای واقعی کلمه می گه " به طور خلاصه سونی به رقابت با سرویس اشتراکی ما تن نداده است ، پاسخ این شرکت واضح است ! سونی نمی خواهد خدمات اشتراکی جذاب ( اشاره به گیم پس ) ، کنترل و سلطه اش را در بازار توزیع دیجیتال بازی‌های کنسولی تهدید کند" به عبارتی مضمون جله این است سونی با هر سرویسی که باعث بشود تا درآمدزایی او دچار مشکل بشود و به چالش کشیده بشود مخالفت می کند !

♦️ مایکروسافت ادعا می کند که Call of Duty یک بازار و ژانر برای خودش دارد ، بر خلاف سونی که بر این باور است بازار توسعه و انتشار بازی ها با توجه به ژانر و نوع بازی ها هست ، مایکروسافت ادامه می دهد ، سونی هیچ مدرکی برای این ادعا که " COD بازاری مجزا از سایر دسته بندی بازی ها دارد " ارائه نمی کند و محدود به اظهارنظر درباره قدرت ، وفاداری و تعامل با COD است ! اینکه این فرنچایز طرفدارانی وفادار دارد ، مقدمه ای است که که از آن نتیجه نمی گیریم که بازی به خودی خود یک دسته از بازی ها است ، خود Play Station دارای پایه ای است که توسط گیمر های وفادار به این پلتفرم شکل گرفته ولی با این حال این گفته نمیشه که PS یک بازار جدا از کنسول هاست !

♦️ با استناد از چنین یافته ای، نتیجه گیری شدید که Call of Duty یک «کتگوری بازی برای خودش هست» است، تحت هیچ تحلیل کمی یا کیفی به سادگی غیرقابل توجیه است ، همینطور استدلال مایکروسافت مبنی بر اینکه COD دارای چندین رقیب هست و این استدلال توسط داده های محرمانه تائید شده اند ، باعث شده است تا استدلال قوی شکل بگیرد
♦️مایکروسافت ادعا می کند در سال گذشته تنها 2 بازی از 20 بازی پر فروش از اکتیوژن بلیزارد بودند و فهرستی از بازی های سایرین و رقبا رو نام برد ؛ در حالی که علاوه بر انحصاری های سونی و نینتندو تعدادی از بازی های پرفروش سال پیش رو نام برد و درباره بازی ماینکرفت هم توضیحاتی ارائه داد ( به منظور نشان دادن پورت بازی در سایر پلتفرم ها )

♦️ مایکروسافت معتقد است در نهایت COD صرفا یک بازی در بین بازی های پرفروش است که بسیاری از این بازی ها به دلیل شرایط و سیاست های انحصار طلبانه حتی در دسترس پلتفرم Xbox قرار ندارند ، همینطور با توجه به موفق بودن سرویس Game Pass بدون بازی های ABK این استدلال که " بازی Call of Duty منجر به تغییر شرایط رقابتی می شود " را قوی و ضروری دانست ، مایکروسافت در این باره می گوید " همین امر را می توان در مورد پلتفرم کنسول نینتندو و فروشگاه رایانه های شخصی اپیک گیمز نیز گفت که علیرغم اینکه بازی هایی از فرنچایز Call of Duty در دسترس نبود، برجسته بودند

▪️ مایکروسافت با ذکر این دلایل اذعان داشته که " سونی به جای نگرانی از هرگونه اثر ضد رقابتی، نسبت به افزایش رقابت بر اساس شایستگی‌هایی که این معامله به دنبال دارد، نگران است "

▪️ مایکروسافت می گوید ، بنظر می رسد سونی بیشتر نگران پیشتاز شدن سرویس اشتراکی ما با عناوین ABK است که این تفکر و استدلال با 5 دلیل ، رد می شوند :

♦️ " این بخشی از استراتژی مایکروسافت برای حذف محتوا از بازیکنان نیست " و طبق عکسی که در مقاله بوده " مایکروسافت می خواهد COD رو برای سایر پلتفرم ها عرضه کند" و این واقعیت باعث می شود تا انگیزه گیمر ها برای مهاجرت به گیم پس کاهش پیدا کند ، زیرا آنها می توانند اشتراک خود را با تجه به علاقه شخصی و سرویس مورد علاقه خود انتخاب کنند و یا بازی را به صورت کامل خریداری کنند

♦️با توجه به داده های تائید شده خود سونی ، گیمرها از سرویس های اشتراکی به عنوان یکی از راه هایی می بینند که از طریق آن می توان برای بازی ها پرداخت کرد ،طبق این داده ها SIE ادعا می کند که خدمات اشتراک با بازی هایی که با هزینه یک بار خریداری می شوند ("خرید برای بازی") رقابت می کنند و بدون توجه به آن بازی ها تقریبا یکسان هستند ! ، همینطور در مورد اینکه آیا مصرف کننده یک بار پرداخت کرده است یا از طریق یک سرویس اشتراک به عناوین دسترسی پیدا کرده است ، استدلال سونی درباره اینکه گیم پس به یک نقطه اوج می رسد منطقی نیست ! زیرا این نوع خدمات توسط خوده سونی به رسمیت شناخته شده اند و اگر بازی های ABK از همین روش منتشر و توزیع بشوند در انتخاب گیمر ها تغییری ایجاد نمی شود و آنها می توانند با توجه به علاقه خود ، پلتفرم مورد نظر برای خریداری و یا دسترسی بازی رو انتخاب کنند

♦️مایکروسافت ادامه می دهد تلقین سونی مبنی بر اینکه Game Pass می تواند به رهبری دست نیافتنی در فضای خدمات اشتراک تبدیل بشود " حتی با تعریف بازاری که سونی خود ان را مطرح کرده بود و قبول دارد همخوانی ندارد ! ماهیت پویایی ارائه خدمات سرویس های اشتراکی ، در استدلال سونی وجود ندارد ، به همان اندازه که Game Pass موفق بوده ، فضای لازم برای سایر سرویس ها و پیشرفت آنها وجود دارد و حتی تعدادی از آنها در حال ظهور هستند ولی سونی نقش خود در توزیع بازی های ویدیویی رو به صورت دیجیتالی بیان نمی کند در حالی که بزرگترین آنها خود سونی است ! مایکروسافت با ارائه صحبت و نقل قول های جیم رایان درباره عدم انتشار بازی ها در روز اول انتشار بر روی سرویس ها اذعان می کند "به وضوح مقاومت در برابر یک مدل تجاری را نشان می دهد که استراتژی دستگاه محور اتخاذ شده توسط سونی را تهدید می کند

♦️مایکروسافت ادعا می کند در واقع خود PS Plus رقیب Game Pass است ! در شرایطی که حتی با ظهور این سرویس ها تعدادی از عناوین انحصاری در دسترس سایر پلتفرم ها نیستند و بعضی بازی ها بر روی این سرویس ها عرضه نمی شوند و همینطور وجود چندین توسعه دهنده و منتشر کننده در بازار و راه های متعدد برای دسترسی به این بازی ها توسط گیمرها امکان رقابت وجود دارد

🔴🔴مایکروسافت ادامه می دهد " انحصار کردن بازی ها برای سونی سیاستی مهم در جهت تثبیت حضور خود در صنعت گیم بوده است " و " سونی علاوه بر مالکیت تعدادی از بازی های First Party انحصاری ، قرارداد هایی با ناشرین Third Party منعقد کرده تا سایر کمبود ها و مشکلات انحصاری را در رابطه با برخی از بازی ها تضمین کند ، مانند انحصاری مارکتینگ برخی بازی ها که خود سونی انجام بدهد و یا انحصار دسترسی به محتوای دانلودی و برخی بتا ها"

🔴🔴در نهایت مایکروسافت اظهار نگرانی سونی را بدون انسجام می خواند و این دلایل صرفا ترس آنها را از مدل نوآورانه و جدید نشان می دهد که تمرکزش بر روی محتوای با کیفیت بالا با قیمت کم برای مصرف کنندگان و گیمر هاست.
 

rahyarpaul

کاربر سایت
Mar 17, 2011
10,917
نام
محمد حسین
In fact, MS says that Microsoft's ability to continue expanding Game Pass has been hampered by Sony's desire to inhibit such growth. Sony pays for "blocking rights" to prevent developers from adding content to Game Pass and other competing subscription services (then there is a bunch of redacted content).

Finally, MS says that regardless of how unusual Sony's criticisms of content are, the reality is that the strategy of retaining Activision Blizzard games, not distributing them in rival console stores, would simply not be profitable for Microsoft because such a strategy would only be profitable if Activision Blizzard's games were able to attract a sufficiently large number of gamers to the Xbox console ecosystem, and if Microsoft could earn enough revenue from the sale of games to offset the losses arising from non-distribution of such games on rival consoles.

MS says that the specific costs of exclusivity strategies and estimated lost sales mean that Microsoft would not be able to make up for the losses of implementing such exclusivity. In summary, the hypothetical adoption of any content discontinuation strategy would not be profitable for Microsoft and, even if implemented, such strategies would not have any competitive impact, MS says.
ماکروسافت میگه سونی پول میده به دولوپرا که بازیهاشونو نزارن بیان رو گیم پس و باعث شده به نوعی مشکل ایجاد کنه برا گسترش گیم پس.
میگه واقعیت انحصار عناوین اکتی، اینه که بسادگی سودآور نمیشن چون باید بتونه این عناوین یه دسته زیادی از طرفدارا رو بکشه به سمت اکوسیستم ایکس باکس
ماکرو میگه که ضررهای ناشی از انحصاریها رو نمیتونه جبران کنه و میگه استراتژی انحصار سودآور نیست و حتی انجام بده و انحصار کنه، تاثیر رقابتی نداره.
_________
ماکرو اومده قضیه رو داره متفاوت اون داستانی که سونی میگه، نشون میده و میگه اونا دارن جلوی رقابت رو میگیرن و نمیزارن بازیها بیان رو گیم پس
و میگه واضح هست که بخاطر سود آور نبودن طرح انحصار، ما انحصار نمیکنیم و مشکل سونی چیز دیگه ای هست
ما داریم سیاست دستگاه محور رو با گیمر محور که بازیکن نیاز به یه کنسول و pc نداشته باشه، تعویض میکنیم
__________________
باید منتظر جوابیه سونی باشیم
 
آخرین ویرایش:

Dreadlord

کاربر سایت
Apr 8, 2008
18,099
For MS, the reasons above indicate that Sony is apprehensive about the increased competition on the merits that the transaction entails, rather than worried about any anti-competitive effect.
Sony pays for "blocking rights" to prevent developers from adding content to Game Pass and other competing subscription services (then there is a bunch of redacted content).
In short, Sony is not resigned to having to compete with Microsoft's subscription service. Sony's public outcry on subscription games and the company's response are clear: Sony doesn't want attractive subscription services to threaten its dominance in the market for digital distribution of console games. In other words, Sony rails against the introduction of new monetization models capable of challenging its business model".
Well said;))O:-)
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر