اخبار و شایعات پیرامون Xbox Series X | S

176699
thet_rib.jpg


176713
176727
176728
176729
176737
176730
176731
176732
176736
176733
176714
-The Medium ساخته استودیوی لهستانی Bloober در ژانر ترسناک روانشناختی که برای XSX|S و PC در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک بازی The Medium
-بازی Scorn که توسط Ebb Software برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Call of the sea که در سبک ماجراجویی توسط Out of the blue games برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد.
-بازی The Ascent که توسط Neon Giant و در سبک اکشن نقش آفرینی سایبرپانکی برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Second Extinction که توسط Systemic Reaction و در سبک شوتر اول شخص برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
-کمپین بازی Crossfire X که توسط رمدی برای PC و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
482d_tech.png

3me3_poweryourspecs.jpg

176712
-فناوری VRS که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا به شکل بهینه‌ای از تمام قدرت Xbox Series X/S استفاده کنند. بجای آن که تمام سیکل‌های گرافیک را برای تک تک پیکسل‌های روی نمایشگر به کار گیرند، آنها می‌توانند روی بخش‌های خاصی از شخصیت‌های بازی یا اشیاء مهم محیط اولویت بندی کنند. این تکنیک اجازه می‌دهد تا شاهد فریم ریتی پایدار و وضوحی بالاتر باشیم که البته روی کیفیت نهایی تصاویر نیز تاثیر گذار نخواهد بود
-شتاب دهنده سخت افزاری DirectX Ray Tracing که به معنی نورپردازی نزدیک به واقعیت و بازتاب‌های دقیق به صورت real time خواهد بود.
-استفاده از پورت HDMI 2.1 که باعث حالت Low Latency و Variable Refresh Rate در کنسول جدید میشود
-همکاری با کمپانی Seagate برای عرضه هاردهای 1 ترابایتی SSD مخصوص این کنسول که مشابه با کارتریج ویژه سریX|S طراحی میشوند. کنسول این هارد اضافی را نیز به عنوان حافظه ی اصلی شناسایی میکند. این هارد ها، همزمان با کنسول های نسل بعد به بازار عرضه میشوند.
176709
132210

  • دارای D-Pad جدید و دکمه‌ی Share
  • استفاده از بلوتوث کم انرژی یا BTLE که در آن داده‌ها به صورت منقطع و محدود ارسال می‌شوند و در عوض مصرف کم انرژی از اولویت بالاتری برخوردار است
  • دارای کمترین Latency با استفاده از تکنولوژی DLI
  • قابلیت پشتیبانی از دستگاه های مختلفی مانند گوشی های هوشمند
  • قابلیت استفاده از پک های باطری قابل شارژ معرفی شده برای کنترلر های elite مایکرسافت
  • امکان به یادآوردم چند دستگاه مختلف (کنسول، کامپیوترهای خانگی یا گوشی های هوشمند) توسط کنترلر که میتولند باعث راحتی هرچه بیشتر جابجایی بدون نیاز به سیم بین آن ها شود.
  • وجود درگاه USB-C که به گیمر اجازه میدهد بدون نیاز به شارژ کنترلر و با اتصال آن به دستگاه، از آن استفاده کند.
  • اضافه کردن یک الگوی نقطه لمسی بر روی بامپر ها و تریگر ها که باعث بهبود احساس و عملکرد در هنگام بازی می شود
مقاله سایت بازی سنتر در مورد کنترلر Xbox Series X|S
176708
ویژگی های جدید

  • قابلیت quick resume برای اولین بار برای کنسول های نسل هشت معرفی شد که اجازه میداد در حین انجام بازی به داشبورد کنسول خود رفته و در هر زمان دلخواه، بازی را به سرعت ادامه داد. حال با گسترش این ویژگی امکان استفاده همزمان آن برای چند بازی وجود دارد.
  • تاثیر پویا ورودی یا DLI که میتواند ورودی را بدون تاخیر با چیزی که نمایش داده می‌شود همگام سازی کند تا شاهد کنترلی دقیق‌تر و پاسخگوتر باشیم.
  • ویژگی Smart Delivery که اجازه می دهد تا با تهیه یک نسخه از بازی، به سایر نسخه های بازی نیز بدون پرداخت هزینه اضافی، دسترسی داشت. این قابلیت به خصوص در صورتی که شایعات مربوط معرفی کنسول دوم مایکروسافت حقیقت داشته باشد، می تواند بسیار جالب باشد. گفتنیست گرچه تمام بازی های ساخته شده توسط استودیو های داخلی مایکروسافت از این ویژگی استفاده خواهند کرد، اما استفاده از آن توسط سایر توسعه دهندگان به انتخاب خود آن ها بستگی دارد. با اینحال CD Project Red اولین شرکتی بود که حمایت خود از این ویژگی را اعلام کرد. بر این اساس با تهیه نسخه نسل حاضر بازی بسیار مورد انتظار Cyberpunk 2077 ،بدون پراخت هزینه اضافی به نسخه بهبودیافته نسل بعد این بازی نیز دسترسی خواهید داشت.
سرویس Backward Compatibility

  • مایکروسافت پشتیبانی کنسول خود از سرویس بکوارد را تایید کرده است. برخلاف رقیب، سرویس بکوارد مایکروسافت، نه تنها شامل تمام بازی های نسل 8 میشود، بلکه در مجموع 616 بازی از نسل های شش و هفت نیز تحت این سرویس قرار میگیرند.
  • تکنیک بازسازی HDR سری اکس باعث میشود تا تمام بازی های اکس باکس اوریجینال و اکس باکس 360، به صورت اتوماتیک و بدون داشتن اثر منفی منفی روی پرفورمنس بازی، از این ویژگی بهره مند شوند.
  • بر اساس صحبت های جیسون رونالد، تیم بکوارد مایکروسافت، با اختراع تکنیک هایی جدید، امکان دوبرابر شدن نرخ فریم مجموعه مشخصی از بازی های بکوارد، روی XSX|S را فراهم کرده اند. به این صورت که برخی بازی های 30 فریم به 60، و برخی بازی های 60 به 120 فریم بر ثانیه ارتفا می یابند.
  • تایید شده است که قابلیت Quick Resume ، بر روی تمام عناوین نسل های گذشته اکس باکس هم قابل اجرا می باشد و منحصر به بازی های نسل آینده نمیشود.
176707
177104 177105 177106 177107 177108 177109 177110 177111 177112 177113 177114
177115


176706

nmas_poll.png
 

angel of grief

کاربر سایت
Sep 12, 2010
202
واقعا به نسل جدید که دنیاشون فورتنایته نمیشه خیلی چیزا رو فهموند :)

بابا من بخدا فن بوی نیستم
حتی گفتم فقط ایکس باکس دارم، کنسول ماکرو کیفیتش خیلی بیشتره
ولی این مسیری که ماکرو در ساخت بازی داره پیش میره درست نیست
از این میترسم راک استار رو بخره دیگه همین ۴ تا بازی درست حسابی که در سال بازی میکنیم هم نابود بشه
در ضمن کسایی که میگن هیلو داستان داره قطعا (نمیتونن) بازی‌هایی مثل پارازیت ایوی و دایناکرایسیس رو بازی کنن
برادر من سایکوناتس چه بولشتیه که به من اومدی میگی؟ من بهت پارازایت ایوی رو گفتم تو اومدی چی گفتی
مصداق عکس بالا
 

ramin1987

کاربر سایت
Aug 10, 2011
359
نام
رامین
عجب گرفتاری شده والا .. هر وقت مایکروسافت یه سری خرید بزرگ انجام میده و گیمر می تونه از بازی های بیشتری روی گیم پس لذت ببره،یه سری میان فقط خودشون رو گیمر اصیل می دونن بقیه رو فورت نایت باز😂
 

pvt.miller

کاربر سایت
May 13, 2013
831
نام
Arya Faraji
اینکه بگیم مایکروسافت گیم داستان محور و اینا نداره بی انصافیه، نسبت به سونی ضعیف تر هست تو این مورد ولی “ نداره “ هم نیست.
و اینکه ناراحت هستین چون مایکروسافت بلیزارد و اکتیویژن خریده بازی هاش کژوال و زدن تو سر هم میشه، باید توجه کنید که بازی های اکتیویژن بلیزارد چندین سال هست که تو سر هم زدن شده، پس در نتیجه خرید مایکروسافت تاثیری تو این روند نداره، یا همینجوری میمونه، یا مایکروسافت بهترش میکنه، تحت هیچ شرایطی ازین بدتر نمیتونه بشه.
بعد آثار خرید مایکروسافت هنوز مشخص نشده، اگه استارفیلد و پرفکت دارک و … اومد و اثر هنری نبود اون موقع میشه بحث کنی، از وقتی مایکروسافت خرید بزرگ انجام داده هنوز هیچ کدوم از استدیو های بزرگی که خریده گیم ندادن، نزدیک ترینش دت لوپ بود که خیلی موفق ظاهر شد.
 

Bax

کاربر سایت
Aug 16, 2009
1,235
نام
حمید
به شخصه اصلا خوشحال نشدم
همینطوریش هر کی رو میبینی داره کژوال گیمینگ بازی میکنه
اصلا ملت بازی داستانی معمایی روانشناسی براشون تعریف نشده
واقعا انحصار چیزه مزخرفیه!
بخدا حاضرم کالاف رو پول باسش بدم ولی کالاف مجانی رو گیم پس بازی نکنم
Call of duty ii حرمت داشت
ولی از الان تبدیل شد به یک بازی کژوال گیمینگ
مثل بقیه‌ی بازی‌های مزخرف گیم پس
انگار نه انگار نسلی بودیم که روی ps1 شاهکارهای هنری مثل رزیدنت اویل، پارازایت ایوی، سایلنت هیل، دایناکرایسیس و... رو بازی می‌کردیم
حالا بعد ۲۵ سال بازی رو خواهیم کرد که هدف سازندش اینه که ما فقط اکانت گیم پس بخریم!

دوستان من خودم ایکس باکس دارم ولی قبول کنید ماکرو اصلا در ساخت بازی داستان محور هیچی نداره (هر چند که به نظرم کیفیت ساخت کنسول ماکرو بهتره) و اگر همین وضع ادامه داشته باشه بعید نیست شاهکار هنری مثل رد دد بشه:
Western simulator
دوست عزیزم نگران نباش تغییر رخ نمی ده. همچنان شرکت های مختلفی هستن که بازی های داستان محور ارایه بدن.
ماکروسافت هم به فورمول موفق سری cod دست نمی زنه. این همه پول نداده فرنچایز رو نابود کنه.
اگر در تویتر دولوپر های اکتیویژن رو ببینی همشون راضی و خوشحال هستند که دیگه لازم نیست هر سال به بازی کد بدن بیرون. بنابراین اگر تغییری رخ بده در جهت مثبت رخ میده.
اگر نگران حضورش روی ps هستی بازم به نظرم مشکلی نداره. هنوز که رسمی نگفتن بازی انحصاری هست. اگر هم انحصاری شد تا اون موقع روی پیسی یا یه سری اس بازی کن.
دوستان هم اینجا شوخی می کنن، دلگیر نشو ;)
 

diba2000

کاربر سایت
Jun 5, 2021
323
بابا من بخدا فن بوی نیستم
حتی گفتم فقط ایکس باکس دارم، کنسول ماکرو کیفیتش خیلی بیشتره
ولی این مسیری که ماکرو در ساخت بازی داره پیش میره درست نیست
از این میترسم راک استار رو بخره دیگه همین ۴ تا بازی درست حسابی که در سال بازی میکنیم هم نابود بشه
در ضمن کسایی که میگن هیلو داستان داره قطعا (نمیتونن) بازی‌هایی مثل پارازیت ایوی و دایناکرایسیس رو بازی کنن
برادر من سایکوناتس چه بولشتیه که به من اومدی میگی؟ من بهت پارازایت ایوی رو گفتم تو اومدی چی گفتی
مصداق عکس بالا
سایکوناتس بولشت
هیلو داستان ندارد
=)) =)) =)) =)) =)) =)) =)) =)) =)) =)) =)) =)) =)) =))
این قدر پست هاش با محتوا هست که اینو بن نکنین
بذارین بمونه برامون
 

{mobile-GAMER-117}

کاربر سایت
Jul 16, 2020
2,278
نام
علیرضا
اینکه بگی هیلو بازی که یکی از قویترین اور ها و داستان سازی ها رو داره و میشه گفت یکی از نقاط قوت بخصوص سگانه بانجی داستانش رو بگی داستان خاصی نداره تا حالا قفل بود برامون که اونم خداروشکر این مرحله رو رد کردن بچه ها😂😂😂
 

agh515

کاربر سایت
Sep 7, 2010
589
نام
امیر
اینکه بگی هیلو بازی که یکی از قویترین اور ها و داستان سازی ها رو داره و میشه گفت یکی از نقاط قوت بخصوص سگانه بانجی داستانش رو بگی داستان خاصی نداره تا حالا قفل بود برامون که اونم خداروشکر این مرحله رو رد کردن بچه ها😂😂😂
باید دید تعریفت از داستان چیه
یه موضوع سرراست و با انتهای مشخص و بدون هیچ پیچش و کشش و ایجاد سوال
یا چی؟
شما سبک وسیاق داستان و داستان گویی هیلو را سری گیرز مقایسه کن
هیلو همیشه براساس گیم پلی قشنگش دیده شده نه داستان سازی
 

diba2000

کاربر سایت
Jun 5, 2021
323
عجب گرفتاری شده والا .. هر وقت مایکروسافت یه سری خرید بزرگ انجام میده و گیمر می تونه از بازی های بیشتری روی گیم پس لذت ببره،یه سری میان فقط خودشون رو گیمر اصیل می دونن بقیه رو فورت نایت باز😂
دیگه کسی که میگه از هیلو داستان ندیده
یا سایکوناتس بولشته
و مدام از پارازیت ایوی میگه که حداقل من یکی جوییدمش و خاطرات ها با داگلاس و سگش داریم
فکر کن کسی که میگه هیلو داستان نداره خودش رو گیمر الد اسکول و پرو میدونه
 

سگ Naughty

کاربر سایت
Jun 6, 2013
203
نام
رضا
اینکه بگیم مایکروسافت گیم داستان محور و اینا نداره بی انصافیه، نسبت به سونی ضعیف تر هست تو این مورد ولی “ نداره “ هم نیست.
و اینکه ناراحت هستین چون مایکروسافت بلیزارد و اکتیویژن خریده بازی هاش کژوال و زدن تو سر هم میشه، باید توجه کنید که بازی های اکتیویژن بلیزارد چندین سال هست که تو سر هم زدن شده، پس در نتیجه خرید مایکروسافت تاثیری تو این روند نداره، یا همینجوری میمونه، یا مایکروسافت بهترش میکنه، تحت هیچ شرایطی ازین بدتر نمیتونه بشه.
بعد آثار خرید مایکروسافت هنوز مشخص نشده، اگه استارفیلد و پرفکت دارک و … اومد و اثر هنری نبود اون موقع میشه بحث کنی، از وقتی مایکروسافت خرید بزرگ انجام داده هنوز هیچ کدوم از استدیو های بزرگی که خریده گیم ندادن، نزدیک ترینش دت لوپ بود که خیلی موفق ظاهر شد.

این دوستمون حرفای خوبی زد و منم موافقم باهاشون باید دید چی میشه.

ولی من بشخصه ترجیح میدادم این همه پول صرف تشکیل استدیو قوی یا حداقل خرید استدیوهایی با بازی‌های باکیفیت بشه. الان این خریدی که انجام شده من سود زیادی برای گیمری مثل خودم درش فعلا نمی‌بینم و خیلی بیشتر صرفا سودش رو برای مایکرو میدونم با این ipها درآمدزا. خودتون بشینید قضاوت کنید با این میزان پول چه استدیوهایی میشد پرورش داد یا چه استدیوهای باکیفیتی خریداری میشد و ببینید کدوم به نظرتون سود بیشتری برای شخص شما داشت. من با توجه به علایق خودم زیاد از این خرید مایکرو سودی نمیبرم. کلا مسیری که صنعت گیمینگ در پیش گرفته به نظرم جالب نیست ولی خوب همونطور که میدونیم نظر امثال من اهمیتی هم نداره:D
 

graywolf

کاربر سایت
Jun 1, 2007
1,180
نام
احمد
خیلی از ماهایی که داریم اینجا پیام میدیم برای نسل قدیمی گیم هستیم که سبک و محتوا کلا یه مدل دیگه بود. داستان و معما هاش اولویت اول رو داشتن چون زمینه برای بازی های آنلاین وجود نداشت. الان طرف مثلا توی پابجی یا فوتنایت داره همین داستانها رو با دوستاش تجربه میکنه! من خودم دو هفته معتاد شده بودم و برام یه عالمه خاطره و طنز خنده دار ساخت. نسل جدید سلیقه ش عوض شده و تو کشورهای اروپایی و امریکا طرف مشکل اینترنت و پینگ بالا و حجم نداره و بازی لذتش چند برابر میشه. همین الان تنسنت داره با همین سبک بازی ها از سونی و مایکروسافت جلو میزنه.
وقتی یه بازی زیاد میفروشه یعنی که مخاطبش زیاده و جامعه گیمری بهش اهمیت میده! حتی اگه آشغال هم باشه برای بیزینس مهم نیست. مهمترین نکته پوله! پول اگه نباشه ناتی داگ و سانتا مونیکا هم نمیتونن داستان های حماسی بسازن.
برای بیزینس مایکروسافت بیشتر از داستان، بیشتر درگیر بازی شدن و تمدید اشتراک مهمه، پس طبیعی هست که بیشتر بره سمت ساخت و یا خرید شرکت هایی که بازی هایی با هزاران ساعت گیم پلی دارن.
من خودم با اینکه عاشق بازی های داستان محور هستم و از بازی It takes Two خیلی لذت بردم ولی تایمی که تو فوتزا هوریزون بودم خیلی خیلی بیشتره. تازه همین دیروز GOW 4 رو تموم کردم و مثل همیشه عاشق شاهکار سانتا مونیکا شدم ولی نهایت منو 20 ساعت مشغول نگه داشت در صورتی که اگه برسم سراغ بازی هایی مثل بخش انلاین هیلو یا کالاف دیگه از کار و زندگی میوفتم! برای همین اصلا اون بازی ها رو نصب نمیکنم!
هرچند همین الان هم مایکروسافت هلبلید رو داره که نسخه قبلی داستانش مغز من یکی رو ترکوند! و مطمئنم بالای ده تا تا آی پی برگ ریزون دیگه هم داره که اصلا معرفی نشدن!
 

majidred2011

< RED PHANTOM >
کاربر سایت
Jul 16, 2011
11,371
نام
Majid
- : ما با بازیای قدیم بزرگ شدیم جدیدا که همش شدن مولتی، یک بازی گیم پس نام ببرید که داستان درست داشته باشه.
+ : سایکوناتز با داستان عالی و غیر قابل پیشبینی، اشاره به Mental Health با طراحی هوشمندانه مراحل، پازل درگیر کننده، پلتفورمینگ با حال و هوای نسخه اول بازی که مال 17 سال پیشه و مردم باهاش بزرگ شدن، متا 87
- : این چه بولشتیه.

1Bby.gif

@angel of grief من میدونم فن بوی نیستی اما قبول کن وقتی میای اینطوری حرف میزنی دیگه کسی رغبت نمیکنه جواب منطقی بده :D
حالا میشه بگی کدوم یکی از خریدای مایکی تا اینجای کار بخاطر گیمپس به ضعیف شدن عناوینش کشیده شده که IP ـه CoD بخواد خراب بشه؟ همین الان هر نسخه پول کامل میگیرن از مردم اکثرا هم راضی نیستن از وضعش حداقل با تغییر مدیریت شاید از این وضع در بیاد.
 
آخرین ویرایش:

angel of grief

کاربر سایت
Sep 12, 2010
202
- : ما با بازیای قدیم بزرگ شدیم جدیدا که همش شدن مولتی، یک بازی گیم پس نام ببرید که داستان درست داشته باشه.
+ : سایکوناتز با داستان عالی و غیر قابل پیشبینی، اشاره به Mental Health با طراحی هوشمندانه مراحل، پازل درگیر کننده، پلتفورمینگ با حال و هوای نسخه اول بازی که مال 17 سال پیشه و مردم باهاش بزرگ شدن، متا 87
- : این چه بولشتیه.

View attachment 240700

@angel of grief من میدونم فن بوی نیستی اما قبول کن وقتی میای اینطوری حرف میزنی دیگه کسی رغبت نمیکنه جواب منطقی بده :D
حالا میشه بگی کدوم یکی از خریدای مایکی تا اینجای کار بخاطر گیمپس به ضعیف شدن عناوینش کشیده شده که IP ـه CoD بخواد خراب بشه؟ همین الان هر دفعه پول کامل میگیرن از مردم اکثرا هم راضی نیستن از وضعش حداقل با تغییر مدیریت شاید از این وضع در بیاد.

هنوز زوده برای نظر دادن این نسل
ولی کلا منطق ماکرو چیزه دیگه‌ایه
شاید هم بهتر شد ولی چشمم اب نمیخوره
بازی انلاین حال داره
من خودم عمرم رو گیم نت گذروندم گاهی هم پابچی میزدم
ولی واقعا یکسری عناوینِ داستانی موندگار شدن
کانتر خیلی بازی کردم، خیلی خوش گذشت ولی مکس پین برام یک اثر هنری موندگار شد
بعید میدونم ماکرو بتونه همچین اثری بده
حتی میترسم راک استار هم سر این سودی که از جی تی ای وی در اورده دیگه بخش افلاین جی تی ای بعدی یک داستان سطح پایین داشته باشه (ولی چیزی که مطمئنم انجین راک استار هنوز داره پیشرفت میکنه)
بازم میگم ماکرو یک شرکت مشتری مداره با کیفیت کنسول‌های بهتر حتی ایده‌ی کینکتش هم خوب بود
ساخت بازی داستان محور داره نابود میشه
خود سونی هم افت کرده ولی بازم میگم ماکرو اصلا حرفی نداره
فکرش رو بکنید نسلی که سگا داشتیم اخرش شینوبی بازی میکردیم
ولی ناگهان وارد دنیایی شدیم که بازی‌ها سه بعدی و سینمایی شدن
۱۰ تا بازی از ps1 میتونم بگم که داستان فوق العاده قوی داشتن
این روند تا نسل ۹ خیلی کند شد
خود سونی داره از مسیرش خارج میشه
ولی حالا ماکرویی که هیچ وقت وارد این عرصه نشده بتونه موفق بشه!
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: Mreza_Dex

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر