Tolkien

Glory Glory Man United
کاربر سایت
Jun 16, 2015
2,930
نام
مرتضی
اگه اشتباه نکنم تا قبل از این آمار فروش PS3 و 360 هر دو حدود ۸۴ میلیون بود، ولی الان PS3 یه ذره جلو می‌افته و چون مایکروسافت هم حال نمیکنه آمار فروش کنسول‌هاش رو بده، PS3 رسما میشه دومین کنسول پرفروش نسل قبل و 360 هم سومین کنسول. :D
به عبارت دیگه سونی توی بدترین نسل کنسول‌های خونگی خودش هم عملکرد بهتری نسبت به پرفروش‌ترین کنسول مایکروسافت داشته، در حالی که یک سال دیرتر اومد و ۲۰۰ دلار هم گرون‌تر بود! :D
متاسفانه نمیدونم مایکروسافت چرا اصلا آمار فروش کنسول هاش رو اعلام نمیکنه ، قطعا 360 از سال 2014 که اخرین بار میزان فروشش اعلام شد بیشتر فروخته یا وان که 3 سال قبل میگفتن 32 میلیون فروخته (نظر خودم بین 45 تا 50 میلیون واحد هست چون باید آمار کاربرای لایو هم تناسبش بدیم) الانم میگن بیش 40 میلیون فروخته ... همین کارای مایکروسافت هم شده دلخوشی بعضی فن ها تا مزه بریزن ...
 

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,468
نام
محمد
خب اون واژه estimate رو واسه تزیین نزاشتن کنارش:D
View attachment 105462

از اون گذشته باید سپاسگزار باشید یه رقم تخمینیُ که توسط بعضی منابع اعلام شده بعنوان فروشش درج کردن" اگه همون 10 میلیونُ میزاشتن که الان Xbox One کنار Dreamcast گمو گور شده بود
الان آمارش دقیق تر شد :D as of June 2014 هم میشه گذاشت ولی بد میفته تو متن!
ocl9_66.jpg


اتفاقا اون تخمین رو هم میشه عوض کرد و گذاشت رو 42 یا 43 میلیون، منبعش هم یکی از همین موسسات آمارگیری معتبر هست.
 
آخرین ویرایش:

sina_unl

کاربر سایت
Oct 27, 2005
2,065
نام
سینا
با آمار تو این پست واقعاً به نظر نمی‌رسه سونی به خاطر فروش 88 میلیون کنسول، نسل قبل چیزی رو برده باشه.
البته باید آمار درآمد بخش Xbox (نه مثل الان که همراه با Suraface و Windows یه آمار دادن) نسل قبل هم در دسترس باشه تا بشه مقایسه کرد و دید برنده نسل قبل کی بوده؟ (جواب: نینتندو :D)
ولی واقعاً سخته به یه کمپانی‌ که 3.5 میلیارد ضرر داده بگی برنده.
 

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,994
نام
ehsan
با آمار تو این پست واقعاً به نظر نمی‌رسه سونی به خاطر فروش 88 میلیون کنسول، نسل قبل چیزی رو برده باشه.
البته باید آمار درآمد بخش Xbox (نه مثل الان که همراه با Suraface و Windows یه آمار دادن) نسل قبل هم در دسترس باشه تا بشه مقایسه کرد و دید برنده نسل قبل کی بوده؟ (جواب: نینتندو :D)
ولی واقعاً سخته به یه کمپانی‌ که 3.5 میلیارد ضرر داده بگی برنده.
اتفاقا برعکس شما من فکر میکنم در نهایت PS3 برای سونی یه موفقیت محسوب میشه. PS3 باعث شد که سونی به فکر تاسیس استودیوهای جهانیش باشه. بتونه برای جبران بازیهای انحصاری که از دست داده بود روی پای خودش بایسته.
PS3 شاید سود ده نبود ولی باعث شد که سونی بعنوان یه سازنده ی محبوبیت خودش رو حفظ کنه رضایتی که مشتری ها مخصوصا در آخر نسل از سونی داشتن باعث شد که 4 بتونه موفق باشه. PS3 چنان اعتباری برای سونی به ارمغان آورده بود که همه چشم بسته به سونی اعتماد کردن و 4 رو خریدن در صورتیکه بازیهای لانچ خوبی نداشت حداقل در مقایسه با وان. ولی همه میدونستن سونی در نهایت بازیها رو روی کنسولش میاره.

PS3 برای سونی پول نداشت ولی اعتبار چرا
 

sina_unl

کاربر سایت
Oct 27, 2005
2,065
نام
سینا
اتفاقا برعکس شما من فکر میکنم در نهایت PS3 برای سونی یه موفقیت محسوب میشه. PS3 باعث شد که سونی به فکر تاسیس استودیوهای جهانیش باشه. بتونه برای جبران بازیهای انحصاری که از دست داده بود روی پای خودش بایسته.
PS3 شاید سود ده نبود ولی باعث شد که سونی بعنوان یه سازنده ی محبوبیت خودش رو حفظ کنه رضایتی که مشتری ها مخصوصا در آخر نسل از سونی داشتن باعث شد که 4 بتونه موفق باشه. PS3 چنان اعتباری برای سونی به ارمغان آورده بود که همه چشم بسته به سونی اعتماد کردن و 4 رو خریدن در صورتیکه بازیهای لانچ خوبی نداشت حداقل در مقایسه با وان. ولی همه میدونستن سونی در نهایت بازیها رو روی کنسولش میاره.

PS3 برای سونی پول نداشت ولی اعتبار چرا
PS4 موفقتر عمل کرد چون با کیفیت بهتر، قیمت کمتری داشت و با سیاست گذاری بهتری هم به بازار عرضه شد و رقیبش هم قدم به قدم پا رو دم خودش گذاشت. در ادامه راه هم از نظر بازیهای انحصاری نسبت به رقیب به شدت ساپورت بهتری داشت.
"ملت اعتماد کردن و 4 رو خریدن در حالیکه بازیهای لانچ خوبی نداشت"، مگه کل حدوداً 100 میلیون PS4 فروخته شده، همون روز عرضه خریداری شدن که کسی به کیفیت بازیهای زمان عرضه، کار داشته باشه؟
PS3 بازیهای خوب و موفقی داشت، از نظر تعداد کنسول فروخته شده هم از رقیب مستقیمش بهتر عملکرد اما توی 6-7 سالی که تمرکز بخش گیمینگ سونی روش بود، طبق آماری که اینجا گذاشتن، فقط دو سال تراز مالی مثبتی به همراه داشته و سال اولی که اومده بود به اندازه کل سود دوران PS2، به سونی ضرر زده! بعد به همین راحتی با "PS3 شاید سود ده نبود" از کنار این آمار رد شدی!
تو دوران PS4، اشتباهات رقیب، پولی شدن آنلاین، ظهور چیزی مثل فورتنایت، سرویسی مثل PSNow، باعث شده که سود سونی تا آخر این نسل 6 میلیارد رو رد کنه.
تغییرات شرایط بازار باعث شده مایکروسافتی که احتمالاً بیش از 50 درصد کنسول کمتری فروخته و کیفیت انحصاری‌هاش هم در سالهای اخیر تعریف چندانی نداشته، سال گذشته فقط 33 درصد درآمد کمتری نسبت به سونی داشته باشه (لینک)
هیچ کسی که برای اینکه فلان کمپانی 6-7 سال پیش چی کار کرده تره هم خرد نمی‌کنه، همه نگاه می‌کنن ببینن یه کمپانی امروز داره چی کار می‌کنه (البته همه شامل فن‌بوی‌ها نمی‌شه)
من اگه PS1 داشتم واسه این بود که انتخاب بهتری وجود نداشت اون زمان، اگه PS2 داشتم واسه این بود که بازی‌هایی که می‌خواستم رو اون میومد (البته Xbox و GC هم داشتم ولی علتش شرایط بهتر اقتصادی بود وگرنه هر دو کنسول جز بزرگترین اشتباهاتم بودن)، نسل قبل هم تو دو مقطع مختلف 360 و PS3 داشتم (به خاطر شرایط خودم و عملکرد متفاوت دو کنسول در ابتدا و انتهای نسل)، الان هم فقط PS4 دارم چون نگاه می‌کنم می‌بینم 3 عنوان بزرگ One که به ذهنم می‌رسه هیلو و گیرز و فورتزا هستن و هیچ کدوم برام هیچ جذابیتی ندارن.
 

RedShift

کاربر سایت
Dec 5, 2013
1,507
PS4 موفقتر عمل کرد چون با کیفیت بهتر، قیمت کمتری داشت و با سیاست گذاری بهتری هم به بازار عرضه شد و رقیبش هم قدم به قدم پا رو دم خودش گذاشت. در ادامه راه هم از نظر بازیهای انحصاری نسبت به رقیب به شدت ساپورت بهتری داشت.
"ملت اعتماد کردن و 4 رو خریدن در حالیکه بازیهای لانچ خوبی نداشت"، مگه کل حدوداً 100 میلیون PS4 فروخته شده، همون روز عرضه خریداری شدن که کسی به کیفیت بازیهای زمان عرضه، کار داشته باشه؟
PS3 بازیهای خوب و موفقی داشت، از نظر تعداد کنسول فروخته شده هم از رقیب مستقیمش بهتر عملکرد اما توی 6-7 سالی که تمرکز بخش گیمینگ سونی روش بود، طبق آماری که اینجا گذاشتن، فقط دو سال تراز مالی مثبتی به همراه داشته و سال اولی که اومده بود به اندازه کل سود دوران PS2، به سونی ضرر زده! بعد به همین راحتی با "PS3 شاید سود ده نبود" از کنار این آمار رد شدی!
تو دوران PS4، اشتباهات رقیب، پولی شدن آنلاین، ظهور چیزی مثل فورتنایت، سرویسی مثل PSNow، باعث شده که سود سونی تا آخر این نسل 6 میلیارد رو رد کنه.
تغییرات شرایط بازار باعث شده مایکروسافتی که احتمالاً بیش از 50 درصد کنسول کمتری فروخته و کیفیت انحصاری‌هاش هم در سالهای اخیر تعریف چندانی نداشته، سال گذشته فقط 33 درصد درآمد کمتری نسبت به سونی داشته باشه (لینک)
هیچ کسی که برای اینکه فلان کمپانی 6-7 سال پیش چی کار کرده تره هم خرد نمی‌کنه، همه نگاه می‌کنن ببینن یه کمپانی امروز داره چی کار می‌کنه (البته همه شامل فن‌بوی‌ها نمی‌شه)
من اگه PS1 داشتم واسه این بود که انتخاب بهتری وجود نداشت اون زمان، اگه PS2 داشتم واسه این بود که بازی‌هایی که می‌خواستم رو اون میومد (البته Xbox و GC هم داشتم ولی علتش شرایط بهتر اقتصادی بود وگرنه هر دو کنسول جز بزرگترین اشتباهاتم بودن)، نسل قبل هم تو دو مقطع مختلف 360 و PS3 داشتم (به خاطر شرایط خودم و عملکرد متفاوت دو کنسول در ابتدا و انتهای نسل)، الان هم فقط PS4 دارم چون نگاه می‌کنم می‌بینم 3 عنوان بزرگ One که به ذهنم می‌رسه هیلو و گیرز و فورتزا هستن و هیچ کدوم برام هیچ جذابیتی ندارن.
اینکه میان موفقیت PS4 رو ربط میدن به عملکرد ضعیف مایکرو دلیل خیلی قوی نمیتونه باشه. سونی از 2010 به بعد کلی انحصاری با کیفیت عرضه کرد و اگه عرضه اون ها نبود فکر میکنی دوباره مردم به سونی اعتماد میکردن حتی اگه Xbox بدتر از این شروع میکرد؟
سونی سال 2013 برای PS3 بازی موفق The Last of Us رو عرضه کرد در حالی که اون اواخر مایکرو اصلا 360 رو ول کرده بود. همه اینا تاثیر خیلی بیشتری از عملکرد ضعیف مایکرو تو لانچ داشتن.
 
  • Like
Reactions: benjohn

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
در کل اینکه برنده و بازنده نسل هفتم رو با فروش کنسول بسنجین اونم 6 سال بعد از شروع شدن نسل هشتم خنده داره. :D این رو هم البته در نظر بگیرین که همون کنسول نسل هشتمی مایکروسافت الان خیلی از بازیهای 360 رو داره ساپورت میکنه و بخش آنلاین بازیهای 360 چند برابر شلوغتر و پولسازتر از نمونه مشابه روی PS3 هست در همین لحظه‌ای که داریم صحبت میکنیم. :D پس اگر مایکروسافت تولید 360 رو زودتر از PS3 خاتمه داد دلیل خوبی هم براش داشته.

بنابراین 3 میلیون فروش اینور و اونور سخت افزاری خیلی تغییری تو اصل ماجرا و اینکه 360 هم در نسل 7ام پولسازتر بوده و الان هم پولسازتر هست ایجاد نمیکنه :D

در مورد این نسل هم که خب شرایط مشخصه. مایکروسافت شروع نسل اشتباهات زیادی رو با وان مرتکب شد و سونی هم انتخابهای درست یا در بدترین حالت اکی داشته و تا همین پایان نسل هم جوابشون رو گرفته. مایکروسافت هم این چند سال بیکار نبوده و کلی اقدامات Pro Consumer انجام داده و در کنارش ساپورت نرم افزاری و بهبود سخت افزاری و خرید استودیو جدید و ... رو هم در دستور کار قرار داده و همچنان داره برای بخش گیمینگش خرج میکنه و خبر اومده که همچنان میخواد زیاد خرج کنه برای توسعه بخش گیمینگ. :D

نسل بعد هم خدا بزرگه. شروع میشه میبینیم چه اتفاقاتی قرار هست بیافته. عجله‌ای نیست :D
 
آخرین ویرایش:

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,994
نام
ehsan
PS4 موفقتر عمل کرد چون با کیفیت بهتر، قیمت کمتری داشت و با سیاست گذاری بهتری هم به بازار عرضه شد و رقیبش هم قدم به قدم پا رو دم خودش گذاشت. در ادامه راه هم از نظر بازیهای انحصاری نسبت به رقیب به شدت ساپورت بهتری داشت.
"ملت اعتماد کردن و 4 رو خریدن در حالیکه بازیهای لانچ خوبی نداشت"، مگه کل حدوداً 100 میلیون PS4 فروخته شده، همون روز عرضه خریداری شدن که کسی به کیفیت بازیهای زمان عرضه، کار داشته باشه؟
PS3 بازیهای خوب و موفقی داشت، از نظر تعداد کنسول فروخته شده هم از رقیب مستقیمش بهتر عملکرد اما توی 6-7 سالی که تمرکز بخش گیمینگ سونی روش بود، طبق آماری که اینجا گذاشتن، فقط دو سال تراز مالی مثبتی به همراه داشته و سال اولی که اومده بود به اندازه کل سود دوران PS2، به سونی ضرر زده! بعد به همین راحتی با "PS3 شاید سود ده نبود" از کنار این آمار رد شدی!
تو دوران PS4، اشتباهات رقیب، پولی شدن آنلاین، ظهور چیزی مثل فورتنایت، سرویسی مثل PSNow، باعث شده که سود سونی تا آخر این نسل 6 میلیارد رو رد کنه.
تغییرات شرایط بازار باعث شده مایکروسافتی که احتمالاً بیش از 50 درصد کنسول کمتری فروخته و کیفیت انحصاری‌هاش هم در سالهای اخیر تعریف چندانی نداشته، سال گذشته فقط 33 درصد درآمد کمتری نسبت به سونی داشته باشه (لینک)
هیچ کسی که برای اینکه فلان کمپانی 6-7 سال پیش چی کار کرده تره هم خرد نمی‌کنه، همه نگاه می‌کنن ببینن یه کمپانی امروز داره چی کار می‌کنه (البته همه شامل فن‌بوی‌ها نمی‌شه)
من اگه PS1 داشتم واسه این بود که انتخاب بهتری وجود نداشت اون زمان، اگه PS2 داشتم واسه این بود که بازی‌هایی که می‌خواستم رو اون میومد (البته Xbox و GC هم داشتم ولی علتش شرایط بهتر اقتصادی بود وگرنه هر دو کنسول جز بزرگترین اشتباهاتم بودن)، نسل قبل هم تو دو مقطع مختلف 360 و PS3 داشتم (به خاطر شرایط خودم و عملکرد متفاوت دو کنسول در ابتدا و انتهای نسل)، الان هم فقط PS4 دارم چون نگاه می‌کنم می‌بینم 3 عنوان بزرگ One که به ذهنم می‌رسه هیلو و گیرز و فورتزا هستن و هیچ کدوم برام هیچ جذابیتی ندارن.
من با تک تک حرفایی که در پاسخ به من گفتی مشکلی ندارم مشکل من با نتیجه ای هست که ازشون میگیری. اولا من هیچ جای پستم اشاره نکردم تنها دلیل موفقیت PS4 اعتمادی بوده که در سطح صنعت با PS3 بدست آورده. برای اینکه یه کنسول بتونه موفق بشه به مجموعه ای از عوامل نیاز داره تا دست به دست هم بدن. PS4 موفق شد مخصوصا اون اوایل خودش رو بعنوان کنسول "COOL" مطرح کنه. دلیلش هم اشتباهات مایکرو بود و هم فوق العاده عمل کردن تیم بازاریابی سونی.
غیر ممکنه که شما بتونی یه کنسول لانچ بکنی در حالیکه کنسول قبلیت اسم و رسم خوبی بین گیمرا نداره و بری در جمع موفقترین کنسولای تاریخ. ( PS4 داره با سرعت PS2 پیش میره).
همون Xbox one بنظرت اگر 360 موفق نبود میتونست در همین حد بفروشه؟ جواب من منفیه وان داره تا حد زیادی نون فن بیسی رو میخوره که نسل قبل برای خودش دست و پا کرده. اگر مثلا یه کمپانی بدون سابقه ی قبلی مثل سامسونگ همین کنسول رو با همین قیافه و بازیها و سرویسا ارائه میکرد مطمئنم به این موفقیت دست پیدا نمیکرد.

در ضمن خیلی خوش خیالیه که فکر کنیم موفقیت 4 صرفا بخاطرگافهای مایکرو در اول نسله. قبول دارم بی تاثیر نبوده. ولی یادمون نره اون قضیه DRM و بازی دست دوم قبل از لانچ وان جمع شد تا یکی دو سال بعد کسی یادش نمونده بود اما چیزی رو که همه داشتن همچنان میدیدن تعداد بازیهای هر ساله ی سونی تو لیست گوتی ها بود و عدم ارائه ی بازیهای در خور روی کنسول حریف.

در هر صورت شما نمیتونی کتمان کنی که اگر سونی اون افتضاح اوایل نسل هفت رو جمع نکرده بود به موفقیت الانش نمرسید.
شما اگر بیای رقابت دو تا کنسول رو از اول نسل دنبال کنی میبینی روز اول هر دو 1 میلیون کنسول فروختن. بعد شد 5 به 3 میلیون بعد یهویی فاصله بیشتر شد تا الان که 2.5 به 1 یا 3 به 1 شده. (تقریبی) اوایل درآمد مایکرو و فروش بازیها روی وان بیشتر بود الان بازی برعکس شده. طبق آمار فقط درآمد PSN از کل بخش گیمینگ مایکرو بیشتره. این خودش نشون میده اتفاقا گافای مایکرو که در اول نسل اتفاق افتاد روی فروش تاثیر کمی داشته این در ادامه بوده که هی فاصله بیشتر شده. باید دلیل رو جای دیگه ای جستجو کرد

@sina_unl

سینا جان همه اینا بحث درون تاپیکه قصدم از خوش خیالی شخص شما نبود. شما در کل خارج از اینجور مخالفتا رو سر بنده جا داری
 
آخرین ویرایش:

Skuul

کاربر سایت
Mar 18, 2007
3,000
نام
Milad
PS4 موفقتر عمل کرد چون با کیفیت بهتر، قیمت کمتری داشت و با سیاست گذاری بهتری هم به بازار عرضه شد و رقیبش هم قدم به قدم پا رو دم خودش گذاشت. در ادامه راه هم از نظر بازیهای انحصاری نسبت به رقیب به شدت ساپورت بهتری داشت.
"ملت اعتماد کردن و 4 رو خریدن در حالیکه بازیهای لانچ خوبی نداشت"، مگه کل حدوداً 100 میلیون PS4 فروخته شده، همون روز عرضه خریداری شدن که کسی به کیفیت بازیهای زمان عرضه، کار داشته باشه؟
PS3 بازیهای خوب و موفقی داشت، از نظر تعداد کنسول فروخته شده هم از رقیب مستقیمش بهتر عملکرد اما توی 6-7 سالی که تمرکز بخش گیمینگ سونی روش بود، طبق آماری که اینجا گذاشتن، فقط دو سال تراز مالی مثبتی به همراه داشته و سال اولی که اومده بود به اندازه کل سود دوران PS2، به سونی ضرر زده! بعد به همین راحتی با "PS3 شاید سود ده نبود" از کنار این آمار رد شدی!
تو دوران PS4، اشتباهات رقیب، پولی شدن آنلاین، ظهور چیزی مثل فورتنایت، سرویسی مثل PSNow، باعث شده که سود سونی تا آخر این نسل 6 میلیارد رو رد کنه.
تغییرات شرایط بازار باعث شده مایکروسافتی که احتمالاً بیش از 50 درصد کنسول کمتری فروخته و کیفیت انحصاری‌هاش هم در سالهای اخیر تعریف چندانی نداشته، سال گذشته فقط 33 درصد درآمد کمتری نسبت به سونی داشته باشه (لینک)
هیچ کسی که برای اینکه فلان کمپانی 6-7 سال پیش چی کار کرده تره هم خرد نمی‌کنه، همه نگاه می‌کنن ببینن یه کمپانی امروز داره چی کار می‌کنه (البته همه شامل فن‌بوی‌ها نمی‌شه)
من اگه PS1 داشتم واسه این بود که انتخاب بهتری وجود نداشت اون زمان، اگه PS2 داشتم واسه این بود که بازی‌هایی که می‌خواستم رو اون میومد (البته Xbox و GC هم داشتم ولی علتش شرایط بهتر اقتصادی بود وگرنه هر دو کنسول جز بزرگترین اشتباهاتم بودن)، نسل قبل هم تو دو مقطع مختلف 360 و PS3 داشتم (به خاطر شرایط خودم و عملکرد متفاوت دو کنسول در ابتدا و انتهای نسل)، الان هم فقط PS4 دارم چون نگاه می‌کنم می‌بینم 3 عنوان بزرگ One که به ذهنم می‌رسه هیلو و گیرز و فورتزا هستن و هیچ کدوم برام هیچ جذابیتی ندارن.
هر چند اون لینک تقریبی هست مقدار درامدش و اینکه سود کلی نرم افزار و سرویس هاست(فکر کنم فروش سخت افزاری کنسول ها توش محاسبه نشده اگه اشتباه میگم تصحیح کنید لطفا) اما نکات جالبی داره.
اینکه سال 2015 مایکرو 19% درامد بیشتر نسبت به سونی کسب کرده اما در سال 2018 سونی 46% بیشتر از مایکروسافت کسب کرده!یعنی توی 3 سال رشد درامد مایکروسافت 60% و سونی 177% بوده.
بنظرم تو نسل قبل درامد مایکرو بیشتر از سونی بود تو بخش گیمینگش هم از سرویسهاش هم از کنسولش(تازه کلی سوزوند اوایل نسل!)و اگه نسل قبل سونی اون همه انحصاری عرضه و روی PSN و سرویسهاش سرمایه گذاری نمیکرد این نسل اینجوری شروع نمیشد هر چند خود مایکرو فاجعه استارت زد و سونی هم کاملا از این داستان استفاده کرد.
درباره فروش PS3 و 360 هم اگه یه نگاه به چارت های فروش اواخر عمرشون بندازیم و اینکه PS3 مدت بیشتری تولید شد و بازارهای فروششون از لحاظ استقبال برندینگ کنسول های قبلی و ارزون فکر کنم همون 2 الی 3 میلیون PS3 بیشتر فروخته باشه.
درباره نسل بعد هم حداقل تا 1 سال پس از عرضشون به بازار نمیشه اصلا نظر داد که کی بهتر و موفقتر عمل میکنه.چون اولا تمام کنسول های جدید هنگام عرضه خوب خریده میشن و احتمالا اینهام رکورد بزنن و دوم سیاست کلی شرکتهاست که تا بعد از عرضه کنسول نمیشه نظر داد دربارشون.سوم هم همیشه یه 10% عوامل عجیب و غیرقابل پیشبینی هستند که به یک جهت در ادامه مسیر قدرت میدن هنوز یادم نرفته کنسول دریمکست هم استارت فروش فوق العاده ای با قیمت بیشتر نسبت به PS2 داشت هم کنسول قویتری بود اما کلا یکی دو ساله پروندش بسته شد.

پ.ن:سینا جان پستم جنرال بود صرفا بخاطر اون لینک پست شمارو نقل قول کردم :D
 

sina_unl

کاربر سایت
Oct 27, 2005
2,065
نام
سینا
من با تک تک حرفایی که در پاسخ به من گفتی مشکلی ندارم مشکل من با نتیجه ای هست که ازشون میگیری. اولا من هیچ جای پستم اشاره نکردم تنها دلیل موفقیت PS4 اعتمادی بوده که در سطح صنعت با PS3 بدست آورده. برای اینکه یه کنسول بتونه موفق بشه به مجموعه ای از عوامل نیاز داره تا دست به دست هم بدن. PS4 موفق شد مخصوصا اون اوایل خودش رو بعنوان کنسول "COOL" مطرح کنه. دلیلش هم اشتباهات مایکرو بود و هم فوق العاده عمل کردن تیم بازاریابی سونی.
غیر ممکنه که شما بتونی یه کنسول لانچ بکنی در حالیکه کنسول قبلیت اسم و رسم خوبی بین گیمرا نداره و بری در جمع موفقترین کنسولای تاریخ. ( PS4 داره با سرعت PS2 پیش میره).
همون Xbox one بنظرت اگر 360 موفق نبود میتونست در همین حد بفروشه؟ جواب من منفیه وان داره تا حد زیادی نون فن بیسی رو میخوره که نسل قبل برای خودش دست و پا کرده. اگر مثلا یه کمپانی بدون سابقه ی قبلی مثل سامسونگ همین کنسول رو با همین قیافه و بازیها و سرویسا ارائه میکرد مطمئنم به این موفقیت دست پیدا نمیکرد.

در ضمن خیلی خوش خیالیه که فکر کنیم موفقیت 4 صرفا بخاطرگافهای مایکرو در اول نسله. قبول دارم بی تاثیر نبوده. ولی یادمون نره اون قضیه DRM و بازی دست دوم قبل از لانچ وان جمع شد تا یکی دو سال بعد کسی یادش نمونده بود اما چیزی رو که همه داشتن همچنان میدیدن تعداد بازیهای هر ساله ی سونی تو لیست گوتی ها بود و عدم ارائه ی بازیهای در خور روی کنسول حریف.

در هر صورت شما نمیتونی کتمان کنی که اگر سونی اون افتضاح اوایل نسل هفت رو جمع نکرده بود به موفقیت الانش نمرسید.
شما اگر بیای رقابت دو تا کنسول رو از اول نسل دنبال کنی میبینی روز اول هر دو 1 میلیون کنسول فروختن. بعد شد 5 به 3 میلیون بعد یهویی فاصله بیشتر شد تا الان که 2.5 به 1 یا 3 به 1 شده. (تقریبی) اوایل درآمد مایکرو و فروش بازیها روی وان بیشتر بود الان بازی برعکس شده. طبق آمار فقط درآمد PSN از کل بخش گیمینگ مایکرو بیشتره. این خودش نشون میده اتفاقا گافای مایکرو که در اول نسل اتفاق افتاد روی فروش تاثیر کمی داشته این در ادامه بوده که هی فاصله بیشتر شده. باید دلیل رو جای دیگه ای جستجو کرد
اینکه میان موفقیت PS4 رو ربط میدن به عملکرد ضعیف مایکرو دلیل خیلی قوی نمیتونه باشه. سونی از 2010 به بعد کلی انحصاری با کیفیت عرضه کرد و اگه عرضه اون ها نبود فکر میکنی دوباره مردم به سونی اعتماد میکردن حتی اگه Xbox بدتر از این شروع میکرد؟
سونی سال 2013 برای PS3 بازی موفق The Last of Us رو عرضه کرد در حالی که اون اواخر مایکرو اصلا 360 رو ول کرده بود. همه اینا تاثیر خیلی بیشتری از عملکرد ضعیف مایکرو تو لانچ داشتن.
من حداقل 5-6 مورد مختلف برای موفقیت PS4 گفتم اما کل پست من رو اومدین به "گافهای مایکروسافت" به عنوان علت اصلی تقلیل دادین و در نهایت منو خوش خیال خطاب کردین و دلایلی که خودم به طور واضحی گفته بودم رو تکرار کردین.
چرا عملکرد نسل قبل تو نسل بعد تاثیر بزرگی نداره؟
چون
موفقیت Wii تبدیل به موفقیت WiiU نشد
موفقیت نجومی PS2، طوریکه دو تا رقیبش مجموعاً به اندازه یک سومش هم نفروخته بودن، تبدیل به موفقیت PS3 نشد
موفقیت 360 تبدیل به موفقیت One نشد
شکست Xbox تبدیل به شکست 360 نشد
شکست دو کنسول پیاپی نینتندو تبدیل به شکست Wii نشد
شکست WiiU تبدیل به شکست Switch نشد
موفقیت PSP تبدیل به موفقیت PSV نشد
وقتی دلیلی می‌خواد به عنوان دلیل مهم و تأثیرگذاری پذیرفته بشه، باید در درصد بالایی از شرایط صادق باشه (حداقل 90 تا 95 درصد) اما دلیل "مردم به خاطر عملکرد سونی تو نسل 7، فوج فوج به PS4 وارد شدن" تقریباً تو کل تاریخ صنعت گیم فقط و فقط تو یه مورد صادقه!
اما سیاست‌های مناسب یه شرکت و بیراهه رفتن رقیب تو همه موارد صادقه و مصداق بارزش هم همون PS3ه که از 3.5 میلیارد ضرری که داده، بالای 3 میلیاردش تو دو سال اول اتفاق افتاده! دو سالی که سونی سیاستهای نامناسبی رو دنبال کرد، در ابتدا قیمت کنسولش بالا بود و رقیبش هم داشت راه درستی رو می‌رفت اما تغییراتی در تک تک این شرایط باعث تغییر در روند عملکرد PS3 شد.
اگه سونی بعد "از جلب اعتماد به خاطر PS3" سیاستهای مشابه اول نسل 7 رو سر PS4 پیاده کرده بود، موفق می‌شد؟
اگه مایکروسافت بعد از کلی اشتباه، با One مثل بچه کله قرمز خونواده برخورد نکرده بود، بازم انقدر ناموفق می‌بود؟
اینکه سال 2015 مایکرو 19% درامد بیشتر نسبت به سونی کسب کرده اما در سال 2018 سونی 46% بیشتر از مایکروسافت کسب کرده!یعنی توی 3 سال رشد درامد مایکروسافت 60% و سونی 177% بوده.
فکر کن مایکروسافت آخر 2015، 1 میلیارد بالاتر بوده اما آخر 2018، 4.5 میلیارد پایین‌تره!
 
آخرین ویرایش:

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,377
نام
سید محمد حسین
پیرو بحث بالا باید گفت سه چهار میلیون کنسول تو سطح جهانی عملاً یعنی مساوی کردن مخصوصاً وقتی دو تاشون Estimate شده است آمار نهایی شون بعد تموم شدن نسل هفت :D
قاطی گزارش مالی ها ندیدم کسی گزارش مالی امسال نینتندو رو بذاره
خودم دست به کار میشم پس:-<
البته چارت گزارش ها به طرز خیلی خوشگلی تو خود سایت نینتندو هست میتونید ببینید
IR Information : Financial Highlights
من هایلایت هاش و نکات جالب اش رو میذارم
====

  • نینتندو امسال 1.2 تریلیون ین درآمد مالی داشته
  • که شامل سود 20.8 درصدی شده و 277 میلیارد ین سود داشته کمپانی تو سال مالی گذشته
  • پیش بینی نینتندو برای سال مالی جاری تقریباً یکسانه و انتظار درآمد 1.250 تریلیون دلاری رو دارن
  • نسبت به سال مالی 2017، نسبت درصد سود خالص کمپانی به درآمد مالی اش تقریباً 5 درصد افزایش داشته

  • نینتندو سوییچ تا انتهای سال مالی 2018 تونسته 34.74 میلیون واحد فروش داشته باشه.
  • که یعنی تو خود سال مالی 2018 نینتندو سوییچ 16.95 میلیون واحد فروش داشته که نزدیک به 3 میلیون با تخمینی که نینتندو در ابتدا می زد تفاوت داشته (نینتندو این تخمین رو اواسط ربع سوم سال مالی عوض کرد و پایین تر آورد)
  • 187.7 میلیون واحد نرم افزار و بازی تا الان روی کنسول فروش رفته (تو سال مالی 2018 دو برابر سال مالی 2017 بازی و نرم افزار رو سوییچ فروش رفته)
  • 3DS نیز موفق شد از مرز 75 میلیون واحد فروش عبور کنه

ده بازی پرفروش نینتندو سوییچ با ذکر میزان فروش

  • Mario Kart 8 Deluxe: 16.69 mil
  • Super Mario Odyssey: 14.44 mil
  • Super Smash Bros. Ultimate: 13.81 mil
  • The Legend of Zelda: Breath of the Wild: 12.77 mil
  • Pokemon Let's Go Pikachu/Eevee: 10.63 mil
  • Splatoon 2: 8.70 mil
  • Super Mario Party: 6.40 mil
  • New Super Mario Bros. U Deluxe: 3.31 mil
  • Switch 1-2: 2.97 mil
  • Mario Tennis Aces: 2.64 mil
نکات جالب (البته یه سری شون تو آماری که هر سه ماهه ی سال ارائه می شد به دست اومده من همه رو که تو این سال بهش رسیدن رو میگم)

  • Mario Kart 8 با احتساب فروش نسخه Wii U الان بیش از 25 میلیون نسخه فروش داشته که به نوعی باعث میشه پرفروش ترین عنوان انحصاری لای سه پلتفرم هولدر این نسل باشه
  • Super Mario Odyssey با 14.44 میلیون نسخه فروشی که داشته پرفروش ترین عنوان ماریوی سه بعدیه که اومده (بیش تر از Galaxy ها روی Wii و Super Mario 64 روی Nintendo 64)
  • نسخه deluxe و پورت New Super Mario Bros. U بر روی نینتندو سوییچ تا به الان 57.1 درصد نسخه اصلی روی Wii U فروش داشته. (فروش نسخه Wii U نزدیک به 5.79 میلیون نسخه بوده)
  • The Legend of Zelda: Breath of The Wild با احتساب فروش نسخه Wii U پرفروش ترین نسخه از مجموعه ی افسانه زلدا تو کل تاریخه (حتی اگه فروش نسخه 3DS و N64 عنوان Ocarina of Time رو با هم حساب کنیم)
  • فروش Splatoon 2 از فروش Halo 2 پیشی گرفته
  • Super Smash Bros. Ultimate با فروش 13.81 میلیون نسخه ای نه تنها پرفروش ترین نسخه از مجموعه Super Smash Bros در کل تاریخ محسوب میشه. بلکه اگه دو نسخه Super Smash Bros for WiiU و Super Smash Bros for 3DS یا نسخه های مختلف Street Fighter 2 رو جمع نبندیم، به تنهایی پرفروش ترین عنوان ژانر فایتینگ تو کل تاریخ ویدیو گیم ـه
 

Tolkien

Glory Glory Man United
کاربر سایت
Jun 16, 2015
2,930
نام
مرتضی
با این وضعیتی که باقی بخش های سونی داره، فکر کنم مدیرای سونی هر روز صبح پلی استیشنشون رو بوس می کنند ، میرن سر کار:-&:-&:-&
Sony shipped a record-low number of smartphones in Q1 2019
سونی رکورد بدترین میزان فروش موبایل تو سه ماه رو زد ، حتی بدتر از لومیا های مایکروسافت ...
 

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,994
نام
ehsan
با این وضعیتی که باقی بخش های سونی داره، فکر کنم مدیرای سونی هر روز صبح پلی استیشنشون رو بوس می کنند ، میرن سر کار:-&:-&:-&
Sony shipped a record-low number of smartphones in Q1 2019
سونی رکورد بدترین میزان فروش موبایل تو سه ماه رو زد ، حتی بدتر از لومیا های مایکروسافت ...
بقیه بخشای سونی خوبن فقط بخش موبایله اتفاقا سونی رکورد سودآورترین سه ماهه تاریخش رو چند ماه پیش زد
در ضمن نوکیا رو مایکرو فروخته الان لومیا مال مایکرو نیست
 

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
بقیه بخشای سونی خوبن فقط بخش موبایله اتفاقا سونی رکورد سودآورترین سه ماهه تاریخش رو چند ماه پیش زد
در ضمن نوکیا رو مایکرو فروخته الان لومیا مال مایکرو نیست

مایکرو لومیا رو نفروخت، کلا درش رو بست. یه بخش مختص فیچر فونها بود اگر اشتباه نکنم که فروختش. درست یادم نیست.
 

Skuul

کاربر سایت
Mar 18, 2007
3,000
نام
Milad
با این وضعیتی که باقی بخش های سونی داره، فکر کنم مدیرای سونی هر روز صبح پلی استیشنشون رو بوس می کنند ، میرن سر کار:-&:-&:-&
Sony shipped a record-low number of smartphones in Q1 2019
سونی رکورد بدترین میزان فروش موبایل تو سه ماه رو زد ، حتی بدتر از لومیا های مایکروسافت ...
وضعیت فروش بخش موبایل سونی خوب نیست بخاطر اینکه کلا هم تنوع محصولش اومده پایین هم تیراژ و از خیلی از بازارهای دنیا هم خارج شدن.شایعه شده کم کم از آمریکا شمالی و خاورمیانه هم خارج بشه اما با این حال هنوز خیلی بهتر از لومیاهای مایکرو هست...تا اخرین بازی که مایکرو فروش اعلام میکرد فروش لومیا ها تو یک کوارتر(سه ماهه) به 1 میلیون رسیده بود بعدا تا وقتی که مایکرو اعلام کنه دیگه از این به بعد هیچ گوشی از این سری نمیسازه به ماهی 20 هزار عدد رسیده بود!!
مایکرو لومیا رو نفروخت، کلا درش رو بست. یه بخش مختص فیچر فونها بود اگر اشتباه نکنم که فروختش. درست یادم نیست.
مایکرو 2016 یه قرار داد با HMD بست که تا 10 سال حق استفاده از برند Nokia رو داد بهشون و قرار شد روی برند لومیا خودشون متمرکز بشن بعدا که اوضاع خیلی بدتر شد فکر کنم کلا بیخیال شدن بعدم حق استفاده از برند نوکیا برای گوشی های ساده رو به یکی از زیر مجموعه های فاکسکان داد(FIH فکر کنم)یادمه 300 یا 350 میلیون دلار برای هر کدومشون پول گرفت.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر