بیش از چهار میلیون نسخه از بازی The Last of Us Part II فروخته شده است

WonderMahdi

کاربر سایت
Mar 21, 2020
609
نام
مهدی قربان‌زاده
تنها یک هفته پس از انتشار، بازی The Last of Us Part II بیشتر از چهار میلیون نسخه فروخته است.

last of us


از زمان عرضه، این بازی شاهد نقدهای مثبتی از جانب منتقدان و طرفداران بوده و اینطور که به نظر می‌رسد رکورد جدیدی در فروش را از خود به جای گذاشته است. سونی با انتشار پستی در بلاگ PlayStation اعلام کرده است که این بازی در هفته اول خود بیش از چهار میلیون نسخه فروخته است. بدین ترتیب بازی The Last of Us Part II رکورد پرفروش‌ترین انحصاری PS4 در هفته‌ی اول عرضه را زد و بالاتر از بازی‌های God of War و Marvel's Spider-Man قرار گرفت. پس از انتشار این خبر، نیل دراکمن با انتشار پیامی از تمامی طرفداران و سازندگان بازی تشکر کرد.

با توجه به فروش هفده میلیون نسخه‌ای قسمت اول، این آمار چندان غافلگیرکننده به نظر نمی‌رسد اما در سایه‌ی گسترش ویروس کرونا و تاخیرهای متعدد، موفقیت بزرگی محسوب می‌شود و ممکن است استودیو ناتی داگ را به ساخت قسمت سوم بازی ترغیب کند.

بازی The Last of Us Part II هم‌اکنون برای PlayStation 4 در دسترس است و شما میتوانید نقد آن را در بازی سنتر بخوانید.
 

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
اینها با هر بازی سطح استانداردهای خودشون به قدری ارتقا میدن که من واقعا برای بازی بعدیشون ناراحتم که چه زمانی قرار هست منتشر بشه.
سختی کار این استودیوها اونجاست که بعد یکی 2 هفته مرخصی (شاید) دوباره باید بیان استارت بازی بعدی (حالا هرچی که میخواد باشه) بزنن.
اگه اشتباه میکنم تصحیح کنین، خواستم بگم کم کار بودن ولی نگاه که میکنم همه استودیوهای رده بالایِ پلی استیشن یک بازی یا نهایتا 2بازی تو این نسل ساختن.

البته به غیر از اینزومنیاک که بتازگی گرفتن ولی کنترادی بازی ساخته :D

خدا به داد نسل بعد برسه.

اتفاقا شان لیدن هفته پیش درباره همین مسله یک مصاحبه ای کرده!

شان لیدن (رییس سابق پلی استیشن و کسی که 90% پروسعه توسعه دلست 2 زیر نظر ایشون بوده) میگه که بازیهای داستانی با محتوای تایم پلی بالا و 5 سال زمان توسعه برای نسل بعدی دیگه جوابگو نیست! ایشون میانگین هزینه تولید بازیهایی AAA نسل هشتم رو مبلغی بین 80 تا 150 میلیون دلار تخمین میزنه که تازه این رقم بدون مارکتینگ هست. تو ادامه صحبت هاش اشاره میکنه که با تغییر هر نسل هزینه تولید بازیهای AAA دوبرابر میشه و با وضعیت فعلی مسله بودجه و زمان باهم تلاقی دارند و عملا ممکن نیست

شان لیدن گفته من 20 سال تو این صنعت هستم و از وقتی یادم میاد قیمت بازیها 60 دلار بوده و الان یا چاره اینکه قیمت بازیها افزایش پیدا کنه یا اینکه (بخش مهم مصاحبه) اینکه سازنده ها روی بازیهایی AAA دوازده الی پونزده ساعته با سه سال زمان توسعه سرمایه گذاری کنند. میگه که به عنوان یک گیمر قدیمی خیلی از این مسله استقبال میکنه و اتفاقا باعث میشه انجسام یک بازی ویدیویی در روایت داستان همچون یک قطعه ادبی یا موسیقی حفظ بشه

این صحبت های کسی هست که از ابتدای نسل هشتم تمرکز تمام قوای سونی رو گذاشت روی بازیهای داستانی پرخرج که جواب ش هم گرفت و گاو 2018 و اسپایدرمن و FFVII و دلست پشت سره هم رکورد تاریخ سونی رو شکستند در فروش افتتاحیه

کمی هم دقت کنیم میبینیم بی راه نمیگه هم U4 و لست 2 هردو بخش های زیادی از محتوای اضافه دارند، بخش هایی که راحت قابل حذف شدند هستند. حتی رییس Take two هم بعده موفقیت رد دد2 در فروش ازش پرسیدند برای دنباله های بعدی بازی هم باید همینقدر صبرکنیم که گفت نه! اصلا معنی نمیده ساخت یک دنباله یک بازی هفت سال طول بکشه! (طعنه به تیم راک استار برای ساخت رد دد2) و همین الان شایعه امده GTA6 محتوای چندبرابری نسبت به قبلی ها نداره و برنامه دارند کم کم به داستان بازی اضافه کنند

به قول جوزف فارس میگه: من نه زن دارم و نه بچه! بازم فرصت نیست رد دد2 رو تموم کنم!
 
آخرین ویرایش:

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,087
نام
مــاکــان
اتفاقا جیم رایان هفته پیش درباره همین مسله یک مصاحبه ای کرده!
من فکر میکنم منظور ایشون روی بازی های مولتی پلتفرم بوده (بخش مقدار هزینه و زمان ساخت بازی مد نظرم هست).
وگرنه در مورد بازیهای انحصاری، کمپانی ها حتی حاضر به ضرردهی هستن که در آخر خروجی کار اثری متفاوت باشه و روی کنسول رقیب مشابه نداشته باشه یا بقولی رو فروش کنسول جبران کنن. (این حداقل در مورد پلی استیشن صدق میکنه).
مثال بارزش GT Sport هست، با اینکه بالای 8-7 میلیون پلیر داره و از هر لحاظی که بخوایم حساب کنیم کاملا بازی موفقی هست ولی استودیو ازش درآمدزائی نداره (هزینه سرورها، فروش DLC نداره و...).
فکر میکنم ادامه این سیاست برای سونی/مایکرو یک چیز بدیهی باشه.

از اونطرف اگه این ایده رفته رفته محو بشه و هزینه بازیهای انحصاری کاهش پیدا کنه،پس خیلی بیراه نیست اگه بگیم دیگه فروش دستگاه جدایی به اسم کنسول عملی غیر منطقی به حساب میاد.
حتی اگه این 2تا کمپانی سرویس محور بشن، موردی که خاصشون میکنه و خواستنی، بازیهایِ انحصاریِ پرخرج و متفاوت اونهاست.

بنظر من نسل آینده میشه نسل مدیریت منابع، استفاده از انجین های آماده، اگه بازی طراحی میشه هدف چندگانه باشه و از ابزار، انیمیشن، مدل و هرچه که طراحی میشه بتونن در نسخه های بعد هم استفاده کنن.
اینطور زمان ساخت کاهش پیدا میکنه.

در غیر اینصورت کاهش هزینه ساخت بازیهای انحصاری مثل شلیک تو شصت پا میمونه.
 

s.snake2

کاربر سایت
Jul 29, 2011
738
نام
هادی
اتفاقا جیم رایان هفته پیش درباره همین مسله یک مصاحبه ای کرده!

جیم رایان (رییس سابق پلی استیشن و کسی که 90% پروسعه توسعه دلست 2 زیر نظر ایشون بوده) میگه که بازیهای داستانی با محتوای تایم پلی بالا و 5 سال زمان توسعه برای نسل بعدی دیگه جوابگو نیست! ایشون میانگین هزینه تولید بازیهایی AAA نسل هشتم رو مبلغی بین 80 تا 150 میلیون دلار تخمین میزنه که تازه این رقم بدون مارکتینگ هست. تو ادامه صحبت هاش اشاره میکنه که با تغییر هر نسل هزینه تولید بازیهای AAA دوبرابر میشه و با وضعیت فعلی مسله بودجه و زمان باهم تلاقی دارند و عملا ممکن نیست

جیم رایان گفته من 20 سال تو این صنعت هستم و از وقتی یادم میاد قیمت بازیها 60 دلار بوده و الان یا چاره اینکه قیمت بازیها افزایش پیدا کنه یا اینکه (بخش مهم مصاحبه) اینکه سازنده ها روی بازیهایی AAA دوازده الی پونزده ساعته با سه سال زمان توسعه سرمایه گذاری کنند. میگه که به عنوان یک گیمر قدیمی خیلی از این مسله استقبال میکنه و اتفاقا باعث میشه انجسام یک بازی ویدیویی در روایت داستان همچون یک قطعه ادبی یا موسیقی حفظ بشه

این صحبت های کسی هست که از ابتدای نسل هشتم تمرکز تمام قوای سونی رو گذاشت روی بازیهای داستانی پرخرج که جواب ش هم گرفت و گاو 2018 و اسپایدرمن و FFVII و دلست پشت سره هم رکورد تاریخ سونی رو شکستند در فروش افتتاحیه

کمی هم دقت کنیم میبینیم بی راه نمیگه هم U4 و لست 2 هردو بخش های زیادی از محتوای اضافه دارند، بخش هایی که راحت قابل حذف شدند هستند. حتی رییس Take two هم بعده موفقیت رد دد2 در فروش ازش پرسیدند برای دنباله های بعدی بازی هم باید همینقدر صبرکنیم که گفت نه! اصلا معنی نمیده ساخت یک دنباله یک بازی هفت سال طول بکشه! (طعنه به تیم راک استار برای ساخت رد دد2) و همین الان شایعه امده GTA6 محتوای چندبرابری نسبت به قبلی ها نداره و برنامه دارند کم کم به داستان بازی اضافه کنند

به قول جوزف فارس میگه: من نه زن دارم و نه بچه! بازم فرصت نیست رد دد2 رو تموم کنم!
البته تا جاییکه من میدونم این مصاحبه رو شان لیدن انجام داد که الان هم هیچ سمتی توی سونی نداره:-?:D
 

kourooshkabir25

کاربر سایت
Apr 4, 2017
5,342
اتفاقا جیم رایان هفته پیش درباره همین مسله یک مصاحبه ای کرده!

جیم رایان (رییس سابق پلی استیشن و کسی که 90% پروسعه توسعه دلست 2 زیر نظر ایشون بوده) میگه که بازیهای داستانی با محتوای تایم پلی بالا و 5 سال زمان توسعه برای نسل بعدی دیگه جوابگو نیست! ایشون میانگین هزینه تولید بازیهایی AAA نسل هشتم رو مبلغی بین 80 تا 150 میلیون دلار تخمین میزنه که تازه این رقم بدون مارکتینگ هست. تو ادامه صحبت هاش اشاره میکنه که با تغییر هر نسل هزینه تولید بازیهای AAA دوبرابر میشه و با وضعیت فعلی مسله بودجه و زمان باهم تلاقی دارند و عملا ممکن نیست

جیم رایان گفته من 20 سال تو این صنعت هستم و از وقتی یادم میاد قیمت بازیها 60 دلار بوده و الان یا چاره اینکه قیمت بازیها افزایش پیدا کنه یا اینکه (بخش مهم مصاحبه) اینکه سازنده ها روی بازیهایی AAA دوازده الی پونزده ساعته با سه سال زمان توسعه سرمایه گذاری کنند. میگه که به عنوان یک گیمر قدیمی خیلی از این مسله استقبال میکنه و اتفاقا باعث میشه انجسام یک بازی ویدیویی در روایت داستان همچون یک قطعه ادبی یا موسیقی حفظ بشه

این صحبت های کسی هست که از ابتدای نسل هشتم تمرکز تمام قوای سونی رو گذاشت روی بازیهای داستانی پرخرج که جواب ش هم گرفت و گاو 2018 و اسپایدرمن و FFVII و دلست پشت سره هم رکورد تاریخ سونی رو شکستند در فروش افتتاحیه

کمی هم دقت کنیم میبینیم بی راه نمیگه هم U4 و لست 2 هردو بخش های زیادی از محتوای اضافه دارند، بخش هایی که راحت قابل حذف شدند هستند. حتی رییس Take two هم بعده موفقیت رد دد2 در فروش ازش پرسیدند برای دنباله های بعدی بازی هم باید همینقدر صبرکنیم که گفت نه! اصلا معنی نمیده ساخت یک دنباله یک بازی هفت سال طول بکشه! (طعنه به تیم راک استار برای ساخت رد دد2) و همین الان شایعه امده GTA6 محتوای چندبرابری نسبت به قبلی ها نداره و برنامه دارند کم کم به داستان بازی اضافه کنند

به قول جوزف فارس میگه: من نه زن دارم و نه بچه! بازم فرصت نیست رد دد2 رو تموم کنم!
جیم رایان ؟
ImpressiveElatedComet-size_restricted.gif

Shawn Layden would prefer a return to the "12 to 15 hour game"
 

m.a.t

کاربر سایت
Dec 31, 2005
3,075
نام
محمد علی
View attachment 150612

کسی حدسی داره که کدوم عنوان فرست پارتی در آینده میتونه رکوردش رو بشکنه و سریعترین فروش تاریخ پلی‌استیشن رو رقم بزنه؟ بازی بعدی ناتی‌داگ هم که انتظار میره IP جدید باشه فکر نکنم به این رکورد نزدیک بشه.
خیلی سخته پیش‌بینی...مخصوصا با توجه به اینکه بازی تونست از اسپایدرمن هم به مقدار قابل توجهی جلو بزنه...اسپایدرمنی که گیمر و غیرگیمر اکثرا عاشقشن و خیلی از طرف مخاطبای کژوال فروش داشت + درجه‌ی سنی‌اش هم Teen بود که خیلی به فروش کمک کرد.
اینکه یه بازی بشدت خشن و +18 میاد چنین رکوردی میزنه، وحشتناکه...احتمالا سالها باید صبر کنیم تا این رکورد شکسته بشه.
ما توی دهه‌ی اخیر دو تا فیلم داشتیم که فروششون هر کدوم از جهاتی در ژانر علمی‌تخیلی بود. قسمت اول سه‌گانه سوم جنگ ستارگان و فیلم آخر اونجرز. هر کدوم هم علتی داشت. اولی بعد از سال‌ها بازگشت یه فرانچایز فوق محبوب بود. دومی نتیجه یه سریال موفق از فیلم‌های سینمایی مارول.
تلو۲ هم یه همچین حالتی داره. از یه طرف قسمت دوم یه بازی با موفقیت‌های کهکشانی‌ـه که فاصله زمانی زیادی هم بین‌شون افتاده و هایپ رو برده بالا. از اون طرف ادامه سریال بازی‌های موفق و استاندارد سونی‌ـه.
یعنی مخاطب می‌دونه که با یه بازی طرفه که در محال‌ترین حالت ممکن در حد یه بازی نسبتاً خوب درخواهد اومد.

از طرف دیگه کمپین تبلیغاتی بازی هم استادانه است. ساده‌ترین چیز رونمایی و تریلرهای بازی رو مقایسه کنید با مثلاً با Fallen Order‌ که بازی خوبی بود اما خود من از تریلرهاش چندان انرژی خوبی نمی‌گرفتم.

خلاصه می‌خوام بگم برای بازی همه چی فراهم بود. سازنده خودش رو ثابت کرده. ناشر استراتژی استواری داره و کمپین تبلیغاتی کم نقص.
و سس مخصوص این ترکیب هم هایپ بالای مخاطبان:D

حتماً دیر یا زود سونی رکورد این بازی رو هم می‌زنه. چون ترکیب تیم برنده رو داره و فقط کافیه خرابش نکنه. حالا این بازی چی می‌تون باشه؟ قسمت بعدی اسپایدرمن یا گاو جدید (:>)
یا حتی قسمت دوم یه آی‌پی جدید که ما هنوز قسمت اولش رو هم ندیدیم:D
 
آخرین ویرایش:

g4mer

XBOX 20/20
کاربر سایت
Nov 18, 2017
2,310
نام
سعید ربانی
نوووووش جونشون به هر جایگاهی برسن حقشونه
وقتی کیفیت کار اولویت اولت باش و به هر سختی و مشقتی به هدفت برسی وقتی به اون جایگاه برسی یا حفظش کنی فقط باید ستایش کرد و تشویق به تکرار موفقیت کرد
حالا جایزه های مختلف مونده که درو کنن!!!
چقدر کار داوری سخت با حضور همچین شاهکاری و البته حضور cyberpunk که قرار بین دوتا شاهکار یکی رو انتخاب کنن
 

Silent fans

Stay lostdata
کاربر سایت
Jan 6, 2013
477
نام
Sera
ناتی داگ یه شرکت بازی سازی کمال گراست.

غیر منصفانه ترین اتفاق برای صنعت گیم در انحصار موندن این شرکت است.
مطمئنا تعداد بی شماری انسان،که از توان مالی مطلوبی برخوردار نیستند.توان خرید پلی استیشن را نخواهند داشت.
 
  • Like
Reactions: vaan 2

vivanred

کاربر سایت
Oct 26, 2008
7,163
نام
Alireza
ناتی داگ یه شرکت بازی سازی کمال گراست.

غیر منصفانه ترین اتفاق برای صنعت گیم در انحصار موندن این شرکت است.
مطمئنا تعداد بی شماری انسان،که از توان مالی مطلوبی برخوردار نیستند.توان خرید پلی استیشن را نخواهند داشت.

اینکه بقیه بتونن بازی ناتی داگ بازی کنن و لذت ببرن خیلی عالیه اما خیلی ها توان مالی ندارن ؟ اگه کسی توانایی مالی اینکه نمیتونه یک PS4 بخر نداره چطور میخواد از کیفیت بازی های ناتی داگ لذت ببره ؟ همین شخص مطمئنن توانایی مالی خرید xbox یا PC عالی برای اجرای بازی یا سویچ هم نداره پس کجا میخواد بازی که این همه تلاش روش شده که کیفیت در حد توان PS4 بده اجرا کنه ؟
 

Un_Tlou

کاربر سایت
Jul 27, 2019
1,285
این رکورد اگرم بشکنه آخر نسل بعد میشکنه چون بازی بعدی سونی که بخواد این رکورد بزنه باید حداقل یه پلیر بیس مثبت 80 90 میلیونی داشته باشه ولا نمیتونه حتی به این رکورد نزدیک بشه
احتمالا TLOU 3 آخر نسل بعد این رکورد ارتقا میده B-):D
 

B-King

کاربر سایت
Mar 6, 2019
2,135
ناتی داگ جوری استانداردها و توقعات رو بالا میبره که خیلی از استودیو ها تو این سطح نیستن و باید چندسال یکبار منتظر همچین عناوینی با این سطح از بلوغ بود که نهایت از دل همین ناتی داگ و سانتامونیکا و امثال اعهم بیرون بیاد .

حداقل این چند استودیو درک درست و بهتری از پتانسیل و توانایی کنسول نسل فعلی دارن
 

SiminSecret

کاربر سایت
Sep 7, 2010
4,809
نام
مهراد
اگه همه کسایی ک منتظر نسخه دوم GOW هستن مثل من بی قرار باشن براش، راحت این رکورد رو میزنه. خصوصا اگه برای هر دو نسل عرضه بشه. داستان گاد جوری تموم شد ک هیچکس نمیدونه لودین چه شکلیه، جنگ پدر و پسری ادامه داره یا نه، رگناروک چی میخواد بشه و... صبر کردن براش خیلی سخته.

ولی تبریک میگم ب ناتی داگ این نسل سه تا بازی معرکه عرضه کردن ک یکی از یکی بهتر بود و جایزه GOTY هم امسال مال TLOU2 ایشالا
 

Silent fans

Stay lostdata
کاربر سایت
Jan 6, 2013
477
نام
Sera
اینکه بقیه بتونن بازی ناتی داگ بازی کنن و لذت ببرن خیلی عالیه اما خیلی ها توان مالی ندارن ؟ اگه کسی توانایی مالی اینکه نمیتونه یک PS4 بخر نداره چطور میخواد از کیفیت بازی های ناتی داگ لذت ببره ؟ همین شخص مطمئنن توانایی مالی خرید xbox یا PC عالی برای اجرای بازی یا سویچ هم نداره پس کجا میخواد بازی که این همه تلاش روش شده که کیفیت در حد توان PS4 بده اجرا کنه ؟

بلاخره هر کس تو خونش یکی از کنسول ها یا یه pc درب و داغون داره که بتونه به هر نحوی از پس اجرای بازی بر بیاد. حتماً نباید که کیفیت اولترا باشه کاکو.
شاید نهایتا گرافیک مطلوبی دریافت نکنه.اما از داستان و موسیقی و هنرهای تعاملی لذت خواهد برد.
 
  • Like
Reactions: IMANOKA

vivanred

کاربر سایت
Oct 26, 2008
7,163
نام
Alireza
بلاخره هر کس تو خونش یکی از کنسول ها یا یه pc درب و داغون داره که بتونه به هر نحوی از پس اجرای بازی بر بیاد.

مطمئنا تعداد بی شماری انسان،که از توان مالی مطلوبی برخوردار نیستند.توان خرید پلی استیشن را نخواهند داشت.

قشنگ این دوتا صحبت شما در تناقض یا کسی توان مالی نداره PS4 بخره یا یکی از کنسول ها رو داره یا یک PC داغون داره .

روی صحبت من با این بخش نیست که شما قبول داری با چه کیفیتی بازی کنی به حق انتخاب شما بر میگرده یا روی چی بازی کنی یا روی چی هزینه کنی اما اینکه شما میگی خیلی ها توان مالی مطلوبی برای خرید Ps4 ندارن این غیر منطقی چرا چون از طرف دیگه انتخاب کردن یا PC بگیرن یا XBOX یا سویچ این الان ربطی به توانایی خرید داشتن یا نداشتن بر نمیگرده .

الان بازی کردن یک سرگرمی لوکس حساب میشه دیگه وقتی انتخاب میکنی روی چی هزینه کنی و خرید کنی و با چی بازی کنی باید ببینی چی به دست میاری و چی از دست میدی که به انتخاب شما در آینده کمک میکنه اینم که اگه بازی مولتی بود خیلی ها لذت میبردن شکی درش نیست اما بازی مولتی نیست پس به عنوان مثال من نوعی موقع انتخاب باید به این هم فکر کنم دارم روی چی هزینه میکنم چی به دست میارم و چی از دست میدم .
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر